gma: nem kell semmit (zoomot) kivenni a gépből! Ez egy ELŐTÉT LENCSE, amiről szó van!!! Egyszerűen csak rá kell csavarni! De nem jó akármihez, csak 49mm-es objektívekre, amelyek csavarmenetesek!
És hogy miért jó egy ilyen?? Nézz meg egy képet ami ilyen optikával készült:
www.freeweb.hu/flowa/img4.gif
A képet sajnos nem sikerült beillesztened a jelek szerint (ahogyan nekem sem anno...:), de kíváncsi vagyok rá, a honlapon a helye, úgyhogy KÉRLEK KÜLDD EL E-MAILBEN! (loopio@freemail.hu)
Lehet rá tenni valamit, mert van rajta csavarmenet. De hogy milyet és hogyan (a gyári zoomot kivenni, stb) azt nem tudom hogy kell.
Egy talin maj kitaláljuk, elképzelhető hogy érdekelne.
Itt egy kép az auttomról, ha akarod, tedd be a többi közé.
gma: a digit gépednek az optikájára csavarmenetes előtét-lencsét lehet tenni vagy másmilyet? Van ugyanis egy elfekvő csavarmenetes HALSZEM-OPTIKÁM, ha esetleg érdekel. (Nagyon komoly Omega-fotókat lehetne vele készíteni...:)
Tegnap frissítettem a honlapot! Most már teljes Lotus és Evo500 Omega oldal is van, persze képekkel! :) NÉZZÉTEK MEG!!!
Ja igen, ha megnézitek az oldalt, akkor lécci az INI-s átírányításon (omegaclub.ini.hu) nézzétek meg, mert úgy lesz valami halovény fogalmam arról, hogy HÁNYAN jártatok ott! (Eddig ha jól emlékszem 23 alkalommal néztétek meg az oldalt az átirányításon keresztül.)
A tali jó ötlet, de a 25-e már nem annyira, ugyanis aznap lesz a MATÁV ellenes demonstráció (!), ami személy szerint engem is érint, miután modemes internetem van... :(
Szóval nekem sajnos nem jó az az időpont, de remélhetőleg másokat nem érint (ennyire) a MATÁV-os balhé...
Nagyon remélem, hogy lassan MINDENKINEK lesz fényképe az (A) Omegájáról és EL IS KÜLDI NEKEM VÉGRE!!! :)
Gyermekekben elég gyenge vagyok, mivel nincs....de ott van strand, mindennel.. WC, kaja minden. Nem tudom mirre gondoltál? Ha ilyen kicsi a pici legfeljebb nem maradtok sokáig.
múlt vasárnap pestről hazafelé 2 defektet láttama az M3-ason... új toyota hiace.. hátsó durr... atomjaira szakadt a futófelülete és a jobb oldali szalagkorlátot csókolta le kint a nyilt pályán...
majd később vagz előbb? nemtom... egy furgon állt a bal korlátnál visszafelé leszakadt gumival.... ő "csak" seggel kapta el a szalagkorlátot..
Belegondoltam, ha a 225-ös semperit ledurran nekem 160-nál a pálzán, nem hiszem hogy egyben hazaviszem a gépet.... de a durrdefekt miatt be lehet perelni a gyártót, ha még megfelelő állapotú volt a gumid!!!!
Szóval mondjuk egy tali jó lenne! S akinek nincs még fénykép (vagy kevés van) az autójáról azt ott pótolhatnánk!
Tehát mondjuk ,2002. 05.25-én (szombaton) lehetne egy tali!
Pl. Találkozunk a Budaörsi Tesco parkolóban, mondjuk reggel 9h-kor , levonulunk Velencére, ott kajálunk, dumálunk. Majd átautózunk Agárdra és utána duma estig, majd haza.....Gyerekek is jöhetnének!
Először is köszönöm a honlapot megillető együttérző hozzászólásokat! :) Azt hiszem "megérdemlem" 2 átdolgozott nap után, amit azzal töltöttem, hogy valami megtekinthetőt hozzak létre... :)
Persze még közel nem végleges a formátum, inkább csak amolyan "demo" oldal, amin még jócskán lenne mit formálni, de EHHEZ KELL A TI SEGÍTSÉGETEK IS!!! KÜLDJETEK KAPCSOLÓDÓ ANYAGOKAT, BÁRMIT!!!
Ja igen, mielőtt elfelejteném: ma végre vezettem a barátom 2.4-es kombiját! :) ISTENKIRÁLYSÁG, ahogyan az az autó siklik az úton!!! :) ÉS az a nyomaték... (Akkor milyen a hahengeres vajon?!)
gma: Hallanod kellene, hogy az 1.8-as karburátorosnak milyen hangja van (direktbe kötött böszme ventillátorral...:)! Nem gyenge, hidd el!
Omegafan: Köszönöm a gratulációt, remélem ez már csak jobb lesz! Ami a digit gépet illeti: VAN! Kettő is! Szervezzük meg a talit, én fényképezek szívesen! :)
Lozsa: A vízhőmérséklet-témát saját kútfőből merítettem, a saját tapasztalataimra hagyatkozva. Volt ugyanis benzines is, (turbó)dízel is, ez utóbbihoz volt szerencsém hengerfejesen is, meg nem egy másik Omcsiban ("Ommi", ahogyan a németek mondják...:) is ültem már, és mindenhol ez volt. A termosztát ugyanakkor hivatalosan 92-nél nyit, tehát 90 alatt nem teljesen normális, de szerintem nem hiba...
qwer: Köszönöm Neked is a gratulációt.
Végezetül megkérnék mindenkit arra, hogy SEGÍTSE A HONLAP ÉPÍTÉSÉT MINDEN ÚTON-MÓDON!!!
Minden jót!
flowachild
U.i.: Már folyamatban van bannercsere-akció a GSI.HU portállal! :)
A viszkós ventillátorral nekem is volt bajom. Ki lett cserélve egy BMW elektromos hűtőre, nagyon állat lett, bár akkora a hangja, mint egy jet-turbinának :)))
Az én auttom egy 1989-es 2.3TD Omega sedan. Motorikusan tökéletes, szuzukikkal gyorsulok városban :)
7-7,5 litert képes zabálni, ha nagyon taposom és egy csepp olajat nem fogyaszt.
Egyébként eladó, ha érdekel valakit. Egy fényezés kell neki, mer a lakkozás csúnyán hámlik.
klassz a weboldal, gratulálok!
Kicsit talán több képet lehetne a leíró részekhez, de tudom, ez nem könnyű, mert weben is nehéz már gyári katalógusképeket találni.
Saját omegás képeket is lehetne felnyomni, ehhez kéne egy tali és egy digit gép... :-)
Szar a termosztátod : csere !
92 °C -on kell nyitnia és 107 °C-on van teljesen nyitva. Nekem volt már 110 °C-on a motorhőfok, de nem normál körülmények között. Hohkar-ra mentünk fel, (10-15%-os emelkedő) 4 emberrel, kettesben csúszó viszkokuplungal. Na ez egy gyenge pontja az omegának, a viszko-kuplung (thermo-kuplung). Ha el van használódva, akkor csúszik állandóan, tehát nem hűt rendesen. Én ezt át fogom hidalni egy c20xe elektromos ventillátorral, azt' meg van oldva.
A másik, ami nem hagy nyugodni: akármennyit közlekedek vele (főleg városban) nem megy a vízhőmérsékletem fel 90 fokig (alatta marad kb. fél centivel). Ez normális? Vagy inkább valószínűleg nyitva maradhatott a termosztát.
Amúgy létezik ezeknél "hidegebb" ill. melegebb termosztát? Egyáltalán a normál termoszxtát hány foknál kell , hogy nyisson.
Mindez azért merült fel bennem, mert a weblapon azt írja a barátunk, hogy 100-110 fok az ideális a 2.0-ás motoroknál.
Mellesleg itt kérnék mindenkit, hogy aki rendelkezik C20NE motorról jelleggőrbékkel akkor azt legyen olyan jó, és tegye közkinccsé. Lehettőleg mind a három (Nyomaték, teljesítmény, fogyasztás) érdekelne.
Kb. 110-130-cal mehettem éppen. Nem tudom pontosan, nem igazán figyeltem az órát, és az egész csak úgy "eccercsak" történt, és két másodpercnél nem tartott tovább. De ez alatt a kis idő alatt átvágódtam két sávot!... És nem derült ki utóbb, hogy mitől lehetett a defekt. (Sokat jártam vele úttalan utakon, úgyhogy akárhonnan lehetett benne valami éles tárgy, lásd szög vagy ilyesmi.)
De hagyjuk ezt.
Örömömre szolgál bejelenteni, hogy kb. 2 órán belül (momentán pont éjfél van...:) fel lesz törtve az Omegás honlap (már majdnem kész) változata. NÉZZÉTEK MEG!!!
Pedig au Auto2(??)-ben azt írták, hogy ha az ember betart minden szabályt, akkor a durrdefekt esélye kisebb, mint 5 lottó ötös egymásután. Mégis kábé mennyivel mehettél? És kiderült mitől lett a defekt?
Bocsika, az előbb rossz URL-t adtam meg, az OMEGA.INI.HU ugyanis már foglalt domain név, úgyhogy WWW.OMEGACLUB.INI.HU címen lehet elérni a honlapot, vagy a már említett OMEGACLUB.FREEWEB.HU címen.
qwer: Nem, tökéletesen tubeless gumi volt. Én is úgy hallottam, hogy az ilyen gumik nem kaphatnak durrdefektet, de én voltam a kivétel...
HAHÓ MINDENKI!!!
Komolyan elkezdtem csinálni az OMEGÁS honlapot, és már a tárhelyet is regisztráltam a Freeweb-en, ráadásul nagyrészt már készen is van a cucc. Legkésőbb holnap éjszaka fel is fogom tölteni. Az OMEGA.INI.HU vagy OMEGACLUB.FW.HU címen nézhetitek majd meg. De TOVÁBBRA IS VÁROK MINDENFÉLE KAPCSOLÓDÓ ANYAGOT, legalább fényképeket az Omegáitokról! KÜLDJETEK EZT-AZT!!!
Azért büntettek meg (csak a roncs elvontatása a pályáról 4x ennyibe került!), mert "nem az útviszonyoknak megfelelő sebességgel közlekedtem". Tudvalevő, a pálya ki- vagy bevezetőjén 80-nal lehet max. menni. Én meg nem annyival mentem. Hogy PONTOSAN mennyivel mentem, azt persze utólag nem lehetett kideríteni, de miután én írtam (!) a baleseti jegyzőkönyvet (a rendőrautóban, miután a rendőrőknek nem volt kedvük hozzá...), és nem akartam nagyot kamuzni (nem volt rutinom...:), így 100-at írtam be.
Erről az "útviszony" dologról azt kell tudni, hogy jeges volt az út. Először pedig én is azt hittem, hogy a jégen csúszott meg a dög, de egyrészt NYÍLEGYENES úton mentem (ahonnan nehéz csúszás címszó alatt 90 fokot fordulni minden előjel nélkül egy pillanat alatt...), másrészt pedig a bal első kerekemről hiányzott a gumi. A muki aki utánam jött csak másnap telefonon mondta, hogy látta szikrázni a kereket. Azért csak másnap, mert bonyolította a történetet hogy egy csaj aki szintén mögöttem jött azt állította, hogy felverődtek a kocsijára az Omega szanaszéjjel repülő alkatrészei. Ami persze nem volt igaz, semmi sérülés nem volt a kocsiján... De ő állította hogy volt. Még a szekrény méretű barátját is rám uszította, hogy töltsem ki a baleseti bejelentőt. Meg ő is hívta ki a rendőröket. Persze a végén a biztosító kétszer is elutasította a kárigényét, miután nem volt sérülés a kocsiján. (Ilyen nyilvánvaló hüjeségeket mondott, hogy a lökhárítómat egyben szedte ki a kocsija alól, mert beleszaladt és aláragadt... Amikor centisnél kisebb darabokra hullott szét MINDEN ami a kocsi orrában volt!!!) Na szóval ez a csaj kitalálta hogy BEPEREL engem ha nem töltöm ki a bejelentőt (ez az előtt volt hogy kitöltöttük volna végül is), és "tanú" gyanánt hívtam a mukit. A csaj ugyanis azt állította, hogy én egy Mercivel versenyeztem, azért történt a baleset... Na mindegy.
Szóval megbüntettek 6000 Ft-ra. Szerencsére megúsztam ugyanis a "közvagyon-károkozás" (mint kiütött betonelem) feljelentést. :)
qwer: Őszintén szólva fogalmam sincs, hogy milyen gumi volt rajta, de miután ma már nem nagyon gyártanak/forgalmaznak diagonált, így feltételezem, hogy "natúr" radiál gumi volt, 185 R14-es. Ja, és kb. 30 ezer km volt benne, nem több. De tuti durrdefekt volt, mert egyrészt egy muksi aki mögöttem jött látta, hogy szikrázik a felni (!) mielőtt kivágódott a gép. Ja és belülről úgy nézett ki a dolog, hogy egy centit nem mozdult a kormány egyik irányba sem, a "becsapódás" után ugyanolyan egyenesen állt, mint előtte... A durrdefektet meg amúgy nem lehet sehogyan sem kivédeni, főleg nem nagyobb sebességnél. Tudomásom szerint. Pláne ha kormányzott kerékről van szó...
De az Omega biztonságból KITŰNŐEN vizsgázott! :) Őszintén szólva nem éreztem magam veszélyben utána sem, amikor visszagondoltam a balesetre. Bizony, "előttem-mögöttem 2 méter"... :)
Szeretném megragadni az alkalmat, hogy bejelentsem: régóta gondolkodtam a dolgon, de most végre el is jutottam arra a szintre, hogy nyitok egy OMEGÁS HONLAPOT!!! :)
Első nekifutásra a Freeweb-en regisztrálok egy tárhelyet (már folyamatban van a dolog) és oda töltöm majd fel kb. 24-48 órán belül a honlapot. Ez egy kifejezetten Omega A-ról szóló honlap lesz, infókkal, képekkel meg ilyesmi. MÁR FÉLIG KÉSZEN IS VAN, ma egész nap ezen dolgoztam. Akit esetleg érdekel ilyesmi portál-dolog, azt kérem, hogy akár még a megjelenés előtt KÜLDJÖN NEKEM MINDENFÉLE OMEGÁVAL KAPCSOLATOS ANYAGOT (fotó, vélemény, iromány, bármi...)!!! Előre is köszi! :)
flowachild: Azt szeretném megkérdezni, hogy az ominózus Omegán milyen gumi volt ? diagonál ? A durdefekt az amitől mindig is féltem. Egyébként ki lehetett volna védeni a falnak ütközést ?