Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Vakegérke Creative Commons License 2011.05.16 0 0 75

Fejlesztő Úr!

 

Milyen motorba tesztelted a pulstar gyertyákat és melyik típusát?

 

Előzmény: opel16v_ (74)
opel16v_ Creative Commons License 2011.05.15 0 0 74

Persze... idáig sötét fellegekben autóztál, de most, hogy ezek a gyertyák benne vannak, már minden szép és jó :)

Na az ilyen hozzászólások minősítik az embert, főleg ha még majd most benyögöd hogy 20%-kal lejjebb is ment a

fogyasztásod :) 15 ezrenként meg csak a hülye cserél gyári gyertyákat, minimum kétszer ennyit el kell fussanak.

És persze, vadiúj gyertyákat cserélsz le, mert múlt héten még nem tudtad hogy ezt akarod belerakni... nemááá :)

Kérdésedre válaszolva: igen, a használt csereérett gyertya és az új ugyanolyan között ekkora, vagy még nagyobb

eltérés is lehet emissziós értékekben. Pl E85-tel a HC akár 500%-kal jön lejjebb, a CO és NOx pedig még nagyobb

mértékben, csak összehasonlítás végett.

Nézd, van aki beveszi a marketing dumát, és élvezi a placebo-t. Meg van aki inkább mér egyet, és eldönti, mi a valóság.

Ez a különbség köztünk ;)

Előzmény: tomabear (73)
tomabear Creative Commons License 2011.05.15 0 0 73

Hát kiváncsi lennék arra az új gyertyára, ami a CH értéket 23%-kal csökkenti, és 7%-kal a CO-t. Na mind1. Nekem is bent ketyeg, most már 1-2 napja a gyertya, és akár hiszed akár nem, új gyertyákat, max 300-400km van bennük, cseréltem le. Teljesen más lett az auto. Eddig Densok voltak bent és hajnali 5kor, 1 napot áll az autó, csak szivatóval indult, most anélkül indul. Ahol eddig vissza kellett kapcsolni, most véletlen vettem észre, nem kapcsoltam vissza, mert birta az autó. Kiprobáltam és mire kimondtam az 1-2-3-4-t addig ugyanolyan sebességbe raktam az autó és birta, ezt olvastam valakitől és ezért bróbáltam ki. De tudom szerinted ezis csak hunbug. Hétvégén mennem kell 600km-t meglátom mennyi lesz a fogyasztás. És a pénztárcámat nem kimélve a hitetlenek miatt, vagy mégsem, nem tankolok E85-t, pedig azzal sporolhatnék igazán, vagy lehet, hogy mégis tankolok, mert akkor, mivel az E85-ből 20%-kal több kell, mégjobban kellene mutatkoznia a gyertya jótékony hatásának. Addig még eldöntöm. Azt azért hozzáteszem, hogy a gyertyakábeleim, nem szokványosak, a legnagyobb ellenállású is csak 1,5kohm, egy Nascar beszállitótól van, kevlár a belsejük. Elővettem a régi kábeleket és azok 10-15kohm közöttiek. Szeptemberben pedig, ugyanettől a beszállitótól lesz gyutrafóm is, 40kV-os. Én mindent megteszek a jó gyujtásért, amiket olvastam. De igazándiból az iker gyujtás lenne a legjobb nekem, de sajna arra nincs pénzem. Á pénz. Számoltam egy kicsit. Nekem a Denso gyertyák 1250Ft-ba vannak. Ez a gyertya 4-5ezer Ft. Sajnos a 99%-ban városi közlekedés, és "hideg" autózás miatt max 10-15ezret bir a gyertya. Namár most van olyan teszt autó, amiben 3 éve van ez a gyertya csere nélkül, de mondjuk ez is kamu. A cég garanciát vállal 160ezer km-es futásra, de legyen ez is kamu, legyen csak 100ezerKm, nekem akkor már,ha nem is hoz semmit a fogyasztásban, már akkor is megéri. Tudom a jobb irridium vagy platinás gyertyák is hoznak100ezerkm futás teljesitményt, de átlag 60ezret, hasonló vagy drágább árért. Sokmindent kipróbálnék az autómon, de sajna a kereteim végesek. Az emberek kisérletezgető kedvét meg elveszik az olyanok, mint TE. Van aki megkeresett, hogy ide nem irja le, de miattad nem tezsteli agyertyát. Egy másik emberke meg  azt irta, hogy nem akarja, hogy itt fikázd, de neki 3 éve megy a "sufnituning gyertya" és hozza az elvártakat. A családjának és a barátainak megcsinálja, és ők élvezik a hasznát. Kár, hogy az olyan tudással (elvileg) rendelkező emberek, mint TE, nem azon vannak, hogy tökéletesitsenek valamit, hanem inkább ellene beszélnek. Inkább az kellene, hogy hogyan lehetne minnél jobban és használhatóbban megcsinálni házilag. Mivel az bizonyitott, hogy a jobb szikra, jobb égési folyamat. Ezt még TE sem vitathatod, ez kész bizonyitott tény! Na kellemes napot mindenkinek. Neked is kerékkötő "barátom".

Előzmény: opel16v_ (72)
opel16v_ Creative Commons License 2011.05.11 0 0 72

Elég rossz az a lambda adat. Az is látszik hogy a gázos rendszer jól le van szegényítve.

Ha a benzines mérést nézem, ahol kicsit normálisabbak az adatok, akkor kb annyi különbséget lehet

látni a két gyertya között, mintha a használt gyári helyett ugyanolyan újat raksz bele.

 

Előzmény: tomabear (69)
dokeee Creative Commons License 2011.05.11 0 0 71

Katalizátort is lehetne bele tenni esetleg.

Előzmény: tomabear (70)
tomabear Creative Commons License 2011.05.11 0 0 70

Upps, valamiért mind2 a gázos ime a benzines mérés:

 

tomabear Creative Commons License 2011.05.11 0 0 69

 

 

Az első mérési adatok. A kocsi nem ment a gyertyákkal, csak ki lett cserélve. Gyári leirás alapjáp szeretném, ha 1500 km után megint lenne mérés. Majd meglátjuk.

koala4791 Creative Commons License 2011.05.09 0 0 68

Jol van jol van.Azert en meg remenykedem ,hogy lesznek meg korszakalkoto nagy felfedezesek ill talalmanyok,Eddig is voltak nem. Szaz eve meg csodanak tunt volna minden ami ma van nem?   Ez a Rossi  Focardi E-cat dolog hatha az lesz.Ez kihuzna minket a katyubol.        

Előzmény: opel16v_ (66)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.09 0 0 67

Kérdés: hol terem a borsó? Hát a Tecsóban.

Na ez az egész ugyan olyan.

opel16v_ Creative Commons License 2011.05.09 0 0 66

urban legend, összeesküvéselmélet... kicsit közeledj a valósághoz szerintem, mert ezek nem azok.

Előzmény: koala4791 (65)
koala4791 Creative Commons License 2011.05.09 0 0 65

Figyu mar.Mi a velemenyetek errol a stanley Meyer vizautorol.Ez csak egy teljes atveres volt?,Mi a helyzet a muszaki leirassal amit rank hagyott?Ugy tudom hogy senki sem reprodukalta eddig.Mondjuk ez eleg sokat mond.Bar az is furcsa ,hogy hirtelen halt meg minden elozmeny nelkul.Ki tudja mi tortent .

Előzmény: opel16v_ (64)
opel16v_ Creative Commons License 2011.05.09 0 0 64

"mi a helyzet a viz elegetese kozbeni tagulassal amikor gozza valik es 1700 szorosara tagul ha jol tudom"

 

ehhez is energia kell. azaz energiát teszel bele, miközben a mozgáshoz kinyerni kellene...

egyébként ezt a technológiát már feltalálták nagyon régen, gőzgépnek hívták :) Ha jól emlékszem, 5% körüli hatásfokú volt a legjobb gép is.

koala4791 Creative Commons License 2011.05.09 0 0 63

Ez a video is olyan meggyozonek tunik,remelem igaz   hasznalt motorolaj nem sokba kerulhet ,lehet hogy ingyen is lehetne szerezni

Előzmény: koala4791 (62)
koala4791 Creative Commons License 2011.05.09 0 0 62

Valami ilyesmire keszulok most .ezt szeretnem megcsinalni ,csak a vizforralot kozelebb akarom rakni a henger uzemanyag szivocsonkjahoz ill lehetne a hengeren is ,es sokkal kissebb viztartalomra a kis tartalyban , csak egy par kobcentire es egy kis futoszalra plusz a henger hojet is felhasznalva.

Előzmény: opel16v_ (59)
koala4791 Creative Commons License 2011.05.09 0 0 61

Nem tudom ,honnan is tudnam.de valami azt sugja hogy a jovo ezen technologiak keveredesebol fog allni.parhuzamosan alkalmazva oket.Ertem egy kis benzin egy kis gazolaj egy kis motorolaj sok vizpara vagy hideg kod[dry fog}steam ,goz es ,hho persze.   Az elozo kerdeshez szolva meg szerintem el kell kezdeni tesztelni azt az erot amit nyujt aztan ha nem eleg akkor rakni hozza fosszilis dolgokat meg amit addig kitalalnak

Előzmény: koala4791 (60)
koala4791 Creative Commons License 2011.05.09 0 0 60

En megmondom oszinten nem nagyon ertek hozza ,de nagyon erdekel a tema.Hiszek neked tudom hogy a btu erteke nagyon alacsony a benzinhez ,gazolajhoz osszehasonlitva ugy tudom.De mi a helyzet a viz elegetese kozbeni tagulassal amikor gozza valik es 1700 szorosara tagul ha jol tudom,Az az energia nem ugyanolyan mozgasi energia tulajdonkeppen mintha robbanasra kepes elegyet [vaport]gyujtunk be kissebb nagyobb erossegu szikraval.?   nem tudom mar hol olvastam errol ,de van benne valami nem?

Előzmény: opel16v_ (59)
opel16v_ Creative Commons License 2011.05.09 0 0 59

A mozgáshoz mozgási energia kell, amit elő is kell állítani. A víznek nincs említésre méltó energiatartalma a mi szemszögünkből. Sem a vízpárának,

max annyi amennyit felvett az elpárolgása során. A vízbontáshoz szükséges energia TÖBB, mint a durranógáz elégetésekor keletkező energia.

Úgyhogy vízzel működő motorok esete szemfényvesztés és hülyeség. Ezt csak a sci-fi könyveken felnőtt, és a kémia ill. fizika órákat végig ábrándozó

emberek nem képesek elhinni. Szerintem.

koala4791 Creative Commons License 2011.05.09 0 0 58

nehez igy eldonteni,hogy ez igaz e?de ha igen akkor az elozo videoval szorosan osszefugg

Előzmény: koala4791 (57)
koala4791 Creative Commons License 2011.05.09 0 0 57

Az biztos hogy latvanyos ez a video,de szerintetek van ertelme ennek a fejlesztesi iranynak.?Van annyi ero ezekben a robbanasokban ami hajtana a dugattyut?

Előzmény: koala4791 (56)
koala4791 Creative Commons License 2011.05.09 0 0 56

Előzmény: dokeee (55)
dokeee Creative Commons License 2011.05.09 0 0 55

Jó lenne már rájönni, hogy a fizikát nem lehet megb..ni. Vizet bontani, majd a durranógázt elégetni, meglehetősen rossz hatásfokú folyamat, ha ezt egy alapvetően nem túl jó hatásfokú benzinmotor-generátor-inverter áramával teszed, még rosszabb a helyzet. A víz "elégetése" valamilyen elektromos ívben a másik ordas baromság, teljesen felesleges összekeverni a motorba történő vízbefecskendezéssel, ami valóban teljesítménynövelést eredményez, de hétköznapi használatra szerintem nem igazán alkalmas.

Előzmény: koala4791 (54)
koala4791 Creative Commons License 2011.05.08 0 0 54

Sziasztok lenne egy kerdesem hozzatok.lattam yotube -os videokat ahol a geet-pantone zart rendszeru aramtermelo aggregator 80% ek vizzel es 20 % szazalek benzinel mukodik ,Szerintetek ez igaz lehet?A durva keveresi aranyra gondolok nem magara a rendszerre.   Egyebkent kifogom a gyakorlatban deriteni> Mar szereztem egy negy loeros berantos honda motort.Meg fogom epiteni belole a Geet -Pantone rendszert Mar nagyon varom a teszteket.   Terveimben hasznalt motorolaj ,novenyi olaj ,viz, persze plasma szikra is ,goz meg minden szerepel es amilyen otletet meg addig talalok.   Majd beszamolok..     Van most egy jo otletem  :az uzemanyagtartalynak  tulajdonkeppen a hengeren kellene lennie igaz?Hogy elkeruljuk a hoveszteseget nem?     A vegleges tervem hogy hasznalt motorolajjal vagy novenyi olajjal es viz keverekevel aramot termelek amivel hho-t bontok amit a transitomba engedek.Itt londonban rengeteg a Pakisztani sutode ahonnan lehetne hasznalt olajat szerezni.  Egy alap hho bontom mar benne van a gepben,sajnos meg nem olyan sokat termel ,kb 200-300 kobcentit percenkent.Meg csak egyszer tankoltam azota,amiota beszereltem tobbet is mentem 20 merfdolddel ,de persze meg tesztelni kell .egy tankolasbol kar lenne eredmenyt vonni.A rendszer nem PWM -es hanem egy 500 w -os inverterrel egy szamitogep tapegyseget hajtok es az   5v -os agat hasznalom ,Egyelore nem tudom mennyi ampert sziv.Azt hiszem ezt a elektrolit aranyaval tudnam bealiitani.Ami sima szodabikarbona egyebkent.  Egyebkent nagyon orulok hogy itt van ez a forum..de tenyleg Nekem is mindig ilyesmiken jar az eszem.    Most is nagyon nagy izgalomban vagyok egy talalmany miatt.   Biztosan ismeritek.A rossi focardi hydrogen -nikkel mini reaktorra gondolok.Remenykedem hogy igaz .Ez lenne a tuti nem sracok?Nezzetek meg a Bolognai egyetem verifikacios videojat angol felirattal ott van a you tube on.Rank ferne most egy ilyen talalmany.Mennek is haza a francba utalok kulfoldon lenni.          Ja igen es meg lenne annyi keresem hogy ne csepaljatok mar annyira egymast amikor valaki valamit hamarabb tud vagy esetleg kepzettebb ,Nem kell azert olyan csunyan beszelni egymassal .Sokszor szinte mar szinte a vegletekig jutva..Komolyan mondom ilyen mas orszagok forumain sehol sincs.Legalabbis en meg nem lattam.     azert vagyunk itt mert kozos dolgok erdekelnek minket amiket ugyanugy szeretunk,es orulnunk kelene hogy vannak helyek ahol megoszthatjuk egymassal a gondolatainkat nem?       Mindenkinek szep napot es jo fejlesztest epitest   ..

Előzmény: opel16v_ (53)
opel16v_ Creative Commons License 2011.05.08 0 0 53

Pontosan ez a különbség kettőnk között. Én fejlesztőmérnök vagyok a realitások talaján, Te pedig

egy naív egyszerű ember, aki bedől minden hülyeségnek, meg még terjeszti is azt.

De cáfolj meg, nyitott vagyok mindenre, hozd a csodafejlesztésed, kipróbáljuk, megmérjük. Ha igazad

lesz, meghajlok előtted ;)

 

Előzmény: tomabear (52)
tomabear Creative Commons License 2011.05.08 0 0 52

Na ebből látszik, mennyire alulképzettek a hazai mérnökök. Nem hallottál még a VAPOR technikáról? Nagyon sajnálom, hogy ilyen ember hivja magát fejlesztő mérnöknek. Én csak egy egyszerű ember vok. Lehet sok mindent naivan elhiszek, de és itt jön a de. Ha valamit tapasztaltam én magam az én kis egyszerű modomon, akkor azt okosabbak, miért ne fejlesztették volna tovább. Régen voltak vapor karburátorok, de, és akármennyire nem tetszik, de az olajlobbi a lambda szonda kifejlesztésével meggátolta az elterjedését és ez TÉNY. Ennek utánna olvashatsz a szakirodalomban. Sajnos a Bánki féle VIZES karburátor is a feledésbe merült. Vagy talán ez sem létezik. Ő 35-40%-ban helyettesitette a benzint vizzel. Csak a dizelmotor megjelenésével, azt hitte megoldodott a probléma, aminek a megoldására találta ki a vizes karburátort. Szerinted ha ennyire nem müxik, akkor miért van tiltva a F1-ben?

Előzmény: opel16v_ (51)
opel16v_ Creative Commons License 2011.05.08 0 0 51

Most nézem, hogy nem is neked ajánlottam ezt, de ha egyetértesz tomabear-ral, akkor neked is áll az ajánlatom :)

Előzmény: opel16v_ (50)
opel16v_ Creative Commons License 2011.05.08 0 0 50

Te most beidéztél valami olyasmit, ami abszolút nem a témához kapcsolódik, vagy részben megcáfol.

Ugyanis ebben az írásban gázolaj-víz EMULZIÓRÓL van szó. Ennek az emulziónak az előállítása elég
költséges, mert több kémiai segédanyag is szükséges, ráadásul a környezetterhelési index javulása

is pont ezért elég kétséges (nem hiába nem vezették be még). Lokálisan ugyanis mentesül ezzel az

üzemanyaggal a kibocsátó jármű kb 10% légszennyező anyagtól (korom, NOx), viszont magában a

gyártásban képződik kb ugyanennyi plusz. Továbbá azt is leírják, hogy 10% víz emulzióval kb 10%-kal

nő a fogyasztás, mert ennyivel kisebb a fűtőérték.

Úgyhogy ez a technológia ugyanolyan pofon a szarnak, mint a hibrid autók. Lokálisan megtakarított

környezeti terhelés megjelenik máshol, azaz az egyenleg nem pozitív.

 

Továbbra is áll az ajánlatom, nagyon jól szórakoznék, ha előttem öntenél a tankba egy kanna vizet,

és próbálkoznál az indítással... fizetnék is a videó publikálási jogaiért... :)

Előzmény: Törölt nick (49)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.08 0 0 49
Előzmény: opel16v_ (46)
opel16v_ Creative Commons License 2011.05.06 0 0 48

Tudod mit? Elmegyek hozzád, akárhol is vagy az országban, ha előttem beleöntesz egy kanna vizet az autód tankjába... én is szeretek jól szórakozni ám :)

Na? :)

Előzmény: tomabear (47)
tomabear Creative Commons License 2011.05.05 0 0 47

Gondolom azon is jól szorakozik, hogy lehet 70% fölötti arány a viz!!! És ez kisérletekkel BE VAN BIZONYITVA!! Szabadalmi hivatalban bejegyezve. Kéne egy kicsit, csak egy kicsit, haladni a korral! :P

Előzmény: opel16v_ (46)
opel16v_ Creative Commons License 2011.05.04 0 0 46

kollégád biztos jót szórakozott rajtad, hogy elhitted ezt a baromságot :)

ilyen víz aránynál már nem fog elindulni a motor... kipróbálhatod Te is, ha akarod :)

Előzmény: weresgyufa (45)
weresgyufa Creative Commons License 2011.05.04 0 0 45

Ja igen... A vizes dologhoz valami, kollégámnál voltam tegnap, nyírta a füvet és boldogan áradozott hogy már 9 alkalommal úgy tankol a fűnyíróba hogy 33%Benzin 33%Alkohol és a maradék 1/3 víz. A mototr teljesen pöcs-röff indul semmi fulladás, teljesen pöpec. Hamarosan jön a próba a simsonnal is :) hát kíváncsi leszek mennyire lesz jó.

opel16v_ Creative Commons License 2011.05.03 0 0 44

Félreértés ne essék, én pl nem nekiesni jöttem ide embereknek, elmondtam mit tapasztaltunk mi az adott technikával.

Ha lesz valakinek egyértelműen alátámasztott mérési eredménye, amivel bizonyítja a mi tapasztalatunk ellenkezőjét,

az engem is érdekelni fog, mert mint mondtam, nem vagyok ellene a fejlettebb technikáknak. Ezért is figyelgetem ezt

a topicot, hátha villan valami jó megoldás is. És ezért is ajánlottam a pados mérést, lehet bizonyítani, és ha sikerül, én

leszek az első, aki örömmel alkalmazza az adott technológiát.

Amúgy nem értem mit akarsz mondani a szegény keverékes méréssel. A motornak fixen lambda 1-en kell futnia, ha ezt

valaki mesterségesen szegényíti a megfelelő kontroll nélkül, az nagyon káros tud lenni a motorra, szondára és a

katalizátorra is. Ezen a téren elég sok tapasztalattal rendelkezünk, ugyanis az E85-ös átalakító kit-nek van egy pont

erre hajazó ECO üzemmódja, nagyon komoly szabályzási rendszerrel.

Előzmény: tomabear (41)
amper_vadasz Creative Commons License 2011.05.03 0 0 43

 

Üdvözöllek! 

 

Mi a baj az OROSZ gyertyával? Láttam én is a hirdetést. Meglepődtem :) Nem tudom mit tartalmaz az orosz technika belül, de érdekes az elektróda kialakítása. Rákeresek az orosz oldalakra, hátha bővebb infó is lesz róla

 

 

 

tomabear Creative Commons License 2011.05.03 0 0 42

Bocs néhol elgépeltem, mert sötétben vok. Igy is , ugy is. hehe

tomabear Creative Commons License 2011.05.03 0 0 41

Hali!

 

Annak idején nekem a polákban volt Aqua-spricc és tökéletesen müködött. Ha vizet fecskendezel a motorba, keverd metanollal. Akkor tökéletes a hatása. Ez a technika ki van tiltva a F1-ből. Mostanában elővették a turbós kocsik levegőhűtésére, de csinálnak sima szivó-motorokhoz is rendszereket. Kb 15 bar nyomással ködölik a vizet a szivótorokba, de ezzel egyuttal csökkentik a bevitt üzemanyagot. A laboratoriumi tesztek alapjána benzin 25%-a maximum kiváltható vizzel, de csak akkor ha ködöljük. A sima szivás nem elég! Ehhez pedig elengedhetetlen a jó üzemi állapot és a megfelelő gyujtás és ime itt a mi témánk, a gyujtás. Nem véletlen kisérletezgetnek jobb és jobb gyujtási technikákkal. Lásd előgyujtás vezérlés. Jobb trafók. Azzal is sokat segithetsz a motorodon, ha kisebb ellenállású kábeleket és magasabb feszültségű trafót használsz. Van nagyon jó minűségű magyar 2d-s és 3d-s előgyujtásvezérlés. Én sziveen el mennék fékpadra, de nincs annyi lém. Az én motoromnak sajna ki van kete-lába. De szerintem ezen is lesz javitóhatása. Ha a sima Denso segitett akkor ennek is javulást kell okoznia. Egyébként szerintem 16ezer forint 4 gyertyáért nem sok, ha azt nézem a sima irridium is annyi. Egyébként a platina és az irridium között nagy a különbség. A mindkét anyag katalizátorként viselkedik az égési folyamatban, de különböző hatással. A platina valamiért a fogyasztáscsökkenésben segit, mig az irridium a nyomatékosságban. Sajnos sehol nem leltem fel miért. Pedig rengeteget bujom a netet. Kár, hogy ennyire indulatosak vagytok. Szerintem ezt a témát higgadtan kellene megbeszélni, mert ha eredményeket érünk el az mindenkinek jó lenne. Sajnos ma láttam a Vaterán hamis OROSZ plazmagyertyát. Irtam az eladónak, hogy ezek hamisak, erre azt irta a plazmagyujtást az oroszok találták fel és ne kötözködjek. És sajnos az emberek az alcsony áraknak, 6500 a 4 gyertya, bedőlnek. Ha jobb lenne az összefogás akkor az emberek nem dőlnének be az ilyeneknek. Én szegedi vok, ha valaki tud a környékben padot vagy olyanat akinek jó műszerei vannak a szegény-keverék kimérésére, állok rendelkezésre, de fizetni nem tudok. Ha valakit érdekel az eredeti gyertya beszerzésében segitek, megmutatom a legjobb beszerzési lehetőséget. Remélem összefogunk és közösen eredményre jutunk mindenki javára.

Előzmény: opel16v_ (31)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.03 0 0 40

Én nem értek a motorok lelki világához sem a mérő padokhoz,pusztán a tapasztalatomra tudok csak hagyatkozni. Tankolás koppanásig /megtett kilométer .

Nem adok  külön hozzá vizet hanem amit a motor vákuma szív meg az "edényből" ,és ez a  pára elég neki, + egy kis HHO.

Előzmény: opel16v_ (37)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.03 0 0 39

Igen.

Előzmény: Vakegérke (36)
opel16v_ Creative Commons License 2011.05.03 0 0 38

Igen, én megelégszem a kommersz technikákkal, ott már sokat leraktam az asztalra az elmúlt több mint 10 év fejlesztőmérnökségem alatt.

Előzmény: Vakegérke (35)
opel16v_ Creative Commons License 2011.05.03 0 0 37

Nem kell ehhez vízpárás befecskendezés, egyszerűen tudtuk mérni a motor azonos körülményeknél, más-más beszívott levegő páratartalomnál

mért egységnyi fogyasztását. Ha nő a páratartalom, akkor nő a fogyasztás is arányosan, ebben nem volt kivétel a többszöri mérés során.

Ennek pedig a magyarázata az, hogy a levegő páratartalmán az etanol egy része kicsapódik (drasztikusan ez akkor nő meg, amikor a levegő

hőmérséklete 20 fok alá megy), és így nem végez hatékony munkát ez a része. Üzemmeleg motornál, amikor a beszívott levegő hőmérséklete

felmegy 30 fok fölé, ez a jelenség minimalizálódik, ott annyira nem befolyásolja az értékeket.

Jótanácsként mondanám, ha ilyen vizes dolgokban gondolkozol, akkor csak üzemmeleg motornál aktiváljad.

Előzmény: Törölt nick (34)
Vakegérke Creative Commons License 2011.05.03 0 0 36

8 szelepes a Golf motorod?

Előzmény: Törölt nick (34)
Vakegérke Creative Commons License 2011.05.03 0 0 35

Még szerencse, hogy a F1-be nem Te fejleszted a gépeket!:-)

Előzmény: opel16v_ (31)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.03 0 0 34

Ugyan én is megpróbáltam a "szegény ember plazma bosterét" de nekem nem jött be,azért mert az érzékelőket zavarta.Szerintem a régi gyújtásrendszerű autóknál az inverteres plgy jobb eredményt mutat.De!Ne az üzemanyaghoz hanem a hengerbe tedd a vizet,illetve inkább gőzt. 90% E85- el megyek /és nincs hozzátéve semilyen átalakító!! / most /télen 50-50%/ és hozzá egy kis vízpára ill gőz.Régen bekajálta az 1.4-es Golf motor a 8 litert most meg 6.5 és még nincs is hozzáadva drasztikus HHO.És ez egy régi kopott motor.

Nem vagyok okos,de jó hü..ének lenni. :-)

Előzmény: opel16v_ (31)
opel16v_ Creative Commons License 2011.05.02 0 0 33

látod én hiába ajánlom a fékpadi mérést, nem élnek vele... amit mi már tapasztaltunk: nagy semmi.

amúgy tudtommal a másik E85 fejlesztőcsapatnál is éppen most van teszt és mérés alatt ilyen gyertya, majd referálok, ha vannak

eredményeik. gondolom ugyanaz lesz, mint nálunk...

Előzmény: dokeee (29)
opel16v_ Creative Commons License 2011.05.02 0 0 32

Oké, majd mutasd be itt, ha piacon vannak vele kommersz autókban ;)

 

Előzmény: tomabear (28)
opel16v_ Creative Commons License 2011.05.02 0 0 31

Nem őrültem meg, hogy vizet rakjak az üzemanyaghoz... 1% víz kb 10% fogyasztásnövekedés a fűtőérték és a gőznyomás drasztikus romlása miatt.

Látom Te is nagyokos vagy, sok sikert a vizezéshez ;)

Előzmény: Vakegérke (26)
weresgyufa Creative Commons License 2011.05.02 0 0 30

Sziasztok.

Sokan fikázzák a plazmagyertyás megoldást, nos, én kb 4 hónapja használom. 94 Honda Civic 1.5LSI D15B7 Amerikai gyártmány, alapból NGK gyertyák a gyári gyertyáim, abbó is magasabb hőértékű ha nagyobb fordulaton akarom használni a motort.

Szóval... én csak annyit vettem észre,

- hogy ha "Bénán akarok váltani" azaz hagyom kicsit dadogni a motort akkoz dadog, ellemben a plazmagyeryával nem.

- ha 10l benzinhez adagolok 2 vagy 2.5l vagy 3l E85-öt akkor semmi de semmi fogyasztásnövekedés nem volt. (Itthon tankoltam kannából és lefulladásig használtam, de a csomagtartóban mindíg volt 5l üzemanyag ha gondban lennék mert olyan helyen vagyok.

- Átlagos használat mellett az autó benzinből és benzin/ethanol kevezékből is 5.1-5.5l-t fogyasztott.

Az eredményeket többször teszteltem azaz pl 10+2l-es keveréket 3* kapott egymás után, mostanában jön majd a 10+5 és igy megyek felfelé 50/50-ig.

 

Nem kevés játék és idő is ezt megcsinálni, hogy minden egyes keverési arányt leteszteljek gyári és a plazmagyertyával is, de mivel hajt a kíváűncsiság és azt hiszem el amit látok, nem hiszek a sok pénztelen, tudálékos, mindent lefikázó, csak nekem van igazam és még sorolhatnám embereknek... szóval ezért is vágtam bele, ennyit simán megért 160 dodi nem volt nagy pénz érte, ennyiért kb iridium gyertyát veszek, és ha annyit ér és semmivel sem többet akkor is megéri. kicsit több mint 1200km-t mentem eddig cserélgetve a gyertyákat és a tapasztalatom az hogy nálam a 10+2.5l-es aránytól a gyári gyertyával elkezdett nőni a fogyasztásom, nem drasztikusan de kb 5-8% az eszt követő lépésnél ez már 7-10% a jelenlegi 10+4l-es felállásnál ez az első kör lefutása után 9%

 

Hamarosan megíratom bele az E85-ös programot is ami kapcsolható üzemet tesz majd lehetővé, akkor majd kiderül gogy 100% E85-el mit fog produkálni gyári NGK és a Pulstar gyertyáival, de lehet kíváncsiságból végig megyek a lépcsőn 70% E85-ig program nélkül, mert érdekel mi történik, igaz most nyár van ez is kedvezőbb hatással van azért a fogyasztásra.

MAjd jelentkezem mire jutottam, addigis aki nem hisz benne próbálja ki, nem veszt semmit, max egy gyertyakészletet, szerintem ez nem nagy ár.

dokeee Creative Commons License 2011.05.01 0 0 29

Kíváncsi lennék egy ilyen fékpadi mérésre, teljesítmény, kibocsátási értékek, fogyasztás tekintetében. Amíg nem látok egy ilyet, addig benzincsőmágnes kategória számomra.

tomabear Creative Commons License 2011.05.01 0 0 28

Hali!

 

Érdekes, hogy számodra ismerős a "lézeresgyertya", mert akkor azt is tudnád, hogy a Densoval közösen dolgoznak a sorozatgyártáson.!

Ha van kedved ezt bogarászd végig. Én sokat tanultam belőle.

http://www.freeweb.hu/hondainfo/menu22-53.html

Előzmény: opel16v_ (25)
Vakegérke Creative Commons License 2011.04.30 0 0 27

Igaz, hogy nem fejlesztőknek hirdetik magukat de még Nálad is lehetnek okosabbak és ügyesebbek, akiket tisztelni és nem lefikázni kell!

 

A szerénység nem bűn és az alázat nem azonos az alázással!

Előzmény: opel16v_ (25)
Vakegérke Creative Commons License 2011.04.30 0 0 26

Rakj az üzemanyaghoz vizet vagy hho-t és utána mérd a CO és CO2-t és gondold át újra azokat az arányokat, meg azt hogy mit írsz!

Előzmény: opel16v_ (20)
opel16v_ Creative Commons License 2011.04.30 0 0 25

A hozzászólásod első 2/3-a tartalmazott elég sok hülyeséget, erre utaltam.

A "lézergyertya" már ismert számomra, csak nem életképes technológia, úgyhogy nem igazán fogsz vele találkozni laboratóriumon kívül.

Tehát akkor továbbra is áll az ajánlatom... lehet hozni a csodagyertyákat mérésre, gyári típusú újjal szemben meg lehet mérni.

Előzmény: amper_vadasz (24)
amper_vadasz Creative Commons License 2011.04.30 0 0 24
Előzmény: opel16v_ (23)
opel16v_ Creative Commons License 2011.04.30 0 0 23

annyi hülyeséget írsz, hogy erre nem akarok reagálni ;)

az ajánlatom áll, ott bizonyíthatsz, addig meg minden duma...

nem vagyok ellensége az újnak és a jobbnak, magam is ezen dolgozom, de azt már látom, hogy nem tőled kell

várni a jövőbeni hasznos megoldásokat ;) sufniban lehet reszelgetni, aztán lehet belemagyarázni, de ezzel még

nem fogod megváltani a világot.

Előzmény: amper_vadasz (22)
amper_vadasz Creative Commons License 2011.04.30 0 0 22

"a gyári szisztéma a legjobb minden szempontot nézve (ár/érték arányban főleg)." Erre azért ne vegyél mérget.

 

A gyártónak és kereskedőnek a lényeg, hogy vegyék pl. a gy.gyertyát, az üzemanyagokból meg minél több fogy, annál többet hoz. A gyári vezérmű szíj szett elmegy 100-120e km-t, majd a csere után inkább csak a fele garantált?! Az új autóra a 100e km garancia "adott", de utána már nem lényeg, érdekes. Fogyasztói társadalom, vegyél - vegyél, cseréld újra.

 

Sokáig "mumusom" volt a gyújtás, de idővel megbarátkoztam vele, és próbapadon vizsgálni kezdtem. 30mm-es gyújtószikrát légköri nyomáson figyeltem, hogy viselkedik, ezután módosítottam a gyújtógyertyán.

4T fűnyírón működik, nagyon könnyen indul, mintha kicserélték volna a motorját, majd további OTTO motorokon is kipróbáltam.

2T SOLO motoros permetező új gyertyával soha nem járt ilyen egyenletesen és fura, de érződik a gáz kar, rögtön reagál rá a motor.

Volt olyan motor, amibe hiába tettek új és új és új bele való gyertyákat, nem működött normálisan, már a gyújtást akarták megnézetni, a régi X ezer km-t futott átalakított gyertyákkal pedig előtte nem tapasztalható kisimult egyenletes dinamikus motorműködést produkált.

Az A4-est szervizelő autószerelő a gázpedálhoz érve meglepődve csak annyit kérdezett, ezzel meg mi történt?! Chiptuning? Csak a gyertyááák? Nem semmi, nagyon megy!

A Gall motorját szinte 0km-es kora óta ismerem, újkorában nem tudta ezt a dinamikát, most 80e felett van a km. Legalább 30e km-t futott, használt gyertyákat, az átalakítást követően kb. 3e km-re rá kiszereltem kíváncsiság képen. Meglepődve láttam a gyertyák belső porcelán szigetelő része olyan fényes és tiszta volt, mintha kipolírozták volna! Amikor visszaszereltem, még vastagon porózus lerakódással teli szennyezett volt! A tökéletesebb égéstől 3e km alatt leégett a legalább 30e km alatt keletkezett lerakódás, érdekes.

1.3-as SKODA FELICIA etanollal emelkedőnek felfelé dinamikusabb, gáz érzékenyebb lett, előtte nem volt jellemző rá.

50-es vízhűtéses 2T motor új bele való gyertyával max. 90-et ment, használt már kicserélt régi átalakított gyertyával 110-et fut.

Nincs szükségem motor padi kontrolra, számomra épp elég pozitív tapasztalat gyűlt össze.

OTTO motorok működésén érződik a sima egyenletes kifinomult járás.

Lehet furán hangzik, de a gázpedál jelenléte. A könnyed dinamizmus, drasztikusan pedig a 4T 100LE és a feletti, illetve bármilyen 2T motoron érezhető a pozitív hatása.

 

OTTO motorokban az égést a gyújtószikra indítja be, nem kell ragozni.

 

Japánok már lézer fény gyújtást fejlesztik a gyújtógyertya kiváltására. Ütős lesz, ha egyel talán sorozat gyártásba kerülhet 1x, mert az már a vízpárát is meggyújtja… A technikai fejlődés nem áll meg, mindig lesz új és jobb

Előzmény: opel16v_ (21)
opel16v_ Creative Commons License 2011.04.30 0 0 21

Valóban az E85 témában fejlesztek. Hidd el, nem hasraütésből mondom, hogy a gyári szisztéma
a legjobb minden szempontot nézve (ár/érték arányban főleg).

De tegyük fel hogy igazad van, és feltaláltad a spanyol vigaszt gyertya ügyben... szép amit mondasz,

csak alá kéne támasztani. Budakalászon van egy pad, ahova szoktam járni mérni, szívesen bevállalok egy

mérést az általad emlegetett gyertyával. Persze olyan feltétellel, hogy ha nem mérünk legalább 5%

teljesítménynövekményt, akkor Te fizeted a pad díját. Ha ezt sikerül prezentálnod, akkor én fizetek,

és mélyen fejet hajtok szakmai tudásod előtt. A mérést az általad hozott gyertyával, és a típusba való

gyári új gyertyával végeznénk. Nos?

Előzmény: amper_vadasz (19)
opel16v_ Creative Commons License 2011.04.30 0 0 20

Ülj le fiam, egyes... mondhatná neked a fizika és kémia tanárod is ;)

Virít az írásodból, hogy fogalmad sincs arról, amiről beszélsz.

A hatásfok nem az égés utáni gázok arányát befolyásolja, hanem hogy az égés energiájából mennyi hasznosul,

és pl mennyit hőt disszipál feleslegbe a motor. Szerintem nézegesd kicsit a kémia és fizika könyveidet, mielőtt

hülyeségeket beszélsz. Hidd el, a távozó CO2 elég egyenes arányban van a fogyasztással adott üzemanyagnál ;)

Előzmény: tomabear (18)
amper_vadasz Creative Commons License 2011.04.29 0 0 19

Ha valóban E85 témában fejlesztesz, érdekes, hogy a gyári gyújtást alkalmazod még mindig, holott pl. a CDI gyújtás intenzívebb gyújtószikrája etanol üzemre is jóval hatékonyabb.

 

Más.

AUDI A4 1.8 benzines motorjából használt gyertyákkal ( némi módosítás után ) többet hoztam ki, mint a bele való új gyertyákkal, közben a fogyasztás csökkent. Ugyan így megtáltosodott, harapós lett pl. az 1.6 16V 110LE Gall motorja, de szinte bármelyik OTTO motorra igaz, csak a gyertyán módosítottam. Persze neked mindez csak misztikus, lesz fejleszteni valód bőven.

Előzmény: opel16v_ (4)
tomabear Creative Commons License 2011.04.29 0 0 18

Csak, hogy képben legyél. A CO2 mennyisége nem egyenesen arányos a fogyasztással!!

Mivel a CO2 attól függ: mennyi üzemanyagot, milyen hatásfokkal égetsz el. Ha a CO és CO2 valamint O2 mennyiségét vizsgálod, na az már közelitő adat. Nem véletlen mondtam, hogy közelitő, mivel, hogy pontos képet kapj, bonyolult számitásokat kell végezni. Erre valók a számitógép vezérelt műszerek amik komoly gázelemzést - analizálást végeznek. Tehát, ha adot mennyiségű levegő-benzin keveréket elégetsz 80%-os és 50%os hatásfokkal, akkor a CO2 ugyanannyi? Hát nem , pedig ugyanannyi az üzemanyagfogyasztás. Viszont a végzett munka nem. Szerinted a NASA venné a fáradságot, hogy jobb gyujtást készitsen, ha nincs értelme?

http://sbir.gsfc.nasa.gov/SBIR/successes/ss/3-097text.html

Előzmény: opel16v_ (17)
opel16v_ Creative Commons License 2011.04.29 0 0 17

Csak hogy képben legyél: a CO2 g/km teljesen egyenes arányban van a fogyasztással, ugyanis a CO2 mennyisége az elfogyasztott

üzemanyag mennyiségéből adódik. Az autógyártókat meg nem az érdekli, mi jó az államnak, hanem hogy nekik mi okoz plusz költséget,

vagy nagyobb forgalmat. Az autógyártás piaci alapú, nem politikailag szabályzott. De gyártsd csak az összeesküvés elméleteket, ha ez

jól esik :)

Előzmény: amper_vadasz (16)
amper_vadasz Creative Commons License 2011.04.29 0 0 16

Bocs, de nagy tévedésben vagy, nem a CO2 kibocsátás g/km értékéről van szó.

Abban ne is reménykedj, hogy olyan autót fognak gyártani, ami 1 - 2L üzemanyagot fogyaszt, vagy csak 1L vizet eszik 100km-en. Csökkenne az üzemanyagokból származó Állami ADÓ bevétel, tetszik, vagy nem tetszik ez a lényeg

Előzmény: opel16v_ (15)
opel16v_ Creative Commons License 2011.04.29 0 0 15

"nem érdekük a belsőégésű motorok fogyasztás csökkentése"

 

ne röhögtess már, jópár éve ezen megy a harc a gyártók között, mert súlyos marketing értéke van a g/km számoknak, illetve

közvetlen anyagi vonzata is (kötelezően offszetelni kell a CO2 kibocsátás egy részét a gyártónak).

a gyártó pont azt a gyertyát fogja választani a motornak, ami abba a legoptimálisabb.

Előzmény: amper_vadasz (14)
amper_vadasz Creative Commons License 2011.04.29 0 0 14

Sziasztok!

 

OTTO motorba beszívott majd összesűrített üzemanyag keverék égését a gyújtószikra indítja be. Az üzemanyagok égésére nagyon kevés idő áll csak rendelkezésre 1 munkaütem alatt! Az égés tökéletlen, korom koksz lerakódás van az égéstérben a dugattyútetőn, hengerfejen, szeleptányérokon és a kipufogó rendszerben.

 

Érdekelt a téma   http://www.szuts.com/plasmabooster/   megépítettem különböző 50-500pF értékekkel 30kV-ra, de a hő terhelés miatt nem a gyertyára szereltem a kapacitást, hanem pár cm-re tőle. Érdekes, van olyan gyenge gyári gyújtáselektronika, ami a 100pF 30kV gyertyakapacitást sem képes működtetni! A cikkben levő 470 pF 30kV értéket nem kell 100%-nak venni! Adott motor kompressziója, gyújtásrendszere, gyertyahézaga nagyban befolyásolja a használható gyertya kapacitás pF értékét. 

 

Az intenzívebb gyújtószikra jóval hatásosabb üzemanyag keverék begyújtást és tökéletesebb égést tesz lehetővé! OTTO motor szegényebb üzemanyag keverékkel is működik, a motor teljesítménye és nyomatéka nő, fogyasztása csökken.

 

Karburátoros motorvezérlő elektronika nélküli 2 - 4 ütemű OTTO motorokon használom.

 

70-es évek óta ismert a technika, mégis nagyon hallgatnak róla! Sokan kérdezik, ha ez ennyire hatásos, miért nem építik be gyárilag? Aki gondolkozik, tudja nagyon jól a választ, nem érdekük a belsőégésű motorok fogyasztás csökkentése

 

 

 

 

 

 

Előzmény: petike23 (3)
Vakegérke Creative Commons License 2011.04.28 0 0 13

Tapasztalat?

 

Előzmény: tomabear (11)
opel16v_ Creative Commons License 2011.04.27 0 0 12

Ok, szólj ha mész mérni padra ilyen gyertyával, mennék én is röhögni... persze aztán majd ott lehet magyarázni, hogy

biztos valami gond van a kocsival, vagy éppen az üzemanyag gyengébb...

Előzmény: tomabear (11)
tomabear Creative Commons License 2011.04.27 0 0 11

Hát téged meg az ir le, hogy semmi konkrétum, csak tapasztalat. Tapasztalatból tudom, hogy ha jobban megy a kocsi jobban nyomják neki, persze akkor nincs csökkenés. :P

 

Na azért pár szabadalmaztatott gyertya:

http://peswiki.com/index.php/Directory:Spark_Plugs

 

 

petike23 Creative Commons License 2011.04.26 0 0 10

Ez olyan, mint a "vízzel hajtott autó".

ott is a legfőbb érv az, hogy "a tudósok sem tudhatnak mindent", és hogy "az olajlobbi eltitkolja".

 

Eleve; hol keletkezik a gyertyában plazma ?

Miért gyújtaná be jobban az üzemanyagkeveréket, mint egy szikra ?

Előzmény: opel16v_ (9)
opel16v_ Creative Commons License 2011.04.25 0 0 9

Ekkora marhaságokat ne idézz már, ez pont téged ír le a normálisan gondolkodni tudó emberek szemében...

Igen, volt mérés, és semmit nem hozott. Pénzkidobás, pont mint az üzemanyagcsőre vagy tankba helyezhető mágnesek

meg kapszulák. Ez tapasztalati vélemény.

Én azon csodálkozom inkább, hogy amióta "nem lapos a föld", azóta is sok a túlságosan naív ember, akivel meg lehet

etetni ekkora baromságokat, és rákölti a fél havi fizetését.

Előzmény: tomabear (8)
tomabear Creative Commons License 2011.04.23 0 0 8

Innen másolva:

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9000704

 

 

 

Most a plazmagyertya + direktszűrő után bekerült az 1.2-es Cliómba egy univerzális sport hátsó dob is. Hát mit mondjak, ettől még sokkal állatabb lett. A fogyasztásom is lejjebb ment több literrel, de ami a leglényegesebb, hogy mostmár a Lancer EVO-kat is szarráalázom a lámpánál. A múltkor a benzinkútnál odajött egy srác,és azt mondta, nem hiszi el hogy csak 1.2-es a motorom, mert ugyan próbált utánam jönni egy Octavia TFSI-el, ami állátólag nagykúleres és 260 lovasra van chippelve, de nem tudott lépést tartani velem.

Azt mondta ő is beteszi a kocsijába ugyanazokat a tuning megoldáokat mint én, annyira meggyőző a kocsim.

tomabear Creative Commons License 2011.04.23 0 0 7

Hali!

 

 A gyári gyertya nem mindig a legjobb, nekem Ford Orionom van 1.3 OHV. Gyári gyertya szemétbe, Denso sima be, teljesen más az autó és más nem lett változtatva! Alapjárat visszavéve és a szivató sokkal hamarabb visszanyomható (kézi szivatós). Na de mind1, most várom a pulstar gyertyákat kicsi összegért, naon kiváncsi vagyok most már. Mert van pozitiv és negativ vélemény is. De megkérek mindenkit, hogy csak a saját tapasztalatait irja le. Sokminden ben nem hittünk és mégis igaz lett. Lásd meddig azt hitték lapos a föld! Tudom sokaknak nem tetszik ez a hasonlat, de szerintem jó. Amig nem tapasztunk valamit nem hiszünk benne, de ne is kétkedjünk. Amugy a kocsik voltak fékpadon , a fogyasztás mivel lett mérve?

 

Csak pár példa a kétkedőknek:

 

http://www.szuts.com/plasmabooster/

 

http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_7529.html?pg=0&pcount=30&date_order=ASC

 

http://peswiki.com/index.php/Directory:Firestorm_Spark_Plug

opel16v_ Creative Commons License 2011.04.22 0 0 6

Megnyugtató, hogy két ugyanolyan mérési eredmény is született. A forgalmazó leírását olvasva az eredményt

amúgy már előre borítékoltam magamban... sok a csúsztatás és félrefogalmazás, a fizikai törvényeket nélkülözve.

 

Előzmény: Törölt nick (5)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.22 0 0 5

Magamról annyit, hogy E85 témában fejlesztek, és igen, volt már tesztünk ilyen plazmagyertyával, az ég világon semmit

nem hozott a fogyasztáson és erőben sem.

 

Nekünk is van, próbaüzemű kicsi gázmotorban teszteltük.

Hajszálpontosan semmit nem hozott.

 

Előzmény: opel16v_ (4)
opel16v_ Creative Commons License 2011.04.21 0 0 4

Nem akarok senki lelkébe tiporni, de elég nagyokat mondanak ezekről a plazmagyertyákról, és csak sajnálni tudom

azt, aki be is dől ennek. Főleg miután egy vagyonba kerülnek, és semmit nem hoznak vissza ebből.

Magamról annyit, hogy E85 témában fejlesztek, és igen, volt már tesztünk ilyen plazmagyertyával, az ég világon semmit

nem hozott a fogyasztáson és erőben sem. Sokszáz autó vizsgálatánál 100%-os konklúzió, hogy a legjobb gyújtást a

gyári típusú gyertyával lehet elérni, 30-40e km-ként viszont csere szükséges (iridium gyertyáknál max 60e).

Szóval véleményem szerint nem szabad erre ennyi pénzt kidobni... jobb a gyári megoldás, és nagyságrenddel olcsóbb is.

petike23 Creative Commons License 2011.04.21 0 0 3

Mitől lenne "tökéletesebb a gyújtás"..?

Szerintem ez egy humbug, olyan, mint a benzin márnesezés.

 

A plazmát meg ne keverjük bele (bár vitathatatlanul jól hangzik..)

Előzmény: tomabear (2)
tomabear Creative Commons License 2011.04.21 0 0 2

Tehát tulajdon képpen egy rezgőkör segitségével koncentráljuk a gyujtási energiát és röviditjük a gyujtási időt. Tökéletesebb gyujtás, jobb égési funkciók. Független laborban bizonyitva. Már honapok óta olvasgatok a témával kapcsolatban.

tomabear Creative Commons License 2011.04.21 0 0 1

Sziasztok!

 

Azért nyittattam ezt a topikot, mert sajnos sokan nincsenek tisztába ezzel a lehetőséggel. Keresek olyanokat akiknek van tapasztalata ezen a téren. Már egy válaszom van a tuning rovatban, aki felső lativuszokban beszélt róla várom a válaszát.

Több lehetőség van erre a gyujtási lehetőségre.

Gyári plazma gyertya

Házilag készitett plazmagyujtás: 1. plazmagyertya

                                                        a: kondis

                                                        b: diódás

                                                     2. inverteres plazmagyujtás

Gyári gyertyapipa - kondis

Gyári gyujtókábel - kondis

sneci Creative Commons License 2011.04.21 0 0 0

Egyelőre csak egy 0.

Előzmény: Törölt nick (-)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.21 0 0 topiknyitó

Izé... fogalmam sincs, mi ez. Majd tomabear elmondja. :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!