A 292-re tippelek, mert ugye csuklós busz, tehát nagy, ezért nagy a típusszáma is.
De majd elmegyek valami Rábás emlékoldalra, nem tom ki csinálta, de nagyon teccik, és informatív. :o))))
"Kíváncsi leszek, hogy mi lesz az utasszámlálás eredményed."
Mindenesetre ma 44Gy-vel mentem haza, hogy növeljem a légrugók nyomását (pontasabban azért, mert nem fértem a 31-esre).
Péntek ellenére egész gyors volt 16?:30-kor.
Gondolj bele busz hiány van álítólaqg a BKV-nál!
Mi lenne, ha csinálnak rajtuk egy vázcserés felújítást + új motor + váltó + zöld kapaszkodó + szőrös ülés!
Azt veszed észre, hogy zsírj újjnak néz, ki (csak 20 éves és trilexes, de már ezt is ki lehet cserélni).
A villamos F2-be ilyen biztos nincs, nekünk azt mondták, hogy szabályosan satuzni kell, ilyet nem lehet mérlegelni. Ha hátulról megtolod azt bizony nehéz kimagyarázni.
Egyszer a 37-esen voltam, Hungárián mentem át, ezerrel a csont tiloson átrongyolt előttem egy szgk, satú, öregasszony kicsúszott a székből, utasbaleset, holott józan ésszel azt mondja az ember, hogy adok neki egy erős ívet, és menjen bele az oldalába. Ha hülye dögöljön meg.
Hát a tesztlapon ha azt jelölöd be, hogy elsőbsége van, akkor az hibás válasz, pl. tegnap előtt ezt a kérdést helyesen jelöltem be:)))
A szitu az, hogy mindig az a hibás aki belement hátulról, de egy jó sofőr azt mondja, hogy bevágott elé a tetü és beltaposott a fékbe. ilyenkor az előtte lévő a hibás, tanu nem kell.
Más, Kőbányai úton (?) történt eset.
Poroszkál a 28-as villamos, és beszédül elé egy nő, de csak a villamos oldalának, onnan lepattant és beesett a 9-es busz elé. A busz beletapos a fékbe, épphogy nem ment át a nőn, de a köcsög bunkó megy utánna mint állat, és belemegy a buszba. A sőför leszállt elsősegélyt nyújtani a nőnek, de a köcsög bunkó állat nagyon sérelmezte, hogy befékezett előtte a busz, kirúgta 2-3 fogát a sofőrnek, meg ugyanennyi bordáját törte el.
"...Kelenföldről elkerült 260-asokról, hogy vannak?..."
Azt hiszem, 12-13 is kelenföldi gép volt, most Óbudán szolgál (tegnapelőtt a 157 -en láttam), zöld kapaszkodók, szőrös ülések, nagyon jól néz ki a drága. (Ha sikerül, bescann. a fotót)
SaxViktor írta korábban, hogy vannak ott még néhányan ilyenek, amik ott várják a sorsuk további alakulását.
Talán azért láthattad csak most, mert "szem elé" tették. :-)
***
Más téma.
Tudna valaki egy kis összefoglalót írni, a Kelenföldről elkerült 260-asokról, hogy vannak? :-) Ritkán járok Délpest, Cinkota felé. Úgy értem, felújítást, zöld kapaszkodót melyik kapott mostanában, esetleg van valamelyik lepukkant állapotban?
A 12-04-et láttam nemrég a 95-ösön, hogy zöld kapaszkodói vannak, kicsit csodálkoztam is rajta, ezért merült fel. Köszi. :-)
Kresz 24§ 3. bek.:
"Lakott területen belül a jármûvek vezetõi kötelesek az elindulási szándékot jelzõ, menetrend szerint közlekedõ autóbusznak és trolibusznak a megállóhelyrõl való elindulását (a jobb szélsõ forgalmi sávba való besorolását) - ha ez hirtelen fékezés nélkül megtehetõ - lassítással, szükség esetén megállással is lehetõvé tenni. Az autóbusz, illetõleg a trolibusz vezetõje azonban ilyen esetben is csak akkor indulhat el, ha meggyõzõdött annak veszélytelenségérõl."
Magyarul, ha az Aszthmásnak nem satuznia kellett a busz miatt, akkor coki.
Mindennek tetejében "büntisatut" nyomott a busz előtt, mert szegény nem tudott arról, hogy -tán benne is van az F1 -ben vagy F2 -ben (Tényleg, nincs valakinek egy buszos F1 -F2 -je?) -a "csökkentett fékút" fogalma, azaz vészfékezés helyett bizony "meg kell támasztani" a delikvenst.
(Ami viszont tény: Buszkategóriával rendelkező kollégáim többször is tettek utalást arra, hogy anno úgy oktatták őket: "Busszal fütyülőt nem fékezünk, hátha van álló utas a kocsin. Előbb megtámasszuk azt, aki bevág elénk, majd egyezkedünk, lényeg hogy egy vészfékezés miatt utasbaleset ne legyen")
Értelmes magyarázat?
Nemigen van. Talán... Meg akarta biztosítóztatni az Astra hátulját (bár akkor nem áll le üvöltözni), vagy meg akarta mutatni, hogy "ki ha én nem" -és ez a valószínűbb. Más kérdés, hogy ez egy kicsit balul sült el neki...
Néhány hete Zalaegerszegen történt az eset: Áll a lámpánál egy volvo szgk, utána a busz. A lámpa zöldre vált, de a volvo nem indul. A buszvezető villantott neki egyet, hátha észreveszi, hogy zöld van... Észre is vette, elindult... Kicsit előrehúzott a volvos, majd bevárta a következő lámpánál a buszt. Itt egy kővel kínálta meg. A szélvédő betörött, a buszvezető az üvegszilánkoktól megsérült...
A 44gy ma is produkálta szokott pénteki átfordulásait, amit az egyik vezér bénázása még tetézett is. (amelyiken nem bénázott a vezér az kevésbé fordult át)
Kíváncsi leszek, hogy mi lesz az utasszámlálás eredményed. (hatása)
Tegnap este 6 körül, Nagytétényi út. Busz áll ki a megállóból, köcsög astrás dudál mint az állat (lehet h nem jól emlékszem a Kreszre de mintha a busznak lenne elsőbbsége..........). nem is ez a lényeg, busz elindul, Astra mögötte. Astra megelőzi a buszt, majd nyom előtte egy satuféket! (töküres volt az út előtte, totál ok nélkül) Busz bele természetesen, buszon nem látszik szinte semmi (IKARUS 435, jó massziv darab....), Astra sztem simán gazdasági totálkár. Fölszáll a csávó a buszra, és még ő üvölt felháborodottan, és tanúkat akar marasztalni a buszról. természetesen senki nem marad (jobb is a csávónak így.......)
Értelmes magyarázatot nem sikerült rá találnom....