Szerintem a benzines v. dízel attól függ, mennyit használod.
A dízellel eljársz 7,5-8L-rel, Merci motor van benne (220CDI), ami elvileg örök élet, meg egy nap, de ha mégis gond van vele (turbó, porlasztócsúcs, stb) akkor drága lehet.
A benzines gondolom 10+t eszik, ha sokat mész, megtérül a dízel drágább fenntartása.
Én maszek szervízbe vittem olajcserére, ott ugyanannyiba kerül, mint bármely más autóba. Márkaszervíz van a Pappas, vagy az EmilFrey. Utóbbival van tapasztalatom, rendesen dolgoznak, de 8900Ft az óradíjuk.
Nekem egy 7 éves CRD-m van, 72ekm-rel vettem tavaly, most 92 van benne. Kellett bele egy új akksi (60e), valami gumibizbaz a futóműbe (15e), hogy ne kopogjon, volt egy turbócső csere (60e - márkaszervíz), és lassan megérik egy kerékcsapágy cserére (??)
Ez még az első generáció, 120LE (az újak 150), de mindig kényelmes erőtartalékkal rendelkezik (kb 350Nm :-) )
Szeretnék pár kérdést feltenni PT-vel kapcsolatban. Régóta vágyok rá és ha minden jól megy hamarosan elérhetővé válik az álom. A kérdésem általános dolgokra vonatkozik. Nem találtam még rá választ.
Mik a tapasztalatok a 2.0 benzines és 2.2 diesel-el kapcsolatban?
Milyen a szerviztapasztalat? Mennyibe kerülnek a kötelező szervizek, és hol érdemes megcsináltatni?
2 millió körül van mindkettőből, benzines és diesel is.
A jó tanácsokat és adatokat előre is köszönöm akár itt akár mailben:
Cseréld meg az 1 es és 4 es gyertyékon a kábelt (a tekercsen nem kell mert egyformán gyújt a két henger)..
Ha megint az 1 es hengert hozza akkor tekercs gond lesz...Azt viszont külföldről rendeld mert itthon el vannak szállva az árak.
Egyébként hasonló cipőben vagyok én is most cserélem a tekercset plusz új kábelek meg gyertyák és még mindig olcsóbb jóval mintha itthon vennéd csak a tekercset..
Egy 2.0-s benzines PT-m van, és sajnos kiírt egy hibakódot P0301. Tudna valaki segíteni, hogy mi lehet ez? A hibajelenség: néha rángat, de vannak napok aminkor nem csinálja. A gyertyahézagok beállítva. Talán gyújtáskábel, vagy trafó? Előre is köszönöm! csonaki@gmail.com 06709403505
Elvileg jó lehet. Az ET eltérése annyit jelent, hogy a kereked az gyáritól 1,5 mm-rel lesz beljebb. Ez pedig jelentéktelen, normál esetben nem okozhat gondot. Az a biztos, ha megvétel előtt felpróbálod. Én ET 35-ös felniket vettem a sajátomra a téli gumikhoz. A Gumibolt.hu-n nézz körül az értékek miatt.
Üdv mindenkinek! Friss PT tulajként a következő kérdéssel fordulok hozzátok: VW 6J15 5x100 57, ET38-as kerék jó lesz -e az autóra. Ha jól tudom minden érték megegyezik a gyári mérettel csak az ET 36,5, ez még belefér? Előre is köszönöm!
P0243-as hibakódot produkált olyan helyzetekben, amikor tartósan dolgozott a turbó (pl: 100 felett, vagy emelkedőn) (2.2 CRD) Ez turbónyomásszelep kör hiba, de az interneten fellelt infók szerint általában az intercooler és a turbo közötti cső repedése okozza.
Elvittem hát a helyi szerelőmhöz, hogy nézze meg. Nem találtak repedést, viszont ők kiolvastak egy P01A4-es kódot, amivel nem tudtak mit kezdeni.
A szerelő tanácsára elvittem márkaszervízbe (Emil-Frey), ahol - azt mondták, hogy a P01A4 nem létezik, a nem gyári olvasók hajlamosak hülyeségeket olvasni - a turbó csővel van a gond, ki kell cserélni.
Még csak hazafelé tudtam tesztelni, de úgy tűnik megoldódott a gond, nem jött ki a hibakód, csendesebb lett az autó (korábban fújta ki a levegőt a repedésen), és sokkal kevésbé füstöl.
akik ismernek,mindíg mondják,hogy néha "akaratuk ellenére szeretnék embereket boldoggá tenni"-de ez úgy látszik nálad is bejött!-örülök,hogy segíthettem
Tegnap délután jártam náluk (http://www.csomagtartoszerviz.hu/) érdeklődni, hogy mit tudnak ajánlani. Sajnos már csak a boltban voltak, így csak elmagyarázni tudta, hogy mijük van. Az egyik lehetőség a lentebb említett Thule, ami a tetőre támaszkodik. Valamikor régen tettünk fel hasonló elven működőt suzukira, hááááááát, a tetőt rendesen deformálta. A másik a saját fejlesztésű megoldás, ami az ajtó mögötti gumival borított esőcsatornában fekszik fel. Ez valamivel szimpatikusabb, de kérdés, mennyit bír ott a gumi. Ha nem akarom atombiztosra beszorítani és agyonterhelni, akkor akár jó is lehet. Elmondása szerint 25-ből kijön a két kereszttartó és a két hosszanti léc is. Más autókra már vettem tőlük, azok jók voltak. Lehet, hogy érdemes lenne elmenned oda és felpróbáltatni mindkettőt, aztán a szimpatikusabbat megvenni.
cruiserem! Végül én is felhívtam, mondta, hogy kint volt pár napot, azért nem válaszolt. Végül megeggyeztünk, másnap meg jött a nagyfaluba, így elhozta a holmikat. :)
A tető furkálása bizonytalan, kérdéses, hogy ki van-e alakítva a rögzítés helye a nem tetősínes változatoknál.
Sőt akár lehet töredékáron keresni a vaterán használt 750-es talpfejes lécet, és akkor csak egy 1203-as illesztőt kell venni hozzá. Fél, kétharmad árból kijöhet.
na ne hülyéskedjetek már, ezt nem hiszem el...megfúrni az autó tetejét ??? és akkor belülről teszel jó nagy alátétet a tetőkárpit alá, úgy hogy leveszed a belső kárpitot ? vagy lemezcsavarral fogatod fel kívülről ?
és ha megunod, hogy fütyül a tetőtartó, akkor leveszed és a lukat kikened szilóval ?
Így van, fel kell rá fúrni, rápillantottam az enyémre, semi ördöngősség...külső sines, tehát nincsen semmi bemarás a tetőbe...így bármelyikre rátehető.
Köszi a választ. Nem nincs tetősinem, a kérdés az, ha ezt megvenném, fel tudnám-e egyszerüen szerelni a gépre. Az eladó szerint fel kell fúrni a tetőre, de hát én nem tudom...
Sziasztok! Nézegetek a vaterán egy csomagtartót, de nem tudom, hogy jó-e az én 2006-os európai Pt-mre. Ha valaki nálam szakavatottabb megnézné és véleményezné, azt nagyon megköszönném.A termékkódja: 153933094 Vatera Köszi!
I så fall skulle det vara felkod 420 "The catalyst seems inefficient (#1)" Ebben az esetben az lenne a hibakód 420 "A katalizátor Úgy tűnik, nem hatékony (# 1"
szervusz!!-én írtam neki,azonkívül felhívtam és egyeztettem vele a kért alkatrészt és utánvéttel küldte!!-még azt sem írhatom,hogy talán pofára megy a dolog,mivel ez volt az első kontaktusom vele és nem is láttam!!-viszont,ha neked nem jön be-tegyél belátásod szerint!!
Elsősorban azoknak szól a kérdésem, akiknek van szervíz manual-juk.
2.2 CRD állandóan vészprogramba teszi magát. Korábban P0243-as hibakóddal, ami turbónyomás szelep hiba üzenetet jelent. Ennek több oka lehet, leggyakrabban a turbócsövek elrepedése. Egy vákumcsövet nálam is cseréltek, de sajnos a hiba maradt. Most az a helyzet, hogy nem a P0243-as hibakód van, hanem P01A4, amit viszont senki sem tud (független szervizek, internet), hogy micsoda.
Esetleg a szervíz manualban nincs erre utalás? El fogom vinni márkaszervízbe, de nem szeretném, ha nagyon megvezetnének.
És ha márkaszervíz, akkor a Pappast, vagy az Emil-Freyt ajánljátok?
Én még az előző héten írtam neki, de azóta sem válaszolt. Lehet, hogy megrémítette az utolsó mondatom, hogy "amennyiben meg tudunk eggyezni a cuccokat bp-en tudom átvenni"? Na mindegy, most keresek a határ túloldalán bontót, ha valaki ismer ilyet, kérem jelezze.
Sajnos,hirtelen bekövetkező- családi okok miatt meg kell válnom szeretett Cruiseremtől.Márciusban vettem,lekövethető életúttal.Én 8000km-t mentem vele-jelenleg 48000km van benne.7 l-es átlagfogyasztással.Kitűnő és kifogástalan állapotban van.Ma vizsgázott,most lett 4 éves.Ajánlani tudom az itt levőknek biztonsággal.2.2-es diesel.Sokáig szerettem volna Vele autózni,de az élet sajnos közbeszólt.