Magyarország legkisebb területü kocsiállományú volánja , de méretéhez képest a külső szemlélő nagyobbnak láthatja, talán ha nincs Uti Csaba akkor feleannyi kocsival üzemegység kirendeltség lehetne Gyöngyös fennhatósága alatt nem így történt. Várok képeket infókat bármit és lehetőleg lehetnek benne Gödöllő Pásztó Jászberény Gyöngyös környéki témák is.
Valóban hevesi telephelyes tartalék kocsi volt gkv-vel. Majd felkerült Gyöngyösre távolsági FREGOLInak, és innen került a DZA-864 helyére. Elméletileg a HFF - 782-t adták oda a CJX volt gazdájának, de egyenlőre FREGOLI-ként tartható számon most a 782 is.
A közeljövőben lesznek még telephely változások, mert most alakítják ki a tartalék állományt és rendezgetik a sorokat...
Tudom hogy ígértem a rendszámok listáját, sajnos én az enyémet nem találtam meg, de az egyik ismerősöm megbíztam a dologgal, amint meglesz azonnal küldöm. Ne haragudj!
Hát alkatrésznek jó lesz.... Nincs képe valakinek róla? Az én képtáramban hiányzik pont ő sajnos. Ezt az információt be kell írnom a volán-topicba, mert szenzáció!
Azért elég sokáig tanakodtak mi legyen, mert már kb. olyan tavaly novemberben le lett állítva, közben szépen lejárt róla a műszaki és végül meghozták a nagy döntést...
Állítólag teljesen szétvan rohadva a karosszéria és szét van szakadva az egész busz, ezért döntöttek úgy, hogy leselejtezik, mert nagyon sokba került volna a felújítás.
Lehet, hogy pontatlan az infó; E95 Scania (-ák) kiváltása lenne MAN-nel, Mátrás tulajdonban. (Egyébként egyes E95 Sc-k jóval 1 millió km felett vannak motorfelújítás nélkül, csak a kasztni rohadt szét alattuk) Na, majd meglátjuk!
"Akkoriban Csepel D350-es alvázra épített fa bódés szuper buszok jártak azon az útvonalon. Még egy kis dobkályha is volt bennük fűtés gyanánt."
Azért nekem ezen is nagy élmény volt utazni. A Tiszás képért tönkre is ment a lábbelim, a Tisza szét áztatta és igen hideg volt a víz, meg alig bírtam megállni benne a sebes sodrás miatt.
Akkor gondolom, hogy a volán állománya azért folyamatosan növekedőben van. Kevés a selejtezés, de valamivel több a használt-beszerzés. Ha az idén a Kisalföld Volán bevásárol Credókból, akkor igen sok 15-16 éves 260.32-es fog eladhatóvá válni, ezek pedig majd jöhetnek Hatvanba. (És persze néhány új Credóra is számíthatunk, mint eddig is.) Nem tudom, szerencsés-e egyébként a cégen belül ennyire szétválasztani a Credókat aszerint, hogy sárga vagy fehér rendszámot kapnak-e, én inkább besárgítanám mindet, annak fényében, hogy elvileg bármelyik gép végezhetne különjáratot, éppúgy, mint a másik két volánnál a megyében.
'Hazafelé szintén 13 óra után jövő buszok a 21-es úti buszmegbe várókat rendszeresen otthagyják. Ez például szakadó esőben csodálatos érzés.'
Szerintem ez megengedhetetlen. Ha túlzsúfolt is a busz, ha lépcsőn fél lábbal áll is az utas, ha három keréken is, de az utast el kell vinni!
A reggeli és délutáni zsúfoltság problémája szerintem alapvetően nem fog változni, a kapacitásokat nem lehet két rövid csúcsidőszakra tervezni. Tudomásom szerint midössze egy tartalékjármű van készenlétben, ami azt jelenti, ha két busz robban le egyszerre, akkor már problémás a pótlás. Ilyenkor szükséges egy ügyes forgalmista! (Két-három évente így fordul elő, például hogy a fél 8-as 1-es helyit 350 vagy 386 viszi, mert minden hadra fogható kocsi mozog)
'Ha én megyek az úton és nincs bekötve a biztonsági övem akkor a rendőr jól megvág. Ha ugyanez a rendőr egy reggeli buszt megállítana ami mondjuk Lőrinciről, Csányból, Nagykökényesről jön és erőssen hasonlít egy szardeniás dobozhoz, mit tenne, mert ezek az emberek nagyobb veszélyben vannak mint én a saját kocsimban."
Sajnos az álló utasok védelmét még nem tudták megoldani az autóbuszokban. Az ülő utasok tekintetében szerintem terjedni fog a kétpontos biztonsági öv, a turista és távolsági kocsiknál.
Egyébként a szabvány szerint az autóbuszok üléseit úgy kell a padlóhoz rögzíteni, hogy az a helyén maradjon akkor is, ha nagymértékű lassuláskor a következő sorban ülő utas az üléshez csapódik. Tulajdonképpen az utas előtt levő ülés tölti be a "biztonsági öv" szerepét. Az Autókut-ban sok vizsgálatot, mérést végeztek ebben a témában Ikarus ülésekkel.
Gyerekként jártunk nagyanyámékhoz Selypről Kisbágyonba igen körülményesen, mivel Apc vasútállomásig vonattal kellett menni ez olyan 5 km volt ott át kellett szálni buszra ami Szarvasgede, Kisbágyon, Buják útvonalon járt.
Akkoriban Csepel D350-es alvázra épített fa bódés szuper buszok jártak azon az útvonalon. Még egy kis dobkályha is volt bennük fűtés gyanánt.
Akkoriban ezekkel a buszokkal oldották meg a petőfibányára a bányászok szálítását.
A 68-as évtől már modernek számító ÁMG 407-408-ok jártak ezen a vonalon majd Ikarusz 31-60 és végűl az elnyűhetetle faros az Ikarusz 55-ös több változata.
Mivel jól tanultam viszonylag (4-es átlag) ezért hétközben is hazaengedtek.
A vasúti forgalmász 2 srácot leszámítva csak engem engedtek el, a többeik rosszul tanultak, így Ők tanszobán szenvedtek miközben én valahol Eger felé mentem.
Így hetente 1-2 alkalommal elmentem Egerig és vissza.
75% os jegy kellett. Nagyon megérte.
Csányba nyáron lementem korrepetálni az osztálytársam, én aki a legmesszebb laktam Tőle.
I félévben 5 óránk volt így elértem a 12.25-ös sulipénteki egri mentesítőt.
II. félévben, meg volt egy lyukasóra, talán csütörtökön, ezért a pénteki 6 . órát áttetettük csütörtökre, így megint elértem a Hatvani VOLÁN-os 12.25 Egerit pénteken.
Így mivel minden alkalommal más kocsit küldtek így megismertem az VOLÁN valamennyi kocsiját szinte.
A buszpályaudvar projektet meg úgy nyújtják, mint a rétestésztát. Pedig nagyon kellene már. Lehet, hogy az utasoknak kényelmetlenebb lenne a víztoronynál De a járművek miatt jobb helyen, lenne ott. A fő tér már így is túlzsúfolt. Tehermentesítené az új pályaudvar. Talán ott lenne a legjobb helye, mert ugye felvetődött a volt S Sárkány u. de ott olyan, mint ha építenének valamit.
Ha ez megvalósulna, akkor talán a helyi járatokat kellene átszervezni egy kicsit.
Mondjuk az Új-Hatvan felé közlekedők, előbb bemennének a Kossuth térre.
Sejtettem, hogy hasonló problémák meghúzódhatnak a felszín alatt.
A gondom, az, hogy az is egyesekben felvetődött, járatracionalizás kellene, és a VOLÁN-ok összevonása.
Amikor a fakaruszos korszakot említetted, pont arra gondoltam, hogy lehet, hogy még rosszabb lenne a helyzet, ha saját önnálló VOLÁN sem lenne.
Mondjuk Miskolcról, meg Salgótarjánból esetleg Egerből vagy Gyöngyösről, netán Gödöllőről még kevésbé látnák át a problémát.
Ugyanis felmerült, az összevonás lehetősége.
Másik dolog meg a járatracionalizálás.
Napközben nagyon sok járat kihasználatban, délelőtt meg este.
Nem mindegyik, de példaként a Bér-Hatvan járaton Bérről 5-en, Szirákról 4-en, Egyházasdendelegi elágnál 1-en, Héhalomnál 1-en, Nagykökényesról 2 en jöttek egy déleőtti járaton.
Heréden egy helyen 2 másik helyen 8 felszálló. Ez a járat délelőtti 11.15 körül indul Bérről, Hatvanba 12.10 körül ér be.
Másik kihasználatlan vonalcsoport:
Tura-Galgahévíz
Ide 8-12 fő utazott amikor számoltam, elvileg Ujhatvanban még fel és leszállhattak.
Ez a 11.20 as galgahévízi és vissza 12.25 kor ér be.
Nekem vannak ötleteim, de ha napközben nem szereznek egy "normális" fuvart Egerbe, vagy Balassagyarmatra, Salgótarjánba, Szolnokra, Budapestre
Akkor nem lesz a kocsiban kilométer.
Magyarul ha "mentesíteni" akarnánk akkor 2x13 kilométerre kellene kocsit beállítani.
Ez jelen esetben senki se tudja megfinanszírozni, mert mint mondtam, minimum 150 km vagy 200-at kell menni.
Csak jelenleg nem engedik be a kocsikat sehova, mert új távolsági járatot nem indítottak.
a Hatvani Volán most ,hogy megszerezte a Bosch dolgozók szállíttatását még több buszt von el az utas forgalom elől. Ugyan vettek új buszokat de reggel azok majd hogy nem csk Bosch-t szálítanak.
Például a fiamék reggel 6,25-kor mennek Herédről mert a 7,10-esre már csak esetleg
cipőkanállal lehet felszállni, A Nógrád felől jövő buszok pedig nem is tudnak utasokat felvenni.
Hazafelé szintén 13 óra után jövő buszok a 21-es úti buszmegbe várókat rendszeresen otthagyják. Ez például szakadó esőben csodálatos érzés.
Más! Ha véletlenül késik a busz ilyenkor télen akkor miért nem adhat igazolást a sofőr miért kell bemenni a városba onnan kigyalogolni Új-Hatvanba. Így a 1/2 órás késésből sikerül 2órásat csinálni.
Nehéz ügy ez.
Én közel 40 éve utazom busszal, annak idején a kemény fakarusszal (csepel teherautó fadoboz felépítmény) kezdtem, de a szúfoltság már akkor is meg volt.
Emlékszem annak idején Lopkovics a Lörinci járaton micsoda furfangokat vetett be az utas tömörítés érdekében.
Azt hiszem, hogy ez az ügy soha sem fog megoldódni!
Párat azonnal pótolt a Hatvani,(iskolai 12.05 Hatvan Gyöngyös vissza 14.15) de megfigyelhető egy pár darabos csökkenő trend.
A teljesség igénye nélkül:
6.45 Kékestetői nem jön be pár éve Hatvanba kiesett egy 7.50 es Hatvan Gyöngyös emiatt
10.45 ös munkanapi Gödöllő Gyöngyös nem jár, helyett iskolanapokon 12.05 kor megy a Hatvani, Gyöngyösön áll 12.35-14.15 ig ami szintén nem jó, de ez a VOLÁNBUSZ helyetti járat.
7.30 as Budapest Gödöllő-Gyöngyös korábban Heves járat is megszűnt pótlás nélkül.
Gyöngyösről Hatvanba:
6.10 kor a Korábban Gyöngyös-HAtvan-M3 Budapest se jár csak közvetlen felmegy a sztrádára Gyöngyös után, megjegyzem 1993-94 ben járatm ezzel a busszal, volt rajta sok diák!
Ők tudták kevés lesz a 6.40 es sulinapokon járó Gyöngyös Hatvan vagy a 6.45 ös Gyöngyös-HAtvan-M3 Budapest.
6.10 megszűnése miatt 30 ülőhely veszett el. Kb ennyien jártak vele, bevétel nem volt így csak Horttól jár.
Másik 11.50 es Gyöngyös-Hatvan Gödöllő Budapest
Délután a 17.50 es Volánbuszos Gyöngyös-Hatvan-Gödöllő-Bp szűntmeg.
14.15-ös iskolanap pótolta a Hatvani Hatvanig Gyöngyöstől.
Ecsédi fordákat nem is említettem.
Ecséd 5.50 Hatvan 6.15
Hatvantól megmaradt.
Vissza pótlás nélkül szűnt meg a 9.30 as Bp ecséd.
és a párja:
Ecséd 11.30 Hatvan 11.55/12.00 Bp 13.25
Társcégek is megszűntettek pár buszt, amiről a HATVANI nem tehet, ráadásul kedvezőtlen a fordájuk
Reggel Hatvan felé, és a délután hazafelé gázos a helyzet iskolai napokon.
Hort, Ecséd, Lőrinci. a Többi részben, de azokat nem figyeltem annyira.
De azt is tegyük hozzá, hogy reggel 7.20 körüli érkezésnek megfelelően, nehéz kocsit szervezni.
Hazafelé a 14.20 14.25 14.30 küörüli időpntok gázosak, bár, attól függ mikor van vége a sulinak
a 12.55 ös Gyöngyösin például Hortig állnak.
Hort és Hatvan 10 perc.
Itt nagyon sok idegen VOLÁN is jár.
Ha ők csuklós helyett szólót küldenek, akkor szintén hering effektus van.
Másik észrevétel:
Nem lehet a reggeli délutáni csúcsra alapozni egy jó menetrendet, ha délelőtt 7-8-10-12 fővel vagy max 15-20 fővel rohangálnak a buszok.
Másik észrevétel este kora este 16.50 körül sincs már tömeg.
Alapból 40-50 esetleg 100 kilométert lehetne belehajtani a buszba, a többi időszakban le kéne állni.
Ez nem gazdaságos.
Egy emberes sulinapokon járó buszt csinálni, nem könnyű.
Egyetlen VOLÁN-nak se érné meg ha 100 km-t menne a kocsi a megszokott 220-250 -300 kilométer helyett.
Nem tudok jó megoldás, ez túlmutatna a jelenlegi struktúrán.
Magyarul a sok idegen VOLÁN jelenléte ha jól számoltam 23 VOLÁNBUSZ megy Pestre, jó pár gödöllői kocsi van talán 8-9 járat, MÁTRA 18 körüli járatszámmal van jelen, Agria 3 Jászkun 5 Nógrád 2.
Ha sikerülne optimalizálni a dolgokat ahhoz, hogy gazdaságos legyen a dolog és legyen kilométere a kocsiknak a VOLÁNBUSZ-nak szinte teljesen el kéne tűnni, a többi cégnek is, mérsékelni a járatokat, és átadni a HATVANI-nak..
Tudom hogy ez fájó dolog, de ha reggel kiküldök egy üres buszt egy faluba, az megtelve visszajön az 50-60 % kihasználtság.
Délután szintén.
Napközben meg mit csinál?
Idegen kocsik visznek elég sok járatot, a Hatvani napközben nem tud sehová se menni.
A kérdéseid érdekesek, bár, az autóbusz külterületen maximum 70 km/h val mehetne, autópályán 80 km/h-val, ha külön jogszabályi feltételeknek megfelel akkor (tempo 100-as buszok) 100km/h, de csak utóbbi esetben külön levizsgáztatott, és csak sztrádán.
Személykocsi esetén a 70 km/h helyett 90 km/h val lehet menni, autópályán 80 illetve 100 km/h helyett 130 km/h val.
Ebből is lehet látni, hogy magsabb sebeséget engednek a személykocsikra, és személykocsi álló utast nem szállít.
Biztonsági öv buszoknál sokmindenben nem véd meg, a sofőr gyakorlottsága, az hogy eleve nagyobb tömegű, és kiképzése viszonylag biztonságosabb kell hogy legyen.
Másik szempont ha kigyulad, vagy ha menteni kell egy bekötött utas kiszabadítása nehezebb lenne.
Magas üléstámla a "turistabuszokon" szerintem megfelelő, inkább szilárd, de ugyanakkkor puha borítású ülések kellenének.Utasként is vannak műanyagborításos kemény ülések.
Másik dolog, csak halkan jegyzem meg én úgy vizsgáztam le, hogy nem voltam bekötve, és megadta a vizsgabiztos a jogsit, mert a többi feladatot jól teljesítettem. (rutinból is Ő vizsgáztatott, akkor mondta tolatáskor hogy kikapcsolhatom az övet, de 2 hónappal később forgalmin az előttem levő lányt meghúzta, én már gyomorideggel szálltam be a kocsiba, lefulladva indultam.)
Reggeli zsúfolt buszok:
Ezzel kapcsolatban konkrét buszjáratokra lennénk kiváncsiak.
Örülök, ha Hatvaniként nyilatkozol a "zsúfoltságról" de csúcsidőben a VOLÁN-oknak kevés járműve, van, viszont vannak akik inkább járatmegszünetésről beszélnek, mert a helyközi forgalom alapvetően veszteség és a 0 közeli eredmény között van.
(Átnéztem a Hatvani Volán mérlegadatait, eredménykimutatását)
MI nem Hatvaniak vagyunk, inkább buszrajongók.
Ha leírod hogy mikori indulású, busz zsúfolt, azt megköszönöm, végre nem csak kihasználatlan járatokról fog szó esni.
biztonsági öv: szerintem (nem biztos) a buszon is kötelező használni ott, ahol van öv. legalábbis a személyatónál így van, és nem hinném, hogy ebben más vonatkozna a buszra.
csakhogy a kocsik kb. 99%-án (?) egyáltalán nincs semmilyen öv.
abban, hogy az utasok nagyobb veszélyben vannak, mint a személyautóban, igazad is van, meg nincs is....
másik felvetés: erre mondják, hogy ilyen a boksz. nem igazságos. az egyik ül, a másik áll, ez van...legalábbis én így állnék hozzá.
tudom,hogy fölvetették már páran, hogy "állójegyet" is kéne osztani.hát, én nem utazok annyit helyközi/távolsági járattal, hogy meg tudjam ítélni, ez mennyire működne.
Azért javarészt nem szakmabeliek vagyunk itt , inkább a buszok , buszközlekedés iránt rajongó emberek .
Mindkét felvetésed érthető , és logikus .
Ami a biztonságot illeti , teljesen jogos , de nem tudom elképzelni a csak ülő és becsatolt utast szállító menetrendszerinti autóbuszokat , ez ugye megoldhatatlan .
Ugyanez vonatkozik második felvetésedre is .
A menetjegy árában az a-ból b-pontig való eljutás van benne , belépő egy busz utasterébe .
Úgy látom DZA364 segítségével találtam egy buszos topicot. Üdvözöllek benneteket.
Talán életem legnagyobb kérdéseire választ tudtok adni mivel ti szakmabeliek vagytok.
Ha én megyek az úton és nincs bekötve a biztonsági övem akkor a rendőr jól megvág.
Ha ugyanez a rendőr egy reggeli buszt megállítana ami mondjuk Lőrinciről, Csányból, Nagykökényesről jön és erőssen hasonlít egy szardeniás dobozhoz, mit tenne, mert ezek az emberek nagyobb veszélyben vannak mint én a saját kocsimban.
A másik kérdésem, a buszon azonos kilométerre azonos árú jegyet kell venni, de ezért az egyik ember kényelmesen ül, a másik pedig fel van kenve pl- az ajtóra. az előbb említett reggeli járatokon.
A Hatvani volánnak már lassan csak a személy szállítás marad még sem tud kultúrált közlekedést nyújtani a környékbeliingázóknak.
Tudom ezeknek nem a buszvezetők az okai de végre egy szakmabeli szemszögéből kaphatok választ
No, örülök, hogy végre sok, és tartalmas hozzászólást kell olvasnom. Majd jövök vitatkozni, de addig még elolvasok pár topikot, meg rendbeteszem a dolgaimat. Addig meg magam ellen beszélek egy kicsit, és beteszek egy képet: életem első hatvanis fotója, ezzel utaztunk DZA-val Szirákról (a falu képeit megtekinthetitek nemsokára a Nógrád megye topikban: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9042393) Hatvanba:
Az a szememben nem mindegy, hogy egy 170-180 darabos buszparkkal rendelekező cégnek van 7-8 különjáratos kocsija, vagy egy 67 darabos buszállományú cégnek
Jelen esetben a Agria és a Hatvani szerepelt mint példa.
Szerintem személyes kapcsolattartás személyi kapcsolatok is fontosak, meg a "bejáratott" piac.
Hogy miért került 266-osra annak ezer oka lehet. Lehet, hogy a családjához akar közel lenni, lehet, hogy rossz fiú volt. Meg az is lehet, hogy a különjárat (városnézés, idegenforgalom) nem télen van a csúcson.
És szögezzük le, hogy egy különjáratos kocsi nem csak különjáratba mehet. És azt is, hogy főleg a téli időszakban a különjáratosokat elküldik menetrendszerintibe, hogy meglegyen az órájuk.
A sofőröm szerint 8 kocsi volt fenn és ez csökken 3-4-5 re, mert Ő is csinált.
Télen leálltak. Nyáron is ki tudja mit hoz a jövő.
Én látom a különjáratos sofőrt a Ik 266-on aki előtte mercit vezett az már nagyon nagy baj.
Meg nem látom őket felutazgatni, mert reggel a 5.15 5.40 essel mentek, haza a 17.45 vagy 18.30 assal jöttek. Még futottak is hogy elérjék.
Az a legbiztosabb infó, hogy nincs elég távolsági kocsi az AV nél.
Új menetesítőket indítottak be. Kénytelenek voltak.
Ha erre hébe hóba Ik 256 helyetesítik is, most is kiestek nagyon fontos gépek.
Alfa Regio-val nem lehet távolságizni nagyon
Másik, hogy párszor előfordult, hogy C56 ment fel Ik 256 helyett, de az a helyközi fajtából, mert kettő erősebb (HPS-230 és a Gyulai fordás) C56 van csak sajnos.
Nézd nagyjából találkozok velük, a Mátrás különjáratossal is meg más kocsikkal is menetrendszerintibe osztva.
Nekem feltűnik, ha a sofőrök, meg a buszok egy része nem a megszokott életét éli.
"Alapvetően nagyon sok különjáratos kocsi van a Hatvani-nak, Több mint "logikus" lenne."
Lehet, hogy arányiban több, mint néhány társvolánnál, de ez sem egy könnyű világ. A kocsik bp-i cégekkel, utazási irodákkal vannak szerződésben, mint tudjátok javarészt a fővárosban is parkolnak. Ez a rendszer a 350-esek és Alfák beszerzésével kezdődött és azóta is tart. Szerintem fontos a bevétel, és a társaság image szempontjából is.
Ha nem szükséges egyszerre két sofőr, akkor általában heti váltásban dolgoznak, sokszor fent is alszanak a gkv-k. Feladataik reptér-szálloda transzfer, városnézés, rövidebb belföldi kirándulások (Dunakanyar, Bugac stb.) Illetve lehetnek többnapos bel- és külföldi túrák egy-, két- vagy három sofőrrel.
Tipikus három gkv-ős fuvarfeladat volt (kb '93-ban) egy görög üdülőváltás. Hétfő reggel 6 órakor indultak az Erzsébet térről, folyamatos menet után kedd délután érkeztek meg. A kiszállítás után a sofőrök lezuhanyoztak, majd kezdődött a beszállítás és tűz hazafelé. Kb. csütörtök hajnalban érkeztek meg. Ilyenkor egy gkv vezet, egy alszik, egy téblábol. Meglehetősen megerőltető feladat.
Volt olyan is, hogy a bécsi reptérről kellett elhozni az utasokat (odáig üresen mentek a buszok!) aztán következhetett egy hetes magyar, majd egyhetes szlovák körút és hazautazás szintén a bécsi reptérről.
Egyébként nem is olyan egyszerű megfelelő embert találni kölföldi különjáratra. Olyat, aki tud az utasokkal bánni, ismeretlen városban tájékozódni, talpraesettnek lenni kritikus helyzetekben: műszaki hiba, baleset, utas rosszullét, busz feltörése és kirablása stb. után. Hozzátéve azt, hogy kevés ember vállalja az akár több hetes rendszeres távollétet a családtól. Van olyan sofőr, (aki bár lehet, hogy képes lenne rá) de nem vállalja. Más vállalja, de kiderül, nem felel meg e célra. Aztán van olyan aki beválik, de elcsábítja egy magáncég.
Szóval a különjárati üzletág további bővítésének korlátját a én a munkaerőben (is) látom.
Egy becslés szerint ma a Volán vállalatok végzik az ország különjárati feladatinak 10, és a szerződéses fuvarok 30 %-át. Nem tudom mennyire pontosak ezek a számok., de ha így van, ez nem sok. Tény, hogy nem tartoznak a Volánok alapfeladatai közé, de mindenképpen előnynek tartom. Egyrészt a fiatalabb, jobb állapotú különjáratos és szerződéses kocsik később átkerülhetnek menetrendszerintibe, másrészt a nagyobb bevétel növeli a társaság gazdasági stabilitását. Továbbá ez mégis autóbuszos szolgáltató tevékenység és nem terület bérbeadás, üzemanyag értékesítés és több egyéb dolog, amelyekkel a Volánok mostanában próbálkoznak a pénzhez jutás reményében.
Menetrendszerintinél viszonylag kevés kocsival ellátható vonalak vannak, szerintem 40 menetrendszerinti kocsi és a többi meg 26 különjáratos van.
Szerintem jó , hogy a HV-nak vannak szép-számú szerződéses és különjárati munkái , de ezek ellátása nem feltétlenül Volán feladat . Lehet mondani , hogy ebből folyik be pénz , de ezekre a feladatokra is jutnak , illetve kellenek a jobb/újabb gépek .
A mailllal kapcsolatban, nem sikerült átállítanod, sajna
Más:
A szomorú dologra nekem sajnos emlékeim is vannak, meg kiadott menetrendek is.
Alapvetően nagyon sok különjáratos kocsi van a Hatvani-nak
Több mint "logikus" lenne.
Agria nem foglakozik jóformán munkásjárattal, se szerződésessel.
Gyöngyösnél az Erűmű, Colortoursnál a LEAR van
De ha a "VOLÁN központot elhelyezik Hatvanból, lehet hogy más különjárati szerződéses munkásjárati árképzés lesz
Ez pedig nem használna, mert túl zsíros a BOSCH meg más fuvar ahhoz, hogy hagyjuk lenyúlni.
Ha Balassagyarmaton Egerben, vagy Salgótarjánban, vagy Miskolcon netán Gödöllőn döntik el mennyi a fuvardíj, meg a kilométerenkénti díj, akkor régen rossz.
Menetrendszerintinél viszonylag kevés kocsival ellátható vonalak vannak, szerintem 40 menetrendszerinti kocsi és a többi meg 26 különjáratos van.
Egy összeolvasztással el lehet bukni 26 szerződéses buszból szinte az összeset, mert más az árképzés
Jó példa:
Bükkábrányi bányász szerződéses 3 műszakos járatait se Borsod Volán szerződéses busz csinálja, sok piros busz (ex honvédségi?) mászkál arrafelé cégjel nélkül!
Borsod önköltségi ára magas a szerződéses kocsikhoz, és ezt az árat rákényszerítheti egy " Észak-Magyarországi" Volán központ esetén a kisebb VOLÁN-okra amik beolvadnak.
Amiket írtál,sajnos igaz!Elszomorító. Én is emlékszem ezekre a járatokra, mint ős borsodi és ős tiszaújvárosi.
Fejlődést ezen a téren nem tapasztalok,pedig úgy érzem,hogy igény is lenne 1 Miskolc-Bp. járatra, hiszen M30-M3-on hamar elérhető Budapest, akár expresszként, akár egyéb(pl.:mezőkövesdi betérésekkel) úton. Biztos hogy ki lenne használva.
Egyébként a mail címem publikus lett. Nyugodtan írhatsz!
"Szerintem a tervezett régiós felosztása az országnak már azon a ponton bukik , hogy a mai megyéket vonná össze , látható , hogy a földrajzi/gazdasági/térségi határok nem egyenlőek a megyehatárokkal . "
ez bármilyen közigazgatási felosztásra igaz.
a megyékre is, a régiókra is. ha mást találnának ki, arra is igaz lenne.
a lényeg nem ez, hanem hogy meg akarjuk-e oldani az ezzel járó visszásságokat, és hogyan.
ez eddig nem szorosan volán-kérdés.
ami a volánokat illeti: nem lehet receptet gyártani arra, hogy ilyenkor hogyan "kell" összevonni a volánokat, és nem is lenne jó, ha így menne. minden térség és minden cég más.
szerintem az a fontos, hogy ne a mostani szervezeti keretek (megyék, volánok, stb.) legyenek a meghatározói az új rendszernek, hanem attól akár nagyon is elszakadva, a helyi (térségi) sajátosságokat figyelembe véve történjen az átszervezés.
ha ez pont egy megyehatár, akkor az. ha régiós határ, akkor meg az. ha más, akkor más.
egyébiránt egy kérdés: léteznek már hivatalosan ezek a régiók? mert hol ezt hallani, hol azt.
megjelennek új térképek megyei felosztással meg régióssal is.
Szerintem a tervezett régiós felosztása az országnak már azon a ponton bukik , hogy a mai megyéket vonná össze , látható , hogy a földrajzi/gazdasági/térségi határok nem egyenlőek a megyehatárokkal .
Hatvan-t , azért , mert Heves-megye , még nem szerencsés az Északi-régióba sorolni .
Hatvan autóbuszvonalainak egy elég jó része nógrád-megyei települések és Hatvan között futnak .
A VB Gödöllői-térségi autóbuszvonalainak szintén egy része nógrádi településeket céloz , aktív a hatvani jelenléte is .
Buják , Szirák , Verseg , Erdőtarcsa , stb a VB , HV és NV járataival közelíthető meg .
(Vácról Bgyarmatról most nem beszélek .)
A Nógrád Volán mostani menedzsmentje azért tud eredményeket felmutatni , a HV-val szerintem csak kölcsönösen erősítenék egymást .
Egyáltalán , szükség van-e Bp-i székhelyű Volán-társaságra (VB) ? De ez már itt OFF...
A Hatvani Volán kicsiny volta ellenére bizonyította életképességét, szép lenne ha független maradna. Ha ez nem lehetséges, akkor nagyon körültekintően kell megoldást találni.
*****
Nagyon jól látod!
Én nem támogatom azt, hogy egy olyan térséghez csatlakozzon, ahhol semmi keresnivalója.
Más cégek gazdasági adatait meg bizonyos kihasználsági mutatókat, ne a "Hatvani" rovására javítsanak fel.
Jó példa:
Sátoraljaújhelyről mennyi busz megy Miskolcra?
Miskolc- Sátoraljaújhely 2006.03.07 induló megállóhely érkezõ megállóhely indul érkezik összidõ várakozás kifejtés 1 Miskolc, autóbusz állomás Sátoraljaújhely, vasútállomás 13:45 16:25 2:40 Munkaszüneti napok kivételével naponta
Ennyi azaz összesen 1 darab!
A szám önmagáért beszél!
Magyarul: mostohán kezeli a Borsod még a saját térségét is.
Akkor hogy bánna a tőle teljesen idegen térséggel?
Hatvan esetében a jelenlegi bevételt piaci részesedést se érné el, ha más formációhoz tartozna
Legjobb példa:
Menetredek
Nekem van 1954-es 1980-as 1991 1992 1993 1998 1999 2000 2001 és közelmúltbeliek.
A közbulső időszakot átnéztem, a Széchenyi könyvtárban, meg a Közlekedési múzeumban illetve saját példányaim is voltak(19993-96) amik elvesztek költözködéskor.
Hatvan még nem szünetett meg távolsági járatot, de más cégek igen!
Sok cég drasztikusan évközben szívatja az utasokat, Borsod esetén sokszor volt alkalmam megtapasztalni.
Borsod saját megyéjével se foglakozik lásd: Sátoraljaújhely, Sárospatak
Kérdés: ezekből a térségekből miért nem jön csak egy reggeli járat?
Ha valaki bekerül(ne) Borsodhoz, annak annyi lenne, mert állandóan változó koncepcióval tönkretetenné azt is ami működik.
Jó példa:
Volt Sátoraljaújhely-Budapest járat, de Miskolc " lenyúlta" utána Miskolc után nem érintette Mezőkövesdet. (1994) 1059 es járat
5.00 Sátoraljaújhely 20.45
5.20 Sárospatak 20.25
5:58 Szerencs 19.47
6:30 Miskolc 19.15
6:40 Miskolc 19.05
7:40 Mezőkövesd 18.10
9:45 Budapest 16.00
Ezt előbb szétszedték Sátoraljaújhely-Miskolcra meg Miskolc Budapestre úgy hogy
Sátoralajaújhely 4.30
Miskolc 6.20
Miskolc 6.30
Budapest 9.35
Hazafelé szintén két részletben
Utána a 6.30 as Miskolc Budapest elment Siófokra
Utána a 6.30 as indőpontot áthelyezték 5.45 re!!!
(Majdnem megszünt a Tiszaújvárosi miatta)
5.45 ből Mezőkövesd kihagyásával egy 6.30 as "Borsod expresszt" csináltak
A 6.30 as expresszt kedden szerdán csütörtökön megszüntették.
A maradék utas is elmaradt.
Végeredmény: csak hétfő, péntek szombat vasárnap van már csak Budapest Miskolc járat.
1994 es beindítása óta vagy 6 szor változott meg!
Átlag 2 évente és évközben változtatták.
Önmagáért beszél.
Ha a Borsodnál egy kifogyhatatlan utasáramlatból a Miskolc-Budapestiből se tudnak normálisan járatot csinálni, akkor az nevetséges.
Borsod megcsinálta. Azt hogy hogyan nem lehet.....
Talán túlzás Hatvant perifériának nevezni, de fekvése valóban sajátos, tényleg négy megye határán fekszik, így mindhárom megoldásban (Volánbuszhoz, Nógrádhoz, Heves megyei Volánhoz csatolás) van logika.
Először szerintem azt kellene országos szinten eldönteni, hogy megmarad az egy megye egy vállalat elv (ami ugye most sem teljes) vagy tényleg lesznek régiós volánok.
Sok felmérésben és statisztikában szerepel Magyarország régiós felosztása. (Nyugat-Dunántúl, Észak-Dunántúl, Dél-Dunántúl, Központi Régió, Észak-Magyarország, Észak-Alföld, Dél-Alföld). Ebben Nógrád, Heves és BAZ megye alkotja az Észak-Mo-i régiót, azaz e három megye lenne az Észak-Magyarország Volán fennhatósága.
Ehhez kapcsolódó ellenérv: Hatvan földrajzilag, gazdaságilag nemigen kapcsolódik Miskolc-Eger térségéhez.
A Volánbusznak előnyös lenne Hatvan bekebelezése, mert a környéken sok a Volánbuszos járat, sok VB-s kocsi parkol a térségben. A hatvani telephelyen lehetne parkolni, tankolni, javítani, illetve a hatvani járatokat a VB-sek közé besorolva jobb kihasználást teremteni. (most magam ellen beszéltem)
A Hatvani Volán kicsiny volta ellenére bizonyította életképességét, szép lenne ha független maradna. Ha ez nem lehetséges, akkor nagyon körültekintően kell megoldást találni.
Érdekes dolgokat írtok a Volánbusz háza tájáról. Úgy látom, nagy változásoknak néz elébe a cég, és ez némi fejlődést jelenthet.
Ehhez tartozik, hogy létezik egy olyan terv/tanulmány/akármi, amely azt tartalmazza, hogy egy esetleges átalakítás eredményeképpen megalakulna az Észak-Magyarország-i régiót ellátó egységes közlekedési rendszer, egy társasággal, vagy több, de egymáshoz szorosan kapcsolódó vállalattal. Ezen tanulmány szerint Nógrád megye nyugati autóbuszközlekedését ellátó Balassagyarmat, illetve a Heves megye-i Hatvan átkerülne a Pesti irányítás alá, azaz a jelenlegi Volánbuszhoz. Ez a tanulmány nem fikció, igaz egyelőre nyílván csak egy "Mi lenne, ha...?" című játszadozás része, mindenesetre vannak, akik komolyan foglalkoznak ezzel a témával.
"
Nézd, én ezt részben tartom csak megvalósíthatónak.
Alapvetően, Hatvan és környéke a szememben "periféria"
4 megye találkozásánál.
Kedvezőtlen hatások:
1. Buszállomás áthelyezése
2. Közös igazgatóság létrehozásnak problémái
3. Mi lesz Uti csabával?
4. Hol lesz az Igazgatóság székhelye?
5. Hatvan lehet e központ vagy csak alárendelt szerepe
Ez esetben szerintem egy visszaesést prognosztizálok.
Több kedvezőtlen dolog összjátéka:
- Egyéni közlekedés térnyerése
-Szerződéses járatok maszekokhoz kerülése
-Távol a döntésektől az Igazgatóság és a terület távolsága megnő.
-Buszpu áthelyezése növeli a vasút forgalmát kedvezőtlen esetben, illetve pár kedvezőtlen hatás:
Az új VOLÁN kényetelen átengedni idegen társaságokat
Járatracionalizálás, járatösszevonás.
Létszámleépítés
Én ezt vizionálom a legkedvezőtlenebb dolgok is kiforroghatják magukat
Jelenleg a menetrendszerinti járatokhoz kb 40 busz kell a HATVANI Volánnál
Minek törje magát egy lefokozott "Hatvan" a szerződéses fuvarokért?
Még a múlt7-en írt ujfigura a VB-topicban , hogy létezik egy tanulmány , ami más mellett a Hatvani Volán esetleges Vb-ba olvasztásáról szól .
Első hallásra gondolom senkinek sem tetszik (nekem sem) , de elgondolkodtatónak tartom .
Mondjuk az én eddigi gondolataim pont arról szóltak , hogy a Nógrád és Hatvani Volánokat erősíteném a VB gödöllői és váci térségeivel . A HV-t , bármennyire is fájna , nem tartanám fenn önállóan , én a Nógrád részévé tenném .
Nos, számoljunk. A három kategória teljes mennyisége kb. 220 db. Ebből 2-3 db-ot kap a Hatvani, 4-6 db-ot a Mátra Volán. Gondolom a 12m-es alaptípusból mindkettő szeretne és kap is. Lesz-e csuklós? Szükség van-e 13,5 m-es kocsikra?
Kell ez is, az is. Tény, hogy jobb a kép, ha témát illusztrál és nem csak magában van. Ellenben olyan buszokat is láthatok így, amellyekkel nemigen találkoznék. Ha pedig hiányzik a szöveg, kérlek javasolj témát! Van-e pozitív, negatív észrevételed a Hatvani vagy a Mátra Volánnal kapcsolatban? Javasolnál-e járatmódosítást? Mi szólnál (szólnátok) ha ez a vidék is venne mondjuk néhány használt Citarót?
Siroki van még talán, de elvileg lehetne még több.
Amúgy én keveselem a buszjáratok számát, különösen hétvégén.
Se a Eger-Verpelét-Abasár-Gyöngyös se a Eger Sirok-Mátraháza-Gyöngyös nem tartalmaz valami sok járatot, lehetne még 2-3 és akkor elégedett lennék,, különösen hétvégén elkélne.
Én őszintén szólva a szövegnek jobban örülnék. Kell pár kép illusztrálásnak, de beszélgetésnek, vitának jobban örülnék, a képeknek megvan a maguk helye. Mostanában egy csomó topik kimerült abban, hogy mindenki felteszik szarabbnál szarabb képeit, duma meg egy szó sem. Ebből a szempontból jobb volt a régi fórum.
Na, most biztos vagyok, hogy senk nem fog egyet érteni velem.
"legyenek fehér-kékek , bár szerintem a sárga szín jobban áll egy IK266-osnak ."
valahogy nekem is ez a vélemyényem. Az évek alatt annyira összekapcsolódott a 266-os és a sárga szín, hogy ami nem ilyen az nem "természetes".
Sajnos igaz, hogy ezek az átfestések nem (vagy nem mindig) foglalnak magukba felújításokat is. A másik dolog, hogy ilyen idős buszoknál az állapot számít, nem a naptári kor. Tehát lehet, hogy egy fiatalabb autót hamarabb selejteznek, mint egy régebbit, vagy a selejtezésre várót már nem festik át, hiába van rossz esztétikai állapotban.
Az "alul kék" hatvani festéssel azért sem vagyok megelégedve, mert nagyon hasonlít a Nógrád, a Kunság és a Vasi fényezéshez, országos viszonylatban nem egy egyedi színterv. Sajnos az egyedinek mondható csíkos fényezés már rég nincs az új kocsikon, valószínűleg a nagyjavítások során nem fognak vele bajlódni és el fog tűnni a buszokról.
Szerintem is helyesen néz ki a DZL065. Jómagam nem rajongok a pisztáciazöld színért, de amiért tetszik: - nem a "fehér alapon valamilyen csík" alapelvet követték (ami sok Volánra jellemző) - világos, de mégsem fehér fényezés Mivel a Mátrás kocsik nem nagyon találkoznak Kaposos buszokkal, ezért ha meglátod, teljesen egyértelmű, hogy melyik Volánhoz tartozik.
három nap szünet után újra a topikon! nos, lássuk szép sorjában:
"Nógrádos képeid, vagy más volános képeid nincsenek?"
Sajnos régen nem nagyon fényképeztem buszokat (oké, egy átlagemberhez képest biztosan többet, de a mostani képdömpingtől messze elmaradok), mai eszemmel már nagyon sajnálom, de ez van. Igyekszem minél több képet előkeresni és megosztani veletek. Nógrádos képre nem emlékszem, több Kapos Volános fotóm viszont van
A felsoroltak szerintem még elég jó állapotban vannak , ha legalább 3-4 évig állományban akarják tartani őket , legyenek fehér-kékek , bár szerintem a sárga szín jobban áll egy IK266-osnak .
Porondról eddig is tudtuk, hogy fantasztikusakat tud írni, hiszen már egyszer megmutatatta, ám a régi képei is csodálatosak (továbbra is él az előbbi kérdésem). A honlapról meg már korábban elmondtam véleményemet, úgyhogy csak gratulálni tudok!
A képed láttán újra azon bosszankodok , hogy a Mátra Volán feliratot a busz oldalán és elején , így ebben a betűtipusban miért nem lehet ma is használni ?
Találtam 1 cseh szállítmányozó céget , érdemes megtekinteni a logó-jukat , ami a nevük után , még érdekesebb !
Őszintén szólva engem is mélyen elgondolkoztatott a dolog, magamba néztem egy kicsit, meg úgy átgondoltam a dolgokat egy kicsit, hiszen végülis utazok én is kb. annyit, mint amennyit egy sofőr vezet.
Tegnapelőtt, azaz 02.10-én délelőtt Mátraverebélynél baleset volt, résztvevőként láttam egy Mátrás 395-öst is. Melyik kocsi volt, hallott erről valamelyikőtök valamit?
Üdv! Fahya "
Gyalogos gázolás történt Mátraverebély, presszó megállóhely előtt. De a Mátrás kocsi nem volt részese a balesetnek, csak nem sokkal később ért oda, és a rendőrök meg nem engedték el. Visszafordulni pedig nem tudott. Egyébként az FLD-134 (ex DZL-068) volt az. 9:25 helyett sikerült neki 10:55-re felérni Salgótarjánba, így mindjárt +20' késéssel indult neki Parádfürdőnek...
Hatvani Volán Rt. tájékoztatója az eljárás eredményéről (25775/2005)
Szolgáltatás: X
I. SZAKASZ: AJÁNLATKÉRŐ
I.1) AZ AJÁNLATKÉRŐ HIVATALOS MEGNEVEZÉSE ÉS CÍME Szervezet: Hatvani Volán Rt. Címzett: - Cím: Bercsényi út 82. Postai irányítószám: 3000 Város/Község: Hatvan Ország: Magyarország Telefon: 37/542-170 Telefax: 37/542-180
II. SZAKASZ: A SZERZŐDÉS TÁRGYA
II.1) A SZERZŐDÉS TÍPUSA Szolgáltatás: X Szolgáltatási kategória: 02
II.2) EZ EGY KERETMEGÁLLAPODÁS? NEM: X IGEN: -
II.3) NÓMENKLATÚRA
II.3.1) Közös Közbeszerzési Szójegyzék (CPV) Fő szójegyzék Fő tárgy: 60.11.20.00-6 További tárgyak: 60.11.22.00-8 Kiegészítő szójegyzék (adott esetben): -
II.4) AZ AJÁNLATKÉRŐ ÁLTAL A SZERZŐDÉSHEZ RENDELT ELNEVEZÉS Vállalkozási szerződés
II.5) MEGHATÁROZÁS (TÁRGY ÉS MENNYISÉG) Közforgalmú autóbuszjáratok alvállalkozásban történő üzemeltetése, 181 000 + 5% km/év teljesítmény
II.6) TELJES BECSÜLT ÉRTÉK (áfa nélkül) 188 000 000 HUF IV. SZAKASZ: ELJÁRÁS
IV.1) AZ ELJÁRÁS FAJTÁJA
IV.1.2) A közbeszerzési törvény V. fejezete szerinti eljárás esetén Nyílt: X A hirdetmény fajtája Ajánlati felhívás: X
IV.1.3) A hirdetmény nélküli tárgyalásos vagy egyszerűsített eljárás alkalmazásának indokolása (adott esetben): -
IV.2) BÍRÁLATI SZEMPONTOK Az összességében legelőnyösebb ajánlat a következő részszempontok és súlyszámok alapján: X részszempontok súlyszámok - Az áfa nélkül számított km-díj 0,7 - A járművek átlagos életkora (a forgalmi engedély alapján) 0,2 - Euro3 minősítésű motor 0,1
V. SZAKASZ: AZ ELJÁRÁS EREDMÉNYE
V.1) AZ ELJÁRÁS EREDMÉNYE ÉS A SZERZŐDÉS ÉRTÉKE
V.1.1) A nyertes ajánlattevő neve és címe: -
A szerződés száma: -
V.1.2) A szerződés értékére, valamint a legalacsonyabb és a legmagasabb ellenszolgáltatást tartalmazó érvényes ajánlatra vonatkozó információk (áfa nélkül) Az ellenszolgáltatás összege: - Pénznem: -
V.2) ALVÁLLALKOZÁSOK
V.2.1) Valószínűsíthető-e alvállalkozók, illetve harmadik személyek igénybevétele a szerződés teljesítéséhez? NEM: X IGEN: -
V.2.2) A közbeszerzés értékének tíz százalékát meghaladó mértékben igénybe venni kívánt alvállalkozók neve és címe: -
VI. SZAKASZ: EGYÉB INFORMÁCIÓK
VI.1) A HIRDETMÉNY NEM KÖTELEZŐ JELLEGŰ? NEM: X IGEN: -
VI.3) AZ EREDMÉNYHIRDETÉS DÁTUMA (adott esetben) 2005/12/28 (év/hó/nap)
VI.4) A BENYÚJTOTT AJÁNLATOK SZÁMA: 0
VI.5) A SZERZŐDÉST MEGHIRDETTÉK-E AZ EURÓPAI UNIÓ HIVATALOS LAPJÁBAN? NEM: - IGEN: X A hirdetmény száma a Hivatalos Lap tartalomjegyzékében: 2005/S 212-209751 (év/hó/nap:) 2005/11/04
VI.6) A SZERZŐDÉS EU-ALAPOKBÓL FINANSZÍROZOTT PROJEKTTEL/PROGRAMMAL KAPCSOLATOS? NEM: X IGEN: -
VI.7) EGYÉB INFORMÁCIÓK 1) A szerződéskötés tervezett időpontja (adott esetben): - 2) Ha az eljárás eredménytelen, illetve szerződéskötésre nem kerül sor, ennek indoka: nem nyújtottak be ajánlatot [92. § a) pont]. 3) A nyertes ajánlattevőnek a közbeszerzési törvény 96. §-ának (2) bekezdése szerinti minősítése: - 4) A nyertes ajánlatot követő legkedvezőbb ajánlatot tevő neve, címe és az ellenszolgáltatás összege (adott esetben): - 5) Az ajánlattevők neve és címe (ország is), részajánlattétel lehetősége esetén a benyújtott részajánlat száma: - 6) Az egyszerűsített eljárást megindító hirdetmény közzétételének napja és hivatkozás a hirdetményre: - 7) Az ajánlatkérő tárgyalás nélküli vagy tárgyalásos egyszerűsített eljárást alkalmazott?: - 8) A hirdetmény nélküli tárgyalásos vagy egyszerűsített eljárás esetén a Közbeszerzési Döntőbizottság tájékoztatásának napja: -
VI.8) E HIRDETMÉNY FELADÁSÁNAK DÁTUMA 2005/12/28 (év/hó/nap)
Mátra Volán Rt. tájékoztatója az eljárás eredményéről (24313/2005)
Építési beruházás: - Építési koncesszió: - Árubeszerzés: - Szolgáltatás: X
I. SZAKASZ: AJÁNLATKÉRŐ
I.1) AZ AJÁNLATKÉRŐ HIVATALOS MEGNEVEZÉSE ÉS CÍME Szervezet: Mátra Volán Rt. Címzett: - Cím: Pesti út 74. Postai irányítószám: 3200 Város/Község: Gyöngyös Ország: Magyarország Telefon: 37/508-200 Telefax: 37/311-438
II. SZAKASZ: A SZERZŐDÉS TÁRGYA
II.1) A SZERZŐDÉS TÍPUSA Szolgáltatás: X Szolgáltatási kategória: 02
II.2) EZ EGY KERETMEGÁLLAPODÁS? NEM: X IGEN: - II.3) NÓMENKLATÚRA
II.3.1) Közös Közbeszerzési Szójegyzék (CPV) Fő szójegyzék Fő tárgy: 60.11.20.00-6 További tárgyak: 60.11.22.00-8
II.4) AZ AJÁNLATKÉRŐ ÁLTAL A SZERZŐDÉSHEZ RENDELT ELNEVEZÉS Vállalkozási szerződés
II.5) MEGHATÁROZÁS (TÁRGY ÉS MENNYISÉG) Közforgalmú autóbuszjáratok elvállalkozásban történő üzemeltetése évi mintegy 398 370 km teljesítménnyel, minimum 4 db forgalmi darabszámú autóbusszal
II.6) TELJES BECSÜLT ÉRTÉK (áfa nélkül) 450 000 000 HUF
IV. SZAKASZ: ELJÁRÁS
IV.1) AZ ELJÁRÁS FAJTÁJA
IV.1.1) A közbeszerzési törvény V. fejezete szerinti eljárás esetén Nyílt: X
IV.1.3) A hirdetmény nélküli tárgyalásos vagy egyszerűsített eljárás alkalmazásának indokolása (adott esetben): -
IV.2) BÍRÁLATI SZEMPONTOK Az összességében legelőnyösebb ajánlat a következő részszempontok és súlyszámok alapján: X részszempontok súlyszámok - az áfa nélkül számított km-díj 0,6 - járművenként min. 50 utasülés 0,2 - dönthető utasülések 0,1
V. SZAKASZ: AZ ELJÁRÁS EREDMÉNYE
V.1) AZ ELJÁRÁS EREDMÉNYE ÉS A SZERZŐDÉS ÉRTÉKE
V.1.1) A nyertes ajánlattevő neve és címe
Szervezet/Személy: Color Tours Kft. Címzett: - Cím: Kossuth L. u. 26. Postai irányítószám: 3200 Város/Község: Gyöngyös Ország: Magyarország Telefon: 37/311-472 Telefax: 37/311-472 A szerződés száma: V 286/2005
V.1.2) A szerződés értékére, valamint a legalacsonyabb és a legmagasabb ellenszolgáltatást tartalmazó érvényes ajánlatra vonatkozó információk (áfa nélkül) Az ellenszolgáltatás összege: 63 739 200 Pénznem: HUF
V.2) ALVÁLLALKOZÁSOK
V.2.1) Valószínűsíthető-e alvállalkozók, illetve harmadik személyek igénybevétele a szerződés teljesítéséhez? NEM: X IGEN: -
V.2.2) A közbeszerzés értékének tíz százalékát meghaladó mértékben igénybe venni kívánt alvállalkozók neve és címe: - VI. SZAKASZ: EGYÉB INFORMÁCIÓK
VI.1) A HIRDETMÉNY NEM KÖTELEZŐ JELLEGŰ? NEM: X IGEN: -
VI.3) AZ EREDMÉNYHIRDETÉS DÁTUMA (adott esetben) 2005/12/09 (év/hó/nap)
VI.4) A BENYÚJTOTT AJÁNLATOK SZÁMA: 1
VI.5) A SZERZŐDÉST MEGHIRDETTÉK-E AZ EURÓPAI UNIÓ HIVATALOS LAPJÁBAN? NEM: - IGEN: X Ha igen, adja meg a hirdetményre vonatkozó hivatkozást A hirdetmény száma a Hivatalos Lap tartalomjegyzékében 2005/S 210-207160 (nap/hó/év:) 29/10/2005
VI.6) A SZERZŐDÉS EU-ALAPOKBÓL FINANSZÍROZOTT PROJEKTTEL/PROGRAMMAL KAPCSOLATOS? NEM: X IGEN: - Ha igen, kérjük feltüntetni a projekt/program nevét és bármely egyéb használható hivatkozási adatot
VI.7) EGYÉB INFORMÁCIÓK
1) A szerződéskötés tervezett időpontja (adott esetben): 2005/12/19. 2) Ha az eljárás eredménytelen, illetve szerződéskötésre nem kerül sor, ennek indoka: - 3) A nyertes ajánlattevőnek a közbeszerzési törvény 96. §-ának (2) bekezdése szerinti minősítése: az ajánlattevő mikrovállalkozásnak minősül. 4) A nyertes ajánlatot követő legkedvezőbb ajánlatot tevő neve, címe és az ellenszolgáltatás összege: - 5) Az ajánlattevők neve és címe (ország is), részajánlattétel lehetősége esetén a benyújtott részajánlat száma Szervezet/Személy: Color Tours Kft. Címzett: - Cím: Kossuth L. u. 26. Postai irányítószám: 3200 Város/Község: Gyöngyös Ország: Magyarország Telefon: 37/311-472 Telefax: 37/311-472 6) Az egyszerűsített eljárást megindító hirdetmény közzétételének napja és hivatkozás a hirdetményre: - 7) Az ajánlatkérő tárgyalás nélküli vagy tárgyalásos egyszerűsített eljárást alkalmazott?: - 8) A hirdetmény nélküli tárgyalásos vagy egyszerűsített eljárás esetén a Közbeszerzési Döntőbizottság tájékoztatásának napja: -
VI.8) E HIRDETMÉNY FELADÁSÁNAK DÁTUMA 2005/12/12 (év/hó/nap)
Mailben nem tudnánk megoldani? Mekkora méretű? Vagy esetleg töltsd fel a honlapodra, valami nem látható helyre, majd megadod a linket, és onnan letöltöm. Így jó?
Ahhoz képest kár, hogy nem frissül egy jó ideje, a tartalom bizonyos részei elavulóban vannak az aktualitásukat tekintve. Jó, más dolguk is van. Na de ennyire?
Amúgy jó pár dologgal én is tisztába vagyok/voltam, kb 93-94 körül a kelleténél többet utaztam és láttam a buszokat Hatvanban naponta, a sárga alapon zöld csíkozás például a 93-94-95 körüli időszakot idézi fel bennem.
Akkoriban kezdték átszerelni D10-esre a helyijáratos gépeket.
Köszi mégegyszer a linket!
Porondnak meg azt hogy elkészítette az írást, meg a fotókat!
Aki buszos-volános témába kezd, annak leges-leges-leges legelső dolga ezt a honlapot A-tól Z-ig olvasni.
Nemcsak azért, mert készítői az egyik legnagyobb név ebben a témában, hanem mert időnként segítőik -akikre szintén érdemes felnézni- egy adott volán bemutatásánál még több információval gazdagították ezt a honlapot.
"1990-ben a vállalati gazdálkodásban - egyre több helyen - a válság jelei mutatkoztak. A korábban nyereséges áruszállítás veszteséges lett, lehetetlenné vált a személyszállítás korábbi években megszokott keresztfinanszírozása. Autóbuszvezető hiány mutatkozott, a keresetek az inflációtól jelentősen leszakadtak. A bajai üzemegység Bács Volán néven önállósul, a Mátra Volán három részre szakad: Agria, Mátra, Hatvani Volán alakul. Az év utolsó napján megszűnt a Balaton Volán és 9 utódszervezet alakult: Balaton, Ajkai, Balatonfüredi, Dudari, Halimbai, Pápai, Sümegi, Tapolcai, Várpalotai volánok.
1992-ben a Volán vállalatok részvénytársaságokká, a Veszprém megyeiek Kft-vé alakulnak"
A Hatvani Volán történetét, illetve történelmének néhány általam ismert részeit néhány évvel ezelőtt megírtam. A freeweb.hu/távolság honlapon található meg, persze már sok dologban nem aktuális.
Járatindítások és járművek témában: mivel a rendszerváltás után sok szerződéses és bérautóbusz járat szűnt meg, ezért nem volt gond új járatokat indítani ezekkel a "munka nélkül maradt" kocsikkal. Tehát nem azért vettek pl. Alfát, mert nem volt elég távolsági kocsi, hanem azért mert volt különjáratos fuvar, amihez igényes autó kellett. A 395-ösök érkezése előtt 256-osok járták a pesti és egri járatokat.
Össze kéne állítani a HATVANI VOLÁN történetét vagy valami olyasvalamit egy köv topiktalira.
Alapvetően az érdekel, milyen gépeket vettek át (MÁTRA VOLÁN Vállalattól), hány darab IK 256 os távolsági kocsi volt, IK 350 -et meg a IK Alfát mikor vették meg (1991-92??) ,meg a 386-ost.
Érdekes, hogy menetrendváltozás után volt ha minden igaz a szétvállás.
Alapvetően a távolsági kocsik annyiból érdekesek, hogy menetrendszerintibe számításaim szerint 1990-ben minimum 3 kellett (Jászárokszállás, Apc, Gödöllőn át Pesti a mostani II-es forda) ehhez minum 1 tartalékkocsi kellett pluszban.
Szerdődésessel, különjárattal nem vagyok tisztában.
Emlékeim szerint a 395-ösök beszerzéséig az Apc-Eger is IK 266 volt, a Hatvan-Eger járat is, Salgótarján is Balassagyarmat is.
Ha minden igaz, 1992-es menetrendben jelent meg a Szücsi-Budapest-Szücsi-Budapest-Ecséd új járat. (ez kb 99 től Gyöngyöspatáig hoszabítva)
93-ban a Hatvan-Bp-Szücsi-Hatvan (12.45-13.45->14.05-16.00,->16.00-16.50)
95-ben a Budapest Hatvan Budapest 7.00-8.00->9.005-10.05
96-os ha jól tudom a 4.50 es Pesti és a 12.05 ös M3 Gödöllő hatvani
Köszi ha tudnál segíteni.
Alapvetően új járatok engedélyezése összefügg a járműbeszerzéssel, legalábbis ezt tippelem.
Ó, az AAI-727: a Boeing rendszámos :), legalábbis nekem ez jutott róla eszembe 1990-ben. Ami viszont nem tetszik, hogy feketére festették a hátsó lőkhárítóját. Ezzel olyan komor lett szegény. Tudom, hogy a 266-oknál is ez a szokás, de ott jobban elmegy a sárga szín miatt; bár nekem jobban tetszene a sárga lökhárító.
Tegnapelőtt, azaz 02.10-én délelőtt Mátraverebélynél baleset volt, résztvevőként láttam egy Mátrás 395-öst is. Melyik kocsi volt, hallott erről valamelyikőtök valamit?
Coloros hozzászólásaidat olvastam, így nem veszett kárba semmi sem, ha még további eszedbe jut, szívesen várom.
Bár a topikot már csak érintőlegesen fogom olvasni, észre fogom venni hozzászólásaidat.
A topikhoz többet nem kívánok hozzászólni, nehogy megsértsek olyan kollégákat, kik a viccet nem ismerik, mint 364 barátunk, további egy hetes kitiltásokra ugyanis köszönöm, nem vágyom, elég volt a mostani.
Amíg nem voltam, addig is jól elvoltatok, tehát nem kellek én ide. Így további hozzászólást, információt, tőlem ne várjatok. Viszlát!
Megjegyzem én alapvetően pozítívnak értékelem Uti Csaba megjelenését.
Ha ő nincs talán Gyöngyösön lett volna egy közös telep és kész. Hatvan kirendeltség lenne.
Pár Budapest-HATVAN JÁRATTAL IS SZEGÉNYEBBEK LENNÉNK. Talán szétváláskor 3 gyorsjárat(két Apc, 1 Jászárokszállás) egy lassújárat volt(13.45) mindez 1990-ben!
Ma 8+1 van, 1990-96-ig lett 5 új járat engedélyezve!
Ha megnézem a Volánbusz járatokat épített le, budapesti indulás szerint ha nézem, a 6.45 ös kékestetői járat is anno Hatvannnak ment, munkanap a 7.30-as is megszűnt,9.30-as ecsédi megszűnt, 10.45 ös megszűnt, 18.45 ös Ecséd helyett Hatvanig jár, tehát jócskán volt megszüntetetés, eközben stabilan járnak a a Hatvanis Volános járatok.
Megjegyzem a Budapest-Ózd járatok a 90-es évek első felében előszeretettel jártak Hatvan Zöldfán át. Ma is, de most kevesebb valamivel.
Pl: 18.30 kor is volt egy ilyen Budapest-Ózd.
Itt távolsági járatot nem szüntettek meg, kivéve a Vác-Hatvan nem jár munkaszüneti nap , régen mindennap járt, amikor beindult.
Más:
AAI-727 et láttam BVSC től nem messze, gyerekeket vitt, reggel 9.00 körül vissza 15:20 körül láttam.
Örülök, hogy láttam a gépet már gondoltam rá, mi van vele, legutóbb nyáron láttam csak.
Bocs a mobilos minőségért, de ez volt nállam, ha van valakinek jobb képe a buszról annak örülnék.
A linken megtalálható ÉVKÖNYVBŐL vettem a fotót, és ha itt vagyok akkor jöjjön pár adat is:
172 fő leutóbb (2004) ben.
66 autóbusz amiből akkor 15 rendelkezett hagymonyos motorral a Volán Egyesülés évkönyve szerint.
És nosztalgiázzunk vissza 1991-be megint:
A mai is meglevő 1986 os indítású Gödöllőt is érintő lassújárat ( Gyöngyös 9.30 Népstadion 11.20 vissza BP 13.45 Gyöngyös 15:35 érk.) mellett 3 gyorsjárat indult 1990/91 ben két apci egy jászárokszállási.
Ha továbbmegy, van 2 járat talán ilyen akkor a vasúton átkell a Temető úti vasúti átjáróban. (itt volt a nagy baleset amikor két 25 éves megkerülte az S alakban a sorompót)
A vasúttal kis részen még párhuzamosan megy az út utána a 32-es út felé megy.
De a másik irány egy kereszteződés a 3-ashoz egy buszfordulóval.
A nagy pangás ellen :) A kép érdekessége, hogy egyik "műtárgy" sincsen már meg. A CJX-493-at 2002-ben selejtezték, a mögötte levő kis bolt pedig tavaly égett le.
Na most általánosan elmondható a Kravtex-ről, hogy néhány félkész kocsi mindig van náluk. Jellemzően a maszek megrendeléseket mindig az év elején gyártják le, mert év közben a volános megrendelések miatt nincs kapacitás. Gyártották már olyan buszokat, amik előtte legalább egy évig álltak félkészen, félreállítva. Lehet, hogy a legújabb Hatvanis Credo LC 11 H is ilyen. Emléxem novemberből néhány ilyen buszra, hogy állottak a telep sarkában. Észre is lehet venni az utóbbi éveket nézve, hogy a maszekos buszokat mindig az év első felében gyártják le. Gondolom, most megy a tenderre előregyártás is, de nem vészes, ha elvesztik a nagy tendert, mert akkor a Kisalföld szokta megvenni a legyártott buszokat - és vannak kisebb tenderek is, amiken a Kravtex szokott nyomulni, jól. A tavalyi is ilyen volt.
Erről az előregyártásról tudsz vmi többet? Ki veszi meg a kocsikat, ha nem ők nyernek a tenderen? Biztos vevő a Kisalföld meg a Hatvani Volán? Hány naponta/hetente gördül ki egy új busz az üzemből? Vagy félkész állapotban hagyják és a végszerelés aszerint történik amit a vevő kér?
Döbb. De nem vagyok nagyon meglepve rajta. Volt pár ilyen busz félkészen a Kravtex-udvaron. Logikus, hogy ilyet vettek, most nem tudnának nekik IC 12-est gyártani, soron kívül, mert folyamatos a tenderre való előregyártás.
Kerekharaszt... hm... ostoba dolgot csináltak. Azt gondolták, hogy hozzájuk tartozik az ipari park területe és a különválással hatalmas bevételre tesznek szert. Kiderült, hogy az ipari park területe Hatvanhoz tartozik, közben a köztársasági elnök aláírta a különválásról szóló okmányt. Magyarul ezután maguknak kell saját önkormányzatot választani és a dolgaikat intézni. Nem kell mondanom mennyi problémával fog járni. Most már sokat visszacsinálnák az egészet, de nem lehet, legalábbis gyorsan nem lehet. Tudomásom szerint a Volán azt mondta ezután is fenntartja a közlekedést csak helyközinek fogják hívni, de a lényeg marad.
Indoklás: Az elavult, régi buszpályaudvar helyett egy korszerű, az utasok, valamint a szolgáltató igényeit kielégítő pályaudvar építése a cél. A tervek rendelkezésre állnak, az új helyszín kijelölésre került, viszont anyagi okok miatt a beruházás nem valósult meg.Összeg: 1000 millió forint
- Április 29-én elkezdődött az elkerülő út kisajátítási tárgyalási ügye. Október végén teszik le az elterelő út alapkövét. A munkát a Heves Megyei Közlekedési KHT koordinálja. A tervek szerint 2006-ban átadásra fog kerülni. Cél, hogy az átmenő forgalom az autópályára terelődjön, mert jelenleg a forgalom elviselhetetlenné teszi a közlekedést.
- A Képviselő-testület ki szeretné helyezni a buszpályaudvart a vasútállomás melletti területhez.Bognár Endre főépítész
Elmondta, hogy a pályázat korzó része a fő tér rekonstrukciójának az elkezdése. Ez a kezdeményezés, ami még csak a következő években lesz folytatva, a buszpályaudvar kitelepítésével.
Ehhez a pályázathoz, a korzórészhez készült a bemutató anyag. Egy ilyen pályázathoz természetesen egy elemző rész is hozzátartozik, amit dián mutatott be: a főteret, a kastélyt, a városházát, a templomot és a korzót.
Elmondta, látszik a főtér értéke, a szép park. Látszik a buszpályaudvar is, a 3-as út a forgalmával, környezetszennyezésével. Nem lehet rugalmasan és kedvezően használni ezt a teret
A másik gond a parkolás. Soha nem lesz elég parkoló, a helyreállítás után sem, de mindenesetre törekszünk arra, hogy több lehessen, meg egy kicsit ésszerűbben lehessen parkolni. Példa: a buszpályaudvar kitelepítése.
Az a lényege ennek, hogy a főtér egy többfunkciós tér, ennek vannak pihenő részei, de lehetnek olyan részei is, ahol a városi élet zajlik. Bizonyos nyitottabb területek létrehozása is cél. Ez inkább egy hosszabbtávú cél. Ennek az lenne az eredménye, hogy a fő épületekre jobban rá lehetne látni. (a kastélyra, a városházára, a templomra) Ez az átfogó elemzés az egész térre vonatkozik és majd ebből következik az az egy kis szakasz, amire vonatkozott konkrétan.
Egy újabb dia megmutatásával Bognár Endre főépítész elmondta, ez a kastély előtere, ami reprezentációra, pihenésre jobban felhasználhatóvá válna, ha itt majd nem lesz autós forgalom. Egyébként különleges parkolásra is lesz lehetőség alkalmanként.
Varsányi Imréné Hatvan, Irinyi u. 12.sz. alatti lakos
Újabb kérdést vetett fel: az új buszpályaudvar érdekében nem tudja, mennyire kellene ott a fákat megcsonkítani vagy kiszedni, mert ott nagyon értékes fák is vannak. Két olyan fa is van, "Ginkó", magyarul páfrányfenyő, amelynek az értéke egyenként több millió forint. Ezt nagyon nagy kár lenne kivágni a víztorony környékén.
Érsek Zsolt polgármester
Elmondta, Magyarországon 3200 önkormányzat van, több mint 2500 igényelt hátrányos helyzetű települési támogatást, amely nem képes önmagát fenntartani.
A szolnoki régióval sokat nem nyerne a város, Budapest felé kell orientálódni. A hátrányt előnyre kell változtatni.
- Óhatvant és Újhatvant valamilyen formában közelebb kell hozni egymáshoz, erre jó példa az autóbusz pályaudvarnak a kihelyezése, ez az autóbuszpályaudvar a vasútállomás mellé kerülne. Elmondta, nem a parkot vennék el, hanem azt a részt, ami jelenleg a vasútnak a tulajdona. A körforgalomnál van a Népkert és a Shell töltőállomás, és a buszpályaudvar kihelyezésével ott lehet majd a város központja, így Újhatvan és Óhatvan legalább földrajzilag közelebb kerülne egymáshoz.
- A belváros rendezési tervének a része az autóbuszpályaudvar kihelyezése, a belvárosban felújításra kerül az OTP és a Bíróság épülete. Jelenleg ez a rész elég nehezen átjárható, amely majd díszburkolattal lesz ellátva. Valóban a legfontosabb lépés, hogy az autóbuszpályaudvar kikerüljön a jelenlegi helyéről
"A kerekharasztiak egy részének az elképzeléseivel ellentétben nem lesz újabb népszavazás arra vonatkozóan, hogy a településrész mégse váljon le városunkról. Köztudott: több helybeli szerint hibás döntés volt az elmúlt évi referendum során kinyilvánítani a függetlenséget, ezért aláírásgyûjtéssel szerették volna elérni egy újabb népszavazás kiírását, amely a terveik szerint visszafordíthatta volna a folyamatot. Dr. Bóta Julianna jegyzõ elutasította az aláírásgyûjtõ ívek hitelesítését. Elmondta: amikor a köztársasági elnök aláírta a Kerekharaszt önállósodását kimondó elõterjesztést, akkor nemcsak a referendum eredményét vette figyelembe, hanem a Belügyminisztérium állásfoglalását is, amely megállapítja, hogy a leendõ új település megfelel az önállósodási követelményeknek. Mindezeken túl a területszervezési törvény úgy rendelkezik, hogy a települések egyesítésérõl a két érintett önkormányzat dönthet, ami Kerekharaszt esetében a jövõ évi választások során felálló képviselõ-testület kompetenciáját jelenti, mivel ott addig nincs választott önkormányzati grémium."
Ennek hatása van a közlekedésre, mert a jelenlegi 3 3/A 6 -os helyijáratok jelenleg összekötik a két városrészt.
Ez helyközi tarifával többe kerülhet, és a jelenlegi "helyközi járatokra érvényes helyi összvonalas tarifahatár változását eredményezheti, ez előnytelen szerintem!"
Ha jól tudom a Hatvani Járás kb 1969-70 ben szűnt meg.
Kerekharasztot talán 1969-ben csatolták Hatvanhoz
Kérdés: BOSCH meg a többi cég fizet e majd adót Kerekharasznak?
Kastély, korzó: kipipálva Megszépült a Zagyva-parti város főtere
IA térség egyik legjelentősebb beruházása összesen 330 millió forintba került; az összeg tíz százalékát önerőként állta az önkormányzat és - a kastély tulajdonosaként - a KVI, míg több mint egymillió eurót uniós Phare-pályázaton nyertek a beruházók. (Szűkebb hazánkban hasonló jellegű, vissza nem térítendő támogatáshoz ezen kívül csak Egernek, illetve a megyének sikerült hozzájutnia.)
- A Kastély és korzó fantázianevű projektet joggal tekinthetjük nemcsak a város, hanem a térség büszkeségének is - emelte ki avatóbeszédében Érsek Zsolt. - Hiszek benne, hogy ez csupán a kezdet, s folytatásként talán már jövőre elköltöztethetjük a főtérről a buszmegállót, megszépülhet a templom és az OTP közötti háromszög, 2007-ben pedig a kastély belsejét is rendbe tehetjük.
Úgy gondoltuk: jó lenne többet megtudni azokról, akik minket szállítanak
Ebben Kiss Tibor, a Mátra Volán Rt. autóbusz-közlekedési vezető menedzsere segített, aki sok mindent elmesélt a cégről. Például azt, hogy jelenleg 137 autóbusszal dolgoznak, ezek átlagéletkora alig tizenegy év, amivel a Volán-társaságok első harmadába tartoznak. Beszélt a buszok naponta történő szigorú ellenőrzéséről, a járatok szervezésének összetett feladatairól. Minderre azért van szükség, hogy Gyöngyös és Heves térségében zökkenőmentes legyen a helyközi személyszállítás. Gyöngyösön helyi járatokat is üzemeltetnek, ami a tevékenységüknek 23 százalékát adja, ugyanannyit, mint az általunk is igénybe vett különjárati közlekedés. Fontos területként említette a szerződéses járatokat, amelyekkel a környező munkahelyekre szállítják a dolgozókat. Legjelentősebb partnereik a Mátrai Erőmű Rt., a Vishay Hungary Kft., a BBraun Kft. Miközben megtudtuk, hogy a Mátra Volán évente több mint 13 millió utast szállít, megismerkedtünk a forda szó jelentésével is. Már csak az volt hátra, hogy megkérdezzük: egészen pontosan mit csinál egy autóbusz-közlekedési vezető menedzser.
Irányítom a cég termelési szakterületét. Az állomásvezetővel, forgalomirányítókkal, az autóbusz-állomásokon dolgozókkal, valamint az autóbusz-vezetőkkel állok kapcsolatban, az ő munkájukat irányítom, koordinálom, s az én munkámhoz tartozik, ha valamilyen forgalmi vagy műszaki okból beavatkozás szükséges a közlekedésben, illetve a fordákban foglalta össze munkaköre lényegét Kiss Tibor.
Megszületett a megállapodás a város nyugati elkerülő útjának megépítéséről. Az erről szóló okiratot tegnap vehették át a mátraaljai város vezetői.
GYÖNGYÖS A támogatási szerződést tegnap ünnepélyes keretek között vehette át Hiesz György polgármester Gaál Gyulától, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium politikai államtitkárától.
Az érintett út amellett, hogy jelentősen csökkenti a Deák Ferenc utcán, valamint a város nyugati részén átmenő forgalmat, gyorsabbá és balesetmentesebbé teszi majd a közlekedést.
Jövőre, ugyanúgy mint az idén is, kevesebb pénz jut a közúthálózat fejlesztésére, az elkerülő út megépítése mégis jó példa arra, hogy összefogással a szerényebb költségvetés ellenére is kivitelezhetők a tervek. A megvalósítás nagymértékben a szerződő partnerek kompromiszszumkészségének köszönhető mondta Gaál Gyula államtitkár.
A város polgármestere úgy fogalmazott, hogy egy évtizedes várakozás végét jelenti a több mint három kilométer hosszú elkerülő út megépítése, ami a későbbiekben uniós támogatásokból a 3-as főúthoz csatlakozik majd.
Dr. Fodor Gábor szabaddemokrata országgyűlési képviselő, a beruházás megvalósítását segítő politikus az ünnepélyes eseményen elmondott beszédében hangsúlyozta: a várost vezető koalíció egyik választási ígéretének tesz eleget azzal, hogy a súlyos feszültséggel járó, elviselhetetlen forgalom csökkentésére megoldást talált.
Előzetes becslések szerint a korábban megálmodott nyugati elkerülő út megépítése 700 millió forintba kerül, a beruházás megvalósításához az önkormányzat 200 millió forint saját tőkével rendelkezik. A többi pénzt a költségvetés útfejlesztési célelőirányzat-kerete biztosítja. A tervek szerint jövő év decemberére már elkészül a beruházás. Az új utat 2006 májusában adják át a forgalomnak.
A 426-ot és a 428-at legkönnyebben elölről tudod megkülönböztetni. A 426 duplafényszórós, a 428 szimpla.
Nézegettem a régi Agriás rendszámokat és BRF-815-től 820-ig terjedő kocsik (6 db) eredetileg BY47-91-től BY47-99-ig tartottak. Ez ugye kilenc autó, de kettő lett hatvani -a 47-96 és 47-97 - valamint hiányzik a BY47-94. Tudjátok-e, hogy ez utóbbi milyen rendszámon fut manapság?
Az is furcsa, hogy nem az első vagy utolsó hármat vették el, hanem a rendszámtartomány "közepéről" vettek ki 2+1 buszt.
Legutóbb a Városházán láttam a makettet. Utánanézek, hol van most... Gyöngyösön épp a kivitelezőt választjuk ki, rövidesen megkezdődik az építkezés.
Feri04
2006.02.02 20:01 (23)
Tisztelt Koka ur!
Nemregiben lattam egy fotot az egyik ujsagban a tervezett M0-as hid makettjérol. Erdeklodni szeretnek, hogy ez a makett megtekintheto-e valahol? Masik kerdesem lenne, hogy varhatoan mikor kezdik el epiteni Gyongyosnel a nyugati elkerulo utat."
Igazad van szombaton is megy az Erőmű és a BÁNYA, de jóval kevesebb buszt láthat az ember mint hétköznap. Ugyanis vannak olyan dolgozók akik állandó délelőttre járnak dolgozni és csak hétfőtől-péntekig.
Az állandó 3/3-os buszok megvannak mindig, da azúgynevezett 1/3-os járatok nincsenek hétvégén. Ezek olyanok hogy reggel beviszik az embereket, majd rezsibe Gyöngyös, és a környék, beállnak különböző járatokba, majd délután rezsiben ki az Erőműbe és be a munkásokat. Ezen felül hétfőtől-péntekig + a tisztviselő járatok is járnak, amik az irdodai dolgozókat hozzák viszik, 6:45-re és 15:30-kor pedig haza.
" ezek szerint akármilyet csináltathat a sofőr,amilyet akar ill.amennyit a pénztárca engedi? "
emlékszem, hogy régen, mikor még nem volt telefonfülke a hatvani forgalmi iroda mellett, nos akkoriban volt ott egy táblatartó. Függőlegesen lehetett benne a táblákat elhelyezni, rengeteg, de rengeteg volt benne. És persze volt a telepn egy munkatárs aki festette ezeket a táblákat; papírból voltak betűsablonok s azok segítségével készültek a táblák. Ma a táblákat külső cégtől rendelik meg.
Igen ezek mindennap mennek, ún. 3/3-os járatok. Reggel, délben, este. Mind az 5 nem az Erőmű főbejáratától indul, hanem 1,5 km-rel arréb az ún. BÁNYA Irodaház elől.
Szerintem a kutya nem szólna Hozzád ha ott fényképeznél.
Legalkalmasabb időpont a 13:15 - 14:50-ig terjedő időszak, ekkor elég sok kocsit lehet lencsevégre kapni, az ISUZUKON felül.
Ezekkel vagy Gyöngyösről induló járatokkal szintén ki tudsz menni a Mátrai Erőmű Rt-hez.
Pl. ha kimész Gyöngyösről a 13:00-kor induló járattal, egy bő órát el tudsz kinn tölteni. 9-es kocsiállás (GZE-955 / GZE-956)
Lehet, hogy nem Nekem irányult a kérdés, de amit én tudok róluk leírom:
A nyáron érkeztek a MV-hez, az ISUZU Turquise autóbuszok. Ezek 26+1 fő férőhelyesek és a Mátrai Erőműhöz végeznek menetrendszerinti járatokat. A Mátrai Erőmű Rt. is jelentős részt vállalt az autóbuszok megvásárlásában. Ezek mind légkondis kocsik. Az 5 darab ( JUZ-922-926) érkezése előtt már volt 1 az MV-nek ( FKT-113 ), amivel különjárati illetve, szerződéses járati feladatokat látnak el. Elég kis kerekei vannak így nagyon intsabil a gép.
13.45-ös Gyöngyös Hatvan járaton régen nem véletlenül volt csuklós. "
Ezt a járatot még mindig csuklós végzi. BPB-027 vagy BPB-028. A mai nap biztos elküldték máshová vagy javított, de általában nem sokat hiányoznak ebből a járatból.
Amúgy jó éreztem magam, kéne még ilyeneket szervezni.
Remélem máskor is összejön egy kis csapat.
Nézd, egész évben járom az országot, ezt láthatod az utazási naplóból. Szóval nálam ez rutin, de ha gondoljátok, és többen jelzitek, akkor az ehhez hasonló programokat rendre beteszem ide. De akkor szóljatok többen.
Talán a 38 év rutinja miatt elég szép karban van a gép, nem látszik, de hangja szerintem 70 utassal is Hhatvan, gimnázium-Lőrinci) meg pár utassal is jó.
Nos Pásztótól minden ok volt, de a késést nem hozta be a Kunságos sofőr 16:29 -re érkeztünk, és a Csány-Vámosgyörk-Jászárokszállás busz elment az orom előtt 30 másodperc elég lett volna.
Így a 17.10-es Hatvan Eger busszal mentem haza (Hatvani Volán 3604 es mező) 445-ös! Jól fűtött, felmelegedtem a hideg buszok után :)
18.50-es érkezés után 19.00 busszal haza a szüleimmel.
Kérés:
Számoltál kilométert?
Nekem
Szurdokpüspöki elág-Szirák
Szirák-Hatvan
Hatvan-Ecseg
Ecseg-Pásztó felszabadulás tér
km távja kellene Köszi
Amúgy jó éreztem magam, kéne még ilyeneket szervezni.
Nekem van egy rossz tulajdonságom (persze jó sok egyéb mellett) , miszerint azokkal , amiket/akiket szeretek , elfogult vagyok , betudom csak rossz korszaknak , mélypontnak .
" ezek szerint akármilyet csináltathat a sofőr,amilyet akar ill.amennyit a pénztárca engedi? "
Így van...
Én ezeket a dolgokat csak "hallomásból" tudom... Lehet hogy nem így vannak, de nem sok MV-s buszon látni táblát, vagy olyan táblát ami a valóságot tükrözi...
Teljes mértékben egyetértek Veled, csak az a dolog legfőbb buktatója, hogy addig amíg a gkv. saját maga finanszírozza a tábla elkészítését ne is várjunk e téren nagy fejlődést...
Csak a legegyszerűbb közülük, hogy milyen sorrendben érkeztek Hatvanba. Mondjuk a dolog szempontjából valóban tök mindegy. De ha én kötekvőbb vagyok nálad... olyan nincs. :-)
" A Gyöngyös - Szücsi " -re is egy darab kocsi kell, mert nem a vonal hanem egy forda lett kiadva.Ez a Gyöngyös - Szücsi - Gyöngyös csak az egyik járata ennek a fordának. De javarészt a 3677 és 3678-as vonalon mozog a kocsi.
Nos, én csak az elsőt jegyeztem meg, így azt gondoltam, hogy mindhárom helyközi, de ebből a másik kettő egyértelműen távolsági, így a MAN-t én is jónak tartanám.