köszönöm, azt néztem még elég szép páralecsapódás is volt a csomagtér panelen... úgyhogy kicsit ki lett szárítva, meg levettem a sarut ahogy javasoltad, most úgy néz ki rendbejött, viszont a vészvillogó kapcsoló + minden ami azon a panelen van nem működik :-) megpróbálok egy kapcsolósor cserét hátha csak az lesz, ha nem javul, akkor jöhet a CIM modul ellenőrzés/javítás/csere
van egy elég érdekes hibajelenség, tegnap arra mentem haza hogy a parkoló B Zafiránkon megy a vészvillogó... középkonzolon levő kapcsolóra nem reagál, és mindegy hogy gyújtás van-e vagy le van zárva az autó. Ellenőrzésként: az akkumulátor feszültség jó (11,94V), a kapcsoló - hátha az a hibás - lekötve, villogás maradt. Nincs riasztó, és utólagos elektromos rendszerbe mókolás sem... nem tudom valaki találkozott már ezzel?
Megrendelés: A fejegység lengyel raktárból jött, napok alatt ideért. Minden kiegészítő megvolt hozzá ami a csatlakozáshoz kellett.
Beépítés: szinte egy az egyben stimmel a 2 DIN-es gyári rádió helyére. Nincs szükség kiegészítő keretre. Na jó, azért nem simul bele a műszerfalba, itt-ott 1-2 mm-t kilóg a sÍkból de ezt a funkcionalitás kárpótolja. Színben elég jól passzol (szürke)
Működés: A kütyü jól szolgál, Android 11 az oprendszer. A hang teljesítmény elegendően jó, jól szól a zene, tisztán, recsegés nélkül. A rádió vevő kicsit gyenge, habár nekem nem gyári antennám van hanem cápafarok. Az iPhone carplay-el nagyon jól működik, azonnal kapcsolódik, a zenelejátszást rögtön folytatja ott ahol abbamaradt. Telefonálás is jól megy, A rádió grafikus interfésze is jól néz ki, megfelelően működik.
A szoftverben van egy app ami a gyári rádió gombjait szimulálja így ha pl. <OK> gombot kell nyomni az is megy. Illetve a system menüt is elő lehet hozni ugyanúgy, hogy a settings gombok 6-7 másodpercig nyomni kell. Ez is működik.
Navigációt is lehet használni, google maps, waze működik csak internetet kell adni neki. Bár én nem használom a navit.
Kérdezni szeretnék.Opel zafira B,balra kanyarodásnál ahogy fordítóm a kormányt egy pillanatra elaszik a fényszóró.Volt már valakinek ilyen?Előre is köszönöm.
Üdv.! A gyári tech-2 hibakódolvasás kimaradt, de ahogy megnéztem a fojtószelepet látom, hogy szabadon van egy csőbemenet hárul. Mégpedig az a cső csúszott le onnan, ami arra a szelepre megy amit mondtál, hogy nézzem át nem repedezett e esetleg gumicső. Az ahogy lecsúszott leesett a tűzfalnál hátramenő dolgok közé és úgy állt, mintha ott lenne a helye. (alig tudtam kifűzni onnan:) )
Jaj bocsi ,elfelejtettem szólni..... Az én programom kér egy betűt és utána kellene a számokat beütni ,de mivel a tiedbe nincs betű semmi kódot nem ad meg ! Anno mikor letöltöttem a programot beírtam a Google-be hogy Car400 kódgenerátor, kiadott nagyon sok oldalt ami nem fizetős ezekkel próbálkozz ,de ha találtál olyat ami kiderítette a kódját azt jelezd felém légyszi mert én is letölteném !
A légszűrőház mögött van egy vákumszelep ,nem csúszott le róla az egyik cső ,vagy nincs kirepedezve ? Indulni nem indult nehezen ,mert lehet hogy az AGR szelep van nyitva....
Üdv.! Zafira 1.6 16v ecotec. Nem használtam kb. 2 hónapja. Most indításkor 3000-es fordulatot produkál alapjáraton. (először ingadozott az alapjárat, de most fix 3000 hidegen melegen) Meghúzattam az autót úgy 6000 fordulatig. A fordulatszám lassan esik le. Terhelés alatt le lehet vinni, de ahogy megszűnik a terhelés visszaemelkedik 3000-re. Ennek semmi előzménye nem volt. Mi lehet a hibája?Fojtószelep szorulás v alapjárati motor esetleg? Ki mit javasol? A hibakód olvasóm fizetős programja lejárt és nem működik. (ELM 327 mini) Esetleg feltelepíthető az ingyenes verzió? Minden javaslatért hálás vagyok!
Okés, viszont ehhez ki kell szednem a rádiót. Az adatokat a villanyszerelőtől kaptam, jelenleg nincs szerszámom a kiszereléshez, de folyamatban van. Jelentkezem, ha megvan a szám. Köszi a segítséget!! :)
Philips CAR400. Ami rá van írva: GM326559176, No: 24 455 379, 2F3, és kettő vonalkódos sorszám: 9022 213 99754 02, illetve alatta még egy vonalkód: 003 0146 3146459.
Üdv! Segítséget kérnék Opel Zafira A autómmal kapcsolatban. Sajnos le kellett venni az akku sarut, és így a rádió kódot kér, ami sajnos nincs meg. Tud valaki a márka szervizen kívül valami megoldást ajánlani?
Üdv! Szeretnék tanácsot kérni! Van egy Opel Zafira B 1 9 diesel 120 lovas autóm! A probléma a következő,
Tíz tizenkét óra állás után nehezen indul ,kétszer háromszor is indítani kell hosszan, ha elindul utána napközben két három négy óra hossza állás után is indul könnyen viszonylag. Fogyasztása jó teljesen jó dinamikusan megy az autó csak ennyi a probléma ez a nehezen indulás hogy mitől lehet.Köszönöm előre is
Szerintem valami olyasmi lehet hogy a gyári műszerrel meg kellene nézni hogy a beállításokban van-e valami olyasmi hogy be van állítva hogy jelezze a jégmentesítést ,na ezt kellene nem aktívvá tenni és lehet hogy segítene a problémádon !
Még egyszer megpróbálok itt segítséget kérni? Opel zafira tourer 2015 1,6 dti atom van és sűrűn kiírja , hogy jégmentesítés és elkezd füstölni. Valaki e kis országban tudna segíteni , hogy mi a baj és a megoldás?
Ha úgy gondolod hogy hőmérséklet függő akkor én rákötném a Tech-2 és adatlistába megnézném mennyi meleg motornál a hőmérséklet ,mert lehet hogy azt érzékeli hogy pl : 156 fok akkor viszont a vezérlő letiltja a befecskendezést ,de a hőmérséklet jeladó cserével ez tökéletes lesz !
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. 2005-ös évjáratú, 1.6-os benzines Opel Zafirám van. Olyan tünetet produkál, hogy melegen nem indul, műszerfal világít de viszont egyáltalán nem teker a kulcsfordításakor. Viszont hidegen indul, szépen jár a motor. Ha esetleg valaki járt már így és rá jöttek a probléma okára, vagy tudja hogy mi lehet a baj, akkor nagyon boldog lennék ha meg osztaná velem. Előre is köszönöm!😊
Egy párat már cseréltem ,mármint szelepfedelet, a membrán csere nem minden esetben lehet jó, van hogy farsot szív mellette ! A tuti megoldás a GYÁRI KOMPLETT SZELEPFEDÉL CSERE !
Sziasztok! Az autó B Zafira 1.6 A16XER. Hibajelensegek nem biztos, hogy összeefüggenek.
1. Olajnyomás csak 1500-2000 körül jön meg. (Olaj, szűrő cserélve, jó minőségű gyári opel.)
2. Ez összetettebb. Nehezen indult, és nem volt lehúzva a szelepfedél, folyt az olaj alatta, ezért leszedtem, hogy tömítést cserélek. Ha már leszedtem, elkezdtem nézegetni a szelepfedél membránt. Szakadt volt, ezért csere. Gondoltam jaj de jó ez magyarázat a nehezen indulásra. Összeszerelés után indul megy, viszont egy olyan hibát produkál, amit pont a membrán csere hivatott megoldani. Alig lehet leszedni az olaj beöntő fedelét a vákumtól. A nívó is nehezen jön ki. El tud romlani a fedél? Levegővel átfújtam, kimostam és elvben minden a tanácsok szerinti sorrendben lett összerakva. Ha karter csövet lehúzom, van szívás a csövön, és az olaj beöntőnél lehet érezni a karter gázt. Valami a fedél en nem dolgozik. Nem csak membrán, hanem komplett szellőztető lett cserélve, lehet, hogy fordítva raktak bele valamit?
Hátha valaki tud nekem segíteni.Tobb szervizben volt már az autóm ami egy Zafira A 2001es 2.0 dizel de előre nem jutottam. A helyzet a következő...
Hidegen nagyon nehezen akar indulni, hallani,hogy próbálkozik a motor, közben nyomja ki a füstöt de utána csak nem indul.Majd kb a második, harmadik próbálkozásra indul. Utána egész nap simán indul,semmi gond nincs vele,csak az első hideg inditassal van a baj...
Ami érdekesség,hogy volt mikor sebességben hagytam véletlenül és ugy rainditottam, nyilván megugrott az autó,de utána egyből indult...
Akinek Zafira B 1.9 CDTI (Z19DT) autója van, megkérhetném egy szívességre?
Első indtás után 2 perccel meg tudná nekem nézni, hogy a generátor kb. mekkora hőfokra melegszik fel? A miénkben olyan meleg, hogy szinte süti az ember kezét ,most lett kicserélve egy újra, mert a régiben kiégett 1 dióda és inkább az új mellett döntöttünk, de talán ez sem feltétlenül normális.
P0599 Raw code: 0599 ECU: Engine control unit Status: GM failure record OBDII: Thermostat heater control system - circuit high General Electrical Failures [0x00]
Mennyibe kerül egy ilyen javítás és tudtok valakit aki ezt sürgősen meg tudná csinálni Bp környékéne?
üdvözlet. Nekem 1,6 diesel zafira tourer van csodálkozom a fogyasztásokon. Nekem 90-nél 4,2 120-nál 5,1 130-nál 5,2 fogyasztásom van .Normális vezetéssel , nem taposom igy is oda érek, Aki száguldozni akar akkor nem ez a tip. a megfelelő.
Sikerült kiolvastatnom a hibát:P1115 radiátor kimenet hűtőfolyadék hőmérsékletérzékelő áramkör magas feszültség. Valaki tudna ebben segiteni,hogy mit is keressek? Üdv. Zsolt
Sziasztok! Érdeklődni szeretnék hogy 2006-os opel zafira b 1.6 a műszerfalon folyamatosan világító sárga villáskulcsos piktogram milyen hibára utalhat?
Sziasztok srácok! Nemrég vettem egy Opel Zafira B 1,9cdti 150le 2006-os évjáratú.A probléma 207&-ös hibakód,azt produkálja néha szepezkiporog,majd valamikor gondol egyet,és csak 3200-ig engedi a fordulatot.Ha leállítom,és újraindított általában engedi kipörögni,majd újra letilt.Esetleg találkozott valaki ilyen problémával, esetleg mi oldotta meg.Illetve vettem hozzá bontott folytószelep-et,mert azt tanácsolták,sajnos nem oldotta meg! De olyat is mondták,hogy hozzá kell tanítani hogy mi az alapállás,létezik ez? Üdv
Leírnám mostanában szerzett tapasztalataimat 1.8 benzin Zafira B 2006 kapcsán. Szóval a következő hibakódok jelentkeztek: BOSH-al kiolvasva: P1616 Vezérlő egység program/hardverhiba P0014 BOSCH-al kiolvasva: Bütyköstengely beállítása (1-es bank kieresztés Funckió zavar) P0365 Vezérműtengely-helyzetszenzor, a jel a tűrésen kívül
Valami más szoftverrel kiolvasva (valszeg a többi is benne volt): P0014 (62) Kipufogó vezérműtengely szinkronizálás mechanizmusok tartomány/teljesítmény
Amit én tapasztaltam az a kerregő hang indulásnál (mikor a hidraulukis okoskerék még zakatol egy kicsit) és eléggé észrevehető teljesítmény hiány, főleg alacsony fordulaton. Szerelővel megbeszéltük, hogy legyen egy vezérlés-csere ami így 260.000km-nél már úgyis időszerű volt (130e-nél volt az első). Ez megvolt de valami ott a vezérműtengely állásánál nem volt 100%-os ami a szétszedéskor derült ki. Ez helyre lett téve, az új vezérlés bekerült, az okosfogaskerekek olajos szabályzó szelepeit is kicserélte (akkor nem újakra) próbaképpen. Volt még egy próba a kipufogó meg a szívó(???) oldali jeladó megcserélésével is. Sajnos ez nem hozta meg a várt javulást, erő továbbra sem volt, hibajelző világított. Mentünk tovább: ki lettek cserélve az okoskerekek is (ezeket kb. 120.000km-el ezelőtt cseréltettem) és a szabályzó szelepek is. Kicsit mintha jobb lett volna, hangja is szebb lett de később újra előjött a hibajelzés és még mindig nem volt meg a power... Végül bevittük a szerelőhöz a munkahelyére ahol sokáig nyúzták a kompjútert a diagos kollégával :) Mármár mechanikai hibára gyanakodtak míg végül csináltak egy resetet a computeren:
Tanult értékek visszaállítása (Lambda adaptáció, Fojtószelep helyzetérzékelő (TPS) adaptáció, Végtelenül változtatható szelep időzítő (IVVT) adaptáció. *** Bocs a béna magyar fordításért de gondolom így sikerült a szoftvert magyarítani :)
És láss csodát ez végül megoldotta! Az erő visszatért, a hibajelzés megszűnt! Kop-kop-kop egyelőre. Még teszem bele a km-eket.
Ja, még közben produkált egy morgó, búgó hangot a kocsi menet közben ami nagyon rossz emlékeket idézett fel bennem: váltócsere kellett... De kiderült, hogy csak a jobb oldali kerékcsapágy döglődött. Ráadásképp a kislányom ráindított álló helyzetben a kocsira és nekiment egy kerítésnek, kicsit összeverte a bal elejét. Így már-már közel járt hozzá, hogy eladom, beszámíttatom, Dunába tolom nemérdekel stb. De szerencsére nem kellett :)
Most ki takaritom a régit a gyárit, és vissza rakom. Mert annak a szelep tengelye ki van kopva (290000km) és behordja a kokszot a furatba, ezáltal már 1000 km-t se nagyon megy el és meg szorul. Ezért rendeltem újat. Ha régivel jó lessz akkor az új a hibás.
Mert az új nem találja a helyét a zárt ,és a nyitott állapot között. Ütem szerűen nyit és zár. Nem igaz hogy igy kapja a vezérlést. Ez önmagában lessz gyári hiba az elktronikájában. Holnap kiderül.
Egy kis segitséget szeretnék kérni. Van egy 2.2 dizel A Zafirám. Az EGR szelep megérett a cserére mert annyira kikopott már a hogy 1000km után már megszorúlt a szelep tengelye a koromtól. Vettem egy újat kicseréltem,azzal meg hozáfogott ingadozni a fordulat. Kigyullad a hiba lámpa, de az autocomot rákötve nem ad hibakódot.
Rendszertelenül működik. Van hogy megy rendesen, egyszer gondol egyet beadja a hiba kódot,valamennyi idő után menetközben elmúlik. Mind ez pár perc leforgása alatt. Már levettem a szelep burkolatát, nem e szorul. tökéletesen mozog, de viszont ütemszerűen ki be csuk a szelep,ezáltal ingadoztatja a fordulatot. Egyszer csak abba hagyja és jár rendesen.
Tanácstalan vagyok,esetleg valamelyik szenzór szórakozik. De a régivel ha kitakaritottam nem volt ilyen problémám. Esetleg az új szelep elektronikája lehet hibás?
Köszönöm a válaszokat! Igazából a városi 12 litert el tudom fogadni. Nagy test, nagy étvágy. Az viszont megnyugtató, hogy 90 körül nem 2900 a fordulatszám. Volt egy 1.6 benzin +cng zafirám és az ennyit forgott ötödikben. Rossz volt hallgatni, már váltottam volna, de elfogytak a fokozatok 😂
Enyém 120Le, keveset autópályázom, így a sok sok város, némi országút hosszú távú átlaga 7-8l között alakul. Ez 50ezer km átlaga. Általában hagyom kifogyni és tele tankolom, így számolom ki. Az autó most 7.7-es átlagot ír.
Tervezek venni egy 1.8-as benzines B zafirát. Tudnátok valós fogyasztási adatokat megadni, illetve azt, hogy óra szerint 90 körül mennyi a motor fordulatszáma?
Működik igen. Egy esős éjjel után a bal hátsó ajtó belső műanyag küszöb borításon találok vizet, és ha lejton parkol a kocsi akkor a padlón is megjelenik :(.
Zafira B 2014 bal hátsó ajtónál beázik. Törve nem volt, sérülés nem látszik az ajtó gumin. Nem értem hogy juthat be a víz. Hasonló tapasztalat valakinél?
Megfúrtam, mentem vele, már nincs szisszenés és mintha indulás után is elmúlt volna a rövid dadogás.
Viszont ma megint kidobta a P2272-es hibakódot (az elmúlt napokban nem világított).
Most nem megy annyira tompán, mint előtte (1500-2000-s fordulat között), de nem is az igazi.
Ha cserélve lett az szívósor (gödöllői felújított, minden mozgó részen becsapágyozott került bele) és a működtető motor kb. 25000 km-el ezelőtt, akkor hol szívhat be fals levegőt?
Nincs valahol kép a vákuumcsövek elhelyezkedéséről a neten?
A hibakód, amit kidobott p2279, beszívott levegőrendszer hibája más más történet, ugye? Igaz, hogy féktisztító sprayvel végigfújkodva a vákuumcsöveket, hallani lehet, ha valahol ki van repedve a cső?
NEM TISZTÍTHATÓ,csak csere.... 2-es fúróval fúrd és nem lesz gázolaj szag,de mielőtt kifúrod menj az autóval úgy egy kört hogy nincs rajta tanksapka akkor mit csinál ?
Pár napja vettem észre, hogy 2000-s fordulat alatt alig húz, felette megy rendesen.
Tegnap már kidobta a diagnosztika lámpát. Pedálteszt P2279-es kódot dobott ki.
Tavalyelőtt már volt ugyenez a hibakód, akkor ki lett cserélve a szívósor és a mozgató motor, egr ki lett pucolva.
Elméletileg azzal talán nincs gond. Azóta kb. 25000 km-t ment az autó.
Lehet, hogy valamelyik vákuumcső okozza a gondot? Hol találni a neten képet a vákuumcső rendszerről?
Lehet vákuumcső hibától, hogy 2000 alatt alig húz, de utána viszont megy rendesen? Ha a plusz beszívott fals levegő bezavar 2000es fordulat alatt, akkor 2000 felett miért megy rendesen az autó?
Más: azt vettem észre, hogy ha letekerem a tanksapkát, erős szisszenő hangot hallok. Lehet, hogy vákuum keletkezik, mert nem kap levegőt a tank, amikor fogy az üzemanyag? Hol lehet megnézni, hogy nincs-e valami eldugulva?