Az a gondom, hogy beleszereltem egy rémisztőt úgy, hogy a távvezérlő működtesse.
Előtte megérdeklődtem a szervizben, hogy ők hogy csinálják, és aszonták, hogy a kp. zár vezérlésére szokták rátenni a riasztó vezérlést is (ki-be kapcsolás).
Namármost, ez így oké is, csak egy a bibi: ha kulccsal nyitom az ajtót (másodszori elfordítás), az is kikapcsolja a riasztót. Ugyanis a bal első ajtóból vezérlő jel megy a kp. zár moduljához, és annak hatására a modul kiadja a jelet az összes ajtónak a nyitásra. Egyúttal a riasztónak is a kikapcsolásra.
Szerintem pedig nem túl egészséges, ha pl egymásolt kulccsal (vagy netán a zárbetét kitépésével a zárszerkezet kézzel vagy egyéb módon történő babrálásával) sikerül az AT-nak hatástalanítani a riasztót.
Ha valakinek már sikerült megbírkózni ezzel a problémával, kérem segítsen.
az útmutató fordítása lehet rossz ha a zármotort közvetlenül, vezérlőmodult átugorva szeretnéd meghajtani, az sokkal bonyolultabb és veszélyes lenne - bármilyen előny nélkül... (a zármotor többnyire a kapcsain lévő polaritástól függően nyit vagy zár, a riasztódnak meg ugye van 1 negatív nyitó és 1 negatív záró kimenete: ezekkel kellene relékből kialakított polaritásváltót vezérelned, és még arra is ügyelni, h mindez a gyári modul kimenetével ne ütközzön, zárlatot ne csináljon, azaz azt megszakítani - szemben mindezt egyszerűen az ajtókapcsoló vezetékeire rácsatlakozással)
Az én ismereteim szerint ez úgy van, hogy az ajtóban lévő mikrokapcsoló vezérli a modult, ami vezérli a zármotorokat közvetlenül. Világos, hogy az ajtóban lévő kapcsolóra kötöm párhuzamosan a riasztó által kiadott - általában test - impulzust, mert az ott épp nem csinál semmi kárt sem. Ha viszont a modul után, azaz közvetlenül a motorokra kötném, akkor eleve nem lehet párhuzamosan kötni, hanem morze-érintkezőt kell belekötni a gyári vezetékbe, ráadásul nem is akármilyen teljesítménnyel kéne megvezérelni, hogy a riasztó kimenete ne mondjon kakukkot :o
Amúgy az ajtóban lévő mikrokapcsoló szinte mindig testet kapcsol. Persze úgyis meg kell mérni, hogy melyik vezetéken van a vezérlés, akkor meg látod azt is, hogy milyen polaritású :-)
Érdekes, a beszerelési útmutató azt írja, hogy a modul után kell kötni, mert ha elé kötöm, károsodhat a kp vezérlő modul... A riasztóm kp. zár vezérlése negatív vezérlésű. Vajon a kp. zár nyitó/záró gombja is?
sőt, ha csak lehet, mindig érdemes a vezérlőmodulok(ajtó, ablak, csomagtér) előtt beavatkozni, úgy sokkal korrektebb (pl nem erőlteti a motort, mert észreveszi a már nyitott állapotot, vagy vmilyen akadály miatti túlterhelést) persze azt tisztázni kell, h megy-e gyújtás nélkül is az adott áramkör - de a zárnál ezzel nyilván nem lesz gond
Központi zár vezérlésre az is jó, ha a beltérben található ajtózár gombjára kötöm a vezérlőegységet? Tehát tulajdonképpen nem a centrálvezérlő modul után, hanem elé?
Az Audi A4-es (1.6 200-es évj.) motorterében egy tűt nem lehet leejteni. Hová tegyem a szirénát, hogy ne lehessen alulról könnyen elérni?
Van esetleg valakinek ehhez a típushoz kábelezési rajza?
Ha még nem vetted meg a riasztót akkor tudok adni olyat amelyik tudja a duppla impulzust a központizárhoz és a kábelkötege direkt a WagonR-hez való, csak össze kell dugni az eredeti csatlakozókkal és kész a bekötés.
Ezt a típust konkrétan nem ismerem, de az egy bemenet bőven elég. Fogsz két diódát, aztán úgy kötöd be a belső világítás vezetékét, meg a csomagtartóét, hogy a diódán keresztül menjen a riasztó ajtó-bemenetére. A motortér nyomógombját meg simán rákötöd az ajtó-bemenetre :-)
Manapság már sok riaszton van külön bemenet a csomagtér és a motorháztetönek, ezek szerint ezen nincs, ilyenkor én külön ajtokapcsoloval egyszerüen rá szoktam kötni a belsö világittásra az elejét és a hátulját is.
Persze ez egy kicsit zavaro, de ha nincs más lehetöség.......
Rendeltem egy Rhino (Inwells) MS-312-es riasztót az interneten au Audimhoz (www.1clickshop.de), azonban komoly gondjaim vannak a bekötéssel. Pl. Ajtónyitás érzékelő bemenete egy db van. Hogyan tudom összekötni a fed. computerrel 8ami kiírja azt is, hogy melyik ajtó van nyitva)? Gondoltam, hogy a belsővilágításra kapcsolom, de az a motorháztető és a csomagtartó nyitására nem gyullad ki. És még számtalan kérdés... :( Nincs valakinek kapcsolási rajza 2000-es évjáratú Audi A4-hez? Vagy legalább arról, hogy merre mennek a riasztó bekötéséhez fontos kábelek?
Adott egy bosch bloctronic Ir nevű riasztó. A kérdés az lenne hogy, hogy kell rá szirénát kötni. Az egészet én kötöttem be a kocsiba, tökéletesen működik is, de a sziréna kifogott rajtam. A szirénához megy egy szürke vezeték, rajta egy 7,5Amperes biztosíték. Állandó 10-11 Volt van rajta, de amint terhelve van elveszik a feszültség. Rákötöttem egy relét de nem húz be.
Egy akksis sziréna cirka 3 évet bir....ez nem azt jelenti hogy mikor meg hal akkor már nem riaszt...hanem az akksi része hal meg és saru levételnél nem szirénázik....tehát továbbra ugy müxik mint egy normál sziréna...de akkor sem kell kidobni 2000.- körül cserélhető a benne lévő aksi egy forrasztó páka segitségével...
Szijjasztok Urak!
Segitséget kérnék...vettem egy autot és LASERLINE 910 -s riogató van benne.... szükségem lenne a csatlakozojának a kiosztására...akarok egy ultrahangot még hozzádobni , ezért kéne....Akinek megvan szkennelje, v. linkelje be pliiz...
Elöre is köszi..ZEMA
Sziasztok, Lenne egy kérdésem. Meddig bírja egy akksis-sziréna? Hallottam egy olyan infót, hogy kb. 1 év után tönkremennek, mert gyakorlatilag nincs benne használva az akkumulátor. Illetve még azt is hallottam, hogy nem bírják a motortérben levő hőt. Mi lehet az igazság?