Hát......odáig jutottunk hogy ha a hosszbordásszíj le van véve,akkor ez a hang megszűnik,a vezetőgörgő teljesen kuka,de nem hiszem hogy köze van a ütemes hanghoz.
Klímás havert hívtam,ő is tanácstalan,azt mondja az okozhat ilyet ha kevés a gáz,viszont ezzel ellent mond az hogy kikapcsolva is csinálja.Szóval úgy tűnik tényleg földönkívüli az a tevékenység.
Ugye eddig a fő csapásirány a műszerfal volt,mert onnan hallható a hang,most hogy már le lett bontva az egész műszerfal,sincs közelebb a hiba.Természetesen a motortérbe is volt hallgatózás,de csak fentről és járómotornál,semmi nem hallható.Most szerintem az lesz hogy elkezdünk kutakodni a vízkörben.
Hát ez tény.Most amit blasz66 fórumtárs mondott,az egy új irányt vetett fel,mert lehet hogy valóban a vízkörben van a ludas,ezért lehet hogy csak akkor van a jelenség ha jár az autó.Az autóval holnap lesz foglalkozva,addig meg csak a netet túrom,azt látom hogy van ez a kiegészítő szivattyú,csak az nem tiszta hogy a motor alján elől mutogatják többnyire,azért ezt nem gondolnám hogy hallható lenne,hogy a rendszer így oda vezetné a hangot......van videó ahol hátul is van a tűzfal alsó része felé,na ha ez, van, akkor erről már inkább el tudom képzelni.
A fejtörést az okozza hogy nem tudom milyen alkatrészek vannak ott,ami esetlegesen elő tud idézni bármi hangot.
Mert pl egy ilyen kiegészítő szivattyú felépítését elnézve,simán képes lehet ilyen hang produkálására.
És miért nem cseréled?Kérdés hogy a passatba van-e ilyen,mert ugye az nem kályhás,bár ez lehet hogy nem függvénye.De a Laci biztos tudja....És az ráadásul a tűzfal motor felöli részén van,ha jól tudom.
Szia Laci!Ismét segítségre volna szükségem,már említettem a b7 passatnál azt a hangot a szellőző felől,na most az van hogy a motorok jók,már a műszerfal is le lett kapva,de a hang így sem behatárolható,most arról megy a tanácskozás hogy esetleg a tűzfal motor felőli oldalán lehet valami olyan ami a hangot adja.
A jelenség úgy néz ki mintha egy ventilátor lapát beleérne valamibe lassú sebességgel,kb 1mp-enkét,és nem gyorsul nem lassul,egyetlenegy esetben nem csinálj,ha a klíma automatán van,minden más esetben hallható,még kikapcsolva is.Ja,és csak akkor ha be van indïtva az autó,ha csak gyújtáson van,akkor sem sem.
A motortérből sem hallható semmi,de nyilván beindított motorral kell hallgatózni ezért ez nem is nagyon tud eredményre vezetni.A kérdés az hogy esetleg nem lenne valami ötleted mi produkálhat ilyet,valami szelep vagy ilyesmi ami mondjuk a tűzfal környékén van,én mindenképpen a klímához kötném,ha már akkor hallgat el ha benyomom az automatát,ja,és minden kifogástalanul működik,szóval ez sem tud közelebb vinni.
Lehetni lehet, csak 0 körüli rá az esély. Most 3 típusról lehet szó (hogy melyik azt csak te tudod), mind három másképpen van vezetékezve. Meg kell nézni.
Elvileg annyi, ha kijön a meghajtó. (és ha nem esik be a váltóhoz a teknő hátsó 3 csavarja közül egyik sem, illetve nem törik bele egyikbe sem a gömbfejű imbuszkulcs vége....)
Nem akarok autószerelő babérokra törni,csak szeretek tisztán látni és tanulni.
Ha jól sejtem ennek cseréje,olajteknő le és elvileg további bontást nem igényel,innen már hozzáférhető.Meg gondolom akkor már célszerű olajcsere esedékességgel egybekötni.Lehet túlparázom a dolgot,az autó még 300alatt van.
igen ez a fajta zár volt benne, le lett tördelve a fekete burkolat aztán hozzáfértünk, előtte levettük a másik oldalit is hogy be tudja gyakorolni az ujjam
ami vicces hogy valami poloska féle összenyomott száraz bogár volt benne, szerintünk az támasztott annyit be hogy nem ugrott vissza nyitott helyzetbe, persze a motor attól még halott, de kézzel lehet zárni nyitni
most egyenlőre burkolat nélkül tesztelődik hogy a bogárka szívatott vagy valami más a motorban, de egyenlőre jónak tűnik
Üdv Laci!Egy újabb általános jellegű kérdés,A 2.0cr motornál,ha jól tudom az olajpumpánál a hatszögtengelyt hosszabbra módosították a pd-hez meg talán a kora cr-hez képest,ez mennyire orvosolta a problémát,mennyire találkozni azóta olyan problémával mint a régi verziónál?Vagy esetleg azóta ez a hiba nem jellemző.
Jónapot van egy Alhabrám autómata 2003évj és 3000 nél a fordulat nemegy továb de nem fustol nam csörög rendesen vált mi az oka hogy nem húz rendesen?,várom a megtiszteló válaszokat köszi előreis a segétséget.
Az alábbi képek alapján kell fúrni egy lyukat az ajtóra a méretek alapján, átmérő 6-8mm, majd a lyukon benyúlva a piros nyilaknál lévő karok valamelyikét megemelni. Ha nem elég a fehér műanyag baszba benyúló kart emelni, akkor a másikat kell. (ahová a csavarhúzó is be van dugva) Arra mindenképpen kinyílik.
Az ABS-hez meg a fékpedálhoz nem lesz köze, azon túl bármi is lehet. (gyújtáskapcsoló, vezetékek/csatlakozók, relé, váltó P/N helyzetérzékelő, indító, testkábelek.....)
Szia Laci!Kérdezni szeretnék,VW-nél mennyire olvasható vagcom-mal a fűtés hűtés szelőztető rendszer hiba,12-es b7 passat,igazából jelenséget nem tapasztalok a működésben,csak egy bizonyos hangot amit csak akkor nem csinál ha automatára van állítva a klíma,a hang a középső szellőző és a km óra jobb oldaláról hallható,a kérdés az hogy ez olvasható hogy esetleg melyik motor vagy mi a ludas?esetleg neked tipp?Tökmindegy mit hova állítok,csinálja,csak automatán nem.
"......Amúgy elég lökött megoldás a kpzár. Egy rendszer az vezetőajtó/csomagtér/tankajtó, másik rendszer a jobb első ajtó és megint másik a két hátsó ajtó."
Hogy melyik ajtó melyikkel van összefüggésben okozhatja az én problémám? Azaz, hogy a csomagtér ajtóval nem tudom nyitni a központi zárat (jó szerkezet és mikrokapcsolók esetén).
Azt már nem találom, de kerestem egy zárat itt a kupacban. Nem biztos, hogy 100%-ra egyezik, de a lényeg ugyanaz. A piros nyíl irányában kell a fém kart elfordítani. Nem könnyű!! Egyrészt hozzáférni, másrészt nagy erő kell az elfordításhoz.
A kilincs benyomásával nagy valószínűséggel elindult az egyik motor a zárban és rázárta a reteszelést. Ekkor kilinccsel többé nem nyitható, ha a másik motor rossz. Kinyitható, de nem egyszerű, pontosan tudni kell, hogy hol kell elfordítani az egyik kart a záron. Többször tettem erre a fórumra is erről képet.
Sziasztok fura problémába futott a kocsim.1.9 pdtdi galaxi AUY motorkód.Indul jön megy müködik de 3000 fordulattól meghal.Addig dinamikusan gyorsul de utána eltört a lába.Nem tilt hibakód semmi,turbó nyomást mérve menetközben,követi az elvárt nyomást,igaz kicsit mindig alatta van.MAP senzort cseréltem,többet is próbáltam,És most Bosch 0 261 230 van benne ezzel 3000 alatt nagyon dinamikus de felette szinte torpan.Geometria nem szorul,takaritva volt,könnyen jár.Újra csöveztem a vákumokat,de itt nincs több ötletem.
Talán még annyi hogy ha leveszem a cooler csövet dohog rendesen,És arra gondoltam hogy elkopott a vezérműtengely, azt még nem néztem meg.
Maga a szűrőbetét készlet ~7-10eft, ez gyártmány függő, előfordul dupla ennyiért is, de egy nissens betét bőven megfelelő. A 40eft-os ár valószínűleg a hűtővel együtt értendő, mivel egybe van azzal építve. Sajnos a záródugó nem minden esetben húzható ki a ház sérülése nélkül, ilyenkor cserélni kell a hűtőt is.
Szia a tandemen a vákumpumpa csatlakozó az egy visszacsapó szelep is.Ha és utána is van a vékony csőben egy.Ha esetleg az forditva került beépitésre akkor a szelepek felé nem megy vákum.Vagy ha a fék is gyengült az elárulja rögtön hol a baj.
Igen,AGR a motor,a tandempumpát én írtam tévedésből.Vákumpumpa az,ha jól sejtem.Elvileg minden a helyén,és nem egyszerre cserélte ezeket,hanem ment végig rajta,csak már elfogytak az ötletek.Köszönöm,ezt továbbítom neki.
Így már nem lesz egyszerű kitalálni. A kollégád össze-vissza beszél. Az AGR az adagolós motor, nincs tandempumpája.
Most vagy nem AGR, vagy ki tudja mit hív tandemnek.
Mindenesetre elsőre el kellene dönteni, hogy az a valószínűtlen MAF az sok vagy kevés.
Diagnosztikát kell csinálni menet közben, 3.-4.-ben padlógázon. 1600-tól 3500-as fordulatig. VCDS, motor, 3-as és 11-es csatornában ott vannak a légtömeg és a töltőnyomás elvárt és megvalósult értékei.
Persze ez akkor, ha a vákuum dolgok a helyükön vannak és megfelelően működnek, bár az csak az EGR-re vonatkozik, a turbó ezen wastegate szelepes és a saját nyomása szabályozza.
Szóval, mostanra fene tudja mi lett ott összekeverve a sok cserebere folyamán.
Ha az elvárthoz képest kevés a MAF, akkor valami össze lett keverve a turbó szabályozásában, vagy halódik a turbó.
Bocsánat,jött még egy kis infó az audiról,kolléga azt mondja hogy a jelenség akkor kezdődött mikor a tandempumpát leszedte mert tömítést kellett cserélni,akkor az egyik csöcsöt letörte(a vákumcsőét),az is cserélve lett,de a hiba az erőtlenség akkor jelentkezett.Szóval, ez az én gondolatom.....nem lehetséges hogy a probléma inkább üzemanyag ellátás miatt jelentkezett?
Szia Laci! Tanácsra,segítségre volna szükségem,kollégám autója.Egy 97-es A3 audi,1.9tdi,AGR kód,
Meg tudnád mondani hogy mennyi az üzemi turbó nyomása,illetve mennyi a szállított levegő mennyisége?
Vagy esetleg van-e tipped,nem úgy megy az autó ahogy kéne,00553 a hibakód,cserélt már légtömegmérőt,vákumcsöveket,map szenzort,szívótorok kipucolva,N75 szelepet is cserélt,de nem változott semmi,esetleg lenne ötleted?
Köszönöm a tippet,Néztem videókat nem egyedi eset volt amit csinálok.De viszonylag gyorsan meglett a hibás vezeték.De azért érdekes hogy az 5v fesz mérhető volt rajta,de vezeték csere után egyből indul ahogy kell,és törölhető a hiba is..
Ma vettem egy új vez.tengely jeladót de azzal is 0 a fordulat.Mértem a csatlakozót is meg van a táp 5v a test is,és a jelvezetéken is ott az 5v.Gyanitom hogy mot.vezérlő lesz.
Sziasztok ma fura hiba jött elő a caddyn 2.0 pdsdi,51Kw bebikázás után,a vezérműtengely jeladóról nem kap jelet,irta a vag-com.Vezérmütengely fordulat 0.Kicseréltem, van 4-5 darab tuti jó de nem jött helyre.Néztem a jeladó kereket is de az a helyén van.Elektromosan nem mértem még semmit rajta csak a csatlakozó vezetékeit néztem át de rendben vannak.Egyszer jártam már hasonló problémával akkor a fötengely jeladót nem látta,és mot.vezérlő baja volt.Újra irták és rendbe jött.Van ötlet hogy merre kutakodjak még?
És a legszebb az egészben, hogy kitöröltem a hibakódot és mentem vele kb 10 km-t közben 7-8 alkalommal leállítottam és minden hibátlan. Nem írt hibát és megy minden henger.
Na ezek után mondja meg valaki, hogy mi van az autóval.
Ó,igen.Közben nekem is beugrott hogy van egy ilyen jelenség is,pár éve az enyémen is lett cserélve,mert már látható volt a kopás,nem akartam így járni.
Szia Laci!Egy újabb problémával fordulok hozzád.Ez a bátyám autója,de szintén AUY.manuális váltó.
A következő történt,a lámpánál elindulva(teljesen normálisan)hallott egy nagy csattanást,aztán gyakorlatilag megszűnt a hajtás.Sebességet veszi kuplung jó,mikor elkezdi felengedni a kuplungot akkor jön egy kerregő hang és meg sem mozdul.Azt mondja tolni is lehet sebességbe.Én a féltengelyre,belsőcsuklóra tippelek.De szívesen venném a te gondolatodat.Ja,és nem volt előjel.A dolog pikantériája,hogy Olaszországba vannak,véletlenül se a házuktól két utcára.
Heh, ilyet én is szoktam csinálni.. Kimék egy földes útra, s Laci tiszteletére először letesztelem, h működik e a sperrdiffi hátul, mindkét kerék kapar e. Majd bekapcsolom a felező-összkereket, h megnézzem, ott is minden működik.. :-)))))) Vhogy így..
A műszerfalon egy sárga körbe zárt háromszög. egy sárga, szinú izzitást szimbolizáló jel jelenik meg. a displain pedig üzenet, hogy a szervízt keressem fel. A telefonra telepített Wi-Fi-s TORQE program nem ír ki hibakód számot, ami alapján vissza lehetne fejteni a hiba okát. Ma hajnalban Laci tiszteletére (409) mentem vagy 30 km-t, hogy ha előjön a hiba, és képet küldjek róla. Nyilván, nem jött elő...
2006-os 1,9 PDTDI-s bvk motorkódú Sharanommal ( 320e km, rendszeresen szervizelt)kapcsolatban kérem a segítségeteket.
( Régi fórumozó vagyok, csak a 85kW-os nicknevem jelszava eltűnt)
A hibajelenség: Menet közben dadog a motor néha-néha, hibakód nincsen, csak hibajelzés. Azt kiütve újra előjön a két sárga figyelmeztető jel pár perc múlva, aztán leáll a motor.
Elvittem szervízbe, kettőbe is, ott csak azt mondták, az akku lemerült. Feltöltötték, elhoztam, ellenőrzöm, próbáltam új aksival. Párszáz km után megint előjött a hiba, feltöltött akkumlátornál. A generátor 13,6 és 14,1 között tölt menet kozben. Ha leáll a motor, nagyon enyhe égett szagot lehet érezni, az aksi meleg, noha a saruk szorosak. Érdekes módon rázós úton (Pest!) gyakran jön elő, pályán szinte alig.
Sajnos a motorvezérlő csere sem oldotta meg a problémát. Néhány indításig (körig) rendben volt, de utána ugyanúgy előjött a hiba? Van esetleg még ötlet, hogy hol keressem a hibát.
Sziasztok, egy nemrég vásárolt 2011-es Ford Galaxyhoz keresem az alábbi képen (napellenző felett lévő lámpa) lévő alkatrészt. Az említett lámpa széthullott, kapcsolója sincs meg. Mindkét oldalra kellene belőle, de szerintem szimmetrikus.
Sziasztok ford galaxy 1.9 tdi afn motorkód 110 le motor cserét követően elment a műszerfal az üzemanyag szintjelző és a vízhőfok jelző fent van majdnem félig ha nincs gyujtáson akkor is, a kilométeróra és a fordulat szám mérő semmi működik a műszerfalból halak sípolás halható,szerintetek hol keressem a hibát?
Az Audi így hívja a DSG váltót. Nincs vele különösebb tapasztalatom, olajat/szűrőt szoktunk cserélni, olyankor nem árt kalibrálni a kuplungok fogáspontját. Hogy miért világít a hibalámpa azt csak a váltó vezérlője tudja, bele kell nézni. :)
Laci az Audi féle S-tronic váltót ismered vmennyire? Azt írja az eladó, h időnként felvillan a sebességváltó hibát jelző sárga lámpa, de hamar eltűnik, váltásoknál nem érződik a hiba..
Ha jól emlékszem, a PD hibát az elemek felcserélésével már kizártad. Köteget cseréltél, elvileg az sem lehet rossz. A maradék vezetékeket is kimérted. Ha a csatlakozókban sincs semmi hiba, akkor marad az ECU. Előfordul, hogy csak a csatlakozólábak forrasztása hibás a panelon.
Bocs Laci,még egyet kérdeznék.A 104 ill. a 112 lábra csak az az egy vízfokjeladó megy,tehát nyugodtan kiiktathatom a régi vezetéket fent az ecu-nál?Logikusan gondolva nem megy rá más érzékelő,de biztosra akarok menni.
Ja,értem.Köszönöm.Tehát akkor az ecu 104 és 112lábról kell új vezetéket húzni a jeladóig,esetleg az tudható melyik ez a két láb,vagy mérni kell? Egyszerűbb megoldásnak tűnik az ecu-tól levinni két szálat mint a köteget vissza bontani,matatni,csak tudnom kéne melyik a két láb az ecu-n.
Üdv Laci!Még mindig ott tartok hogy vízhőfok jeladó AUY,ma gépre lett téve,miután a második új jeladóval sem jó,szálszakadást írt.Néztem,van hozzá új kábelköteg(stekker két 50cm vezetékkel)Jól sejtem hogy ez a képen a 31-es csatlakozó?Kérdés hogy meg tudnád mutatni/mondani hogy ez hova megy,illetve mennyire szívás ennek cseréje?Köszi
Ezek a kábelek kimérhetőek különösebb bontás nélkül. Lehet cserélni/javítani. Az ECU-ig menő komplett köteget szerintem nem akarod megvenni. Persze még az is megeshet, hogy ECU hiba.
Az eddigi tapasztalatok: A kábelcsere nem oldotta meg a problémát, a 3. pd elem cserélve ez sem oldotta meg a problémát, felcserélve egy biztosan jó pd elemre jelenleg az látszik, hogy a 3 elemhez nem jut el az áram a kábelköteg pedig teljesen új volt. Az lehet, hogy az ECI és a köteg közötti kábelnél olyan hiba van ami csak a 3-as henger befolyásolja?
409 Laci szia, kérdés: a PD-s Galaxym egy ideje hideg motornál dadog, kihagy. Teljesen random ütemben, tehát nem tipikus 3 hengeres dolog (attól még lehet, tudom). Tudom, hogy nem vagy látnok, mégis megkérdezem: mire tippelsz, mi okozhatja? Üzemanyagszűrő nemrég lett cserélve, kb 1 hónapja, előtte is csinálta, utána megszűnni látszott, majd visszatért. Válaszodat előre is köszönöm. (ja, írtam emailt is)
Az a kábelköteg a PD elemtől az ECU-ig tart... !!! Ha szálanként (5db) át lehet engedni rajtuk 15-20A-t úgy, hogy közben seholsem füstöl, akkor lehet rámondani, hogy a kábelek jók.
Sziasztok! Sajnos a kábelköteg csere nem oldótta meg a problémát, így gondolom a pd elemeket kellene cserélni? Van esetleg javaslatotok, hogy hol és mit érdemes venni? Bontott vs felújított?
Hála Istennek már rég jártam itt, de úgy látom, hogy zajlik az élet. Az elmúlt néhány hónapban elkezdett rázni az autó (hibakód szerint 3 henger nem jár), de általában egy újraindítás után megjavult és egy darabig megint nem volt gond vele.
Sajnos most ott tartunk, hogy az alábbi hibakódokkal folyamatosan ráz. 2022-ben az 1-es henger miatt lett cserélve a kábelköteg utána egy darabig nem volt gond vele.
A kábeltköteg márkája sencom electrische volt amit legutóbb beraktam.
Mennyi az esély rá, hogy megint a kábelköteg lehet a probléma, vagy inkább a befúvó fej?
Előre is köszi a hozzászólást.
18076 - Valve for Pump-Jet: Cyl. 3 (N242): Electrical Failure
Úgy van,tényleg.A generátor vastag vezeték volt,azt akkor ellenőriztem is.Most közben már meg tudtam nézni a vízhőfok mutatót,az sem jó,mondjuk érdekesség hogy most másképp nem jó mint eddig,meleg motornál is csak max 70fokig megy fel a mutató,de mikor eddig már felment 90re most még ott áll 50nél,szóval nagyon nem oké,arra gondoltam hogy mégsem ehhez való a jeladó.Esetleg meg tudnád adni a gyári cikkszámát? Köszönöm.
Nincs erre egzakt módszer, neki kell állni és végig mérni mi hol veszik el. Az sem biztos, hogy kettőnek köze van egymáshoz. Ha mégis, akkor test hibára gyanakodnék a műszercsoportnál.
Meg kell nézni más vezérlők látnak-e sebességjelet. (motorvezérlő)
Valószínűleg a generátor vastag vezetékének a csatlakozóit írtam, olyan már volt, de bármi is okozhat ilyet. A hőmérő jelét diagkészülékkel jól lehet követni.
Sziasztok kérnék tanácsot van egy 2001-esFord Galaxym nem működik a sebességmérő és az üzemanyag mutató is megbolondult, hogyan lehet megcsinálni. Köszi a segítséget.
Üdv Laci!Úgy rémlik ezügyben már kérdeztem,de nem tudom visszakeresni.AUY,volt ez a beindítás után közvetlenül felugró fordulatszám,ugye akkor a hőfokjeladó volt egyik lehetséges hiba,az ma ki lett cserélve,de a jelenség megmaradt,igazából arra lennék kíváncsi hogy mi a többi esetleges lehetőség?Szerelő aki cserélte,azt mondta hogy nem nagyon szeretik ezeket az utángyártott jeladókat,mármint az autó nem szereti.
Ja még az is tünet volt hogy a vízhőfok mutató le ment,jól mutatja az aktuális hőmérsékletet,tehát felfelé nem megy,olyan mintha időnként nem kapna jelet és a mutató lemegy.Mondjuk ezt még nem tudtam ellenőrizni,de gondolom ez is megmaradt mint hiba.Esetleg tudnál segíteni hogy mik további lehetőségek?
Hasonló problémám van nekem is, de az enyém még a régi bódé, 2000 előtti. Eddig működtette a hátsó ajtó a központi zárat, de most valamiért megkukult, se nyitni (mikor "túlfordítom" a kulcsot akkor nyílik az ajtó és a központi is, de volt egy olyan állása is, mikor csak a központit nyitotta), se zárni nem tudom.
Jól gondolom, hogy a zárszerkezeten belül egy mikrokapcsoló megadta magát?
Vw sharan 2.0 brt motorkódu autom van, rángatot, hibat nemdobott ki, de benne volt az egr hiba. Kitakarították a muhelyben. Teljesen elvolt dugulva. Hazafelé is rángatott igy ki lett iratattva. Kerdesem nem kellett volna ezt ujratanitani ,mint a benzines golfon a folytószelepet takarítás után. Egyebkent a rangatad megszűnt. Utolsó utján t trailerrel hozattam haza, mert nem idult el es az alapjáraton olyan volt mint a 3 hengeres.
A motor a szerelő szerint meg lett főzve ettől vetemedett el .A víz tűnt el belőle ,ezért lett szétszedve hengerfejezésre.Sajnos személyesen nem láttam,de egy megbízható szerelő csinálja,aki ért hozzá.A pd tengely csapágyai is szarul néznek ki.Mindenesetre azt mondja hogy ha akarom összerakja de nem vállal rá semmi garanciát.
Az lenne a kérdésem, hogy az üzemanyagszűrő feltöltése után beindult a motor és nem állt le, de be fog e indulni majd több napi állás után is akkor, ha hibás az elektromos üzemanyag szivattyú ?
A 23 elég kevés, 25bar alatt már hidegen kehes szokott lenni. Persze a mérés is kérdéses, milyen kompressziómérő, mennyit forog a motor....
A többit így nehéz kitalálni, de valószínű, hogy valamit elhibáztak annál a hengerfej szerelésnél, ha előtte semmi ilyen gond nem volt. Dugattyú kiállásról és a hengerfejtömítés vastagságról tudni valamit?? Milyen vastag tömítés volt benne előtte és milyet tettek most bele?
Hogy az izzítógyertyák jók, az még nem jelenti, hogy van is izzítás, főleg a 240másodperces utóizzítás. ??? A gyertyák milyen hosszúak?
Van pumpa a tankban. 4-5-ször rá kell adni a gyújtást 15-20másodpercre. Általában hallani lehet a pumpát amikor megy a jobb hátsó ülés tájékán. Ha nem működik, akkor persze nem fog beindulni.
Auy 2000 év végi Seat Alhambra üzemanyag szűrő csere után az autó nem indult. Előző csere után gyújtáson kb egy perc után indult és nem állt le. (Nem töltöttem fel az új szűrőt gázolajjal)
Most viszont igen és utána be sem indult.
Létezik egy elektromos üzemanyag pumpa ami tönkre ment vagy csak a tandempumpa van benne ?
"A dugattyú konkrétan oldalirányban kb. 1mm-t mozdítható."
Ez most mérve ennyi, vagy csak sacc? Mert ha mérve nem több 0.5mm-nél, akkor az pont annyi mint amikor a gyárban összerakták. Oldal irányban nagy a hézag, mert a dugattyú ovális és oldalra tágul, köszönhetően az invár betéteknek.
Itt felvetődik egy kérdés, oldalirányban mitől kopna a dugattyú???
"A blokk síkjára rakott vonalzó alatt pedig jócskán átlátni."
A kérdés ugyanaz. Mérve mennyi?? 0.05mm hézagnál is jól láthatóan átjön a fény, de az 0.1mm még jó.
A felújítást megint csak mérések után lehet eldönteni. Mennyi kopás van a hegerekben?? Nem körömmel kaparva, hanem intóval megmérve!
A dugattyú konkrétan oldalirányban kb. 1mm-t mozdítható.Tudom hogy kell illesztési hézag,de ezt sokallják.A blokk síkjára rakott vonalzó alatt pedig jócskán átlátni.Mondjuk a motorban 500 körül van,így már megérett a felújításra.Motort ki kell venni síkoltatni és akkor már teljes szétszedés és felújítás ami manapság már nagyon drága dolog.
Mindenesetre köszönöm a segítségedet,megpróbálok egy konkrét személyt keresni aki járatos a dologban.
A dugattyúkkal szokott gond lenni, elrepednek, kilyukadnak. Dugattyú cserével ezek javíthatók. Hogy a "lóg" mit jelent, azt nem tudom. A blokk vetemedést sem értem, mitől vetemedne egy ilyen drabális öntöttvas blokk. ??
Az 1.9-es blokk csereszabatos a főtengelyjeladó kivételével. Hogy azzal mit lehet kezdeni azt nem tudom, de biztosan nem egyszerű. A két jeladó nem csak fizikai méreteiben különbözik, eltérő a jelalakjuk és a működési elvük is.
Olyat kellene keresni aki már csinált ilyet és van tapasztalata.
Sajnos úgy néz ki hogy a Brt motor kódú 2.0 pd motor az utolsókat rúgta a Sharanban.A szerelő szerint a hengerfejen kívül a blokkot is fel kellene teljesen újítani,mert lóg a dugattyú és vetemedett a tömb.Inkább bontott motor cseréjét javasolja.Felmerült az hogy egy Asz-es vagy Auy-os blokkot kellene beépíteni és a régi motor porlasztóival ,turbójával , vezérlőjével és szerelvényeivel összerakni.Mennyire csereszabatosak ezek egymással?A váltót és a kuplungot fel lehet rá rakni?Hallottam már ilyen átépítésekről,ott állítólag valami főtengely holtpont jeladót kell felrakni az 1.9-es motorra.
Köszönöm! Utána járok a dolgoknak, megméretem és jövök vissza az eredménnyel. Egyébként milyen értékeket kellene mutatnia a műszernek, azt lehet tudni?
Előre is elnézést a nagy terjedelemért, de próbáltam részletesen leírni mindent.
Szóval a problémám a következő. Az autó egy 2002-es Seat Alhambra 1.9 tdi (AUY). Napi első hidegindítás után zakatolva jár a motor, mintha kihagyna egy henger. Ez mellé erőteljes gázolajszagú füstölés társul. 2-4 perc után szép lassan kezd kisimulni a motor járása, ezzel párhuzamosan a füst is csökken. A többi indítás során már ilyen hiba jelenség nincs, nem füstöl, fogyasztás is rendben van. Azt hozzá kell tennem, hogy minél hidegebb van, annál tovább csinálja, kb. +10 fok az, aminél már rendesen jár a motor első indításnál is. Izzító gyertyák ellenőrizve lettek, jók.
Ezt a hibajelenséget akkor kezdte el, miután szerelőnél volt a kocsi, addig ilyen baja nem volt. Hengerfej lett nyomáspróbázva, síkköszörülve, szelepeket becsiszolták illetve kaptak új szelepszár szimeringeket. Majd új tömítésekkel össze lett rakva. Azóta mentem a kocsival kb 1400km, de semmi javulás.
Amivel eddig próbálkoztunk: Rá lett rakva műszerre, az azt mutatta, hogy a 4. hengernél a pd-elem nem akar működni. Konkrétan indítás után nem tudja mérni az értéket. Csak pár perc után kezd magához térni és kb 0.7-nél megáll, többi 0,1-0,3. Cserélve lett a 'problémás' pd-elem, de a hiba nem szűnt meg. Azzal is ugyan ez a hibajelenség áll fenn. Ezután következett a pd-kábelköteg is, de nem lett jobb. A pd-elem fészkek le lettek csekkolva kb. fél évvel ezelőtt (nem látszódott kopás), akkor mindegyik kapott új tömítéseket.
A hozzáértők segítségét kérném, hogy a leírtak alapján van-e valami ötletük mi okozhatja ezt a hibát!?
Jellemzően nem is rögtön csinálja,valamelyik hetek,valamelyik hónapok múlva....és mondjuk nagyobb fogyasztó használatánál,télen mondjuk a szélvédő fűtés,nyáron a klíma és csak alapjáraton.A generátor szabadonfutó is lett cserélve az egyik komplett szíj cserénél, ráadásul az gyári.
Üdv!Ezzel kapcsolatban nekem is lenne kérdésem,AUY-hoz melyik hosszbordásszíj feszítőt érdemes megvenni?Folyamatosan szivat, már vagy hármat cseréltem,de pár hónap után mindegyik zörög.
2, elforog a főtengelytárcsa külső és belső része egymáshoz képest*
3, kopott a szervószivattyú szíjtárcsája (az aljára ül a szíj. Ha fényesek az "árkok" aljai akkor valószínűleg)
4, földönkívüli tevékenység
* húzzatok valami világos filccel (akármivel) egy vonalat a tárcsa első oldalára, hogy átérje a három részt. Csigorgatás után rögtön látható, hogy egyben maradt a vonal, vagy itt-ott-amott vannak a részei.
Sziasztok, olyan kérdésem van, hogy rövid időn belül már a harmadik hosszbordás szíjat kapta meg a bódém (2005-ös Galaxy, ASZ), de a szíj nem hagyja abba a csikorgást. Alapjáraton csicsereg, illetve ha teljesen elforgatom a kormányt, akkor iszonyú csikorgást ver. Mi lehet a baj? A szerelő szerint a görgők jók, meg is mérték, elméletileg nincsenek elkopva. A generátor szabadonfutója nem szorul. Köszi a segítséget előre is.
Nézd meg a fütömotornál az elektronikát 1 perc alatt ki lehet szedni.Az egy tranzisztoros áramkör, nekem kimelegedtek a forrasztások, és nem ment a ventilátor miatta.Ha a tempomatra gondolsz akkor nézd meg a kuplung kapcsolót a pedálnál el szokott kopni a teteje és nem kapcsol ha fent a pedál,de lehet féklámpa kapcsoló is.
Erőt vettem magamon és átnéztem őket mind egy multiméterrel. A bal oldali függőleges piciket nem. A többi tuti jó. Ennek ellenére nem megy se a tempo se a befúvás. Hátul van keringetés persze. Csak elöl nem látsz ki az ablakon a párától. :D
Van-e még ötlet esetleg vagy induljak a műhelyetekbe? :D A kályhára is rá kellene úgyis nézni.
Átnéztük a csapàgyakat rendben vannak az egyik ismerős szerelő azt mondta hogy lehet hogy blokk repedt valahol,az olajszűrő hàznàl hidegen 6 bàrt mértem és ment lefelé
Sziasztok,tanàcsot szeretnék kérni egy Ford Galaxy 1.9tdi afn 110 le,melegen elmegy az olajnyomás új olaj szivattyú van rajta ès a hajtókar csapágyak is nem règ voltak cserèlve hidegen felmegy 4.5 bár rá melegen szinte nulla,a hengerfej oldalára raktam a mechanikus olajnyomás mèrő órát,valaki esetleg tudna adni ötletet hogy mèg mit nèzek meg rajta?
A hibakód annyit jelent, hogy a veztengely helyzete kívül esik a számára megírt tartományon, ami ~+/- 5°.
Vedd le a vezszíj felső burkolatát és lazítsd meg a szíjkerék 3db 13-as fejű csavarját, majd fordítsd előre a veztengelyt (18-as kulcs) úgy, hogy a csavarok fejénél max 1mm-t !!! mozduljon. Húzd meg a csavarokat és próbáld beindítani. Ha továbbra sem indul, akkor nagy valószínűséggel átugrott a vezszíj. Ha beindul, akkor nézd meg a tengely szinkront (01-08-004/4. ablak) 0°/+1° között a jó.
Minden télen szenvedek az indítózással, évente veszek már akkut. (Ráadásul 100Ah-s)
Az utolsó 14hónapos, most a nagy hidegben már meg sem forgatta, aztán már kattanás sem. Indítómotort kiszedtem, kefénél elégett a kábel.
Felújíttattam az indítómotort, visszaraktam, szépen tekeri a motort (most persze hideg sincs), de egy röffenés sincs. :O
Arra gondoltam, talán szétrúgtam valami kábelt, hibakeresés;
19464 - Camshaft Position Sensor (G40) P3008 - 00-00 - Signal Out of Range
G40-es szenzor kábelét végig néztem, +12V, +5V, GND jön ECU-ból, a szenzor kikötése után sem indul a motor, (No signal jelzés), szerintem a szenzor jó lehet.
Lehet, hogy átugorhatott egy-két fogat a szíj?
Van egyszerű ellenőrzésre lehetőség házilag?
Úgyis végül betalicskázom Lacihoz, csak mivel a kapubeállóba lejt, még arra sem jöttem rá, hogy tudnám kirángatni a gépet, azért lenne jó legalább beröffenne valahogy.
Úgy, hogy addigra tölti fel magát üzával és légtelenedik ki. Amíg megint le nem ürül, működik normálisan. Az első 1-2sec-re azért indul, mert a PDelemekben lévő gázolajjal annyit megy. Mivel nincs utánpótlás, leáll.
Fel kell tenni egy nyomásmérőt a tandemre. Ha indítózáskor nem mutat azonnal 2.0-2.5bart, a fentiek vannak. Gyújtásra, amíg megy a tankpumpa, legalább 0.5bart kell mutatnia.
Üzacsövek, szűrő, annak a visszafolyószelepe és tömítése, tandempumpa, PDelem/ek/ tömítései.
Meg kell keresni ezek közül melyik.
A leírásból nem egyértelmű, hogy csak egyszer meg 1-2 másodpercet, vagy többször is. Ha az utóbbi, akkor lehet immo probléma is. Arra viszont kell legyen hibakód.
Hőn szeretett (ritkán) 7 ülésesünk legújabb viccei: nem megy a tempomat és az első levegő befúvás. Találkoztatok már ilyesmivel? Nem feltétlen függ össze, de mittomén. Utólagos távvezérlő van a kazánon, az megy szépen, a háromállású kapcsolóval is be tudom indítani, bár a méréseim alapján (Torque Lite OBD olvasó) nem melegít az ideális 80-85 fok körülire csak autópályán, emelkedőn. :D Annyira vezérelt lett a kályha, hogy magától nem is kapcsol be, hideg esetén sem. Ez persze lehet az utólagos ketyere hibája, lehet nem engedélyezi a hőmérséklet szenzort vagy az elfáradt már, hisz 15+ éves.
Még jó, hogy a szélvédő és az első ülések fűthetők, meg tudok kereszthuzatot csinálni elölről, egyébként elég őrület a párásodás és a fűtés hiánya...
Tervezek egy látogatást a budafoki műhelyben, de addig is szívesen veszek tanácsokat, ha van valami egyszerű, amit megnézhetnék, kicsit messze vagyunk most.
Az agy a szgép, ami vezérli. 409 nicknevű kolléga Budafok környékén szerel, őt kell megkérdezni, h tudják e vállalni, ill. h mikor. De több más profi VW szervizt is van Bp-en, ha máshol alkalmasabb..
Sziasztok, mi lehet annak az oka, hogy elkezdett egy fél éve csak néha néha bejelezni az ESP, ABS. Aztán most már folyamatosan ég, hogy nem működik. Szoftvert kellene cserélni? Mit tanácsoltok? Amatőr vagyok ebben a témában, de jó lenne, ha működne a cucc. 2005-ös a kocsi 130 LE
Jóval korábban beszéltünk légzsákátvezető-ről galaxyba.Az enyém 1jo...AS végű amit nem találok évek ota működőt.Javasoltad,hogy BH-vsl helyettesithető.Ezt se találtam bontva persze.Most beszéltem már 2 olyan személlyrl,akinek ugyan az a multikormánya van,meg ESP is van az autóba.A szalag viszont mindkettőbe AR végű.Mi a különbség azAS,meg az AR között?Tufsz ebben segiteni?Jolehet az AR vajon nekem?
Próbálkoztam itteni szakival kiolvastatni, nem volt annyira meggyőző, de azt mondta, a vezető oldali légzsáknál lát hibát. Valami ellenállási érték túl magas.
Azt mondta, két lehetőség van, az egyik, hogy szakadt/sérült a kábel, a másik, hogy a gyújtó patron a rossz.
A bódéknál még nem hallottam, hogy a légzsák (gyújtó patronja) lenne a rossz, mindig csak a kábelt keresi mindenki.
Jól gondolom, hogy ilyenkor a kábel szokott lenni a ludas, illetve az a jellemzőbb?
A régi kábelem még megvan, kopott a réz csúszka, de még nem szakadt a spirál.
A kábelt gondolom egyszerűen ki lehet mérni, hogy szakadt-e, egy egyszerű multiméterrel.
Lehet hogy ez történhetett,elromlott és nem gyári került bele,ezt tudom valahogy ellenőrizni anélkül hogy teljesen lebontanám a lökhárítót?Mondjuk számomra kicsit furcsa(autófényzőként)hogy az autó fekete,igaz hogy a szenzorok is feketék de nem fényezett csak sima mattfekete,bár ez még nem bizonyíték de a vw fényezni szokta őket.
A 3kW-osak pumpáján porlik a csatlakozó mert állandó +12V van rajta. Az 5kW-osnál ezt megszüntették, az nem hullik le. Ennek állandó testje van és a pozitívot kapcsolgatja a kályha.
Nem tudom mit jelentenek ezek a kályha elnevezések, én csak a bódék kályháit ismerem.
Az Mk1-ben D3WZ, az Mk2-ben D5WZ, valamikor 2004 után D5Z-F. A gyárilag állófűtésesben D5WS kályhák voltak.
Egyik sem a tartósság mintapéldánya, leginkább az -F típus sikerült gyalázatosra.
Ha a komplett kompakt kályhát teszed bele, akkor csak a diagszálat kell behúzni, az nincs benne az autó kötegében.
Illetve, ha állófűtésesre csinálod, akkor annak a drótját is.
Szia Laci!Ismét segítségért fordulok hozzád.(passat B7)A tolatóradar csinál olyat hogy jelez,ami érdekes hogy akkor is jelez mikor már nem kéne,tehát menet közben is jelzi mintha lenne ott valami,a múltkor a baloldali jelzett ma az egyik középső,ami még érdekes hogy ha megtörlöm(mert ilyen ganés esős havas időben csinálja)akkor utána rendben működik.Szenzor hiba lenne?Nem gondolnám a hülye felyemmel hogy ez normális,bár az is érdekes hogy ha megtörlöm akkor meg jó.
Hello ,kérdeznêm nem e tudja valaki eszt a hibát ?ford galaxy 2001 évj. 1.9 tdi 85 kw. Az tachométer ugrálva megy a fordulat mérő sem mutat jól,a motor erő alacsonyabb a szokotnál, és a fogyasztás is magassab.
Üdv tetőablak beázással küzdök valószínű hogy a gumi tömítés öregedett el de nem találtam sehol sem neten.Hol kaphatnék hozzá vagy beszéljek szélvédőssel?
A rádió két tápot kell kapjon. Az egyik állandó, mert enélkül mindig elfelejtene minden beállítást. A másik a kapcsolt (gyújtás/ACC), ez működteti ha benne a kulcs. Megeshet, hogy van a rádiónak olyan funkciója (szokott lenni) amivel bekapcsolható a kapcsolt áram nélkül is. Vagy ezt kapcsoltad be, vagy úgy hibásodott meg hogy ez működik.
Vagy valami más.... :) :P
Ha androidos, áramtalanítsd le teljesen pár órára, hátha magához tér. (mint a telefonok újraindítás után)
Sziasztok. Apró elektromos probléma. Sharan 2L Dízel 2009 bár szerintem jelen pillanatban ez irreleváns. Szóval 3 éve vettem bele egy kínai fejet (occó de érintőképernyős, működik) bár ez sem annyira fontos :D
Na bekötöttem a helyére úgy (szándékosan) hogy csak és kizárólag akkor kapjon áramot ha gyújtáson van. Megelőzendő az akku lemerítését a kici kínai rendszer random önműködésével. Ez működött is az elmúlt 3 évben. Erre ma (mikor máskor, ha reggel -5 fok volt) meló után nyitom az autót és a kici kínai modul vígan keresi a rádióállomásokat. Hol a bántba kapott feszültséget? Mit építettek a pici kínai kezek át? Na jó ez is vicc. De honnan kap ampert?????? Most éppen kihúzam a biztosítékpanelen a biztit, biztos ami biztos :) Szóval, a rádió honnan kap áramot? Közvetlen a gyújtáskapcsolóról? (gyújtáskapcsoló hibásodott meg) vagy valami relén keresztül ami a kulcs elfordítása után kap áramot és most leragadt?!!? Köszi !! Jó lenne mihamarabb újra hallgatni a szörnyű hangszíneket a torzított és szűretlen kimeneteken :D :D :D
Ötlet? Váltsd át átlagfogyasztásra és akkor nem fog zavarni, hogy mennyi a pillanatnyi. Mi értelme azt folyamatosan nézegetni? Akkor kezdj aggódni ha tankolni is jelentősen többet kell.
Szia 409 ! Hétfőn reggelre volt -6 fok, azóta az pillanatnyi fogyasztásom fel megy 30 liter felé , elinduláskor , és nem huzatom, már 2-es be 25 körül van! De eddig nem volt ilyen sok!!! 5-dikbe ilyen 5,2 körül, mint eddig is!! Tanácstalan vagyok hogy mi lett vele!! 2002 év járatu galaxy! Van valami ötleted????
Üdvözlök minden fórumozót segítségre lenne szügségem a következö dologban.Szeretnék megvenni egy lejárt műszakis, motorhibás ideiglenesen forgalomból kivont autót van-e valakinek a papírozásban tapasztalata? Természetesen nevemre szeretném íratni és javítás után leműszakiztatni.
Megreklamáltuk, erre az a válasz jött, hogy az a kulcs jó, csak az alaplapi kártyát kell előbb beprogramozni...
Az hogy nem is ezt a kulcsot rendeltük, az őket hidegebb hagyja, ráadásul a hirdetett (ami mellesleg a jó számokkal és mhz-vel lehet volna legyen) távirányító már elfogyott.
Tulajdonosa vagyok egy 2002-es 1.8t Sharannak.Mivel nincs tempomatom,egy ideje nézegettem videókat a bekötéséről.A legtöbb videóban(ami persze nem sharan hanem valamelyik másik tipusú VW) pofon egyszerű a beépítés,mert csak pár szál vezetéket kell a motorház és az utastér között lévő csatlakozóba bedugni,és a hardveres rész már kész is.Igen ám,de nálam nincs ilyen csatlakozó.
Kérdés:jól sejtem hogy itt közvetlenül a ECU-ba kell kötni a tempomat vezetékeit?
Sajnos a neten az ECUrol sem találok leírást.Az én motorvezérlőm BOSCH BENZIN ME7.5
Esetleg valaki tudja e hogy melyik lábakat kell használni a tempomat bekötésére?
Bocs,igen gondoltam én is hogy nem lesz egyértelmű,megpróbálom újra.Tehát,az autó be van zárva,megnyomom a kulcson a nyitás gombot,és a bal első ajtót nem nyitja,a hangot hallok a zár felől(olyat mint eddig,semmi rendellenes zaj)bentről nyitható a kilincsel, ha nyitott állapotban van az autó(tehát nem zárom vissza a távirányítóval)akkor simán nyitható a kilincsel,ebből gondolom hogy zárral lehet összefüggésbe mert amíg nem történik visszazárás addig nyitogathatom folyamatosan.A többi ajtó nyitható probléma nélkül,a bal első is csak 2-3szor csinálta idáig(még csak)
Szia Laci!Kis segítség szeretnék kérni,csak most a B7 passat az alany.Jobb első zárról lenne szó,1-2 napja kezdte,és a probléma nem állandó.A lényeg hogy az autó ki van nyitva a távirányítóval akkor a bal első nem nyitható, bentről nyitható,nyitáskor ,hangot hallok,ha az ajtót kinyitom akkor utána simán csukható nyitható,valami a zárás nyitás körül nem kerek.És mint írtam,ez a probléma nem minden nyitásnál fordul elő(egyenlőre legalábbis)
Köszi Laci, ööm és bódottá' van, müxik a kulcs. Sikerült egy nekirugaszkodásból újratanítsam. Még mindig nem tudom mitől bolondult el, de már nem is fontos :D
Köszi Laci, másik kulcs nincs, csak ez az egy távos kulcsom van, a gyári. Ezt is újra lehet tanítani, mint ahogy megtanítok egy utángyártottat, a zárral?
Hosszú idő után újra itt (ennyit számít, ha Lacièk egyszer tisztességesen rendbeteszik az autót). Elhalálozott a bal oldali xenon, kèrdèsem az lenne, tudna-e valaki konkrèt típust ajánlani? Előre is köszönöm a segítséget!
Szia Laci!Még mindig a hőmérséklet jeladónál tartok,elérkezett a csere ideje.Meg tudnád esetleg mondani hogy a legegyszerűbb hozzáférni?Üa.szűrő le,esetleg a levegő csövet szedjem le és onnan közelítsek,vagy lentről?
Na igen, igazad van, csak megfelelő szakmbert kéne találni. Olyat aki nem csak cserélget aztán ha nem lesz jó akkor folytatodik a csere egy másik alkatrésszel. Olvasgattam itt, többen is voltak már ebben a cipőben, hogy kicserélte nekik a szerelő az x alkatrészt majd mivel nem lett jó az Y-ont, utána a Z-t.....
Kivettem azért a légtömegmérőt, hogy megnézzem nincs e tele kosszal, nem laza vagy valami.
Addig jutottam, hogy NGK van benne, gondolom ez akkor már nem eredeti mert semmiféle VW-Seat stb jel nincs rajt.
A stekker "pöcke" le van törve így az elektromos csatlakozót csak a szentlélek tartja. A belső műanyag rács foszlik széjjel és a cső enyhén szólva nem kerek, inkább tojás...
A második képen talán jobban látzik mennyire és nem, nem a tolómérőve van összenyomva.
Diag műszerem nincs, egy ilyen edélzeti van amin különféle adatokat lehet megjeleníteni és képes hibakód olvasásra-törlésre. OBD-re van dugva, gyújtésra indul. Ezt elsődlegesen amiatt vettem mert a központi kijelzőt melegben, napsütésben nem lehet olvasni. Tervben van a javíttatása, kerestem is hozzá szakembert, csak valamikor el kell jutnom hozzá
Egyrészt a hibakód a légtömegmérőről (MAF) szól, Te meg a szívócsőnyomás-mérővel (MAP) birkózol.
Másrészt nem azt írja, hogy rossz a MAF, hanem hogy nem az elvárt szerinti a jele. Ami lehet a MAF hibája, meg vagy féltucat más-é is.
Élőadatban kell nézni az értékeket egy megfelelő metódus szerint, hogy hogyan alakul a légtömeg és a töltőnyomás viszonya azonos időben az elvárthoz képest. Ehhez szükséges egy megfelelő diag eszköz. Hogy a Tiéd tudja-e ezeket az nem tudom. Az sem árt, ha aki ezeket nézi, tudja is, hogy mit lát......
Időnként megjelenik a műszeralon a motorhiba. Kioalvasva P0101, Az autó viselkedésén semmit sem venni észre, ugyanúgy indul, megy mint előtte. Kitörlöm egy darabig semmi aztán újra előjön. Kaptam tippet, hogy húzzam le a csatlakozót majd dugjam vissza. Jó ideig nem is jelentkezett utána a hiba, azt hittem megoldotta a problémát de ma ismét előjött.
Gondoltam veszek egy szenzort de amin elakadtam, hogy ez van az enyémben 0 261 230 267.
Viszont az autóalkatrész áruházak keresői ezt adják hozzá: 0 261 230 266
Na most akkor melyik is a jó? Vagy mindkettő ugyanaz?
Sziasztok, az mitől lehet, hogy az autó a távirányítóra egyik napról a másikra nem reagál? Elem rendben, a led felvillan, amikor nyomom a gombot. Lehet, hogy köze van hozzá, hogy abban az időben a kocsi elment a villanyászhoz kormányátvezető kábel cserére. A kábel jó, de a kulcs megmakacsolta magát és nem tudom, hogy van-e köze a kettőnek egymáshoz, mert egy hét elteltével vettem észre. Addig a másik kulcsot használtam. Van valami biztosíték esetleg, amit elfelejtettek visszadugni munka végeztével? Vagy ez is olyan dolog, amit csak a diag tud megmondani? Köszi
Ez nem az a Galaxy fóruma, itt a VW alapúakról van szó.
De az, hogy világít a MIL lámpa mi baja lehet, az megválaszolhatatlan. Ki kell kérdezni az autót, hogy miért kapcsolta fel azt a lámpát. Meg tudja mondani, ha megfelelően van kérdezve. :)
Nem a kulcs fog tanulni hanem az autó tanulja meg az új kulcsot. Én másoltattam igy két távirányítós kulcsom van. Viszont az autó nem volt hajlandó belépni tanuló módba egészen addig amíg a hibás jobb hátsó ajtózárról le nem lett húzva az elektromos csatlakozó..
- a régi kulcsot zárba dugva 1* zárás irányba fordítani 3* nyitás irányba fordítani
- ha sikerült az ajtóban lévő LED folyamatosan világít az autó belép a tanítási funkcióba
- ekkor az újonnan vásárolt távirányító záró gombját folyamatosan nyomva tartani,majd mellényomni a nyitó gombot 3* ,ezután a gombokat elengedni és 2* megnyomni a nyitógombot ezt a műveletsort 10 mp belül kell megcsinálni
- ha sikerült az ajtóban lévő LED el kezd villogni
- 10 mp-et várni és az autó kilép a tanítási funkcióból"
Vettem a feleségemnek egy 2009-es 116 lovas 2.0 diesel galaxyt.
370e van benne. effekfive szép állapotban van. Végig szerviz, meg a tököm.Álló helyzetben tolta be a füstöt a kocsiba, menet közben viszont nem. Plusz folyamat lefulladt elindulásnál, meg tolatásnál.
Vissza vittem. Turbo tengelye szorul, meg sikba kellett köszörülni a csonkot.
Felújított turbot kapott meg a pár ottani tömítést cserélt a ficko.
Elhoztam, párszor rángatott, meg egyszer olyan vibráciot produkált 2500-2700ig hogy összekocogtak a fogaim. Csekklámpa ég.
Megint vissza.
Szaki mondja hogy valami bibi lehetett az öntísztításkor és ezek azért történtek. Elhoztam megint. csekklámpa ismét ég, viszont nincs rángatás meg semmi. Az auto megy szuper.
Engem akkor is idegesít az a lámpa!!!
eddig nem volt ilyen. Még a hibás turboval is 6,5 volt a vegyese nagykiránduláson 3gyerek +a háztartás. Meg nem volt csekklámpa se.
Megköszönném , ha valaki tudna valami segítséget adni!
Üdv mindenkinek! Sharan ASZ, állófűtés nem akar elindulni (Eberspacher). A hibakód: 01414,
-porlasztó kompresszor,lomha
-hibás jel
-állandó
Próbáltam rákeresni a megoldásra itt is és az állófűtés csoportban is,de nem találtam érdemben hozzászólást. Valaki esetleg,aki járatos ezügyben (409)? Mit kellene cserélnem,merre induljak? Köszoönöm előre is!
Nekünk anno 2 dolog miatt lett, egyrészt társasházat akartam építeni, s arra kellett vmi potensebb, utánfutúzható kocsi, s a Sharan ugye 2t-t bír húzni.. Pickupot akartam, de akkor (2016) nem volt 2 misin belül jó, így a Sharan lett 1.2-ért. A másik pedig, h akkor született az első gyerekünk, s a 3 ajtós Civicet is cserélni kellett. A kocsi nagyon bevált, 6 ülés mellé is befér hátra a terepes babakocsi, nyitva. Kb 40-et néztem meg, mig találtam egy jót. Az elején ráment kb 3 kiló, s utána majd 4 évig hűen szolgált, hiba nélkül.
Az Alhambra nekünk azért lett mert a nejem gyalog nagyon kis távolság megtételére képes,azt is nagyon lassan fájdalmak árán. Jó ideje ezért aztán nagyon kimozdulni se tudtunk. Az Alhambrába befér a rokkant moped. Sokat keresgéltem mi legyen. Felmerült a Duster beáldozása, Alhambra árának hozzátételével egy újabb jármű vásárlása. De nem találtunk erre a célra megfelelőbbet. A mai egyterűek inkább felfújt kombik két szükség üléssel a csomagtartóban. Az is feltétel volt hogy ha lehet a moped mellé még maradjon hátsó ülés is legalább kettő ha unokázunk ők is elférjenek. Kisbusz lett volna az igazi de azoknak az ára..... Asszony nagyon boldog hogy végre el tud jutni olyan helyekre amik mióta lebetegedett zárva voltak előtte vagy csak szenvedés árán voltak elérhetőek. Aztán hogy alakul a jövő azt majd meglátjuk. Ha pénztemető lesz a Seat akkor megy a háztól és levonjuk a tanulságot. A kapcsolatunk vontatottan indult EGR hibával, kijavitva de utána is folyamatosan hibát dobott. P0101. Ment rendesen csak világított a hibaüzenet, törlés, darabig jó majd megint világít. Aztán kaptam egy tippet, húzzam le a csatlakozót a Map szenzorról és dugjam vissza. Érdekes mert azóta nem is jött vissza a hibaüzenet. Aztán jött hogy hol zárnak a hátsó ajtók hol nem. Bal hátsó zár motor döglött. Kulcsmásolás se volt egy séta galopp. Amúgy tetszik az autó, szeretem vezetni, tetszik a nagy tér de most kivárom hogy mennyire lesz megbízható,mi jön még elő.
Egy hibás zár van,a bal hátsó. A legegyszerűbb megoldás oda venni egyet, kicserélni és kész. Én csupán a bontott rizikóját próbáltam elkerülni azzal hogy veszek egy új zár motort. Csak hát az olyan áron van amit szerintem nem ér meg. Egyenlőre kézi zárással nyitással működik ez az ajtó. Kizárólag ez mert a többi működik a gyári távirányítós kulccsal. Mivel az autó második jármű aminek fő feladata a mozgássérült szállítás így nem égetően sürgős a javítás. Persze nagybevásárláshoz is előszeretettel használom, elsődleges autó egy Duster.Majd ha lesz kedvem megint kárpitot bontani akkor veszek bele egy bontott zárat addig meg használjuk így.
Ezért kell hozzá,elektromos szaki.Csak egy vezérelt motor kell, bal előre.Utána viszi a többit is.Többféle utólagos motor van,biztos lehet,megfelelöt találni.
Hááát fene tudja mi a jobb. Szétdönteni a 4ajtót meg a beltér felét és átkábelezni, vagy venni egy hozzávaló zárat....... Ráadásul, azzal a bezárt ajtó belülről nyithatatlansága is megy a levesbe.
Gondoltam veszek újat, azt hittem tizen pár ezerért kapok bele motort. Van annyiért,Ford de nem ugyanolyan mint ami ebben van. Valóban a bontott lesz a megoldás.
Már csak azt szeretném kérdezni hogy ez a fajta bicskakulcs távirányító csak a vw sharan / Seat Alhambra típusokat vagy más vw és Seat távirányító is jó lehet ?
Makacs vagyok....ajtózár nem hagyott nyugodni. Ma kárpit le, záron lévő számok lefotóz, kárpit fel( közben sűrű mérgelődés) aztán irány a gugli. Hosszas keresgélés után egy angol seat alkatrészoldalon heuréka, megvan az új zármotor, az itt talált számok alapján aztán hazai oldalon is megtaláltam, VEMO, csak hát az ár. Mondjuk itt nincs is, elfogyott...egy másik helyen van olcsóbban de ott is majdnem 50ezer. Inkább marad a kézi zárás-nyitás, hátsó ajtót úgyse sokszor használjuk, esetleg nézek bontottat.
Ami el tud benne ázni, az a távirányító elektronikája. A transponder vízhatlan, ahogy a műanyagok is. Keríts valahol bontóban egy ilyen bicskakulcsot és tedd át belőle az elektronikát. A távirányítót fel tudod tanítani eszközök nélkül is, ha a vezetőajtóban működik a zár kulccsal.
Szeretnék egy olyan szivargyújtót amin csak gyújtás esetén van áram. Biztosíték leágazóval oldanám meg, kérdés, hogy a nyíllal jelölt amiben nincs biztosíték jó ötlet? Megnéztem, azon csak gyűjtás esetén van áram, a többi hiányzón állandóan. Ha nem akkor melyik legyen? Nem mennének róla nagy fogyasztók, kamera, monitor tolatókamerához, időnként navigáció.
Illetve kamera vagy radar beszerelés esetén szükséges cab-bus szűrő? Tolatólámpárol jelet tudok a csomagtartóból is "lopni" vagy érdemesebb a tolatólámpáról?
Szereltem már radart és kamerát is más típusba, de ott a szivargyújton csak gyújtáson volt áram így tökéletes vlolt a monitor áramellátásához.
És, hogy ne csak mindig kérjek, kérdezzek egy kis tapasztalat megosztás. Mivel az autó, vagy ahogy többen hívják, a bódé feladata a nejem elektromos rokkant mopedjének a szállítása ezért nem volt praktikus a szövetszőnyeg. Csomagtértálcát nem akartam ezért méterben kapható gumiszőnyeget vettem és szabtam bele a csomagtér ajtótól az első ülésekig. Szaga? Hát kellett pár napot kiterítve szellőztetni az udvaron, hogy elviselhető legyen. Egy hónapja vettem, most jutott odáig, hogy azt mondjam, elment a szag.
Szebb lett volna ha felszedem az ülésrögzítőket és befogatom alájuk, de annyira nem akartam belemerülni és így könnyen ki is kehet venni egy esetleges slagos lemosáshoz.
Elnézést, hogy közbeszólok. Én egy darab kulcsal vettem az autót és szerettem volna hozzá tartalék kulcsot. Szombathelyen nem találtam senkit aki le tudta volna másolni, azt mondták ezt a chipet nem lehet.....
Aztán Győrben találtam egy zárszervízt http://zarszervizgyor.hu/ akik gond nélkül lemásolták és feltanították az autóhoz. (Alhambra) Nem volt olcsó de legalább most van pótkulcs
Nem tudom mi a cél, (vagy a mostani problémád) de a motor bármelyikkel is csak akkor fog működni, ha van felprogramozott transponder chip-ed. (ID42 / ID44)
Bowden kicserélve a bal átsó alhambra ajtónál. Kézzel így lehet zárni, nyitni de a központi zár ezen az ajtón továbbra sem működik. Motor kap áramot mert úgy hallom hogy a motor"zümmög" de nem zár és nem nyit. Bowden csere előtt ugyanez volt a jelenség. Ajtóátvezetőnél egyenlőre szét lett kötve mert különben random nyitja zárja a többi ajtót.
Ez a zármotor vajon jó hozzá? Több helyen is megtalátam ezen a számonm fordokhoz írja meg egy helyen Sharanhoz de hát az enyémen is ford embléma van.
Buta voltam mert bowdencserénél nem néztem meg a cikkszámot az enyémen....csak egy fotóm van róla, ford embléma látszik egyéb nem. Kárpitot ezért most nem szívesen venném le csak ha már itt az új motor.
Azt szeretném megkérdezni, hogy a Seat Alhambra 2000 év végi auy járművem eddigi két gombos ajtó távirányító helyett lehet-e ilyen három gombos modellel cserélni ?
Nem tudom mit lehet vele kezdeni, eddig még senki sem akarta kiszedetni a tankot ezért. A sajátom is ilyen, én is halogatom amíg tankolni tudom némi trükközéssel.
Sziasztok! Elkezdett sípolni a kormányművem, ha esetleg kicserélném egy másikra (bontottra) akkor működni fog rendesen vagy tanítani kell? VW Sharan 2011
Ha csak önmagában a hatszögtengelyt cserélték akkor borítékolható volt, hogy így jár. Át kell alakítani a balansztengely csatlakozó furatát 8mm-es hatszögre és gyártani hozzá egy 8mm-es végű olajpumpa meghajtó hatszög tengelyt.
Manapság ez nem egyedi eset. Az E10 óta egyre több az ilyen probléma. A tankokban van egy (vagy több) súlyszelep ami nem enged túltankolni és a tankoláskori levegő kivezetést oldja meg. Ezek a lakkosodó benzintől beragadnak és nem engedik ki a levegőt, ami így a betöltőn tud csak távozni és leállítja a töltőpisztolyt.
A Galaxynál ez a szelep nem cserélhető, a tank része.
Na nekem is kiírta tegnap az alacsony olaj nyomás stop, műhely az autó németül. Hazavontatuk. 220 ezer km 2009.10 ho 2.0 pdtdi brt motorkód. Eliveg par eve kilettek cserélve a hatszögletű tengely, de ket napja varok a szerelőre en meg idegeskedek itthon lesz e meg autóm:)
2011-es Ford Galaxy (1.6 ecoboost) tankoláskor állandóan lekattan, van hogy ki is fröcsköl a benzin. Változó, hogy milyen gyakran csinálja, de a legutolsó 65l-es tankolás eléggé szenvedős volt.
Szerelőm szétszedte, csövek nem voltak eldugulva, javasolta, hogy próbáljam lassabb fokozaton ill. nem teljesen bedugva a pisztolyt. Ezek nem igazán váltak be.
Lehet, hogy van ennél a típusnál egy levegőztető szelep, ami nem vagy nem jól működik? Ha igen, az hol található?
Alhambra bal hátsó ajtóbowden belső kilincs felőli végén lévő műanyag alkatrész el van törve. Hol lehet ilyet beszerezni? Gondolom bowdennel együtt.Esetleg cikkszám? Köszönöm!
Üdv Laci!Ma ismét produkálta a tünetet,de figyelgetve,jellemzően akkor csinálja mikor hideg autóba ülve megyek mondjuk 10km-t,bemegyek a boltba(kb 5perc),és a boltból kijövet indítom.Gyakorlatilag még csak így csinálta.
Üdv Laci!Kérdésem volna,Az alany AUY.Tudom,a diagnosztka a tuti,de úgy gondolom nagy %-ban tudni fogod mi lehet az ok,vagy legalábbis van ötlet.Szóval indításkor csinálja,mintha úgy indítanám be hogy közben nyomom a gázt és a beindulás pillanatában le is szállnék róla,nem néztem mekkora fordulatra megy fel,tippre valahol 1300környéke.Nem minden indításnál csinálja,és nem is a reggeli első indításnál,de mikor ezt csinálja és leállítom hogy megint megnézzem akkor már semmi.Semmi más tünet nincs az autón.
Köszi-köszi !!! filózok rajta egy picit. Lehet, h jobban járok egy ilyen felújítottal, mondjuk még a csavarok + sallangok, de időben nyerek jó pár napot. Kösz még 1 X ! .......mennyi sörrel lógok már : ))
Köszi ! Számítok rá, hogy a vezetők is oda lehetnek. Lehet, h jobban járok ha leszedetem, és akkor már vezetők, szimmeringek, síkolás...stb. ...tól - ig, kb hova kell tenni árba? Nem néztem utána, de olyan létezhet, h vkinek a polcon van felújított 1Z hengerfej felsíkolva ? Vagy ezek azért így nem teljesen csereszabatos darabok.
Sziasztok, Érdeklődöm, hogy 99-es Alhambra AHU ( 1,9 TDI 90 Le ) szelepszár szimmering csere hengerfej levétel nélkül megoldható ?
Specko szerszámot igényel ?
Mennyi időben telik a teljes csere és mi egyebet érdemes még kicserélni ? ( gondolom szelepfedéltömtést is érdemes ). Esetleg van olyan márka ezekben a csere alkatrészekben amitől óvakodni kell ? Köszi a válaszokat !
Alhambra 2008-as. Hátsó lámpa, hogy jön ki a helyéről? Addg eljutottam, hogy foglalalt kivesz. 3 db anya kicsavar. Lámpa mozog, jönne hátraelé de még az alját nem engedi valami. Feszegetni nem akartam nehogy törjön. Tele volt vízzel, ki akartam önteni és megnézni vajon hol folyik bele. egyenlőre aztán az égő helyén kiszivattyűztam belőle a vizet.
Passz, nem tudom. Tizen éve kezdték, de akkor csak kis motoroknál volt ilyen, hogy gyorsításkor ne fogja vissza a teljesítményt. Manapság fogalmam se, valószínűleg a CO2 kibocsátás miatt.
Üdv Laci!Kérdésem általános jellegű.Olvasom hogy a mai autók nagyobb terhelésnél lekapcsolják a klímát,ezt kb mióta alkalmazzák,illetve kb minden gyártó alkalmazza?Illetve mennyi időre kapcsolja le?
Halogénre igen, lámpacserével és motortér átkábelezéssel. Viszont a hibajelzést nem tudom el lehet-e tüntetni utána a műszercsoportból.
Ledre legálisan nem. Ettől függetlenül léteznek a D2S helyére tehető ledizzók. Projektoros lámpába kutya sem mondja meg, hogy abban led vagy xenon van.
Viszont az elektronikák nélkül nem lesz magasságállítás és ugyanúgy hibajelzés lesz.
Nem foncsor hiba, azt már megcsinálták faszán. Vagy a trafó (nem a búrán belül hanem mögötte valami elektronika) vagy az égő, vagy valami mindig elromlik. Szinte csak a xenont javíttatom állandóan, a kopó alkatrészeken kívül.
Nulla körüli esélyét látom a porlasztó hibának, mint alább is írtam, az egyéb adatokból is látszana.
Továbbra is az a kérdés, milyen katalizátor került bele?????? Gyári, vagy utángyártott?
Akkor írja vissza a hibakódot amikor olyanok az üzemi viszonyok, hogy futtatni tudja a vezérlő a katalizátor tesztet. Az, hogy mértek kibocsátást a kipu végén nem jelent semmit, a vezérlő annál lényegesen szigorúbb értékeket vár és más üzemi viszonyok között.
A katalizátor, amit beraktak új volt, típust nem tudok mondani.
A szerelő mért káros anyag kibocsájtást, megfelelő volt. Véleményem szerint ebből gondolta, hogy a szondák jól működnek. Motorfelújítás után, mikor a P0420-as hiba nem szűnt meg, ki lett cserélve a katalizátor, de a szondák nem.
Most azt szeretné a szerelő, hogy a porlasztókat ellenőrizzük le ( kb 50ezer lenne a 4 db ), mert lehet hogy azzal van a gond.
A motorcsere után kb. 2000km tünetmentes volt, igaz, figyelnünk is kellett a finomabb vezetésre ( max 3500fordulat ). A azóta 3x jött elő a hiba ( ami törölve is lett ) 100-150 km-ként, és mentünk is vele 130 fölött is.
A fogyasztás nem drasztikus, 8.7-9,2 között mozog vegyes használatnál.
Sajnos nem értek a dolgokhoz, de azt sem szeretném, hogy a gatyánk rámenjen a találgatásokra...
Nem kimondottan katalizátor hiba, hanem katalizátor alacsony hatásfok. Ennek lehet oka maga a katalizátor is (nem tudjuk milyen lett beletéve*), de lehet a hátsó lambdaszonda is. Keverék képzési hiba esetén az első szonda értékei árulkodók lennének, illetve dús/szegény keverékre (is) panaszkodna. (ez a rövid/hosszútávú keverékillesztés értékeiből is kisakkozható)
* megeshet, hogy túl szigorúra van írva hibakód határértéke és a mostani katalizátor ezt nem képes kezelni. A Fordok elég finnyásak a katalizátorra.
Kérdésem lenne Ford Galaxy P420-as hibával kapcsolatban. Nyár elején teljes motorfelújításon esett át az autónk, majd katalizátort is cseréltettünk. Kb. 2000km-en keresztül nem volt semmi gond a kocsival, de most előjött ismét a P420-as hibakód. Szerelő megmérte az értékeket, jók. Nem füstöl. Lambda szondák jók, gyertyák kicserélve. 100-150km-ként ismét előjön a hiba. Törlés, majd idővel megint előjön.
Merre lehetne keresgélni a problémát, mert lassan kifogy az ötletekből a szerelő. Porlasztó szétszedést/ellenőrzést/takarítást javasolt.
Nem tudom milyen reléket találtál, de ebben kívül nincs egy sem. Viszont, ha a reléket megtaláltad, akkor ezt már ki kellett szedjed. Föntről a második a 32-es biztosíték.
Továbbra is az a gyanúm, hogy nem relé hiba ez, ha egyszerre szűnt meg mindkét oldalon az irányjelző.
* a cseréhez a modult szét kell bontani, forrasztani kell........
409 ! Köszönöm szépen hogy segítesz ! Az 52 és bizti elméletileg jó! Leszedtem a biztosíték házat, de abba én nem láttam ilyen modul! Csak ilyen 168, 135 stb reléket! Hol keressem azt a komfort modult??
Volt az autó villamossági szerelőnél. Jobb hátsó ajtót megjavította, bal hatsoba lett rendelve egy zár. Addig kézi zárással működik. Vezérlés csere is kész. Kicserélték az EGR szelepet. Vissza jött az erő 😀
Hááát, ez így eléggé hülyeségnek tűnik. Ha kinyitod valamelyik kulcsos zárat, azzal kinyitod a kpzárat is. Érdekes lenne, ha ezután bármelyik belülről nyitott ajtó utána nem záródna. Ha meg nem nyit ki a kpzár, belülről nem is lehet kinyitni. Amúgy elég lökött megoldás a kpzár. Egy rendszer az vezetőajtó/csomagtér/tankajtó, másik rendszer a jobb első ajtó és megint másik a két hátsó ajtó.
Nem igazán értem ez hogy is van, miért és mire jó. De nem lehet, hogy takarítás közben valami ilyen ajtónyitás történt? Nálam ia az van, hogy a két hátsó nem zár be, volt sok ajtónyitogatás, kulcs és távirányító próbálgatás. Most majd megpróbálom ezt a kétzer nyitást és zárást,
Ma ismét elkezdett működni mindkét hátsó oldalajtó központi zárja a többivel együtt. Semmit nem csináltam, magától megjavult, ami aggasztó. Gyakorlatilag nézhetem minden záráskor, hogy épp bezárt-e, nem ad túl sok biztonságérzetet....
Immo chipet nem tudják. Van egy működő távirányítós bicskakulcsom de szeretnék tartalékot. Elvileg most találtam helyet ahol megcsinálják.
Ajtózár kulccsal nem működik. Vettem egy új kilincset zárral együtt. Mondom legalább vész esetén ha elveszne a kulcs be tudjak jutni az autóba. De pofára estem mert ha kulccsal nyitom dudál. Meg most nálam is az lett, hogy távirányító bezárja az első ajtókat de a két hátsót meg nem :( Nem tudom elállítottam e valamit, sokat próbálgattam, hogy működik, vagy véletlen egybeesés, hogy pont most adta meg magát a hátsó ajtók zárja. A gyári zárról le volt szedve a nyelv ami működtetné a zárat, na meg a kulcs se akar benne elfordulni.
Most épp szerelőnél van az autó vezérlés cserén. Most vettem mert ebbe befér az asszony mozgássérült mopedje.
Kidobott egy hibát is Abgas werkstatt és olyan lett az autó mintha szívó dízel lenne. Most ezt is megnézik. Lehet "jól" belenyúltam? Kezd elmenni a kedvem tőle. Pedig tetszik a nagy tér, a magas üléspozíció, most is szépen jár a motor, semmi rossz hangja nincs, nem füstöl csak oereje nincs.
Gondolom ez már bicskakulcsos, ha 2008-as. Abban cserélhető a kulcsszár, nyers szárat lehet venni magában is. Persze kell egy másik kulcsot keríteni előbb.
A távirányító másodrangú, azt bármikor lehet tanítani.
Hogy a chip feltanítható legyen, ahhoz mechanikusan működnie kell a kulcsnak.
Ha már zár téma... Alhambra, úgy vettem hogy egy db kulcs van hozzá. Kicsit vakaroztam aztán megvettem, gondoltam najd másoltatok egyet. Hát itt Szombathelyen senki sem tudja másolni. Most találtam egy Győr közeli helyet ott azt mondták 95 százalék hogy tudnak hozzá másolni. És a csavar ott van hogy csak távirányítós jó mert ha kulccsal nyitom az autót elkezd dudálni. Azért jó lenne egy tartalék kulcs... Kaptam olyan tippet is hogy köttessem ki az inditásgátlót meg a riasztót. Azért elsősorban megpróbálok masoltatni kulcsot.
Tegnap kapott egy belső tisztítást az autó kárpitmosással. Azóta nem megy a hátsó központi zár párban, de csak a hátsó két oldalsó ajtónál. Ez elég furcsa, nem láttam még ilyet, de persze ez semmit nem jelent. Elmondásuk szerint nem kaphatott vizet a hátsó ajtóknál, mert ott minimális nedvességgel dolgoznak és az sincs nagy nyomásúval fújva. Kábelek szintén kizárva, az egyik oldal 2-3 éve új gyári köteget kapott, a másikat pedig 2 hónapja raktam rendbe az átvezetőnél. Nyilván egyébként sem mennének el pont egyszerre, ha ilyen gond lenne.
Hol érdemes a hibát keresni, valahol a vezérlő környékén, csatiknál esetleg? Ha igen, azt merre találom? (2008 Sharan)
Nem kell kiszedni semmit, az ajtóátvezető kábelköteg csatlakozóját kell széttekerni az ajtóoszlopnál. Arra kell vigyázni, hogy az aljzat ne essen be az oszlopba. Mondjuk a jobb elsőnél lesz anyázás, ergo az hagyd utoljára.
Akkor megint jól jártam... :) A csatlakozók az oszlopok tövében vannak? Gondolom akkor a lent futó műanyagot végig fel kell szednem hogy hozzá lehessen férni? Vagy hogyan a legegyszerübb?
találkozott már valaki olyannal, hogy a központi zár teljesen random zárja az ajtókat? A jelenség az, hogy vagy záródnak vagy nem illetve valamikor csak a bal elsőt zárja valamikor csak az első kettőt és a csomagtartót stb. Szóval teljesen véletlenszerű hogy melyiket zárja be és melyiket nem és olyan is van, hogy egyáltalán nem lehet bezárni az autót a távirányitóval.
A hibának nem voltak előzményei ( baleset, akkucsere, beázás stb...)
Kulccsal nem nyitható az autó. Kivettem a kilincset és hiányzik róla az a nyelv vagy minek is hívják ami működtetné a zárat. ( csavarhúzóval működik:) )
Viszont nem tudom melyiket rendeljem mert van látom hosszú és rövid változat. Alhambra 2008-as, csak a baloldali első zár kulcsos.
Tudja valaki a választ vagy hogy tudnám beazonosítani? Hosszúra gyanakszom.
Köszönöm előre is.
Ebben a videóban ránézésre a hosszú változat beszerelését mutatja.
Sziasztok! Segítsetek beazonosítani ennek a csőnek a cikkszámát! Lacibá régebben elküldte már a robbantott ábrát, de nem találom. A motorral szemben állva a jobb oldalon lent van, és hátrafelé egy "y" csatlakozóra megy talán. Kéziváltós, kiegészítő fűtéssel. AUY 2003 Galaxy. Rijeka előtt 60km-el az autópályán adta meg magát. Tréler + szervíz 270 Eur. Amint megálltam, 2 perc alatt volt ott egy tréler. Összetoldották, de ezt már cserélni kell. A bilincses cső... Előre is köszönöm, ha tudtok segíteni.
Egy kis tapasztalat megosztás. Hátha más is hasonló cipőben jár és segít neki. Téma: Mozgáskorátozott elektromos moped szállítás. Jó ideje húzódott, hogy vegyünk egy olyan autót amibe befér a nejem elektromos robogója és még mellette megmarad a hátsó üléssor. Kerestem, kerestem, nem találtam mgelelőt. Iletve transporter, scudó és társai hosszított verzióban. Na de olyat nem akartunk. Mérőszalag azt mutatta, hogy szóba jöhet az Alhambra-Sharan, Galaxy de csak 3 üléssel. Jobb híjján ebbe beletörődve vettünk egy Ahambrát.
Aztán a gyakorlati próba során kiderült, hogy középső sor két szélső ülése megmaradhat, úgy is befér, teljesen előretolt szélső és felhajtott középső ülés esetén. Vagyis az autó így 4 személyes. A moped Heartway boero. 131 cm hosszú , súly miatt rámpával lehet betenni.(90 kg) Rámpaszögek miatt minimum 160 centis feljáró kell, mi 180-ast vettünk. Mopedre ráülve nem lehet feljárni a magassága miatt. Ülést teljesen, kormányt félig lehajtva fér be. Vagy az elektromos féket kiakasztva kézzel kell feltolni, vagy sebességszabályozó minimum állásában meette álva finoman kezelve feljár a moped maga is :).
Sikerült leszednem a belső visszapillantó tükröm rögzítő fejét.
Ha valakit érdekel és még nem tudja, akkor annak egy kis segítség...
Nekem a fényre sötétedő belső tükör tetőkárpit és a rögzítési pont közötti műanyag burkolat eltávolítása után az elektromos csatlakozó oldása után a kerek rögzítési pont körül az óra mutató járása szerinti irányban 90 fokkal elfordítva távolítható el...
Eleve jót kéne venni, s akkor nem lehet gond. Nekem is volt ilyen betegágy vételem sajna (Subaru Outback), fél év alatt az árának több, mint a fele ráment csak alkatrészben (mi szereltük), s inkább elengedtem a kezét. A Sharan viszont fasza volt, csak kopók cserélődtek, azt meg Laci szerelte, sz'al pöpec volt a gép. :-)
Én beújítottam egy Honda Accord Type-S-t. Egy idős a volt Sharanunkkal (2003), 200E van benne, s megdöbbentően újszerű a belseje, meg úgy az egész kocsi is nagyon egyben van. Hiába, japó teknik.. :-)
(Seat Alhambra 2000 én végi auy) lámpa emelő motor csere után vagyok.
méretre ugyanakkora mint a régi, mégis összeszerelés után 1cm-el kijjebb állította az alsó üres állásba a lámpa alját, így az útból semmit nem világít, viszont a kamionok tetejét teljesen...
Egy üzletben van 150 ezerért, de legyünk már őszinték, ezek a kocsik már alig lépik át ennek a négyszeresét értékben, nagy pénzkidobás lenne. Marad a bontott.
Üdv Laci!Kis üzemanyag kérdésem lenne,már volt szó erről egy másik fórumon is,szóval az tiszta hogy a cr-be kén mentes kell,amit "BS"-el jelölnek (pl Észak-Macedónia),Viszont ennek itthon vagy általánosságban az unióba a prémium gázolaj a megfelelője,tehát a cr-be itthon is a prémium kéne folyamatosan?Vagy itthon a normál is megfelel?
Sziasztok, kormányátvezető kábel: 1J0959654AS és AG között van érdembeli különbség? Beszerelhető az AG az AS helyett? Ha igen, kell-e valami extra dologra figyelni, vagy lényegében azonosak? Köszi
Ez itten a VW alapú Galaxy fúruma, az meg 2006-ig volt. De nem minden autó szintez minden indításkor, szerintem a többségük csak akkor állít ha megváltozott közben a futómű helyzete. Hogy az S-Max milyen, arra nem emlékszem, így most ez neked nem igazán segítség.
Sajnos az S-Max fórum úgy látom halott, bár szerintem a kérdésemre itt is kaphatok választ mert a fényszó azonos a Galaxyval... (S-max, 2012)
Azt szeretném kérdezni, h. a xenonos fényszórós lámpának bekapcsoláskor nem kéne mindig pozicionalálni magát? ( (le-fel állítva a magasságot) Az enyém ezt nem csinálja..
Fejlemény: kábel megoldva, találtam a frászbukon. Közben megoldották a villanyászok a többi elektrongyos dolgot, az önindítómmal volt a legnagyobb gond (409 Laci mondta már 3 éve hogy ott a gebasz), a behúzó tekercs nagyon cserére szorult, meg az önindító szénkeféi is alaposan el voltak kopva. Most, 4 év után először úgy indul a kocsi, hogy csak pislogtam. Nem tudom mekkora a tervezett fordulatszáma az önindítónak, de hogy messze magasabb, mint a 300, az tuti, mert hallható a különbség. Ööm bódottá' van.
Sziasztok, elszállt a kormányátvezető kábelemben két szál, fura dolgokat művel a kocsi. Az új gyári kábel nem opció (280 rongy egy tyúkbélért, megőrültek?), ha valakinek van ilyen bontottban, az jó lenne. 2005-ös Galaxy, kormányvezérléses (rádió, tempomat). A kábel típusa 1J0959654AS. Köszi a gyors válaszokat