@zmate
Neked is 20SE van? Mert eddig az enyémen kívül nem nagyon láttam ilyet. A kérdésedre sajna nem tudok válaszolni, mert még nem mértem és az enyém automata. Ettől persze mérhető lenne, mert lehet azt is kézzel váltogatni.
Sam
Van az első kardántagon közvetlenül a váltó mögött egy "súly". Egy kb 20cm átmérőjű gyűrű. Namost ezt nekem már csak a szentlélek tarta a kardánhoz (a gumi már teljesen elfáradt).
Mi van akkor , hogyha én ezt egyszerűen leveszem?
Talán remegni fog a kardán? Vagy mi annak a pontos funkciója ott???
Én már másodjára rakom ezt a 10w40 es opel olajat a 20SE-mbe. Eddig semmi bajom nem volt az olajjal. Nem kezdte el enni pedig öreg a motor és vékony az olaj. Az ára tényleg barátságos, és én úgy hallottam, hogy mobil valójában (tekintve, hogy az opel nem olajgyártó ezt el is fogadhatjuk:).
Viszont ezzel kapcsolatban valami ami ide tartozik de 99,99% hogy nem az olaj hibája: mikor a kocsit +vettem olajcserével kezdtem (néhány hét múlva). Nem tudom mi volt benne de amikor beraktam a fent említett olajat, azonnal elkezdett kattogni (kopogni) a motor. Alulról jobban hallatszik, de szaki szerint hidrotőke. Most akarom vinni szervízbe, hogy nézzék át komolyabban. Arra gondolok, hogy vagy feladalékolták a motort, vagy sűrűbb olaj volt benne és ezért nem hallottam vételkor(ez főtengely környéki problémára utal). A hang a két olajcsere alatt nem hangosodott, kocsi megy minállat, csapágyak nem álltak be (ez meg ugye inkább hidrotőkére utal). Hát ennyi, várom az ötleteket.
én is ajánlaom a 10/40-es olajat, én Castrol GTX-et használok. 5l-t kell vanni, nekem majdnem az összes bement a C24NE motorba. Olajszűrő, légszűrő ahogy qwer szaktárs írta. Én ilyenkor mindig megnézetem az üzemanyagszűrő állapotát is, lehet hogy nem kell cserélni, de sok későbbi kellemetlenséget kerülsz el, ha mégis.
a vizeshordó effektus nálam is játszott. Műanyag rács le, alatta meg a lefolyókban 2 derék marék levél meg mifene ki. Azóta szépen lefolyik az esővíz meg ilyesmi. Gondolkodom, hogy a fekete műanyag bizbasz alá érdemes lenne valamilyen szűrőt berakni, csak az meg kreténül nézne ki.
" A hétvégén megnéztem az ülést, de sajnos az azt rögzítő csavarokkal nem bírtam. Egyszerűen nem bírtam kicsavarozni. "
Először senkinek sem sikerül. Nem a praktikeres kis imbuszkulcsokat kell használni, mert a csavarok bele vannak ragasztva a menetbe. Ide erőgép kell ! Ha nem megy, hozd el a kocsid, segítek kiszedni.
@göri
> a vízszint meg csak emelkedett (volna) amíg be nem folyik mindenhova.
Nem mindenhova! Középen van a fűtőventillátor szívócsatornája (szerencsére) kis peremmel körbevéve. Na oda folyik be az átok víz ha elérte a szintet. Onnan meg ahol kijut irány az utastér.
Nekem lötyögésig nem jutott el a dolog, mert annyira azért nem volt eltömődve. Esőben on-line ázott és locsolócsővel reprodukálható volt a debugolás idejére.
A hétvégén megnéztem az ülést, de sajnos az azt rögzítő csavarokkal nem bírtam. Egyszerűen nem bírtam kicsavarozni. A gerinctámaszállítók úgy ahogy, de működnek ez a sok műanyag borítás megőrjít. Az első futóműnáél lévő ropogást pedig én is csak akkor hallom, ha az egyik kerék szintje eltér a másiktól.
Omegafan, latsam
A beázáshoz annyit, multkor lemostam a kocsit, utána irány a város. Megyek mint állat, ám forduláskor hallom, mintha egy 120 literes vizes hordó lenne a motortérben, a víz ide oda hullámzott elől. Aztán rájöttem, hogy abba a gagyi műanyagba van az esővíz elfolyó két szélen amely a sok falevéltől meg egyéb kosztól szépen eltömődött a vízszint meg csak emelkedett (volna) amíg be nem folyik mindenhova.
@Omegafan
Már tegnap válaszoltam, de az index eltökítette a hozzászólásomat:(
Namég1x
Nálam az volt a szitu, hogy a szélvédő és motorház közti részben (amit egy gagyi fekete műanyag fed le) víz keletkezett és belefolyt a fűtőmotorba (vagy csak a ventillátorba?). Innen a klímacsöveken lecsepegett a jobb első ülés lábterébe. Levettem a borítást (azt a gagyi feketét az ablaktörlők alatt) de semmi különöset nem láttam. Visszaraktam, és egy ideig meg is szűnt a vizelés. Valószínüleg csak meg kellett igazítani. Ez nem nagy meló érdemes megpróbálni. És ha már ott vagy érdemes kipucolni a két első sárvédő mögötti lefojót is. Nálam tele volt falevéllel.
Sam
kérdésem lenne. A szombati zuhi után másnap reggel induláskor kisebb búvópatak tört elő a gázpedál tájékáról. Honnan jöhet és mi lehet az oka, pls HELP!!! (Eddig sem nagyobb eső után, sem mosás után nem fordult elő ilyen... ja! A Omega a járgány.)
az enyém így néz ki (http://www.motorscene.de/LCD-Cockpit/LCD_Bilder_von_Opel/SenatorB_LCD-01/senatorb_lcd-01.html) bár ezt senatornak írja a weblap. Van egy másik amit A omegának mond de ez check controlos (http://www.motorscene.de/LCD-Cockpit/LCD_Bilder_von_Opel/OmegaA_LCD-01/omegaa_lcd-01.html) ami az enyémben nincsen sajna. És ha jól megfigyuzod a műszerek közt is van aprócska különbség.
A korvett utánzatos a nyomatékgörbés ugye? Az omegában kissé diszkrétebb van: körív fordszámmérő, digit sebesség és tank, oszlopgrafikon töltés, olajnyomás, vízhőfok. Múltkor lekameráztam de olyan sz.rul sikerült bedigizni, hogy nem raktam fel a netre. De lehet, hogy holnap mégis behozom. Végülis a lényeg látszik.
jaja, azazidétlen korvett utánzat? :-)))) tom mellik, a gsi kabriós haveromnak van olyan.. bár ő megvette tavaly a kocsit. Ő volt a faszagyerek majd 2 hét múlva rákerült az eladó felirat.. még most is rajta van....
Tom mellik.. Omegában még sosenem láttam olyat. Kiványcsivá tettél! Meg akarom nézni! :-)))
Az omegám LCD műszerfalas. A gsi kadetté hasonlít rá.
Most nem tervezek autócserét de ha sok szépet mondasz róla lehet, hogy a következő kocsim mégiscsak xm lesz:)