Picit Off: a 3 vétlen sérült a tegnapi balesetben volános, most hallottam. "Minden véradás számít, de főleg 0-sok jelentkezését várják, célzottan a személyeknek."
Ennyire nincs vér a kórházban, hogy legalább az állami melósnak adjanak? Vicc ez az ország, a szó legroszabb értelmében.
Nem az a baj, hogy nem lehet buszt kapni, hanem hogy nem vesznek. Az utóbbi 9 évben 10 Credót és 2 Neoplant kapott Hajdú-Bihar megye, ami új busz, az összes többi csak átcsoportosítás volt, de inkább vittek, mint hoztak...
dejszen a zítéká ott helyben, ontja magából, az új, korszerű, szipi-szupi, helyközi, saját gyártású, magyar, népi, nemzeti ótóbuszokat, direkte a berettyóújfalui üe. kocsicseréire.
Évente százat-százötvenet.
megaszonta a zállamtitkár etás......................:-)))
(Egyébként az áthelyezés logikus, csak kár, hogy az egykori HV felségterületéről lassan az összes korszerűnek mondható buszt elviszik, pótlás meg nem igazán van...)
Tudtommal a KAX-534-es végül selejt lett, gondolom a darabszám miatt kellett egy Solaris. Hogy megy/ment-e helyette valami helyközis Hajdúba, azt passzolom. Elég jól sikerült szabolcsiasítani :-) (bár közelről/belülről még nem láttam)
Nyáron, amit néztem fotózás közben, hogy szóló/csuki vegyesen van a vonalakon, kivéve a H-s járatok. Vannak persze a forgalmasabbak, mint egy 8-as amin inkább csuklós vagy 15 méteres megy, de pl a 7-es szólónak néztem, s random jött egy csuklós is.
Ez nekem hülye pestinek fura, de az itteniek dolga.
Ha felmennék Nyíregyházára fotózni holnap, melyik viszonylaton találnék csuklós kocsit? Elsősorban helyközi buszokra vagyok kíváncsi, de a helyit se vetem meg.
Ha lenne módon megváltoztatni Nyíregyházán a helyi járatokat, akkor én így hirtelen kigondolva a következőket csinálnám. Természetesen a km nem nőne, hanem ütemesebben, s hangoltan közlekednének az azonos útvonalon a járatok. Más járatokhoz is belenyúlnék, de még csak eddig jutottam a gondolatmenetben, meg az általam készített menetrendekben.
5: A járatok útvonala Jósavárosban megváltozik, most már a Garibaldi utca - Sóstói út útvonalon érik el a Sóstói úti kórházat, így pedig Örökösföldről elérhetővé válik az egyetem. A Garibaldi utcán 2 új megállót kell létesíteni, egyet a COOP-nál, egyet meg az Ószőlő utcánál.
5A: A járat megszűnik, minden járat a Sóstói úti kórházig közlekedik.
5Y: Új járat. A Család utca helyett a Törzs utcán át közlekedő 5-ös járat. Napközben óránként 1, csúcsban óránként 2 járat közlekedne a Törzs utcán. A körfogalomnál mindkét irányban új megállóhely párt kell létesíteni.
11: A járat megszűnik. Helyette az 5Y járatok közlekednek egész nap.
14-14F: A 14F csak kiegészítő szerepű, a 14-es lesz az alapjárat.
17: A járatok Bocskai utca helyett a Szegfű utcán haladnak végig az örökösföldi gyorsabb elérés érdekében. A Jósa András Kórház a továbbiakban is elérhető lesz az 5-5Y, ill a 23-23A-23Y járatokkal.
17T: A járat megszűnik. Az összes 17-es járat a Törzs utcán halad, helyette az 5Y járat közlekedik a Törzs utcán.
23-23A-23G: kiegészítő szerepe lesz a Kertvárosban a 17-es járatok mellett. Munkanap napközben közlekedik óránként. Minden nap a gumigyári műszakváltásokhoz igazodik a menetrend.
Az teljes vonalon is max Ibrány-Nagyhalászig lenne értékelhető utasforgalom. Ha valami csoda folytán szóba jönne az a vonalszakasz is később, akkor ott komolyabb korrekció kellene.
Vagy a régebbi járművekből (ha még van) igen sok pénzért felújítanak 3 szerelvényt, vagy vesznek új járműveket.
Itt a fő kérdés az lesz, hogy befogadóképességű, ülőhelyszámú járműben, vagy járműszerelvényben gondolkodnak?
Elégnek tartják a 100 ülőhelyet egy szerelvényben, vagy többet kívánnak?
2./ Az üzemeltető biztosan (90%) nem a város lesz.
Mivel pont most adták utasításba, hogy a Máriusz készíttessen terveket az egységes kisvasúti irányító testület/cég/hatóság/akármi létrehozására, így valószínűsíthető, hogy az új Főnökség lesz az üzemeltető.
Az természetesen a következő 1 év műhelyvitáinak lesz a terméke, hozadéka, hogy a mostani, kb. 30-31 hazai kisvasútból mennyi kerül az új, megalakítandó főnökség irányítása alá?
3./ Nagy valószínűséggel az állam. De ebből nem következik, hogy közszolgáltatás lesz.
Igen az lehetséges hogy nem fog egész évben közlekedni, már csak azért sem mert a hivatásforgalomból szerintem nem igazán tud szerepet vállalni. Aki Sóstóról megy iskolába vagy munkába az ezután is inkább a buszt fogja választani mivel az érinti a Belvárost is és emiatt az átszállókapcsolatok is előnyösebbek. Viszont a turisták szempontjából meg éppen hogy jobb választás lehet a vonat.
Ezek után adódnak még az alábbi kérdések amik szerintem nem elhanyagolhatóak:
-Csak a vonalat újítsák fel vagy a jáműállományt is?
-Ki fogja üzemeltetni? Hiszen a vasútvonal a MÁV tulajdonában van, vagy esetleg átkerül egy amolyan "erdei vasúthoz"?
-Ki lesz a megrendelő? Önkormányzat vagy az állam?
FIY azért lett annak idején, mert a szabadáras járatokat (magyarul különjárat), csak sárga rendszámos busszal lehetett végezni. Ezekért a cserékért és azért, hogy a sárga rendszámot használja fizetni kellett évente egy összeget. Amikor bizonyos buszokra nem volt már szükség különjárat céljából, akkor cserélték a rendszámokat újra. Mivel a sajátját már nem kaphatta vissza, ezért lettek a KUU rendszámok.
Várjuk azokat a jelentkezőket, akiket érdekelnek a helyi és regionális közlekedésszervezés kérdései. A programsorozat több üzemlátogatást és szakemberek bevonásával egy pályaválasztást segítő tréninget is tartalmaz.
Üzemlátogatásokat tervezünk Budapestre, Veszprémbe és Szegedre. Az utazási költségeket is mi álljuk, aki pedig a program során a legjobban teljesít külföldi tanulmányúton vehet részt. Nem debreceniek számára korlátozott számban szállást tudunk biztosítani.
Hoppá. Pedig már sokan tényként kezelték azt a pletykát, hogy Nyíregyen is önkormányzati cég fogja átvenni valamikor a buszközlekedést.
A jegyautomatáknak már nagyon itt van az ideje. A vasútállomásra, buszállomásra, Búza térre mindenképp kellene. De nem tartom ördögtől valónak azt se, ha lesz a Korzóban is vagy a sétálón valahol.
Gondolom az esetleges új járművek CNG MAN-ok lesznek. Mindenképp szükséges lenne növelni csuklósok arányát a teljes állományban. (Legalább 15 csuklós legyen összesen).
A vonalak újragondolására nagy szükség lenne. De nem csak foltozgatni kellene a hálózatot, hanem csinálni egy hard resetet. A belterület-külterület megosztottságot el kellene már felejteni, sőt integrálni kellene őket a többi vonalba, összevonni őket jelenlegi belterületi vonalakkal (itt elsősorban a 2-H32 párosra gondolok, de a többivel is lehetne mit kezdeni). Sok helyen át kellene gondolni a megállóhely kiosztást is. Konkrét vonalhálózatra is lenne ötletem, de azt itt hosszú lenne kifejteni, meg úgyse látnák itt a döntéshozók, vagy ha igen, akkor se érdekelné őket. A kihelyezett menetrendeket is modernizálni kellene. Legyen ütemes, és az aktuális megállóban érvényes indulásokat tartalmazza, valamint 3 vagy 4 oszlop legyen rajta: Munkanap (tanítás nap és tanszünet), szabadnap, munkaszüneti nap.
A wifi nem rossz dolog, bár nem létszükséglet, főleg egy városi buszon.
Egy kis segítséget kérnék. Nincs meg véletlenül valakinek az 5 nyíregyházi helyi csuklós forda? Elsősorban a téli menetrend szerinti érdekel, de jöhet a nyári is.
Arról se feledkezz meg, hogy Fehérgyarmat illetve Vásárosnamény környékén volt munkanap minden faluba 22.15 kor induló műszakváltós busz, így aki távolabbról utazott annak nem kellett igen korán 13-14 óra körül eljönni Budapestről , hogy hazautazzon.
Az üzemidő minden vonalon több volt ezáltal.
(Jelenleg 18.30 körül elmegy az utolsó busz munkanap szombaton ill. vasárnap még korábban 17.40 körül)
A szombat és vasárnapi közlekedés is a mostaninál több járattal bonyolódott le.
A munkahelyek, gyárak megszűntek, elég belegondolni a vásárosnaményi faforgács-lapgyárra, a Interspanra, a vásárosnaményi üveggyárra, meg a tiszaszalkai gyárra gondolni.
Természetesen Fehérgyarmaton és környékén is voltak hasonló bezárt, megszűnt gyárak.
Én is csak autóval tudok lejutni Bács -Kiskun megyéből Lónyára , mert a buszos közlekedés olyan amilyen.
Ha valóban visszaugranának a '80-as évekbe, földhöz verhetnéd a fenekedet örömödben.
Sajnos nem ugranak vissza.
Az 1980-as évek, Szabolcs megyében az autóbusz közlekedés fejlesztésének egyik fénykora volt.
Más megyékben az új gépjárműtelepek, új autóbusz állomások építése addigra már (többé-kevésbé) befejeződött, Szabolcs megyében akkor ment végbe.
Ha a 2020-2029 években annyit fejlődik Szabolcs megye közforgalmú autóbusz közlekedése, mint amekkorát fejlődött 1980-1989 között, akkor a volánosok öröm tüzeket fognak gyújtani hétvégente.
Egy kis segítséget szeretnék kérni a Solarisok generációibal kapcsolatban?
A kérdésem az lenne hogy jól tudom-e azt hogy a 2002-ben beszerzettek az első, a 2005-ben beszerzettek pedig a második generációba tartoznak? Illetve az IZM-238 első vagy második generációs?
Nem selejt, csak a megrendelt anyagok beszerzése időigényes, újra kell gyártani. Ez lesz a veszte egyébként sok-sok régebbi busznak idővel véleményem szerint.
Valakinek van infója arról, hogy mi fog változni a menetrendekben június 16-tól? Mert az ÉMKK weboldalán a szabolcsi változásokat tartalmazó pdf linkje hibás
A Korányin meg a Sóstói úton is nagy a dugó hétköznap reggelente. Mind a Belváros, mind pedig Örökösföld és Jósaváros szerintem már nagyon be van építve ahhoz hogy még a villamos vonalnak is legyen helye. Több tervváltozat is készült egyébként, volt olyan ötlet is hogy Örökösön is meg Jósában is hurokban menne, tehát egyik irányban a Törzs utcában, a másik irányban pedig a Család utcában menne. Valamint Jósavárosban is egyik irányban a Korányi, másik irányban pedig Sóstói út lenne. De készült olyan terv is hogy fejvégállomás lenne kialakítva nekik. De mint mondtam, szerintem sok helyen a város így is zsúfolt, nem tudom hogy lenne-e hely még a villamosnak is, és ha igen akkor lenne-e egyáltalán napi 10 000 utas.
Egy Sóstó-belváros-vasútállomás (kb. mint volt) vonal szerintem jelentősen megkönnyítené a közlekedést. Ha meg egy Oros-sztk-vonal is becsatlakozna ebbe, akkor TALÁN nem állna félórákat a csúcsban sem autós, sem busz.
Ha épülne Örökösföld mellé még egy Örökösföld, a Lego mellé meg még egy Lego, nos, akkor az egy egész jó nyugat-keleti tengelyt képezne egy villamosvonalnak. :) És ezzel szerintem mindent el is mondtam. De ki tudja, mit hozhat még a jövő?
Egyébként napra pontosan 7 évvel ezelőtt én is tartottam egy szuper fotótúrát Nyíregyen, ma késő este pedig szintén el fogok haladni a város mellett, az M3-ason Erdélybe menet. :)
Lehet hogy ez egy kicsit OFF téma, de talán valamelyest mégis csak kötődik ehhez a fórumhoz.
Ma van 50 éve hogy megszűnt a villamos Nyíregyházán. 1969. május 31.-én jártak utoljára. Ti hogy gondoljátok, megérné újranyitni vagy egy ekkora városban bőven elég a busz?
"Vállalkozási szerződés keretében új autóbusz telephely teljes területére vonatkozóan tanulmányterv; engedélyes tervek és kapcsolódó engedélyezési dokumentációk elkészítése; engedélyezés teljes körű lefolytatása; kiviteli tervek elkészítése; és tervezői művezetés"
"Vállalkozási szerződés keretében új autóbusz telephely teljes területére vonatkozóan tanulmányterv; engedélyes tervek és kapcsolódó engedélyezési dokumentációk elkészítése; engedélyezés teljes körű lefolytatása; kiviteli tervek elkészítése; és tervezői művezetés.
Nyíregyháza 31653/11 hrsz-ú belterületi ingatlanon tervezett helyi autóbuszjáratok (80 db autóbusz, amelyből 41 db CNG és 39 db diesel üzemű) kiszolgálását biztosító új autóbusz Telephely teljes területére vonatkozóan."
FLR-248 helyett HLF-374 FLR-249 helyett GSG-365 GMY-385 helyett JSZ-379 KRW-591 helyett HLD-897 NWX-367 helyett JAN-741
JDW-533 9:45-kor Kálmánházára ment
FIY-430 11:25-kor Pócspetribe ment NUP-089 14:40-kor Nyírszőlősön át Ibrányba NUP-091 14:45-kor Dombrádra ment ELJ-484 14:50-kor Beszterecre ment FSJ-933 19:00-kor Kocsordra ment FIY-470 19:00-kor Baktalórántházára ment
Nem is igazán a viszonylatjelző az érdekes, hanem a kerék fölé festett szám és az ablakra ragasztott piktogramok - pedig ennek a kocsinak még BKV-s múltja sem volt.
Szerintem helyköziben járt, én a 90-es évek elején utaztam hasonló busszal Mátészalka és Kocsord között. Emlékszem, hogy délután 15.30 vagy 16.00 óra körül szinte egyidőben indult a Fehérgyarmati csuklóssal. Az utóbbi járat sofőrje nem engedett fel a buszra, azt mondta menjek a másikkal, ha Kocsord az útirányom. Nem értettem igazán, hiszen mindkét járat útvonala Kocsordig megegyezett és hely is volt a buszon.
Ha napra kész dolgokra vagy kíváncsi, akkor nem sok írott anyag lesz, mert mire leírják már lesz egy újabb és jobb. Ha valamelyik nap át tudsz jönni Debrecenbe, akkor szívesen segítünk.
GTFS-ben és megállóhelyi tájékoztatásban is van gyakorlati tapasztalatunk és sok külföldi példát is tudunk mutatni.
Egy dolgozatot írok a nyíregyházi közösségi közlekedés utasinformatikai megoldásairól, de az utastájékoztatási módszerekről sehogy nem találok semmi hivatalos, vagy fél hivatalos anyagot. Tudtok valami dokumentummal, vagy akár infóval szolgálni erről? Érdekel a helyi és a helyközi közlekedés is. Akár, a kijelzők, akár a helymeghatározás, akár a járművek kommunikációja a központtal, igazából bármi érdekel.
Ha én logikusan gondolkodva bemegyek egy vendéglőbe, ahol valamiért nem azt kapom, amit szeretnék, akkor vagy nem megyek be többet, vagy megörülök annak, amit ott kapok, vagy tessék-lássék módra elfogadom a helyzetet. Az is lehet, hogy a "Kortyolda" nevű műintézményben magam is hangot adok annak, hogy miért nem árulnak csapolt sört, miközben a "A pofa sörhöz" nevűben meg igen, s hogy mégis miért nem megy át mindenki oda.
De: ha felvilágosítanak, hogy "A pofa sörhöz"-ben mindig löttyedt löttyöt adnak, itt meg ha üvegből is, de mindig frisset és a hangulat is jó, akkor már nem magyarázkodom tovább, hogy a sörivók miért maradnak a Kortyoldában, hanem elfogadom azt.
De hát mondjuk nem is lakom olyan messzi távolban, mint Zugló, ahol nyilván minden tökéletesen és sterilen logikus módon folyik-:)))
Zuglóból nem ismerem mind a 197 járás helyi (kocsma) szokásait.
Ezért azt tekintem mérvadónak, amit a helyiek (mert ők élnek ott) címül adtak.
Ha a ............Hogyan kötögessünk asztalkendőt............címet adták a saját topikuknak, akkor ott, nem keresem az űrhajó összeszerelési leírásokat.
Zuglóból a :
- Nyíregyháza közösségi közlekedési topikról azt gondolom, hogy Nyíregyháza közösségi közlekedéséről szól.
- a Szabolcs Volán topikról azt gondolom, hogy a Szabolcs Volánról és jogutódjairól szól.
Zuglóból ez így logikus.
A nevezéktanról:
attól, hogy valaminek hatszor megváltoztatták a nevét (például Magyarország) attól én még nem gondolom, hogy a névváltoztatás miatt Nyíregyháza már nem Magyarországon van, hanem..........
Szoktam erre a fórumra a kocsmahasonlatot használni. Ne értse félre senki, nem rosszmájúan teszem. Egy-egy topik olyan, mint egy jobbféle asztaltársaság, amelyik ha diffúz módon is, kisebb-nagyobb változásokkal, kilengésekkel, de összeül. Egy-egy topiknak az általános nagy szabályok mellett kialakul a saját kis privát, rejtett szabálykultúrája is, amit a moderátoroknak vagy önkéntes szigorkodóknak is illene tiszteletben tartani.
Ez pl. egy olyan "kocsma", ahová a betérők tudják, hogy hamarabb kapnak választ a Kisvárda környéki helyzetre vonatkozóan, mint a jóval később létesült Szabolcs Volán "kocsma". Ezért aztán ez egy népesebb, nagyobb forgalmú kocsma, a másik meg kong az ürességtől. Mint bármelyik város főterén, ahol az egyik étteremben sort kell állni az asztalért, a másikról meg mindenki sejti, hogy miért nem megy oda. Függetlenül attól, hogy lehet, elnevezésben az utóbbi a puccosabb / találóbb.
---
Ennek a jelenségnek talán az az oka, hogy anno kifejezetten nyíregyházi srácok kezdtek el itt komolyabb fórumozni, s lényegében máig alig olvasni olyan hozzászólásokat, amelyek Csenger vagy Fehérgyarmat, Rakamaz stb. környékéről tudósítanának rendszeresen.
Tehát még az oka is megvan ennek.
---
Nyilván ha a Szabolcs Volán topik pörögne, akkor pedig fel lehetne vetni, hogy nincs is olyan, hogy Szabolcs Volán, tehát a topik elnevezése pontatlan...
NWX-310 és 399 múlt év nyarán került át KBarcikáról, a 399-et Fehérgyarmaton nem tudták kihasználni, ezért ez év elején kicserélték valamelyik nyíregyi (talán HDA?) Ikarussal. A DUC-689 helyett nem tudom mi jár, de már kb. egy éve nem közlekedik, csak most vontatták el valahová bontani.
Rendezgetem itt a listámat (külső telephely, állománylista úgy en bloc, satöbbi), és találtam egy olyat, hogyaszongya: NWX-310. Ez hova, minek a helyére került? Nézegettem most vagy egy hétig a menetrendek.hu-féle térképet, azon nem találkoztam vele. Ugyanez a kérdésem NWX-399-cel kapcsolatban is, ami elvileg a mátészalkai(?) telepen ácsorgott vagy egy évig, de nálam nyíregyiként szerepel. Ha meg már csuklósok: a nemrégiben selejtezett DUC-689 helyét mi vette át? Ha minden igaz, az reggel ment egy kört Ibrányba csak.
Most szombaton, a tavalyi túra 1 éves fordulója alkalmából a JSZ-378-cal csapunk egy fotós menetet. A túra során a buszt azokra a helyekre visszük el, ahová anno vásárolták a 369-cel. Ha valaki kedvet kapna hozzá, várjuk. :)
Egy ilyen járat: 06:05 Nyírtelek vá.--> 06:40 Nyíregyháza aut. áll. A Mancik érkezése óta Solarisok járnak, de már 20-25 éve helyi járatos kocsikkal viszik ezt a járatot.
Köszönjük meg annak, aki 5 db csuklóst rendelt. (MJV önkormányzat). A hosszabb Solák sem képesek annyi utast elszállítani, de majd ezt is rásózzák a volánra, hogy tumultus van.
A legtöbb volános helyijárati üzemben a reggeli csúcsban (meg sok helyen más időpontban is) van több-kevesebb helyköziről beforgó busz. Az ellenkezője - helyi üzem kocsijának beforgatása helyközi járatokra - ritkább, de ilyen is akad azért több helyen.
Nyíregyháza helyi közlekedésében 2012-2016 között felhalmozott adósság+kamatok(~1,5 Mrd forint) rendezésével kapcsolatos előterjesztés a február 7-én megtartott közgyűlésre:
A nyíregyi buszokkal még jól is jártál a borsodiakhoz képest. A gondok az alkatrészek minőségéből adódnak javában, hiába szerelnek be újat/felújítottat valamibe. Állítólag már ablaktörlőt, seprűt vagy kesztyűt is csak közbeszerzéssel lehet rendelni, ami drága, de legalább a legrosszabb gagyi.
Az ÉMKK tartja a színvonalat, egyre több busz amivel járok, döglődik. Nyírtelek-Nyíregyháza viszonylaton, a legtöbbnél az ajtó nem akar rendesen záródni, vagy nyílni, valamelyik a váltóval küszködik, "sziszegős" Rábák. A típus változó: MAN, Rába, Marcopolo stb. Máshol is hasonló a helyzet?
Igazából ez nem új keletű dolog, évekkel ezelőtt már létezett olyan Nyíregyháza-Kisvárda járat, ami Nagyhalász felé közlekedett. Talán pont a nyíregyházáról 8.40-kor induló járat volt, ami kisvárdáig közlekedett anno.
Február 1-től bevezetik a Nyíregyháza - Nagyhalász - Dombrád - Kisvárda közvetlen járatokat. Ez üdvözölendő. Bár azt nem értem, hogy ehhez miért Ibránytól kellett elvenni pl. a 11:20-as buszt.
Egyébként egy Ibrány, cukrászda - Kisvárda aut. áll járatot is jónak tartanék.
De akár összekötve egy Tokaj - Ibrány - Kisvárda buszt sem tartanék ördögtől valónak. Ezzel össze lenne vonva a Gávavencsellő-Tokaj, a Rakamaz-Kemecse, az Ibrány-Dombrád és a Dombrád-Kisvárda járatok. Ezzel még lehet, hogy buszt is spórolnának.
Azért amikor az új fékbetétet is csiszolják a műhelyben, hogy egyáltalán használható legyen, az durván a 60-70-es éveket idézi... Ladáknál még a 90-es években láttam ilyet. De hallottam olyat is a műszaktól, hogy az újonnan beszerzett lengéscsillapítók is gagyik.
Itt nem a cégösszevonás a lényeg, hanem az erőltetett "központi, tömegesen jóárasított" beszerzés. Ami drágább, mintha kimennél a boltba megvenni. Grat...
Hát azért meghallgatnám azt a bírósági tárgyalást, ahol bírói szakba jutott közlekedési baleset tárgyalásán valamelyik fél, az évekkel azelőtti cégösszevonást úgy hozz összefüggésbe az adott baleset bekövetkeztével, hogy a bíró nem röhög fel és el is fogadja mint érvelést.
Ez kb. ugyanolyan, mint amikor esetünkben összevonták a 3 megyét: ami addig rosszul működött, az még rosszabb lett, ami jól működött, az meg rossz lett. Költséghatékonyság szempontból kb. 6 havi fizumat ráteszem, hogy romlott a helyzet (egyre több a közbeiktatott, átszámlázó cég), minőség nem hogy javult volna, sokkal rosszabb lett, ez előbb-utóbb sajnos balesetekkel fog végződni. Akkor majd kezdődik a szokásos egymásramutogatás, és sok év után úgysem lesz felelős senki. Azok sem, akik most saját zsebtömés esete miatt emberek ezreinek életét kockáztat(hat)ják.
Off: Ha Hajdúszoboszlót, Hajdúböszörményt, Balmazújvárost stb.. átveszik valamilyen módon, akkor onnan nagyon sok busz szabadulna fel. Csak Debrecen, aut.áll - Hajdúböszörmény, Kálvin tér között napi ~90 járat van tanítási napokon (Ebből nem mindnek van Böszörményben a végállomása). Összehasonlításként Ibrány-Nyíregyháza között asszem 33 van, ami az egyik legjobbnak számít a megyében. És ez csak az egyik Debrecen-körüli város. Nem csoda, hogy fáj a DKV foga ezekre, és a többi elővárosi járatra.
On: És igen, ha Ibrányt, Nagyhalászt átveszik, akkor oda kell csuklós. Most sincs elég, megjegyzem.
Hogy hány busz van pontosan Ibrány környékére csoportosítva, azt nem tudom, de én szerintem 20 körül lehet kb. De ha valaki tud pontosat, az ne tartsa magában.
És azért is lesz kihívás nekik, mert innentől kedzve jóval több buszuk és járatuk lesz, mint eddig.
Szerintem a Trans-tournak szüksége lesz csuklósokra is, és mivel a Setra olyanokat nem gyárt, ezért én simán el tudok képzelni csuklós Citarokat.
Egyébként körülbelül hány busz szolgálja ki manapság az Ibrány-Nagyhalász térséget, és így vajon mennyi szabadulna fel az ÉMKK-nak?
Ami pedig a DKV törekvéseit illeti, én nem tartom kizártnak azt hogy alvállalkozóként ne tűnne fel, így pedig Debrecen környékéről is felszabadulhatna néhány busz.
Egyébként én számítottam egy Debrecen és térsége pályázatra is (vannak olyan pletykák, hogy a DKV átvenné az elővárosi közlekedést Debrecen körül), de ezek szerint akkor egyenlőre ez nem fog megtörténni.
Ha új Setrákat vesznek a feladatra, akkor részemről pá-pá ÉMKK.
Meg egy Ibrány-Buj járatot is illene csinálni, mert a járás összes településéről van legalább heti egy busz Ibrányba, míg Bujról (szomszédfalu) pedig nincs.
Ha jól tudom bent áll a telepen, de hogy selejt, vagy felújítás lesz a vége azt passzolom. Mindenesetre még nincs bontósoron (mondjuk az ELS-245 is ott áll, az pedig már hónapok óta selejt...)
Pontosan nem tudom, de mintha úgy rémlene, hogy 2011-ig vagy 2012-ig közlekedett a járat, a Szabolcs Volán üzemeltette, és leggyakrabban az FLD-275-ös MAN SL 283 fordult elő rajta.
A PCP-430 már megvan Bujról, a külső telephelyéről, azt azon a szeptemberi vasárnapon lőttem, amikor Máriapócson voltam és jöttem hazafele. Azt is tudom, hogy a 431-et nem találtam volna meg aznap a külső telephelyén, mert az esti órákban jött velem szembe a Sóstói úti kórháznál, tehát arról tudom, hogy az a forda munkaszüneti napon is dolgozik. Egyébként még mindig nem biztos, hogy jövök szombaton.
Úgy látszik nekiültek átszámolni a járatok menetidejét. Ezek szerint számos esetben 5 vagy akár több percet is sikerült lefaragni belőlük. Ez jó kezdeményezés (végre), lehetne folytatni a jövőben.
Más: Lehetett hallani olyat, hogy végleg megszüntetnék a már amúgy is gyér kínálattal rendelkező Nyíregyháza-Mátészalka vasútvonalat, és helyette néhány új buszjárat indulna. Erre vonatkozó információt nem említ az összefoglaló. Ez nem valósul(t) meg, vagy pedig nem az EMKK fog 'pótolni'?
Évekkel ezelőtt dolgozott a Volánnál egy ember, aki figyelte az igényeket és ennek megfelelően szervezte a helyi közlekedést. Mióta Ő nincs, azóta semmi fejlesztés, változás.
Az ÉMKK miért nem tud változtatni a helyi járatos menetrenden?
November 1-e óta már 12 órás műszakrend van a LEGO-ban, ennek ellenére továbbra is jár a H40L járat 14:00-ra és 22:00-ra teljesen üresen, feleslegesen....
A Trans-tournak sincs azért egy olyan hű de modern járműparkja. A távolsági buszok és a két S148LE buszon kívűl ők is régi többek között 300-as sorozatú Setrákkal dolgoznak. Most jött hozzájuk is egy használt Volvo 8700 (RCL-103 ha jól tudom), de az ÉMKK-s példányokkal ellentétben az még csak nem is LE kivitelű.
A TT jelenleg sem tudja normálisan ellátni a mai vonalát sem, ha terjeszkedik abból utas szempontből nem sok jó fog származni. Egy olyan járatot ahol a 15m-es busz is határeset egy 12m-essel pótolni vicc kategória.
Jó, értem, amit írsz (mosolygok is rajta kicsit, szomorúan) - de szerintem ez azért bonyolultabb, mint pusztán a nyereségvágy vezérelte központi akarat. Azért az csak fontos, hogy látványosan ne omoljon össze a rendszer, az is, hogy ez akárhogyan mutyiznak is, egy befektetésigényes sztori, amitől vannak profitábilisabb üzletágak; s azt sem lehet feledni, hogy a multiknak eddig is mindig kinyalta a hátsóját a kormányzat, s egy ekkora állami monopólium hirtelen lebontásából valószínűleg nem lesznek kihagyhatók. Márpedig ha nem lesznek kihagyhatók, akkor egész más srófra jár az egész, mintha igen.
De hát itt az sem biztos, ami megtörtént - szóval bármi előfordulhat.
1.Végülis Hajdú-Biharban már egy ideje szívesen átvenné az előbárosi közlekedést a DKV. Ha ez megtörténik (mondjuk az csókos ITK-val karöltve), akkor a hajdú-bihari részlegből nem sok minden marad.
2. Szabolcsban a Trans-Tour is kiharaphat egy jókora szeletet, elsősorban a megye nyugati felén, Nyíregytől északra és nyugatra fekvő területeken.
3. És akkor még nem is számoltunk a strómanokkal. 100%-ra mernék fogadni arra, hogy hirtelen mindnek lesz majd buszos cége.
Tehát igen. Lehet, hogy szándékos kivéreztetés. Még az is lehet, hogy egy nagy KK-vá össze lesz vonva az összes, és a úgy vannak vele, hogy az a kevés terület, ami nekik marad majd, az kiszolgálható lesz a meglévő új(abb) buszokkal.
Az igazi kérdés, hogy cél-e egyáltalán, hogy induljon és nyerjen az ÉMKK? Én egy cinikus vén g..i vagyok, (nyugi, csak névrokona a főninek), szóval simán el tudom képzelni hogy a háttérben már megy az osztozkodás, hogy ki hol mit közlekedtessen majd, és ebben nem biztos, hogy az ÉMKK-nak is osztanak lapot. Az látszik, hogy nem nagyon törik össze magukat a KK-k felkészítésével.
Kérdés, hogy mennyire engedik be a kk-k mellé a - szintén csókos - magáncégeket, ne adj isten a multikat. Mert hát még ők hozhatnak a képbe érdemi mennyiségű új buszt.
" [...]amelyiktől nagy számban lízingel 7 év körüli importált használt buszokat."
A mondat első fele stimmelhet, de az idézett részhez észrevétel: manapság sincsenek nagy mennyiségben (értsd: 50 darab feletti, azonos típusú és kialakítású/azonos helyről származó) 7 év körüli flották eladósorban, emiatt kevésbé látom reálisnak. Inkább a legolcsóbb új buszokból fognak vásárolni (Conecto NG, Lion's Intercity, esetleg kifutó modellekből, etc). Nem túl sokat, csak amennyit nagyon muszáj.
A KK-k a piacnyitás előtt egy évvel leselejtezik a hulladékokat, leviszik 10 év körülire az átlagéletkort és a piacnyitás körüli hónapokban hosszú távú bérleti szerződést kötnek egy csókos céggel, amelyiktől nagy számban lízingel 7 év körüli importált használt buszokat. Addig pedig csak annyit kell a kk-kba beinvesztálni, hogy ne nagyon rohadjanak le járat közben a roncsok.
Ez pl. egy járható út. Mégha nem is túl szimpatikus.
Ez már a pályázat feltétele tudtommal, jelenleg indulni sem képes az Émkk, ha jól tudom 10 év az átlagéletkor-határ, és max. a 20 éves busz, de lehet ez már változott.
A piacnyitás után lesznek bizonyos megkötések? Gondolok itt például a járműállomány átlagéletkorára, mert ha ilyen kritérium lesz akkor a KK-k el sem tudnak indulni.
Ez kinek jó? A Mészáros-Trans átvesz-e egy stagnáló céget?
Ez alapjaiban sz*r, már bocsánat, itt szemléletváltásra van szükség, a vezetőség mostani formájában elbukott, és utas szempontból így is marad még 4évig.
Szép... 2010-ben 7 évre csökkent, ez valószínűleg még tovább ment volna lefelé (vagy legalább is stagnált volna), ha nincs ez a csodálatos összevonás...
Mert mit is tudott az àtlag utas.Azt,hogy volt a VOLÀN nèv.Öket nem izgatja,ès nem is tudja,hogy pl hàrom független cèg volt.Szabolcs,Hajdù ès Borsod Volàn nèven.Szabolcs,ès Hajdù jò vezetèssel modernizált.Mi nem.Viszont az àtlag nem közlekedès mániàs utast ezek a dolgok hidegen hagyjàk.Ök csak azt làtjàk,hogy itt sok mèg mindig az öreg busz.Meg sok jön töletek.Na kèpzeljètek el ha nem ezek a leosztàsok vannak,hanem mèg több hasznàlt jöttvolna töletek.Meg ma màr ÈMKK,van.Kàr ezen ràgódni.Alapbòl mind a kàoszt làtjuk.Ti is mi is.Ez a nagy baj.Ezt meg nem mi tudjuk megoldani,ezt egy reàlis vezetèsnek kène orvosolni.Köszönöm a figyelmetek.Üdv
Azèrt leirom a Borsodi àtlag,hètköznapi egyszerű emberek vèlemènyèt is nyersen,ahogy modjàk mikor feltünnek a fehèr ex MAN,jeitek,IKARUS 263-asaitok.Òzdon a MAZOK."Jellemző màs megyèkből mint mindig a szarokat idehozzàk,ez Borsod jellező,;Mert mit is làt az emberke,azt,hogy 15-ève felètek modernizàltak.Itt mèg gyomorràzó 266-os rohangàlt tavaly is.Ide jönnek jò àllapotban a buszaitok.Itt pàrnap ,hèt utàn rommà vàlik.Föleg Barcikàn.sicc..Ha jön modjuk holnap a KUU-211vagy az IEB-716 Csörögve,zörögve.Ez a vèlemèny.Mert az àtlag utas nem jegyzi meg,hogy a KUU-211 fèlève pedàns volt mèg.Akkor is làtja,hogy sok kidobott ès nem helyközire valò buszt kukàznak ide.
Na meg persze a Szabolcsból átvezetett "tartalékok" is Borsodban vannak (pl. a gxd-k), viszont egy átlagéletkor-összehasonlításra is kíváncsi lennék, persze a Nyh helyit figyelmen kívül hagyva, mert a 41 cng-s igencsaj bekavarna a szatisztikába.
De most*** a politika úgy döntött, hogy számára fontosabb a budapesti elővárosban 10 éve dolgozó, politikailag nem szobatiszta alvállalkozók azonnali menesztése.
Ezért a sárga econellekből (mai vízállás szerint), az eredetileg Borsodba szánt adag se megy tovább Pest megyénél.
Hangsúlyozom, hogy ez a mai vízállás szerinti helyzet.
A magyar politikában (mostanában) nem szokatlan, hogy amit délelőtt elhatároznak/megszavaznak, arról már délután nem tudják, délelőtt mit szavaztak meg.
*** = a korszerű harc jellemzője, a helyzetek éles és gyors változása.
Ez azért durva, mert mindenhol a "csak toljuk még át egy műszakin" hozzáállás van az érkező buszok miatt, viszont ha nem jönnek, akkor esélye sem lesz az émkk-nak piacnyitásra (2020 talán, de tökmindegy, ezt megoldják/halasztják, viszont a rohadó buszokat nem tudják, azt látja minden utas).
Ami Kisvárdán van, az eredetileg exkluzíve Sárospatak/Sátoraljaújhely lett volna, csak mivel ők már Kisvárdához tartoznak, ezért jutott közülük néhány a felső-szabolcsi térségbe is.
Van valami hiba a rendszerben, mert a 992-t meg rendszeresen Ózd környékére hozza. Biztos, hogy a 992 volt szombaton, mert Mátészalka forgalmi szolgálatnak küldtem egy csomagot és csak láttam személyesen, hogy a 992-re adtam fel :-D Mondom: ez egy hiba, amit már láttunk a belső térképes rendszerben, sőt jeleztük is. A 991 meg él és virul Ózdon :-D
A JVF-261 amúgy a felújítása óta fehérgyarmati? Ma 3 hete mintha azt láttam volna Hermánszegen. Fel is kaptam a fejem, hogy nem a 267 az, meg hogy egyensárga.
Mit válaszolt a helyi megrendelő önkormányzat a kérdéseidre, amennyiben megírtad nekik? :)
Távolról nézve, talán ha az önkormányzat a kért új buszokat nem úgy fogadta volna, hogy "Jéé kapunk buszt, mit kértünk, most csináljunk most vele?", amennyiben az ÉMKK-val mint a helyi szolgáltatást ellátó társasággal megállapodás lenne az anyagi ellentételezésről, ami évek óta húzódik, megállapodás lenne egy hosszabb, minimum 5-6-8 éves szolgáltatási időszakról és nem 3-6-9 hónap vagy 1,5 éves tologatás lenne a szerződésben, akkor lehetne ilyenekre gondolni már. De most még kardinális dolgok sincsenek eldöntve, nemhogy menetrend átalakítás, meg ütemes menetrend kialakítás, GPS-es utastájékoztatással.
Lehet, hogy merész kérdés/gondolat, de most, hogy van egy jó helyis buszpark nem kellene a menetrendeket, vonalakat is újra gondolni? Ütemes, átlátható menetrend, GPS alapú utastájékoztatás stb.
Szerintem a túlnyomó többsége 35db kb.od fog menni.múltkor is a hajdú az 5db ARC 127E miadt kapot 5db hulladék ECONELLt.másképt nem igen kapot volna szerintem.
2018. szeptember 19-én az autómentes napon (ami egyébként szeptember 22-én van) ki lesz állítva valószínűleg az ÉMKK Ikarus 311-e Nyíregyházán a Kossuth téren.
NML-990 helyett az NWX-330ment Geszteréd felé fékproblémák miatt . És tudom hogy nem( nyíregyháza közlekedése) de a PXT-192 vagy kéthete a diegoval szembe lévő benzinkúton áll
Az LKV-263 forda szerint helyizik, mint ahogyan a HYG-634/JDW-533 is. A KLH-423 és az LHD-758 meg helyközi kanyarra ugrik be. Az LKV-263 csak keddtől-péntekig csinálja az 1A-t, mivel keddtől vannak az igazi piacos napok.
Most milyen szerződésről van szó? Éves, évtizedes, mire vonatkozik? Valaki itt nagyot fog fentről bukni, valószínűleg rákenik az egészet 1, azaz 1 emberre, a sleppje majd kárpótolja.
Ma 16:33-kor IFR-193 és a KAX-531 "VONATPÓTLÓ" volt kiírva, a Szarvas utcán találkoztam velük a Széchenyi út fele tartottak, mind a 2 buszon voltak utasok
Tudja valaki hogy a Nyíregyháza - Nagykálló közötti vonatpótlókat melyik buszok csinálják? Reggel Nagykálló felől egy első vagy második generációs Solát láttam, de sajnos a rendszámát ne tudtad megnézni.
Mivel ez a busz még nemrég került át, szerintem ez amolyan próbaüzemnek felelhet meg, vagy lehet jövő héttől már ki lesz használva ezen a fordán, nem ismerem a forgalmát, ritkán járok arra.
A Szabolcs Volánnál (aztán később a Hajdú Volánnál is) azért volt erős a lengyel vonal, mert volt Debrecenben egy kereskedőcég, amelyik a lengyel buszokra szakosodott és jó kapcsolatot épített ki az említett két társaság vezetőivel. Ott is van a Quattro-Ker honlapján a mai napig: "2004-ben kizárólagos vezérképviseleti szerződést kötöttünk a Polskie Autobusy Sp.z o.o. céggel az Autosan autóbuszok értékesítésére." Ez volt az az év, amikor a Szabolcs Volán megvette az első 12 Autosanját (az eredetileg betervezett 9 db E94.53 helyett). A többi adta magát. Minden Autosan, Jelcz és Solaris, ami az utána következő években forgalomba állt, Debrecenben kapott rendszámot. A kistérségi példányokat is ők hozták be és állították forgalomba.
Volt egy ilyen időszak, aztán véget ért. Most nem helyben döntenek arról, hogy mit szeretnének vásárolni, csak a darabszámokat mondhatják meg legfeljebb, hogy melyik méretből mi kéne. Ami a gázbuszokat illeti, az ÉMKK-nak nem volt beleszólása a típus kiválasztásába, mert ez nem az ő bulijuk, ők csak üzemeltetik szerződés alapján a flottát. Az önkormányzat nem kereste a gázbusz-beszerzést megelőzően a Solaris-képviseletet, sem ők a nyíregyieket. Valószínűleg nem is volt ilyen preferencia. Ezért nem lett Solaris.
Az MAN pedig korábban sikerrel húzta be a kaposvári és miskolci gázbusz-tendereket, így ugyanazt kínálták Nyíregyházának is. Az lett volna a csoda, ha nem ők nyernek.
Pedig a sztori legelején, szinte biztosra vettem, hogy Solarist fognak venni. Aztán mégse így lett. Egyébként nekem is feltűnt, hogy csókos gyár lett az MAN.
Az hogy például Kaposváron, Miskolcon és Nyíregyházán is az MAN nyerte a CNG tendereket szerintem nem olyan meglepő. Se a Mercedesnek, se a Volvonak (se a Credonak), és még egy csomó gyártónak nincs CNG busza, ráadásul egy kiépített országos szervizhálózata van Magyarországon az MAN-nek. Talán egyedül a nyíregyházi tenderen tudta megszorongatni a Solaris.
Mivel senki nem írt időpontot, hogy meddig vannak még a korábban is közlekedett buszok, így tegnap elmentem a LEGO-hoz.
Sajnos már az új buszokból volt kint egy pár, DE elég amatőr volt ez a váltás!
1) Még nem is kellett volna kiadni az új buszokat mivel nem volt elég busz. Két településről is az előző szolgáltató busza jött.
2) Ahelyett, hogy 11 db egyforma buszt vesznek igazán vehettek volna 3 tengelyes buszt is. Korábban Hajdúhadházról egy háromtengelyes Irizar busz járt a LEGO-ba. Tegnap meg két busz is jött Hajdúhadházról. Azért ez elég pazarlás....
Öröm látni, hogy nem ilyen 25-30 éves lefingott használt szarokkal szállítják a melósokat, hanem zsír új buszokkal. Az automata váltóért meg plusz pont jár :P
Nem értem hogy ezzel mit akar Lövei Csaba: "Szerinte végtelenül szomorú, hogy annyira alacsony az önkormányzat lobbiereje a kormánynál, hogy egy állami cég vezetése minden korábbi ígéret és megállapodás ellenére pert indít a város ellen."
Szerintem az ÉMKK igenis jól tette hogy nem hagyta elúszni a neki járó pénzt és pert mert indítani az önkormányzat ellen.
A legótól is kidobálták/kidobálják a buszroncsderbit. Az új üzemeltető a Révész cégcsoport lesz, új Iveco buszaik itt-ott már láthatók szép legós színekben.
Nagykállói helyi buszmenetrend 1978-ból. Ugyanezen évben a Volán üzemeltetett helyijáratot Kisvárdán, Mátészalkán, Fehérgyarmaton, Nyírbátorban, Újfehértón és Tiszavasváriban is.
Le van állítva, tavaly nyáron kapott egy részleges felújítást, utána nem sokkal az első futómű felfüggesztése szó szerint beszakadt az utastérbe, sorsa azóta is kétséges. Tiszalök - Polgár között volt, jelenleg egy DUD van helyette...
2019.12.31-ig az Émkk lett kijelölve ismét. Ekkora dilettáns bandát, így megint nem lesz semmi fejlődés, a 10 évnél azért már lehetett volna tervezgetni...
Nyári menetrend lép életbe a nyíregyházi helyi vonalakon. Érinti többek között a 2-2Y, 4-4Y, 8, 14, 17-17T vonalakat.
Az eddigi évekhez hasonlóan a nyári tanszünetben nem közlekednek a 8A, 15, H33(egy szem járata) vonalak járatai. Viszont közlekedik újra, nyári munkanapokon három járatpárral a 16-os (Autóbuszállomás - Ipari utca).
Miből gondolod, hogy a Nyíregyháza-Balsa ráfizetéses?
Nem ismerem a konkrét forgalmi adatokat, de ahogy a térképre nézek, azt látom, hogy egy megyeszékhelyt köt össze több faluval, amelyekből vélelmezhetően elég nagy a hivatásforgalom. A járatsűrűség eléggé optimálisnak tűnik ahhoz, hogy ne rohadjanak a buszok fél napig valamelyik parkolóban, hanem jó kis fordabeosztást tudjanak készíteni. Én azt gondolom, hogy azon a vonalon még nagyobb is lehet a nyereség, mint a budapesti járatokon.
Én úgy érzem, hogy a piacnyitásra még nem toboroznának, ez valami konkrétabb, esetleg már megkötött szerződés lehet. És a megfogalmazás nekem azt sugallja, hogy talán Nyíregyházát ez a történet nem is érinti. (Egyébként a munkavégzés helyeként nem egy Nyíregytől 50 km-re eső helyet jelölne meg, hacsak nem egy kintalvós településre utal ezzel.)
Ezzel együtt abszolút elképzelhető, amit írsz, a piacnyitás utánra. :)
Azt én is tudom hogy valószínűleg nem 10-20 éves buszokat hozna a Trans-tour. Én csak arra mondtam hogy attól hogy egy vonalon nem állami hanem magáncég a szolgáltató még nem biztos hogy növekszik is a szolgáltatási színvonal. Állami és magánvállalat is tud egyaránt jó és rossz szolgáltatást is nyújtani.
Bár mondjuk a piacnyitást már én is várom, ha mondjuk a Trans-tour átvenne jó néhány vonalat, az ÉMKK-nál felszabadult buszokkal ismét selejtezni tudnák az elavult járműveket.
Szerintem a Trans-Tour pont nem 10-20 éves buszokat hozna. Sőt, a Nyh-Balsa járatra is tervezik, hogy LE Setrákra cserélik a teljes állományt. Szóval ők nem egy KingLong mutyis banda. De ha csak a meglévő Setrákból csoportosítanának át, már az is jó lenne. Bár ezt kétlem.
Illetve lenne egy kérdésem. A Nyíregyháza - Budapest járatuk szerintem nyereséges, de a Nyíregyháza - Buj - Balsa vonaluk már gondolom nem úgyhogy szerintem ezután kiegészítést kaphat mivel közszolgáltatási szerződés szerint üzemelteti a vonalat. Mekkora lehet ez az összeg és mi alapján ítélik meg? Kilométer alapján kaphatnak támogatást és ha igen km-ként mekkora ez az összeg?
Az hogy ki a szolgáltató szerintem teljesen mindegy bizonyos feltételek mellett. Én úgy látom hogy ebben az esetben ez csak pénz kérdése. Ha az állam nem sajnálja a pénzt a közlekedési központoktól (vagy jelen esetben a buszbeszerzést végző Volán buszparktól) és nem hagyja lezülleni a kk-kat akkor ők is tudnak magas színvonalú szolgáltatást nyújtani.
De ugyanez igaz fordított esetben is, ha megszerzi a vonalak üzemeltetését egy magáncég de a közszolgáltatásért kevés pénzt kap és kicsi a haszon akkor egy magáncég sem lesz olyan hülye hogy megvegye a legújabb és legdrágább buszt, helyette majd hoz be nyugatról 10-20 éves használt járműveket.
Szóval én azon az állásponton vagyok hogy nekem igazából teljesen mindegy hogy ÉMKK vagy Trans-tour. Ha a szolgáltatásért megkapják a pénzük és megéri a fejlesztés akkor a színvonal is magasabb lesz, de ha az állam részéről nincs kellő motiváció akkor szerintem teljesen mindegy hogy magáncég vagy állami mert így nem lehet egyről a kettőre jutni.
Jó menetrenddel a hosszított is elég lenne. Szerintem jobban örülne egy átlagutas egy hosszított, LE Setrának, mint egy MAN SG-nek a kb. 30 ülőhelyével.
Amúgy gondolom 4200, 4201, 4202, 4203, 4212 kéne a Trans-Tour-nak első sorban. Nem hiszem, hogy az utasok annyira szomorúak lennének ettől. :D
Egy ütemes menetrend, légkondis 15m-es LE Setrák és máris szebb a világ. :D
Mivel két tokaji fordát átvett Szerencstől Nyíregyháza (ezeken a JSZ-369 és 378 közlekedik), a Credót az LDL-591-es 263-assal együtt áthelyezték Nyíregyházára, úgy tűnik véglegesen.
Úgy tudom hogy jövőre jön a piacnyitás, ha nem tolják ki a határidőt (ismét).
Nem tudok én se semmit mondani, de én arra tippelnék hogy arra számítanak hátha nyernek majd a pályázaton. Ha ez megtörténik akkor szerintem elsősorban Nyíregyházától észak felé lévő vonalakat veszik majd át, Nagyhalász, Beszterec stb.
Mindenesetre én kíváncsian várom hogy milyen járműveket szereznek majd be (ha nyernek), remélhetőleg hosszítottak helyett néhány csuklóst is vásárolnak mert errefelé elkél.
Merrefelé várható a Trans-Tour terjeszkedése? Visszaolvasva nem találtam semmit, az oldalukon viszont igen, a sofőrtoborzós résznél:
"Nyíregyházához 50km-es távolságban, tervezett járatbővítés vonala". (Ezen felül a már meglévő vonalaikat említik, mint a leendő sofőrök munkaterülete.)
Hallottatok bármi idevágót, hogy ez mit takarhat? Előre is köszönöm. :)
Srácok! Ezek az autóbuszok fel vannak szerelve EMKE-vel, mert reggel helyköziznek. Miért kell mindenből szenzációt csinálni? Gondolom most a Vonatpótló miatt vannak fordamódosítások, forgalomszervezések. Nem hiszem, hogy ezeknek akkor hírértéke van, hogy mindent ki kell ide írni. Szerintem ha belsős ember írna itt, akkor tudna még nagyobb érdekességeket írni. De nem teszi és szerintem így van rendjén.
A 22.40-es Besenyődi járat Magyra is be fog térni. A 18.05-ös Geszterédi járat munkanapokon Bökönyig megy majd. Valamint a két átkerült tokaji fordák egyike már nem rezsiben megy majd hajnalban Gávavencsellőröl Tokajba, hanem egy új járattal.
Minden reggel csinál helyközi kanyart két helyis busz és két helyközis busz meg helyis kanyart. Gondolom valami forgalomszervezés lehetett. Máskor is volt már ilyen.
Miért kellene elküldeni egy leszakadt lemezburkolat miatt, ami közelében sincs anyagiakban a valaki fantáziájában született 1,5 millióhoz? Azt, hogy ki mit tesz, fordul vagy körbemegy, ami szintén nem veszélytelen, ne bíráljuk már felül szakmai hozzáértés nélkül. Oda nem lenne szabad buszokat be sem engedni, Ikarus is akadt fent, Ikarusnak is tépett le kipufogót, takarólemezt. Lehet bizonyítani, 18,75 hosszú portál hídas busszal hogyan kell ügyeskedni, fordulni. Hibázni pedig bárki hibázhat, aki nem ezt mondja hazudik. Gondolom Te is szoktál hibázni a Magad "szakterületén".
És a másfélmilliós kárt sem tudom honnan vetted. Gyári alkatrészekkel, munkaórával is max 1 misi, de gondolom annyi munkát számolnak rá, amennyit tudnak. Ez önkormányzati busz, ilyenkor megy a körbejelentgetés amúgy? Fogalmam sincs az ilyen procedúrákról.
IOA-679, FIY-437, PDC-980, PNG-049, PNG-050 + 5 NWX-es Volvo. Összesen 10 kocsi volt, de csak az NWX-eseknek talán csak 1-1 járatra kellett beugraniuk.
Azt konkrétan nem tudom, de kell a darabszám, hogy a napi fordán felül elég legyen vonatpótlózni is, ezért nem került még a selejtsorra, mivel tudtommal az a sors vár rá.
Annyi biztos, hogy jövőhét szerdán még forgalomban lesz, ugyanúgy mint ma is, vonatpótlózni. Hogy ott lesz-e, vagy máshová osztják be, azt szerintem még senki nem tudja, mindenesetre lehet még találkozni vele az utakon.
3 napja én is láttam még dolgozni az EVL-428 at jött valahonnan a Tiszavasvári úton. 2017 12 28 án volt az utolsó műszakis napja ,ergo van rajta friss műszaki . Így nem hiszem hogy leselejteznének egy kocsit amin van műszaki, vagy de ?
Minden reggel látom különjárati táblával itt nyíregyen a hófehér kitűnő állapotban lévő Miskolcról átkerült IOA-679 Ikarus EAG E98-at. Szerződéses feladatokat lát el manapság?
Néhány aktuális megfigyelés, (fél?)infó, stb. az Ikarusokról..
IK 415 : A korábbi hírekkel ellentétben egyelőre nem selejtezik a helyközi példányokat.
Úgy látszik az EWS-831 visszatalált az egykoron oly sokat látogatott falujába:
Ma pedig a 833 is kint volt, később járatban is:
Nem fogjuk már forgalomban látni viszont az EVL-428-at. Úgy tudom a Miskolcra elszármazott testvérének is befellegzett. Biztosan emlékeznek itt néhányan mekkora újdonság volt annak idején a helyi járatokon megjelenő három db "kocka Ikarus", az elején lévő zöld árnyalatos csíkokkal; most már végleg eltűnnek ezek is (kis híján a helyközi társaikkal együtt).
E 95:
A JMN rendszámú nyíregyházi telephelyes Scania-s "Jemen" marad.
Az IUN-280 jelenleg Miskolcon tartózkodik nagyfelújítás céljából.
Ik 260:
FKF-435: selejt
GXW-441: gyakran látni kint különféle hk. járatokon
Ik. 280:
FVJ-500: selejt
AVE-335: ahogy itt el is hangzott, Miskolcra vitték, az un. stratégiai tartalék flottába. A korábbi hozzászólások alapján elvileg még jövő év elejéig van műszakija. Nem lepődnék meg ha az ország utolsó forgalomban lévő Prága váltós Ikarusa lenne.
Más:
Milyen járművek vannak most tartalékban a helyi járaton?
Rendszámlistát nem tudok, de Nyíregyen helyiben csak a Solák és a Cng-sek maradtak, tartalék nélkül, a többit szétszórták. Egyedül a JOB-672 ment át helyközibe, a többit elvitték, vagy selejt.
EWS-834 eltűnt a selejtsorról, hogy tényleg leselejtezték, vagy javítják mégis, holnapra megmondom.