A viszkós ventillátorral nekem is volt bajom. Ki lett cserélve egy BMW elektromos hűtőre, nagyon állat lett, bár akkora a hangja, mint egy jet-turbinának :)))
Az én auttom egy 1989-es 2.3TD Omega sedan. Motorikusan tökéletes, szuzukikkal gyorsulok városban :)
7-7,5 litert képes zabálni, ha nagyon taposom és egy csepp olajat nem fogyaszt.
Egyébként eladó, ha érdekel valakit. Egy fényezés kell neki, mer a lakkozás csúnyán hámlik.
klassz a weboldal, gratulálok!
Kicsit talán több képet lehetne a leíró részekhez, de tudom, ez nem könnyű, mert weben is nehéz már gyári katalógusképeket találni.
Saját omegás képeket is lehetne felnyomni, ehhez kéne egy tali és egy digit gép... :-)
Szar a termosztátod : csere !
92 °C -on kell nyitnia és 107 °C-on van teljesen nyitva. Nekem volt már 110 °C-on a motorhőfok, de nem normál körülmények között. Hohkar-ra mentünk fel, (10-15%-os emelkedő) 4 emberrel, kettesben csúszó viszkokuplungal. Na ez egy gyenge pontja az omegának, a viszko-kuplung (thermo-kuplung). Ha el van használódva, akkor csúszik állandóan, tehát nem hűt rendesen. Én ezt át fogom hidalni egy c20xe elektromos ventillátorral, azt' meg van oldva.
A másik, ami nem hagy nyugodni: akármennyit közlekedek vele (főleg városban) nem megy a vízhőmérsékletem fel 90 fokig (alatta marad kb. fél centivel). Ez normális? Vagy inkább valószínűleg nyitva maradhatott a termosztát.
Amúgy létezik ezeknél "hidegebb" ill. melegebb termosztát? Egyáltalán a normál termoszxtát hány foknál kell , hogy nyisson.
Mindez azért merült fel bennem, mert a weblapon azt írja a barátunk, hogy 100-110 fok az ideális a 2.0-ás motoroknál.
Mellesleg itt kérnék mindenkit, hogy aki rendelkezik C20NE motorról jelleggőrbékkel akkor azt legyen olyan jó, és tegye közkinccsé. Lehettőleg mind a három (Nyomaték, teljesítmény, fogyasztás) érdekelne.
Kb. 110-130-cal mehettem éppen. Nem tudom pontosan, nem igazán figyeltem az órát, és az egész csak úgy "eccercsak" történt, és két másodpercnél nem tartott tovább. De ez alatt a kis idő alatt átvágódtam két sávot!... És nem derült ki utóbb, hogy mitől lehetett a defekt. (Sokat jártam vele úttalan utakon, úgyhogy akárhonnan lehetett benne valami éles tárgy, lásd szög vagy ilyesmi.)
De hagyjuk ezt.
Örömömre szolgál bejelenteni, hogy kb. 2 órán belül (momentán pont éjfél van...:) fel lesz törtve az Omegás honlap (már majdnem kész) változata. NÉZZÉTEK MEG!!!
Pedig au Auto2(??)-ben azt írták, hogy ha az ember betart minden szabályt, akkor a durrdefekt esélye kisebb, mint 5 lottó ötös egymásután. Mégis kábé mennyivel mehettél? És kiderült mitől lett a defekt?
Bocsika, az előbb rossz URL-t adtam meg, az OMEGA.INI.HU ugyanis már foglalt domain név, úgyhogy WWW.OMEGACLUB.INI.HU címen lehet elérni a honlapot, vagy a már említett OMEGACLUB.FREEWEB.HU címen.
qwer: Nem, tökéletesen tubeless gumi volt. Én is úgy hallottam, hogy az ilyen gumik nem kaphatnak durrdefektet, de én voltam a kivétel...
HAHÓ MINDENKI!!!
Komolyan elkezdtem csinálni az OMEGÁS honlapot, és már a tárhelyet is regisztráltam a Freeweb-en, ráadásul nagyrészt már készen is van a cucc. Legkésőbb holnap éjszaka fel is fogom tölteni. Az OMEGA.INI.HU vagy OMEGACLUB.FW.HU címen nézhetitek majd meg. De TOVÁBBRA IS VÁROK MINDENFÉLE KAPCSOLÓDÓ ANYAGOT, legalább fényképeket az Omegáitokról! KÜLDJETEK EZT-AZT!!!
Azért büntettek meg (csak a roncs elvontatása a pályáról 4x ennyibe került!), mert "nem az útviszonyoknak megfelelő sebességgel közlekedtem". Tudvalevő, a pálya ki- vagy bevezetőjén 80-nal lehet max. menni. Én meg nem annyival mentem. Hogy PONTOSAN mennyivel mentem, azt persze utólag nem lehetett kideríteni, de miután én írtam (!) a baleseti jegyzőkönyvet (a rendőrautóban, miután a rendőrőknek nem volt kedvük hozzá...), és nem akartam nagyot kamuzni (nem volt rutinom...:), így 100-at írtam be.
Erről az "útviszony" dologról azt kell tudni, hogy jeges volt az út. Először pedig én is azt hittem, hogy a jégen csúszott meg a dög, de egyrészt NYÍLEGYENES úton mentem (ahonnan nehéz csúszás címszó alatt 90 fokot fordulni minden előjel nélkül egy pillanat alatt...), másrészt pedig a bal első kerekemről hiányzott a gumi. A muki aki utánam jött csak másnap telefonon mondta, hogy látta szikrázni a kereket. Azért csak másnap, mert bonyolította a történetet hogy egy csaj aki szintén mögöttem jött azt állította, hogy felverődtek a kocsijára az Omega szanaszéjjel repülő alkatrészei. Ami persze nem volt igaz, semmi sérülés nem volt a kocsiján... De ő állította hogy volt. Még a szekrény méretű barátját is rám uszította, hogy töltsem ki a baleseti bejelentőt. Meg ő is hívta ki a rendőröket. Persze a végén a biztosító kétszer is elutasította a kárigényét, miután nem volt sérülés a kocsiján. (Ilyen nyilvánvaló hüjeségeket mondott, hogy a lökhárítómat egyben szedte ki a kocsija alól, mert beleszaladt és aláragadt... Amikor centisnél kisebb darabokra hullott szét MINDEN ami a kocsi orrában volt!!!) Na szóval ez a csaj kitalálta hogy BEPEREL engem ha nem töltöm ki a bejelentőt (ez az előtt volt hogy kitöltöttük volna végül is), és "tanú" gyanánt hívtam a mukit. A csaj ugyanis azt állította, hogy én egy Mercivel versenyeztem, azért történt a baleset... Na mindegy.
Szóval megbüntettek 6000 Ft-ra. Szerencsére megúsztam ugyanis a "közvagyon-károkozás" (mint kiütött betonelem) feljelentést. :)
qwer: Őszintén szólva fogalmam sincs, hogy milyen gumi volt rajta, de miután ma már nem nagyon gyártanak/forgalmaznak diagonált, így feltételezem, hogy "natúr" radiál gumi volt, 185 R14-es. Ja, és kb. 30 ezer km volt benne, nem több. De tuti durrdefekt volt, mert egyrészt egy muksi aki mögöttem jött látta, hogy szikrázik a felni (!) mielőtt kivágódott a gép. Ja és belülről úgy nézett ki a dolog, hogy egy centit nem mozdult a kormány egyik irányba sem, a "becsapódás" után ugyanolyan egyenesen állt, mint előtte... A durrdefektet meg amúgy nem lehet sehogyan sem kivédeni, főleg nem nagyobb sebességnél. Tudomásom szerint. Pláne ha kormányzott kerékről van szó...
De az Omega biztonságból KITŰNŐEN vizsgázott! :) Őszintén szólva nem éreztem magam veszélyben utána sem, amikor visszagondoltam a balesetre. Bizony, "előttem-mögöttem 2 méter"... :)
Szeretném megragadni az alkalmat, hogy bejelentsem: régóta gondolkodtam a dolgon, de most végre el is jutottam arra a szintre, hogy nyitok egy OMEGÁS HONLAPOT!!! :)
Első nekifutásra a Freeweb-en regisztrálok egy tárhelyet (már folyamatban van a dolog) és oda töltöm majd fel kb. 24-48 órán belül a honlapot. Ez egy kifejezetten Omega A-ról szóló honlap lesz, infókkal, képekkel meg ilyesmi. MÁR FÉLIG KÉSZEN IS VAN, ma egész nap ezen dolgoztam. Akit esetleg érdekel ilyesmi portál-dolog, azt kérem, hogy akár még a megjelenés előtt KÜLDJÖN NEKEM MINDENFÉLE OMEGÁVAL KAPCSOLATOS ANYAGOT (fotó, vélemény, iromány, bármi...)!!! Előre is köszi! :)
flowachild: Azt szeretném megkérdezni, hogy az ominózus Omegán milyen gumi volt ? diagonál ? A durdefekt az amitől mindig is féltem. Egyébként ki lehetett volna védeni a falnak ütközést ?
Ha már Hungaroszervíz, SOHA, DE SOHA ne menjetek be oda. Történetesen egyszer(2x) hagyott az autó az út szélén. Első alkalommal kiderült, hogy átégett az elosztófedelem, Hungaroszervízbe bevittem, kicserélték-állításuk szerint-, kifizettem egy uj elosztófedelet és rotort. Ezek után kb két hónappal ujra megállt az autó(full csomag, család, 6 hónapos csecsemővel, M7-es 102-es km kő). Addigra már volt normális szerelőm, ő miután megnézte, megmutatta a leszedett elosztófedelet, ami a gyári első beszerelés volt a rotorral együt. Azt hiszem ez a cégről sokmindent elárul, de mindenki azt csinál amihez kedve van.
A Müller Opelről csak annyit, hogy a (184)-ben említett 100 ezer forintos motorvezérlő Bosch computert náluk vettem, és - kapaszkodjatok! - HIBÁS VOLT!!! EGYÁLTALÁN NEM MŰKÖDÖTT!!!
Több mint 4 hétbe telt mire hajlandóak voltak másikat adni, de ehhez "be kellett vizsgálni" a kütyüt, ami úgy történt, hogy a volt HungaroSzervizhez kellett vontatni az egész városon keresztül az amúgy éppen emiatt a kütyü miatt MOZGÁSKÉPTELEN autót!!! Ja, és majdnem buktam az egész 100 rugós kalandot, mert csak véletlenül derült ki, hogy ha nem szakszervizben szereltetem be az alkatrészt, akkor annyi a garinak... És nem szakszervizben állt az autó, amikor kipróbáltuk és persze nem működött!
Szerencsére van Opel-es ismerős és kiállítottunk egy kamu papírt arról, hogy ott rakták be és nem működött. Szóval nem sokon múlott (ők VÉLETLENÜL SEM SZÓLTAK ERRŐL ELŐRE!!!), hogy bebukom a 100 rugót, csak azért, mert hibás (láthatóan előzőleg már HASZNÁLT!) alkatrészt adtak... Jó fejek k*rvára! (A Boschnál amúgy 200 ezer felett lett volna ugyanez a berendezés. Arról nem is szólva, hogy 2 álló napig kellett telefonálgatni ide-oda mire kiderült, hogy hol lehet ilyet egyáltalán beszerezni, a kódok ugyanis tökéletesen eltérnek, és volt olyan bolt, ahol azt mondták, hogy ilyen motorkódú (18SV) Omega NINCS IS!!!)
Ennyit a szervizekről meg az alkatrészekről meg a rohadt "egynyolcas" karbis motorról...
Nem titok. M3-as bevezető szakasz, bal első durrdefekt. Átvágódtam két sávot (legkülsőből a belsőbe) és merőlegesen nekicsapódtam a betonfalnak. Ki is ütöttem félig egy elemet a helyéről. Mindezek után pedig kinyitottam az ajtót (!!!), kiszálltam a kocsiből és rágyújtottam. És türelmesen megvártam a tűzoltót, a mentőt (kihívta valaki őket pedig semmi szükség nem volt rájuk), meg a rendőrőket.
A történetnek a vége a 220 ezerért eladott roncs és 6000 Ft büntetés lett... És persze egy nagy szerelem tragikus (erejű) befejezése...
Ennyi a sztori. Azóta minden egyéb (4 és fél méternél rövidebb) kocsiban félek autópályán menni, mert nem érzem magam egy Omega "biztos ölelésében".
Tud valaki egy jó karosszériást Pesten?
Legyen olcsó, gyors, pontos, megbízható és dolgozzon kiváló minőségben:)
Közeleg a műszakim és lenne mit javítani a kasztnin:(
Sam
Hétvégén megyek ki a garázsba kihegeszteni az alvázon néhány rohadást. Például a hátsó ülésnél a padlólemez át van rohadva. Ha valakit érdekel, jelezzen, azt' jöjjön ki megnézni.
Hátha nem csak én vagyok tulságosan elvetemült. Totalcar-os cikk révén szilentes műhely:
-első trapézkar szilent vízszintes:Müller OPEL 4100, náluk 1500, függőleges 4000, náluk 2000.
A keménység választható, gyártanak versenyszilenteket is. Reggel beviszed az autót, délután már viheted is. Gyártanak kardánra Hardy-t is(gyári 16e). Egy full A Omega(van B-re is) szilentezés és kardán(3) uj gumi 20 és 30e között megáll.
az én gépem '92 év végi Omega A Caravan 2.4i (C24NE asszem)
Felszereltség: el. ablakok, tükrök, klíma, ABS, "Travel" fantázianévvel
Tökjó állapotban, és megy mint ÁLLAT! (Alacsony fordulaton sok nyomaték rulez! :-)))