a trafiktörvényben benne van hogy nemzetközi repülőterek tranzitterületére nem terjed ki a hatálya, a nemdohányzók védelméről szóló törvényben nincs benne.
Az a gond, ők is tudják hogy ezért pénzt kérni nagy pofátlanság, sehol sem teszik, de ha egy ilyen helyiséget adnak bérbe egy kávézóval, vagy építik ki esetleg a tetőn, akkor azért igen szép bérleti díjat szedhetnének, nagy eséllyel a legforgalmasabb kávézó lenne BUD-on
Majd megpróbálok rákérdezni, de attól hogy az A-n nincs útlevél ellenőrzés mert EU terület ha minden igaz, ettől függetlenül az országból ki van léptetve a kedves utazó. Talán határsáv, mint közúton a 2 határátkelő közötti rész.
Hinye, ez a határ/nem határ nehéz, majd valaki szakértő megírja. Szerintem az ub nem határ esetleg határterület. Ugye az ub után a B felé van határ ellenőrzés, non sch. Az A-n ugyebár nincs. Talán a gép lépcső és a gépajtó lehet? mondjuk egy BA lajstromú gép fedélzete BUD betonon Brit terület? Valami szabály van, de én nem vágom
Heinemann-nál regisztráció után azt is megteheted, hogy megrendeled az 1l-es Unicumot akcióban €10,5-ért majd fél év múlva mikor utazol, az akciónak már réges-rég vége, de azon az áron megveheted. Szóval ha most valamit kinézel az akciós termékek közül és a honlapon "lefoglalod", akkor ez akciós áron mikor majd utazol meg tudod vásárolni.
Úgy gondolom hogy az UB-n átlépjük a határt, tehát kilépünk Magyarország területéről és erre nem a helyi szabályozások hanem a Nemzetközi szabályok vonatkoznak, na a Nemzetközi szabályokat meg LHDC-n szinte dupla szigorral betartják, tehát ha csak egy hajszálnyit is kétséges lenne a dohányzóhely kialakítása, akkor itt biztos hogy nem lenne olyan.
Egyébként FCO-n szintén van elkülönített de zárt tér, BCN esetén pedig egy udvari rész, ami persze mivel nem fedett ezért abszolut nem is lehet még csak vitás sem.
szerintem is a masszázs-szalon utáni második legfeleslegesebb "fejlesztés" ez a kiállítás volt az alsó folyosón. engem nem zavar, de értelmét tényleg nem látom.
mondjuk nem is vagyok épp komoly művészeti fogyasztó...
Ezt nem is tudtam, soha nem néztem szét. Majd ha lesz alkalmam, megnézem mit lehet ott egyáltalán kapni :)
áim: Lehet sarkosan fogalmaztam, de a legtöbbször helykitöltőnek szánt, értelmes koncepció nélküli kiállítások értelmét nem nagyon látom, reptéren pedig max. repüléstechnikai múzeumot tudok elképzelni. De azt nem hiszem, hogy a check-in utánra lehet tenni :) Inkább egy órával tovább vagyok a Rijksben/Szépművészetiben/Neue Pinakothekben stb.
Az utasok döntő többségével sztem ugyanez a helyzet. Normális esetben az ember minimalizálni akarja a kényszerű várakozással eltöltendő időt és nem még hosszabbra nyújtani mindenféle öncélú pótcselekvéssel, amit egyébként máshol komolyabb megvalósításban, élvezetesebben, olcsóbban, és leginkább nem kreált műszükségletből kifolyólag tud elvégezni. Egy FRA méretű reptéren persze lehet életszerű egy múzeum, csillagvizsgáló, varieté kamaraszínház, 3D pálinka/whisky show meg plüsskengurucsönző, de BUD-on (pláne a jelenlegi transzfer utashányad ismeretében) ezekre talán kisebb a valós kereslet.
Valamilyen szinten a heinemann ezt már csinálja, regizni kell náluk, kiválasztod a cuccost és hogy hol, mikor vennéd fel. Emlékeim szerint választható az "érkezéskor" opció, nálunk sch belsőben gond nélkűl, külsőben kis szervezéssel megoldható, induló meg egyértelmű. Házhoz szerintem nem viszik...
Nekem még "OKJ-s reptér-üzemeltetőim" sincs, de a józan ész azt mondja, hogy az üzemeltetőnek persze az a jó, ha az utas minél több pénzt hagy a reptéren, ezzel nincs is semmi baj. Az én józan eszem meg azt, hogy minél kevesebbet, szerintem ezzel sincs.
Számomra (és nem egy univerzális igazságként) az a legkedvezőbb, ha kitalálják, és a jegyekbe építik azt a szolgáltatást, amire nekem szükségem van, a többit pedig legyen mód ott megfizetni vagy kikerülni. Nekem ez a tisztaság, a gyors UB, a pontos tájékoztatás, az elegendő számú ülőhely a várakozás idejére. Én ezt megkapom, nekem minden happy. Nyilván akinek személyes segítő, bőrkanapé, ingyenkávé, hatalmas választékú üzlet az alap, az csalódott. De én meg akkor lennék nagyon nyűgös, ha az lenne az alap, és ez az én jegyáraimon is látszana.
A kiállításról eltér a véleményünk :). Szerintem nagyon jó irány, hogy egyre több esetben közintézményekben, közforgalmú helyeken, várókban, rendelőkben van bármilyen művészeti bemutató. De ez is ízlés dolga. Nyilván nem Munkácsy képek, de bemutatkozási lehetőség valakinek, az utasnak meg egy kis kulturális szemléletformálás. Legfeljebb eldönti, hogy ez neki nem tetszik :)
Nem vagyok szakmabeli, de mint laikus, én sem értem, miért kellene Átlag Jóskának a reptérre menni vásárolgatni (jó, tudom vannak kivételek, a gyakori utazók).
Az egyetlen érthető dolog, amit néhány helyen láttam: az induló utasok vámmentesen(?) vásárolgatnak, és érkezéskor veszik fel, vagy házhoz szállítják nekik később.
Azt meg külön viccnek tartom, hogy múzeum a reptéren, épeszű ember színvonalas alkotásokat nem várhat el egy ilyen helyen. Maximum Kis Pista önjelölt vagy alaptalanul sztárolt fotóművész/festő/stb. tárlatát, de az olyan is.
bárcsak több olyan utas lenne, mint te. bár a többség szerintem hasonlóan áll hozzá.
szerintem mi jól működtünk volna együtt, ha összefutunk :) sosem nyaltam ki senkinek a seggét. ha valami beképzelt ficsúr várta, hogy felrakjam a táskáját, várhatta volna estig. ha egy rászoruló személy jött, kérnie sem kellett, egyből amiben csak tudtam, segítettem neki.
sokan sajnos azt hiszik, hogy az UB ellenőr kiszolgáló személyzet, pedig egyáltalán nem az. nem azért van ott, hogy bájologjon, vigyorogjon, jópofizzon, hanem azért, hogy elvégezze a munkáját. persze nem mindegy, hogy ezt hogyan teszi, de én sosem értettem, amikor arról magyaráztak, hogy mindig mosolyogni kell a kedves utasokra. szerintem nem. én magam sem mosolyogtam általában, viszont igyekeztem végtelenül korrekt és megfelelően udvarias lenni. ennyit kell elvárni szerintem egy ellenőrtől. van, akinek ez kevés, és azt hiszi, hogy a 2500 forintos (vagy éppen eurós) jegyéért cserébe neki ilyen priority jár, meg nem kell levennie a cipőjét, meg a zakójából sem kell kibújni. az ilyenekkel nem lehetett mit kezdeni, sajnos.
emlékszem, összességében százas nagyságrendben mérhető azoknak a szarvaknak a száma, amit letörtem az UB-n. aztán ki így, ki úgy viselte. mert olyan is van, aki belátja a szereptévesztését. szó szerint volt olyan utas, aki rám szólt, hogy pakoljam már fel a táskáját. mondtam neki, hogy nem fogom, nem az én dolgom, nem vagyok sem rakodó, sem hordár, a biztonságáért felelek. ha fáj a dereka, felrakom, egyébként legyen szíves, tegye meg ezt ő. tudomásul vette, bólintott, és korrektül folytattuk az előkészítést.
emberismeretből korábban sem álltam úgymond rosszul, általában jól mértem fel, hogy ki milyen habitussal, hozzáállással közeledik felém, és úgy belőni magamat is. utasról utasra. ritkán mentem le "alfába", és végeztem úgymond öntudatlanul a munkámat. de a reptéren tanultak azért sokáig elkísérnek majd, azt hiszem!
Hát én meg biztos hülye vagyok, de nekem így is tökéletesen megfelel.
Ha túl hamar érkezünk van mód leülni, bóbiskolni tiszta helyen, az UB-n általában gyorsan átjutunk, utána van tiszta mosdó, és irány a gép.
Ez a pláza-hangulat engem pont borzaszt, és nem is nagyon értem, miért jó nekem egy légkondis hangárban kóvályogni, drága holmik közt elcsábuló gyereket terelgetni.
De én ilyen különc vagyok, nem várok többet a reptértől sem, mint a buszállomástól. (nekem a Ferihegy 1. is teljesen jó volt)
Velem eddig még mindenki normális volt. Ha nem köszöntek előre, akkor köszönök én, attól sem esik le az aranygyűrű az ujjamról. Kérdeztem - válaszoltak, mosolyogtam - udvariasak voltak, a seggem mondjuk nem nyalta ki senki, de igényem sincs rá.
Én a legnagyobb gondot abban látom, hogy ezen a reptéren majd' mindenki fordítva ül a lovon: az utas van értem. Amíg ez nem változik, addig lehet itt bármilyen fejlesztés, lehet akár aquaparkot is építeni a skycourtban:))) de változás nem lesz.
Így van! De! Ez itt nem Frankfurt, ez egy kis reptér, bejárható. A heinemann walk throw, kikerülhetetlen és a többi is max 4 percen belül. Cin, 15 perc, ub 15 perc akkor is van 60 perc kapunyitásig. OLvtárs van ellentmondásban, nincs semmi ami két óra alatt lekösse, mert nincs múzeum ( a lenti kiállításra még most se kaptunk választ tőle), nincs elég étterem meg üzlet, mint a hozzá közelebbi reptéren ahol majd gondol a sok jó között, a magyar patópálokra akik németek/ kanadaiak amúgy, de mindezek ellenére nyisson a cin 3 órával korábban, miközben a trend a mobilos vagy az otthoni beszkártya, ezért inkább később jönnek az emberek. Nem azért, mert nem tudnak shopingolni.
Pedig a trendek igencsak arrafele mutatnak, hogy komoly vasarloerot lehet osszefogdosni a repteren. Ha megvan ra a lehetosege es az ideje, akkor a legtobb utas penzt hagy ott.
Olvastam a cikket (de jó, hogy megemlítetted, mert amúgy valszeg nem tettem volna), és tényleg klassz. Persze, hogy nem pusztán az egy óra különbség a lényeg, de sokaknak már ennyi sem jön le, csak a kötekedés és a nehogy mán effekt marad.
Nyilván az évtizedes lemaradás oka a kimagasló ASQ. Mert a kedves utazók mint tudjuk felkészültek, olvasottak. Okj-s reptér, ub, handling ismetetekkel. De a vizük az még 8 év után is van kéziben.
15964 „Csak képzeld magad az utas helyébe, ilyen egyszerű ez a dolog.”
Ne húzd fel magad amiatt, hogy BUD-on nem mindenki így gondolja. Nyilván nem a 2 vagy 3 órás check-in nyitás itt a probléma, hanem a több évtizedes lemaradás.
Figyelj már nagyeszű. Nem válaszoltál a felhomályosult tulajdonosokra. Mellesleg mentél mostanában végig A és B között alul az érkezőn? Megtudod mondani mi is van ott?
Majd legközelebb, ha kimegyek a hozzám éppen legközelebbi reptérre (nem BUD), majd gondolok a hazai sorbanállósra is, miközben a boltok, éttermek, kávézók vagy éppen múzeumi kiállítás között válogatok.
Nekem nincs szükségem engedélyre, hogy viszonthülyézzelek. Mit is akarsz pontosan megfigyelni? Hogy kimennek-e az utasok jelenleg órákkal korábban a reptérre? Nos, aki teheti, nem megy ki, pont azok miatt a körülmények miatt, amelyeket szóvá tettem.
Felőlem szemezgethetsz a statisztikából, pedig a dolog egyszerűbb, ha tovább látnál, mint a napi politikai szemszögöd a BA aktuális tulajdonosi szerkezetéről.
Több utas az üzletek, éttermek, bárok környékén, több ideig, EGYENLŐ nagyobb bevétel.
Ja, várom a cáfolatot a felhozott példákkal kapcsolatban, miszerint azok a hülye külföldiek teljesen feleslegesen dobtak ki milliókat az ilyen létesítményekre, és tették multifunkcióssá a reptereiket.
Vagy inkább nem is várom. További patópálos búsongást kívánok. Hiszen minden rossz más miatt történik, illetve ami máshol megy, az Budimpestán meg biztosan nem fog.
Habár neked valszeg nagyon megfelelne ez a fajta leegyszerűsítés, de ha ez kell, hogy felfogd:
Nem, nem ezért tartanak ott.
Sokkal inkább azért, mert egy ilyen jellegű feladványt sokkal könnyebben megugranak, és nem a "miért ne" típusú érvelésben lelik az örömöt.
Egyébként meg vicces, hogy annak ellenére, hogy mennyit járnak az itteniek külföldi reptereken, mennyire képtelenek tanulni...
Az olyan jellegű megnyilvánulásokat meg nem is értem, hogy valaki azért prüszköljön, mert ki kell mennie a reptérre. Na ja, ha ott nincs mást csinálni, mint sorban állni, akkor valóban.
Ember, ajánlom az ASQ eredményeket. Bár látom okj reptérüzemeltező tanfolyam volt. Azért mert te kitalálod hogy legyen 3 óra a cin, ezt vezessék be minden alap (gy.k. statisztika, felmérés vagy egyszerű megfigyelések) nélkül... Hát szép vót!
másik, olcsóbb a plusz sec. mint a cin pult? Mégis hogy?
Ja, hogy nektek előbb statisztika kell? Na pont ezért marad minden annyiban, olyan jómagyar patópálos módon.
Persze lehet a másikat hülyézni, csak közben észre kellene venni mondjuk azokat a helyeket, ahol már rájöttek arra, hogy a reptér (vagy akár a pályaudvar is) a magyarnál kicsit felhomályosultabb helyeken nem pusztán egy funkciós, hanem mondjuk több célt is szolgál. És most hagyjuk a másik ligában játszó repteket, mint pl. Schiphol Plaza, vagy éppen Frankfurt, vagy Zürich, hanem lehet(ne) szépen példát látni Bécsben, de lassan Prágában is.
Nem kell sokat keresgélni, de pl. Zürich Kloten az egyik kedvenc családi programként is szerepel a helyiek számára.
Ehh, persze ennél sokkal kényelmesebb sztorizgatni a buta amcsiról vagy statisztikában keresni a magatok igazát. Csak azok, akik nem így tettek, már fényévekkel előrébb járnak (gazdaságilag is....)
A szomszédos topicban (Malév) általam belinkelt Airportal-cikket némi nosztalgiából háromszor is elolvastam. Van benne egy érdekes mondat, amikor a pilóta azt mondja: „Csak képzeld magad az utas helyébe, ilyen egyszerű ez a dolog.” Nem hiszem, hogy ehhez bármit hozzá kellene tenni egy (bármilyen) repülőtér esetében :-))
nekem még mindig az a kedvencem, amikor az 5 fős amerikai brigádból egy gyereknek a másnapi gépre szólt a jegye, és ez a koordi pultban derült ki :))) neki lett volna ideje vásárolni :))
Akik a két terminált összekötő folyosón 8-10 órákat táboroznak, samfu? :) Igazad van, valóban nem ez a jellemnő. Egy-két utast leszámítva tényleg nem jönnek ki korábban, olyan meg mindig akad akinek az éppen aktuális rendszer nem tetszik.
Szívesen látnék egy statiszikát, mennyi utas jönne ki 3 órával korábban. Nagyon sok a két óráért is prüszkölnek, a többség 90, a merészebbek 60 percre jönnek. A többi aki kevesebb az már más kategória ( AKA múlthéten: "elnézést azt mondják, lekéstem a gépem, tudna intézni valamit hogy mégis felszálljak, van még 5 perc az indulásig... WTF???)
A másik pedig hogy bizony bár én is dohányzom, egy nyitottnak jobban is örülnék, olyasmi megoldásnak mint BCN-en is van. BUD-on is meg lehetne oldani egy tetőterasszal és kávézóval.
Akkor tudnék magasabb bérleti díjat kérni ha az utasokat az üzletek előtt tartanám, nem kint a főépületen kívül. Bizony kifizetnék a légitársaságok akár a buszoztatást akár az utashidat (máshol is megteszik)
Ehhez kötődik hogy nem a c/in időt növelném mert az nagyobb költség lenne mint plusz UB pultot nyitni, tehát gyorsítani kell a bejutást.
Csinálnék egy dohányzó kávézót, máshol is van ilyen, extra bérleti díjjal kiadható, mert a dohányosok hol is kávézgatnának?!
Sztem inkább a Budapest Airportnak kellene kigyógyulnia ebből.... Gondolj csak bele, mennyit invesztáltak a bővítêsekbe - de szinte mindet airside....csak éppen annyi gógyi nincs, hogy akkor meg kellene növelni a vásárlóerőt is, hogy vásároljon és fogyasszon az istenadta utas...
Aki viszont a csupasz indulási váróban rostokol, hogy végre nyisson a csekin, majd a sorállás és az utasbiztin való átjutás után talán marad 30-45 perc maximum! a beszállításig....ez alatt jó, ha egy kávéra beül az ember.
Ha én a reptér lennék, akkor önös érdekből minimum hozzátoldanék egy órát a csekin időszakához, akár a reptér költségén, hogy utána nagyobb eséllyel fogyasszanak az utasok - akik belül várakoznának és nem kívül.
Matematika és némi üzleti érzék kellene hozzá, máshol ezt elég jól megoldják....
Egyébként az UB-nál nem volt gondom most sem (ok, kicsit hosszú volt a sor), de korrektül és angolul szólítottak meg (miután becsörögtem). Valszeg én voltam a soros, mert utána OTP-n ismét ua, de ott elmaradt az angol.
"mert 2 órával (ez a halálom, ez az ostoba szabály) indulás előtt nyitják a rendszert" A légitársaságok időarányosan fizetnek a check in pult használatáért. Úgyhogy gyógyulj ki belőle, vagy készülj hosszú haldoklásra:-).
Már ha eljutok oda... Tarom honlapja még jobban sucks... Csekin online még sikerült, de nem tudtam kinyomtatni, gondoltam, majd a reptéren, az automatából. Ahha, hát azt pont nem, mert Tarom nincs benne....pultnál sem tudnak segíteni, mert 2 órával (ez a halálom, ez az ostoba szabály) indulás előtt nyitják a rendszert, így hiába vagyok becsekkolva, nincs még beszkártyám....21. század, ohhhhh.....
arról tudunk esetleg valamit, hogy ez mennyire tudható be annak, hogy a szokásosnál jobb idő volt januárban, ezért több volt a turista, vagy ennél hosszabb távú forrásai voltak-e a növekedésnek? a fapadosok vagy a hagyományos társaságok voltak a meghatározóak, esetleg mindkettő?
Egyébként nekem a karácsonyi utam során nem volt gondom a reptérrel. Érkezésnél tök hamar megjöttek a csomagok, és a váróban sem szólítottak le a vadtaxisok.
Indulásnál meg azonnal becsekkoltunk a legszélső pultnál :-), a biztonsági ellenőrzés is gyors korrekt volt még két kapu mellett is.
Mondjuk a KFC-ben piszok lassan szolgálták ki az embert, de pl. a beszállítás pontosan indult és korrekten lezajlott.
A Skyteam-et nem tudom, de a MC váróba már csak platinával lehet bevinni embert ingyen, és kaja is csak 12-14 között jár. Sikerült a Citibanknak a 70000 Ft os LIFE kártyával tönkrevágni a presztizsét a MC várónak.
A SkyTeam váróba ugyebár egy vendéget be lehet vinni. Budapesten van valakinek tapasztalata, hogy mennyire szigorúak netán több vendég bevitele esetén?
Nagyjából inkább ötödét, de ez talán a legkisebb tétel az egészben. Ugyanis a rezsi költségek és üzemeltetési költségek jelenleg a Magyarországi cégek esetében semmivel sem alacsonyabbak mint más EU országban lévő hasonló cégek esetén. Jah az ingatlanadót még nem kellett kifizetniük, az épp most következik, de ugye az arra valót már évközben elkülönítik. Az áthárított illetékek is EUR-ban vannak megadva, így az forintálisan változó tétel, hol alacsonyabb, hol magasabb, ugyanúgy ingadozik mint a repjegyek ára.
Sanszos, hogy az a pár kis hitelecske, amit görgetnek maguk előtt. Ezzel együtt nem normális, hogy innen gyakorlatilag sehova sem lehet repülni - jó persze van wizz, aki ugye cigánykodik a poggyásszal, a menetrend azért van, hogy tudd mennyit késik, stb. - ha el akarok utazni valami kellemes nyaralóhelyre, akkor ~70-80K-t hozzá kell számolnom két főre. Az meg már csak hab a tortán, hogy hány embert rúgtak ki az elmúlt évben. Szóval vki azért így is elég komoly pénzeket tesz zsebre. Persze, nem is Mo-on lennénk, ha nem így lenne:))
Mondjuk azért, mert a dolgozók a negyedét - tizedét keresik az uniós átlagnak? A számlákat, béreket (adókat) forintban fizeti a bevétele euróban történik, tehát az extra profit is az övé, mikor megannyiszor leértékelték a forintot csak nyert rajta? Mert a dolgozóknak négy éve nem emelt bért, a műszakpótlék nagyrészét meg elvette?
Egyébként ha jól tudom még nem kellett ingatlan adót fizetnie.
Már bocs, de mitől lenne jelentősen olcsóbb, mikor "extra" adóval terhelték, mikor itt a legmagasabbak az adók és járulékok, tehát egyértelmű hogy ezt ők is továbbhárítják, jelen esetben a légitársaságokra és az utasokra. Ugye a banki külön adókat sem a bank fizeti, illetve közvetlenül ők, de azt velünk fizettetik meg.
"... Ezzel együtt, a tesztet végző szakemberek elégedettek: kiderült, hogy még egy akár 24 órás áramkimaradás esetén is a budapesti repülőtér terminálja üzembiztosan tovább működtethető..."
Az új BTK-ban megszűnik a fokozottan védett hivatalos (közfeladatot ellátó stb) személy kategóriája, helyébe a megfelelő tényállások büntetési tételeinek szigorítása lép.
ON:
Szintén remélem, hogy a hölgy akkora kártérítést kap(ott), hogy a topmenedzser út is megérezze, és ne csikkzsebből fizesse az összeget.
Az UB egyirányú, ott csak akkor tudsz visszamenni, ha biztonsági gondod adódik. Minden más esetben az A terminálon kelll visszamenned az érkezési szintre, ahol ha jól emlékszem valamiféle "zsilip" rendszer működik.
Az érkezési szinten ha kimész a csomagszalagokhoz, az automata ajtó nem enged vissza. Ha nem utazol, akkor -> A8... Az esetek 99%ban nem mehetsz vissza az ubn, bármennyire is indokolt a macskát megetetni.
Pl. indokolt eset: emberünk online csekkolt, de nem adta fel a feladandóját ilyen vagy olyan okok miatt. Ekkor nyilván nem küldjük be a tranzitba. Ha tranzitból jön vissza szinte 100% A8
Nem ismerem a helyet és a körülményeket, de ha valaki kisétálhat az A8-as kapunál, akkor besétálni nem lehet ugyanilyen egyszerűen? Nyilván nem, de miért nem?
Más. Úgy azért ki tudok jutni az UB-n, ha azt hozom fel indokként, hogy nem utazom, igaz? Aztán visszatérek egy másik beszkártyával.
Te írtad: " hatóság jelen lévő tagja mérlegel és eldönt" A döntés lehet az, hogy visszaengedi, vagy nem. Kinek mi az alapos indok. (Elfelejtettem megetetni a macskát:-).
Életfogytig tartó szabadságvesztésre ítélt a bíróság három férfit, mert a vád szerint részt vettek a domogyedovói repülőtéren közel három éve elkövetett öngyilkos merénylet előkészítésében.
Maradjunk annyiban hogy nem lehet visszamenni hivatalosan, egy-egy kivétellel, amit a hatóság jelen lévő tagja mérlegel és eldönt. Az olvtárs által felvázolt eset nem fér a kivételekbe, ezért mint az egyik vezetője, ilyetén formában fejeztem ki mérsékelt örömömet az esettel kapcsolatban.
Eddig is vissza lehetett menni az UB-n keresztül alapos indokkal. (felmutatsz egy kulcsot amit vissza kell adnod). De most A8-as kapu mellett van egy ajtó ami az érkezőre vezet, az most állandóan nyitva van. Annyi a rizikó, hogy nem tudod mennyien vannak a biztinél amikor vissza akarsz jönni.
Inkább az a kérdés, hogy milyen lounge az, ahová nem csak úgy is be lehet menni, és kiadósat tudsz reggelizni... ha netán lenne ilyen (amit kétlek igazából) - akkor jöhetne a kérdés, hogy és oda be lehet-e menni fizetősen.
Van olyan lounge ahova csak úgy, fizetősen be lehet menni? Nézegettem a honlapokat, de nem sokat sikerült megfejteni belőlük, lehet én bénáztam. A Wizz tudom, hogy árulja a jegy mellé, de nem wizzel utaznék, viszont hosszú napom lesz, és inkább a loungeban reggeliznék egy kiadósat, mintsem a Sky Courtban a kávézóban, (gyorskaja nem játszik).
a hiénából kevés van, és csak az utasok töredékét szerzik meg. A többi érkezők a "hivatalos fuvarozót" választják, már aki nem annyira rutinróka hogy telefonon rendeljen taxit.
a Lufthansa mióta buszoztat? Egyik este meglepett, hogy mindkét Lufti gép külső parkolóban várta a reggeli indulást. A KLM pedig csápra állt. Azt értem, hogy a légitársaságnak drágább a csöves beszállítás. De bekerülési költségben nem a buszos a drágább a reptérnek?
Jól el kell dugnod, különben megtalálják, ugyanis minden út előtt és után van security check, amikor végignézik az utasok számára hozzáférhető helyeket a gépen.
nincs mennyiségi korlátozás, sem a zacskók számát, sem az egy zacskóban lévő folyadékok mennyiségét tekintve (duty free esetében, mielőtt még valakit félrevezetnék).
bizonyos mennyiség fölött a vámszabályokkal kellhet tisztában lenni, de biztonsági szempontból nincs korlátozás.
BUD dutyban vásárolt pia: a múltkor a pénztáros szabályosan hülyének nézett, amikor kértem, hogy legyen kedves biztonsági zacsiba csomagolni a szeszt, mert átszállással utazom, mondta, hogy mindenképp abba rakná... Emlékszem pedig, máskor külön kellett kérni, vagy megkértezték, hogy XXX a végső úticélom-e, vagy átszállok és akkor ennek megfelelően csomagolták.
Ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem: van valami mennyiségi korlátozás az ilyen biztonsági zacsiban lévő folyadékra a secunál? Tehát egy zacsiban lehet több üveg vagy vihetek-e több zacsit?
Csak arra akartam reflektálni, hogy bármi történik veled vagy a csomagoddal az utazás során, mindig a légitársasághoz kell fordulni. A reptér, GH stb. nem fogja az utast közvetlenül kártéríteni.
akkor még nem voltam ott, amikor kiengedték, nem tudom, hogy került vissza a csarnokba.
mármint, nyilván az UB-nál visszament, mert külön megengedték neki (egyébként ez nem lehetséges csak úgy). az okát ennek nem tudom.
ilyenkor az van, hogy emberileg sajnáljuk az illetőt, de a szabályokat be kell tartani.
néhány napja egy utas azzal keresett meg minket, hogy előző nap lekéste a gépét, mert hosszú volt a sor az ub-n. némi kérdezősködés után kiderült, hogy kb. 13:30-kor állt be a sorba, és 13:50-kor zárt a kapu FR induláshoz. komoly időbe telt, mire sikerült elmagyarázni neki, hogy az, hogy mikor áll be a sorba, az az ő felelőssége, és nem fogadható el az az érvelése, hogy "amikor legutóbb jöttem, akkor még épp elértem a gépemet, most meg a hosszú sor miatt már nem". mivel kifejezetten rendesen beszélt velünk az utas, természetes, hogy emberileg megsajnáltuk, de sem a kártérítési, sem a "hogy lesz most kedvezményes jegyem?" kérdéseire nem tudtunk neki pozitív választ adni. figyelmébe ajánlottuk a fast track vouchert, ha szereti kicentizni az érkezést, de azt is elmondtuk neki, hogy ez nem egy pályaudvar, ahová elég 20-30 perccel korábban megérkezni... nem véletlen hangoztatják azt a 2 órát olyan sokat!
nincs. a szabaly az szabaly es nem lehet kivetelt tenni.
ma egy utas vett egy unicumot a dutyban, nem tetette atlatszo, egyszer lezarhato zacskoba, majd ugy dontott, visszamegy valamiert a csarnokba. mikor visszajott, el lett veve tole az uveg ital, es nehez percrket eltunk at, amig megertettuk vele a dolgot.
johiszemusegrr, joindulatra nincs lehetoseg sajnos.
Lehet hülyeséget írok, de ilyen esetben talán az lehetne a megoldás ha a gép oda állna csápra ahol a non schengeni indulók vannak, és gyakorlatilag oda engednék be őket. Persze ehhez időben el kellene dönteni hogy a gép fogja-e tovább vinni az utasokat.
A légitársaság ilyen esetben biztos hogy nem téríti meg a kárt, mert ők nem vették el, továbbá minden előre nem látható késés és abból eredő kár, ez esetben időjárás az vis major
A reptér,UB és a gh pedig azért nem, mert őket kötelezi a szabályzat, tehát bárki-bárhol is vásárolt bármit, az az UB-n nem mehet át amennyiben a tiltott dolgok listáján van.
Arra nincs megoldás, hogy ilyen esetben a jóhiszeműen vásárolt folyadékok megmaradjanak? Tehét jössz haza mondjuk Jordániából és Bp nem tud fogadni, leszálltok Mondjuk Szófiában és amit vettél italokat kidobatják veled. Mit tennél ilyenkor?
Mivel belépnek a tranzit területére, keverednek a többi utassal ezért átszálló utasként kell őket kezelni, tehát megy a kukába a sok drága folyadék. Nekem is az a véleményem, hogy senki nem kártalanítja őket "így jártak" kategória. Mindenesetre szemétség, mert az utasok nem azért vették meg hogy kidobassák velük. Aki EU-n kívülről érkezik mindenesetre jó ha számol az ilyen nem várt eseménnyel, onnan nem érdemes folyadékot, krémeket hozni legfeljebb feladott poggyászban.
Bár nem vagyok a téma szakértője, de ha a tranzitban maradnak az utasok, miért is ne így lenne, akkor semmit sem vesznek el tőlük. Ha kilépnek a reptérről, akkor gondolom az azért van mert talán busszal viszik tovább őket Bécsbe. Amennyiben egyik sem, tehát nem a tranzitban maradnak, de mégis Bécsbe repülnek tovább, akkor bizony oda a vásárolt cefre, ez ugye UB kérdés, ott meg nem mehet át. Kártalanítani meg szerintem ez esetben senki sem fogja őket.
Tegyük fel egy Kijevből Bécsbe tartó járatot a különleges időjárási okok miatt (mondjuk köd) Ferihegyen szállítanak le. Az utasokat kiszállítják a repülőből és átvilágításkor elveszik az összes Kijevben vásárolt folyadékot, majd néhány óra múlva visszaszállnak a gépükre és folytatják útjukat Bécsbe.
A kérdés, hogy ilyenkor ki kárpótolja az utasokat?
Mert lehet ami Brüsszelből jön gép mondjuk Londonba megy és ne kelljen emaiatt mégegyszer átguruni, inkább buszoztatnak. Tudod nincs sok idejük a forduláskor.
Sztem Hardy teljesen dilettáns. Ha egy hajtóművet le kell állítani a roncson megjelenik a LAND ASAP. Ergo: a repülőgép nem azért repült el Pestig mert nem volt olyan komoly a dolog, hanem azért, mert valszeg ha az utolsó fél órában történt, akkor amúgy is BUD volt -többek között - az egyik legközelebbi reptér.
Ne is mondd.... Úgy alakult, hogy velük kellett hazajönni CRL-ről. MEgálltunk, mellettünk a Ryan gép szintén. Utasok ki, a Ryanaesek séta, mi meg vártunk mire kisgyerekesek, stb. levackolódnak a gépről. A ryanesek már rég otthon vacsoráztak, mire odaértünk a terminálhoz. Tudom, marha elegáns, hogy a svájci fapados busszal viszi az embereket, de én valahogy ezt nem kértem volna ha lehet választani.
Legalább olvasnál, ha már kérdezel: "volt már téma a szomszéd topikban, a határőrnek kell bejelentenie" magyarázd már el nekem, kötelekdő fórumlakónak, ennek mi köze a BUD-hoz???
Látom ma mindenbe megpróbálsz belekötni. A topik összes értelmes olvasója tudja, hogy a bádogterminál mellett van egy folyosó, ami az érkező géptől az utas besétálhat a terminálba. Sajnálom, hogy te ennyire ...
Köszönöm, ez egy hasznos válasz volt. Azt nem értem, hogy az eu többi repülőterén hogy tudják megoldani azt, schengenből schengenbe utazó a géptől nyugodtan mehessnek a dolgukra. Nálunk ez miért nem megy?
Volt már téma a szomszéd topikban, a határőrnek kell bejelentenie melyik városból érkeztek az utasok, a buszvezetőnek nem kötelessége tudni mi sch vagy non sch, míg a hivatásos állománynak igen. Ez alapján engedélyezi vagy megtiltja az ajtónyitást. Sajna voltam bent egy keveredésnél, nem jó móka :(
Kicsit félrebeszlélsz. A "bádodviskóba" egyetlen érkező utast sem szoktak terelni, vagy nem tudom az érkezőknél ez hogy jön a képbe. Ha ilyen jól ismered a handling cégeket, akkor szerinted a reptér találni ki nekik külön sétálós feladatokat? Esetleg ha a schengeni egyezményt, vagy a határőrséget ócsárolnád még lenne is értelme, de úgy tűnik Typhoon-nak vannak követői, avagy mindegy milyen sérelem éri az embert, tuti a reptér a hibás, őket kell okolni.
"BUD ahogy én (nem) szeretem" -> bocs, de nekem ebből ez jön le.
a Wizz néhány járta, függetlenül attól, hogy melyik állóhelyről indul/érkezik, buszos.
a buszvezető azon a telefonon a "reptértől" kér engedélyt, hogy az adott országból érkező utasokat beengedhesse a terminálba, ez az utolsó ellenőrzés, hogy a reptér elkerülje a schengeni/nem schengeni utasok keveredését.
Látom nem olvastad el figyelmesen amit írtam. Nem szidtam senkit. A CRL secu esetén jeleztem, hogy a 0,33 literes palack benne némi narancslé gond nélkül átment a kezükön. Elvileg ez nem történhetett volna meg.
Hidd el pontosan tudom, hogy a buszokat a GH-s cégek üzemeltetik és nem a BUD. Nyilván te is észrevetted már, hogy a GH-s cégek sofőrjei milyen eszközökkel beszélgetnek egymással és kollégáikkal. Segítek: nem vezetékes telefon, nem mobil telefon.
Az összes GH-s cég autóbusza ezt teszi. Odaáll a terminál elé, kiszáll a sofőr, odamegy a kapuhoz, használja az ott lévő vezetékes telefont, beszél valakivel és utána a kártyájával kinyitja az ajtót, majd beengedi az utasokat. Arra lennék kiváncsi, hogy kivel beszélget? És arra is, hogy miért kell sofőrnélküli, járómotorú, zsúfolt buszban állni az utasoknak. Ilyet sehol sem láttam még.
Arra is kiváncsi lettem volna, hogy miért nem lehetett sétálni a géptől a terminálig ha már ott álltunk meg. Elképzehetőnek tartom, hogy valaki kitalálta, hogy 10 fok alatt és/vagy sötét este nincs séta. Nem szidtam, csak érdeklődtem.
Érdemi információt szerettem volna kapni és nem kioktatást. Köszönöm.
"a második legeredményesebben működő hazai vállalat"
"a 8-8,8 milliárdos beruházást az airport saját maga finanszírozza banki támogatás nélkül, erre megteremtette az alapot az emlúlt évek eredményes működése"
A buszokat nem a reptér (bud) üzemelteti, hanem a légitársaság kiszolgálója, jelen esetben a Malév GH. Mondjuk igazad van, ettől még lehet sydney(szídni) a repteret, a BKV-t, a biciklistákat, meg a magyar focit és az Orbánt, meg a mindenkit akit csak jól esik. :)
Felépítették azt a "gyönyörű" bádodviskót. Megérkezik a Wizz Air gépe CRL-ből. Beáll a 2A előtti részre. Indulásra váró utasoknak nyomát sem látni és ahelyett, hogy sétálnánk, buszozunk. Miért? Kinek jó ez? Azt már meg sem merem kérdezni, hogy tényleg a járó motorú, sofőr nélküli buszban kell várni, amíg a sofőr engedélyt kér valami ismeretlen főokostól, hogy kinyithassa a terminál ajtaját. BUD ahogy én (nem) szeretem.
Amúgy tegnap CRL secu sem volt a helyzet magaslatán. 0,33 literes palackkal gond nélkül átengedték a hátizsákom. Csak itthon vettem én is észre.
Mit ne mondjak, van egy "bája" ennek a kifakadásának. :-)
"... A közérdek pedig az, hogy a történtekről hiteles információ lásson napvilágot. Ez a felelősség pedig a légitársaságé vagy a repülőtéré, nem a tűzoltóké..."
Most majdnem mondtam valamit,de hagyjuk. Sosem fogjátok megtanulni mit jelent kiszolgalni a vásárlót. A vásárló pedig -amint lehetősége lesz rá - meg fogja ezt torolni. Azt' mehet majd a fél reptér kozmunkara és jönnek majd olyanok akik tényleg szolgáltatni akarnak. Akinek nem inge....
Asszem sokat köszönhettek az olvtársnak, hogy jelezte a hiányosságokat. Ha jól emléxem (és jól), akkor mi kardoskodtunk, hogy egy szegény mezei halandó, akit végülis UTASnak hívnak, hadd álljon már meg néhány másodpercre autóval, egy kiszállás erejéig. Na, ez megvalósult, még sem halt bele senki.
A hegymászásról csak annyit, hogy egyszer próbálj majd meg bőrönddel, két igen kiskorúval, esőben megmászni ezt úgy, hogy az egyik gyerkőc már önálló, de veszélyérzet nélküli, a másik meg babakocsis. Nos, nem egyszerű...
A parkoló árai az erős lehúzás kategóriájába sorolhatók, főleg ha azt vesszük, hogy a parkoló ápolatlan, koszos, tele van cigicsikkel. Ha összehasonlítanánk, hogy a minimálbérhez képest mennyibe kerül 1 óra parkolás itt, és az EU többi repterén, nem lenne BUD a fasorban sem.
Hááát, a transit is ugye csak egy plázával bővült, lenne még mit javítani a szolgáltatáson...
Tehát a "karcos" hangvétel annyira nem indokolt, különösen annak tekintetében, hogy kiderült, a weblapotok információ tartalma is kissé elavult...
- a darabolásra szolgáló eszközök, például a fejsze, a balta és a bárd, - a jégcsákány és a jégvágó, - a borotvapenge, - a sniccer, - a 6 cm-nél hosszabb pengéjű kés, - a forgástengelyétől mérve 6 cm-nél hosszabb pengéjű olló, - a hegyes végű és az éles szélű harcművészeti eszközök, - a kard és a szablya
Köszi az infot, de komolyan. Tényleg csak rémlett valami, és direkt felmentem a bud.hu ra, de ott az ellenkezője van:(((( "Az éles, vagy veszélyes tárgyakat (például a bicska, kés, olló, manikűrkészlet, tű, reszelő, dísztőr, bármilyen szúró-vágó eszköz, dísztárgy, savas akkumulátor, hőfejlesztő eszközök stb.) a feladandó poggyászba kell csomagolni mivel ezek semmilyen körülmények között nem vihetők fel a fedélzetre. " Szóval kösz még1x.
Bécsből jobb lenne indulni, de most innen megyünk. Annyira nem kibírhatatlan, amióta van MC váró:))) Haptákba azért nem kell állni, megvagyok anélkül is:))
először is, őszinte részvétem, hogy igénybe kell venned a Budapest Airport szolgáltatásait. jól meggondoltátok, nem lenne jobb esetleg Bécsből indulni? hegymászás, fizetős parkolás, fizetős poggyászkocsi, fizetős fast track, ratyi tranzit...
:(
kérdésedre válaszolva, lehet hozni, igen. nem lesz gond a kisollóval sem.
köszi, hogy előre szóltál amúgy. holnap estig így mindenkinek lesz ideje haptákba állni, ha jöttök!
Szekusok! Nekem úgy rémlik valahonnan, hogy a kézipogyóba egy ideje lehet manikűrkészletet szállítani. A bud.hu-n nem ez van. Én emlékszem rosszul? Holnap este utaznánk.... Kösz ha megmondod a tutit:)
Halasztás az ionizációs sugárzás ügyében indult perben
Újabb jelentős halasztásra került sor az átvilágító kapuk ionizációs sugárzása, és a LESZ által emiatt kért pótszabadságok ügyében indított perben. A bíróság szeptember elsejére napolta el a következő tárgyalást. A legutóbbi tárgyalást az ügyben 2009. októberében tartották, így a két tárgyalási forduló között közel 1 év telik el.
A csúszás oka, ahogy legutóbbi számunkban is megírtuk, hogy a felkért szakértő intézet nem küldte el szakvéleményét a kért időpontra. A bíróság március 18-án, telefonon érdeklődött az anyag felől, mire azt a tájékoztatást kapták, hogy már „épp postázzák” azt. Csakhogy a kért dokumentum a március 29-i tárgyalásra sem érkezett meg a Frederic Joliot-Curie Sugárbiológiai- és Sugáregészségügyi Kutató Intézettől.
A LESZ már korábban is kifogásolta, hogy a bíróság olyan szakértőket kérdez meg az ügyben, akik korábban dolgoztak a Budapest Airportnak, tehát az alperesnek, és korábban már jelezték: nem tartják veszélyesnek az átvilágító berendezések sugárzását. A szakszervezet jogi képviselője erre ismét emlékeztetni fogja a bíróságot.
Rák és munkahely Érdekes tanulmánykötet jelent meg az Európai Szakszervezeti Intézet kiadásában, egy francia újságíró tollából – a munkahelyi ártalmak rákkeltő hatásaival foglalkozik a 82 oldalas írás. A könyv tartalmaz a repülőtéren is megszívlelendő tanácsokat, észrevételeket. Marie-Anne Mengeot többek között arra is emlékeztet, hogy mivel a lappangási idő több évtized is lehet, a veszélyes anyagokkal dolgozó vállalatok számára a megelőzéshez semmilyen közvetlen gazdasági érdek sem fűződik – ezért a szakszervezetek, a dolgozók feladata, hogy gondoskodjanak saját biztonságukról, egészségükről. Első lépésként átfogó vizsgálatot kell folytatni, hogy feltárják, milyen kockázatokkal kell számolni, milyen karcinogén anyagokkal érintkeznek a dolgozók. A felmérést cselekvési terv, majd konkrét lépések követik: a vállalatvezetés felé jelezni kell, hogy mely anyagokat szükséges veszélytelen pótlékokkal helyettesíteni, vagy, ha ez nem lehetséges, milyen további védőintézkedésekre van szükség. Ennek során az állami szervek segítségét is kérni kell. A kérdés sajnos aktuális a Ferihegyi Repülőtéren is, ahol leginkább a szélcsendes napokon megrekedő kipufogógázok – a légi járműveké mellett az egyre öregedő kiszolgáló eszközöké – jelenthetnek problémát. A LESZ már többször felvetette a problémát, a BA egy KFKI-vizsgálatra hivatkozva cáfolta a veszély létét. Azonban a szakszervezet a sokmillió forintért megrendelt vizsgálatból a mai napig csupán egy gyanúsan rövid kivonat – amely nem tartalmazta a dízelmotorok által kibocsátott egészen apró (néhány mikrométeres) permetanyagok koncentrációját. Az érdekképviselet ezért továbbra is aktívan foglalkozik a kérdéssel. Természetesen minden további veszélyforrást is azonosítani, semlegesíteni kell. Ebben az egyes cégeknél működő munkavédelmi bizottságok tehetnek sokat – érdemes a munkavédelmi képviselőknek jelezni, ha bármilyen aggályunk merül fel a kérdésben.
Per a pótszabadságokért – a szakértő megfeledkezett a másik félről? Szeptember első napján folytatódott a röntgenberendezések sugárzása miatt a kezelőszemélyzetnek járó pótszabadságokért indított, rég óta húzódó per. A bíróság meghallgatta a kirendelt szakértőt, aki a berendezéseknél mért sugárzást az egészségügyi határértéknél kisebbnek találta. Csakhogy, a szakértőnek a megismételt mérés előtt mindkét peres felet értesítenie kellett volna, ehelyett azonban csak a Budapest Airport kapott előzetes tájékoztatást, a LESZ képviselői nem voltak ott, amikor a mérésre sor került. Ezért a szakszervezet jogásza a szakértői vélemény érvénytelenítését kéri a bíróságtól. A fejleményeket továbbra is nyomon követjük.
Több helyről is voltak mérni. Hozott a bud saját embereket, majd a szakszervezet is hozott, később az OSSKI (Országos Frédéric Joliot-Curie Sugárbiológiai és Sugáregészségügyi Kutató Intézet) meghozta a végleges döntést.
Halasztás az átvilágító kapuk körüli perben Elmaradt az átvilágító kapuk veszélyes sugárzása, illetve az ezek miatt járó pótszabadságok miatt a Budapest Airport ellen folyó per március végére kitűzött fordulója, mert a bíróság nem kapta meg időben a bekért szakértői véleményt. A szakvéleményt egyébként az a Frederic Joliot-Curie Sugárbiológiai- és Sugáregészségügyi Kutató Intézet készíti, amelyik korábban már dolgozott a Budapest Airportak. Az Intézet korábbi állásfoglalása szerint nem indokolt több szabadnapot adni a berendezések közelében dolgozóknak. A LESZ ügyvédje emiatt hivatalos kifogással élt a bíróság felé. Várjuk a fejleményeket, amelyekről beszámolunk.
Ha ennyire megy az aggódás a cuccal kapcsolatban, akkor kapargassátok meg a kapcsolódó jogszabályokat. Kezdetnek itt van mondjuk kettő, de biztosan akad több is:
Aztán meg kell nézni, hogy mik az érvényes üzemeltetési előírások, esetleg szakvéleményt kérni egy munkabiztonsági témában otthon mozgó tanácsadó cégtől, és így tovább. Ha az üzemeltetési gyakorlat megfelel az előírásoknak, akkor nem kell parázni, ha nem akkor lehet érdemben lépni valamit.
De ezzel nem foglalkozott egyik szakszervezet sem korábban?
A vizsgálat idején a biztonsági ellenőri fizetések nettó 120-220ezer forint között alakultak,
Ez már nem igaz. Remélem nem sértem ezzel senkinek a jogait, de a közel három éve ott dolgozó rokonom bére bruttó 132eFt (nettó 83-86feFt) és erre már semmilyen pótlék nem jön rá. Természetesen munkaerő közvetítő cégen (Randstad) keresztül alkalmazzák, amit korábban Giornalista már kifejtett. Akik 10-15 éve ott vannak azok se keresnek már 200 felett, jó ha a 150-et elérik, de lehet már annyit sem, legfeljebb a vezetők a túlórákkal és bónusszal.
Na akkor lenne pánik a nyájban, ha viselni kéne. Akkor már gondolkodóba esnének néhányan. Nem mellesleg nem találok olyan oldalt, ahol olcsó kis műszert lehetne kapni.
Szívesen megmérném otthon mennyi a napi adagom. Nem a reptéren!!! otthon!
Szerintem világosan kiderül, elvi magyarázatként hozta. Bevezették a szkennert, elmondva, hogy minden oké, majd kiderül hogy mégsem.
A röntgensugárzást korábban a daganatos megbetegedések gyógyítására használták, majd szépen kiderült, hogy ez bizony nem jó arra. (pláne a korai, nagy dózissal működő gépek) Elgondolkodhatsz azon, hogy vajon miért korlátozzák a tüdő és egyéb röntgensugaras beavatkozások számát az egyénnél.
Vajon ha a reptéri röntgen annyira veszélytelen, akkor miért van a ki-bemeneti nyílásaikon ólomlemez(ami gumilapnak látszik)?
Ha nem sugároz, akkor minek van, ha meg sugároz, akkor mitől véd meg ez a lemez, amikor csúcsforgalomban a sok csomag szinte egyfolytában felhajtva tartja?
Vajon miért nem hordanak az oda beosztott dolgozók dozimétert, ami szinte filléres dolog, mégis remekül mérhető vele a kapott sugáradag?
A röntgenorvos miért hord ilyet és miért vesz fel minden besugárzás előtt ólommellényt?
Nem állítom egy szóval sem, hogy veszélyesek a gépek, de a kérdőjelek bennem is ott vannak.
Értelek, de igenember által magyarázott amerikai testszkennernek mi köze van az ő kajájához és a budapesti repülőtérhez? Amik itt vannak röngengépek azok sugároznak, vagy ezen megy a vita évek ótaé és majd 50 év múlva kiderül?
Amennyiben nincs ilyen nálunk, hogy lehet eltölteni mellette naponta több órát és hogy teszed bele a kajád? Lehet gyenge elméjű vagyok, de tényleg nem értem.
Nem beszéltél még róla, de lehet nem is ezen a repülőtéren dolgozol?
További félreértések, és konbinálások elkerülése végett kijelentem, hogy ez a rtg dolog kizárólag az én fixa ideám, semmiféle szakmai alapja nincs. Így jó? :-)
Időrendben az ötletek amiket jónak gondoltak a rettegők ( a teljesség igénye nélkül) :
Most tényleg komoly, hogy van ilyen Ferihegyen, mint az USA-ban? Nem arról volt szó, hogy az EU-ban sérti a személyiségi jogokat és nem lehet használni?
A normál kapu ami régen is volt, az is sugároz? Vagy csak a röngengép? Vagy az se?? Esetleg jobb ha nem tudjuk?
Már hogy ne értenél hozzá sőt, igazad is van. Le a ferihegyi testszkennerekkel, mert rákos lesz tőle a kajád és nem tudsz megjelenni a nyugdíjas találkozón.
Én biztos nem leszek rákos tőle, mert egyrészt nem okoz, másrészt nem dolgozok ilyen eszközzel. Talán az utas biztonságiakat kéne megkérdezni mennyien lettek rákosak az elmúlt 12 évben okozott sugárzásai miatt, ezt nem tudom. Mindenesetre nagy badarságot beszélsz 15766 óta és azóta csak fokozod.
A testszkennerest az elv miatt linkeltem. Merthogy betiltották, mint ahogy a ddt-t is. Jaa arról bebizonyították, hogy jaj de mérgező. Majd 50 év múlva ezt is leporolják, kiderül róla ez-az. Lényegtelen...
"a reptereken pedig 9/11 után terjedtek el. ..."
Itt a bűvös szám. Semmi sem drága... valakiknek
"Ez tévhit, a kaputól nem kapsz rákot" de ti akik ott ültök melette? ja ti sem, akkor jólvan, megynyugtattál. Valakit :-)
Remélem majd nyugdíjas találkozón, mondjuk 40 év múlva beszélgethetünk erről-arról. :-)
Minden esetre vérlázítónak tartom azt hogy a kajámat ... tudom :9/11
A storno-tól az oldaladon hamarabb kapsz rákot, egyébként atól sem kapsz, csak nagyobb az esély hogy megkapod. Igaz ez a wifi-re, mobiltelefonra, GSM antennákra, mikrohullámú sütőkra és még sorolhatnám. Olvasd el kicsit figyelmesebben a cikket amit belinkeltél, sokkal okosabb leszel hidd el. :))
Remélem nem ez a szakterületed :) Ugyanis testszkenner nincs Ferihegyen, vagy téged netán ilyennel vizsgálnak? :)) Fémérzékelő kapu viszont van, ami nem keverendő még a mágneskapuval sem és annyira sugároz mint egy kézi detektor szóval semennyire.
Mondjuk szívesebben olvasom majd pár év múlva, hogy eltakarodtak a rettegők, lebontották a csilliárdos kerítést, nincs szükség kapukra, de azt egyátalán nem, hogy a reptéri dolgozók között nőtt a rákos megbetegedések aránya, kutatók vizsgálják az okokat .
Nem a kapu sugároz, hanem a röntgengép. Nem attól lesz bajod hogy heti 5x néhány óránként elsétálsz mellette, hanem ha ott állnál a közvetlen közelében napi 8 órát.
Már nincs szakszervezet. Díjbeszedő szervezetek vannak. Mi a bánatnak kellet szétszedni aztán x darabot csinálni. Egymással harcolnak, addig a munkáltató dörzsöli a tenyerét, mert nincs egysség.
Nem tudnak egyeszségre jutni a vezetőséggel?-alkalmatlanok a feladatra, le kell váltani. De hogyan, ha megszűnt a szakszervezeti gyűlés nevezetű délutáni program?!
ugy erzem, neked alapveto problemad van a szovegertessel. mert megerteni, amit es amirol irtam, nem sikerult. reagalni sem, teszem hozza, csak mellebeszelni...
A végénél kezdem, az emberek alapvetően rettegnek, féltik a napi kalácskájukat, ezért tűrnek és rettegnek. Rettegnek beállni, mert úgy gondolják, hogy ők lesznek a következők, akiket kirúgnak. Jó rabszolgaként tűrik az ostorcsapásokat, ez még mindig jobb, mint utcára kerülni. És így lesznek egyre kiszolgáltatottabbak. Ma már belépni sem mernek, legyintenek, hogy úgysem tudnak elérni semmit.
Elvárták a tagdíjukért, hogy a szakszervezet "intézze el" a dolgaikat, mintha csak egy szolgáltatást rendelnének meg.
Valószínűleg sosem ültél még "egyeztető" tárgyalásokon, ahol tapasztalatot szerezhettél volna arról, hogy mennyire kompromisszumkész a BA. Elárulom semennyire. Látszategyeztetéseket folytat és kegyetlenül kersztülveri, amit akar, még akkor is ha törvényt sért számtalan esetben. Miért nincs a mai napig kollektív szerződésed?
Ez a vezetés sz*rik rád, sz*rik a törvényre, mert megteheti. Mert hülyék vagyunk, mert félünk és ez vonatkozik az ország vezetőire is, akik eltűrik ezt. Emlékeztetnélek a Munka Törvénykönyvének "dolgozóbarát" módosítására, amiből azt hiszem nem tudsz olyan pontot idézni, ami a munkavállaló javára nézve kedvezően változott volna. szinte legalizálták az újkori rabszolgatartást. Hidd el, ezen az úton haladva, nagyon hamar le fogsz érni a minimálbérhez, netán a közfoglakoztatotti státuszhoz.
De sebaj, gondold úgy, hogy a LESZ miatt van ez az egész, ők öntik a sz*rt a nyakadba. Érezd jól magad, reggelent pedig amikor munkába indulsz, nyugodtan köpd ki a gyomrodat szorító gombócot, hiszen neked még van állásod és nem te leszel a következő kirúgott. Jó strucc módjára dugd a homokba fejed és könyveld el, minden rendben van.
pontosan emlékszem arra a napra, amikor MZ az utasbiztonsági pihenőben tucatnyi embert hergelt fel és ringatott mámorba, mondván, már csak pár nap, és jogerősen, mindenkinek százezreket ítél majd meg a bíróság a sugárzás-pótszabadságok ügyében. nem a véleményét mondta, nem egy lehetséges verziót vázolt fel, hanem tényként közölte, hogy 2006 óta akár félmillió plusz kamatok is összejöhettek, mindenki örülhet, már csak az ítéletet kell megvárni, és minden rendben lesz!
másnap ellene ítélt a bíróság, és ugyanazoknak az embereknek, akiknek a szemébe hazudott, nem jött le elmagyarázni, hogy most mi is történt. nálam legelőször, és a leginkább akkor írta le magát MZ, de az sem volt semmi, amikor a Randstadosok körül sündörgött, hogy minél többeket behozzon a LESZ-be, majd a MALÉV-csőd után arra szólította fel a céget, hogy először őket rúgják ki, és ha valakit visszarak kétnapba vagy tourba, a régiek élvezzenek elsőbbséget, utánuk jöhessenek csak a Randstadosok. és voltak még húzásai.
szoktam olvasgatni a reptér hírlevelet, feleslegesen linkeled nekem a számait. a LESZ évek óta csak kárt okoz a munkavállalóknak. 1-1 pert még képesek megnyerni, köszönhetően annak, hogy dilettáns módon vezetik a céget és rengeteg támadási felületet hagynak magukon. azonban más jellegű érdekvédelmi munkára nagyjából alkalmatlan az egész LESZ: nem véletlen, hogy senki sem áll be mögéjük (sem), nincs miért, nincs értelme, nem lehet megbízni bennük sem.
a tavaly téli sztrájkkal fenyegetőzés is csak a hab volt a tortán. a tárgyalóasztal mellett nem ért el semmit, így rögtön uszítani kezdett, köztük a kölcsönzött Randstadosokat is, akik azonban a törvény szerint NEM sztrájkolhattak. MZ-t ez nem érdekelte, kíméletlenül hajtott mindenkit a sztrájk felé, szította a feszültséget a kollégák között. komolyan venni persze egy percig sem volt szabad a tervét, ugyanis azon kívül, hogy néha megjelent a pihenőben, hogy "Ezt nem hagyhatjuk, ezt nem, most már le kell állni, na szevasztok!", és kiviharzott, sokat nem láttunk tőle és belőle. szervezés? koordinálás? ugyan már... szóba sem került semmi.
nem tudom, mit véded itt egyfolytában a LESZ-t. szerintem a folyamatosan csökkenő tagság, a vezetőik és a módszereik felé fennálló bizalmatlanság és az, hogy cégen belül egyrészt senki sem áll velük szóba, másrészt elérni is képtelenek bármit ("kompromisszum", izgalmas kifejezés, ők nem ismerik), na, ezek így összességében kiadják, hogy hogyan is működik ez a szakszervezet a reptéren.
én olyan taggal még nem beszéltem az idén, aki boldog LESZ-tag lett volna: a maradás mellett egyrészt az szólt, hogy jogtalan elbocsátás esetén a LESZ perel helyettük, másrészt sokan inkább nem is foglalkoztak vele, mindig elfelejtették lemondani a bankban.
attól függetlenül, hogy kit, mikor és hová akarsz elküldeni, ez ma a LESZ a reptéren. nem csak maguknak ásták meg a sírjukat, de bele már nem kellett lőni őket; feküdtek ők maguktól is.
megfordítom az egyfolytában hangoztatott elméletedet, mely szerint a szakszervezet önmagában nem erős, be kell mögé állni. de vajon milyen szakszervezet az, amely mögé többször is beálltak a munkavállalók, de most már a legkevésbé sem bíznak benne, és inkább távol tartják magukat tőle?
(Itt egy öncenzúrázott mondat volt arról, hogy hová menj)
Fogalmad sincs az érdekképviselet munkájáról. Amíg a reptéren dolgoztam, elmondtam pár ezerszer a kollégáknak, hogy a szakszervezet erejét te adod, neked kell beállnod a képviselőd mögé. Mondd, te mit tettél magadért, a kollégáidért a meglapuláson túl?
Ajánlanám figyelmedbe az archivumot, igen megőrzi a múltat, lapozgasd! http://www.leszblog.com/hirlevel/ Szinte bármelyik számot felütheted.
jól van, végre van miért harcolni megint. MZ veszélyben, beindulnak a fogaskerekek.
amikor ub-sok százainak csökkent tízezrekkel a fizetése, vált lehetetlenné a megélhetése, változtatták a munkarendjét, írattak alá velük a törvényeket megkerülő szerződéseket, nem volt fontos felemelni a hangjukat.
érdekes, hogy most, amikor MZ van bajban, hirtelen "eddig nem álltunk elő ezekkel a bizonyítékokkal, de majd most!" sebességbe kapcsolt a LESZ is. ezért nyilván nagyon hálásak a tagok, bizonyára.
az ordító biztonsági hiányosságok, problémák és tűzoltás, a napokig az utasbiztonsági alapmunkahelyre csorgó szennyvíz, a túldolgoztatás, a szóbeli utasítások ütközése a leírt technológiával nem voltak elég fontos és jelentős ügyek ahhoz képest, mint ami most zajlik.
amikor MZ-nek elfogytak a szakszervezeti órái és kénytelen volt lejönni közénk az ub-ra, tanulóként, mentor mellé, egy ládát nem volt hajlandó arrébb tenni. karba tett kézzel állt, dacosan, pedig lett volna mód rá, hogy besegítsen nekünk. de azt már nem, arra már nem futotta.
Az utóbbi egy hétben kétszer vittem át táska mélyén zacskózatlan folyadékokat. Fel lett kapva pár hétre úgy látom (gondolom, hogy a zacskógyártó haver is jól tudjon járni), aztán hirtelen elfelejtődött... Ennyit a rettenetesen szigorú EU-s előírásokról meg auditokról.
a minibusz elég érdekes árazással ment eddig is: 3.200Ft/fő vagy 4.790Ft/2 fő a belvárosból. Év elején még a főtaxi is 3.800-ért vitt ki, felmerül a kérdés, hogy ki választotta a minibuszt...
Mostanra azért kicsit árnyaltabb a kép, mert legalább 3 ember kell a taxiba, hogy felvegye a versenyt a minibusszal :S
Ha megemelkedik a taxizás ára, megnő az igény a helyettesítő szolgáltatásokra. pl. a reptéri minibuszra, a reptéri parkolásra, többen vitetik majd ki magukat családtaggal, stb.
a konténervárosban dolgozom, és eddig a holiday plusban parkoltunk a konténer előtt, ennek emelték fel a díját, és ezért kell átmennünk az emlékparkhoz és onnan gyalogolunk majd le a konténerig. tényleg csak megköszönni tudjuk.
A rossz hír keltése egy kicsit sikamlós, nem hinném, hogy megalapozatlan, hamis állításokat fogalmazott volna meg M.Z.
Sajnálatos, de a B.A. önmagában, a saját intézkedéseivel, igen leírom, embertelen, anyagias, aljas, jogtalan intézkedéseinek sorozatával magának alapozta meg a rossz hírnevét. A "csapatból" rettegő, kizsigerelt droidokat csinált és igen, csak a kapun kívülről visszanézve látszik, hogy ez mennyire nem az a munkahely, ahová 1999-ben beléptem. Nem mi lettünk rosszabbak.
A tagság választotta meg? Ez felhatalmazza, hogy az új dolgozók egy részét "elkergesse"? Engem ugyan nem érint, viszont a cégvezetést maximlisan meg tudom érteni hogy meghozta ezt a lépést. A cég rossz hírét keltette, nem lett volna szabad ezt csinálnia, mégegy ilyen munkahelyet nem talál (ahova nem kell bejárni dolgozni és megkapja a fizetését).
Azért megjegyezném, csak úgy teljesen mellékesen, hogy M.Z. nem kinevezett, hanem választott tisztségviselője a LESZ-nek. Tudod, a tagság választotta meg.
szeretném megköszönni a kollegáim nevében is a reptér újabb, az itt dolgozók felé tett baráti gesztusát: "...A megbeszélés eredményeként a BA Zrt. az alábbi ajánlatot tette: a jelenlegi 2.114,- HUF+ÁFA/hó/fő bérleti díjjal szemben 2013 évre 10.000,- HUF+ÁFA/hó/fő egységáron tudják a parkolót biztosítani a továbbiakban..."
Lehet már lerágott csont (lehet én is kérdeztem már), de mostanság aktuális. Mostanság több fuvarom is volt a reptérre, így szétnéztem a nemrég megnyílt teraszról, s hát mit nem mondjak egyből "beleszerettem" a látottakba.
Nézegettem a Celebi állásajnálatait, s láttam ilyet, hogy Repülıgépkiszolgáló eszközkezelő. Gondolom, hogy ebben a pozícióban dolgozók kezelik a kis "traktorokat", a pushback-eket meg minden mozgó járművet a felszínen.
Feltetétlei ennek a pozíciónak: B, C, D vagy B, C, E kategóriás jogosítvány és OKJ- s nehézgépemelıgép kezelıi jogosítvány. Ezekkel a különböző katergóriákkal melyik járműveket vezethetném?
A legfontosabb kérdése pedig, hogy kb. havonta mennyit keresnek ebben a pozícióban dolgozó emberek?
logikusnak látszik, hogy lesz olcsó alternativ megoldás, legalább a rendszeres utasoknak, akkor is ha tilos lesz a fix ár: rengetegen mennek a reptérre/ről nem Főtaxi taxival, azaz árérzékenyek. Ez az óra szerinti tarifa ilyen hosszú úton nem csak azért rossz, mert nem tervezhető, hanem azért is, mert nem akarok azzal foglalkozni, hogy a sofőrrel megvitassam az ideális útvonalat (nem akarok a Gellért hegyen keresztül menni Újpestre) és útközben figyeljek a taxis stiklikre. A külföldiek lehúzásáról meg ne is beszéljünk.
M.Z. eltávolítása (akárcsak tavaly az enyém) arculköpése a szakszervezeteknek, az érdekképviseleti munkának és a dolgozóknak.
A B.A. ismét üzent, kussoljatok, én osztom a lapokat. Sz*rik a jogra, az ítéletekre, törvényekre, erkölcsre. Nem érdekli, hogy mindez mennyibe kerül, egy a lényeg, az ő akarata érvényesüljön és ezt tudja is meg mindenki. Sajnálatos, de nagyon egyszerű és nagyon mocskos módszerekkel operál és mindezt megteheti számottevő következmények nélkül.
Biztos, hogy nem szóltak, azok meg nem azt lesték mi van az utcán, lévén, hogy bent vannak. Ez inkább a o.mentősök sara. Meg az egész "egészségügyi" rendszeré.
Kipakolták az újraélesztőt, de ki tudja hogyan-mikor kell használni, nem okozunk nagyobb bajt a használatával.
Ez megent a nesze semmi.
Más!/Már, ha olvassák/ Kedve(s)tlen biztonsági ellenőrök! Nem szégyen visszaköszönni az sra pontokon!!! Az FBÖ-sök tudnak köszönni, Ti miért nem? Hö?
Azt én sem értem, hogy a szakszervezetekkel kapcsolatos csévelynek mi köze ahhoz, hogy valaki nem kapott idejében orvosi segítséget...
Pár éve a nagy szervezeti átalakulások alatt volt egy un racionalizálás az eü szolgálatnál is, de nem tudom megmondani, hogy ez volt-e hatással a terminálon levő ügyelet működésére. Mi lenne, ha megkérdeznéd az illetékeseket és megírnád a fórumra, mire jutottál?
A reptéren van újraélesztő készülék és ügyeletes orvos. A markó utcából küldött rohamkocsi kiérkezéséig (25 perc) nem ment oda az ügyeletes orvos, és nem segített az újraélesztésben. Akkor mi a fenének van a reptéren, ügyelhetne otthonról is. Azt csak halkan mondom, hogy lassú sétában is az ügyeleti szobától az ominózus parkoló 3 percre van. Mi tett az ügyelet a taxisofőrért?
Nyilván véded, hisz' Te is Leszes voltál, ezt a maszlagot is biztos tőle hallottad.
A minap beszéltem az újonnan (néhány hónapja) érkezett kollégákkal és első találkozáskor levágták, hogy vele "nem stimmel valami". Az egy dolog, hogy nem jár be dolgozni (talán jobb is volt, nem véletlen volt zöld színű kártyája), de 2008 óta jóval többet ártott a dolgozóknak, mint használt, csak a fenyegetéseiről volt nevezetes. Nem örül senki más kárának, de a LESZ-nek jót fog tenni a távolléte és ez nem a másik szakszervezet vagy csak a saját véleményem.
Azon túlmenően, hogy nagyjából felépült egy igen súlyos betegség miatti műtétből (nem vakbél volt), elsősorban képviselte az érdekeidet. A törvény szerinti munkaidőkedvezményt, hidd el nem a tengerparton töltötte. Az a gyanúm, te sem nagyon látod a szakszervezet munkájának lényegét. Ő tartja a s*ggét, hogy ne a tiédbe rúghassanak, de ez csak akkor megy, ha megtartjátok.
De hagyjátok csak nyugodtan szétütni az érdekképviseleteket, meglesz rövidesen az eredménye. :-(
várjuk ki a végét. nekem már van 2 "szerződött" taxisom, aki a régi körüli 4e-s áron fog vinni a belvárosból/ba. Ha nem lesz fuvar órával, majd találnak kiskaput a fix tarifára.
Teljesen megertem a nezopontodat, sot en is igy gondolom. Csak ha megnezed a masik oldalrol, hogy mi mas maradt a dolgozo kezeben, mint erdekkepviseleti flinta, akkor a munkabeszuntetes maradt egyedul.
Sok helyen jártam a világban. Sok szemétséget láttam a munkaadói oldalról és sokféle érdekérvényesítést a másik oldalról. Arról senki sem fog engem meggyőzni, hogy egy olyan akció, ami kárt okoz az ügyfélnek, hosszú távon jobb eredményre vezet, mint egy kompromisszumos megoldás, amely nem okoz kárt az ügyfélnek.
A sztrájk miatti munkabeszüntetést lébecolásnak titulálni egy kissé erős.
Merő bánat a szivem, de a sztrájk jellegéből kifolyólag olyan, hogy kellemetlenséget okoz másoknak. Erre találták ki, csak a világ normálisabb részein empatikusabb a hozzáállás.
Legközelebb beszélgess te a kenyéradó gazdákkal, hogy szeretnétek, ha nem akadékoskodna, hanem szépem megegyezne, mert nem szeretnél szívni a sztájk miatt.
Néha érdemes elgondolkodnod, hogy miért is kell eljutni a sztrájk eszközéig és vajon miért támogatta solgozók jelentős része a fenyegetettség ellenére is az akkori munkabeszüntetést. Az már csak hab a tortán, hogy a birósági eljárás során sem vette tudomásul az ítéleteket, hanem elment a falig, a végsőkig fellebezett, majd még utána is helytelennek tartotta a bíróság döntését.
Nos, ezek fényében próbálj velük értelmesen tárgyalni.
Pontosan olyan vagy mint az egyszeri BKV utas aki a buszvezetőt szidja a BKV összes gondjáért.
Az igazsag az, hogy nem fogtok kozos nevezore jutni :)
Teljesen megertem a nezopontodat, sot en is igy gondolom. Csak ha megnezed a masik oldalrol, hogy mi mas maradt a dolgozo kezeben, mint erdekkepviseleti flinta, akkor a munkabeszuntetes maradt egyedul.
a számaik nem igazolják a gondolataidat. Persze az orosz és egyéb keleti utas mindenképpen jó lenne nagyobb számban. A ny-európaiak viszont nem a költéseik nagyságáról híresek, élen a németekkel.
én arra leszek kíváncsi, hogy meddig húzza a masszázsszalon, meg az a rengeteg üres divatáru bolt.
szerintem ők imádkozhatnak a legjobban, hogy hozzon orosz és nyugat-európai átszálló utasokat a Sólyom, erre a fapados utasforgalomra az ő kínálatuk tökéletes baklövés.
Jelenleg nincs dohányárusítás? A a tranzit részre elvileg nem a magyarországi szabályozás tartozik ha jól gondolom, persze lehet tévedek. Elvileg ott lehetne dohányterméket árulni a Duty Free-ben.
És a Schipholon is, ott három kisebb szupermarket is van. Sztem tök jó ötlet, soxor, ha megérkezik az ember, kéznél van a bolt, hogy kenyeret, tejet vegyél otthonra.
Egyébként nemzeti mutyibolt is nyílik hamarosan? (droidoknak: Tabakbolt)
Szívrohamot kapott és percek alatt meghalt a Főtaxi egyik sofőrje a Liszt Ferenc reptéren. A férfi, aki már évtizedek óta dolgozott a repülőtér taxistenderét megnyerő társaságnál, éppen az alsó várakozó parkolóba állt be, amikor hirtelen rosszul lett, elvesztette uralmát az autó felett, és belehajtott egy másik kocsiba. A hatvan év körüli férfi a helyszínen meghalt, a kiérkező mentők már csak a halál beálltát tudták megállapítani.
Az Index beszélt azzal a férfival, aki a rosszullét után megpróbálta életben tartani a taxist. Mint mondta, amikor ő délután négy óra körül odaért, a férfi már egy pokrócon feküdt az autója mellett, ahova a kollégái fektethették le. Megpróbálta elsősegélyben részesíteni, de már nem tudta kitapintani a pulzusát. A mentők becslése szerint úgy 25 perccel később érkeztek ki, eközben szakszerű egészségügyi segítség nem érkezett a helyszínre.
fent vannak mindenfelé a masinák, ellenőrizni is szokták, a startorvos pedig az A érkezési szinten. én meg azt kérdezném hogy hol történt a dolog? a karéjon? a pufferzónájukban? mert kijutni se kevés idő nekik
Sajnálatos módon Luigi Mascarpone olasz turista szenvedő alanya lesz annyak az érdekérvényesítési folyamatnak, amelynek során a munkavállaló nyomást gyakorol a munkáltatójára.
Luigi Mascarpone olasz turista rosszkor volt-van-lesz rossz helyen.
Bizony. A sztrájk az már egy ilyen dolog. A baj az, hogy ilyenkor neked, a megszivatottnak eszedbe sem jut, hogy mindez azért történik, mert másképp nem áll szóba velem a gazdám.
Egyébként világos, nyilván te pont lesz*rod, hogy egy jól fizetett vagy egy minimálbéres nyalja ki a s*gged, as lényeg, hogy kinyalják. Mert neked az jár.
"...Emeljetek fel, szólni, látni, élni,
Itt lent a porban nem tudok beszélni.
A csörgőt eldobtam és nincs harangom, Itt lent a porban rossz a hangom.
Egy láb mellemre lépett, eltaposta, Emeljetek fel a magosba..."
Tényleg milyen meglepő, hogy az utasszállítás problémái az utasokon csapódnak le! Nagy összegben mernék fogadni, hogy a pékek sztrájkja esetén a pékárú fogyasztók lesznek a megszivatottak.
Ja, hát akkor minden rendben. Nem tetszik az üzletfél bajsza, tehát megszivatom a saját ügyfelemet!
A biztosítónak meg annyit számláz amennyit nem szégyell.
Anno így tett a green travel is a Karya csődjénél, ők voltak a jóságos megmentők akik hazahozták az utasokat....
Akik akkor csütörtökön kimentek,pénteken hazahozták őket. 160ezret fizetett az 1 hetes útért amiből 1 nap sem lett, a biztosító levonta a repjegy és az egy éj szállás árát és visszakapott a pénzéből 40ezret :-(
Utazási irodáikban nem veszik fel a telefont, a cég székhelyén senki nem válaszolt, csődben vannak-e. A Facebookon kommentelők szerint törölték járataikat. Tovább »
Aggodalomra semmi ok! Az " örülj, hogy van munkahelyed" szocio-nista brigád marad- még, és nyilván bírja a dhl üzemelését is,csak elköltöztetik őket is.Mert az jó, meg olcsóbb lesz az üzemeltetés , meg a fűtés, mega... A lényeg a látványos semmi.
Amúgy kiszámoltam: kevés lesz a kandeláber. Kötél még csak-csak akad.
Ezek nem veszik észre hogy maguk alatt vágják a fát?
Amúgy ez az áefem dolog érdekes kis dolog. Aki tudja minek kreálták az tudja. Huncutok ezek a kapitalisták...
Nademost majd kánaán lesz, ha sólyom köröz a LF felett,de ahogy lenni szok itt magyarisztánban a dolgok; dögkese(r)lyű lesz az.
Kiváncsi vagyok mikor ér vissza teszkóbalázsunk rendet szakérteni.
ez SZVSZ egy igen ostoba és egyoldalú cikk. Ha valaki 2013-ban még mindig Gyurcsányozással akarja a mondandóját fajsúlyosabbá tenni, az vagy lefizetett ügynök, vagy ostoba agymosott. Vagy inkább mindkettő.
Amúgy teljesen egyértelmű, hogy miért csökkentett kapacitást a Ryan BUD-ról (hiszen nyárra lopakodva visszahoztak néhány "törölt" célállomást): nem kapta meg a homokozólapátot.
Nekik vajon mi közük ehhez? Szerinted a Budapest Airport a kormányzati "szivatások" (nyilatkozatok, telekadó stb.) ellenére hajbókolva engedelmeskedett volna nekik, hogy márpedig kényszerítsék távozásra a Ryant? Ne már. :)
Esetleg a Wizz zsarolta volna a céget, hogy csak akkor indítanak további járatokat? Saját érdeke is, hogy nyisson, nem hinném, hogy ilyen módszerekhez nyúlt volna. Persze akármi is lehet.
És amúgy még egy aranyigazság van írásodban: a szándék. Ameddig egy Zalakaros 50-80 ezerért pro hétvége + 20 ezer körüli útiköltség csábítóbb, mint ugyanaz a hétvége, mondjuk Milánóban fele annyiért, addig nem nagyon van miről beszélgetni.
Milyen fogadóközönség kellene? Megadni a kedvezményeket, amiket a Ryan ki akar harcolni? És/vagy a fű alatti támogatást? Hát Lisztferihegy beintett, ezért nem jön, a jelek szerint. :) Ilyen egyszerű.
Avagy az utazóközönség? Hát az utazik lelkesen. Ahová meg nem - például Memmingen, Lübeck, ó bocsánat, München, Hamburg - , és ezért a load-factor alacsony, azt a járatot a Ryan megszünteti, majd arra hivatkozik, hogy drága a reptér, és ezért szünteti meg. Ilyen egyszerű. :)
Többet azért nem utazik a közönség, mert nincs elég vásárlóerő hozzá. Meg talán szándék. Majd egyszer, talán.
Egy adott repüőtérnek tök mindegy, hogy az a légitársaság mekkora. Sokkal fontosabb, hogy ott helyben mekkora forgalmat generál. Hogy egy kicsit On is legyek: Ferihegy megérezte a csak 22 gépes Malév összeomlását? Igen, nem is akármennyire, pedig idejött a nagy, 300 gépes Ryanair!
Szerintem a trükközés, egyértelmű - Ryanairtől ellestek bár tippet trükköt praktikát, úgy érzik, ők vannak annyira erősek a 40 gépükkel, mint ők a 300al, és ezzel akarnak előnyöket kicsikarni. Amúgy Ryan se megy vissza még - október jelenleg a kitolt időpont.
Szerintem a Wizz-nek az volt a baja, hogy az ILS-t már tavaly őszre ígérte a repülőtér, de abból nem lett semmi. Ezért kénytelenek voltak VOR megközelítéssel nekifutni a rossz időknek, ami miatt rendszeresen kitérőre kellett menni.
Akkor még nem fejeződött be a hatósági eljárás a lengyeleknél, mindenesetre a belinkelt hír szerint folyamatban van.
Ha tényleg a felsorolt helyeken is ez van, akkor valóban rejtélyes, a Wizz-nek mi a baja, hacsak nem valóban trükközésről van szó. Esetleg naivan elhihetjük, hogy tényleg jobban jár Chopinen, mint Modlinban. :)
Modlinban nincs ILS egyáltalán, legalábbis az aktuális approach chartok szerint. CAT I már elég volna sok mindenre. A következő Wii bázisokon is csak CAT I van: Katovice, Gdansk, Poznan és Kolozsvár is. (Bár itt már egy ideje nem működik.)
Aláírásra került a megállapodás egy lízingcéggel az első 6 gépre, az első Boeing 737-500-as gép behozatala augusztus 18-án történik meg és el tudja kezdeni a légitársaság az üzemelést. 2017-re 50 gépből álló flottát tervez a légitársaság, amelyből 20 regionális, 20 keskenytörzsű, 10 pedig szélestörzsű repülőgép lesz.
A WAW dolog meg szerintem egy kb. MOLtól ellesett csel / praktika a tárgyalási poziciók erősítése végett. Mert még ők sem annyira amatőrök, hogy (bár megosztva dátummal vagy a nélkül) a mai napig ott szerepeltessék megjegyzésben, hogy október 28ig WAWra üzemelnek.
te látsz valahol 1 zlotys árakat? mert én mostanában 59 PLN-nél nem látok olcsóbbat egyetlen desztinációra sem (szeptembertől ráadásul a sokkal olcsóbb Modlinról sem). ergo szerintem ott is megvolt a piacfelosztás...
Én arra leszek kíváncsi, bejön-e a Wizznek a WAW-on maradás, tudják-e átlagosan annyival drágábban adni a jegyeket, hogy megérje nekik.
Szvsz csak addig van értelme, addig lehet előnyt kovácsolni WAW-ból, míg WMI megközelíthetősége nem javul. (Mind a levegőből - ILS hiánya, mind földön.) Mert WMI nem rossz kis reptér, másrészt nem vagyok benne biztos, hogy a wizz szempontjából a Chopin-en megoldható legacy átszállási lehetőségek a jobbak, ha egy helyen vannak a Ryannel, az mindkét légitársaságnak plusz utasokat jelenthet - legalábbis az adott bázison. Talán nem véletlen, hog Milánóban is csak bizonyos W6 járatok költöztek MXP-re.
Most modlinon csak futót aszfaltoztak, vagy lesz rendes ILS is az újranyitáskor?
(Arról nem is beszélve, hogy az egyetlen másik Wiccel hadakozó piacon, ami a lengyel, különösen WAW, milyen árak vannak... Na, ott nagyjából maradt a 49 / 99 Ft árszínvonal.)
A kapacitása stagnál már egy ideje, nem csökkent. Sőt, télre sok vonalon sűrít.
Itt igazából arról van szó, hogy meg kell nézni egy, versennyel nem súlyosbított piacot (amilyen BGY vagy CRL) és összehasonlítani a BUD árakkal... Döbbenetes lesz :)
azért az várható volt, hogy nem fog örökké tartani a 99 Ft-os jegyek korszaka... a Ryan amilyen nagy tervekkel jött be a Malév csőd után, olyan szépen sunyiban csökkenti kapacitását Ferihegyen... a Wizz meg természetesen kihasználta ezt (áremelés), ill. javában tart a keleti nyitás, ahol bőven többet tudnak keresni, mint fillérekért szenvedni az open sky-on belül :)
Ma hajnalban a gyorsforgalmin kifelé elöttem egy pick-up ment, platóján egy vattacukor-géppel. Gondoltam is, hogy csak a reptérre mehet, új szolgáltatást nyújtani:-)
Szerintem ebben az országban a lakosság túlnyomó része szeret nyáron sorban állni egy egészségtelen, olajos lángosért, amelyet kétséges tisztaságú konyhában készítenek kétséges alapanyagokból valamilyen dexion vasakból összeheftelt sufniban a strand szélén. Ennek tükrében szerintem semmi baj ezzel a büfékocsival. És szerintem a bádogváros is pont az, ami összhangban van a célközönség fizetési hajlandóságával. Szerintem.
Amúgy á lá Berlin-Brandenburg, ott is az egyik pier a fapadosoké lesz, walk-boardinggal... Nem volna ez lehetetlen, csak többe kerülne, mint a hullámlemez, annyi szent. :)
Most néztem a tavalyi financial highlights-ot a Hochtiefnél, elég rusnya az adóssághely a Budapest Airportnál. Remélem, a kanadaiak csinálnak majd valamit.
http://www.vodafone.hu/repulj ez flottul megy? Érdemes ilyesmire regisztrálni csomag nélkül vagy csak komplikálja a helyzetet? :) Feltételezve, hogy lounge belépője amúgy is van az embernek.
Már csak némileg több pénzt kellene összevakarnia a cégnek, és a bádogcsarnokok helyett pl. a 2A-ból az irodaszárny előtt a 2-es kifutóval párhuzamosan elnyúló mólót építsen a fapadosoknak, elé pedig folytassák az előtéri betont a catering előtt. :)
Nem kell luxus, egy modulárisan fejleszthető, és első ütemben az eredetileg elképzelt móló(k)hoz képest olcsóbban megépíthető műtárgy elég volna a színvonalhoz. A schengen-nemschengen is megoldható lenne benne.
Az eredeti ikermólós történet meg megépíthető valamikor a jövőben, mert ezzel újra működhetne néhány régi utashíd.
Az ötletet ingyen átadtam, ezennel, részletekért kérjük forduljanak titkárnőmhöz. :)
Bár tudom, az adósság nagy úr, a Hochtief jelentéseiben meg amúgy is rendre üzleti kockázatként nevezik meg a Budapest Airportot, no de mégis.
Mi ez a Vodafone RED őrület és az a vörös szőnyeg az UB-n? Átgondolta ezt valaki hogy fog kinézni néhány hét múlva, ha két nap után olyan mint ha lehányták volna??? Ez nem egy bemutatóterem ahol egy nap megfordul 120 ember, hetente jó ha 700, itt 8000 fő tapossa, heti 54k az utcáról beesve és még nincs is rossz idő! Ezen az utasok folyadékokat fognak inni és locsolni. Várom az Ozorát és a Szigetet, izgi lesz!
Esetleg Market Central, ahol is (tegnap láttam) már poggyászfóliázó is működik egy-két kisbusz hátába építve és 1200 Ftért vállalják a szolgáltatást...
Azt én is láttam! :-)
Mondjuk nem lehet őket megszólni, mert Moszkvában is van egy pihenő az autópályán kb. 2 km-rel a domodedovoi reptér előtt. Vagy inkább nevezzük csak betonplaccnak. Na, itt várakozik a hívásra várva a luxusmercistől a régi volgásig mindenki, aki a rokonokért megy ki a reptérre. A helyi vállalkozók pedig - kiszolgálva a piaci igényeket - szendvicsezőt és virágboltot nyitottak itt két bódéban.
Vecsés-Nyugat 3-4 perc egy telefonhívás után. Esetleg Market Central, ahol is (tegnap láttam) már poggyászfóliázó is működik egy-két kisbusz hátába építve és 1200 Ftért vállalják a szolgáltatást...
És azt hogy oldják meg, hogy a "kolléga" pont időben érkezzen a parkolóba a kocsi átadására? A "kolléga" ezt megelőzően valahol a környéken parkol és várja a hívást?
Amit én láttam: terminálból kikésri az utast a takker a nagy parkolóba (ahol a zug parkolósok veszik viszik az utasokat), jön a "kolléga" kiszáll, átadja a kulcsot, aki meg utast fogott - megy a fuvarra az utassal. E közben, aki hozta az autót megy fel a terminálba.
A múltkor jót derültünk egy taxissal, hogy elvileg a reptér részben azért választott ki kiemelt taxi társaságot, továbbá szereltetett fel mindenféle fizetős meg zsilipelős kapukat, hogy kiszorítsa a "hiénázó" taxisokat. Nos, ennek ellenére az ember kb. 3 taxis ajánlatot kap, míg a vámosokat elhagyva elér a "rendelt taxi" táblához.
Nekem azok a fazonok tetszenek a legjobban, akik néhány percre behajtanak a rendelt taxi táblához és fülig érő mosollyal invitálják a túristákat a saját kocsijaikba. És ha az ember rákérdez az árra, pont ugyanannyit kérnek, mint egy rendesen rendelt taxis. Állítólag még olyan munkamegosztás is van, hogy ezen taxisok egyik csoportja az egyik nap hajtja fel az utasokat, míg a másik fuvaroz, és a következő nap cserél a két csoport. :-)
Köszönöm,szóval nem is étterem hanem valami olyasmi mint a Ferihegy 1-en volt,mert az éjjel is nyitva volt.Dehát Liszt Ferenc mindent megváltoztatott sajna.A c/inek előtti csarnok mit jelent?
nos, étterem nem hiszem, hogy lenne nyitva éjszaka.
érkező utas a c/inek előtti csarnokban tartózkodhat, a tranzitterületen értelemszerűen nem. a csarnok viszont közforgalom számára megnyitott magánterület, 0-24 nyitva van, lehet várakozni.
Jó napot.Éjjel nyitva van valami étterem, bár vagy hasonló a Liszt Ferenc Ferihegy repülőtéren? Amikor megérkezik valaki repülővel este 10-11 óra fele ottmaradhat reggel 4-5 óráig a repülőtéren?
A Repülőgép Emlékpark nyitva van, várja a látogatókat, viszont a "Múzeumok Éjszakája" rendezvény programjából a kedvezőtlen körülmények miatt kimaradnak.
Ferihegy Market Centrálban bombariadó, rengeteg a tűzszerész. Helyi rendőr szerint hat helyről jött riasztás (Tesco, C&A, Müller, vmelyik bank, egy étterem és a gyógyszertár) délután 5 ig lezárva. :(
Készül, szépül, folyamatosan csinálják. Ha jól látom nem lesz drótháló, csak a négy méteres üveg fal tetején visszahajlítva, csupán biztonsági okokból.
Egyéb szörfölgetésből kifolyólag akadtam ebbe, úgy láttam, még nem szerepelt itt, bár május 8-i cikk.
A kanadai PSP (Lisztferihegy leendő új tulajdonosa) szerint " a Hochtief cége erős menedzsmenttel rendelkezik, mély tudással és tapasztalattal, és már bizonyítottak területükön."
Valamint a Budapest Airportnál "hosszú befektetési időtávval terveznek, és úgy hiszik, hogy lehetőség van a hosszú távú növekedésre is."
Tehát valóban nem biztos, hogy a vezetőséget kirúgják majd (bár az előbbi idézetet érthetik a központi, Hochtief AirPort-menedzsmentre is), és úgy tűnik, nem pillanatnyi hóbortból vették meg a portfóliót.
Tudtommal idén a skanzen nem vesz részt a Múzeumok Éjszakáján, de idén is lesz repüléssel és repülőtérrel kapcsolatos program az Éjszakán a XVIII. kerületben:
Már miért lenne OFF a reptér topikjában megkérdezni, hogy az adott reptéren egy bizonyos légitársaság milyen beszállítást alkalmaz??? Úgy mondod, mintha ez valami virágkötészetről szóló topik volna!
Tudna valaki infót arról, hogy mi a utasbeszállítási eljárás a Norvegian-nál? Ugyanolyan mint a Ryan-nél, vagy utashídon keresztül lehet beszállni? Vagy busszal visznek egy külső álláshoz?
Szerintem sokan akik kis hazánkban a biztonsági szabályokat hozzák pláne a civilek-repülőtér viszonylatban, azok az alapján hozzák ezeket amit még 68-ban Moszkvában a fejükbe vertek. Máshol a katonai repterek nincsenek úgy "dugdosva" az emberek elől mint kis hazánkba a polgári repterek. No de ezen nem is kell csodálkozni, nem szabad kiadni a sikereink titkát:-)
Gyanítom! Csak a 15527-es hozzászólásfelvetésére reagáltam, hogy a repülőtérnek nem feltétlenül kell(ene) mindenben/esetleg a lehetőségeik határán túl is a légitársaságok kegyeit lesni.
Több száz aláírás, petíció, rengeteg munka van annak hátterében, hogy ez végre hamarosan megvalósulhat, te meg simán lefikázod. Ha nem tetszik nem kell látogatni, lépj tovább.
Lehet, hogy az El-Al kérte ezt, de a BUD repülőtér meg simán mondhatná azt, hogy erre nekünk nincs megoldásunk. Viszont azt felajánljuk, hogy ezentúl nem állnak csőre, hanem majd kint parkolnak valahol, így meg lesz az általuk szükségesnek vélt biztonsági távolság.
Kicsit úgy érzem, hogy Magyarországon a szabályozásokban mindig átesünk a ló túloldalára (pl. dohányzási tilalom). Tegnap néztem a dortmundi repülőteret. Ott semmilyen háló nincs a terminál kilátóteraszának üvege fölött. Ráadásul egyes állóhelyeken a gépek kb. 20-30 méterre parkolnak az utcai járdától, ami szintén csak egy korláttal és üvegfallal van elválasztva a repülőtér területétől.
olyan ez a cikk, mintha valami 14 éves gyerek írta volna a tízórai szünetben.
"A poggyászkocsikat valójában egy hete cserélte le a Budapest Airport, a régi, elhasználódott kocsik helyett 300 darab vadonatúj és könnyű Wanzl gyártmányú poggyászkocsit állítottunk be - tudtuk meg a reptér kommunikációs igazgatójától, Hardy Mihálytól. Bár – tapasztalatok szerint, mondja Hardy – az utasok 95 százaléka kerekes-görgős kocsit használ, azért adódhatnak olyan helyzetek, olyan utasok, akiknek szükségük van a hagyományos poggyászkocsikra."
ezért a bekezdésért önmagában kéztörés jár, az első mondat teljes káosz, a második pedig emellett szarvashibát is tartalmaz.
"Hardy szerint az új rendszer előnye, hogy a poggyászkocsik jó részét maguk az utasok szállítják vissza a terminálra, amikor elindulnak, így kevesebbet kell a repülőtér legkülönbözőbb helyeiről összevadászni."
ez egyrészt nem igaz, ahogy én látom, plusz mégis miért vinnék vissza az utasok, ha nem kapják vissza a pénzt? elég értlemetlen dolognak tűnik...
Milyen gyönyörű a második mondat: "...300 forintot vagy 1 eurót kell bedobni a Poggyászkocsik feliratú automatába, de az automata készpénzt is bevesz..."