Tovább is van, csak véletlenül elküldtem a hszt....
Felszállási modor: agyrém. Itt gyakorlatilag népszokás a bunkó tolakodás. Pesten is néha látom, párhavonta, de itt naponta többször, kb majdnem minden járaton.... Ilyen agresszív nyuggereket nem nagyon láttam még, pedig a Lehel piacon szocializálódtam.
Rendszeres, hogy szállnék le, nyugger még ki se nyílt az ajtó már rombol fel, s le se tudok tőle szállni. Vagy pl. pont ma, jön a villamos, előttem egy mamika, a villamosról szállna le egy rockker gyerek. Mami berombol, fellöki s még el is küldi a faszba, hogy mit képzel! - bazdmeg.... - utána agresszív fejjel végig ül a villamoson. Civis IR is, bejön az egész vonat leszállna, babakocsival, bőrönddel, stb. A vonat fele még fel se tudott állni, mert úgy rommá van rakva a Flirt, s nylontrikós öcsibácsi, a hordó nagy hasával ahogy nyillik az ajtó már rombol be, fellökve a cigánynőt a 4 pulyájával, babakocsistul mindenestül, s be az első helyre, hogy menjünk már.
Valami elmebaj, ami itt megy.
Ellenőrök: na az 10/10-es. Nem az a léhűtő BKK-s banda, aki csak a 3 IQ-s turistát tudja megfogni. S nem is a 60+-os megváltozott munkaképességű papák gyülekezete. Úgy meg...k a c-t a villamoson, hogy csak lestem. Ezt így kéne Pesten is. S még a nyannyerek is kapdosták elő a személyiket, s mind be volt csippantva. Érdekes ez meg megy nekik.
Na, mai élmény: 25-ös v 41-es busz, műtyúk folyamat mondja, hogy elsőajtós felszállás, a sofőr meg notóriusan csak a hátsókat nyitja.... :D Ide kellene módszerátadóra küldeni beleszarásból a Zách utcát.
______________
Akkor kis egyéb, mert a meleg s a DKV-s mentalitás ma már nagyon megütött.
CAF: hogy azokba nem tudom mit rendeltek anno, de nem légkondit, az tuti. Valami folyamat zümmög, de úgy ömlik az emberről a víz... S ha ajtótnyit, szabályosan hűvös jön be kintről. Ezért Pesten már Demszkyt buktattak. Ebben a hőségben már kezdem megvárni a KCSV-t, mert van rajta ablak.....
Utastájékoztatás: Azt a hunglisht, ahogy letolják az angol bemondásokat, az büntet. A BKK féle Rachel meg a ló túloldala, a túltolt angolsággal, de itt meg már engem basz fel, hogy nem találtak egy olyan embert se, aki fel tudja mondani kb. normálisan. Ez még Nagyváradon is sikerült. Amúgy kurvasokat beszélnek a villamoson, a kijelzőbuzik tűltolták a programot.
A buszokon meg annyira random megy az angol/magyar bemondás. Egyik megállőt bemondja egy csaj magyarul hozzá angolul egy fickó. Következőt fordítva. S az összes variáció végigjátszva. De itt is túl van tolva, egy nem belvárosi szakaszon nem kell minden megállót next sztáPP íz-elni... Meg nem kell minden magyar kifejezést leforditani angolra.
Kedvencem, hogy a Nagyállomás railway station endstation-t három külön emberrel mondatták fel. :D
A DKV-nál hogy van a felszállási rend? A buszok mindenhol nyitnak mindent, szóló, csuklós, végállomáson vagy bárhol. Közben a hátsó ajtókon ott a "Csak leszállás" matrica. Vagy az csak hétvégén érvényes?
A csecsen háború idején a híradóban mutatott tudósításokban simán látszottak a Merciken, BMW-ken lévő német rendszámok. Akkoriban szó volt róla, hogy azok aligha hivatalos úton kerültek oda.
Érdekes lehetett, amikor Jürgen felfedezte a Tagesschau-ban az eltűnt kocsiját…
Na jól van. Most dobta le az agyam a gépszíjat. Hajdúnánásról Szoboszlóra 22:00++-ra érnék vissza, mert az összes Civis előtt elmegy a ....kott helyijárat. Közben, ha nem szállok le a Bhv-ról, akkor 23:09-re a Nyugatiba vagyok, s mindjárt otthon. Persze az mindig késik, mert akasztanak róla Szolnokon, de legalább a menetrend beér 11-re.
S akkor fogadjam el, hogy jaj de jó az üdülő, mert "innen mindent könnyen elérsz". Még egy ilyen élhetetlen szar helyet, mint ez a Hajdú-Bihar megye. Ha nem a 18:36-os Civishez jön be a bármi, mert ahhoz van egy derecskei busz, akkor egyszerűbb már Pestre menni...
Szerintem a SziOgethalmi Sprinterekből van már dögsoros. Az NDM-871-et és a NEN-168-ast még bejelentkezve se láttam jó ideje - persze mellé az Isuzu is kint van a Vonalon, illetve még 8700-es is megy ki a Buckára...
Na, jó lesz ez a május, lesz pár hétköznapi napom, amikor el tudok ugrani valahova. Siófok adott, még most kell lemenni, utána halál a Balaton, összeszedem a MAN-et.
Van még valahol érdekesség mostanság?
(Aztán ami nekem érdekes, az mindenkinek már végig van lőve...)
Fúú.. Most az tényleg valid dolog az Indexnél, hogy Opera böngészőnél az Indapassom csak a fórumhoz jó, a blog.hu-n nem léptet be.... Fokozatosan leépül ez a site. Lassan elérünk oda, mint az ügyfélkapu, hogy csak Chrorme-al megy az egész...
448 056, 112, 215, 503, 505, 517 ť 2019.12.21- MÁV-HÉV, az 523 pedig valamikor 2022-ben lett átjátszva.
Remélem, nem ér váratlanul, hogy a Gyermekvasút ex-nyírvidéki, tisztán villamos hajtásúvá átalakított Mk48 2024-ese szintén a MÁV-HÉV állományában szerepel.
Bármikor csinálhattál volna az elmúlt 10-15 évben honlapot, képtárat, oldalt vagy bármit katalogizálva, tematikusan, időrendi formában a saját képeknek a cikkekből, TV riportokból kiszedett képeknek és nem kellene indexelned folyamatosan :))
Gondolom én voltam hozzá a hülye, de azért ahhoz rendesen kellett szervezni és ismerni a vasutat, elég volt egy olyan túra Kunság+Somogy+Sümeg-Tapolca-Pápa-Cell vonalon. Bár azóta is emlegetem néha, annyi rendszámot olyan rövid idő alatt soha nem lőttem, és ismerősnél meg tudtam aludni. :D
Ja, bár én már a vármegye 24-nek is örülök, ezresből egy egész megyét bejársz, vagy ugye az országos napijegy 5 ezerért. Ha lett volna ilyen tíz éve, akkor Baranyát, Békést meg Szabolcsot is végigcsengettem volna... :D
A nyolcvanas évek Csau-időszaka nem a racionális országépítésről szólt. Az erőszakkal telepített villamosüzemek java 1990-től napjainkig meg is szűnt. Ellenben az is érdekes volt, hogy a tíz évnél is fiatalabb Timiseket lazán leváltották a 90-es évek derekán akkor 30-40 éves, általában DÜWAG-okkal.
A villamosflottája is "pöpec" volt 2005-ben. Bár az akkori Brassót látva fogott el az az érzés, hogy az az ország ily formában soha az életben nem lesz "Európa". Aztán jól elhúztak. Mármint a látványosabb részeken, pl. Brassóban is.
Azokat elektromos buszok váltják, amik már a városban vannak egy december végi poszt szerint, de az üzembe helyezésük talán még tart. Szóval van még ott 412, de nem sokáig.
Sprinter/Crafter/Boxer hasonló kategóriás járgányokkal elgurulnak a kis falvakba, hogy Rozi néninek ne kelljen buszoznia az ügyintézéshez a városba, ha lejárt a személyije.
Gondoltam, hogy két ünnep közt elmegyek a keleti országrészbe vonatpótlózni, kipróbálom a "zsír új" Credokat. Pofáraesés.... A hivataloms 2023/24-es menetrendhez képest egy csomó indulást kihúztak.
98-as vonal: maradt 1 kanyar délelőtt
103-as: maradt délben egy kanyar, s ha megéli még addig nyáron délután. S az indulási időknek semmi köze az eredeti indulásokhoz, random belőttek két kört.
114-es: maradt egy kört délelőtt 9-kor... :D Esélytelen.
121-es: a napi két vonatból csináltak egy délelőtti vonatpótlót.
125-ös: a napi két (hajnal 4 és éjjel 22) vonatból csináltak 1 darab vonatpótló, délelőtt s csak Battonyáról.
146-os: maradt egy hajnali 5-ös indulást Kunszentről Lakitelekre, s annyi. Ez is egy fél indulásos vonal lett.
Anno amikor a Bz-t írtották ki, a fél ország sírt, itt meg hogy már a pótló se fog járni, leszarják. Tuti, hogy ezekről a vonalakról a dedikált vadi új Credo is elkerült, s majd beforog a JJR-849 vagy HYG-625 s annyi.
Tarjánról néztem egy jó Vitézys előadást. Elv szeretnének saját helyis buszcéget, kb 30-40 szóló/midi/minivel. Poén lenne, ha egyszer végre ott megszűnne a roncsderbi.
De nem. Ez az Ikarus hivatalos csatornája(?)..... Azért lehet szidni a Credot, de legalább írni és olvasni tudó marhát összeszedtek a credo.blog.hu-ről.
Mert a városnéző e-buszos téma kb. senkit se érdekel, de az idei beszerzéses, új rendszámos BirdieCar-ok szépen ellepták a várat. Nemcsak az újpofás 14 ülésesek jelentek meg, de az újpofás 23 személyesek is. A 2018/2019-es beszerzésú Y-os sorozatból pedig alig van már, kb csak a legutolsó darabok a flottából, a "selejtsor" pedig gondolom ment vidékre, és a kanálban feltalált mélyedésre: a City-busz-ra(!!) LOLL :D Arra azért kíváncsi lennék, hogy a teljes eddigi flottából fut-e még mind, vagy van-e már selejt. Egyszer talán lekeresőzöm.
Ezekre a helyszínekre a város különböző pontjairól, szállodákból mennek a járatok. Pl Danubius Aréna, Danubius Hélia, Raddison Szekszárdi u, Aquincum Hotel, Mercure, Korona stb.
Első kettőt (Honvéd és Csörsz) főleg Reformokkal a Pannon Buszrent látja el, a NAK új stadionhoz gyakorlatilag csak VB jár.
Gondoltam rá a héten, hogy le kéne menni valahová, lehete cikk is erről, de elengedtem. Majd ha a Komárom-Esztergomot vagy a Győr-Veszprémet zárják be, arra elmegyek. :D
Pedig még nekem is van TikTok-om. S közben engem boomereztek le a nyüwes kölykök. :D
Hello Boomer!
(Ilyenkor kell levezetni a Ratko hullámokat nekik a korfából, hogy igazából nem is mi vagyunk a Baby boomer generáció, hanem öreganyád, apád, mindjárt lilára unják magukat.)
Egy kicsit kevesebb "Kémilendbenharmincnegyvenévebezzegmindenjobbvót" kesergő-t csinálj az online felületeken és szembe jönnek veled az ilyen dolgok :)
Gondolom az a lényeg, hogy legyen szabad nyárra kiiktatott csuklósforda (becserélhető a fordakocsi a selejtsorra) és, hogy VOLVO legyen. H8-nál only Ikarus.
Nagyon sokszor félköröket mentek, s üresen vissza, a Szent Imrére a murvás placcra. Napkozben ott 10-15 busz rohadt. Kb a délutáni csúcs, amikor a 90%-uk pörgött.
Nekem is egy laza szombat délután, de amúgy csak MRZ, MRP nincs. Az extra az lenne, ha valamelyik rááadásul hiányzó lett volna Budapestről, de sajos ekkora mákom nincs. :D
Melyik BN-ekre gondolsz? A színesek kukák, azok az Önkorm tulajdonában voltak, eladóak, van, ami már el is kelt.
Az áthelyezett ex soproni ex komlói ex zalai ex vérteses BN-ek? Azok papíron ott vannak, de hogy mennek-e, vagy már full MRP/MRZ a helyi, azt passzolom.
Már ott van egy rakás BN Credo, azok az "újak". Két vazsi kocsi, meg az ex. Kisalföldtől és Vértestől is mentek oda. Ha jól rémlik, egy ideje (1-2 hónapja) már nem is járnak a klasszik helyis kocsik, de franc tudja persze.
Na a trolis búcsúztató is prémium, mentem ma egy félkört a 75-ösön a 309-essel, hátul ilyen ránézésre 10-12 éves gyerekek videóztak telóval, elől idősebbek, volt, aki szelfibottal. Fotóst kevesebbet láttam, mint videóst, ezt is megéltük.
Most, hogy a kutató közléskényszer segítségével feltöltöm ezt a képet ide a néhai CCP-943-ról, és megemlítem mellé a CCP-941-et, ELKépzelhető, hogy a g...e majd a Bogarat is kiadja, ha valaki a 941-re keresne rá(?)
Meeeert kellenek eeekkora ákok, meg eeekkoraaa nyomorult lelkű eNberek...
S még a mai napig se úgy gyátják a nyűwes buszokat, hogy a zakkumulátorok és a kocsitest között legyen egy zsebrerakható méretű köztes darab, amit magával vinne kötelezően(!) a buszos...
Akiben van még némi 80-as évekbeli nosztalicska élményfoszlány a C64-es korszakhoz, azoknak ajánlom a tegnap YT-ra kijött "Stamps Back"c. dokufilmet :))
Kicsit több benne a BKV, mint azt előre vártam, de amúgy egész elégedett vagyok - ősszel az Ikarus-búcsú miatt sokat fotóztam, de amúgy meg nem, ehhez képest mégis volt miből válogatnom. Meglepne, ha jövőre is lenne ennyi képem.
Fehérvár mára egyetlen kizárólag hamburgerezője - Hamburkert - is lehúzza a rolót dec 31-el, ma voltunk tesómmal még egyet utoljára ott, csak előre helyfoglalással lehetett már beülni és a választék is az "amíg a készlet tart" alapon működött bizonyos étel/ital már nem volt választható. Teltház volt. Eladták a helyet alóluk+amit itt is említenek a rezsi a fő oka a bezárásnak... :(
Ha épp egy FAP-FAP Ikarus, amire a 10-100 retard épp aktuálisan nyáladzik, esetleg be is linkelgették zárt Öngyilkosságot elkövetőIkarus csoportokba. Hogy ott mi mehet...
Ha épp valami Húhdeprofifotós amicsi elkezdi lájkolni random a világot, s akkor jön az egész haveri köre, mert ezeknél az a menő, ha a főmarha lájkolt valamit, akkor nekik is kell. De ilyenkor látszik a lájkszámon, s a főmarhát letiltva nyugi lesz.
Emlékszem amikor az egyiket elengedtem a 105-ösre tesztbuszozni. A többi nem értette. Meg voltak győződve, hogy hazamehet. Hiába mondtam nekik, hogy nem hazamegy. :)
Találkoztam rellé topiktárssal, aki azt mondta, hogy nem lesz ilyen. Most volt a 7E / 260 / 435. Aztán jövő péntek búcsúzik a 23E, majd utána hét elején a 405, végén a maradék 280. Szóval, ha van mehetnékünk, akkor lesz még pár alkalom, de nem december.
Az nekem is jobb, mint most, max valami rapid kilógós fotót tudok összehozni holnap. Viszont a 280-asok még nem búcsúznak, ha annál lesz valami program értelmezhető időpontban, az is jöhet.
Viszont, ha tényleg elindulnak au Ikarus búcsúk, összeszervezhetnénk egyik hétvégén egy ilyenre egy talit, mi mint a #boomer generáció, s max röhögünk/szörnyülködünk ott az Ekenyél Next Gen-en. Felfoghatjuk Gyp szakmai kirándulásnak is, pl pár hete főleg ezért mentünk ki a 3720-as Bengálira, az egész utastér súlyosan érintett volt (az egy szem banyatankot kivéve, aki elbaszta, s az 56A helyett erre ült fel).
Nos egy sör+kv+cigi, sröhögünk a Next Gen-en? Karifatüzet se tartottunk mióta.
Erről nekem is gyerekkori emlékek jutnak eszembe. Békáson laktunk, nagyon gyakran utaztam a 34-essel haza. Ritkábban 42-essel. A 34-esen 92-93 körül a zsír új 280-asok új szaga és az előző szériáktól eltérő hangja a mai napig megvan. Meg volt egy csinos vezető hölgy, aki mindig a 34-esen vezetett és a jobb 1-esről mindig azt figyeltem, hogy lábujjheggyel nyomta a gázt, mert alig érte el.
Aztán ott volt a 37/137 járat, mert a hegyre jártam fel különórára. Azon többnyire -a 145/146-oshoz hasonlóan- ráncajtós roncs 260-asok jártak, azokat is imádtam. Aztán jött a 405-ös korszak, meg a 415-ös imádatom, ami azóta is úgy maradt.
Egy kis szentimentális búcsú a BKV-s 200-asoktól: ma kiszúrtam a futárban, hogy van egy-egy 280-as a 34-esen és a 134-esen, de előbbi Békás felől már csak a Bogdáni útig jött vissza, onnan egy Citaro vitte a járatot (amúgy ezt nem is értem, hogy lehet megcsinálni, átszállítottak mindenkit? na mindegy...), a 134-esen viszont több kört is ment a BPO-805. Hála a reggeli időpontnak, sulinetmentesen utazhattam is a Szentlélek tértől pár megállót, és ennél tökéletesebb helyszínen nem is búcsúztathattam volna a 200-asokat: valószínűleg nem túlzok azzal, ha azt mondom, ezres nagyságrendi alkalommal indultam el valamilyen Ikarus 200-assal (azért főleg 280-assal) a Szentlélek térről a Tavasz utcán át vagy a Vörösvári út felé, vagy a Szentendrei úton. Tényleg egészen érzelmes kis utazás volt ez nekem most.
Fotózni azért még minden bizonnyal fogok BKV-s 200-ast a nagy búcsú előtt-alatt, aztán ha a roadshow keretében lesz óbudai vonal is, azon le fogom fotózni (ha tudom és ráérek) az utolsó óbudai Ikarust, így talán nem ez az utolsó képem róluk a környéken. A személyes búcsúm a szériától viszont ez a mai volt. Jelképes, hogy 260-assal utoljára tavaly ősszel a 118-ason utaztam, akkor a Szentlélek térre érkeztem meg vele.
A KTI-kez van köze, hogy ők is fejlesztik-e, azt hirtelen nem tudom. Tudtommal ugyanabból az adatbázisból dolgozik, mint a menetrendek.hu. Ezzel szemben vannak olyan járatok, vonalak, megállók, amelyek az utóbbiban enne vannak, az előbbiben viszont nincsenek.
Az utas.hu egy magánprojekt, vagy van hivatalos megrendelője? Van vagy lehet köze a volánbuszhoz? Mert tök jól lehetne használni, ha nem kapcsolnának le random komplett régiókat a térképről. A hétvégén a DAKKos volt térség pár pillanatra megszakítva full vakon ment.
Elég egy olyan karakter, ami túlmegy az ABC-n, akár alsó vonal vagy bármi. Ékezetet szerintem ne tegyél bele, ha tervezel még netes közeget, ott probléma lehet.
pl: _AA-AA-123.JPG. Ha után bármi csoportos átnevezést akarsz csinálni rajtuk pl. Total Comm-al, akkor az alsó vonal már kiindulópont.
Háttértárak mappázásaiban sehogy se lehet jól megoldani.
Flickr tud kézi rendezést, ott ha van új a végére tudom rendezgetni. De Országos Volánbusznál, travelnál ezt tuti nem pöcsölöm végig, csinálok egy új albumot ott is rá. Ha már úgyis többszáz új rendszámos kép lesz egyszer, akkor jól fog kinézni, addig meg fura.
Akkor jöjjön a kérdés: ki- hogy rendszerezi az új rendszámokat a gyűjteményében?
Aki mappákba rakja a képeket rendszámonként, ott esetleg élhető.
Nálam úgy vannak a mappák, hogy:
- volán korszak -> benne a volánokkal
- KK korszak -> benne a KK társaságokkal és VB 2019.10.01-ig
- Volánbusz országos
Na most ez utóbbiba, ha beteszem az AA-CM-es fehérvári villanybuszt, akkor a sor legelejére kerül és elüldözi azt a hatást, hogy a sor kezdődik a legöregebb buszokkal és a vége a legújabbak felé tart.
Gondolkodtam azon, hogy kettédobom a mappát és új rendszámok / régi rendszámok és kettémegy, bár ez nekem nem az igazi.
Én most azt találtam ki, hogy fájlnév új_aa-cm-xxx és a sor végére dobja.
Bár, majd idővel sztem bebizonyosodik, hogy nem a legjobb ötlet.
Bocs az agymenésért, lehet, hogy csak én pörgöm túl :D
Na jó b...meg. Azon már besírtam, amikor a JJR-849 jön Baján a 86-os buszon. Az Ik C56-ról ami elől laminált-GYEM-es, hátul befagyott EMKE-s nem is beszélve. Még egy ilyen c*g*nytelepet (c*g*ny nélkül), mint ezt.
Zöld már van, pl az AA-AQ. S gondolom a lassúak is kapnak vmi kombót. Az YY-xx egy életre elég nekik. De most van külön rendvédelmis, mentős, stb rendszám is.
Bálint megint nem a lényegen lovagolsz. Tök8 hogy szötyög-e indulás után vagy sem - Kelenföldön is megcsinálják, hogy a 30a/40a-ra kimenő Flirt áll a kijáraton, míg be nem jött a bármi keresztbe.
Itt a jegyvásárlási marhaságok ami szerintem a lényeg. Az, meg hogy ti hogy játszotok az 1:1-es terepasztalon, hát ki nem ...ja le :) Így is már panaszt kell tegyek, mert sose késik az a kurva Flirt/Kiss.
Csak azért bátorkodtam szólni, mert a mi hitvilágunk tiltja a továbbhaladást tiltó jelzés melletti menesztést, de ha ez nem elég, a vonatbefolyásoló nem is engedi, hogy sokáig elérj.
Másik ilyen kedvencem, bő egy hete vgzári menetrend van a 100-ason. Szombat, este 19:15-kor mindig van egy Szolnok-Cegléd Flirt, közösperonos átszállással a Z50-re. Kiválló szervezés, többször jöttem ezzel. Nade... Beraktak minden óra:15-ös gyors/személy mögé egy óra:24-es csak Szolnok-ceglédet is, majd minden órára. Gyakorlatilag egymás után megy 2 személy, csak minek.
S akkor itt jön Elvira.... Akárhogy próbálkoztam benne múltkor óra:15-ös indulással nem akart kiadni Z50-re átszállós jegyet, csak óra 24-esre.... Ott meg pár perc van, s mivel a 6-os vg Cegléden foglalt a előző Flirttel kirakják a francba, s futhatsz. Na s itt már pont leszartam, felültem direkt a 19:15-ösre a 19:24-esre szóló jeggyel, hogy majd kimagyarázom. Jön a kaller, nézi, hogy: ez a jegy még nem indult el. Lobogtatom neki az utazásit, hogy azt legalább beírja? Nem, hogy majd a Z50-en! ..... Kwajo. Ott meg természetesen leszarták.
Cegléden meg a Z50-ből néztem, hogy az a kövi vonatot kirakták a 3-asra s mindenki orra előtt elmenesztették a Z50-et, hogy álljon 1 percet a kijáraton.
Nekem meg már megint lyukas az utazásim. Tavaly is 5x mentem egy returral Kecskemétre/Nagykőrösre. Nyüwes kallerek.
Totál megoldhatatlan world first problame, de.....
Nyüwes MÁV app.: hogy a tökömben lehet megoldani (sehogy, de akkor is) hogy a Hernád IC-ken a 30-as v 31-es kocsiba kerüljön a jegy..... KWA nagy mák kell, hogy a 21-es beteljen, akkor talán a BMX-be ad. De most a 3 óra múlva induló IC-re is a 21-esbe akarna adni....
Az meg nem érv, hogy "oda ülhetsz, ahova akarsz, a kaller úgyis leszarja", mert akkor minek van a kötelező helybiztosítás? Aztán meg a cikkek az ünnepek környékén, hogy 8 tagú c*g*nycsalád foglalta el a helyünk, mi meg állhattunk pestig.
Na ezért nem IC-zek, a JQA-t a MÁV-nak, hogy nem lehet vagont választani. Tulajdonképpen mi a francnak is van a 30, 31-es vagon a Hernádban, ha a 21-esre töm. Jó, aki vesz bicajt, az 30, de a 31? Miskolctól elég lenne azt akasztani.
Mondjuk karácsonykor is hogy lebaszott a nyíregyházi kaller, hogy ceglédi átszállással mentem a nyugatiba. :D Nembaj, Füzesabonyban legalább szeretik megváratni az Agriát az 1 fő átszálló miatt, Cegléden meg úgy, hogy a komplet 3 vagon átszállna menesztik a Z50-t.
Ne tudd meg, mi megy itt. Kijöttem ma a 110-esre fotózni és egy fél kört utazni, kb 70 százalékban sulinet és egy fotósok vannak, normális utas alig. Fullon van a busz persze, gondolom minden körön, mindenhol ez volt/lesz. S többen is videóznak....
Ezzel én letudtam a búcsú utazós részét, beltéri fotóm meg van még régről.
Azért ez a 415-ös búcsú is...... Alapból hova viszik ki a Ladalámpást, a 21-esre, ahol kb sose járt "orig" állapotában ilyen 415-ös... De a 15-ösre, ahol meg fél évtizedet jelentettek, oda b*nak az MZE-t kivinni. Igazi nagy dobás amúgy a 120-as lenne.
S emellé még a 15-ösre aznap megy, amikor reggel 8-tól este 8-ig benn rohadok... Oké, hogy a sulinet már ráér - képzelem milyen utógondozás csoport lesz majd rajta minden nap - de én meg nem. S a jövő hét is végig instant 12 órázás....
Remélem majd kiesik ezekből a Svábhegyen #csakfelfelé a motor. 21-es.......
NyomjÁtok a minuszt, ha úgy érzitek hozzásegít a mentális egészségetekhez... :v
Am poén, hogy a meghalózott JRL-957 után a JRL-959 rendszámú magán furgon, vagy mineve praktizál Dújv-ban.
Anno azon is néztem, mikor a JLW-989 mellé detektálható volt párszor a 990, eCCer majdnem sikerült is egy dokumentarista alsó képet összeszarakodni, hogy rajta lett volna a kettő...
Full "életszerű" egyébként, de télleg így vót, e! :)
Tudod az uri budaiak nem szeretik a közlekedési eszközök hangját. "zajterhelés" - indokolja a BKK. Ha tartanának egy fórumot erről, tuti lenne 2-3 ember, akit zavar. De őket minden is, ha lehúzod a WC-t éjjel, stb.
Engem az zavar, hogy a West End lefogja a vasút hangját pl, mégsem bontathatom le :)
Elvből nem rendelek senkitől kb., pont ezért, amit írsz. A közlekedési kultúra legalját képviselik a kajafutárok, ráadásul csomó kajáldában miattuk kell sokkal többet várnom. Még Óbudán is inkább elmegyek biciklivel a kajáért, pizza meg van olyan közel is, hogy oda elég lesétálni, szintén átvétellel, várni sem kell. Azt meg főleg nem értem, hogy kivételes eseteket leszámítva a belvárosban miért rendel bárki ételt, amikor minden tele van éttermekkel. Mármint dehogynem értem, megszokták a korona alatt, gondolom.
Én elvből nem rendelek tőlük, mert amit művelnek az több, mint ellenszenves. A Rákóczi úton nem lehet végigsétálni úgy, hogy ne szlalomozzanak körülötted a biciklikkel, rollerekkel. A lépcsőházban leb?ssza a bicaját úgy hogy felbotlasz benne, a liftbe mindenáron be akar szállni a kockával a hátán, nem érti, hogy nem fér be. Múltkor mondtam neki, vegye már le a hátáról és közölte: nem fogja és betolta magát úgy, hogy hárman voltunk bent. Belekarcolják a liftbe, hogy nincs jatt. Ha bemegyek egy gyorsétterembe, ott meg kerülgetni kell őket a kockáikkal, mert ott tobzódnak.
Én szerencsére nem lakok messze egyik kajáldától sem, így kiállok a sarokra és kb. annyi a dilemma, hogy a Blaha, vagy Keleti felé induljak. A Pizza Hutnál meg megrendelem 10 perces átvétellel, ezalatt lesétálok a Király utcához, már nyomják is a kezembe.
Az oké, hogy fényesre nyalják ott a segged, de amikor random rádír a Wolt-os operátor a chat-en, hogy: SziiiiiiiiiiiiiiiJJJJJJaaaaa! Legyen csodálatosan szép, gyönyörű napod!!!!!!!!!! Miért adtál egy csillagod? Nem volt egy csodálatos Wolt élményed?
Na ilyenkor már felmegy az emberben a pumpa, hogy nem az MSZP kokózik, hanem ezek. Csodálatos szép élmény.....
S mitán közlöd vele, hogy csak az a gond, hogy jön a migráns, aki se írni, se olvasni nem tud magyarul (de angolul se), s oda van írva, hogy tegye le az ajtó elé = ne zavarjon, akkor:
1. Tövig nyomja a kaputelefont
2. 10 perc múlva elkezd hivogatni s full indiai-angolul vertyog, hogy ott áll a negyedik emeleten, s nem találja a 2-es épületbe az átjárót, hol van? S mire felfogja, hogy a címben a 2-es az emelet, 4-es az ajtó, s nincs másik épület, az több percnyi magyarázkodás, de ekkor már a szájukba kell rágni, hogy a 4-es ajtó a hetedik, s csak tedd s, s húzz a..ba. Na ez mind egy szép kör.
3. Utána csakazért is tövig nyomja a csengőt.
4. Miután átvettem még 30-360 percig nem nyom rá az app-ban, hogy kiszállította.
S ezután még megkérdezik, hogy mi a bajom!
A Foodpandánál a funkcionális analfabéta magyarok vannak, aki szó szerint nem tudnak olvasni vagy csak szarnak bele, totál.
Csak a Wolt! Nagyon ügyfélbarát a hozzáállásuk, bármiért szólsz, rögtön elnézést kérnek, és visszaadnak valamennyi pénzt, vagy adnak kupont. Pl legutóbb lemaradt a sült bacon a saláta tetejéről, jeleztem nekik, ők szóltak az étteremnek, azok elismerték, 350 Ft jóváírást akartak, ezt a Wolt felkerekítette 500-ra, és kaptam egy ingyenes kiszállítást is. Mindezt egy darab baconért. Ja, és térképen lehet látni, merre jár a futár, azaz percre pontosan tudod, mikor jön a kaja.
Foodpandás paraszt a rendelés felét lenyúlta (5000 ft min) , a másik felét meg széttépett zacskókban (megint) a szomszéd elé rakta le.
Utána meg verik az asztalt, hogy nem kapnak borravalót, s beszólok nekik. Értékelni nem lehet. Ügyfélszolgálat nincs, hogy fel lehessen hívni, hogy lenyúlt két zacskó cuccot. Írj e-mailt, utána vmi koint hozzádvágnak, hogy vásárold le ingyenes szállításra.
Ilyen ócska még a pizzakinges kancigányok se voltak soha. Azok max beleköptek a pizzába, de nagy morogva kihozták.
CKA-508 és GHP-401-ről van valakinek hátsó fotója még Eurolines-os festéssel?
Mindenhol csak első fotó van (nálam is).
Csomószor keresek mostanában fotót egy adott busz hátuljáról és mindig rádöbbenek, hogy mindenkinél a buszfotó=elölről készült fotót jelent, alig találni hátsó fotókat.
Már a platesmania-s hülyék is betalálnak. Sose értem meg azt, hogy mi a jó abban ezeknek, hogy mindent össze akarnak szedni a netről s feltolni a maguk vacak oldalára. Utána meg nézzed a hüvelygombás reklámok által kitakart 30 éve lejárt dizájnú vackukat....
Ezeknél még a HBweb is jobb. Ott legalább csak lakást árulnak 20 éve.
Február: az új Credókat csak mértékkel, de fotózgattam
Március:
Áprilisra is csak Credo jutott
Május:
Június: egy zalai kiruccanás, illetve a Volánbusz egész éves legjobb cselekedete, a H8-as HÉV pótlás volt, egy óra alatt tizenvalahány Ikarus rendszám :-)
Július, akkor Balaton!
Augusztus, akkor Balaton ÉS Kecskeméti Repülőnap!
Szeptember: kezdődik az Ikarus találkozó szezon :-P
Október: folytatódik az Ikarus találkozó szezon :-)
November: szép őszi Tihany
December: nem volt egy darab fotóm se, így kihasználva a szép időt, elugrottam ma Csömörre, friss ropogós kép
Idén az lett a divat, hogy mindenki posztol műtermi (amúgy igényesen megkomponált, bevilágított) fotókát a kiscsaládról, vagy ha gyerek nincs, akkor csak kettejükről #hatalmasaboldogság hessteggel.
KoMtakthibás lett az egér görgője, mire átgörgettem ezeket.
- már 6 évesen felújítás nélkül selejtezni kellett volna
- nem kellett volna vázcserésen felújítani a két rendszám között
- már kiskanálnak kéne lennie (ezért az ötlettelenségért letöltendő szigorított fegyházat adnék amúgy)
- fapadossal/Flixbussal kimentem Nyugatra egy hétvégére, és Nyugaton láttam szombat-vasárnap, hogy Nyugaton már 10 évesen selejteznek minden buszt, és éppen akkor így ismeretlenül is szóbaállt velem a garázsmester, és azonnal elmondott mindent, én pedig megértettem a nyelvjárás ellenére is. Mióta egy hétvégére kimentem Nyugatra, azóta még okosabb lettem, akik meg nem jöttek ki, azok buták, ezért ezentúl mindig nekem lesz igazam
Morfondirozok Komáromban, hogy áll vmi régi szar Credo, biztos megvan már. Erre itthon nézem, hogy SWW-s.... Legalább valami új busz kinézete lenne....
Ugye én még kiskoromból emlékszem arra, amikor a Margit hídon filmforgatás volt, s az vol a jelenet, hogy felgyujtottak egy Ikarust, s belehajtottak vele a Dunába. Kaszkadőrök repültek belőle, stb.
Ha retkes volt a felvevő magnó, vagy rommá volt kopva a fej (bizonyos üzemóra után cserélni kellett, de az sok pénzbe került), esetleg f*s a szalag, akkor látható volt a minőségromlás, hiába volt a Umatic amúgy jobb, mint a VHS, vagy az SVHS, amire sok vidéki tv dolgozott anyagi kényszerből.
No, ezt így bele a cybervákuum eme halódó szegmensébe is. :)
Ercsiben még mindig a zEWS-870-nek kéne praktizálnia 3+ millió km-es szétgyalázott motorral, szénával kevert gittel javított, elhanyagolt korróziókkal a kasztniján, hogy még a zunokám is láthatná dolgozni!
Mindig el akarod feledni, hogy a zIkarus örök... :D
Ez a pécsi vita tök jó. Míg a vén MSZP-s végig nyomatta, hogy az ipar, az ipari park, a borturizmus, stb stb., már csak 1978-ban mi volt sztori kellett volna. A Nyomentumos pedig végig IT, High tech, negyedikszektorozott.
Annyira durván kijöttek a generációs különbségek. Inkább szakadékok. Még 20-30 év s kikopnak a vén pártkönyvesek.
Hmm. Ez a szegedi előválasztási vita nagyon Loll. Mind az MSZP-s, mind a DK-s minden lófaszt megigért (e-busz, villanos, troli, n+3. híd), már csak egy hegyet kéne igérni, s hogy feljár oda a 15-ös troli.
A vén DK-s még európai szintű vasúti közlekedést (lollbmeg) + vadiúj vagonokat (na, mégis csak lesz Fecske? 💩💩💩) + Ro-La-t is beigért.
Kis retekunalmas statisztika, Szolnok helyi: ahogy nézem 62 kocsi van ott (+- ilyen olyan helyközi tartalékok, most nem nézem). A 62-ben a 5 db Panorámás belevéve. Ebből 44 db meglett. Kicsit sokat voltam ott a nyáron, de nah... Jobbra számítottam.
Vannak most a városban különjárati buszok a NEK-kel kapcsolatban? Holnap várható gondolom sok busz. Verseny utcában parkolnak, vagy hol érdemes szétnézni? Különvonatok? Pénteken láttam a Keletiben egy Gysev Flirt-öt, gondolom az is ezzel összefüggésben lehetett fent.
Azért azt is bírom, hogy vidéken nem képesek összehangolni a honlapon lévő járatlistát és a kijelzőket. Volánbusznál még megértem, hisz valamit 1978-ban feltöltöttek a Fok-Gyem-be, s jól van az úgy. De hogy a KeKo is ezt műveli. 13K a honlap szerint a Knorr-Bremse-hez megy, a busz pedig a Déli iparterülethez. Biztos ua. mind a kettő, de a hülye Pesti megszokta a BKK általi popsikinyalást. Inkább ragasztanák ki az A/4-es papírra filccel kiírt számot, s csókolom.