Az uvex, az jó márka, de ha patentolós a sisak,akkor már csak a jó volt kategória. SHIRO sisakok nem rosszak, de nagyon meg kell nézni, hogy jól zár-e a plexije. van amelyik modell szarul zár, utána meg vacakolhatsz a tömitéssel
Örülök, hogy teljesen egyhangú a vélemény! Múlt héten levettem a kipufogómat, és horror volt, ami fogadott benne! 2 mm vastag kurta kemény odasült korom! Szoptam vele egy délelőttőt, mire kikormoltam, de mostmár megvan a modszer, szal egy óra alatt kikormolom! Füstöl is rendesen, gondolom, az 1:40 miatt, meg a gyár is 1:50 írt, ezért kérdeztelek titeket! Köszi!
Tavaly vettem egy használt Uvex (ez jó márka? vagy csak vót valamikó?)sisakot, 3500 Ft-ba fájt, este gyönyörűen fluoreszkál, de már pattogzik le róla a festék. Egyébként full bukó, de a plexit két patenttal kell csatlakoztatni. :)
Most valami Shiro-ban gondolkozom, kérdésem: ár/teljesítmény aránya milyen, ill. van-e jobb? Max 15-20e -et szánnék rá.
Üdv: kendermagos
Én is ezt csinálom, csak én a Szimó miatt egy decis orvosi üvegbe mérek Arolt, és csak 5 lityót, meg csak 95öst tankolok. És a kúti keverékről én se sok jót hallottam. (Kezdjük azzal, hogy 1:40-es... trabantnak ideális, de MZ, Szimó 1:50est kíván...)
Jómagam egy '87-es szürkéskék metál ETZ 250 boldog és megelégedett tulajdonosa vagyok, öcsémnek nemrég adtam el a '83-as okkersárga S 51B-met (most már ő is fertőzött lett :-))).
Az öreg szaki -aki át szokta nézni a mocikat - mondta, hogy MINDIG magam keverjem a benyát, mert ami a kúton van az sz@rt sem ér. A Simsonom is attól csörgött be, dugó besült, a mögöttem jövő teherautó majdnem szétlapított, igaz biztos nem sok kedve volt utánam jönni az árokba.
Én mindig így tankolok (az öreg tanácsára): A 2 dekás Kalinkás övegbe Arol 2T, irány a Total kút, olaj beletölt, 10 liter 98-as ólomhelyettesítővel ellátott benya rá, kupak fel, előre-hátra-jobbra-balra hinta (behúzott első fékkel), aztán hajrá. Eddig ez mindig bejött, múltkor ideges is voltam egy kicsit, mert csak 95-ös volt a kúton {:-).
Na üdv: kendermagos
Féktisztító spray-ről még nem hallottam igazán nagy örömujjongást. Hogyé' adják?...
Kaptam nemrég olyan tippet, hogy szilikonnal befúj, gyorsan letöröl, fékezget valahol, ahol nem gáz, hogy sz..r a fékhatás, majd örül, mert a tárcsa nem csikorog. Sajnos Simsonon nincs módomban kipróbálni... :-)
hella!
a motorolajokról kivánok tájékozódni.
azt valahol már halottam,hogy valvoline-t ne.
most van castrol akciósan.
neve:
Castrol GO! 2T
de ásványi bázisú,igy gondolom még csak nem is félszintetikus...:(
amugy 1.5eFT
a szintetikus
valvoline-ben 1.7eFT
Q8ban 2 ruppó.
melyik éri meg?
1lityás kiszerelés
amugy a valvoline-nek óriási választéka van a legkülönbözőbb cuccokhoz.
pl van ilyen,hogy féktisztitó spray.namármost ez lehet hogy megszünteti a fékem csikorgását?
meg a másik:ólompótló adalék is létezik.
Az mi pénzben fáj? tipust tudsz? (esetleg nézd meg a www.motorinfo.hu-n, hátha felismered a tipust) Nekem is föleg hosszú távra kell a sisak, és ha egy-másfél órán át megyek 80-100 km/h-s tempóban elég zavaró az állandó zaj.
Szoci 2T-be eleg a felszintetikus motorolaj, kutas kevereket ne. Sisakban nekem meg nagyon bejon az NZI egyik kozep arkategorias sisakja, a grexxel ossze sem lehet hasonlitani.
(Meg a grexet nyuzom, de csak ido kerdese es repul, mert egy kalap szart nem er, 100 folott mar olyan zavaro szel van benne, hogy belafajdul az ember feje. Igaz hogy 3 eves, de azrt nehogy mar 3 ev alatt ko legyen egy sisak)
Lárom mindenkinek van egy kis hozzászólása. Örülök neki. Én GREXből a G08 ast néztem, az már egész korrektnek tünt, BTm ugye van, (azzal annyira nem vagyok megelégedve). CABERGröl még ez az elsö vélemlny amit hallottam. BIEFFE-n gondolkozom még, AIROH, esetleg SIRO (bár abban ami jó az nagyon drága). A neten valahol láttam NITRO sisakokat akciosan 29900ér, kevlár héjjal, kivehet belsőrésszel. ez egész jól hangzik. még nézelödök.
További tapasztalatok?
Én decemberben egy Cabergbe ruháztam bele 27 ropit, és nem bántam meg! Zárt sityak, állnál zárható szellőzővel, valamint a búbján két légterelővel megspékelt szellőzővel (azok nem zárhatók)! 80-ig bármilyen plexiállásnál nem volt eddig zaj. Orrodnál van egy állítható magasságú páraterelő, az elég jól müxik is! Tekergeti a fejed 70 körül erős szélben rendesen, de szélcsendben abszolút nem! Nem kotyog-lotyog-nyikorog, masszív kis építmény! Beválik! :)))
Egyébként itt sasoljatok küröl, sok-sok kereskedő....
http://www.kronos.hu/motorostura/tipp/tipp.htm
Üdv: TiB
u.i.: a bóti keverék tényleg szar??? Érdemesebb házilag keverni?
Na a benzin témát inkább ne elevenítsétek fel, mert megint öldöklés lesz! :))))
Én kb. 3,5 éve járok 95- ös oktánszámúval, de nem eszi jobban a motort. Sőt a gyorsítás alatt hallható csörgés (nem subertű!), is megszűnt.
Bukó téma: nekem egy JHL, meg egy GREX van (egyébként ugyanaz a márka mindkettő), az egyik zárt bukó jó közepes minőségű- jideg időben párásodik, és nem túl gyorsan húzódik ki belőle- a félsisak a GREX.
Én az előző sisak tapasztalatai alapján vettem, mivel átlag 90- max 100- al járok a TZ- vel, nekem felesleges zárt bukó.
Ez elég jó, bár zajos és néha zavaróan rövid a plexije bevág alá a szél. De összességében használható szellős, kőnnyű kis sisak.
nekem van CMS is meg BT is.
kényelmes mind2.de a BT szélzajos 130tól,mig a CMS kb 110-120tól.
a CMS kényelmesebb,puhább,jobban kilátni.
a BT viszont később párásodik-de később is párátlanodik ki.
a CMSsel a motor minden zaját hallani,mig a BT kifele is jobban hangszigetel.
a CMS nyáron jobb,mert sokkal több levegőt enged be-viszont télen hűvösebb...
a BT szebb,5 éve volt 25pénz.
a CMSt én még 20alatt vettem pont 1 éve.
valaki szokott régóta 91 fölötti benyákkal járni?
kiváncsi vagyok,jobban eszi-e a gépet...
én láttam olyan bukót aminek hátul is volt szellőzője, szerintem az csendesebb, mert én épp azt veszem észre, ha nyitott plexivel gyorsítok akkor nem fütyül úgy a szél, mert van ahol kimenjen, szal szerintem ha hátul is lenne szellőző akkor lehet nem fütyülne úgy, de ez csak elméleti fejtegetés. Van valakinek ilyen?
Nekem egy Grex-G06 van, de 75nél gyorsabban nincs vele tapasztalatom (Simson S51). Felhajtott plexivel már 35-40 környékén is fütyül ezerrel, résnyire nyitva vagy teljesen csukva nem tünt fel zavaró zaj. Kényelmes, csöndes, szerintem a minősége is jó, és nem is párásodik nagyon, van egy kis nyúlvány, de tényleg csak egy fél centis, de az orrból kifújt levegőt pont eltereli. Kicsit talán rossz a szellőzése, néha beleizzadok. A plexi körül nem jön be a levegő, de nézd meg amit veszel, mert van olyan, amelyiken van egy kis rés.
Nekem Grex van, olyan aminek az eleje felnyitható. Elég szélzajos, de máshoz nem tudom viszonyítani, mert mást még nem próbáltam. Nagy hiba, hogy két kézzel kell felnyitni az elejét. De aminek 1-el kell (asszem cms?) az már 1,5x annyiba került, egy haveromnak olyan van, az is zajos a véleménye szerint. 80-tól már eléggé süvít mindkettőben a szél.
Épp netezgettem, és elkezdtem bukókat nézegetni. Sajnos magyar oldalt egyenköre, csak a grex-et találtam, (meg az rmct), de nézelödök külföldi oldalakon is. Azt szeretném tőletek megkérdezni, hogy ti milyen bukót használtok, és hogy azzal mi a tapasztalat. Én pl most egy SHOEI-t nyuzok, de már nagyon öreg és mindenhol szelel, szóval hangos (100 fölött jön ki). Volt régen egy BTm is de az kicsit nagy volt, és szintén hangos. Ti milyen sisakot vennétek. Pl nézegettem a GREXeket is, de nem igazán tudom milyen a minőségük.
Vélemény?
Hi! Én full ingyér csináltattam meg a cuccost, nincs még róla kép, és még egy darabig nem is lesz, azért nem linkeltem ide, mert fingom sem nincsen, hogyan kell, nekem eccerűbb neked elküldeni egy db zip filet mailben! :)
En legutobb egy szar kuplungaggyal szedtem szet, levettem a generator forgoreszt, harom 5-os csavarral rogzitettem a kuplungagyat a fotengely veg felett, a lehuzot ratekertem az agyra, bele egy 10 centi hosszu csavar, es gyonyoruen szet lehetett nyomni a blokkot, fajdalommentesen.
Csavarhuzot, vesot el kell felejteni.
Hát elkezdtem szétszedni a motort, kiderült, hogy nem a dugattyú sült be hanem a hajtókar-főtengely csapágy szállt el. Most szedhetem szét az egész blokkot (de jó is lett volna ha a dugattyú :)
Vettem egy kuplunglehúzót és nem tudtam leszedni vele a kuplungot, inkább a lehúzó 12-es(!) csavarja tört el, igaz megmondták a boltban, hogy törékeny cseréljem ki de azért megpróbáltam. Vettem erősebb csavart majd kipróbálom.
Tanácsaitokat várom, még milyen nehézségek jöhetnek ? Pl. a blokk két felét, hogy kell szétszedni, mert ugye a csavarhúzó feszegetés kicsit barbár.