Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nagykunsági Creative Commons License 2011.03.14 0 0 5192
Előzmény: pajaci (5189)
rágo21 Creative Commons License 2011.03.14 0 0 5191

hali

most vettem egy mk2 es transitot 1984 es bal elsö fényszoro kitört tud valaki másikat?elöre is köszönöm.

rsescort Creative Commons License 2011.03.14 0 0 5190

Itt valamit nem értek, vagy valami félre lett értve...

Ha a turbó előbb tölt, akkor kezd kormolni?

Én úgy tudom, az nem állítható, egy turbó mikor kezd tölteni, az a füstgáz oldaki turbinaház méretén múlik...a füstgáz megforgatja azt az oldalt, és amikor már többet forgat rajta, mint amennyivel a töltő oldal a beszívott levegőmennyiséget pont beküldi, akkor keletkezik nyomás.

A diesel alapon légfelesleggel dolgozik, többszörösen nagyobb a levegő aránya, mint kellene- mégis kormol....-, amikor meg a turbó eléri a töltési fordulatot, akkor még ezt a levegő mennyiséget akár 100-150%-al is növelheti, miközben a turbószelep az addigi mennyiséghez kb +30% -ot ad hozzá.

Szerintem ott inkább mennyiségekkel, előtöltés beállítással, vagy csúcsokkal van valami, ha kormol.

Enyémben a kopúteres-villanygázos (gázbovden helyett deróttokkal vezérelte a pedál az adagolót, és a kompúter adagolta a lét, nem turbószelep) EPIC Lucas adagolót Trafóval kicseréltük már bosch mechanikusra

(valaki kérdezte, Bp-Mohács-Bp útat megjártam, adagolót sallangjaival kicserélte, vezérlés és vízpumpacsere, gázbovden és pedálcsere, dumálgatás, aztán sűrgősségi beavatkozásképpen egy talpasgömbcsukló csere, hogy hazaérjek vele, egy napba belefért), tehát a mechanikus nem szabályozgatja úgy a mennyiséget, hogy elvegye, ha a kibocsátási értékek miatt sokallaná, sőt, EGR is "eldugult", mégis nem fordulaton, meg ha dolgozik, akkor füstöl, inkább induláskor és beindításkor pöffent egyet.

 

Sebességek-áttételek témában meg azt mondanám, mindent nem lehet egy autóval megoldani.Ha családi is legyen, meg haladni is autópályán, akkor kisdobozos zárt, mert a platósok, meg főleg duplakerekesek ekehúzásra vannak áttételezve, nem száguldozásra.(mondjuk alapvetően ne feledjük, nem is arra vannak kitalálva...kresz szerint autópályán 90km/h a megengedett 2,8t felett)

Nem csak a difi végáttételében van különbség, a 4,11-es és a 4,63-as közt, ami eleve 13%.Az én mostani tranyóm kis bodegás, de 3,2tonnára van kitalálva, meg 1,5t-s gyári vonóra...100lovas td, de a sima szívó 68lóval jobban gyorsult, mert a végáttétel is, és a váltó is gyorsabbra volt véve.MTX75 váltóban van LCX és LCY változat.4.-5. fokozat egyezik, de 1.-2.-3.-ban nagy különbség van.3,89-4,17, 2,08-2,24, 1,34-1,47.

A két különbség együtt annyit nyom, hogy a szívó kettesben elment majdnem 60-ig, a td megy 40-45-ig...hiába is képes tovább pörögni a motor, üveghangon megy a td 135 körül- a szívónak 125 volt a vége-, de az ötödik már 32km/h-val rángatás nélkül megy!Simán el lehet indulni kettesben vele, nem sokkal van odébb a másik egyesétől, és máris ötödikbe tenni...ismerősnek a tdpdcd mondeo kombiját télen be kellett húzni, mert izzítói elszáltak, két csúcs rosszul működött (visszaengedte a lét), nem volt töltése, és akumlátorról működve lábán vitte el szerelőhöz, de magától nem volt képes indulni). Olyan brutálisra vették az áttételt, hogy nem éreztem, mikor engedi rá a motort...

Egyszerűen azért nem gyors, mert a motor nem pörög fel olyan gyorsan.Tovább tart váltani, mint az első fokozatok...

Úgy tudom, bus verzióban a td-k a másik áttétellel készültek, az 5 csavaros hátsótengely árulkodó jel pl, a hatcsavarosok mind lassítva-erősítve vannak.Ha olyan az áttétel, sima ügy a 150 felleti végsebesség, tehát egy 120-130-as utazó még nem üveghangon van meg.

Éppen gyűjtök is egy váltócserére, mert nagyon irritál, hogy +50% erővel-nyomatékkal nem indul meg úgy, mint a régi szívó...azzal bizony a kis benzines elsőkerekes szgk-at lámpánál rendszeresen alázta, hátsókerékkel jobban megindul, 3.-4.ben értek utól...:P (de csak már gyorshajtva :P)

Előzmény: cs!rke (5169)
pajaci Creative Commons License 2011.03.14 0 0 5189

A mi önkormányzatunk honlapján ez szerepel.

Ebben szó sincs kedvezményről.

-------------------

 

2010. januártól változik a gépjárműadó mértéke!
A gépjárműadóról szóló 1991. évi LXXXII. törvény (a továbbiakban: Gjt.) 7.§ (1) bekezdése
alapján 2010. január 1-jétől a személygépkocsi és a motorkerékpár esetén a fizetendő adó
mértéke a következő:
A gépjármű
- gyártási évében és az azt követő 3 naptári évben 345 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követő 4-7. naptári évben 300 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követő 8-11. naptári évben 230 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követő 12-15. naptári évben 185 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követő 16. naptári évben és az azt követő naptári években 140 Ft/kilowatt.
A tehergépjármű, autóbusz, nyergesvontató, pótkocsi esetén a Gjt. 6.§ (2)-(3) bekezdései
szerinti adóalap miniden megkezdett 100 kilogrammja után:
a) a légrugós vagy azzal egyenértékű rugózási rendszerű nyerges vontató, tehergépjármű,
autóbusz esetén 1200 Ft,
b) az a) pont alá nem tartozó gépjárművek és pótkocsik esetén 1380 Ft.
Az a tehergépjármű, nyergesvontató, autóbusz amelyik légrugós vagy azzal egyenértékű
rugózási rendszerrel rendelkezik, ennek tényét az adóalany az önkormányzati adóhatóságnál a
közlekedési hatóság által kiadott hatósági bizonyítvánnyal, az igazságügyi gépjárműközlekedési
műszaki szakértő szakvéleményével vagy az „útkímélő tengely” bejegyzést
tartalmazó forgalmi engedély bemutatásával jelentheti be, mivel az önkormányzati
adóhatóság adatbázisa erre vonatkozóan adatot nem tartalmaz.
A hivatkozott igazolásokat folyamatosan, de legkésőbb 2010. január 15.

 

Előzmény: pajaci (5188)
pajaci Creative Commons License 2011.03.14 0 0 5188

Megadnád a linket is, hogy eredti hivatkozással kinyomtathassam?

Előzmény: nagykunsági (5184)
marianeni Creative Commons License 2011.03.14 0 0 5187

Hali! Maradt némi tranyo alkatrészem, főleg karosszéria az elejéhez. Új. Ha érdekel akkor írj egy levelet. Címem: marianeni@citromail.hu

transit immi Creative Commons License 2011.03.14 0 0 5186

                             Szia.

 

Az amit kibontottál, az átfolyásmérő. Biztosan beszerelhető a Tranyóba is,csak az adóját be kell épiteni az üzemanyag rendszerbe. A bekötése ugyanugy lagyen mint a donorban,aztán hajrá. Ha utána erőtlen lessz a kocsi,akkor viszont kicsi az áteresztöképessége. Na akkor nemtom!   

Előzmény: tsu-87 (5182)
pajaci Creative Commons License 2011.03.13 0 0 5185

Köszi!

Előzmény: nagykunsági (5184)
nagykunsági Creative Commons License 2011.03.13 0 0 5184

Logikusan gondolod.

Ha nem kaptad meg akkor reklamálj az önkormányzatnál, biztos meg tudják indokolni miért nem kaptad meg.

 

Én tavaly megkaptam a 30%-ot.

Környezetvédelmi osztály 8 /EuroIV/

Előzmény: pajaci (5183)
pajaci Creative Commons License 2011.03.13 0 0 5183

2650kg össz 1712 önsúly.

Így kijön a 30360 Ft.

Környezetvédelmi ostálynak (V.9) 4-es van beírva.

Ezek alapján kellene kapnom 20% kedvezményt, amit nekem nem számoltak be.

 

Jól gondolom?

Előzmény: nagykunsági (5181)
tsu-87 Creative Commons License 2011.03.13 0 0 5182

Tsőőő Mindenkinek! :)

 

Előre szólok... nem kiröhögni az ötletem miatt... :D

 

Szóval, a minap szétbontottunk egy 2 ütemű Trabantot, és lényeg a lényeg, a benne található fordultszámmérőt, azt a ledeset szeretném belerakni a Transitba, igaz az enyémben van mutatós, de egy kissé ki van lyugasztgatva a műszerfalam, elférne benne és legalább nem csak a luk látszódna...

 

Megoldható ez valahogy??

nagykunsági Creative Commons License 2011.03.11 0 0 5181

 Az adó alapja a tehergépjármű hatósági nyilvántartásban feltüntetett saját tömege (önsúlya) növelve a terhelhetősége (raksúlya) 50%-ával. Az adó mértéke az adóalap minden megkezdett 100 kilogrammja után:

a) a légrugós vagy azzal egyenértékű rugózási rendszerű nyerges vontató, tehergépjármű, autóbusz esetén 1200 Ft,

b) az a) pont alá nem tartozó gépjárművek és pótkocsik esetén 1380 Ft.

 

Milyen gépjárművekre jár adókedvezmény?

A gépjárműadóról szóló törvény szerint

  1. 20%-os adókedvezmény illeti meg:
    • az ENSZ-EGB 83.02/C, 83.03, 83.04 előírásnak megfelelő, 3500 kg össztömeget meg nem haladó gépjárművet (környezetvédelmi osztály jelzése: 4),
    • a szabályozott katalizátorral ellátott benzinüzemű gépjárművet (környezetvédelmi osztály jelzése: 2),
    • az EURO 2 (ENSZ-EGB 49.02/B és 51.02) előírásnak megfelelő tehergépjárművet, autóbuszt (környezetvédelmi osztály jelzése: 4).
  2. 30%-os adókedvezmény illeti meg:
    • az ENSZ-EGB 83.05 előírásnak legalább megfelelő, 3500 kg össztömeget meg nem haladó gépjárművet (környezetvédelmi osztály jelzése: 6, 7 vagy 8),
    • az EURO 2 (ENSZ-EGB 49.02/B és 51.02) előírásnak megfelelő nyergesvontatót,
    • a legalább EURO 3 (ENSZ-EGB 49.03/A és 51.02) előírásnak megfelelő tehergépjárművet, autóbuszt (környezetvédelmi osztály jelzése: 7 vagy 8).
  3. 50%-os adókedvezmény illeti meg:
    • a kizárólag elektromos meghajtású, a hybrid meghajtású, valamint a tiszta gázüzemű személyszállító gépjárművet (környezetvédelmi osztály jelzése: 5),
    • a legalább EURO 3 (ENSZ-EGB 49.03/A. és 51.02) előírásnak megfelelő nyergesvontatót.
Előzmény: nagykunsági (5180)
nagykunsági Creative Commons License 2011.03.11 0 0 5180

Kivételt jelentenek ugyanakkor a tehergépjárművek, mivel esetükben megmarad a régi rendszer. Az autóbuszok, nyergesvontatók, lakópótkocsik esetében marad az önsúly szerinti adóztatás. A tehergépjárműveknél szintén nem változik az adóalap, amely az önsúly plusz a raksúly 50 százaléka. Az adómérték az esetükben változatlan, azaz 1200 Ft az önsúly minden megkezdett 100 kilogrammja után.

Előzmény: pajaci (5177)
nagykunsági Creative Commons License 2011.03.11 0 0 5179

Az állam nem hülye.

Ha a kamionokat teljesítmény alapján számolnák, akkor azok sokkal kevesebbet fizetnének.

Előzmény: tsu-87 (5178)
tsu-87 Creative Commons License 2011.03.10 0 0 5178

De az enyém 9 személyes...

Nem is tudtam, hogy a teherautónak úgy számolják... Azt gondoltam az is teljesítmény alapján megy...

Kösz az infót... :)

Előzmény: nagykunsági (5176)
pajaci Creative Commons License 2011.03.10 0 0 5177

És azt mennyivel kell szorozni?

Előzmény: nagykunsági (5176)
nagykunsági Creative Commons License 2011.03.10 0 0 5176

Ha transit akkor teherautó.

Teherautónak nem teljesítményből számolják.

Önsúly, +raksúly fele.

Előzmény: pajaci (5173)
pajaci Creative Commons License 2011.03.10 0 0 5175

Az enyém 51 kw.

Akkor rosszul számolták az enyémet?

Előzmény: tsu-87 (5174)
tsu-87 Creative Commons License 2011.03.10 0 0 5174

Nekem kis híján 12000 HUF lett... 96-os Évjárat... 86 Le... Ne az össztömegből nézd... Nem abból számolják, hanem a teljseítményből... Csak ebben az évben csak a végösszeget írták rá a paírra, azt hogy mit szoroznak mivel azt nem...

Előzmény: pajaci (5173)
pajaci Creative Commons License 2011.03.10 0 0 5173

Mennyi gépjárműadó jött ki nekten az idén?

Nekem 30360 FT, a 96-os évjáratú 2650 kg össztömegű transitra.

cs!rke Creative Commons License 2011.03.09 0 0 5172

Van ilyen. A geo-s turbók, ha nagyjából állandó üzemállapot mellett dolgoznak csak, akkor hajlamosak elkormolódni, leragadni. Vagy kitisztítod, vagy jól meghajtod a gépet. :D

Előzmény: transit immi (5170)
2.4 td Creative Commons License 2011.03.08 0 0 5171

Sziasztok!Tudnátok segíteni honnan tudnék tetőre szerelhető légterelőt venni?

transit immi Creative Commons License 2011.03.07 0 0 5170

Nagyon köszönöm. Megnézte a szerelőm a szakszervizben, megállapitotta hogy  semmi baj csak kormos lett a tengely izéje,amit lemosott a WD 40.   300 000km.után ez már dukál. De azért köszi a felvilágositást.

Előzmény: cs!rke (5169)
cs!rke Creative Commons License 2011.03.07 0 0 5169

Transitból még csak most okosodok, szóval nem ismerem pontosan az egyes típusokat, ezért általánosságban:

Az, amit látsz, az vagy a korábban említett wastegate (ekkor a drukklabda, és a tengelye ferdén/átlósan van a turbó előtt, a turbó kipu oldalához csatlakozik), vagy a turbó geójának drukklabdája (ekkor a drukklabda tengelye merőleges a turbóra, és a turbóhoz középen csatlakozik).

Egyik esetben sem szabad széthúzni!

A waste-gate szabályozza, pontosabban korlátozza a turbónyomást a kipugáz egy részének elengedésével. Ha fennakadt a kar, akkor nincs elég töltés, ergo gyengébb az autó.

A geo feladata nem csak a turbónyomás szabályozása, hanem a különböző fordulatszámokon való optimálisabb turbóműködés elérése is. Ha nem mozog a kar, akkor nem minden fordulatszámon agilis az autó, illetve előfordul (elég sűrűn), hogy alacsonyabb fordulaton is hamar betölt a turbó, ilyenkor kormolva, de jobban is mehet, mint kéne.

Mindkét esetben a takarítás ráférne.

Előzmény: transit immi (5127)
trafo2000 Creative Commons License 2011.03.06 0 0 5168

Nem.

Előzmény: Szux (5167)
Szux Creative Commons License 2011.03.06 0 0 5167

Szia, köszi, a porlasztócsúcsokat is át kell rakni gondolom...

Előzmény: trafo2000 (5166)
trafo2000 Creative Commons License 2011.03.06 0 0 5166

pl ne legyen 91 előtti a motor,mert más a bordásszíj profilja.Amúgy át lehet tenni.

Előzmény: Szux (5164)
Feri75clio Creative Commons License 2011.03.05 0 0 5165

Sziasztok!

 

Tényleg köszi a jobbnál-jobb gondolatokat, a válaszfalas téma igazán jó ötlet. A korrózió miatt is nézegetném a 6 fős platósokat, mert akkor legalább a hátsó ívek és a hátsó ajtó alja rohadásokat nem kéne nézegetnem. A cégnél odabent vezettem ilyen gépet és valóban nagyon jó vele menni, de sajnos csámcsog a rozsda rajta rendesen.

Amit Transitot kinéztem azt meg is vették úgy 3 hétig hirdették és eltünt az eladó autók közüla kis duplafülkés, gondolom bele szeretett valaki.

Még vacilálok, természetesen én is utánnanéztem az átíratásnak 100ezer ez tényleg sok pénz, főleg erre a célra. Üzemben tartóira meg nem venném meg a kocsit soha.

Üdv.: Feri

Szux Creative Commons License 2011.03.05 0 0 5164

Szia, ahogy olvasom te már alakítottál át lucast, bosch-ra. KB mi az amire nagyon oda kell figyelni? van egy bontott motorom azon bosch cucc van, simán át lehetne tenni? vagy valami különleges dolog is van benne?

 

Köszi!

Előzmény: trafo2000 (5159)
(BENQ) Creative Commons License 2011.03.05 0 0 5163

Kérdeztem a 93-as teljesítményét. Tegnap mentem vele üresen, majd full rakottan is, mindkét esetben ugyanúgy ment, ami nagyon pozitív számomra. Vagyis teljesen jó motorikusan...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!