Ma én is bejártam ezt a szakaszt, észrevételeim/kérdésem:
- nekem 28,5 km-t mutatott a mapy.cz a végén, ez 3,5 km-rel hosszabb a füzetnél, bár volt némi kényszerű letérés (alább részletezem), nem hinném, hogy az eredeti útvonal sokkal rövidebb lenne. Jó gyorsan mentél ha 5 óra alatt végigértél, nekem 8 óra 20 perc lett a vége, de ebben benne van a késői eplényi reggeli elfogyasztása is (Enikő panzió előtti faházban lévő boltban vásároltam, mivel Kelenföldön sajnos rohannom kellett reggel). Nem volt vészes a terep, de a hőség sokat nehezített a komforton.
- Márkus szekrénye után a letérésnél (Eplény felől érkeztem) semmilyen jelzés (leszürkített sem) nem volt, de az ösvényt helyesnek mutatta a térkép, ezen mentem kb 1-1,5 km-t, de a végén a balos kanyar nem volt meg, keresgéltem a bozótban, se ezt feladva a keréknyomra tértem rá és kerülővel, részben útba ejtve a piros +-et értem el a Bátorkő várának maradványait, innentől a piroson mentem a völgyben Várpalotáig. Neked nem volt problémás ez a rész?
- a tereléshez nem tudok mást hozzáfűzni, ugyanúgy van minden mint pár napja. Szerintem durva az ekkora hosszabbítás. Tény, hogy a mostani útvonal nem túl látványos, de legalább rövid.
- az említett ösvényt leszámítva jó volt a jelzettség
- Eplény vasútállomástól a faluig elég problémásnak látom az eljutást. Én vonatmentes időben sétáltam a sínek mentén, de ez nem normális megoldás, ahogyan a 82-es szélén gyalogolni sem az.
Majd megtudom holnap. Mivel a túrának ez a része egy oda-vissza szakasz lesz, talán mindkét útvonalat lejárom, egyiket oda, másikat vissza. Bár ahogy elnézem, valószínű ez inkább 1,5-2km többlet. Feltehetőleg talán a régi út is járható.
Általában nem szoktam reagálni annak a seggfejnek, aki mínusz egyezik. De az alábbi beírásomra adott mínuszolásához a következő írással szeretnék reagálni:
Hegyekről és emberekről
Mit jelent az, hogy valakit megismerek? Látom a pillanatnyi állapotát és messzemenő következtetéseket vonok le belőle vagy veszem a fáradtságot és belenézek a hátizsákjába, hogy mélységében ismerjem meg annak tartalmát, az életutat, az emlékeket, hogy megértsem, milyen helyről indult, milyen hegyeket és völgyeket járt meg, milyen szakadékokba esett bele, sebezte meg magát és próbált meggyógyulni, felállni és tovább menni a következő megpróbáltatásig?
Észreveszem-e, hogy aki mellett megálltam, az vajon miért ül vagy áll egy helyben…vagy jó európai emberként lefolytatva némi kedélyes beszélgetést fogom magam és továbblépek, hiszen miért is érdekelne igazán a másik.
Láttam egy filmet a Mont Everest serpáiról. Egy expedíció csúcsmászását forgatta le a stáb a serpákkal a történet középpontjában. Az expedíció során a member-eknek, tagoknak hívott európai mászók (egytől-egyig tehetős emberek) reggel full reggelivel, délben ebéddel, este vacsorával és semmi pakkal mentek tábortól táborig. Miközben még arra sem vették a fáradtságot, hogy maguk után összepakoljanak. A serpáknak kellett mindent eltakarítani és dupla teherrel mászni a hegyet.
És mégis. Mikor lefelé jövet a Gianni nevű olasz mászó, aki brahiból oxigénmaszk nélkül mászott, szívinfarktusban meghalt, csak a serpák állták körbe. Még a csapatban mászó orvos sem foglalkozott vele „jaja, kicsit tachycard volt már felfelé is…” Az összes európai diadalmasan levonult a hegyről, mit sem törődve annak az embernek a földi maradványaival, akivel röpke fél órával korábban még egymást lapogatták a csúcson. Csak a serpák maradtak ott, csomagolták be a halottat és építettek neki szikladarabokból szarkofágot az egyik meredély oldalában.
Serpa vagy-e vagy hegymászó ekképp? Mellé állsz a másiknak és segíted vinni az életével megtöltött hátizsákját, vagy hegymászó vagy, aki csak a saját útjára ügyel és hátrahagy mindent és mindenkit, aki nem felel meg az elvárásodnak, akiben nem látod saját előmeneteled zálogát…
NB Sajnos beigazolódott amiről egy-két éve alaposan beszéltünk itt a fórumon is - a turistaút jogi védelme (az erdők részbeni kivételével, ami valamennyire szabályozott, még ha ott sem működik igazán jól) alapvetően esélytelen, a jószándékot nem vitatva egyre inkább az látszik (amit sokan kezdettől fogva mondtunk) hogy értelmetlen, felesleges a nagypontosságú felmérés...
//PS és amit akkor is írtam mindig: bárcsak ne lenne igazam. De minden jel arra mutat, hogy hiába//
Ma ugrott be miután elhaladtam a kis aluljáró előtt az autópályánál (ma délutáni rövid program volt a Csabdi-Óbarok szakasz), hogy tegnap átmentünk rajta :D
Köszi a részletezést neked és olahtamasnak is. Majdnem +12 kili az gáz, 37 km egy napra már sok lesz, főleg hogy utazni is kell, szóval holnapra marad a régi útvonal.
Oké, nem tudtam, hogy a még előttem ez esetben egyenlő azzal, hogy annyi van hátra :D
DDP füzet beszerezve (régi is használható amúgy, csak akkor 600 ft az újra legyártott szép tűzzománc jelvény), az lesz majd a következő magyar mozgalom aminek nekiállok.
Az új útvonal mennyivel hosszabb? A mostani ugye 25 km.
Mivel a terepen csak egy fekete-fehérben kinyomtatott kis térképen láttam a módosítás tervezetét, nem lehet pontosan megmondani. Attól függően, követi-e a jelenleg élő jelzéseket, vagy bekapcsol új nyomvonalat is, 12-14 kilométerre saccolom a többletet. Az biztos, hogy benne van a Római fürdő, illetve a Csengő-hegyi kilátó is. Az útvonal tehát Bakonynánától délre jó eséllyel a kék tanösvény jelzést követi, és ha itt új erdei utat nem jelölnek ki, akkor ezen addig kell majd menni amíg le nem ér a Felsőpere előtti útkereszteződésig, és onnan meg az aszfaltúton megy majd be Alsóperére.
Te hol tartasz a túrával?
ld. lentebb :)
"Még előttem van az útvonal csigaszerű bekunkorodása Hárskúttól..."
Ez jó hír, akkor lehet az Eplény-Várpalota lesz a nyerő, de még kitalálom. Az új útvonal mennyivel hosszabb? A mostani ugye 25 km.
Vértessomlón a cukrászdában pecsételtem, nem is tudok ott saját pecsétről.
Nem használtam, egy ismerősömmel találkoztam ott (tehát a túrán kívül volt ennyi plusz) ő és a párja kísértek el a kocsmához és az úton mentünk. Oroszlányban nem kerestem meg a saját pecsétet, a többi helyen eddig rendben voltak.
Veszprém megyében biztos hogy mindenhol van saját pecsét, a megyei szövetség gondoskodott róla. A többi megye "felségterületén" e szerint a lista szerint kellene lenniük, a gyakorlatban múlt év tavaszán-nyarán ezekkel még nem találkoztam - igaz, volt amit nem is kerestem. Te mit tapasztaltál? Vértessomló főleg érdekelne, ott egy vasárnapi reggel jártam, és nem sikerült pecsétet szereznem. Ha lenne már önálló, lehet hogy visszamennék érte. Óbaroknál használtad a kis gyalogos alagutat az autópálya alatt? Azon sem pár lépés, de mindenképpen rövidebb mint a buszforduló felé körbemenni.
Csak az útvonalak és a várható időjárás ismeretében nem tudnék választani a két terv közül. Alsóperére még nem értek oda a jelzésfestők, ott még nincs kihelyezve a terelésről szóló tájékoztatás sem.