A haverom ugy elakadt augusztusban a tátrájával, hogy következö év februárban tudtuk kiszedni, addigra fagyott meg annyira a föld, hogy be tudtunk érte menni kotroval.
Egyszer egy volt kelléga akadt el egy John Deere 4730-assal. És nem csak simán elakadt, hanem szó szerint felhasalt vele, amiben az a szép teljesítmény, hogy annak 1800mm a hasmagassága! :-D
Jah, a terpjároban az a jo, hogy ott akad el az ember, ahol a madár sem jár. )))
Volt már részem olyanban, hogy lánctalpas is elakadt. Mondjuk akkor egy S3 csörös bányaplatos Tátrával akadtam el. Ejj de régi szép idök voltak azok. )))
A legnagyobb baj, hogy bár én nem kértem, van az elejében eszköz a sávtartó automatikához meg a ráfutásos balesetre figyelmeztetéshez.
Előbbi semmire sem jó (Mert ha tempomattal bekapcsolom és elengedem a kormányt, azonnal kiabál hogy fogjam a kormányt vezetés közben. Akkor meg minek?), utóbbi jó lett volna, ha van az előző autómban is de végülis megcsinálták azt is.
Ahha, én is addig motoroztam az Endurómmal (na jó, Simson Enduró volt :-) ), amíg kb. 25-tel száguldva át nem estem egy kutyàn, én vérezve sántikàltam, a kutya meg épen körberöhögött. Akkor eldöntöttem, hogy ha tehetem, kerülöm e 3B-s (Borul, Beázik, Bejönakutya) járműfajt. Ehhez persze hozzájárult, hogy elértem az autójogsi-kort. :-)
Azzal a Jeeppel ránézésre annyi a baj, hogy sérülèkeny az eleje.
Pár éve vettem egy KTM 990 Adventure-t, hogy majd én azzal a világból is ki tudok majd menni.
Első utam a repülőtér környékére vezetett (Ferihegy), a földúton előttem épp egy mentő küzdött az elemekkel, elesett ui egy motoros és a cross-csizma ellenére nyílt lábszártörése lett. Hát az egy rövid motorozás volt, vettem gyorsan egy cross-csizmát magamnak is. Aztán hibát hibára halmoztam: bekapcsolva felejtett ABS-sel lezúgtam valami köves patakmederben ezerrel, eltévedtem és kapával, kaszával meg fejszével integettek a helyiek, egyedül tekeregtem úttalan utakon. Többen szóltak, hogy ezt ne csináljam. Ne menjek egyedül, mert ha baj van, nincs segítség.
Hát csatlakoztam BIKE-R barátom terepezős csapatához (róla annyit, hogy jelenleg Szibériában van úton Magadan felé motorral). Vettem bütykös gumit a vasra és elmentem velük egy rövid gyakorló túrára. Egy darabig jól is ment, de aztán jött egy iszonyat sáros agyagos domboldal, ahonnan állóra fékezett kerekekkel csúsztam le, a mai napig nem tudom, hogy-hogy nem estem el. Szóltam BIKE-R-nek hogy a legközelebbi aszfaltos részen én hazaindulok mert halálközeli élményből ennyi elég is :-) És itt be is fejeztem a terepmotorozós karriert.
De azért vonz ez a sarazós-tökön-paszulyon átvágós világ úgyhogy lett a Jeep.... :-)
Nem kell elbonyolítani, kell kötél, ásó, még egy autó, meg néhány erős legény, illetve józanság, hogy az ember ne másszon be agyatlanul mindenhová. Ha meg ott a baj, akkor nem kell nekiállni nyüstölni a vasat, hanem segítséget kérni, akár a fórumon keresztül, utána mennek innét a népek, mint a keselyűk :)
Örülök, hogy teccccett. Elindultál egy végtelen lejtőn (vagy emelkedőn, nézőpont kérdése), csaxólok... :-)
Lájtos volt, hidd el. Utcai gumival gond nélkül megjártad (bár most valóban nagyon ki van mosva). :-)
Képzeld el ugyanezt egy olyan zuhé után/közben, mint ami a Nemesbük(k?) utcàt nemrég kétszer is megáldotta. :-) Kb. a 31-esről nem tudtàl volna felmászni a Haraszt-hegyre...
javaslom hogy vegyél trepnit, elfér a csomagtartoban, aztán jo áso sem ártana, de kell egy nagyon éles fejsze is, mert nem lehet mindenhol ásni, de ágakat, gallyakat leszelni lehet. az is jo ám a kerekek alá. Aztán majd egy jo csörlö sem ártana, persze nem kell megvenni a legdrágábbat, mert minek?
Ezért jók ezek az autók, bárhol lehet velük izgalmas terepet találni. A környéken lakom (Gyömrő), tudok pár helyet, ha gondolod, akkor mehetünk egy kört. Amúgy is szeretném felmérni a környéket ismét, egy jótékonysági túrának keresnék nem karcos útvonalat.
Indultunk Monorról Tetepuszta felé, hogy majd Mendén kimegyünk a 31-esre. Rögtön az elején, a "Strázsa-hegy" tövében egy 3-4 méteres siratófal tetején mély árok a traktorkerekeknek, középen meg nagy kupac kemény agyag. Kértem a feleségemet, hogy írányítson, de fogalma nem volt arról, hogy a kerekeket meg a kocsi alját nézze. Felmentem, hol az első kerék nem érte a talajt, hol a hátsó, még meg is álltam a billegő autóval, de átjutottam. Ezután eltévedtünk, 30 centis porban kavarogtunk össze-vissza, majd Péteri előtt kijutottunk az aszfaltra. Ezután mentünk a belinkelt földúthoz, nyomtattam térképet, kiszíneztem az útvonalat: Sülysáp sápi része volt a cél.
Na itt jött a lájtos kocsikázás. 90%-ban rendben volt az út, aztán volt rész, ahol több méteres kráter állta az utunkat, a vízmosások helyenként csak pár centi széles kis gerinceket hagytak az útból. Amikor az első ilyenről lecsúsztam, azt hittem, felborulunk, kapaszkodtunk mindketten a jobb első ajtóba, de nem borult fel, ment tovább. A térkép nem sokat ér, hiába google maps, ott is van bekötő, ahol nem jelöli és nincs is út, ahol szerinte van.
Ráadásul a térképen minden simának tűnik, itt meg olyan meredek emelkedők-lejtők voltak hogy azt hittem, sosem jutunk fel (utcai gumik vannak a kocsin). De vett minden akadályt. 10 percenként találtuk szembe magunkat olyan szituációval, hogy ki kellett szállni és megnézni, mik az esélyeink. Az egyik ilyet lefotóztuk. A képek csalnak: a lejtő meredek - nyilván ezért is van ilyen vízmosás - a bal kerék melletti árok 40-50 cm mély és ami a jobb kerék előtt húz ferdén keresztbe az csak annyira mély, hogy felakadjon a lökhárító (ment előttünk már arra valaki, de biztosan sokkal magasabb járművel.) Itt a megoldás végül az volt, hogy kézzel földet hordtam a jobb kerék előtti mélyedésbe (lapát vagy ásó nélkül többé nem indulok terepre) és amikor már elégnek tűnt átgurultam rajta. A bal keréknél lévő széle az útnak omladozott, félelmetes volt.
De az egész annyira jó volt, hogy bármikor, újra, mégegyszer!!! Köszönöm.
Köszönöm a jótanácsokat, igyekszem megfogadni. Az enyém alapból elsőkerekes és a hátsó kapcsolható hozzá, de amúgy értek mindent. Kinyomtatom magamnak amiket írtál :-)
Automata azt jelenti, hogy miután át, vagy bekapcsoltad a 4 kerék hajtást, azaz az elsöket, nem kell kiszálnod az autobol és az elsö kerékagynál kézzel áttekerni a körmöket és lefixálni, hogy elöl is hajtson. Ezt már automatikusan oldja meg a szerkezet. Régen ilyen nem volt, elég macerás volt a terepezés. )))
Na most 4 kerék hajtásnál lehetöleg kemény talajon, vagy aszfalt, beton, stb nem megyünk!!!
Mert befeszülhet a hajtáslánc kanyarodáskor és bármikor eltörhet valami, féltengely, kardán, fogaskerekek, bármi.
Igen drága mulatság lesz.
Operett terepjárokkal lehet, de azokkal viszont nem lehet terepezni. Valamit valamiért.
Télen hoban, jégen lehet használni, de száraz uton nem.
Ja, a fogyasztás is extrémen megnö 4 kerékhajtásnál. Persze kit érdekel, ha élvezünk, kerüljön amibe akar! )))
Tudom, h nem bántásbol irtad, enyim végin is ott a smile. Sajnos ez is tud jo sokat fogyasztni. Ha üresen megyek, akkor is berántj 9-10 litert. Gondolom a gumi minta sem mindegy. Viszont sokat járok laza talajon, illetve piszok nagy sárbn erdei talajon. Oda meg ez kell.
160? Na az számomra álom ezzel a döggel, ez jo h megy 120-al, de jo hosszu egyenes kell ehhez is. )))
Nem lehet, hogy valami olyasmi rendszer, mint az SX/újVitara alatt, hogy magától akar nyomatékot elosztani tárcsás tgkapcsolóval s ha nem zárod fixre (mert elfelejted vagy nem is lehet), terepen hamar melege lesz?
Nem is bántásból/támadásból írtam! Paraszt lévén pontosan tudom, hogy mire/miért jó egy pickup, és mire/miért nem.
Minden a kompromisszumról szól, neked mi a fontos, és ennek érdekében mi fölött vagy hajlandó szemet hunyni. Az enyém jobb terepjáró mint egy pickup, viszont nem tudom rá földobni a köbös tartályt, a vetőmagot, nem tudom elköltségelni, viszont beférünk heten (három gyerekülés nem viccel), kényelmesen utazik 160-at ha kellene (mondjuk sose kell :-) cserébe normál használatban is berántja 11-12 litert, a nagy súly miatt (2700 kg üresen) eszi a gumit/féket/futóművet... és így tovább.
Szóval kinek mi a fontos, a lényeg, hogy senki ne várjon olyat a gépétől, amire az nem való. Egy ML Merci jól elboldogul a hóban, porban, meg a lakókocsival, de soha nem volt terepjáró (mint ahogy az XC90 se, meg az X5 se), ezért nem is szabad sokat várni tőle.
"kb. 2 perc alatt nem engedte az összkerékhajtást, mert - gondolom - elmelegedett.."
a Haldexet annyira nem ismerem (tán valahogy hidraulikusan zár a fordulat különbségre), de amiről Te beszélsz az inkább a viszko kuplung lehet, ami nem bírja a melegedést.
A KIában, meg a BMW-kben is egy egyszerű többtárcsás kuplung (mint a motoroké) zárja a hátsót (elsőt) vagy aut. fordulatkülönbségre, vagy manuálisan.Ez nem szok elengedni.
Ps.: csak mert én a saját jólszituált SUVomból (LR Discovery3) indulok ki, és abban ha megfelelő helyre állítom az okostekerőt, meg nem felejtem el kinyomni a kipörgésgátlót, akkor pickupot reggelizik :-D
Mondjuk ebben van felező és rendes difizár középen+hátul, meg ezen felül a tudja ezt a fékezős machinálást is. De ha nem kapcsolom ki a kipörgésgátlót, akkor simán belefullad a sárba, mielőtt összesarazná a tetőt (c:
Operett összkerekes merci terepjároval haverom nem tud ott feljönni, ahol sima hátsokerék hajtással felmegy a nissan picup-om.
Sajna ebben sincs difizár, de eléggé extrém helyeken mentem már vele. Egyszer akadtam el, de végül sikerült kievickélnem a 60 cm-es sárbol. Mondjuk elég jo gumikkal járok.
Mondjuk úgy, hogy szoktam durva helyeken is járni, és nincs diffizáram.
És nem, nem mennél el ugyanott a Scudóval.
Természetesen van az a pont, ahol zár nélkül halott vagy, de ha van az autó alatt egy normális futómű (értsd: nem gyors kanyarokra hangolt, feszes személyautó-futómű), amivel a kerekek talajt érnek, ez azért elég extrém helyzetekben jön csak el.
Ezt így nem nagyon értem, hogy "rátenni a nyomatékot", de tudtommal az ESP megfékezi a kipörgő kereket, oszt "rámegy" a nyomaték az épp állóra. legalábbis remélem:-)
Ez az active drive low szerintem van az enyémben is. Erre azt mondja a videó közepén, hogy bármely kerékre képes külön is a maximális nyomatékot rátenni. Párszor még kimegyek vele a mezőre és veszek egy rendes terepjárót :-)
bocsi, hogy én is , mint telekjáró tulaj belevau, de szerintem nem is ez a legnagyobb gond.
a Haldex, vagy akármelyik kuplungos változat úgy működik, mint egy fixre zárt középső difi.
A gond inkább ott van, hogy se elől, se hátul nincs egy difizár, így egy első, meg egy hátsó ki tud pörögni, ami rézsűre ferdén felhajtásnál meg is történik. Nekem (Kia Sportage) ezt valamelyest próbálja kompenzálni az ESP, de nem az igazi. Gyakorlatilag ez ilyen jellegű akadályokat kivéve, eddig a Fiat Scudo (2WD)kisteherautóm is elment mindenhol, ahol ez.
Én nem is értem, miért nem tesznek a gyártók, (akár felárért) difizárat az autókba.
Nagyon sok szorult helyzetből kiszedné az autót, meg merem kockáztatni, hogy terepen ér annyit (ha nem többet) mint egy átlagos telekjáró összkerékhajtása.
Igazad van, tudom. Körbe műanyag alul, az alja nincs lepáncélozva sehol. A Trailhawk kivitel már terepesebb (jobb terepszögek, kicsit nagyobb hasmagasság, fémlemez védi alul a kényes részeket), de a lenti videóban is olyasmit mond a tesztelő, hogy "visible damage" nélkül szeretné megúszni :-)
A Trailhawk is tetszett volna, de mivel cégautó, ügyfelekhez is járok vele és már ez sem egy business like kivitel, így maradt a Limited kiadás.
Ezen a topicon még új vagyok, de mint egy Jeep Renegade újdosült tulajdonosa már majdnem off-roadosnak érzem magam :-)
Lelkesen keresgélek a neten, de nem találok olyan útvonalakat, ahol legálisan lehet egy kicsit terepen kirándulni. Totál amatőr vagyok, az autóm sem egy "igazi" terepjáró (9 fokozatú automata váltó, 4WD lock, lejtemenet vezérlő, sár, por, hó üzemmód van rajta) - de ettől még inkább plazaterepjáró mint igazi.
Viszont a Ferihegyi repülőtér körül, Nagytarcsa környékén, Gomba-Tetepuszta - Mende vonalon már próbálkoztam földúton és nagyon tetszett.
Van esetleg valakinek valami ötlete, merre lehetne ilyen utakra menni?
Monoron lakom, de ez mindegy, aszfalton is megy az autó :-)
Szerintem egy kategória, ahol a Yokoval elmentem, ott a másikkal is jöttek, ahol nem, ott a másik is megállt. A Yokohama puhább anyagból készül, jobban kopik, viszont télen sokkal stabilabb jégen és havon.
Közbenmeg eladóvá vállt a gépem. Igaz még nem hirdettem meg, de kiírom már ide, valaki minta keresett volna itt pickupot nemrég.
Mazda b2500, 2002.12 290000 km, uj kuplung, új jobbos féltengely, új terepváltólánc(gyári, 180000Ft), összes szilent, gömbfely új, kerékcsapágyak újak, segédirányítókar új, Ironman erősített laprugó(1éves), fékek újak, Van hozzá egy platódoboz(nem ázik), és pusszban 4db még jó Michelin latitud cross gumi.
Klimája jól működik, fényezése karcos, de shol sem rozsdás, az alváza sem. Plató ajtaját megtolattam, vettem rá eg újat, de azt is sikerült összebaxni, úgyhogy többet nem veszek rá :D 2 tonnás horog
Ha feltételezzük, hogy a munkahelymegvilágító-lámpa eredeti célja az, hogy az út mellett végzett munka közben láss, és azt is feltételezzük, hogy közben sötét van, valamint nem zárjuk ki, hogy ilyen munkát végezhetnek nem mindennapi méretű és alakú járművel is, akkor egész logikusnak tűnik, hogy nem baj, ha az is lát téged, aki nem a lámpáddal szemből közeledik.
Nekem most az SX-szen a ködlámpán van, a Jimny-n a tetőlàmpán (nem munkalàmpa volt, hanem távfényszóró) volt hasonló kapcsolás: refivel egyszerre - ki - önállóan (mármint helyzetjelzővel).
A busz tetejèn a refiket is így szerettem volna, de félreértés miatt ugyanúgy lettek bekötve, mint a többi (munkalámpa) a tetőn: helyzetjelző-függően. Ezzel így a 4 munkalàmpa teljesen szabàlyos, a 2 távfényszóró viszont nem egészen, elvileg csak a gyári refikkel együtt mehetne. Elhelyezésileg mind szabàlyos, mégis ebbe kötnek bele vizsgán, nem a bekötésbe. :-)
Nem. Jogszabály szerint csak akkor kapcsolható a munkalámpa, ha ég a helyzetjelző. Ha szabálykövetők akarunk lenni, a munkalámpa áramkört egy relével kell leválasztani, ha a helyzetjező megy, akkor meghúz a relé, ezután tudod kapcsolni a lámpákat. Jó nagy baromság, de én így látom a megoldást. Persze lehet ott egy kapcsoló valahol, ahol ezt a kört megkerülöd, ha vége az NKH-s bemutatónak....
Lószart, kell egy háromállású kapcsoló. 1-es állásban lámpa off. 2-es állásban lámpa on, ha a helyzetjelzőről jön áram (relé). 3-as állásban lámpa on, akármi van.
Tök egyszerű, be kell kötni egy relét, amit a helyzetjelző vezérel, ezen keresztül mehet a lámpák megtáplálása, illetve kell egy rejtett kapcsoló, amivel kikerülheted ezt a funkciót, utána jöhetnek az NKH-sok, csak a többi átalakítás miatt kell izgulni, amiből a magunkfajtának van bőven :)
Jelentsen, amíg korrekt módon, egy válaszlevéllel (mondjuk a jogszabály kopizásával, miszerint nem is kell legyen középső lámpa) el lehet intézni, addig nem érdekel, nem tudhatja minden Kovács2 tizedes a komplett KöHÉM6-ot és a többi kismillió jogszabályt, de mégis elvárható, hogy intézkedjen, ha valami kirívóan szabálytalant, veszélyeset gyanít. Csak ha tévedett, azt ne az autós szívja meg.
Ja, ez engem is érdekelne, itt is lehet ilyenkor "fellebbezni", papírokkal elintézni, ha egyértelműen nincs igaza az utcai nkh-snak, mint rendőrségi ügy esetében, vagy innen feltétlenül a vizsga a következő lépés?
Van valami anyagi felelőssége az útonállónak, vagy tényleg, szó szerint bármiért vizsgára küldhet, legfeljebb jót röhög(ne, ha megtudná) a markába?
Ilyen elven bármiért vizsgára küldhet, mert ő buta.
Már nem emléxem, miért, de egyszer, mikor az volt az indok, hogy majd a szab.sértési előadó eldönti, azt mondtam nekik, hogy ilyen elven akár azért is feljelenthet, mert mondjuk nincs középső lámpa, oszt majd a szab. sértési előadó eldönti.
Nekem az még az érdekes az egészben, hogy általában, ha nem értünk egyet a rend őrével, akkor azt mondom, hogy jelentsen fel, nem fogadom el az álláspontját. (ebből ált. az van, hogy nem teszi meg, nem szeret írni)
Ha mégis, akkor kiküldik a 30-50-akármennyi bírságot, amit megfellebbezek, aztán lesz tárgyalás. Legalábbis régebben így volt. ennél a vizsgára rendelésnél nincs jogorvoslati lehetőség? És, ha átmegy úgy ahogy van, akkor visszaadják a pénzt?
Hát, annyit elértek nálam a túlképzett embereid, hogy kinyomtattam s beraktam a forgalmiba az állásfoglalásaikat, miszerint lehetnek bárhol, nem kell letakarni és nem kell jóváhagyási jel.
(Arról is van amúgy, hogy ez utóbbi ellenére nem lehet bármit kinevezni s bekötni munkalámpának; másra jóváhagyott lámpa - pl. távfényszóró - nem funkcionálhat munkalámpaként, hiába annak a fénye lenne jó az adott munkához.)
De mondom nincsenek bekapcsolva, CE jelzes van mindegyiken, mi nem szabalyos?
Hivott egy kollegajat. Az oregnek lattam a szemen hogy nem akar baszogatni, plane miutan mondtam hogy En is dolgozok kozuton, de voltak vagy 30an, nem akart kitunni.
Aztan kitalaltak hogy szabalyos, ha le vannak takarva. Jo, mondom akkor huzok mindegyikre egy zoknit,aztan felejtsuk el egymast.
Haaaat, igazabol nem lehetnek fent. De mondom miert?
ez a szabaly. Egy logikus magyarazattal kertem megindokolni, nem tudtak. Jo mondom akkor szarok ratok. Mikozben toltottek ki a papirokat, kerdezgettem oket, hogy milyen lampa lehet fent?
azt mondtak aminek van jelzese. Mondom ezen ott a CE. Nagy kuss. Ket perc mulva kerdezem hogy milyen jelzes kell, kuss. Ket perc mulva megint kerdezem, es azt mondtak hogy E jelzesu az elfogadott.
jelzem, az o kocsiaik is tele voltak lampaval, megkerdeztem volna, hogy azokon milyen jelzes van, csak nem akartam forszirozni, mert feltem hogy leveszi a rendszamot. Akkor meg lement volna a fuggony nalam, es biztosan elvertem volna az embert, most meg ulnek a racs mogott. Pedig aztan nagyon turelmes ember vagyok, de az biztos ezt valtotta volna ki belolem.
Fehervarra kell mennem szigoritott muszakira, de en a mozaikba szeretnek idopontot kerni, mert ott el tudjak nekem intezni.
Csak mert van 5 tetőlámpám és több állásfoglalásom is az nkh-tól, hogy szabad ilyet.
(Ettől persze vizsgán letakartatják őket, mert nem merik átengedni. Kivéve a Mozaikban, ott nem gond. :-) )
De hogy pont egy nkh-s kötözködjön? Ha Kovács2tizedes nem tudja pontosan a szabályokat, azt elfogadom (bár akkor meg pont ezért ne kötözködjön), de hogy az nkh-sok?!
"Vegye vigye! Pajero sparta! Elnyuhetetlen 2.8 motor, minden manualis, zero hibalehetoseg! 163 ezer km. Terepgumi zsir uj, kulon felnin. 9 szemelyes. 1.4 millio"
A Mazda motoros kompresszoros ha jol tudom, es allitolag eloszeretettel hal be rajta mar ebben a korban. A javitasa meg eleg huzos. Egyik baratom szeretett volna ilyet, de emiatt lebeszeltek
tegnap az orszagos munkavedelmi felugyeloseg kivitette a vadonat uj honda aramfejlesztonket a munkateruletrol, mert szerinte az nem biztonsagos. Kb 1 millio olyan gep lehet az orszagban, csoda hogy nem halnak halomra tole az emberek
Ismeretségi körben van 2, bár én konkrétan nem használtam ezt a márkát. Biztos lehet felállítani sorrendet márkák, típusok szerint (kinek mi lenne első helyen), de szerintem neked arra, amire kell, tökéletesen megfelel. Vegyél rá valami normális AT gumit, ha nagyon szar a terep, akkor +láncot (így elmész aszfalton, terepen is viszonylag normális komforttal, használd, tartsd karban (olaj+szűrők csere 10.000-ként, zsírzás?), oszt víz!
köszönöm a választ. Sajnos muszáj volt lépnem, így végül egy 2004-es évjáratú Ranger lett, nem volt több időm keresgélni. Itt-ott festegetett, javítgatott, szervizkönyv nélkül, de összességében szép állapotú, valaha Olaszországból behozva. Érzésre, szemre jól egyben van, a szerelő szerint mechanikailag is, a váltás érzésre igen fiatalos. Állítólag 188 ezer km van benne, de hát ez csak egy szám.
Jelenleg szerelőnél, összes szíj és folyadék cseréje végett, meg ami még kell. Az M0-n már volt alkalmam menni vele hosszan, 110-nél még egész csendes, ekkor forog 3000-t a motor. Gyorsabban menni már nem jó érzés vele, pedig megindul még ilyenkor.
Ismered a típust? Esetleg van valami gyenge pontja, amire oda kell figyelnem?
Volt korábban egy L200-am, jelenleg egy saját Samurai-al nyomulok, és egy céges B2500-al néha, tehát van némi fogalmam a terepen vezetésről.
váltanom kell, mert bővültünk a melóhelyen, fog kelleni húzogatni is cuccot, ártérben, gátról fel-gátról le. Erre; bármennyire is imádom, de a Samu nem jó.
nagyon gondolkozom dízel GV-n/az első generációs gömbölyű elejűn/, esetleg ha minden kötél szakad, akkor az utolsó évjáratos kockából valami dízelt.
sokat járok vízparton, erdőben, gáton földúton, de van hogy aszfalton kell letolni 300kilométert egy 5 mázsás csónakkal a tréleren.
fent vázolt variációkon kívül mi lenne még szerintetek életképes megoldás típus terén olyan 1.1 - 1.2 millióig?
Egy kis segítségre lenne szükségem.A két gumi közül melyiket választanátok 215/80 R 15-ös méretben,kb 50-50% terepre lenne,nem igazán nagy sárban,inkább homokon,de egész évben akár hóban is,lejegesedett úton nem,Gaz-69-re lenne felrakva.
Android és iOS alá is létezik több ilyen típusú szoftver, egy részük teljesen ingyenes (a minden hülyeséggel kibővített verziókért meg párszáz Ft-ot kérnek). Ha már van telefontartód, akkor full free. Ha nincs, akkor rendelsz a kínaiaktól postával együtt 700 Ft-ért.
A szoftverekben általában állítható az érzékenység (vagyis mennyi legyen a csillapítás/simítás), beállíthatók riasztási határszögek, illetve látványos grafikával vakítható a paraszt is. Néhány példa:
Most őszintén, a 2500 forint annyira megterhel? Az ki van találva, mechanikailag kiforrott konstrukció, lengés csillapításra ott a víz benne, ennél praktikusabb megoldást nehéz találni.
"mikor abban a helyzetben vagy, hogy számítana a mérés, akkor valószínűleg nem sokat tudsz korrigálni."
Pont ezért lenne jó, mert ha pl. tudom, hogy 35°-ot bír, akkor max 30-ig megyek, mert azt tudom, hogy a határon egy rossz irányba fordított kormány is "segíthet" a dőlésben.
A belinkelt eszközökből az első a golyós tetszik, a másikra írtam, hogy aranyozott. De hát ez tudvalevő, hogy Off-road, és hajósboltban ugyanaz a sekli 5x annyi, mint a vasboltban.
Én egy egyszerű szögbeosztású lap előtt cérnán függő súlyra gondoltam (valami féklengéscsillapítással)
Dőléshatárnál észnél kell lenni, egy rossz kormánymozdulat és meg van a baj. Vagy csak egyszerűen az egyik kerek elereszt.....
A probléma a műszerekkel, hogy mikor abban a helyzetben vagy, hogy számítana a mérés, akkor valószínűleg nem sokat tudsz korrigálni. Például oldaldölve ha kezd süllyedni a kerék, akkor maximum kiabálni tudsz, hogy hagyja abba ...
30 fölé önhordós, független felfüggesztésű autóval nem nagyon mennék.
A series Land Roverek tudnak 45-öt, de azoknál a padló feletti részek tömege nevetségesen kevés, pőre alumíniumlemezek. Pl. egy hosszú series teteje nincs 30 kiló. Emiatt aztán a súlyának a 80%-a az alváz, a motor, váltó, meg a futóművek, emiatt meglehetősen lent van a súlypontjuk.
Eléggé topicidegen vagyok itt (Kia Sportage), de nem igazán találok infót.
Azt találtam az autómról, (de általában más tipusokról is) hogy a max dőlés szöge 45°, ami nekem elég hihetetlennek tünik. (van ahol 48-at is írnak) Szerintetek általában mennyi a biztonságos dőlésszög egy átlag "telekjárónál". Tudom, csalóka a dolog, kezdőnek a 30° is ijesztő tud lenni, ezért barkácsolnék az autóba egy egyszerű függős dőlésszög mérőt ( a boltiak feltehetőleg aranyozottak, legalábbis az árukból ez látszik) Azért érdekelne, mert néha járok gátak oldalán, és nem tapasztalatból akarom megtudni, mikor borul.
Én tavaly adtam el kb. ennyiért a tök jó bőrben levő tgk LandCruiser 90-esem (7személyes Disco lett helyette), szóval ha nem kell a nyitott plató, akkor inkább valami ilyesmit keresnék. Pl. van rugózása, rendes diffizára, élhetőbb utastere stb.
Mind bírja. Állapotot kell venni, nem kilométert, kort! Jófajta gumival elmész 2 kerekes autóval is. Gyengébb gumival elmész 4x4 autóval is (sofőr kérdés). Mennyire nehéz a terep? Autópályán csodára ne számíts, a száguldást nem szeretik, se hajtásban, se fogyasztásban. Esetleg kint nézni autót? talán nem csak lelakott, agyontekert példányok vannak!
először is bocs, ha volt már. Random végigolvastam tizenvalahány oldalt a fórumból, nem találtam hasonló témát.
Szóval szeretnék venni egy járművet erdős, füves, sáros terepre, lehetőleg pickupot, 1.6 - 2 m Ft-ig átírással, kötelező cserékkel, szervizzel. A dolga annyi lenne, hogy saját lábon elmegy 1500 km-t autópályán a célig (Belgium), ledolgozik 3-4 hónapot terepen, majd hazajön, lehetőleg szintén saját lábon. Autót / motort már vettem párat, de terepjárót még nem. Az általános dolgokon kívül, amiket amúgy is néznék, mi az, amire érdemes odafigyelni? Ami szóba jött Mitsubishi L200, Nissan Pick Up, Mazda B2500/Ford Ranger - nagyjából ebben a sorrendben, ezek vannak abban a korban, amit még meg tudok fizetni. Noha nem mai darabokról lévén szó már bármi megtörténhet, de ha van valakinek véleménye / ellenvéleménye, kérem ne tartsa magában, minden tanács jól jön.
Sziasztok! Gyári 15-ös Galloper (pajerora is passzol) felni 4db eladó. Igény esetén az ötödik is. Kissé kopottasak,így egy festés fel tudná dobni őket. Irányár 35ezer ft.
Igen ez még az I-es vagy kocka - az érdekelne, hogy van-e valami gyári előre tervezett hely a kábelek bevezetésének, vagy csak keressek egy "belépésipontot" meg egy fúrót. Még most vettem és nem volt időm/helyem tüzetesen átnézni, de átíratás előtt akarom még felrakni a horgot.
Tudom, mindenki lusta, de néha mégis kifolynak szakdolgozat szintű értekezések valamelyik lusta topiclakó "tollából". :-) :-)
Nem, konkrét összetűzésem még nem volt, azaz ha lett is volna, nem álltam meg a mögöttem refiző s dudáló címeres Vitara sofőrjének itt a X-XVII. kerületben a fődúton. Nem éreztem, hogy defektem lenne, max. azért reklamálhatott volna, hogy nem világítok, de én a lakteres irányból érkeztem, nem a kívüliről. :-)
védművel ellátott vízterület esetén a védmű mentetlen oldalának alapjától kifelé számított 100 méteres, védmű nélküli vízterületeknél a partvonaltól számított 200 méteres sáv minősül törvény szerint a halgazdálkodási vízterület partjának.
ezen belül, ha van nálad fogásra alkalmas horgászkészség, akkor csak érvényes területi jeggyel + állami jeggyel tartózkodhatsz...
autót meg a halászati őr átnézheti...
"Mert van ugye egy erdőtörvényünk ami alapján szabad sátorozni"
esetenként szigorítani lehet, itt nálunk is pl. /Körös-maros Nemzeti Park területe/
Keresek néhány műanyagot a most vásárolt autómra. Paraméterek: Vitara (kocka, nem Grand) 5 ajtós 1,6 16v 2004-es évjárat: - hűtőmaszk - bal első sárvédő díszléc (ehhez felfogató bolha, ha van) - jobb hátsó függőleges díszléc ami az ajtó mellett fut le a lámpa irányába.
Illetve érdekelne, hogy a hűtőmaszk esetén van e különbség motor/évjárat stb tekintetében, kell e valamire figyelnem. Utángyártott mennyire passzol? Ha bontás alatt álló autó van valakinél Pesten vagy a környékén az is jó lenne, mert kell még egy-két apróság. Köszönöm előre is!
Kedvencem a "vízparti sátorozás tilos" című dörgedelem. "És tessék mondani, meddig vízpart a vízpart? Mert van ugye egy erdőtörvényünk ami alapján szabad sátorozni..." A válasz általában az, hogy "Akkor nyissa fel a csomagtartót és kérem a horgászengedélyeket!"
Most őszintén? Nem mindegy? Itt ugy is mindenki azt csinál amit akar. Engem már őszintén nem érdekel, hogy kinek mire van Ąjogsija", mire van joga, mit szabad, és mit nem. Annyira túl van szabályozva, és bonyolítva minden, hogy követhetetlen. Itt semmit sem szabad, de közben mégis, mindenért fizetni kell, mindenki baszogat mindenkit, mindenkit zavar a másik stb stb.
Én már le*arom!
Ingyen parkolok, ahol fizetős, és nincs kiírva, hogy az és órát sem látok. ( úgy sem fizetem ki a büntit soha az életben)
Húzok nagyfutót B jogsival (a rendőr sem tudta megmondani hogy pontosan mennyi húzhatok az autómmal hivatalosan B-vel). Arra figyelek, hogy ne legyen 2 tengelyes, mert hiába fér bele a súlyba, az már gyanús.
Ott terepjárózok, ahol éppen kedvem van, a paraszt újgazdag biciklist meg túristát aki pampog(nem általánosítok,csak van egy ilyen rétegük), és még vissza sem köszön kiröhögöm, ha erdészt látok, odamegyek, beszélek vele pár szót, hogy itt vagyunk, és kész. Kirándulunk. Nem is szólnak soha semmi rosszat. Ha a vadász megkér, hogy most vadásznak, elmegyek. Kárt úgy sem teszek semmiben. Én az úton közlekedek, normálisan, tényleg a józan észen belül, semmit rosszat nem csinálva, és még magán területen sem megyek. Ha valakinek ezek nem tetszenek, bekaphatják. Hívjon rendőrt, papot, katonát, vagy amit akar. ha kedvem volna megvárnám és röhögnék, ha nem, elmennék. Ha mindenki a saját dolgával törődne, nem volna itt semmi baj. Olyan jól meg lehetne férni egymás mellett.. de nem! Baszogassuk csak egymást
A hólánc nagyon hasznos, évek óta hordozgatom telente, de még sosem használtam őket :) Kb olyan mint a légzsák más autókban, természetesen a Defenderben ez ismeretlen fogalom :)
Évekig csak MT-vel jártam, most az idén télen téligumival pörögtem, hóban jégben jó volt, hólánc mindig kéznél, ha nagy a sár, akkor azzal tudom a mintázatot ellensúlyozni.
Az én összeállításom: MT - Yokohama Geloandar MT; Téli - Kumho (nem tudom a típusát, ha érdekel megnézem)
Tapasztalatok: A Yokohama elég puha anyagból készül, esőben, télen jól tapad, viszont nyáron, ha az ember nyúzza (gyors kanyar, nagy fékezés) erősen tud kopni. Nekem átlagosan 50 ezer kilométert bír, de ha vigyáz az ember, akkor tovább is elvan. Sűrű mintázatú, egy idő után elkezd zajosodni, de megfelelő hifivel ez nem gond.
Kumho - ha érdekel megnézem a típust, sokat terepeztem vele télen, valamivel jobban csúszott, mint az MT gumi, de ha pörgettem, akkor nem volt gond.
Nyílván egy Simex mintás MT mindent visz, de azzal utazni hosszú távon nem nagy öröm.
Kérlek benneteket segítsek a gumi választásban, még nincs tapasztalatom!
L200-ra vennék gumikat 225/75 R16 , napi 40 km aszfalt és naponta több-kevesebb terepre esős időben, télen gondolom sár is lesz gazdagon, mondjuk most is van.... Elméletileg terep gumi kellene, hogy el tudjak menni terepen ha megkívánja, de azt hallottam, hogy tönkre foglya tenni az aszfalt, és 10.000 km. után kikagylósodik. Ez igaz? Azért 150.000 Ft egy évre kicsit erős szerintem ha tönkre megy és kb. 15.000 km-t megyek évente.
Gondoltam még fél terep gumira is, de nem nagyon hiszek benne, azt mondták , hogy a kukac minta tele megy sárral aztán kész...nem megy tovább!?
Az aszfalt gumit pedig kipróbáltam, 20 percig szívtunk az első saras nyomon amíg kijöttünk.
Vagy vegyek fél terep garnitúrát aztán ősszel vegyek egy terep garnitúrát tavaszig? Ezt is költségesnek érzem...
Egy 3 éves hagyományt folytatva, Május 16-19 között tervezzük az idei első túrát Romániába a Pádis-hegység környékére. Még két autót szívesen várnánk a csapatba. Ha érdekel valakit, tudok küldeni képeket az eddigi romániai túrákról :)
Vadkempingezni megyünk, szállás nincs, mindenki csak a saját utazási költségeit és az étkezését fizeti. (Abból élünk, azt esszük, amit viszünk :) )
Van pár track amik közül tervezünk lejárni egyet-kettőt, de ha esetleg van a környékről bevált útvonalatok, vagy jó tippetek, ne tartsátok magatokban :)
Eddigi létszámunk 3 autó: Két Toyota LC és egy LR Disco, ehhez várunk még maximum két jól felkészített gépjárművet közvetlen, természetszerető és játszós terepet kedvelő legénységgel :D
Volt valamiféle jelvény rajta, de ugye én is tudok valamiféle jelvényt csinálni, fogalmam sincs, hogy milyen az, ami hivatalos.
A konkrét helyzet, amikor jött, és hős volt, egy két sávos aszfaltos útról elérhető, behajtani tilos és ilyesmi nélküli közúti gázlón hajtottunk át*, miután kamerával felszerelkezve jött, és feljelentéssel fenyegetőzött. Miután jeleztem, hogy esetleg kéne egy behajtani tilos tábla, azt mondta, hogy azt lelopják, és különben is.
Nyilván nem feszítettük túl a húrt, mert minek, de elvi síkon érdekelne, hogy milyen jogosultságai vannak.
*igaz, hogy oda-vissza, mert sáros volt a kocsi alja, de jogilag mégiscsak egy közúton tolattunk, többször, az meg ugye nem tilos
Egyre több mindent kell védeni, gondolom a Natura 2000 terjeszkedés mögött is inkább a kapott támogatás áll, minthogy melyik madárkának mi lesz az élőhelyével, szemlátomást egy ilyen területen való erdőirtásnál senkit sem érdekel.
Attól függ, hogy halászati őr vagy társadalmi halőr. A kettő egymáshoz képest kb. olyan, mint a közteres meg az önkéntes parkőr bácsi. Lásd 2013. évi CII. törvény 56-57.§-át a halgazdálkodásról és a hal védelméről. A halászati őr a 7. bekezdés szerint:
"Az egyes rendészeti feladatokat ellátó személyek tevékenységéről, valamint egyes törvényeknek az iskolakerülés elleni fellépést biztosító módosításáról szóló törvény szerint alkalmazott halászati őr az ott meghatározott intézkedések és kényszerítő eszközök alkalmazásán túl a halgazdálkodási vízterületen és annak partján jogosult:"
Jelenleg adva van egy garmin 64 gps ami adja a jelet egy kis laptopnak ami fut egy navigáció program. Hiába szereztünk be anno mindenféle térképet, egyszerűen csak a főbb, beton/aszfalt utakat látunk rajta, gyakorlatilag vakon megyünk az irány/pont felé a látott utak szerint.
Tudtok segíteni abban, hogy hol tudnék utána nézni az off-road közbeni navigációs lehetőségeknek?
Jelenleg 2-3 pontszerző túrán vagyunk túl, de úgy érzem, hogy nem a megfelelő módját alkalmazzuk a tájékozódásnak.
Pár hónap múlva megyünk Erdélybe, addig ki kell találnom vmi más módszert is.
Jelenleg adva van egy garmin 64 gps ami adja a jelet egy kis laptopnak ami fut egy navigáció program. Hiába szereztünk be anno mindenféle térképet, egyszerűen csak a főbb, beton/aszfalt utakat látunk rajta, gyakorlatilag vakon megyünk az irány/pont felé a látott utak szerint. Csak hát jópárszor fölösleges köröket teszünk.
Továbbítom az egyik barátom felhívását. Egy kis karitatív autózás szervezünk Tapolcán, tavalyi igen jól sikerült, idén is várnak minket.
KARITATÍV AUTÓZÁS TAPOLCA 04.16
Jelentkezés az info@landyservice.hu címen, illetve adjátok meg, hogy mennyi szabad ülőhelye lesz a kocsiban.
Találkozó reggel 8-9 óra között a tapolcai tavas barlang előtti parkolóban. A program várható befejezése még világosban délután 16 óra körül, vagy előbb.
A gyerekeknek ki-ki a lehetőségeihez mérten hozzon egy kis ajándékot, csokit-ropit, gyümölcsöt prospektust stb. Úgy mint tavaly volt.
Az érzés most sem fog elmaradni, hogy segítettünk valahol, és még találkozunk is egy jó hangulatú napon !
A feleségem imád navigálni, ezáltal szeret rövidebb utakat találni. Erdélyben, amikor a helyiek azt mondják, hogy az irány nem jó, nagyon rossz az út, akkor már tudom, hogy remek kaland lesz. Albániában is kinézett egy rövidítést, egy több száz kilométeres kitérőt vágtunk volna le egy 80 kilóméteres rázos szakasszal. 2 óra zötykölődés alatt megtettünk 15 kilométert, majd miután a helyiek szóltak, hogy az út leomlott nem érdemes tovább menni, mert nem lesz hol megfordítani az autót, végül mégiscsak bevállaltuk a több száz kilométeres kerülőt, amit nem bántunk meg, mert találtunk egy olyan kempinget, ahol az étterem egy haltenyészetre épült rá, hihetetlen jókat kajáltunk.
Ezen az úton találtunk egy kisvárost, ahol szerintem még turistát sem láttak, úgy néztek ránk, mint egy ufóra. Volt egy kis pékség, kérdeztem az eladót, hogy van-e lekváros burekje. A főnök válasza rövid volt: " Azt a koszovóiak csinálják, ő a tradicionális albán recept szerint dolgozik" :)
A legmegalázóbb élmény az az Albán alpokban a Teth hegységben ért miket. Mentünk a hegyre felfele a szűk sziklás úton, difizárral, egyik oldalt szikla, a másik oldalt szakadék, egyszer csak megjelent mögöttünk egy Merci mikróbusz, tele emberekkel, úgy megelőzött minket, hogy nem győztünk pislogni. Valószínűleg a sofőrök nem az állagmegóvásért kapták a bónuszt, az tutti. Mondjuk az út szélén 40 méterenként ott figyelt egy baleseti emléktábla, esetenként 10-15 névvel......
Van ebben a kocsiban alvásban valami érdekes amúgy, simán megtehetné az ember, hogy megoldja a szállást, de ragaszkodik a kocsihoz :)
Nekem a rövid G-ben is ment, kb 1,75 hosszú :)
Az utazásokhoz annyit, hogy Izlandtól a Kárpátokig mentünk mi is eleget (vagyis még nem eleget) és nem csak az ottani utazások, de az odafelé vezető útban is van valami kihívás, ha egy ürge terepjáróval megy az ember, már már sajnálom azokat aki egy klímás gyors személyautóval megy az autópályán :D
Nekem akkor még működött a rigli, amivel előre lehet hajtani a középső űlést, így a kocsiban aludtam, az egy ,másik történet, hogy folyamatosan arra keltem, hogy gurul be a kocsi a szakadékba, ezért lefekvés elött mindig építettem egy nagy kőkupacot a kocsi elé és mogé, így ha éjjel felriadtam, tudtam, hogy csak álom, ekkora kupacokon egy Unimog is csak csörlővel tudna átjutni :)
A tavaly a családot is elvittem, egyszer kellett aludnunk panzióban a két hét alatt, a kölkök legnagyobb bánatára. Mondjuk egy budai vár szintű nevezetességben (Berati vár), 5 személyre fizettünk 35 euro-.t összesen, amiben volt egy kiadós reggeli :)
A Ohri tónál egy olyan kempinget találtunk, ahol a tulaj több értékű ajándékot adott a kölkeimnek (fagyi, üdítők), mint amennyit mi befizettünk a végén. De ez nem egyedi eset, a görög határ felé az egyik kemping tulaj alig akart elfogadni pénzt. A teljes bagázsra befizettünk volna 14 eurót, végül csak 10-et kért, de én adtam 15-öt, végül magyarul megköszönte. Döbbenetes élmények. Ezek azok, amiket már nyugaton illetve Horvátországban nem él meg az ember. Görögországban csak 5 órát töltöttünk, a család egyöntetűen visszatérés Albániában műsorszámra szavazott (ekkor már leváltunk az LR brigádról, ők elindultak haza, mi egy kicsit tekeregtünk még egy hétig:)
Ha valaki akar arra fele menni, tudok segíteni, vannak technikásabb trackjeim, van amit csak úgy ajánlok, hogy legalább két autó legyen, illetve vannak normál utak is, amit még személyautóval is be lehet járni, ha az ember nem sajnálja a technikát.
Ja, terepezni lehet, amerre akarsz, Natura 2000-et nem ismerik, olyan helyeken, ahol télen megbüntették a Red Bullos brigádot Ausztriában, simán lehet terepezni, csak győzzed a rázkódást és a kerekek melletti szakadékokat bámulni :) A viperák és a skorpiók nem vészesek, ezek magszimum az egerekre jelentenek veszélyt, bár a skorpió egy fura szerzet, ott ilyen pici fajták vannak, egy kicsit megdolgozza a szervezetet, ha eltalál.
Az jó, amikor a sátorverés azzal kezdődik, hogy talál az ember egy viperát...aztán a fű között ki kell tapogatni, hol nincsenek kövek amikre nem lenne jó rakni a sátrat...
kb 6 órán keresztül másztunk fel egy hegyre junoszty tévé nagyságú köveken keresztül, út sehol, csak szakadékok, utána jól esett egy kis sütögetés. A tábortűz körül kb. 6 skorpiót és két viperát találtunk :)
Ez történetesen a fagyhalál túránkon fényképeztem. A túra lényege az, hogy reggel összegyűlnek az angol betegesek, utána nekivágunk terepezni, igyekszünk a lehető legtöbbször elakadni, utána ebédelünk valahol, majd ismét nekivágunk és egy előre kiszemelt tisztáshoz érkezünk, ahol hajnalig sütögetünk iszogatunk, majd a kocsiban alszunk (ittasan nem vezetünk). Mindezt télen. Reggel felkelünk és elhatározzuk, hogy soha többet nem csinálunk ilyet. Persze évente ismét megrendezzük.
Legutóbb volt egy mókás mozzanata a sztorinak. Ugye a hosszú Defiben jól lehet szunyókálni, ha előrehajtom a hátsó ülést, akkor több mint 2 méter helyem van, ami azért általában elég egy kiadós alváshoz. Gondolom azt nem kell kiemelnem, hogy egy Defenderben hála a konstrukciónak, nem lehet megfulladni, mindig van egy stabil levegőáramlás a kocsin keresztül, időnként hópelyhek is át tudnak haladni az utastéren különösebb akadály nélkül.
Szóval, gondoltam, hogy én ezen a túrán nem fogok megfagyni, vittem vastag matracot, hálózsákot, két takarót, plüss párnát, berendezkedtem rendesen. Hajnal kettő körül szóltam a társaságnak, hogy ne vegyék sértésnek nem a brigáddal van bajom, hanem egyszerűen elfáradtam, megyek aludni. Beülök a kocsiba, nekiálltam kialakítani a királyi fészkemet. Első lépés, a hátsó ülés előrehajtása. Megfogom a kallantyút, meghúzom és azzal a mozdulattal kitéptem a helyéről, az ülés meg maradt a stabil állapotában. Azt tudni kell, hogy a Defiben a mechanikai elemek igen stabilak, még a hülyeséget is rendesen konzerválják, ami azzal járt, hogy semmilyen módon nem fértem hozzá a riglihez, ami kioldja az ülés rögzítést, kb 20 percig szórakoztam ezzel a mutatvánnyal.
Végeredmény: a középső ülés soron keresztben kellett aludnom, mint egy pickupban. a vastag matracot nem tudtam magam alá pakolni, a hálózsákból állandóan kicsúsztam, a takarók egyből a padlóra estek, a plüss párnám túl nagy volt. A fejemet az ablaknak támasztottam, ami azzal az előnnyel járt, hogy folyamatosan tisztában voltam, hogy kint milyen hideg van.
Reggel felkeltem, azzal a lendülettel gyorsan összedobtam egy tojás rántottát (30 tojásból:), ami odaéget, gyakorlatilag ehetetlen volt.
Hazamegyek, a feleségem kérdezi, hogy milyen volt? Én csak halkan odasúgtam, isteni.
Tanulság? Nem, a Defi eladása szóba sem jöhet. A következő túrára úgy megyek, hogy már indulás előtt kialakítom az alvóhelyemet :)))))
Oké, nyilván nem a dagonyába való, de ha az azóta divatossá vált utcai stílusú terepjárókkal hasonlítjuk össze, akkor is fos, vagy csak a terepet nem bírja?
Nekem volt jo pár terepjárom, az isuzutol kezdve a jeepen át, szuzuki, nissan, landrover defender, niva, stb. mist egy nissan picup van 17 éves. mindent bir, 500e-ért vettem 2 éve. eddig csak a fékpofákat kellett cserélnem, még az eredeti volt benne és 170000km van benne. Mondjuk jo gazdája volt. Elég nehéz terepen használom, dolgozom vele. Nincs semmi gondja. pöccre indul minusz 15 fokban is. az átlagfogyasztása nehéz terep+ beton ut felesben 9l/100km. Nagyon nehéz terepen 12liter. A végsebessége kb 130, de extrém bütykös gumikkal nem szerencsés ennyivel hajtani, tul hangos.)))
A gyorsulása kielégitö, szoval összességében egy nagyon jo és megbizhato konstrukcio. Mondjuk siratofalra nem biztos, h felmegy, no de nem is ez a dolga nálam.
Én csak Landy-kből tudom, mit érdemes, ilyen költségkerettel én egy Discovery II TD5-ben gondolkoznék, már csak azért is, mert rengeteg a bontott cucc hozzá és az alkatrészek sem horror áron nyomják utánad, a motorja szerintem egy jól sikerül konstrukció (láncos vezérlés, csak akkor kell szétkapni, ha nagy baj van), a hajtáslánca mint a Defenderé, viszont nem fagy meg az ember benne télen, csak nyáron :).
A Freelander egy furcsa széria, új utakat kerestek, próbáltak egy személyautó jellegű terepjárót összehozni, sok elégedett gazdit ismerek, de ha a műszaki alapokat nézzük, és ha terepezni akarsz, akkor inkább kerüld.
Ha kevés a büdzsé és mindenáron terepen kell dolgozni, én továbbra is a Lada Nivát javaslom, azzal kell törődni, de legalább bagóért van hozzá alkatrész (a minősége is olyan időnként), illetve bármelyik sarki szerelő megjavítja, egyszerű mint egy faék. Sajnos a legendás terepjárók már kikoptak a használtautós piacról, a közhiedelemmel ellentétben a japán gépekre is kell költeni.
Ha megveszel egy terepjárót, az csak a kezdet, utána jó pár dologra költeni kell, kardánok, gumik, stb., erre is kell tartalékolni.
Én inkább a dízelektől félnék, persze gyalogosként mindegyiktől :)
Ha valaki, vagy ismerőse kap ilyen katonai sorozási lapot a kocsijára, írja be a fórumba, kiváncsi vagyok, hogy ez most, komoly, vagy hoax. Mondjuk nincsenek illúzióim, ha balhé van kell a kocsi, akkor viszik, nem kell hozzá papírozás.
Gyári méretben sajnos nincs a Vitarára,ha jól nézem(225/70R16). Csak nagyobb van. Mondjuk az Ausztráloknál felerőltetik a 245/80R16-ot is. Ha még jól emlékszem.
Ezen is olyan bevágások vannak, mint a Cooperemen (amin nincs hópihe csak M+S), de azt is dicsérték az észak észak-amerikai fórumokon, hogy jó nekik télen. Én is emiatt mertem bevállalni négyévszakosnak (c:
A gumisok a Good Year Wrangler Duratrac-et is nyári guminak hirdetik, legalábbis nálunk. Oszt egy frankó téli gumi a lelkem, lamellázással, hópihével stb.
Látom,hogy a gumisok nyáriként hírdetik. Én azt hittem,hogy ez az újabb típus jó télen is. Főleg,hogy van rajt szimbólum(hópihe). Meg a gyári reklám videóban havas úton is csapat a Pick-Up.
Én nyáron is teljesen jól elvagyok a téligumival. :)
Rég nem lihegem túl ezt a gumisztorit. A Range-el is elvoltam télen-nyáron a BFG MT-vel, az asszony autóján legyen egy normális nyári, meg egy téli, de a többi nem érdekel. Az omegán állandóan téli van, oszt annyi. :)
Tavaly vettünk dízel Avensisbe gyári akkut a Toyotánál. Ha emlékeim nem csalnak, akkor 5000-forinttal került többe mint az utángyártott akkuk. Ha magasságra elfér, én Rocket-et vennék.
De tényleg semmi extra. Vadászatra van használva meg rohangálósnak.
Bár, ha fel lesznek rakva a 285/70R17-es gumik, nem tudom, mennyire lesz "rohangálós" autó. Mondjuk kollégának az STT elég jól szuperál közúton is, ő szereti.
Arra gondoltam még, hogy a nagyobb gumik miatt a motorba egy 200LE / 495 Nm programot feltölteni. Turbós cimbora szerint viszont ne.
Egy méregzőld barátomnak azt adtam elő, hogy ha csökkenteni szeretnénk a széndioxid kibocsátást, akkor zárjuk be az autópályákat, közlekedjünk földutakon, illetve ne rendelgessünk Kínából....
Mivel a víz dràga kincs, még örülnek is neki, ha olajat engedsz a tengerbe, mert annyival kevesebb vizet kell arra pazarolni, hogy a hajókat tartsa. Na. :-)
Én még ha lehet kibővíteném, "Feleslegesen agyonszabályozott, élhetetlen világ lettünk." :( Ráadásul egyenlőtlen feltételekkel.
Egy példa az egyenlőtlenségre. Nem off road, nem gurul, hanem úszik:) De eldobtam az agyamat tőle. Ha valaki üzemeltet teszem azt, egy V8-as motorral zümmögő hajót a tengeren, nem mindegy, hogy melyik ország zászlaját választja. Ha belga bejegyzésű, akkor az egyébként drága olasz kikötőkben nem kell fizetned a kikötési díjat, minden ingyenes. Viszont néha le kell vizsgáztatnod a hajódat. Ha német, akkor választhatsz: az ADAC-nál jegyzed be (és akkor kvázi autóként vizsgáztatod, ami tök értelmetlen, de nagyon olcsó), vagy a tengerészetnél. De mindegy, melyiket választod, mert a hajódat csak egyszer fogja megnézni a hatóság, soha a büdös életben nem kell szemlére vinned. Akkora füstöt engedhetsz a tengeren, amekkorát akarsz, senkit nem fog izgatni. Ezért a német zászlós hajókat a franciák nem szívesen fogadják a kikötőjükben, vannak helyek, ahová be sem engedik őket:) Az angolok adót kérnek, de ott sem érdekli a hatóságot a motor károsanyag kibocsátása. Ha magyar zászlóval mész neki a tengernek, a hatóságot itt sem érdekli, hogy a motorod köpi az olajat a vízbe, csak meglegyen az 5 évenkénti vizsga.
Összefoglalva: a tengereken azt csinálhatsz, amit akarsz, mert a kutyát nem érdekli, hogy egy út alatt 20 liter olaj belemegy a vízbe. Nem arról volt szó, hogy a víz a legdrágább kincs a földön? Bezzeg az autósokon elverik a port, ha a legkisebb normának nem felel meg a verda... Nagyon igazságos:D
Igazad van mindenben,tájékozódni kell előre.Meg kéne tanulni,hogy utcán nem kell versenyfelszerelés,és a rejtett dolgok ugyanúgy működnek,mint ami a kirakatba van téve.Nem a kocsit kel farokhosszabbítónak tekinteni.Verseny előtt régen órákat szereltünk,hogy alkalmas legyen a futamra az autó,aztán vissza utcaira.
Aki ilyenbe fekteti a pénzét, annak tisztában kell lennie azzal, hogy macska-egér harcot fog játszani a hatósággal. Aki professzionálisan épít ilyet, az tervez, engedélyez, ha pedig ez elmarad, tisztában kell lenni a következményekkel. Nyilván egy dögrács azonnal kicsapja a biztosítékot a közegnél, de egy diszkrét emelés vagy egy futómű fejlesztés szintén diszkréten, az nem jelent nagy problémát.
Pinguru.Tisztában vagyok a kiskapukkal.Több mint harminc éve javítok autót,legalább tizenöt éve alakítok is át járgányokat.De olyan még nem volt,hogy a lehetséges hátrányokat ne ismertessem az ügyféllel.Igen látszólag megszűntek a kemény vizsgák,de szigorodtak az ellenőrzések,és ha elpirosodik a képernyő a vizsgaállomáson,akkor már nehéz magyarázkodni.Amikor a vizsgálat idejére lefoglalják a gépedet és a nagyértékű technikához nem férsz hozzá,ki lesz a rossz?Hát aki átalakította és nem szólt.
Szerintem a jól megcsinált, szinte észrevehetetlen, átalakítások miatt, a vizsgabázisok sem kötözködnek.Csak az ilyet jóval nehezebb megcsinálni,mint azt a semmirevaló egyenlökhárítót ,ami alól a hi-jack is kicsúszik.
Rém egyszerű a történet. Meg kell őrizni a régi lököst arra az esetre, ha szigorú vizsgára viszed, ami már nem lesz (B-), ha nincsenek a lökösön kiugró élek, akkor nem kötekednek.
A lényeg az, hogy ne az utcáról essél be a vizsgára, hanem ismerős autószerelő vigye el. Ha jó állapotban van a gép, jók a fékek, nem füstöl, nincsenek kikészülve a szilentek, akkor nem lehet gond. Ha belefutsz egy KPM ellenőrzésbe, akkor lehet gond, de ennyi izgalom kell az életbe.
Egyébként a csörlőt lehet legalizálni, nem nagy szám, meg kell terveztetni és a legközelebbi vizsgán beíratni a forgalmiba.
Az Oldmanemu szett nagyon jó,dolgoztam már vele.De ha nem fekete színűek a cuccai,akkor hivatalosan nem vizsgázik le.Mint ahogy,csötlőt is vagy felterveztetsz az autóra hivatalosan,drágán,vagy rejtve berakatod a lökhárító alá.Lököst lehet vastag anyagból gyáriasat készíteni,nem olcsó,de azt nem csesztetik a vizsgán.Nagyon óvatosan, hozzáértően kell alakítgatni,hogy vizsgaképes, street legal, maradjon a vas.A seriff haspáncél túl nagy,melegedhetnek a szerkezeti elemek,elakadáskor túl nagy a felfekvő felülete,ezáltal nehezebb kiszabadítani az autót.Vagy rászánod az autót,lesznek sérülések,vagy ne menj olyan helyre.Ma a hatóságok,a nulla átalakítást szeretik a legjobban.
Egy rövid, 120-as LandCruisert használok. Automata váltós, a 173LE-s motorral. Légrugó nincs benne.
Eddig széria kivitel, most azonban kicsit nehezebb terepen is kell majd használnom (10%), de alapvetően továbbra is közút/földút és autópályán is közlekedem vele alkalmanként, de akkor több 100 km-t is akár.
Egy OME futóműszettet gondoltam berakatni. Állítólag a gyárihoz képest precízebben vezethető, kevésbé mászkáló lesz az autó rögtön. Ajánlották még az IronMan szettjét. Egyikkel sincs tapasztalatom.
Továbbá seriff haspáncélt (elégnek gondolom, nem kell az alu talán...), valamilyen csörlőtokos, lehetőleg vizsgáztatható lökhárítót (még nem találtam) és valamilyen megbízható, rádió távirányítható csörlőt, kevlár kötéllel. Van valakinek más tanácsa, ötlete?
Nyárra, sáros-esős időszakra 275/70R17 MT-s gumikra gondoltam. Kell nyomtávszélesítő is majd 275-höz? Kell szélesebb felni hozzá vagy elég a gyári? ("tömlősödésre" és az ez okozta imbolygásra gondolok...)
Típusra Kumho KL71 vagy GoodyearWrangler MT/R Kevlar lenne az elképzelés (A BFG KM2-t a gyenge oldaltartás miatt kilőttem), főleg a GoodYear lenne szimpatikus, az erősített oldalfal és aszimmetrikus minta miatt.
Télen téli gumi nyilván, az külön felnigarnitúrán meg is van. A nyári most a Continental A/T-je, ami nagyon jó gumi, főleg vizes úton kiváló a többi A/T-shez képest, de nem igazán sárba való... Az M/T-seket külön felni garnitúrán gondoltam, akkor nem gond cserélni, 15 perc alatt megvan a 4 kerék le, 4 kerék fel. Úgy sem naponta cseréljük.
Egyébként is most kellene cserélni a szilenteket, gátlókat. Nem baj, ha akkor már kicsit komolyabban is hozzá lesz nyúlva az autóhoz.
Továbbá megbízható, off-road műhely is kellene. Az ismertebbekről hallani hideget-meleget, bár ha jól sejtem, nem lehet kiigazodni ezen a téren.
no most ha jól értem a 38"-as kerekeknek elég volt a 2" futómű + 8cm bódéemelés? Sehol nem ér bele? Ha jól láttam voltál te is WGT téli futamon?
Nekem "csak" 35-ös kerék van a rövid patrolon viszont nincs bodylift, csak a 2" futóműemelés. A téli WGT-n azért sikerült addig szúrni neki míg néhány nagyobb bukkanó után úgy beleért hátul,
hogy a gyári sárvédőt le is pattintotta egyből :) Kicsit gondban vagyok, mert nekem elöl+hátul is fent van már a vaslökös, ha most bodyliftezünk, akkor át kell alakítani hogy ne nézzen ki bután és ne legyen pl 8cm szünet a kasztni meg a sárvédő közt. Ugyanakkor a 2" feletti futóműemelést meg nem javallják a rövid patrolnál, merthogy a kardánszög csücskös lesz...
Motor gyári? A 38-as kerekek gondolom igen jótékonyak voltak a dinamikára :)
Sziasztok, kicsit offtopic, Daihatsu Terioshoz kellene némi ötlet. Nem éppen terepjáró, inkább nagy hasmagasságú szgk, állandó összkerék, elektronikusan kapcsolható diffizár. A kasztni még az mk1, motor már a yaris 1,3-mas (2000-2005 között gyártották, K3V3 motortípus). Két éve van meg, volt két olajcsere (meg néha egy-egy apróság, de minden más korrekt). Év végén műszaki, és van két dolog, ami előjött, utánajárnék.
1.Motorhiba. Utóbbi 3-4 hónapban kezdte azt a motor, hogy reggeli indításnál (garázs), az alapjárati fordulat 1000-1500 között indul egyből, és viszonylag nehezen megy le. Ráfogtam az őszi hidegebb időre, meg arra, hogy öregszik a motor (2002-es) és már nem pontosan adagolja, talán elkoszolódott, a benzinrendszer. Két éve mikor megvettem, akkor annyira halk volt a motor, hogy rendőrlámpánál többször ráindítóztam, mert se hangja nem volt, és abszolút nem lehetett érezni, hogy a motor remegne (oké, előtte 7 évig egy 300TDi-t hajtottam = traktor). Most érezhetően a motor is hangosabb, napközben is nehezebben esik vissza az alapjárati fordulat 800 alá (korábban 500-600 körül volt). Motor visszajelző szerint nem melegszik. Két hete volt benne olajcsere utána közvetlenül mentünk 800km-t, a helyzet nem javult, sőt, most vasárnap kigyulladt a Check Engine sárga visszajelző.
Kérdéseim: ezen a motor-verzión már van OBD kivezetés Daihatsu szervízről nem is hallottam, szerintetek általános szervízben tudnak bármit is kiolvasni? Ha az nem jön össze merre induljak el? Fórumokon (nem Terios-szal kapcsolatban) olvastam: alapjárati elektronika; gyújtáselosztó/gyertyák; hidegindító jeladó; termosztát/vízpumpa; 2 lambda szonda.
Tudom ez nem távdiagnosztikás forum, de hátha akad, hogy szervíznél kicsivel határozottabb legyen.
2.Mechanikai nyűg. Olajcserével egyidőben cseréltük a jobb első keréknél a kormányösszekötő külső gömbfejét balra kanyarnál, beremegett, bekopogott a kerék mikor aknán megnéztük (alulról van motornak/váltónak 1-1 haspajzsa), olajcserénél, egyedül ez lötyögött mozgatásra észrevehetően. Csere után ez a féle kopogás, beremegés egyértelműen megszűnt, de rögtön jelentkezett (valószínűleg ez is megvolt, csak a gömbfej lazasága eltakarta a másik hibát) egy másik: főleg indulásnál (sokszor kuplung felengedés közben), amikor balra kanyarodok (kormány lényegében tövig tekereve), van egy kelepelő hang mintha egy vízszintes rúd fel-le kattogna, remegne. Ez hangos, ugyanez ha jobbra tekerem jóval ritkábban és halkan jön elő. Szintén fórumokon olvatam: végálláshatároló pecek; féltengelycsukló; szilentek.
Kérdéseim szintén távdiagnosztikai stílusban: hogy induljunk el? Aknán? Emeljük meg a kocsit és úgy keressünk lógó alkatrészeket?
Az ötleteket, véleményeket, tanácsokat előre is köszönöm!
Van középen diffi? Ha van akkor 1 napig szerintem vállalható (ha nem sokat mész és nem alázod). Ha nincs akkor egy métert se mennék vele mert feszül a hajtás nagyon.
Sziasztok! Talán buta kérdés de azért felteszem. Okozhat kárt a hajtás láncban az ha az első és a hátsó tengelyeken nem azonos méretűek az abroncsok? A négykerék hajtás csak föld úton használva. Ezt a kérdést a kényszer szülte. Egy napon keresztül így kéne használnom az autót.
Na szerencsére kiderült hogy most nem a csapágy búg, és a kerék meg a felső trapéz szilentje miatt lóg, csak este a sötétben a búgást hallottam, meg azt láttam hogy lóg ha megemelem. Amúgy duplasoros zárt csapágyról van szó. Itthon ennek nem állok neki cserélni, mert nincs présem meg ilyenek, inkább elviszem olyan szervizbe ahol értenek a terepjárókhoz, és van szerszámuk hozzá.
Más: Ma megjottek a Yoko Geo A/T-eim. Az előbb tértem egyet itt a kornyéken, és hát igen meglepett hogy miket tud... Mondták hogy jó terepen, de hogy ennyire?
Ott más oknak kell lenni, a csapágy már csak okozat. Előbb azt kéne kiszűrni, hogy mi okozza, ami akár végtelen banális is lehet; pl. nem kented meg megfelelően a csapágyat beépítés előtt (újabban ezt is kell, mert csak korróziógátló olajfilm van rajta gyárilag), vagy extrém ET-s kereked van, vagy akármi más ...
Azért hozzátehetnéd, hogy milyen csapágyról van szó. Pl. a kúpgörgős csapágyaknál kell hogy legyen holtjáték, mert lülönben összesülnek. Ezek többnyire állíthatóak, nem úgy mint minta a zárt kétsoros golyósok.
de olyan szinten, hogy a kerekek mozgása centikben mérhető. Hétfő este még jó volt mind a kettő, akkor ellenőriztem, mára már búg mint az állat, meg lóg mindkettő.
vásárláskor nem tudom mire kell figyelni, ami nekem itthon van régi, az nem kotyog, nem lötyög, hangtalanul forog, bevesz mindent, mégis, ha autóra visszakerülne, úgy visítana mint egy léghűtéses Tatra. annak ellenére, hogy utolsó pillanatáig hibátlanul teljesített a verdán, néha tényleg elég gáz körülmények között...
Nem akarlak megzavarni, de az alábbi Disco talán jobb választás, gyakorlatilag minden kapható hozzá, ez a motor az egyik legjobb konstrukció, és kb. annyiért nyomjak, vagy kicsit drágábban, mint a Fronterat. Reklámnak vége, tudom angol beteg, de nyolc év után csak azért váltunk el, mert nem volt hová tegyem, belekezdtem egy Defender projektbe....:((((((((((((
Szia én fronterákkal foglalkozom adom veszem őket! a 2.3 td az régi szériás lusta lomha,és motorikus alkatrész NEM kaphato adagolok már mind kuka amik itt az országban futnak. kuplung -és lendkerék nem nagyon kapható...mert amit a Bárdi-Unix tud adni az beszereléskor kibukik h nem olyan a méret-furat átmérő stb.. 2000benzines C20ne- x20se motorkodut érdemes azok 8-12litert esznek de mindig indul:és alkatresz van hozzá dögivel:opel vectra-calibra motor ugyan az.!) Mellesleg a diesel is megeszi a 10-12litert..)De kinek mit ér ..aki szeret szerelgetni annak jó..Nézd meg itt a frontera klub oldalt!Ott is irnak rola.. +ajtos rövid A fronterám van eladó.ha érdekel..
A Montananak nagyobb a kijelzője, viszont lehet kapni olyat, amiben van kamera, az szerintem teljesen felesleges. Fontos, ezek vízálló készülékek, ténylegesen, ezért nincs is benne hangszóró. Én utcai navigálásra ezt használom, ha veszel hozzá tartót, abban benne van a hangszóró és magyarul löki neked az irányt. Ahogy láttam már 115-ért lehet kapni, drágábbat nem érdemes, ez szerintem mindent tud, ami kellhet, netről egy halom térképet le lehet tölteni, az európa térképben Albánia összes kis szamárútja is benne van :) Ezerszer esett le, bírja a strapát, viszont nem egy kis daqrab, de zsebben elfér.
Megválnék a Jeep-től mert van egy jó lehetőségem egy másikba átülni :-) Két hétig tudom ezt az árat tartani, akkor jön vissza a Jeep tulaja 4.0-benzin :-) és ha addigra nem megy el sajnos marad a drágább ár. Mindent részletesen leírtam a hirdetésben.
A Nüvi autós navigációra készült, terepen nem jó választás. Az Oregon viszont jó választás, kell rá TopoGuide és/vagy tuhu, aztán irány a terep (ésszel! :) )
Nekem Garmin Montana van, tökéletesen meg vagyok vele elégedve. 5 évnyi PDA-zás után döbbenetes volt az, hogy mindig pillanatok alatt megtalálta a műholdakat. Letölthető hozzá teljes európa térkép, ez a turistautast még nem próbáltam, pedig jónak tűnik. Akksival töltés nélkül 8 órát bír, és vízálló, pontosabban úszik a vízen, ha beleejted. Ez a nem mindegy. Lehet olcsóbban venni cuccokat, de ha már GPS-t vesz az ember, érdemes minőségit venni, hosszútávú befektetés.....
segítség nekem is kellene navihoz. mit vegyek ami használható jó és egyszerű ráadásul nem horror és gps ponkereső versenyen is elvagyok vele mert nem nyerni megyek.
no minden rendben. igaz közben mármint a fénykép készítése óta bekerült 5 cm emelés és 8 cm body lift. A Béri sarat kibaxott jól bírta kijött mindenhonnan, és jelentősebb anyagi kár nélkül megúsztuk. 3 nap kb 150 km et mentünk csak terepen. elég jó volt. legközelebb gyertek ti is.
Megnyúlt a lánc a terepváltómban, és most találtam egy céget, akik speciális láncokkal foglalkoznak. Szeretnék erősebbet csináltatni mint a gyári. Tudja-e valaki, hogy a Mazda b2500-nak mik a méretei a láncnak? Sajnos a nyúlottról nem tudok méretet venni.
Eladó 4db USA DAYTONA BADLOOK DISEIN felni 8x15 ET -15 5x139,7. 105mm középfurat. Jeep Cj5 , Suzuki Samurai, daihatsu roky- feroza . uaz-gaz-niva-ra passzol . ár 15 E ft/ db posta ok 5 E ft . Csak egyben eladó a 4 db !!!0670 5848250 Vác
Hasmagasság jó. De szerintem abból a Béri sárból nem jössz ki utánam így sem mert leírja a kasznit. 15-20cm emelés elférne,hogy legyen haszna ennek a guminak.
i have a dream...bemegyek egy boltba és veszek egy komplett rendszert beteszem a kocsiba, és eligazodok
vele az erdei utakon
minden infót szivesen veszek-továbbitom elsőszülött gyermekemnek (aki informatikus),akivel fordított barter üzletet kötöttem (nem kap két fülest ha applikálja a tabletemre a kivánt dolgokat),de nem ismeri a térképeket és navigációkat
255/65r16 új michelin xpc 4 évszak 5db egyben 120 e ft 265/70r17 újszerű yokohama mt 4 db 150 e ft 265/65r17 pneus elite country 4 db futózott 1 cm minta 60 a garnitura 37x12,5r15 good year wrangler mt 4-5 db 40 e ft dbja 31x10,5r15 cobra 2 újszerű 2 60 % os egyben 80 e ft gyári patrol felni 10,5 gumival 10 e ft /db 32x15,5 r 15 simex jungle 5db 100 e ft OZ 17 es -25 et vel 6x139,7 egy szezonos téli michelinnel 160 e ft 5x120 as 16 colos Land rover felni de jó tuareg bmw stb 2x4 db 60/ garnitúra igény szerint gumival 225/75r16 bfg km2 8mm 4db egyben 80 e ft 235/85r16 hankook mt ÚJ 4db egyben 160 e ft szerelés futár posta ok. képet emailben küldök
0620984200,
4 Range bontásából mindenféle alaktrész kapható. diesel is.
+3 kézi váltós diesel és 1 automata benzines range r is eladó
Én sokáig PDA-val a Russia nevű alkalmazással terepeztem, ebbe töltöttem bele a turistautak.hu oldalról letöltött térképeket. Azt kell mondjam, hogy jobban tudtam azzal navigálni, mint a Garmin Topoguidjával. Most már ez az alkalmazás nem elérhető, de itt van helyette a Navitel, ez több platformon is fut, itt néz körül: http://peter68.com/navitel/android.php
"Még a végén kiderül, hogy a vékony gumi mégse jó a hóban, mert igaz, vágja az utat, viszont akkor lejjebb is megyen, oszt előbb főhasal. :)"
Hát ez az! (és megint Izland)
Mint ahogy mondtam - kompromisszum -, ki hogy szereti, az adott célra melyik a jobb. Amikor a TLC-vel a 265/70R16-os HT gumival még simán elszaladtam a felázott tarló tetején, szinte nyomot sem hagyva, akkor a kolléga 205-ös MT gumikon gördülő pickupja már legalább 10cm mélyen szántott, és eléggé erőből kellett mennie (még a teteje is sáros lett).
Ha a keskeny tud felhasalás előtt keményet fogni, vagy jót tömöríteni, akkor OK, egyébként inkább az alacsonyabb talajnyomás a nyerő (legalábbis valami ilyesmi rémlik a terepjáráselméletből, jó régen volt már, hogy vizsgáztam belőle :o)
Ha főhasalt, akkor tökmindegy, milyen széles a gumi. :-D
Még a végén kiderül, hogy a vékony gumi mégse jó a hóban, mert igaz, vágja az utat, viszont akkor lejjebb is megyen, oszt előbb főhasal. :)
Amúgy a Krinyónak nem csak magasabb az autója, hanem van zárja is, asszem detroit, hátul.
"A másik tapasztalatom e témában, hogy (szűzhóban) ahol a Pirelli télikkel vígan autóztam, ott a Yoko AT-val küzdöttem a haladásért."
Igen, viszont az meg a Jimny-n volt, ami 1000 kiló. Épp ezt mondtam, hogy ha van tömeged rendesen, akkor az MT felszaggatja a letaposott havat, és működik szépen télen terepen is. Ha nincs, és csak a hó tetején csúszkálsz, akkor... nos akkor a hó tetején csúszkálsz.
Én válaszoltam valakinek a kommentjére, aztán te kérdeztél tőlem valamit. Mindezek után azt adod elő, hogy én nem olvasom a te hozzászólásaidat - feltételezem, azokat, amikből ki kellett volna derüljön számomra, hogy te éppen 15-ös felnire keresel 205 körüli téli, vagy MT gumit. Mikoris a topikban az utolsó hozzászólásod augusztus végén volt.
Na akkor nekem most mégis honnan a pék faszából kéne tudnom, hogy te mi a tökömre gondolsz?
Konstruktivitás on:
Vegyél 16-os felnit, mert valóban drágábbak a 16-os gumik, de legalább végtelen mennyiségű választék van belőle, akármekkora méretben.
Úton általában 3 bar körül járok vele, hóban leengedem 1.5-re, így nem érzem rosszabbnak, mint a téli gumit az SX-en.
De azért az M1-esen (azon az éjszakàn, mikor szembejött a kivilágítatlan T72-es a belső sávban), ahol Krinyó vígan elautózott a hóban, ott én elakadtam (az is igaz, hogy voltaképpen felhasalt a hóra, az övé meg nem, meg tán diffizárja is van).
A másik tapasztalatom e témában, hogy (szűzhóban) ahol a Pirelli télikkel vígan autóztam, ott a Yoko AT-val küzdöttem a haladásért.
Isten bizony', feladom! Olvasod te más hozzászólását is a magadén kívül?
A teljesség igénye nélkül-az általam említett 1700 kg körüli (rövid) terepjárók pl. Terrano II,Maverick,Pajero,Galloper gyári mérete a 235/75R15. Én is híve vagyok (egész évben) az MT-s guminak és szeretnék híve lenni a 205 vagy 215-nek a Terranomon.
De! Vagy ugrok felniben 16"-ra és választékban határt csak a pénztárca szab,vagy maradok 15"-on és megalkudok a 235-tel,mert a váltóméretben (215/80R15) nincs MT-s!
Nézz körül a http://turistautak.hu/ oldalon, jó térképeik vannak, okostelefonon és garminon is elketyegnek. Nekem a garminon Topo térképem van, ami nagyon látványos (magassági vonalak) de útkereséshez nem annyira vált be.
Nem feltétlenül ők a leg okosabbak de az ELMŰ hiluxain én 225/75r16 BF Km2 gumikat látok. Pedig azok se kicsit vannak megpakolva. Kérdeztem a sofőrt ő azt mondta eddig bevált. A pajeron nekem is bevált. Igaz annak a gyári mérete 235/75R15
Jaja. A defi gyári mérete is kapásból ez. De azon mán nem vagyok meglepődve, hogy a gyárnál MINDENKI jobban tudja. Főleg magyarországon. Mégiscsak 10millió szövetségi kapitány országa vagyunk, hát ezt ne tudnák jobban a gyárnál? Meg mindenkinél?
Hogy megerősítsem a rólam kialakult kreténképet, én is 235/85-ös gumit használok, közel azonos terheléssel, sőt jó sok ilyen esetet tudok, például egyes típusoknál ilyen súlyterheléssel ekkora a gyári gumiméret. Ezek szerint mind hülyék vagyunk?
A BFG MT terhelhetősége 235/85R16 méretben asszem 900 kiló. Van belőle 4. 3,5 tonnáig röhögve kiváló. Nem véletlenül ugyanez a gumi ugyanezzel a mérettel az összes katonai G merci mérete is.
Arról meg nem is beszélve, hogy a hasonló súlyúra megrakott camel trophy discovery-ken ettől még sokkal véknyabb gumik voltak, azok valami 195 széles kerekek voltak.
Vagy pl. ott van Atompyka L300-asa, az is van legalább 2.5 tonna, oszt mégis kiválóan elvan a 7,5x16-os gumikkal, amiknek a futófelülete nem lehet szélesebb 190mm-nél.
Persze nyilván számított sokat a 3db automata zár is, de ettől még a végeredmény az, hogy sose éreztem magamat rosszul télen terepen az MT-vel. Teljesen magabiztosan közlekedtem vele mindenhol.
Az ügyes terepjárózás eleve arról szól, hogy lendülettel autózól. Ésszel, nem erővel.
De mondom, nekem terepen télen sose volt bajom az MT-vel, de ez sokkal inkább a nagy súly miatt volt, mivel kellő talajnyomással az MT pikk-pakk felszaggatja a letaposott havat. Hóláncom sose vót az autón.
Sziasztok! Azt tudja valaki esetleg, hogy kocka Pajeronál az első féltengelyek végén lévő (külső) seeger-gyűrűnek mi a mérete? Ha mondjuk nem gyári alkatrészként szeretném megvenni, hanem seeger-gyűrű boltban. :)
Valamint ugyanitt a hézagoló alátét mérete? És hogy szükséges-e ez az alátét, mert nálam nincs benne.
Téli terepen az MT is teljesen jó, elég durva minta ahhoz, hogy felszaggassa a letaposott havat. Nekem legalábbis sose volt problémám ezzel. Nyilván számít az is, hogy egy 2.8 tonnás autóval mentem, nem egy Jimny-vel.
Ami nekem tapasztalatom, hogy crv (míg működött :D) addig pár alkalommal ki tudtam próbálni hóban, Bridgestone Dueler 694 AT volt rajta, meglepően jó volt hóban, kb azt nyújtotta, mint egy Kleber téliben vagy BArum. Jeges felület viszont neccesebb, pláne a magas súlypont miatt.
Cserébe homokról is úgy lőttem ki vele, mint ha száraz asztfalt lenne :D Itt mondjuk az összkerék is segített.
Visszatérve ignisre a kilövéssel rossz útról ésszel :) Automata mondjuk sokat segít itt is, de pörgő kerék ellen sok orvosság nincs...
Terepen ezeket a lamellás bizbaszokat cseszheted, országúti körülmények között működhet az az elmélet, de ha belegondolsz abba, hogy a téli utakon általában letaposott hó van, ami már szinte jég, akkor itt már a gumi anyaga fog lenni a főnők. Terepen való haladásnál kevés a hó-hó kapcsolat, kell a hólánc, ami belemar a havas szmotyiba, vagyis én Atomnak megoldását preferálnám, téli gumi+ hólánc.
Nekem ez nem játszik, mert sokat vagyok földutakon, általában mifelénk a lehullott hó nagyon gyorsan elolvad, vagyis inkább sártengereken kell áthaladnom, itt a téli gumi nem sokat ér.
10 éve MT gumival tolom a teleket úgy, hogy a téli gumi a garázsban pihen. Az MT-vel átvészelem a jeges szakaszokat, ahol mondjuk a téli jó lenne, sajnos a téli gumi saras terepen gyakorlatilag semmit nem ér.
A csomagtartóban ott a hólánc, amit nem félek használni.....
csak azt vettem észre, hogy mindenki a saját szájaíze szerint értelmezi dolgot
természetvédők honlapjain"csak a kijelölt úton lehet" szerepel, de szerintem is az logikus, hogy ami nem tilos azt szabad
persze..magyarországon élünk-itt logikát keresni
de nem akarom én felszántani a havasi gyopár, meg a libatoppmezőket, nem akarok földikutyákat sem hajkurászni, sem kirándulók uzsonnáskosarán full gázzal áthajtani-csak úton és útnak látszó területeken kirándulni, élvezni a szép tájakat
A keverék azért keverék, hogy az adott hőmérsékleten megfelelő keménységű legyen. A lamellázat meg nem kapaszkodik, hanem gyűjti a havat, ugyanis a havon a hó (amit a gumi felvesz) tapad és nem a gumi vagy annak lammellája.
Porhóban még akár is jó lehet a nagymintás, de letaposott havon és jégen szinte csak az számít, hogy hány köröm kapaszkodik egyszerre, és ott a lamella a nyerő.
Pontosan, a durva mintás gumik a hóban hamar telítődnek, szépen betapad a hó a mintába, aztán se előre, se hátra. Arról nem is beszélve, hogy ezeknek milyen kiforrott keverékből van a futófelülete
255/65r16 új michelin xpc 4 évszak 5db egyben 120 e ft 265/70r17 újszerű yokohama mt 4 db 150 e ft 265/65r17 pneus elite country 4 db futózott 1 cm minta 60 a garnitura 37x12,5r15 good year wrangler mt 4-5 db 40 e ft dbja 31x10,5r15 cobra 2 újszerű 2 60 % os egyben 80 e ft gyári patrol felni 10,5 gumival 10 e ft /db 32x15,5 r 15 simex jungle 5db 100 e ft OZ 17 es -25 et vel 6x139,7 egy szezonos téli michelinnel 160 e ft 5x120 as 16 colos Land rover felni de jó tuareg bmw stb 2x4 db 60/ garnitúra igény szerint gumival szerelés futár posta ok. 235/85r16 újszerű csere érdekel 06209842003
próbálnám a legjobb eredményt elérni (akár szögessel is), szívesen cserélném a két hátsó kereket (igen sajnos 2wd) ha helyzet van...
általában többszáz km többé-kevésbé tisztított utakon (Románia. Kárpátok felé), majd 10-20 km mély hóban, felfelé. sokszor visszafagyott felszínnel, utánfutóval
próbálnám a legjobb eredményt elérni (akár szögessel is), szívesen cserélném a két hátsó kereket (igen sajnos 2wd) ha helyzet van...
általában többszáz km többé-kevésbé tisztított utakon (Románia. Kárpátok felé), majd 10-20 km mély hóban, felfelé. sokszor visszafagyott felszínnel, utánfutóval
Lakókocsira inkább valami MT mintázat lenne jó, nem tudom, hogy mi a szándékod, de ha egyik helyről át akarsz lakni egy másikra, akkor a köztes út valahogy elviselhető kellene legyen, nem?
Úgy tudom, hogy a szomszédok és az önkormányzat színvonalas támadásai kritikái miatt beszüntették a gyártást.
Lehet futózott Simex mintás gumit venni az olaszoktól, azzal még szabad közúton is közlekedni, van EU-s plecsnije a cuccnak. Milyen méretben kell, és milyen autóra?
Mi a véleményetek a Hyundai Galloperről? Nagy különbség van 2.5 td és 2.5 tdi között? Terepen hogy viselkedik a nagyobbik galloper! Ilyen árban milyen terepjáró ajánlanátok?Családi munkás autó de néha terep!
A Freelandernek a viszkós hajtásrendszere az egyik legnagyobb ellensége, egy egyszerű szerkezet, nem igazán szereti a tartós igénybevételt. Próbálkozz a Freelander fórumon, ott biztos rám cáfolnak, illetve vannak tippjeik, hogy meddig érdemes elmenni átépítés ügyileg.
Tanácsért fordulok hozzátok, előre is köszönöm a segítséget.
Leírom a körülményeket és a végén a kérdéseimet.
Adott egy freelander "terepjáró" őt szeretném egy kicsit azzá tenni. Természetesen nem komoly terepre gondolok, csak "kirándulós" verdának, de azért ahol a "városi terepjáró" bajban van én lazán elmegyek. Viccet félre téve 10 km -es körzeten belül találok mezőt, szántót, erdei utat, dombot, "szinte hegyet", patakot, gázlót... Ezek meg is voltak de csak hobby kategóriába, mivel nálunk a kis lendy családtag, szóval nem gyepálom csak ahol biztos elmegy.
Amire gondoltam: 4-6 cm emelés, m/t -s gumik (mit gondoltok a használtról), 235 -ös gumira gondolta (most 215 van rajta de papíron el is bírja a 235 -öt) szóval a nyomtáv szélesítésen is kérnék javaslatot.
Első körben erre gondoltam.
Ezen felül az alábbiakra is szívesen venném a hozzászólásaitokat.
-Poliuretán szilentek
-E-difi - (elvileg van ilyen gyáriban, utólag megoldható?)
-A Freelander -nek nagyon szar helyen van a hátsó dobja - "erre olcsó egyszerű megoldás?"
Ha valami hülyeséget írtam elnézést "Hobbit terepjárós" vagyok.
Cooper discoverer stt MT terepgumi eladó, 4 db felni nélkül. Méret: 33 x 12,5 x R15, km 83 cm magasak, 6200 km-t futottak valóban, nem 62000-et! Középen a profilmélység 16! mm, nem lestrapált. 2013. 36. heti gyártásúak, méretváltás miatt eladók. Személyes átvétel, Budapesten. 4 db 170.000.- Ft Tel? +3620 365 4367
Alvállalkozónk. Mögötte láp volt, megfordulni nem tudott. Traktor próbálta áthúzni a sínen, de nem jött össze, mert felakadt, közben vonat érkezett, volt baj, nem kevés!
Nem irigyeltem szegény kis öreget!
Közben elolvastam a Hilux leírását (aki hülye, az így járt!) és rájöttem, hogy ki lehet kapcsolni mindenféle ördögi elektronikát. Tükör! nekem sem ér bele semmibe és biztonsági öv sem csattog
Az albániai képekről gondoltam, mert ők is oda mentek. Volt vagy tíz terepjáró, legtöbb Toyota, meg néhány LR. Nincs bajom az X-Traillel, tudom a határait. Ha mégse, akkor meg ott a haverom Isuzuja a vontatókötéllel, általában együtt szoktunk menni túrázni :-)
Nem ismerem a típust, de nem olyan ennek is a terepváltója, mint a hiloxnak, hogy durván belóg a szabad hasmagasságba és csak egy hajlított köracél védi?
És ha hátra megpróbálnák visszahúzni, megsértené a terepváltót.
De arra kíváncsi lennék, mennyit számláz ki a katasztrófavédelem a tulajnak a mentésért, mert nem kevés órabére van egy ilyen darunak :D
Torockón láttalak benneteket, beszélgettem is néhány sráccal közületek. Gyönyörű gépek álltak ott sorban, csorgattam a nyálam...Aztán szomorúan vissza sompolyogtam az X-Trailemhez :-)
Ha esetleg máskor mennétek Torockóra, szállásban tudok segíteni, baráti alapon. Van egy házunk a főutcán, az Aranyos panziótól ahol voltatok, a harmadik. A Sárkányos Ház.
Persze ez az invitálás minden offródos, túrázósnak szól itt. Ha szállás kell, keressetek, nem panzió, saját ház. Nem reklámnak szánom, segíteni akarok.
Meg kell nézzem, hogy honnét vettem, de nem hiszem, hogy nincs, csak sokat kell rá várni, illetve a kereskedőnek macera a nem a polcról levehető gumi eladása. De itt is lehet rendelni:
Szerintem van, bizonyos nagykeresek szédítenek azzal, hogy nincs, de mindig sikerül vásárolni jó áron. Legutóbb a BFG AT-re kaptam 6 hetes szállítási határidőt, amit végül lemondtak, mondván, hogy nem tud szállítani. Mások meg tudnak, ilyen egyszerű.