valószínűleg az (egyébként rendszeres) áthaladó military forgalmat hallottad, pár C130 és egy A400 volt. Feltételezve hogy az Esztergom-Mezőhegyes vonalon laksz.
"Az utóbbi időben a média egy része újra "rászállt" a Magyar Légierő részben kormányzati felhasználású repülőgépeinek ügyére. Párszor már megírtam, hogy hazánk a térségben utolsóként rendszeresített ilyen célú repülőgépeket, amelyek minden országban rendelkezésére állnak az adott haderőnek vagy (és) állami szerveknek. Végre nem történik olyan méltatlan esemény, amikor egy külföldi hivatalos látogatáson a legfelső magyar állami vezetők egy "barbi-színű" fapados gépből szállnak ki. "
Nem a transzpondert kapcsolják ki, hanem a követő oldalak kínálják szolgáltatásként, hogy jó pénzért nem jelenítenek meg egy-egy adott gépet. Katonáéknál lehet, hogy jogi út is van, fizetés nélkül. Kivéve adsbexchange.com, ők nem vesznek le semmit.
Hogy lehet olyan, hogy kikapcsolt transzponderrel ment?? Békeidőben ez lehetséges? Nem életszerű, hiszen a transzponder az irányításnak is kell. Nem csak az FL24 elől rejtőzik el a kikapcsolással. De akkor meg hogy?
TRA 23EEAST E - TRA=Temporary Restricted Areas, a 23E az Eger, Mátra, Hortobágy vonal és nagy környéke
GND, 4000 feet - GND=Ground(talaj) 4000 fett az-az láb vagyis 1200 méter. Itt azt írják milyen korlátozások vannak, tehát a talajtól 1200 méterig. Ilyenkor ha valaki át akar repülni rajta fölötte tegye meg, vagy kerülje ki.
08:0009:15 - itt meg a korlátozás idejét írják UTC időben.
Innen lehet tudni pl. a katonai mozgás idejét, annak magasságát, és relatív helyét.
Homályosítsatok már fel, mire jó ez a plusz és mínusz? Mi a gyakorlati haszna?
soha semmire nem használtam még.... ez valami lájk szerűség?
Szerintem pont hogy nem tisztázott/érthető ez az egész. Hogy a hozzászólás tartalmára vagy minőségére vonatkozik? Vagy épp - a hozzászóló személyére?
Tehát nem egy sima like/dislike, hanem egy definiálatlan katyvasz. Kár is, hogy egyáltalán van. Mivel érthetetlen, és mindenki azt gondol/lát bele, amit akar.
Káosz. Szerintem.
(és amúgy én meg nem szeretek lemínuszolva lenni, amikor semmi oka nincs... igaz, következménye sincs :-))
Pontosan. Mint a disqus-on is. Ha az ismerős.
Gyakorlatilag úgy tudom, semmi jelentősége.
Arra elvileg jó, hogy a hozzászóló felé jelezzék egy betű leírása nélkül, hogy tetszik/nem tetszik amit írt. Csak az a gáz, hogy a szóban forgó elmebetegek miatt a kutya se törődik vele, mert automatimusan nyomják a mínuszt, másnál meg a pluszt.
Mondjuk az biztos, hogy nincs tisztában az adott funkcióval, mert ha tudná mire való, akkor azt is felfogná, hogy ezzel az agyatlan mínuszolásával értelmetlenné, abszolút értéktelenné, súlytalanná teszi.
Offtopic: vajon milyen súlyos pszichikai sérülés kell ahhoz, hogy valaki itt is mínuszolgasson?
Üdv a klubban, engem is üldöz (főleg) a repfórumokban egy ideje egy ilyen nyomorult mínuszoló. Foggalmam nincs, miért szabadult rám, miért/hol nézett ki magának, s mi a célja ezzel. Nagyon beteg emberek vannak e világon...
A repülőkövetős oldalon valahogy vissza lehet nézni pár napra visszamenőleg az adatokat? Először repültem, és kíváncsi lennék dolgokra! (Olyasmire gondolok, hogy így utólag vissza lehet nézni, ugy mint videót/animációt de a pontos adatokkal (Magasság, sebesség, útvonal, géptíus/azonosító) nagyjából ezek érdekelnének! Ha igen, írok pontosabb adatokat! Sajna nem vagyok képben repülők terén -de akkora élmény volt először repülni-, hogy érdekelne párdolog-bár teljesen LAIKUS vagyok! Ha van ilyenre lehetőség légyszi írjatok! (Ha nem a megfelelő topikba írtam, elnézést, tényleg laikus vagyok, de kíváncsi is!)
Kicsit nézegetve a radar előzményeit, egy Cessna Citation mintha kénytelen lett volna visszafordulni (gondolom, a FOAM jelzésű dobozok a reptéren a tűzoltókat jelentik). Remélem, nincs komolyabb baj, csak a kötelező készültség...
Amikor kérdeztem, még erről szállt le egy gép a radar szerint.
Kapják be... ha valami érdekes gép jön, az vagy sötétben, vagy felhőben, vagy a túloldalról. :(((
Leszállási irányt lehet tudni esetleg? Hosszú pálya, kelet felől tűnik logikusnak, de most épp arra megy szembe a felszálló forgalom. Ilyenkor kerültetnek a nagy vassal, vagy a kedvéért a kis gépeket térítik?
Mondjátok, ez mi a bánatos lófasz volt? Látom, hogy a RyanAir gépe átmegy városnézőbe Újpest felett... kicsit visszatekertem a fr24.com-on és...
Nézzétek már meg ma 17:55-kor (UTC), hogy mit láttok! Nekem olyan volt, mintha kis híján beleszállt volna (szó szerint) a RYR4092 az előtte repülő ROT237V seggébe itt a Duna felett.
Lehet 2 volt, én csak félcipőt láttam. De amúgy meg költői kérdés, mert nem értek hozzá: mit is tudna tenni 1-3-5 rakétával, vagy akármennyivel, ha az usa el akarná tenni láb alól? Infracsapda amíg ki nem fogy, de csak azokra, ami hőkövetős. Ha el akarnák tenni láb alól, 1-2 vadászgép sem tudna érdemben besegíteni.
Még jó, hogy nem hideg / világ háborús korszak van.
Az gondolom nincs meg hogy ferihegy KURVANAGY. ergo nagyon nem mindegy melyik kifutó melyik részéhez mész ki, vagy egyáltalán kigurulnak-e a kifutóra vagy helyből elrajtolnak a betonplaccról.
Miért? szemerkélő esőben nem kattan el a kamera? vagy ködös is volt?
Gondolom amúgy valamikor mennek tovább is onnan, mert nem maradnak örökre ott.
Én csak hallottam, itt húzott el a ház felett, de olyan tempóban hogy azt sem fogtam fel hogy merről merre halad. mire felálltam az ablak alatt ülve már távolodott valamerre.
Valamit nem értek: ma, valamikor 12:45 és 13:10 között láttam, látszólag a szokottnál alacsonyabban elrepülni Ferihegy irányába egy gépet a Duna felett. O.K., valószínűleg a Qatar gépe volt, bár ha hinni lehet a fr24.com-nak, akkor a szokott 1100-900m közti magasságon volt. De... jött mögötte valami, ami nincs benne az archivumban, sem a radaron, sem a rep.tér érkezett gépeinek listájában.
Én úgy láttam, hogy egy zöld, viszonylag kisméretű gép, a törzs végében lévő két hajtóművel és zöld(?) festéssel.
A fr24 szerint egy KLM gép jött utána, de az egy B737, ami a szárnyán hordja a hajtóműveit.
Én láttam volna rosszul?
Valójában csak az tűnt fel, hogy mintha túl alacsonyan repült volna mindkettő.
Időnként velük is előfordul, hogy bekapcsoljáj a respondert vagy mi az a kütyü :)
Ezek Szentendre felől érkeztek, elrepültek a Duna felett kb. a Margit-szigetig és onnan úgy saccolom, Budaörs irányába távoztak.
Ebben az a furcsa, hogy amikor kérdeztem, akkor a Cessna(?) előtti gép nem látszott nálam az oldalon. Most újra visszajátszottam, most ott van a Ryanair B737-ese...
Valami gázos ezzel az oldallal: meg akartam nézni, hogy mi volt a Ryanair gép típusa, újra visszatekertem a lejátszást a fenti időpontra, erre egy A320-as gépet mutatott a Ryanairé helyett.
Ma 18:12 körül láttam elhúzni egy gépet nagyjából Óbuda felett. Valahogy furának tűnt a vízszintes vezérsíkok helye. Mintha nem a törzs végén lettek volna, hanem a függőleges vezérsíkon.
Viszont a fr24.com-on nem látom. A közvetlenül mögötte érkező kisgép (valami Cessna, ha igaz) már megvan.
Nem tudjátok véletlenül (vagy szándékosan :D), hogy milyen gép lehetett? Gyanítom, katonai, a vezérsíkok elhelyezkedését illetően meg nem vagyok 100%-ig biztos, ezért is kezdtem keresni, hogy ki volt.
miután leszállt már nehezen lehetne azt mondani hogy nem :) ezzel a járatszámmal valóban Cairóba járkál, de ez most egyenesen ide jött jó lenne tudni mikor megy
Ha Romániában vagy Bulgáriában van gyakorlat akkor rajtunk keresztül szoktak átmenni, és mivel Pest minden tekintetben megfelelő nekik ezért itt szoktak megállni.
Arról tud valaki, hogy az éjszaka (2019.06.13. kb. 1 óra táján) milyen (harci) helikopter mozgás volt? Ebben az időben Hatvan felett húzott át igen alacsony magasságban két madár. Én csak hallottam, de volt aki a fényeiket is látta, de a típus sajnos nincs meg. Flightradar (természetesen) nem mutat semmit...
> LX-VCA 16:12-kor érkezik... valószínűleg a város felől. [Cargolux B747-8]
Hétvégén, amit a kargó B747 bemutatott a Csősztorony felett az ijesztő volt. Erős forduló közben próbált magasságot nyerni, de valószínűleg tökig megrakva szállt fel, mert úgy üvöltöttek a hajtóművei, hogy mindenki nézett felfelé vajon leesik vagy sem? Mindezt kb. lassított felvétel sebességével adta elő, aztán csak tovább tudott menni.
Nem tartom jó ötletnek a ferihegyi óriásgépes kargózás erőltetését a főváros felé, mert veszélyes! Lásd például annó a holland lakótelepre ráesett cionista 747-est, ami egy egész panelházat letarolt, de orosz An-124-gyel is volt ugyanolyan baleset. Bp-en is bőven van kiemelkedően magas népsűrűségű lakótelep az útvonal alatt, nagy a baleseti kockázat. Jobb lenne ezért Tökölt vagy más repteret átalakítani nehéz kargó célokra.
2019.jún 03. hétfőn 22:10 körül valami nagyon furcsa repült át Kőbánya-Kispest környékén, valószínűleg Ferihegy felé. Mivel már sötét volt, csak a fényszórókat lehetett látni és olyan erős hangja volt, mintha valami nagy régi dugattyús gép lenne, mondjuk DC-3/Li-2 méretű, de inkább egymotoros jellegű hangja volt, mély, gurgulázó.
A lámpái alapján viszont függőleges kiterjedésű objektum volt, szóval vagy egy helikopter vitt valamit kötélen függesztve vagy két helikopter repült szűk kötelékben? Viszont kifejezetten nem helis hangja volt (nem hiszem, hogy repülne még errefelé Mi-4 vagy más nagy dugattyús helikopter.)
Ma, péntek negyed egykor milyen hét katonai heli repülhetett át Vác felett? A Duna felől jöttek. Talán Blackhawkok? Volt rajtuk külső tank is, vagy valami hasonló.
Egyébként most hogy Kecskemét átmenetileg bezárta a kapukat, az összes honvédségi gép is itt állomásozik, ma délután ért vissza az AN-26-os ha jól láttam.
Nincs ötleted a FR24 honnan tudta már felszálláskor hogy a gép Kijevbe megy? PErsze nem mindig találják el de most ült, már az idefele úton is. Ez nem egy menetrend amit betáplálnak előre az adatbázisukba aztán önműködően megy az úticél párosítás a járatszámokkal hosszútávon, ad-hoc cargo járatról van szó és ugyanazzal a járatszámmal több helyre is repülnek.
A spottert most június közepéig el kell felejteni teljesen, a 2-esen pályazár van, semmi nem megy ott.
Ha csak nézni szeretnéd, az Aeroparkot ajánlom, valószínűleg ott fog elhúzni a fejed felett, de a Cargodomb is jó hely lehet rá, csak ott már lent lesz.
Oké, lehet akkor az kavarta meg annyira a sorrendeket, hogy kitérőre kellett menni pár gépnek, amíg az ATC utoléri magát a rendezésben? Mert azt láttam, hogy indulók szépen indultak, csak az érkezők voltak kissé "megzakkanva" egy ideig...
Mi ez a keringőzés Ferihegy körül? Még zivatar sincs a környékén.
BAW688, SWT5867, DLH2HW, AFL2468, mit csinálnak, miért köröznek, miért térnek ki mindenfele? Mások is elég furán közelítenek...
2019. ápr. 10. szerda, 19:55
Most kezdenek lassan berendeződni leszálláshoz.
Az udvaron láttam, a BAW688 konkrétan itt fölöttem ment egy olyan várakozókörön, amit akkor szoktak, amikor Ferihegy nem tud gépet fogadni. Ebből figyeltem fel rá, utána néztem meg, és láttam, hogy többek is balettoznak-keringőznek.
ez egy bp-i bázisú gépnek tűnik jelenleg és ma vmiért ő repülte a london-szucsáva járatot oda-vissza így lett ebből ma egy BUD- SCV-LTN-SCV - BUD. szvsz.
Szucsávából (Suceava) Wizz járat "Lisztferin" -pár perce landolt- (HA-LXN) tudni valamit róla, mi volt az eredeti uticél, mert elvileg onnan nincs menetrend szerint járat