Használsz adalékot vagy tervezed a használatát? Tartasz tőlük és soha nem tennéd az autódba? Vitassuk meg! Várom az értelmes, fikázástól mentes véleményedet.
Egyelőre egy periódust lenyomok a molibdén-diszulfidos adalékkal, már benne van... Tapasztalat még nincs, nagyon keveset mentünk még vele.
Asszonynak ki van adva hogy indít, és 1 perc ketyegtetés után indulhat el, és amíg a vízhőfok mutató be nem áll, addig a gázon pilleláb! :) (Tudom az olaj még egy kicsit később lesz üzemmeleg, de már ha ezt így csinálja, az is jó.)
A metabondnál 4 ezer forint a tagsági, rendelj neten keresztül a metabond oldaláról ott kapod legkedvezőbben
A metabond eco a motor olajba 9100ft kedvezménnyel 7000 ft
Metabond Gt a váltóba 9100 ft kedvezménnyel 7000 ft
Üzemanyag adalék disel vagy benzin 5500 ft kedvezménnyel 4400 ft 500 literhez elég ami 4400ft osztjuk 500 literrel = egyenlő 8,8 ft per liter teszem hozzá ennyiért a benzin kúton sincs adalékos üzemanyag 20 ft környékén van és ott csak a pénzed hozza vissza, úgy hogy nem is keresel rajta, meg nem is takarítja ki a szelepeke sajnos,
Ott tartottunk 8,8 forint per liter legyen 9 ft Magyarország úgy is dübörög !
1-1,5dl spórolhatsz meg de legyen 1 dl
mennyit fogyaszthat az autód legyen mondjuk 7 litert!
1 liter üzemanyag 360 ft jelenleg ó egy kicsit több, de azért írok mindig kevesebbet amikor a felhasználó jobb értéket tudd produkálni többet spórol!
1 liter 360 és annak az 1 dl ára 36 ft az az 36 ft-ból kivonjuk 9 ft-ot = 27FT megtakarítás per liternél
De mi 7 literes fogyasztást találtunk ki 7liter * 27ft = 189 ft megtakarítás 100km-en
Évi 10000 km megtételénél 18900ft a megtakarítás, ennyire egyszerű EZ nem REKLÁM Ha nem tanács ,mindenki döntse el mit akar, ha szeretnél úgy hogy nem kell csinálnod semmit nagyon hozzá akkor!!...
Helló én metabondot ajánlok a váltóba, amúgy ha új az autó élettartam váltóolaj van benne ami "marketing"
Nem fogják ellenőrizni a váltódat csak akkor ha valami panaszod lenne, de ha bele rakod a metabondot akkor olyan kevés lesz a kopás- mert minden súrlódáscsökkentőnél kopik de megakadályozza ha normál módba van használva
A metabondot raknák bele, ez úgy történik hogy vagy lecseréled az olajat vagy leengedsz belőle, és metabondot a helyére
A legnagyobb meglepetésre nem fog tönkre menni a váltód és a jó hííír fogyasztáscsökkenés is lesz!
Váltóolaj adalékot keresek kézi váltóhoz . Van valakinek jó - vagy rossz tapasztalata bizonyos termékkel ? Nem tudok dönteni Prolong ; Xado ; Metabond váltóadalékot használjak -e. Tudja-e valaki valamelyiknek a színét , esetleg hogy a gyári olajat mennyire szinezi el ? ( Még garanciális a váltó ~ 3400 km-es )
Ezt én korábban a hidrotőke adaléknál tapasztaltam. A márkáját már nem tudom. Olyan szépen elmúlt a csattogása, aztán 2-3000 km után olyan lett mint régen.
Annyi változás, hogy végülis pro-tec lesz a motorban is, csak a váltóba rakok xadót. Az autóboltos ezt ajánlotta, nekem meg mindegy, mert úgysem tudtam eldönteni.
Mikor benyomtam a Xado adalékot a motorba olyan volt (3*9 ml, ajánlás szerint), mintha visszamentem volna az időben 100.000 km-t. Csendesebb lett sokkal. Aztán 3-4ezer km után elmúlt. Mindezt 250.000 km-nél, 1.5 CRDI motorral.
Sokat tájékozódtam adalékügyben, de nem lettem okosabb. Ahogy látom tökmindegy, hogy Xado, Metabond, Prolong, K2...stb
Egyszer élünk, úgyhogy holnap veszek három xado gélt a motorba, egy xado váltóadalékot és egy pro-tec üzemanyagellátó rendszert tisztítót. Mellette lesz motorolajcsere, váltóolajcsere, szűrők cseréje, hogy teljesebb legyen a karbantartás.
Az alany egy W124 2,5 szívódízel, óra szerint is 460 ezer kilóméterrel. A valóságban ki tudja menny!? A motor tegnap -8-ban is indult elsőre, szóval még nincs teljesen szétkopva a motor. A hidrotőkék csattognak folyamatosan, a kartergáztól pedig nem látni, ha belenézel a járó motorba:)
Azért őszinte leszek. Egy új/fiatal motorba nem öntenék ilyen anyagot, mert azért bőven vannak kétségeim.
És, hogy miért a Xado? Nem tudom. Igazából szerintem bármelyik lehetne, de mindkét szerelő, akivel beszéltem az autóról ezt a márkát dobta fel, anélkül, hogy beszélgettem volna az adalékokról.
Valaki lentebb írta, hogy az adalékoktól simává váló hengerfal majd rosszabb hűtést is okozhat. Ettől nem tartok, mert van benne 8 liter motorolaj, ami már önmagában szépen tudja hűteni a blokkot. A kenés meg van oldva a csökkenő súrlodással. Szóval próba szerencse.
Az eredményekről, tapasztalatokról majd beszámolok.
Rosszat én se tudok róla mondani , az biztos hogy kárt nem fog okozni ha valaki beletölti a kocsiába. 4éve a 16 éves autómba xado olajat rakok,plussz adalékot.Tavaly a váltóba is adalékot raktam. Üzemanyag fogyasztásban változást nem tapasztaltam(állitólag csökken a fogyasztás is) igaz ezt pontosan nem is mértem( az a fél deci nálam nem oszt nem szoroz,rossz guminyomás,gumi esetén is elvileg többlet-kevesebb üa.fogyasztás lehetséges)csendesebb,egyenletes járást biztositott surlódás csökkentö hatása érezhetö.
ezt már mondta más is...várnám az észrevételeidet ezzel kapcsolatban, természetesen kifejtve indokolva tényekkel alátámasztva, ugyan is a "Mazdánál" van ismerősöm, és az észrevételeid ha megállják a helyüket , a cikket javítani fogják...
ami érdekes hogy több ilyen cikket olvastam más oldalakról is, és 99%-ban megegyeznek a leírtak...
mint írtam amilyen autókba lett töltve a családban és ismerőseim körében ( Opel Corsa B-C dízelek, BMW 320D (e46), Mitsubishi Pajero 2.5TD, és az én benzin-gázos 30as éveiben járó Mazdám), azokról tudok nyilatkozni..
Mazdámat lejjebb írtam már, a többiben mivel normál állapotú volt, az észrevétel annyi volt hogy könnyebben indul, nem annyira "hangos" az autó üzem közben....se a fogyasztásuk nem lett kevesebb , se erősebb nem lett se olajfogyás nem lett kevesebb (mert nem is volt számottevő)...
egyenlőre azt tudom mondani hogy se nem árt se nem használ a motornak, hiszen "elméletileg" a motorkopás miatti élettartamot hosszabbítja meg...
Ja nem várjál... a mostani kocsimban az automata váltó elkezdett NÉHA kopás miatt kicsit furán váltogatni...beletoltam 2 tubus automata váltóba való xado-t... és eltüntek a "hibás" váltások...persze 12 ezer km múlva megint előjöttek... arra jó hogyha meg akarsz szabadulni a kocsitól akkor az új vevőt át tudod verni, és kb 10 ezer km-ig nem lesz gondja a kocsival... :D persze én megcsináltatom, nincs szándékomban eladni , de azért bizonyíték arra hogy valamit használ is..persze fémet nem tud visszaépíteni a motorba sem, ezért szétkopottba felesleges beletölteni.Viszont az újszerű állapotúakat hosszabb élettartamúvá teheti...
Olvastad a xado leírását? Ekkora szöveget... Képzeld en csak a gyár által előírt olajat használom a 100 e km fordomba,de nem tudok tapasztalni + változást,de majd ha boritok bele majd akkor. Régebben ,ezeknek pl metabond,stp,stb jobban ment a szekér,mert meg lehetett vezetni az ostoba embereket. Revitalizá,persze bépül a felületbe,olyan okos. A taxidermia jut ilyenkor az eszembe,a kövér zabagép mondja,amikor a csoki staiolpapírját megette,hogy az is b3épül,megtalálja a helyét :D
A mazdás rovatot már akkor olvastam amikor pont feltették, pár év eltelt azóta, és bizony velem együtt sokan tudják,hogy sok tekintetben téved és hülyeségeket ír, ha nem csak olvasol hanem komolyabban is foglalkozol a dologgal, akkor rájösz te is.
Van egy 1.5 DCI megane2-m, amiben kicsit betegeskednek a porlasztóim, négyből háromnál nagy résolaj veszteség.... Szerintetek van esélyem, hogy a revitalizáló gél helyrehozza őket?
Pl a XADO az NEM adalék, csak mivel mindenki annak hívja, a köznyelvben így terjedt el...
minek beletenni?
Gondolj bele: nekem pl volt egy 24 éves Mazdám , ami 7 évig volt a tulajdonom..
Szerinted elviszem gépműhelybe felújíttatni mert 3000km-enként "megevett" 1 liter olajat?
Dobtam bele xado-t 7 ezerért, meg 10w-50-es olajat, ami 5000km/ 1 literre csökkentette az olajfogyást...namost gépműhely mibe került volna?Ez a motor még nem ment tönkre, csak csipegette az olajat...
Ettől függetlenül pl öcsém , két munkatársam és én is használtam Xado-t, mindenkinek pozitív észrevételei voltak utána, igaz NEM TÖNKREMENT AGYONKOPOTT motorba lettek beletöltve..azokon valóban csak a gépműhely segít...
Akkor ùgy kérdem,minek feladalékolni az olajat ,löttyökkel? Ha kopott a motor akkor egy jó gépműhely kell,nem pedig ilyen csodaadalék. Aki elhiszi a marketingszöveget az meg is érdemli,hogy megvegye. Jókat röhögök egy- két primitív hozzászóláson....
Mindenki ugyan azt szajkózza, de igazából fogalma sincs az egészről, te még elhiszed amit leírnak, a hidegoldali viszkozítás sokkal jobban befolyásol meleg oldalon mint állítják, és közel sincs akkora előnye a full szintnek mint sokan hiszik.
Vásárolj egy viszkozításmérőt és 5000 ként nézd meg az ásványi, félszint meg a fullszint adatait.
Mindenki a hidegoldallal van elfoglalva, mintha a 15w kővé dermedne mínusz fokban, vicc, a melegoldallal meg senki nem foglakozik.
5000 km városi használat után olyan lesz a w40 mint a húgy, a fullszint is.
Hasonlítsd össze a friss olajat meg a fáradt oljat 5000 km után.
Melegoldalon minimum w50 vagy w60 kellene, persze amelyik autóba megengedett,1999 es japán autómba megengedett, a fogyasztást rohadtúl nem befolyásolja, viszont tovább bírja az olaj.