Levettük az ékszíjat, valszeg hengerfejes lesz :-/ A szerelő azt mondta, ne bántsuk, mert nem biztos benne...várjuk meg, míg teljesen kiadja magát. Szal rakok rá egy zsiguli fűtőradiátor plusz hűtésnek. Tegnap húztam vele egy méhészkonténert, mert csináltunk egyet. Szal 8-10 km-en keresztül húztam, még az üzemi hűmérsékletet sem érte el. De a vízhűtőt kimostam sterimobbal. Szóval igazából faszmtudjamiabaja XD Megy amíg megy oszt kész :-P Utána felújítás....
ahol veszed az alkatrészeket ott nem tudnak tanácsot adni vagy esetleg valahonnan egy szerelési kézikönyvet venni? ha van műszaki érzéked és átlátod a dolgokat + van autószerelő ismerős akkor szerintem nyugodtan vágj bele Esetleg nézz a felújításról videót ha van youtube-on
Bocs, látom ez a topik jól pörög, ezért beteszem ide is:
Sziasztok!
Motorfelújítás előtt állok, de még sosem csináltam ilyet. Ha van műszaki érzékem vágjak bele én egy gyári felújítókészlettel, vagy vigyem el egy szakműhelybe (Szakál Metálra gondoltam), ahol tudja fene mit cserélek ki és mire. Primitív alapkonstrukció, 4 hengeres hüvelyes (+gumikarika) 35 éves IH-D206ci moci. Őszintén szólva nem igazán tetszik a Szakálban, hogy félig szétszedve kell bevinnem a motort, össze nem rakják (félnek a felelősségtől), így majdnem ugyanott vagyok, mintha egyedül nekiesnék. Megérik az a 120E-nyi munkadíjtöbbletet, vagy ne féljek, csináljam én (esetleg egy autószerelővel együtt), garantáltan gyári alkatrészekkel?
Ami még jelentős gond lehet, hogy fogalmam sincs a meghúzási nyomatékokról, illesztési hézagokról, gyakorlatilag semmilyen gyári értékről!
Azt sem tudom milyen mélyen van a vázban. Majd lesz valahogy de még akkor is ha kiveszem hogy hegesztem azt a csővet a vázban a merevítés miatt a csavarnál?
Pár hónapja beszéltük hogy lehetne átalakítani a trakit hogy alul az új fajta vonólapot fel tudjam tenni és a feszítés is belül maradt a permetező miatt.
És arra jutottunk egyszerűbb a permetezőt átalakítani. Igen, de megint problémába ütköztem.
Mégpedig nem jön ki a vázból a vonórész annyira bele van rohadva. Hogy tudnám kiszedni a vázból a vonórészt?
Vedd le róla az ékszíjat ,töltsd fel teljesen és nézd meg mit csinál a víz felszíne.Lehet,hogy porlasztó hüvely alatt sumákol. Igaz nem tudom milyen hengerfej van rajta.
Nekem így kezdődött, amikor nyomta bele a gázt. Akkor elvittem a hengerfejet sikbaköszörültetni. Volt benne egy pici gödör. Az a része szerintem jó a gépnek, szal nem puforogtat bele. Amúgy kinyomta a vizet a kipufogón. Az én MTZ-m HYBRID volt. Hidrogénnel ment XD.
De holnap olajcsere lesz neki, megnézetem a szerelővel, hogy puforogtat-e! Ha igen akkor veszek rá egy új hengerfejet, meg egy hengerhüvely garnitúrát, aztán akkor szentem jónak kell lennie!!!
Nekem nem. Nincs benne a termosztát. Lehet írni rám bármit, én a tsz-es traktoromat is így hajtottam sok évig, ezt is így használom, idén nyáron lesz 11 éve, hogy nálam van, de eddig nem vettem észre semmi káros hatását. A nyári nagy melegben hajtva sem megy 55-60°C fölé, hidegben meg felhúzom a hűtőredőnyt
múltkor míg retkes volt az olajhűtő és felnyomta 90-re akkor igazán üveg hangja volt és mintha sokkal erőteljesebb lett volna. Az olajnyomás is 2 körül mozgott 1900-as fordulat környékén. Tökéletesen ment csak akkor meg nem volt elég hűtés és a nap 2. felében átlépte a 90-et is 100 környékén hagytam pihenni h visszahűljön. Ma permeteztem és így volt 75 de a termosztát még alig engedett vissza vizet.... na de jól van az már majdnem üzem meleg.
Tegnap előtt mondta a sógorom, hogy az övé is melegszik, magasnyomásúval kikell nyomatni a hűtőt, akkor abbahagyja. Pedig az övé újabb, amúgy a motornak jó hangja van, egyálltalán nem kopog, meg erő is van benne, és könnyen is indul. De most kinyomattam mint állat, kíváncsi leszek mit művel, csak most meg elfogytak nagy igénybevétellel járó munkák! Csak kaszálás van, meg rendsodrás...vagyis lesz. Addig csak ilyen fisi.fusi munkák lesznek. Nekem kb. évente 800-100 üzemóra megy bele, ezért kezdtem el földeket bérelni, hogy kilegyen használva. Most első körben 2,5 hektárt, de összesen 12-13 hektárt szeretnék bérelni, hogy az állatoknak memgtudjam termelni a takarmányt, ne kelljen venni!