Változóban van a klíma, volt mindég is, remélhetőleg mi már nem tudjuk meg, hogy ez most meddig megy.
Azon hiába spekuláltok, hogy ennek a sosevolt jelenségnek, hogy a szén egy része ilyen sebességgel került a Föld szilárd kérgéből a légkörébe, hogy ennek nincs befolyása az éghajlatra.
Lehet itt magyarazkodni ... de a megoldas valszeg az lesz, hogy minden autoba belekerül valamilyen elektromos meghajtas (mild-hybrid, hybrid, PHEV, EV) ... ami altal a fosszilis "benzinfelhasznalas" lecsökkenthetö 2-3 liter/100 km-re (ennek megfelelöen a szennyezes is csökken) ... a maradekrol pedig (milyen delej) meg hosszadalmasan lehet majd dagonyazni.
Aztan akkor ezt az (ismet ködösithetö) "tenyallast" lehet tovabb cizellalni, csiszolgatni, polirozgatni, magyarazni ... hiszen az ICE motorok nem tudtak teljesiteni a politikusok altal kikenyszeritett megoldasokat (illetve a teljesites tul draga lett volna ... ezert allapodtak meg a gyartok egymassal) ... ugyhogy uj felallas, uj normak, ... aztan majd 10-20 ev mulva megint kidöl valahol valamilyen bili ... az autogyartas vegtelen gyartasi "ciklusa"-nak megfelelöen ... aminek hatasa majd addig tart, amig az elektromos elv teljesen atverekedi magat ... hiszen az objektiv modon a jobb variacio ... plane akkor, ha a technologia, infrastruktura (akku energiasürüseg, töltöhalozat) felnö a feladathoz ... legalabbis a realis feladatok (hasznalati profilok) >90%-t tudja majd csuklobol teljesiteni ... Ebben szerintem döntö lepes lesz a soros hybridek altalanos bevezetese. Azt utana tetszölegesen lehet varialni ... a penztarca meretetöl függöen. Az meghatarozza az ICE motor, villanymotor, akku relativ meretet.
Az akkupakknál a cella specifikációi ugyan nem elhanyagolhatóak, de korántsem perdöntőek. Nagyon nem mindegy, hogy miként építed fel és miként vezérled azt a pakkot...
Az akkupakknál a cella specifikációi ugyan nem elhanyagolhatóak, de korántsem perdöntőek. Nagyon nem mindegy, hogy miként építed fel és miként vezérled azt a pakkot...
... azt sem kell elfelejteni, hogy az EV-kalandnak még nagyon az elején vagyunk. Több szmepontból is paradigmaváltás lesz az EV-re történő átállás. Attól, hogy MA egy-egy műszaki megoldás nem elterjedt X vagy Y okból... nem jelenti azt, hogy ez így is marad...
Bercikém aranyom soha nem az eszedért szerettek. Egy jármű elektromos vontató motorja egy egész pici más minőségi kategória mint a porszívó vagy fűnyíró motorja.
Az elkepzelheto hogy nehany autogyar majd beszallitoktol fog motorokat rendelni, de hogy egysegesites nem lesz, plane nem olyan szintu amirol te beszelsz az 100%.
De jelenleg nem ez a trend: a gyarak igyekeznek a villanymotor fejlesztest es gyartast sajat hataskorben tartani.
A gyartasi "melyseg" erösen csökkenni fog (pl. akku bevasarlas ... nagyon nem akarjak az autogyarak, de egyelöre a legtöbb szamara NINCS alternativaja). Az pedig azt jelenti, hogy egyre több izet MASOK keszitenek el. Az autogyartokk egyelöre ragaszkodnak ahhoz, hogy, mint az ICE motor területen magukhoz ragadjak a "kepessegeket", ... de ez meg könnyeden megtörhet ...
Egy porszivo-, vagy fünyiro-gyarto, esetleg jatekgyarto ... altalaban szinten nem sajatmaga kesziti a motorokat ...
Szerintem az IR 4.0 kereteben az EV-k kulcskomponensei is vilagmeretben standardizaltak lesznek ... ugyhogy szinte barki összetakolhat egy EV-t a modulegysegekböl (olyasmi, mint egy IC-katalogus). Aztan, majd ez is a vilagmeretü munkamegosztas reven filleres aru lesz/lehet. Minden ott keszül, ahol a "legoptimalisabb". A nyersanyagok ara (rezdrot, magnesek) lesznek a költsegek nagyobbik resze. Valszeg ez az integralodas, modularizalas is nagy reszben lezajlik ~2025-re ...
Semmi egetrengető... a győri Audi e-motorgyártás kapcsán vázolta fel Shadow kartács, hogy ez miért nem feltétlenül jó hír ez az ott dolgozóknak + beszállítóknak....
A sines topikba idönkent bebeqkkantok ... de a beirasok >90%-a erdektelen szamomra, mert az indoktrinacio merteke az orszagban mar tulzottan elörehaladott ... különben is, ha követni akarod, allandoan nezegetni kell(ene).
Audi Györben az EV-motorgyartast több 10 millio darabra szerszamozza fel ...
Audi is about to launch its first all-electric vehicle built to be electric from the ground up: the Audi e-tron quattro.
The German automaker is now starting the production of electric motors for the new SUV in Hungary ahead of the imminent launch.
The company says that “a new era is starting at Audi Hungaria” as series production of electric motors officially started in Győr.
Audi says it invested “a double-digit million amount to set up the motor production facility”, which consists of a floor space of 8,500 square meters with a modular assembly production concept that they deployed in only one year.
Magyarországon is van mesterséges fényforrással működő zöldség termelő konténer. Ezek a dolgok addig jók amíg a ledek viszont fán teremnek energia meg a konnektorban.