Nemrégiben kiírta az autóm, hogy részecskeszűrő eltömődésének veszélye áll fenn. Ez csak akkor jelenik meg, ha nem tud regenerálni? Csak mert mikor kiírta először több alkalommal, majd mentem vele egy hosszabb távot tempósabban akkor már nem csinálta. Ezután mentem vele kb. 700-1000km-t majd megint jött a csippanás és az üzi 2-3 alkalommal. Utána megint pont autópályáztam és azóta megint semmi.
Szóval igazából az lenne a kérdésem, hogy aggódjak emiatt vagy ez ilyen?
nem rég vettem az autót leírásom nincs hozzá még, de keresek valamit majd neten.
Jól sejtem, hogy a kis bizbasz cseréje miatt ki kell pucolni a fél motort? Norvégiában élek és mielőtt arany órabérbe elkezd matatni a lassúkezű szakember, felállítanék inkább én egy diagnózist..:-) Köszi a segítséget!
Üdv! Igen, maszeknál volt a kocsim, de kiemelném, hogy ezer éve ismerem őket és mesterei a szakmának. Közben annyi történt, hogy lemértem pontosan a fogyasztást... 6,4liter jött ki! Azt hiszem ez nem sok főleg, hogy legtöbbször városban autózunk... Illetve pár napja kivillant megint a részecskeszűrő eltömődését jelző lámpa... Kb egy hkónapja minden hétvégén kimegyek az autópályára hátha kitisztul bár állítólag erre már nem sok esély van... Valószínűleg megválunk jövőre az autótól és ha lesz elég pénzünk egy 508-as benzines lesz az utódja... A részecskeszűrő miatt a dízel nem nekünk való, ez már tisztán látszik !
Nem tudom megoldódott-e már a problémád, ritkán lépek be, csak most olvastam. Nem vagyok szakértő, laikusként írok!
Márkafüggetlen szervizbe vittem a kocsimat 1.6 e-hdi. Ott ugye kevesebb a munkadíj, ill. felnit/gumit vettem náluk és meg voltam elégedve. Nekem az adalék feltöltés és computeres hibakitörlés után elkezdett dadogni a motor ahogy kiálltam a szerelőállásról. Próbálták keresni az okot, de hamar rájöttem, hogy gőzük sincs mi lehet a baj!
Az lett a vége, hogy a márkaszervizbe kellett elvinnem. Ott hibaolvastak, majd bevizsgáltatták az egyik injektort(bő 1 hét volt), majd miután kiderült hogy nincs baja, újra programoztak mindent, újra tanították az injektorokat.
Azt mondták a Peugeot-nál, hogy a kocsim elektornikája valószínűleg azért zavarodott meg, mert a márkafüggeltlen szervizben minden hibajelet (azt is ami nem ehhez a problémához tartozott, nem megfelelően?) töröltek, és nagy valószínűséggel olyan laptoppal/programmal olvasták a hibát, ami nem jelzett mindent olyan részletességgel mint a márkaszervizes.
Szóval, ha ez "maszeknál" történt lehet hogy érdemes elvinned egy hibaolvasásra a Peugeot-hoz, hátha ott kidob valamit a gyári hibaolvasó. Nekem így végül sokkal többe került, mint ha eleve a márkaszervizben csináltattam volna az egészet.
Nem tudom, hogy te márkaszervizbe vitted-e, ha ott csinálták akkor természetesen nagy a kérdőjel...
Hétvégi autós vagyok, nem nagyon van lehetőségem alámászni..... Viszont úgy vettem észre, hogy ha lezárom a műszerfalon a kerek kiáramlókat és a szélvédőre csapatom csak a levegőt, akkor megszűnik vagy legalábbis jelentősen csökken a szag....
Nem lehet, hogy a kipufogó csonkja/csöve közvetlen a motornál kilyukadt és a klímára, levegő beömlőre fúj? Nekem anno (igaz Citroennél) volt ilyen: a az a cső lyukadt ki ami a motort és kipufogót kötötte össze. A lyuk pont a klíma hűtőre fújt.
Lenne egy gyors kérdésem: találtam egy patika állapotú 308 1.6 HDi 90 LE-s autót, hogy tudom kiszedni a motorvezélés elektronikáját a helyéről hogy megnézhessen ki a gyártója? Vagy ha más nem, van alvázszámom és motorszámom, nem tudom ebből ki lehet-e nyomozni, hogy milyen gyártótól van az elektronika?
Sziasztok megint én. Ti milyen olajat használtok az 1.4 vti-be? Nem lehet, hogy az előírt 5w30 nagyon híg? Azt javasolták probáljak meg 10w40 eset, lehet ezért csörög. Szerintetek?
Egyébként megpróbáltam csinálni egy videót a kereplésről, amit a 2000-es fordulattartományban csinál, mondjuk nem annyira adja vissza, de itt a link hátha segít: köszi előre is.
Sziasztok. Még új vagyok itt a forumon. Van egy problémám az autómmal és arra szeretnélek kérni titeket, hogy akinek esetleg volt hasonló baja, vagy sejti, hogy mi okozhatja segítsen már nekem, hogy merre tapogatózzak. Szóval a helyzet a következő: egy 2008-as 1.4 Vti 308 hatchbackről van szó. Hideg indításnál és főleg akkor, mikor a külső hőmérséklet is alacsony, mondjuk olyan 6 foktól lefele akkor csattog a motor, olyan dízel szerű hangja van, az alapjárat jó, 1100 küröl van a fordulat majd pár másodperc múlva lemegy 800 körülre, de a hang nem mùlik, majd mikor elindulok vele 2-3000 es fordulat között rákezd egy iszonyatos hangos kereplésre, de ha 1-2 szer meghúzatom 3000 es fordulat felé vagy ha bemelegszik a motor, akkor a kereplés megszűnik ebben a 2000 es fordulat tartományban is, viszont ez a kissé dízeles hang megmarad, viszont azt vettem észre, hogy ha miután bemelegedett a motor és leállítom, majd pár perc múlva újraindítom, akkor megszűnik minden baljós hang és teljesen normális hangja van, akár az új, mintha misem történt volna. Meleg időben nyáron nem nagyon fordul elő ez, viszont télen hidegben rendszeresen. Szerelőnek is próbáltam mutatni csak mire odaérek persze abbahagyja így ott nem nagyon tudom rekonstruálni a hibát. Olajat cseréltetem kb 10000 kilométerenként. Mi okozhatja ezt? Hidrotőke, rossz gyertya vagy valamilyen gyújtás alkatrész vagy mi?
Most valaki azt mondta, hogy az Észak európai piacra szánt modellekben létezik, hogy nem lehet lekapcsolni a tompított fényszórót mivel előírás. Csak helyzetjelző állásban. Az én autóm Belgiumból származik szóval nem kizárt.. de azért furcsa.
Lenne egy másik kérdésem is: a coming home bekapcsolva csak az autó nyitásánál világít. Mikor bezárom nem kéne?
Pár napja boldog tulajdonosa vagyok egy 2012-es 308sw 1.6 e-hdi-nek. Egy kis apróság amit nem értek: Ha a világítás 0-án van, tehát ki van kapcsolva akkor is világít a tompított és a menet fényem is. Ez másnak is így van? Más autónál normál
esetben csak a menetfénynek kellene világítani. auto módba nappal is és éjszaka is világít a tompított fényszóróm. Ha azt szeretném, hogy csak a menetfény menjen akkor helyzetjelző állásban jó, de akkor hátul is világít.
Üdv! Nemrég autómon kigyulladt a részecskeszűrő meghibásodást jelző lámpa majd utána kiírta hogy fogyóban az égetéshez szükséges adalékanyag! El is vittem szervízbe ahol pótolták a hiányzó adalékot és computer segítségével kiégették a részecskeszűrőt! A problémám az , hogy azóta értem azt úgy, hogy közvetlenül ahogy kigurultam a műhelyből rendellenesen sok fogyasztást ír ki az autó compitere! Nem húzatva , lassú gyorsítással harmadikban 2000-es fordulaton 13litert ír és sorolhatnám. . . . Kb 100-as tempó egyenletesen 6.ban és 9litert ír. . . Siralmas. . . . A borzasztó az, hogy lemértük tankolástól tankolásig és 8 literes átlagfohyasztást kaptunk. . . Az autó egy éve van meg és mikor vettük 6 litert fogyasztott átlagban az én vezetési stílusommal! Kérdésem az lenne , hogy találkozott e mát valaki hasonlóval ill, hogy lehete-e tenni valamit, hogy visdzakapjuk a megszokott fogyasztást! Köszönöm ! Üdv Dávid!