Világos. Ha metróállomás mellett laksz, akkor jogos. Tetszőleges időpontban elindulhatsz. Ha a metróállomáshoz is ritkábban járó busszal érsz oda, amiből az egyel korábbi is hasonló ritkán jár, akkor jöni ki az amin Kopi Joe - joggal - méltatlankodik. Csak neki nem kell közben metróznia.
Akkor így járt. Legközelebb nagyobb szerencséje lesz. 2-3 perces követésnél nincs idő arra hogy megvárják a futó utast. Majd jön a következő. Ha az orra előtt becsukja és visszanyitja mindjárt odaugrik 2-3 ember közben esetleg a gyalogos lámpa zöldet ad a többi futó utas is odaér és már a seggében is van a következő jármű ez meg elcsúszott 2-3 percet és ugyanúgy lekéste a 4:20-ast, sőt a járművön tartózkodó további 20-200 utas is, csak az az illetőnek már nem jut el a tudatáig ,csak az hogy a bunkó sofőr itt hagyta.
Nem, itt nem altalaban veve nem a valahova sieto emberekrol beszelek. A kollegaim, szomszedaim, ismerosok, baratok ugy altalaban sirnak ha nem azonnal vagy nem 1-2 percen belul erkezik a jarmu a megalloba. Hangsulyozom nem sietos helyzetekrol beszelunk, hanem olyan amikor lodorgunk, fagyizni, nezelodni megyunk stb.
Otossel rendszeresen kozlekedem, nekem nem okoz gondot idore kimenni a 20 percenkent jar. A echte pesti ismerosoknek (meg az asszonynak is, aki itt nott fel), ez mar problema: inkabb atszall, megy kerulovel stb, de a 20 perc, ahh, az nem. Meg ugy altalaba menetrendet elore nem neznek, kiall a megalloba 1-2 perc varakozas utan raneznek a tablra, futarra es ott dobben ra, jeee meg 15 perc mire jon, mert az elobb ment el 5 perce. Pedig annyi lett volna hogy otthon vagy a mobiljan ranez a menetrendre, 5 perccel elobb elindul, kilep kicsit.
Ezek az emberek videken halottak lennenek, meg egy megyeszekhelyen is, ahol csucsidobe jar felorabjebt a busz.
Viszont az esetleges olimpiára mesterségesen felduzzasztott fővárosi buszpark (mennyi kellhet egy ilyen rendezvény miatt pluszban, 2-300?) utána lepasszolható vidékre, ami viszont pozitívan mutatkozhat. Ennyiből kb. az összes nagyvárosban (minusz Debrecen, Kaposvár, Miskolc, Pécs ugyebár) ki lehetne dobálni a nem alacsony padlós buszokat.
Ma már olcsó benzin árral lehetne. De még akkorsem.
Én konkrétan azért jöttem el vidékről, mert meguntam hogy a 10km-re, 15 perc buszútra lévő megyeszékhelyre még hétköznap is 2 órával a munkakezdés előtt el kellett otthonról indulnom. 7-re jártam melózni, 4:20-as busszal, mert a következő csak 6:50-kor volt. Minden reggel a városban tébláboltam, élvezet volt téli hajnalokon. Buszpályaudvaron a váró nyit: 6.30
De a legbosszantóbb az volt, amikor vasárnap voltam éjszakás 19:00-tól és már 16:20-as busszal indultam, 30-kor leszálltam róla... 2,5 óra szabadidő.
És akkor sír a budapesti, ha elmegy a metró az orra előtt, ami 2-3 perc múlva jön.
Egy elmélet szerint 2002-ben (amikor ugye még zsúfolt buszokon jártak az emberek dolgozni) egy jól irányzott közlekedési reformmal (zsúfoltság megszüntetése, utasbarát menetrend és jó buszok stb) sikerült volna választást nyerni..
Remélem nem tekintődik politikának. Csak annyira szeretném felhívni a figyelmet, hogy ha a budapesti olimpia ötletére megy egy közlekedési projektezésre felhívó buzdítás, akkor összefüggések szintjén itt is rá lehetne mutatni, hogy nem jó, ha öreg buszok szaladgálnak a falvak, kisvárosok között, mert meglesz a negatív eredménye.
Az elég kemény lehetett, amikor gyakorlatilag saját maguk bevallják, hogy az egész Volán átalakítás egy nagy marhaság volt és még egy csomó pénzbe is került! :-(
Sajnos az ország több pontján is ingáznak ekkora távolságokról az emberek. Pl. Tabra a Flextronicsba járnak Simontornyáról is. Az ottani volt kollégáim mind a mai napig közel két órát zötykölődnek munkába menet, majd ugyanannyit hazafelé is. És ha plusz 4 órát kell túlórázni, már menetidőben nem is nagyon éri meg hazamenni. De legalább van munkahelyük...
"Nincsenek új ügyfelek. Két féle ember van tömegközlekedés szempontjából. Aki megteheti, hogy kocsival jár és aki nem. Ez utóbbi utazik tömegközlekedéssel. Jó tudom vannak elhivatott emberek is, az utasok kb 0,0000001%-a."
KSH adataiból egyáltalán nem az rajzolódik ki, hogy az jár autóval, aki megteheti:
A betanított munkások nagyobb arányban járnak autóval dolgozni, mint az irodisták, és a szakmunkások is közel annyian, mint a magasan képzett értelmiségiek (ami az egyik legjobban kereő réteg).
Egyszerűen: az lenne a legjobb, ha már működne és elérhető lenne a nagyközönség számára kombinált helyközi (sőt, már a helyi menetrendeket is hozzá lehetne "csapni") útvonaltervező.
A MÁV és a Volán nem menetrendet árul hanem buszokat és vonatokat közlekedtet.
Ehhez képest a gyakorlat az, hogy a menetrendek.hu látogatottságát tekintve Magyarországon közelíti vagy talán péntekenként el is éri a top100-at, mely nyilván nem utolsó szempont pl. a reklámfelületek árképzésénél. Na persze nem azt mondom hogy villogó bannerek tartják el az oldalt, de kicsiben szemléltetik az oldal üzemeltetőjének érdekeltségét a látogatottságban. Amit nyilvánvalóan bármilyen más közös kereső azonnal le fog nullázni. A Google pedig nagy játékos, nagyban érdekelt a látogatottságban. Olyannyira, hogy azért cserébe képes ingyen adni azt, aminek a kifejlesztése alapesetben milliárdot közelítő tétel.
Emellett persze, az arra kötelezettek buszokat meg vonatokat is járatnak, de a fentieket ez a legkevésbé sem zárja ki szerintem.
A MÁV és a Volán nem menetrendet árul hanem buszokat és vonatokat közlekedtet. Péterfalvi Attila már 2008-ban kimondta hogy a menetrendi adat ami állami pénzen üzemelő, állam által megrendelt szolgáltatást nyújtó cégeknél van közérdekű adat.
Mondjuk a témán nem kell nagyon aggódni. Ha a Vitézy felé tervre áment mondanak akkor publikus GTFS adatbázis lesz minden cégnél. Ami megy fel a Google - höz is. Így külön program nélkül bármilyen eszközön gyorsan egyszerűen lehet az egész országra tömegközlekedési útvonalat tervezni. Illetve nyitva az út a fejlesztőknek hogy alternatívákat készítsenek.
Még az idén bővülhet a mobilfizetési rendszer kínálata a VOLÁN a MÁV és a BKK elektronikus jegyeivel – tudta meg lapunk a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-től. Az Európában egyedülálló infrastruktúra – amelyen keresztül most a parkolási díjakat, az autópálya-matricát és az e-útdíjat lehet rendezni – a jövőben alkalmas lesz a közigazgatási eljárási díjak rendezésére is.
Idén további szolgáltatásokkal bővülhet a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. porfóliója: a társaság megkeresésünkre arról tájékoztatott, hogy februárban kötöttek együttműködési megállapodást a VOLÁN Egyesüléssel, amelynek eredményeként javában tart az elektronikus jegyrendszer kialakítása, és szintén folyik a jelenleg önálló értékesítési platformmal rendelkező BKK és a MÁV rendszereinek átjárhatóvá tétele. Bár a Mobilfizetési Zrt. egyelőre nem nevezett meg konkrét időpontot arra vonatkozóan, hogy mikortól lesznek megvásárolhatók az egységes mobilfizetési rendszeren keresztül a közösségi közlekedési jegyek, az ütemterv szerinti fejlesztések alapján még idén bővülhet a jelenleg az autópálya-matricákból, parkolási jegyekből, valamint a tehergépkocsik e-útdíjából (HU-GO) álló kínálat. A társaság tájékoztatása szerint az e-jegyek bevezetésének technikai alapjait a Nemzeti elektronikus jegyrendszer platform (NEJP) adja; ez az az infrastruktúra, amelynek megvalósításával hazánk megfelel annak az uniós irányelvben is lefektetett célnak, amely az intelligens közlekedési rendszerek létrehozásáról, fejlesztéséről szól. A NEJP fejlesztésében egyébiránt uniós forrásokat is felhasznál a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. A társaság korábban lefektetett céljai között szerepel, hogy a mobilfizetési lehetőségeket kiterjesztik a közigazgatás területére is.
A mobilfizetési rendszeren keresztül elérhető szolgáltatások kedveltek, a cég adatai szerint az idei első negyedéves forgalom meghaladta a 2,94 milliárd forintot. A mobilparkolási fizetésekből, autópálya-e-matrica- és HU-GO viszonylatijegy-értékesítésből származó bevételek hét százalékkal nőttek az előző negyedévhez képest. A mobilparkolásból származó forgalom közel 1,9 milliárd forintot ért el 2015 első három hónapjában, szemben a múlt év utolsó negyedévének 1,8 milliárd forintos bevételével. A rendszeren keresztül 4,363 millió mobilparkolási tranzakciót bonyolítottak le az idei első negyedévben. Az autópálya-e-matricából és a HU-GO viszonylati jegy értékesítéséből 1,047 milliárd forint bevétel származott, ez közel tízmillió forinttal magasabb az előző negyedévinél. A hazai mobilfizetési rendszer egyébiránt európai viszonylatban is egyedülállónak mondható, hiszen országosan egységes parkolási – és a jövőben közösségi közlekedési – e-jegyeket máshol még nem vezettek be.