Itt valamit nem értek, vagy valami félre lett értve...
Ha a turbó előbb tölt, akkor kezd kormolni?
Én úgy tudom, az nem állítható, egy turbó mikor kezd tölteni, az a füstgáz oldaki turbinaház méretén múlik...a füstgáz megforgatja azt az oldalt, és amikor már többet forgat rajta, mint amennyivel a töltő oldal a beszívott levegőmennyiséget pont beküldi, akkor keletkezik nyomás.
A diesel alapon légfelesleggel dolgozik, többszörösen nagyobb a levegő aránya, mint kellene- mégis kormol....-, amikor meg a turbó eléri a töltési fordulatot, akkor még ezt a levegő mennyiséget akár 100-150%-al is növelheti, miközben a turbószelep az addigi mennyiséghez kb +30% -ot ad hozzá.
Szerintem ott inkább mennyiségekkel, előtöltés beállítással, vagy csúcsokkal van valami, ha kormol.
Enyémben a kopúteres-villanygázos (gázbovden helyett deróttokkal vezérelte a pedál az adagolót, és a kompúter adagolta a lét, nem turbószelep) EPIC Lucas adagolót Trafóval kicseréltük már bosch mechanikusra
(valaki kérdezte, Bp-Mohács-Bp útat megjártam, adagolót sallangjaival kicserélte, vezérlés és vízpumpacsere, gázbovden és pedálcsere, dumálgatás, aztán sűrgősségi beavatkozásképpen egy talpasgömbcsukló csere, hogy hazaérjek vele, egy napba belefért), tehát a mechanikus nem szabályozgatja úgy a mennyiséget, hogy elvegye, ha a kibocsátási értékek miatt sokallaná, sőt, EGR is "eldugult", mégis nem fordulaton, meg ha dolgozik, akkor füstöl, inkább induláskor és beindításkor pöffent egyet.
Sebességek-áttételek témában meg azt mondanám, mindent nem lehet egy autóval megoldani.Ha családi is legyen, meg haladni is autópályán, akkor kisdobozos zárt, mert a platósok, meg főleg duplakerekesek ekehúzásra vannak áttételezve, nem száguldozásra.(mondjuk alapvetően ne feledjük, nem is arra vannak kitalálva...kresz szerint autópályán 90km/h a megengedett 2,8t felett)
Nem csak a difi végáttételében van különbség, a 4,11-es és a 4,63-as közt, ami eleve 13%.Az én mostani tranyóm kis bodegás, de 3,2tonnára van kitalálva, meg 1,5t-s gyári vonóra...100lovas td, de a sima szívó 68lóval jobban gyorsult, mert a végáttétel is, és a váltó is gyorsabbra volt véve.MTX75 váltóban van LCX és LCY változat.4.-5. fokozat egyezik, de 1.-2.-3.-ban nagy különbség van.3,89-4,17, 2,08-2,24, 1,34-1,47.
A két különbség együtt annyit nyom, hogy a szívó kettesben elment majdnem 60-ig, a td megy 40-45-ig...hiába is képes tovább pörögni a motor, üveghangon megy a td 135 körül- a szívónak 125 volt a vége-, de az ötödik már 32km/h-val rángatás nélkül megy!Simán el lehet indulni kettesben vele, nem sokkal van odébb a másik egyesétől, és máris ötödikbe tenni...ismerősnek a tdpdcd mondeo kombiját télen be kellett húzni, mert izzítói elszáltak, két csúcs rosszul működött (visszaengedte a lét), nem volt töltése, és akumlátorról működve lábán vitte el szerelőhöz, de magától nem volt képes indulni). Olyan brutálisra vették az áttételt, hogy nem éreztem, mikor engedi rá a motort...
Egyszerűen azért nem gyors, mert a motor nem pörög fel olyan gyorsan.Tovább tart váltani, mint az első fokozatok...
Úgy tudom, bus verzióban a td-k a másik áttétellel készültek, az 5 csavaros hátsótengely árulkodó jel pl, a hatcsavarosok mind lassítva-erősítve vannak.Ha olyan az áttétel, sima ügy a 150 felleti végsebesség, tehát egy 120-130-as utazó még nem üveghangon van meg.
Éppen gyűjtök is egy váltócserére, mert nagyon irritál, hogy +50% erővel-nyomatékkal nem indul meg úgy, mint a régi szívó...azzal bizony a kis benzines elsőkerekes szgk-at lámpánál rendszeresen alázta, hátsókerékkel jobban megindul, 3.-4.ben értek utól...:P (de csak már gyorshajtva :P)
2010. januártól változik a gépjárműadó mértéke! A gépjárműadóról szóló 1991. évi LXXXII. törvény (a továbbiakban: Gjt.) 7.§ (1) bekezdése alapján 2010. január 1-jétől a személygépkocsi és a motorkerékpár esetén a fizetendő adó mértéke a következő: A gépjármű - gyártási évében és az azt követő 3 naptári évben 345 Ft/kilowatt, - gyártási évet követő 4-7. naptári évben 300 Ft/kilowatt, - gyártási évet követő 8-11. naptári évben 230 Ft/kilowatt, - gyártási évet követő 12-15. naptári évben 185 Ft/kilowatt, - gyártási évet követő 16. naptári évben és az azt követő naptári években 140 Ft/kilowatt. A tehergépjármű, autóbusz, nyergesvontató, pótkocsi esetén a Gjt. 6.§ (2)-(3) bekezdései szerinti adóalap miniden megkezdett 100 kilogrammja után: a) a légrugós vagy azzal egyenértékű rugózási rendszerű nyerges vontató, tehergépjármű, autóbusz esetén 1200 Ft, b) az a) pont alá nem tartozó gépjárművek és pótkocsik esetén 1380 Ft. Az a tehergépjármű, nyergesvontató, autóbusz amelyik légrugós vagy azzal egyenértékű rugózási rendszerrel rendelkezik, ennek tényét az adóalany az önkormányzati adóhatóságnál a közlekedési hatóság által kiadott hatósági bizonyítvánnyal, az igazságügyi gépjárműközlekedési műszaki szakértő szakvéleményével vagy az útkímélő tengely bejegyzést tartalmazó forgalmi engedély bemutatásával jelentheti be, mivel az önkormányzati adóhatóság adatbázisa erre vonatkozóan adatot nem tartalmaz. A hivatkozott igazolásokat folyamatosan, de legkésőbb 2010. január 15.
Az amit kibontottál, az átfolyásmérő. Biztosan beszerelhető a Tranyóba is,csak az adóját be kell épiteni az üzemanyag rendszerbe. A bekötése ugyanugy lagyen mint a donorban,aztán hajrá. Ha utána erőtlen lessz a kocsi,akkor viszont kicsi az áteresztöképessége. Na akkor nemtom!
Előre szólok... nem kiröhögni az ötletem miatt... :D
Szóval, a minap szétbontottunk egy 2 ütemű Trabantot, és lényeg a lényeg, a benne található fordultszámmérőt, azt a ledeset szeretném belerakni a Transitba, igaz az enyémben van mutatós, de egy kissé ki van lyugasztgatva a műszerfalam, elférne benne és legalább nem csak a luk látszódna...
Az adó alapja a tehergépjármű hatósági nyilvántartásban feltüntetett saját tömege (önsúlya) növelve a terhelhetősége (raksúlya) 50%-ával. Az adó mértéke az adóalap minden megkezdett 100 kilogrammja után:
a) a légrugós vagy azzal egyenértékű rugózási rendszerű nyerges vontató, tehergépjármű, autóbusz esetén 1200 Ft,
b) az a) pont alá nem tartozó gépjárművek és pótkocsik esetén 1380 Ft.
Milyen gépjárművekre jár adókedvezmény?
A gépjárműadóról szóló törvény szerint
20%-os adókedvezmény illeti meg:
az ENSZ-EGB 83.02/C, 83.03, 83.04 előírásnak megfelelő, 3500 kg össztömeget meg nem haladó gépjárművet (környezetvédelmi osztály jelzése: 4),
a szabályozott katalizátorral ellátott benzinüzemű gépjárművet (környezetvédelmi osztály jelzése: 2),
az EURO 2 (ENSZ-EGB 49.02/B és 51.02) előírásnak megfelelő tehergépjárművet, autóbuszt (környezetvédelmi osztály jelzése: 4).
30%-os adókedvezmény illeti meg:
az ENSZ-EGB 83.05 előírásnak legalább megfelelő, 3500 kg össztömeget meg nem haladó gépjárművet (környezetvédelmi osztály jelzése: 6, 7 vagy 8),
az EURO 2 (ENSZ-EGB 49.02/B és 51.02) előírásnak megfelelő nyergesvontatót,
a legalább EURO 3 (ENSZ-EGB 49.03/A és 51.02) előírásnak megfelelő tehergépjárművet, autóbuszt (környezetvédelmi osztály jelzése: 7 vagy 8).
50%-os adókedvezmény illeti meg:
a kizárólag elektromos meghajtású, a hybrid meghajtású, valamint a tiszta gázüzemű személyszállító gépjárművet (környezetvédelmi osztály jelzése: 5),
a legalább EURO 3 (ENSZ-EGB 49.03/A. és 51.02) előírásnak megfelelő nyergesvontatót.
Kivételt jelentenek ugyanakkor a tehergépjárművek, mivel esetükben megmarad a régi rendszer. Az autóbuszok, nyergesvontatók, lakópótkocsik esetében marad az önsúly szerinti adóztatás. A tehergépjárműveknél szintén nem változik az adóalap, amely az önsúly plusz a raksúly 50 százaléka. Az adómérték az esetükben változatlan, azaz 1200 Ft az önsúly minden megkezdett 100 kilogrammja után.
Nekem kis híján 12000 HUF lett... 96-os Évjárat... 86 Le... Ne az össztömegből nézd... Nem abból számolják, hanem a teljseítményből... Csak ebben az évben csak a végösszeget írták rá a paírra, azt hogy mit szoroznak mivel azt nem...
Van ilyen. A geo-s turbók, ha nagyjából állandó üzemállapot mellett dolgoznak csak, akkor hajlamosak elkormolódni, leragadni. Vagy kitisztítod, vagy jól meghajtod a gépet. :D
Nagyon köszönöm. Megnézte a szerelőm a szakszervizben, megállapitotta hogy semmi baj csak kormos lett a tengely izéje,amit lemosott a WD 40. 300 000km.után ez már dukál. De azért köszi a felvilágositást.
Transitból még csak most okosodok, szóval nem ismerem pontosan az egyes típusokat, ezért általánosságban:
Az, amit látsz, az vagy a korábban említett wastegate (ekkor a drukklabda, és a tengelye ferdén/átlósan van a turbó előtt, a turbó kipu oldalához csatlakozik), vagy a turbó geójának drukklabdája (ekkor a drukklabda tengelye merőleges a turbóra, és a turbóhoz középen csatlakozik).
Egyik esetben sem szabad széthúzni!
A waste-gate szabályozza, pontosabban korlátozza a turbónyomást a kipugáz egy részének elengedésével. Ha fennakadt a kar, akkor nincs elég töltés, ergo gyengébb az autó.
A geo feladata nem csak a turbónyomás szabályozása, hanem a különböző fordulatszámokon való optimálisabb turbóműködés elérése is. Ha nem mozog a kar, akkor nem minden fordulatszámon agilis az autó, illetve előfordul (elég sűrűn), hogy alacsonyabb fordulaton is hamar betölt a turbó, ilyenkor kormolva, de jobban is mehet, mint kéne.
Tényleg köszi a jobbnál-jobb gondolatokat, a válaszfalas téma igazán jó ötlet. A korrózió miatt is nézegetném a 6 fős platósokat, mert akkor legalább a hátsó ívek és a hátsó ajtó alja rohadásokat nem kéne nézegetnem. A cégnél odabent vezettem ilyen gépet és valóban nagyon jó vele menni, de sajnos csámcsog a rozsda rajta rendesen.
Amit Transitot kinéztem azt meg is vették úgy 3 hétig hirdették és eltünt az eladó autók közüla kis duplafülkés, gondolom bele szeretett valaki.
Még vacilálok, természetesen én is utánnanéztem az átíratásnak 100ezer ez tényleg sok pénz, főleg erre a célra. Üzemben tartóira meg nem venném meg a kocsit soha.
Szia, ahogy olvasom te már alakítottál át lucast, bosch-ra. KB mi az amire nagyon oda kell figyelni? van egy bontott motorom azon bosch cucc van, simán át lehetne tenni? vagy valami különleges dolog is van benne?
Kérdeztem a 93-as teljesítményét. Tegnap mentem vele üresen, majd full rakottan is, mindkét esetben ugyanúgy ment, ami nagyon pozitív számomra. Vagyis teljesen jó motorikusan...