Sajnos ezek a felezők sosem voltak olcsók (boltban meg főleg),ha van nagy ritkán elfogadható állapotú használt azt hamar elviszik. Ami az anyagiakat illeti, az ország fele így van ezzel, köztük én is. :(
Mennyire gondoltál a kedvezményes ár alatt?
Körmös kerék + keréksúly mindenképp kelleni fog. (Házilag is simán megoldható,költségben is olcsóbban jössz ki.)
Na jól benéztem az olajszintet. Nem tudom, hogy miért olyan kacskaringós a nívópálca? Ez tévesztett meg. Mielőtt lecseréltem az olajat, a kacskaringó fölső részéig volt olajos. Ezért arra gondoltam, hogy az alsó és a fölső kacskaringó között kell lenni az olajnak. Tegnap néztem megint és akkor vettem észre, hogy a nívópálca alján van az olajszint jelölés egy eléggé rövid kis szakaszon. Most leszívtam egy nagy injekciós fecskendővel a megfelelő szintre.
Ha figyelmesen elolvastad a hozzászólásom, csak a gyújtás töltő tekercset cseréltem erősített változatra. De már más is írta, hogy pl. az MZ-n Simsonon lévő Babetta gyújtás szikrája gyenge volt, és módosították a gyújtás töltő tekercset, majd az erősebb szikrával rúgásra könnyen indult. Hívd fel, s kérdezd meg mibe kerül most.
A tranzimós gyújtásnál csak a gyári tranzisztort kell cserélni erősebbre, a repedezett házat leszigetelni, s megbízható örök lesz az is.
Értem, nem kisérletezni szeretnék, hanem megcsinálni, és hogy menjen végre.. a karburátort még egyszer teljesen átfogom fújatni és meglátjuk mit produkál.. az a baj hogy felesleges költségeket nem akarok csinálni hogy ilyen olyan cuccokat veszek hozzá, kb mennyibe kerül egy ilyen gyujtó tekercs?
A telefonszáma ott volt a hozzászólásomban, 20-as mobil szám.
Nekem anno csont új R-55 volt a gyári tekercsel, mégis szinte mindig rángatni kellett, nem volt erőssége az indulás, a gyújtás.
Kb. 3 éve beszereltem a 12mm-es vasmagra tekert erősített gyújtás töltő tekercset, azóta 1.-re indul.
Én már kipróbáltam, nekem bevált több motoron is, ha te kísérletezni akarsz tovább, csak rajta.
Az egybe trafós gyújtásegységről leírtam a véleményem.
A porlasztót érdemes tiszta benzinben áztatni, elmosni, sűrített levegővel kifúvatni.
A benzinszínt az úszóház tömítés vonalánál, vagy 1mm alatta található, ezt egy átalakított úszóház "pohárral" tudod megnézni. Kell egy másik úszóház, amire alul egy cső csonk van rögzítve. Erre a cső csonkra kell egy átlátszó benzin csövet ráhúzni, a közlekedő edények elve alapján látható lesz a benzinszínt. A leszerelt úszóháznál látható benzinszínt itt becsapós lehet, én nem használom a benzinszínt beállításhoz.
Régen anno az 1. Babetta gyújtás tranzimós volt, az alaplapon lévő gyújtás töltő tekercs 12mm-es vasmagon volt, és a tekercs ellenállása is kb. 300Ω volt, maga a tranzimó tömege is többszöröse volt a mai gyújtásnak. Ezzel szemben a R-55 gyújtása rendesen le lett butítva tömegben és szikra energiában. Egy intenzív erős szikra könnyebben gyújtja be az üzemanyag+olaj-levegő keveréket.
Elméletileg 6 dl kell bele ,nem dőlt valamerre a motorod ? A füstölés az hogy bekapta az olajat mert sokat öntöttél bele ,sikerült be kormolnod a hengert belülről ,ez az élettartamot fogja csökkenteni !
MTD 55/6 ba ki milyen olajat használ? nekem jelenleg mol sea30 van benne de most kellene lecserélnem és vagy ugyanezt rakom bele vagy vegyek egy jó minőségű szintetikus olajat? Szóval milyet érdemes belerakni?