Ugyan ilyen motorom van egy KF 04 típusú kapagépen. Szintén tartály repedéses. Megpróbáltam ragasztani, semmi nem fogja (egy olajos mocsok anyag). Elvittem műanyag hegesztőhöz, nem vállalta mert túlságosan tagolt (cizellált) az alja. A szomszédom is örökölt egy gépet amely ugyanilyen kórban szenved. Ő egy más gép tankját kötözte fel a két kormány karra. Így használja már több éve. Nálam pihen, új gépet vettem.
A rudazatra vissza raktam ahogy eredetileg volt a rudazat nem kotyog! A regulátor és a ruadzat közötti lemezen állítottam rögzítőcsavar fellazítás után regulátor teljesen hátra és a lemez is hátra rögzítőcsavar vissza húzva. Lehet ez okozza neten láttam a beállítását https://youtu.be/ZDBxS1PZ9yU?si=stBi_mnXh8kyBnac
Csak egy kérdés a "hosszú" rugó az ami a karbit és a reguátor kart összekötő rudazaton(felfűzve) van? Az a holtjáték kiegyenlítésért van nézd meg jól a helyén van nincs a rudazatnak kotyogása.
Ha terhelés alatt nem csinálja, akkor ne zavarjon. Az enyém is csinál ilyet. Nagy a szögsebesség ingadozás. Vagyis a robbanás pillanatában nagy sebességgel indul a dugattyú lefelé, ekkor a szabályzó úgy érzékeli, hogy nagy a fordulatszám és vissza szabályoz. Mivel minden második fordulatra esik egy robbanás ütem, a második fordulatnál lassul (kisebb a szögsebessége) és a szabályzó automatikusan gázt ad.
Új rugó került bele a rövid és a hosszú is a régi helyére lett akasztva! Gondolom hogy nem függ össze a gyújtótekercs állítással de mielőtt állítottam rajta ilyen problemát nem észleletem. Mi okozzhatja a folyamatos szabályozgatást?
Álló helyzetben a regulátor folyamatosan szabályozgat cseréltem rugókat változatlan! Terhelésen nincs vele gond szépen dolgozik mi lehet a probléma? Mielőtt állítottam a gyújtó tekercsen nem volt ilyen gondja
1984es briggs 4hp motoros rotám randa kalapáló hanggal éledt fel idén. Megrotáltunk fél holdat, kibírta, szétszedtem hajtókaros. Az alsó nagy hajtórúdszemre digit tolómérővel saccolgattam olyan +0.06mm re verődött oválisra, a másik -0.04 mm a főtengely tojásalakjában van, így olyan 1 tizedet kottyan fülre is meg kézre is.
Az egész gép egy lyukas garast nem érne senki szemébe, de én imádom, ezzel tanultam meg rotálni, meg olyan erős mint 2 bivaly, mert csak alig karcos a henger 😄 a karbi pillangószelepje nem kottyan 2 milinél többet, beindítani csak én tudom, hidegen meg pláne. 10 éve egy vagyont költöttem rá, mert tankolásonként motorolajat is kellett önteni. 2100 ért vettem rá egy sor Agroforg alapméretes gyűrűt és olyan fasza lett, hogy soha nem kellett többet olajat utántölteni, csak cseréltem félévente.
A hajtóműházat tavaly felújítottam olyan príma alkatrészekből amit hozzám vágott egy szerelő.. ingyen. De jobb volt a csiga meg a bronz mint az enyém :-) Kések csak papíron azok.. satöbbi.
De ha egyszer életre kel akkor minden gyom sikítva rohanjon mert különben kampó. És alig füstöl. De mikor éjszakába nyúlik a meló imádom nézni a vörösen izzó kipufogóját és soha nem felejtem el megveregetni a vállát meló végén. Igazi őserdőt szoktunk kultúrterületté alakítani.
Na nem ragozom tovább 4700 ért láttam túlméretes utángyártott hajtókart hozzá.
Ki köszörülné meg az alig használt főtengelyem? De ám jóra! Környékben aki gépműhelyest ismerek azonnal rámcsapták a telefont 😵
Kb 15 éve apámmal vettünk egy szentkirályi mittomén midi rotát 50 ezerért a cora áruházban. Azon 3,5HP briggs classic motor van, de nincs szivem kivenni a dobozzából még, ez a régi RK-02 ez gép! Az új az dedósoknak való, meg a blokk is harmatgyenge lehet :-) majd jó lesz a fűnyíróra, az se sokkal jobb, mert az már nem kicsit füstöl, hanem rosszabb mint a 2 ütemű... 🙈
Csináltatott már meg valaki ilyen főtengelyt? Vagy nincs egy kidobásra ítélt, hajtókarostúl, ami jobb lehet az enyémnél?? 🤗
Ma megjött ek a csapágyak, a kuplunghoz új csapágyház is jött, gyorsan össze is dobtam. Pikk-Pakk készlettem vele, most a motor része jön, ehhez még nem jött meg a cucc, de gondolom az is itt lesz a héten és végre munkára foghatom.
Bocs, hogy ide írok, de nem találtam elektromos fórumot.
Tavaly vettem egy 1.5 kW-os elektromos kapát, de nagyon nagy a fordulatszáma. Lehet lassítani? Egyszer sem használtam csak próbáltam. Nyolcvan éves vagyok, nekem nem megy ez a tempó. Láttam más kapákat reklámozni, amelyek 350 -es fordulatszámon dolgoznak, az lenne a jó. Ezt a kapát kerek 50.000 Ft-ért vettem az eMAG-tól. Valamilyen megoldás jó lenne, mert kell a kapa. Vagy lehetne csökkenteni a fordulatszámot, vagy elcserélném alacsonyabb fordulatszámúra.
Volna nekem egy teljesen fel újitott honda gcv 160 as dragon 55 ös rotációs kapám minek a motorja és a hajtómű háza is teljes felújításoneset át 2 éve azóta csak áll egy hejben használva nem volt és még egy plusz hajtás ház amit most holnap lesz egy hete hogy fel let újítva. új olaj, új csapácsak alól felúl, új nagy kuplung alsó felső,új szimeringek. ezek be árazásában kérnék segítséget és ha valakit érdekelne eladók volnának.
Megrendeltem ma mindent, hozzá. Ha már lúd, legyen kövér, mindent kicserélek biztos ami biztos alapon. Ha már szétugrott a jószág, essen át egy teljes felújításon. Persze egy webshopban sem volt minden, több helyről kellett megrendelnem a dolgokat, de sikerült. Remélem hamar megjön és akkor nekieshetek a gépnek. Végül is jó régen nem volt hozzányúlva, még 2005 őszén vettem, azóta teszi a dolgát, csak egyszer bontották meg a hajtóműházat mert a csigatengely megadta magát. A második belenyúlás, most történik. Szerintem teljesen elfogadható a közel húsz év múltját tekintve. :)
Talán megvan a probléma a gyújtó tekercs messze volt a lendkeréktől! 0,3 mm-re beállítottam és úgy néz ki jó lesz! Utánfutóval mentem vele kb. 20 percet és közben fékezgettem hogy dolgozzon szerintem bemelegedett kellően! Viszont a regulátor álló helyzetben folyamatosan szabályozgat de ha megyek vele akkor szépen dolgozik terhelésre reagál. Meleg indításnál nem kell neki szívató eddig csak úgy indult ha indult. Remélem így marad 😀
Van egy Heba mb2 gépem ami egy iskolai bemutató darab volt, tehát nem volt sosem túl erőltetve. Pár évig tökéletesen müködött. Tavaly úgy tettem el télire hogy első pár rántásra indul, de idén már azt csinálja hogy egyáltalán nem akar elindulni. Üzemanyagot kap, berántva pár másodpercig megy aztán leáll utána se kép se hang. Hidegindítóval is próbálkoztam de az sem segitett. Van még olyan mester aki ezekkel a gépekkel foglalkozik? Láttam alkatrész az lehetetlen beszerezni. Bármilyen megoldás segíthet.
Ezök a finom variációk már csak akkor kerülnek képbe, amikor mindön ki van próbálva és elvileg jó is.
De kiderül hogy mégsem tökéletös valami. Ekkor jönnek azok az alkatrészök próbára, amik még működnek ideális körülményök között, de ott vannak a határon. Soxor több ilyen is van egy rendszerben, egymást követően buknak ki.
Volt már dolgom más motorokkal régebben, találkoztam néhány hibával. Egy alacsonyabb hőértékű gyertya "túlmelegödhet" kicsit ugyan azon a hőfokon és jobban tisztul.
Meleg motornál leállítás után, mindig túlmelegszenek az addig hűtött alkatrészök, mivel mögszűnik a hűtőlevegő áramlása, viszont a belső hő az sugárzik tovább 1 ideig. Amennyiben hajszálrepedés van a tekercs zománchuzal szigetölésén, ilyenkor át is húzhat ott. Amikor visszahül a kritikus hőfok alá, akkor ismét jónak tűnik.
Gyertyakép ahogy írtam jónak tűnik és a hidegindítás után dolgozik szépen csak a üzemmeleg indítás nehézkes vagy nem indul vagy ha indul dadogva aztán vagy nehezen normálisan kezd járni vagy leáll! Ha hűl akkor indul normálisan.
Jó a kérdés. A gyujtótekercsről semmit. Szerintem tripla két külön mondatnak szánta.
Ha egy motor többlet üzemanyag miatt /vagy olajevés/ mocskolja a gyertyát, azt időlegesen lehet orvosolni egy melegebb gyertyával /könnyebben tisztul/, de az alap problémát nem oldja meg.
A gyujtótekercs hibáját pedíg cserével lehet megbízhatóan kiszűrni. Ha egy tekercs zárlatos, az felmelegedés után üzemben is hibázik, nem csak az indítást nehezíti.
Gyújtó tekercsre én is gondoltam de a kisebb hőértékű gyertyával mit fogok megtudni a gyújtó tekercsről? Bocsi lehet érdekes kérdés de nem vagyok szerelő :)
Sziasztok! Lenne egy honda gcv160 kapagépem ami hidegen indul viszont ha bemelegszik és leállítom nehezen indul nem pörög rendesen! Gyertya csere, karburátor tisztítás és szelephézag álítás történt eddig de nem javult melegen a probléma megmaradt! Hidegen indítva bármeddig dolgozgatok vele csak ha leállítom utánna van gond!
Ahogyan azt a Studod1 fórumtárs megírta, ez fordított kuplungos. Az összeragadás legfőbb oka a tisztaság hiánya. Nem csoda, hogy a csapágy is tönkrement. A csigatengely felső csapágya is jól be van takarva. Reméljük a takarítás után nem fog sercegő hangot adni, amit kézzel forgatva is meg fogsz hallani. Ha recseg ropog akkor cserélni kell. A kuplung mindkét felét (a ferrodolokat) nagyon finom csiszoló vászonnal át kéne "simogatni" finoman.
A lényeg hogy ide nem kell a rugó, mivel a kuplung villát a külső kuplung karon lévő rugó visszahozza és az alsó kuplungnak is magától le kell jönnie.
Itt mindent megtalálsz ezen az oldalon, sőt ez a bolt-szerviz egyéb jelenleg is gyárt rak össze szentkirályi gépeket,sőt kivánságnak megfelelőt. https://www.bszfarmer.hu/letoltesek-53
Ezt a fordító izét ki lehet kapcsolni, vagy mindig, törölgetni kell? A képeket meg miért nem tudom direkt ide tenni, miért kell külön az indafotóra feltölteni? Persze béna vagyok, nem vitás, de akkor sem értem. :(
És végül a teljes hajtómű kívülről. Az a gyanúm hogy ez a forditott kuplungos ahogy mondtad a hozzászólásodban, de nem értek hozzá. :(
Azért gondolom, hogy fordított kuplungos, mert ahogy írtad, én szorítom össze a két kúpot, de mi választja szét őket, mert a karon lévő kis rugó ami vízszintesen van rajta, (nem a bovdenrugó) szerintem nem húzza vissza a kuplung alsó részét és ezáltal összeragadva marad. A ferodol a felső részben van és elég vastag, majdhogynem újszerű, tehát nem a kopás miatt ragad fel. Addig ameddig nem tudok biztosat nem akarok hülyeségeket rendelni. Ha tudsz erről valamit akkor nagyon meg köszönném. Csapágy és csapágy ház biztosan kell, de hogy kell e még valami azt nem tudom... :(
Ha normál kuplungos akkor rugó nélkül nem viszi át hajtást mivel a rugó szorítja össze a két kuplungfelet, tehát a kuplung kar a rugó ellenében álltalad mozgatva old. A fordított kuplungos változatnál viszont te nyomod szorítod össze a két kuplunfelet.
Ezt a videót néztem, de nekem eleve nem ilyen a hajtóműházam.
Ez lehet egy régebbi típus, az enyém újabb lehet. :) [ Kb 18 éve van meg:) ] Ha az újabb típus van meg akkor is ilyen a sorrend? Amikor szétszedtem, nekem nem volt benne rugó. :(
Az csak akkor "ragadhat be" ha rosszul van összerakva.
A sorrend: a csigatengely felső csapágyára kerül az alu gyűrű, erre jön a rugó, a rugóra kell a kuplung alsót helyezni úgy hogy a kiemelő villa a kuplung alsón lévő csapágy felső oldalán legyen.
A kuplungot a kuplungkar-bovden-kiemelővilla-csapágy-kuplungalsó úton te fogod oldani és ha elengeded a kuplung kart, akkor a rugó tolja fel a kuplung felsőbe.
Sziasztok, keresek egy hozzáértő embert, aki segítene nekem egy Briggs 5,5 motoros Szentkirályi KF 04 rotációskapa kuplung rendbetételével.Szétkaptam a kuplungot mert állandóan beragadt és csak erős géprázásra volt hajlandó leválasztani a hajtást. Jelzem egyszer már volt javítva és igazából azóta áll fent ez a gond.A neten bóklászva nem nagyon találtam pontos leírást a hajtásról ezért a kérdésem az lenne, hogy a kuplungban van valamilyen rugó ami oldáskor szétválasztja a két kúpot, vagy ezt a gravitáció oldja meg?Láttam olyan robbantot rajzot ahol volt rugó és olyat is amiben nem volt. Most teljesen el vagyok veszve, mert nem értem. Lehet az előző szereléskor a szaki kifelejtette a rugót belőle? Egyébként azt sem látom, hogy hol kéne ennek a rugónak lennie, ha kell egyáltalán bele. A gép nagykuplungos (110 mm átmérőjű az alsó rész)6007-es csapágy van benne amit cserélni kell, mert igencsak lóg már, viszont az alu csapágyház amit a villa emelget, totál ki van kopva, a csapágy simán megforog benne. Ezt nem lehetne talpcsapágyra (támcsapágyra) cserélni? Vagy ez marhaság? A ferodol vastagsága egész jó, majdhogynem újszerű. Régebben a csigatengely volt cserélve a homlokfogazású kerékkel együtt, ezekkel nincs is baj. Szóval az érdekelne, hogy kell ebbe rugó, vagy nem?
Sziasztok Lenne egy kérésem aki ismeri a Techumseh motoros rotácios kapálógép karburátor beállitását az segitsen . Van két csavar rajta egyiken van egy rugó a ásikon nincsen ,Dellorto FHC 2013A tipusú karbi. Ha betekerem kopra mind ketőtt mennyit kell kicsavarnom hány fordulatot egyiken másikon . Köszönöm
Nekem is ilyen problémám van '23 tavasza óta már a beüzemelésnél. Úgy tudom beindítani, hogy levéve a levegő szűrőt, injekciós fecskendővel 1 ml benzit bespriccelek. Így pöccre indul, s utána nincs proléma. Azt a választ kaptam, hogy nincs zárva indításkor a fojtószelep.
Sziasztok! Adott egy szevafém kapa quantum xm 40 motorral. A gondom az, hogy érezni a szagán hogy égeti az olajat , valamint ha ráadom a gázt nyom egy kis füstöt ami aztán elmúlik, hidegen melegen jó indul a téli állás után is. Mit lehetne vele csinálni? Dugó gyűrő csere esetleg nem tudom ezekben van-e szelepszár szimmering?
De nem a térfogatot kell nézni, hanem a nívópálcán lévő jelzést, a maximum közelében legyen így betöltéskor. És mivel Briggs, ezért betekert pálcával kell nézni a szintet. (És a motor vízszintesen álljon, tehát ne legyen előre- vagy hátrabukva a csoroszlya miatt.)
Sziasztok! Adott egy szentkirályi kapálógép. Motorja Briggs Quantum XM55. Előélete ismeretlen. Tünetek: Nehezen indul, egyenetlen járás, durrogás. Karburátor kitakarítva, regulátor rugó feszességén állítva. Így most egy rántásra indul és a járása is egyenletes lett. A durrogás viszont maradt. Hidegen indítva 1-2 perc után folyamatosan lehet hallani. Jól sejtem, hogy szelep gond lehet? Csere vagy csiszolás?
Kb ugyanezt csinàlta az én terrám is. 2-ikban pörgöt de nem volt oké de szintén el ment az ereje pár másodperc azt kicsit ment. Folyamatosan ez volt. Gyertya bele egy új és mintha kicserélték. Próbálj meg egy új megfelelő gyertyát bele rakni.
Már vagy tíz éve az a jelenség, hogy azonnal indul, 3-4 perc melegítés kell neki, utána pedig párszor azt csinálja - de mindig-, hogy felpörög, dolgozik pár métert, elmegy az ereje, meg kell vele állni. 5-10 másodperc után újra felpörög, pár méter után megint elmegy az erő, meg kell állni. Viszont 3-4 ilyen után rendesen megindul, és tetszőleges ideig rendesen lehet vele dolgozni.
Ez volt a tavalyi utolsó használatig.
Tegnap viszont az eleje ugyanígy történt (fél év állás után), viszont a megindulás nem történt meg. Vagy 20 percig próbálkoztam a kapálással, de mindig csak pár métert tudtam megtenni vele egy lendülettel. Pár másodperc pihenő után után ismét pörög, de csak néhány méteren át dolgozik, ott elveszik az erő.
Szétszedtem, megnéztem ezt a "gumicumit", nincs rajta semmi repedés.
Szétkaptam és az a kis cső is teljesen sértetlen. Leszedtem a helyéről, fogkefével megtisztíttam, az alján van egy szűrő. Ez se hozott megoldást.
Aztán próbálgattam a dolgot, és ha a gépet eldöntöm 45 fokban bal irányba, nyomom a gumicumit, akkor felveszi a benzint és tudom indítani a gépet. Tehát így működik, de eddig erre nem volt szükség.
A nagyobb baj az, hogy magas az alapjárati fordulatszám. Ezek a röpsúlyok eredetileg kétütemű motorokhoz lettek tervezve, ahol jelentős a fordulatszám tartomány és egészen kicsire állítható az alapjárat. Az ne zavarjon, hogy a forgással szemben nyit a röpsúly, mivel van bőven nyomaték. Ne zavarjon, ez nem Babetta amely hátrafelé nyit.
Az előző tulaj vitte el nagyjavításra, majd amikor visszakapta, első rotálás közben, nála is eltörte a rugót.
Ezt követően betette a fészerbe, és nem dolgozott vele, többet.
Ezek után került hozzám.
Ekkor cseréltem ki mindkét rugót újra+ kapott 2db új pofát is. Első indításnál már nálam is azonnal alapjáraton elindultak a kapatagok. Leállítottam, majd még húztam mindkét rugó feszességén.
Motorindításnál alapjáraton már nem indultak el olyan erővel a kapatagok, hogy mozgassák a gépet. Rotálás végén, viszont szétborítottam, külön választottam a motort és a hajtást (csak így tudom tárolni a gépet, helyhiány miatt) és akkor tapasztaltam, hogy az egyik rugó eltörött.
Azóta 3 helyről rendeltem hozzá rugókat, elvileg más más minőség és gyártó (bár ebbe nem vagyok biztos), de sajnos minden alkalommal eltöri a gép. Van úgy, hogy csak egyet, valamikor meg mindkettőt.
Kimértem a kuplungcsésze átmérőjének kopását.
Alapérték 100mm, általam mért érték 100,80mm. A fékpofák ferodol része nincs leválva, vastagságuk 3,5-4mm között ingadozik.
Már kínomba lebontottam a kuplungcsészét is, hogy megnézzem nincs-e ott valami hiba. A kuplungcsésze ékes + biztosítócsavar rögzítésű a motortengelyéhez, csapágylógást nem érzékeltem.
Azt viszont nemigazán értem, hogy ez a röpsúlyos kuplung miért ráfutásban működik, miért nem lefutásban.
A talaj amiben használom, átlagos, nem agyagos, (nem kőszikla) de nem is homokos.
Ha indításnál egyből forgatja a kapatagokat, akkor még feszíteni kell a rugókon, amibe beleakasztod, azon tudsz beljebb csavarni. Törekedj, hogy mindegyik egyformán legyen bent a pofákban. Azt, hogy miért tördeli, nem tudom. Vagy megoldódik az előfeszítés növelésével, vagy szar a rugók minősége, erre nincs jobb ötletem.
Nekem is az van, anno mikor vettem lehetett választani, a 28-asat kértem mert szerettem volna vele szántani (+felező), de nem vált be, hamar megette a bronzkereket. Mivel már csak kapálásra kell, gondoltam jobb lenne ha gyorsabban pörögne.
A régi fajta vasöntvény az újabb faja "extra" vagy az osztott változat mindegyikére felrakható átrakható cserélhető a motoregység. A belső rész is azonos a lényeg mindegyik kf04 hajtómű.
Természetesen cserélhető maga a kuplung kicsi->nagy. Amúgy komplett hajtómű választott kuplungal akár a sima akár a fordított kapható, ha nincs rendelhető Pécsen kb 7-10napos határidővel sőt náluk van komplett szentkirályi rota. https://www.bszfarmer.hu/
Szeretnék venni komplett KF-04 nagy kuplungos hajtóművet, de nem találok. Ha veszek kis kuplungosat, le tudom cserélni rajta a kuplungot nagyra és használható lesz úgy?
Inkább félig csere volt mint javítás. Előszőr is neten jó pár oldalt végignéztem, milyen tekercsek kaphatóak. Némelyiknél fel volt tüntetve a felfogató furatok távolsága. Ezek közül kiválasztottam azt amelyik szemre és méretileg legjobban hasonlított a régihez. Szerencsére árban is viszonylag kedvező volt .Ez lenne az:
Ennek a vasmagja méretileg megegyezik az eredetivel, szélesség , vastagság. Hurrá! Majd jött az agyalás...Új felfogatás? Megoldható, de macerásabb. Több a hibalehetőség.. Akkor inkább legyen tekercs csere, ha a régit is le lehetett szedni, akkor egy próbát megér.
Az eredeti tekercset egy kis rugós lemez fogta a vasmaghoz mindkét végén egy kis füllel, meg a testkábele. Ezt kipattintva, utóbbi elcsípve letolható a vasmagról. Az újnál a testkábel helyett egy kis lemezke van rézszeggel szegecselve a maghoz. Ennek a fejét elreszeltem, majd a tekercset felültettem satura, a magot középen egy csavarral ütni kezdtem. Szerencsére nincs felragasztva, így könnyen lejött. A fenti képhez képest én balra 90 fokkal elforgatva tettem fel az eredeti vasmagra a tekercset, hogy a rögzítő lemezzel rögzíteni lehessen. Ez miatt kicsit le kellett reszelni vagyis inkább síkba hozni a gyújtókábel felőli véget és sniccerrel egy kis nútot faragtam a lendkerék felőli oldalra, hogy ne lógjon ki a lemezke. Majd kapott egy kisdrótot a testponthoz. Utolsó lépésként a gy.kábelt hosszabbítottam meg .
Próbáltam a kábelt kitekerni, de nem ment, olyan mintha ragasztva lenne. Majd a következőnél.:)
Köszönöm szépen még egyszer! Tegnap sikerült beindítani a gépet ezzel a gyújtással. Hengerbe fecskendezett benzinnel indítottam, mert a karbiból csepeg a benzin. Nem indult minden próbára, ezt érzem a jobb karomba rendesen. :) De mikor ment szépen járt. Gázadásra is reagált, Úgy látom már nem reménytelen a helyzet.
Köszönöm! Hát ebből nem lett semmi, rázni ráz, de szikrához kevés. Ezért vettem egy gyújtótekercset. A tekercset leszedtem a vasmagjáról és átraktam az Om220 vasmagjára. Kicsit meg kellett reszelgetni, a rendes illesztés végett, de úgy néz ki, sikerült a dolog, ez így üresen rángatva adja a szikrát. Holnap lesz az éles teszt.
62 éves, de elég rosszul megy, mindkét térde fáj neki, de a kertet csinálgatni szeretné, nem szívesen adja ki a kezéből a munkát, még nekünk sem.
A két telek nincs messze, körülbelül 50 méter, de a fő cél a lenti 800 négyzetméteres telek művelése lenne. A másik egy domboldalba telepített gyümölcsös, és előtte van most egy elég kicsi, kb 100 négyzetméteres rész, ami régen szintén konyhakert volt, de már fű van helyette, igazából szerintem előbb-utóbb annak is neki fog esni.
Fűnyírója van, illetve a füves rész eléggé elhanyagolható. Áram sajnos nincs a telken.
Az utánfutó inkább csak grátisz, szerintem első körben a lenti lapos telek lenne a lényeg.
A segítségeteket szeretném kérni kapálógép vásárlás kapcsán. Apukámnak szeretnék venni egy rotakapát egy kb 800 négyzetméteres kert műveléséhez. A másik kertünket sajnos csak egy domboldalon felmászva lehet megközelíteni, így a könnyű mozgatás előnyös lenne, akkor ott is tudna használni. Sajnos már nem mozog olyan fiatalosan, ezért valami könnyen tolható, megbízható gépet szeretnék erős, benzines motorral, de az a fő szempont, hogy meg tudja tartani, könnyen irányítható legyen. Szeretnék új gépet, ha lehet, mert a garancia fontos lenne.
20 évvel ezelőtt volt már neki egy Robi, sajnos annak a típusára nem emlékszem, de azt tudom, hogy akkor nagyon szerette.
Az árkategóriát illetően kábé 250.000-re gondoltam max, de tudok feljebb menni, ha valami annyival jobban megérné.
Előre is köszönöm szépen a segítséget és a válaszokat :)
Ha isten úgy akarja akkor ez felel az alajáratért. Rendes takaritás vagy csere azt nézzük meg,hogy reagál. 😁Kényes dolog úgyhogy óvatosan bánjunk vele.
Találtam hozzá egy másik karbit, ugyan nem pont ugyanolyat, de az úsztatógomb kivételével megegyezik. Ezzel már szinte tökéletesen működik...
Azért mondom, hogy szinte...mert középtartomány nem igazán van rajta. Alapjárat...aztán mikor elkezded húzni neki a gázt,akkor egy picit befullad... de ha olyankor mér egy picit ráhúzol, akkor erőre kap és veszettül elkezd rotálni.
Ismerősöm a piacokon áruló kalaposoktól szokott gyújtáshoz alapanyagot szörözni. Szerinte jól alakíthatóak, viszonylag kis méretűek, nem rossz a minőségük és olcsón is hozzá lehet jutni.
Jó estét mindenkinek. Bent voltam a szervízben a OM220 gyújtás miatt .Nem tudtak semmit hozzáfűzni. Ezért minden mindegy alapon meghámoztam a gy.trafót. Egy tekercs, egy tirisztor, egy tranzisztor meg egy ellenállásból áll benne az elektronika. Átlátszó gyantával van kiöntve, ezért gondoltam, kicsit lecsiszolok a gyantából, hátha látható lesz rajta a típusa. Hát nem jártam sikerrel. Tovább csiszolni már nem mertem, ugyanis elkövettem egy kis hibát. Bele csiszoltam a trafón lévő gyújtókábel pipájába. Igaz ,csak a külső borításba.(ezt itt direkt meghagytam.) Inkább egy utolsó lehetőségként átforrasztottam az érintkező pontokat, ezután újra felszereltem a gépre és próba. szikra továbbra sincs ,viszont kézen tartva a kábelt, kézi forgatásra is nagyobbakat rázott már. Viszont azzal hogy eltűnt a pipa külső héja, a gy.kábel súlya kifordította a pipát a helyéről! Nocsak. Úgy néz ki, az évek alatt megadta magát a forrasztás . Áthúzni még át tudott, de ez kevés volt a szikrához. Most este visszaforrasztottam, új műgyanta réteg aztán próba.
Mondjuk a főfúvóka méretét még nem néztem. Elvileg 90'-es évjáratú a masina, Jikov 3312 van rajta. Elvileg "felújított", de nem derült ki, hogy ez mit takar... Nem tudom mennyit adott érte a haverom, de lehet átverték vele... :-)
Ahogy elnézem a hirdetéseket, az eladó gépek túlnyomó része üzemképtelen.
Amit leírtál, Benzinszegény keveréket sejtet. Régen /25 éve eladtam a műhelyt/, azt mondtam, az üzemanyag rendszer a tanksapka szellőzőtől a kipufogóig terjed. Az alább írt benzincsap történet is előfordulhat. Vagy pl a légszűrő "megmásítása". De még a kipufogó megfúrkodása is.
Ezek az öreg gépek az elmúlt évtizedekben annyi kézen mentek keresztül, nem sima ügy megkeresni, mi nem jó, mi nem gyári.
Valami hasonlón már ez a vacak is keresztül esett. A benzincső elporlott, a tank tiszta ddzsuva volt, a friss benzin oldotta ki a lerakódásokat. Kapott új csövet, szűrőt. A tank többször is kiöblítve. A karbi úszott párszor az ultrahangos mosóban. Az összes furat-fúvóka tiszta... Benzincsap jó- nyit/zár, rendesen átereszti a benzint. Tűszelep új, nyit/zár. Úszó úszik, nem lyukas...
Kapott új gyertyát, mert az konkrétan rossz volt. Valószínűleg elrepedt a kerámia, mert nem a két pólus között szikrázott, de azért jó megrázott a nyavajás... :-)
Gyertyakábelt is megnéztem.
A kipufogó vége eltömődött. Konkrétan beleköltözött valami darázs. Mióta azt kipucoltam, azóta beindul és van alapjárat. Kiváncsiságból kipufogó nélkül is próbáltam, de ugyanúgy befullad gázra pár másodperc után, tehát elvileg nem az lehet a baja.
Lassan fogynak a lehetőségek...
Előgyújtás...
Tirisztor...
Trafó...
Vagy valami a karbiban, amit még nem vettem észre...
Én jártam úgy Babettával, csak 1 rövid utat bírt ki, utána leállt.
Akkor körbenéztem, nem találtam sömmi hibát. Néhány perc után indítottam ismét, mire hazaértem ugyan azon az úton, ismét mögállt. Kicseréltem az öreg benzincsövet átlátszóra, mert mintha levedzött volna kicsit a csap alatt. Próbaképpen kinyitottam a csapot ami elég szorosan működött, akkor látom hogy csak csöpög. Na a nemrég takarított tankba biztosan belekerült valami szutyok és a szűrője eltömődött. Kitekertem, tiszta az is. Na akkor átfújok rajta mindkét állásnál, de az alig sikerült.
Csap szétszöd és látom hogy olyan lött mint a kövér koca, amelyik behízta a lyukát. A nemrégön cserélt gumit újra lyukasztottam a fogóval én már tökéletös is lött.
És mennyi a gyári előgyújtása....? Mert a gyári manuálban egy szó sem esik róla....
A dugulás is érdekes kérdéskör.... Ez azért nem egy bonyolult karbi. Teljesen kitisztítottam. Elmostam ultrahangos mosóban. Az összes furatot átnéztem, kifújtam kompresszorral....többször is.
Ha az enyém lenne, már rég felgyújtottam volna... :-)
Megnéztem az előgyújtást... nagyjából 0,5-0,6 volt fhp előtt. Ezt átálltottam ~1,3-ra. Viszonylag könnyen indul, van stabil alapjárat. Kicsit mintha jobban pörögne, de a végeredmény ugyanaz... pár másodperc után már esik is vissza a fordulat, és elszáll az erő...
Általában csak visszaesik alapjáratra de van, hogy le is áll. Néha sikerül életben tartani a szivató elzárásával, vagy az úsztató gomb megnyomásával. Szóval egyelőre úgy tűnik, hogy kevés a benzin...
Viszont...
Megnéztem az úszószintet, elvileg jó. Az úszó zárt állapotában párhuzamos a fedéllel. Van új tűszelepem is. A réginek picit már rövidebb a szára, már eleve egy kicsit magasabb úszószintet eredményez.
Ezekkel is játszottam egy kicsit, de valós előrelépés nincs...
Néztem a fojtószelep tengelyét is, de nem igazán tűnik kopottnak...nem látszik, hogy falsot szívna ott. A szivató tengelye eléggé kopott, de az talán nem szól bele annyira....
Ez így nehézkes...... először jobb lenne tudni, mit keresünk. Ha kevés az anyag, és levegő folytásra javul, az dugulást sejtet. /még akkor is, ha a fúvókák tisztának tűnnek/. Esetleg alacsony üzemanyagszint. Talán fals levegő is... bár akkor az alapjárat sem stabil.
Módosított légszűrő is okozhatja.
A kellőnél több üzemanyagot okozhatja megtúrkált fúvóka, magas üzemanyagszint, eltömődött, megbuherált légszűrő.
A levegőcsavar csak az alapjárati, és épp csak felette egy picivel fordulatba számít bele. Nagy fordulati terheléses üzembe nem.
Ha netán ilyen gondja van.... hogyan lehet javítani...? Hogyan lehet több vagy kevesebb üzemanyagot bejuttatni...?
Az alapjárati levegő csavarral játszottam kicsit, de a terhelés közebni gyengülésre nem volt hatással...
Egyébként valószínűleg Babetta alaplap lehet rajta, mert van egy plusz tekercs.... de az is lehet, hogy valami DeLux változat... :-) Lehet akár világítás...
Az első gondolatom az volt, hogy valami dzsuva van az úszóházban és fordulatra felkapja. De van szűrő a csőben, és többször is tisztítottam az úszóházat+fúvókákat.
Elindítod, kicsit megmelegíted, majd megterheled. Mikor elkezd gyengülni, fulladni, óvatosan, folyamatosan elkezded eltakarni, elzárni a légtorkot. Ettől feldúsul kicsit a keverék. Ha javul az ereje, azt jelenti kevés neki az üzemanyag. Ha romlani kezd, nem kevés.
Majd szintén melegen, terhelés közben elzárod az üzemanyag csapot, és figyeled a motort. Ha az üzemanyag fogyatkozása, a keverék szegényedése hoz javulást, akkor sok neki.
A Babetta gyujtás jellemzően nem csinál ilye hibát....
Robi 55 rotációs kapával szenvedek. A motor már beindul és alapjárat is van, de amikor gázt adnék ill. terhelném akkor befullad. Ha elmelem a kapát a talajtól,akkor elég erős "távolsági busz" hangja van... :-) És akkor is nehezen pörög fel. A hajtásban van olaj, azt ellenőriztem.
Mi lehet a baja...? Ennyire gyenge lenne a motor, vagy maga a hajtás szorulhat valahol...?
Sajnos akárhova állítom a regulátort sehol nem reagál! nem értem ezt.tavaj mikor leálitottam gyünyörüen dolgozott ment regulált meg minden most hogy elővettemmeg semmi akkor regulál már mikor a benzin elfogy és le akar állni üzemanyag hiány miatt akkor meg müködik és szépen jár a regurátor magától.
Gyújtó trafó: Igen, azt láttam én is. Kíváncsi lennék, milyen arccal fizették ki ezt az utolsó darabért. :)
Viccet félretéve, én arra gondoltam ,bár nem tudom mennyire kivitelezhető, hogy veszek valami másik hasonló gy.trafót, és ezt egy közlemezre fogatva fel rögzítem a gépre.
Felújítás nem jutott eszembe, nem is tudom hol és ki foglalkozik ilyennel.
Kimondott hibája nem volt. Működött rendesen ,mikor letették, azóta több évet állt. Szeretném rendbe tenni és munkára fogni. Benzin tank, üzemanyagcső, szűrő tisztítás után tegnap eljutottam a gyújtásig is. Úgy néz ki hogy a gyújtótekercs itt is megadta magát. Cserélgettem gyertya pipát, gyújtókábelt, gyertyát. Nem hozott eredményt. Így kizárásos alapon a tekercs a rossz. Viszont, ami van rajta kis kábel, ami a vasmagról megy be a házba, azt mozgatva, volt olyan pozíciója amikor adott szép szikrát. Máskor csak enyhén rázott, volt mikor azt sem.
Most már csak az a kérdés, hogy ezt a gyújtótekercset mivel lehetne helyettesíteni. ha lehet egyáltalán. (Valami azt súgja, hogy rászaladtam arra a bizonyosra. )
Szinte biztos valahol a rudazat-rugók körül van a hiba . Nekem 3db gcv 160 moci van igaz a gáz szabályzás ugyan az de a kialakítás mindegyiknél kicsit más. A gázadáskor mindegyiknél rugóerő növelés történik és a visszaszabályzás a röpsúlyos részről történik a rugóerővel szemben. Bocs végül nem neked szól de gondolom ő is olvassa
Kérdésem volna hogy van egy honda gcv 160 as kf 04 dragon 55 kapálógépem.tavalyi évben szépen üzemelt most ma sajnos a hobbin akartam művelni a telket de sajnos nem indult karburátor le szepen ki pucolva és lás csodát minimális rántásra egyből indult na de most jön a neheze. alapjárat tökéletes szépen püfög szépen jár de sajnos gáz adásra nem reagál semmit én úgy veszem észre nem is regulár semmit. ebben kérnék tanácsot hogy mi okozhatja ezt a problémát.
Most szeretnék venni egy gépet. Nem nagy területem van, viszont ekét is kellene használnom. A talaj nem kötött, de füves. Van valami tuti ötlet, milyen lóerőben érdemes gondolkodni, esetleg márka...?
Igen mivel a honda és honda klónok indítása "max" gázon történik, mivel a maximális fordulaton továbbhúzva a kettes fojtószelep(inditási) lezárja a légtorkot viszont a benzinmennyiség a maximális körüli marad.
Valamivel csak le kell állítani. A legtöbbnél a gázkar visszatolásakor földeli le a gyújtótekercset. Nekem a Charlika kapámon hibásodott meg és zárlatos lett
Ha benzint kap és szikra is van, akkor a gázkarral kell játszani. Indításnál általában 2 variáció szokott lenni. Vagy az alapjáratnál kicsit nagyobb állásba állítva a gázkart, vagy a max gázból egy picit visszavéve szoktak indulni ezek a motorok.
Persze a sok próbálgatás variálása előtt/közben nem árt kicsavart gyertyánál egy pár rángatással átszellőztetni a motort, mert ha előtte már bezabált benzinből, akkor az istennek se fog elindulni.
A Zongshen egyébként a Honda koppintások közül a legjobb, legerősebb. A Honda kínai gyáregységében készül - gyanítom nagyrészt eredeti Honda fődarabokból alkatrészekből. (Az ágdarálósok szerint például csak ez a Honda másolat képes meghajtani a darálókat.)
Lecseréltem a több mint 40 éves RK-02-es rotakapámon a Briggs motort egy zongshen XP200A-ra. Az új motor teljesen csereszabatos, de az istennek sem tudom beindítani. Adjatok tippeket légyszi, mit bénázok el, hogy nem hajlandó beindulni? (Olajjal, üzemanyaggal fel van töltve.)
A motorhoz csak a gázbowdent kell csatlakoztatni és nincs rajta semmi on/off kapcsoló vagy ilyesmi.
tuti volt már a kérdés és a megoldás is, de a kereső nem segített rajtam. RK-02-es kapám van. Fél tank benzin után, ledadog, leáll és vagy egyáltalán vagy csak nehezen és rövid időre indul újra. (Gyanakodtam a műanyag perselyes alapjáratállító fűvókára, gondoltam melegszik és lelevegősödik, de megdőlni látszik az elmélet és már cseréltem is.)Membránt is cseréltem, akkor áttakarítottam nagyjából féktisztítóval/karb.tisztítóval, de úgy látszik nem eléggé (Szemre nem volt dzsuvás). Gyanúm a tankba nyúló két műanyag "felszívócső"-re terelődött. Van ennek valami bevált tisztítási módja? Áztassam brigéciolba, nyomassam a fékt./karb. tisztító sprayt, nyomassam meg sűrített levegővel? A végéből a fém szűrőt ki lehet pattintani? Esetleg van ehhez cseredarab? Neten nem találtam. Köszi a segítséget.
Sajnos nem a régi terrra varik öntvényfelnisek(ilyen van felrakva az r250t-re) a mostani vari globálok már lemezfelni de az sem kettő félből. Az eredeti vari gumi 20-25fokban nehézkesen még vasakkal szerelhető de nekem 6rétegű 6x12 japo kistrakira valók vannak azok meg ha jól emlékszem darabonként 11-12kg-osak
Nem lágyabb kb ugyanaz a minta is azonos, csak érdekes az az 1coll+ sokat segít a tapadásban ez főleg talajon illetve szántásnál jelentkezik. A megmaradt 5x12 gumik meg vésztartalék a pótra(az 4x12 eredetileg) vagy a gépre vissza. Egy "baj" van 6x12 gumikkal azokat én már nem tudom szerelni marad a gép(gumis)
Sebesség? Nem értem. Az előző hsz-ben a navigátorról volt szó az meg csak ülés két kerék és vonófej kiemelővel, és a sebességet a kerti traki határpzza meg.
Igen most itt látom, az enyémen is lehet dőlésszöget csak ott az egész kiemelő rész jelentősen változtatja a magasságot, na ettől félek hogy az egész kiemelő komplett megerősítése szükséges. Maga a váz, kerékagyak, az ok. Na persze a kínai kb fele a terra vari félének. Tudod legózok. Ha kevés a pénz marad a mókolás. Régebben írtam 6,5x8 gumik nézetem szerint kicsik már leadtam a kettő távtartó méretezését a fiam céges részén, ha kész mennek fel a 175x13as gumik a felnivel.
Tényleg jó, nem kívánok jobbat. Főleg hogy nem kell vele birkózni, 8 sebesség előre, 2 hátra, és helyben megfordul. Esetleg még rakhatnék rá több sújt, hogy ne kelljen tolni ha szánt és kipányvázza az eke.
Nekem simán le játsza a chrome, de a win10 saját lejátszója is ha letöltöm, valószínű sokaknak nem teszik a 3gp formátum és ezért nem tudják lejátszani. Nekem nincs gond. Igen a fiúk valószínű átírják más formátumba pl. mp4-mpeg4 video formátumba
Sajnos a Fortschrittnek annyira elcseszett a gyári vontató része, hogy nem egyszerű ráfogni se bármit, nem még a magasságán variálni. Én úgy fogok rá általában, hogy orra buktatom a gépet és az állítót is, a kocsi rúdból pedig kihúzom a forgónál a vontató részt, ráfogom a gépre, majd a forgó részt dugom vissza a kocsiba.
Igen a robi250t és a terránál is az eltolt van. Régebben amikor nem volt a robinál eltolva, akkor az eketestet a gerendelyen a rögzítőcsavaroknál fel lazítottam és(az egyik ovális furat) ott max orron járásra állítottam így már elég volt az állítószerkezet. Sajna így a csoroszja nem vágott elég mélyre. Persze lehet csak én szeretem ha a gép vízszintes, de a robinál a hátra dőlés az eredeti briggs mocival gond főleg akkor amikor a tank felöli járókerék a barázdás, kb fél tanknál nem kap benzint.
Itt a robi250t mókolás: egy U betéttel egy rögzítés közzel lejjebb vittem így az állítószerkzet kb körép állásában megvolt a mélység és a gép sem dőlt hátrafelé. A terránál az alsó húzó szintén magas volt így ott már az állítószerkezethez nyúltam itt is a kívánt mélységnél az állítószerkezet középállásban és a gép nem dől hátrafelé.
Akkor lehet én is jobban teszem, hogy ha a mókolt állítót cserélem le egy általam mókoltra amin a kedvemre tudom állítani a mélységet is, nem csak a dőlést.
Na a géphez való csatlakozás(magasság) nekem az előző r250t nél el kellett tolni lefelé a csatlakozást hogy az állítószerkezet jól működjön és a gép ne dőljön hatrafelé, sőt a mostani terravari gépnél szintén jelentősen lefelé kellett eltolni. Azt azért hozzá teszem hozzá tartozó gyári ekét állítót használtam használok. Igaz nálam a gumik egy collal nagyobbak de nem 2,5cm kellett eltolni hanem 5cm illetve 7cm.
Sajnos a hátramenet nagyon hiányzik nekem. A "navigátor" szó bár rémlett, de nem juott eszembe, így rákerestem. Elsőre egy olyan videót dobott be ahol nem jött össze az elkészítése, használata a próbálkozónak, de akár működhet is. A tarlókeréknek is úgy van értelme ha frankó egyenes a terep és nem esik bele abba a csapába amit a gép előző menetnél esetleg kikapar, ha kapar persze.
ali kis Tényleg, meg milyen könnyen forgatja a gépet abban a videóban.
Ma aztán szántottam. Nem tudom, hogy a nagy körmök mennyit jelentenek, mert tele voltak földdel, puha volt szántani, de holnapra megint esőt mond. A szántás végülis jól sikerült. Még apám is azt mondta, pedig az ő szemében csak a ló és a ráülős traktor tud normálisan szántani.
Amire rájöttem, hogy mindenképp szereznem kell egy gyári állítót, mert hiába tudom állítani az eke dőlését azzal amit csinált rá az előző tulaj, lehet, hogy nem is olyan magasságban van az eke csatlakoztatva, amilyenbe gyárilag kéne lennie. Sokat kellett birkóznom vele. Jaa és a sokat emlegetett hátramenet nagyon hiányzik.
Drótkerítés van a körbe, mellette pedig virághagymák. Nem akartam sokat elhagyni, így kis helyen kellett cibálnom fordulásoknál. Ahogy a képeken is látszik, a sárral teli körmök pedig csak nehezítették mindezt.
Hello! Igen ezen a videón már a gyári eke van.Régebbi videókon még a terra eke volt rajta,azt sikerült elcserélni a gyári ekére.Ezzel jobban dolgozik.Üdv
Na a forgás: Pont ezért mivel álltalában rövid darabokat szántok és van hátramenet nem fordulok hanem visszatolatok, hosszabb darabnál esetleg hagyományos szántás fogás. Ha igaz (itt már írtam előzőleg jó lenne egy "navigátor") hétfőn hozzák kíváncsi leszek hogy sikerül az ekét is ráadaptálni, szerintem menni fog mivel az én ekém tarlóskerekes. Persze lehet az idén már nem próbálom, csak egy darab kert van vissza a szántásból.
Kb. 4-5éve, hogy nem kap trágyát a talaj, előtte rendszeresen megkapta, mert voltak marhák, disznók....
Beállításon, türelmen sok függ, meg persze azon is, hogy az embernek mennyi felesleges ereje van a végeken megforgatni a gépet, pláne az én fortschrittompon nincs hátramenet, így mesen nincs cibálni kell ekével, súlyokkal együtt.
Én is a nyugati határszélen lakom, kötött a talaj rendesen, fényeset forgatnak az ekék....
Próbáltam a gyári krumpli kiszántóját a gépnek, kikapott a bakhátból és egyszerűen eljhajlott oldalra.
Hello! Én a gyári ráfot használom a keréken,igaz nálam homokos a talaj,könnyű szántani nem rakódik be a fogak között.Csináltam egy másik ráfos kereket is,azt azért kellett mert krumpli kiszántáskor a hajtásház alja leért a földre és elkapart.Nagyobb átmérőjű mankókerékre csináltam laposvasból egy ráfot,azzal szoktam kiszántani a burgonyát,de szántani a gyári kerékkel szoktam a gyári ekével.Nem tudom milyen kötöttebb talajon dolgozni a géppel,nem próbáltam,nálam homokos a föld az összes előnyével és hátrányával együtt.Próbálkozni kell,majd kiderül jobb lesz-e nagyobb fogakkal.Ez egy régebbi videóm,mostanában is így használom.Üdv https://www.youtube.com/watch?v=nEImYVcP4T8&t=2s
Kötött talaj: nekem is sokan mondják könnyű neked mivel nem kötött, hát sokat lehet tenni azért hogy lazább legyen, a szerves anyag csodákra képes. Sokan előszeretettel rotálnak(porosítanak) én szerintem a rotálás egy szükséges rossz. A szántás könnyebbsége nagyon függ az ekebeállítástól és ezt nemcsak a mélyégre értem. Mivel ezek a kerti gépekhez árult ekék mélységállítása csak az eke hosszirányú szintezése beállításával történik, a mélységtartást az ekenád és a csúszótalp biztosítja. Ezért ha változik a talaj lazasága-minősége változik a mélység is, sokszor kell kézzel korigálni. Nekem van tarlóskerék is ami végül is mélységhatároló(nem mélységállító) ezért nekem az eke állandóan enyhe behúzás alatt van. Persze az utolsó szántásnál én is megjártam a havernál, jól megterítette szinte lekváros istállótrágyával a kertjét. Le kellett vennem a csoroszját sőt a tarlóskereket is mivel betúrt össze gyűjtötte a trágyát, de sikerült.
Én valamikor igaz nem forschritt hanem r250t gépre tettem házilag készített ráfot de nem jött be alig volt jobb, sokkal többet ért amikor később az 5x12 gumit cseréltem 6x12-re
Bent áll a szinben mindig, le sincs véve az öregebbik F600-ról, az a Honda 40 éve dolgozik a családi földeken és még megy 🙂. A másikra meg a pótkocsi van akasztva.
Tudom éppen tegnap megnéztem, 100 ezer ft-al drágább mint Szlovákiában. Ha az emlékeim nem csalnak 260e ft volt tavaly nyár végén. Ha 40 évig működni fog azt mondom évi 6500ft-ot megér, hogy ne gyalogoljak.
Nézegettem én is, de ez a gyári Vari Av-3 nagyon eltalált cucc.
Üzemifék, rögzítőfék, az emelőszerkezetet lehet rögzíteni, a munkaeszköztartónak állítható a dőlésszöge, és magassága. Meg hát persze talajkövető, mint a pótkocsi.
Hát én 2022 nyarán vettem a piroskát (kohler terra vari globál) és 800ezer volt kerekítve,nem érte meg de minek-kinek spóroljak. Igaz most már egy milla fölött van. Lehet a télen bepróbálkozok az egyik kinai"hordozóval". Nem szeretek-tudok gyalogolni gép után.(januárban hetvenkedek)
Hát ha közelebb lennél/tek valahogy biztos felhajtanám az anyagot és "megcsináltatnám" veletek. Néztem kétféle Román/kínai hasonló szerkezetet az egyik sima a másiknál van "kiemelő" szerkezet" is de félek a megbízhatóság nem az erősségük. Százasig még elmennék(majd a télen) de azért boltokban kiröhögnek. Ez van magad uram ha nincs "szolgád"
Egy éve van meg, én is drágán vettem, de azóta nagyon felment az ára. Muszály volt valami megoldás, sajnos gerincbetegség miatt, enélkül nem igazán bírnám használni a Hondát.
Szép napot. Egy robi56 os kapálógépen elment felül az ék stift es nem működik. Gondolom lefeszítsem róla es új stiftel tegyem vissza. De a gyújtást az hogyan kell beállítani?
Van egy 3000m2-es telkem amin leginkább tereprendezést, kertépítést szeretnék művelni. Nyújtott U alakú a telek, elég jelentős szintkülönbségekkel. Szeretnék venni egy használt egytengelyes traktort, hogy tudjak földet, kavicsot, zöldhulladékot, homokot stb. szállítgatni a telken. Földművelni nem szeretnék. Milyen gépben érdemes gondolkozni?
Találtam Honda f560, f600-asokat, és mf-70-eseket kis pótkocsival, ezeket tudom megfizetni. Nagyon kevés műszaki adatot találni, főleg a Hondákról. A pótkocsi húzására melyik lehet a legjobb választás?
Ma értem odáig, hogy foglalkozzak a géppel. Szerencsére nem volt nagy baj. A kerék kihajtó tengelyén a retesz nyíródott el, ami a kerékagyra átviszi a hajtást. A kerék lötyögése lett gyanús, bár megfordult először a fejemben, hogy a féltengely csonk törött el...
Kúpos a tengelyvég, ebben van a retesz is. Egy önzáró anya+rugós alátét fogja fel az agyat rá. Fel volt lazulva teljesen. Azt nem tudom, hogy azért nyírta el, mert fellazult/nem volt rendesen meghúzva vagy mikor már elnyíródott a retesz lazult meg az anya.
Mindenesetre a hegyen szerelni műhely nélkül nem volt fasza. Leizzadtam egy párszor míg a tengelycsonkból kibányásztam a retesz felét...
Ja, én az ekéhez kérdeztem. Más. Jót tett az eső a földnek. Ma beleálltam felszántani, krumpli földet, vissza kellett állítani az ekét, mert agyig merült el benne, és csak járt a kereke. Holnap teszek fel képet.
Nem kevés a súly az biztos. Olyan helyről szedem a fát ahonnan elég nehéz feljönni a műútra, nagy az emelkedő, így a kocsi súlya inkább emeli a gépet mint nyomná. Főleg ezért a nagy súly. Mindig eszembe jutnak a Rurisosok panaszkodásai, hogy törnek ki a gyári kerekek. Ezt én magam mókoltam össze, hogy a gömbölyű tengely hosszabb és hatszögű legyen, de ezidáig nem tört össze.
A krumpli kiforgatás nekem sem ment kötött talajon a tartóvas csavarodott. A szántással nincs gondom kötött talajon sem de legalább 180-200kg súly és terra méretű kerék. Én szántottam robi 250t de csak gcv160 motor volt fenn viszont 200kg és 6x12 pacsker. Jelenleg terra-vari kohler a gép az eke ugyan az s itt is már 6x12 pacsker van. https://www.youtube.com/watch?v=gd-G-umqO3M
Nem tudom mi lett a földdel, talán a tavaszi 70-80 mm eső, vetéskor olyan volt mint a liszt, most meg a kapát nem lehet beleverni. Most volt nálunk 25 mm-nyi eső, talán 2 nap múlva meg kellene próbálni felszántani a krumpli helyét. Pedig még szalmával is volt takarva.
Látom szántás , krumpli kiszántás a téma. Örülhettek ahol olyan talaj van, hogy elviszik ezek a kis masinák
az ekét. Vas megyében sajnos szívás. Nekem fortschrittom van, azt gondolom többet kellene tudnia mint a szentkirályiaknak. Megpróbáltam kiszántani a krumplit egyszerűen elhajlott oldalra a gyári fortschritt kiszántó, ahol ki tudott kapni a bakhátból kikapott, a gép maradt egyenesen, így a szára elhajlott.
A szántás pedig úgy nem akar menni, hogy jól lesúlyozott gép, keréksúlyokkal szerelt jó futófelületű terra gumis kerék van rajta.
A két menetes szárral állítható a két láncos áttételház távolsága. A tengelyvégekre, akár a gumikerekeket, vagy a bordás lemezkerekeket is felteheted. Szántáshoz mindenképpen érdemes + súlyt is használni.
Én ilyen felezőt használtam a régi öntöttvas hajtóműházas kapálógéphez, csak dícsérni tudom! Szántáshoz, boronáláshoz, töltögetéshez stb......nélkülönözhetetlen!
Sziasztok.Újra megpróbálom,hátha.145ccm terra kétütemű motor.felújításra szorul,vagy donornak,karbija ,kipufogója jó. Nehezen indult,szerintem megkopott. Van hozzá még pár alkatrész .Valakit érdekel ,megegyezünk.
Felező nélkül nagyon mozgalmas lesz. Próbáld ki , ha van lehetőséged jó úton. Igencsak kocogós lesz a tempó. Ráadásul, munkavégzéskor egy "kis" gázt is kell adni.
Ebben sajnos nem tudok segíteni, az enyém még nem differenciálműves. Ha a difizárral is csak az egyik oldal hajt, akkor a bolygókerekeknél keresd a hibát.
Az enyém egy 413-as. A kihajtással történt valami. Egyszer csak elkezdett nem menni. A TLT működik rendesen, de a kereket nem hajtja. Mindez gyakorlatilag egyik percről a másikra jött elő. Minden fokozatban és előre-hátra is fennáll a probléma.
Illetve annyit pontosítanék, ha bekapcsolom a difizárat, akkor lehet vele haladni, de csak a fél oldal hajt akkor is.
Nincs semmi rendellenes zaj.
Arra lennék kíváncsi, hogy milyen a véglehajtás? Arra gondolok, hogy ott lehet a probléma.
Békebeli, a Kf-04 előde, vasöntvény, örök élet, persze a szimmeringet itt is kell időnként cserélni és az olajszintet figyelni.Őrizd meg, unokád is használni tudja..
A segítségeteket kérném az képeken látható hajtómű beazonosításában. Nem találtam hasonlót a neten sehol. Esetleg tudja valaki, hogy milyen gyártmány és típus lehet?
A tisztítást pont az ő videója segítségével csináltam meg. A holtjáték szabályzó rugóról esetleg valamit mondanál? Mit kell vele csinálni hogy jó legyen?
Szép napot! Van egy Dragon 55 Szentkirályi kapálógépem HONDA CGV 160-as motorral. Hosszú ideje nem használtam és indítás után a szokásos Honda tutulást csinálja a fordulata nem stabil. A karbit szétszedtem, kipucoltam, új benzint öntöttem bele, de változatlanul nem stabil a járása. Mi szokott még előfordulni ezeknél amit esetleg kihagytam?
Briggs Quantum 675 és 725 motoros kapálógép között vacillálok. A 725-re elvileg 6 LE írnak, míg a 675 hirdetik 4 és 5,5 LE-vel is!(Lehet, hogy KW-LE átszámítást írták el csak?). Vagy van ilyen is, olyan is? Ha valóban 5,5 LE lenne, akkor inkább a 675-öst választanám, de a 4 LE lehet kevés. (kölcsön Hecht 746 3,7 LE próbáltam korábban, az kevésnek tűnt, bár lehet nem a motor erejével volt baj).
Tapasztalt, vélemény van esetleg valakinek a két Briggs motorról? (Megbízhatóság, üzemeltetés, karbantartás...)
Esetleg hasonló árkategóriában jobb ajánlat, tipp? :) (kb. 160-180 eFt keretben gondolkodom)
Az utcánkban kb 30 ház van abból 4-5 háznál van valamilyen szinten művelve a kert a többiben fű van ! De nem is csodálom a pár fámhoz a vegyszer kb 80 ezer egy évben akkor is ha nincs termés ! Őrült árak lettek és a hatóanyagok alig vannak a roppant drága vegyszerekben ! Szinte alig működött az idén valami ! Sok vegyszer már nem tíz literes hanem csak 5 literes lett ami még tíz literes arra is az van írva 7 literbe ha erős a fertőzési nyomás ! Lespóroltak mindent és nagyon drága hobbi a kertészkedés ! De a fűnyírás se kutya 2-300 ezres fűnyírókkal !!!!!!!! De még a jobb kézi kaszák is 10-30 ezerbe vannak és még a kaszanyél is 10-12 ezer hozzá ! Nem normális ez a kormányunk ,de remélem a román elnök sorsára jut ! Szeptemberre a gazdálkodók jó része lehúzza a redőnyt ! Ebben az évben 3 havi fizetést kaptam még ! Lassan éhezünk ! A mezőgazdálkodásnak semmi értelme nincsen ,többe kerül a leves mint a hús esete ! A termény a kutyának se kell és az ára is a béka segge alatt van ! Az állat meg tiszta ráfizetés ! Ha még a jövő év márciusig valahogy ki tudom húzni itt ahol vagyok én soha többet nem megyek sehová se ,elmegyek a nyuszetre és befejeztem az életemet ,ott egye meg a fene az egész mezőgazdaságot ahol van !
Hagyatékból maradt ránk egy Robi 156 kapagép. Olajakat lecseréltem benne, szépen jár, teszi a dolgát. Mennyit érhet ez, mennyiért lehet reálisan eladni. Sajnos nekünk nincs rá szükségünk. Köszönöm!
Van egy RK05b rota kapám Briggs 5hp motorral. Az lenne a problémám, h hidegen kb. 10-15 rántásra indul. Mi lehet a probléma? A láncos hajtóműházban mennyi hajtóműolajnak kellene lennie? Most kb. félig van.
Szeretnék egy nagyobb munkaszélességű rotakapát vásárolni. Ki is néztem egyet, bertolini bt 218-as minden szempontból ideális lenne. Azonban a gyártó nem ajánlja hozzá az utánfutót. Esetleg valakinek van tapasztalata azzal, hogy meg-e lehet erősíteni a bekötést anélkül, hogy a géphez elveszteném a garanciát (például egy alkatrész cseréjével)?
Ha nem, akkor vajon melyik másik rotakapát érdemes nézni, amely ehhez a géphez hasonló munkaszélességű?
A gázkar rendkívül nehezen húzható. Volt, hogy már el is hajlott. Ezért próbálkoztam a rugót belazítani, hogy ha kiiktatom, lássam, mennyire nehéz úgy húzni. Aztán kipattant a helyéből, és nem találom, hová kellene visszaakasztani...
Vettünk 4db kereket a Hondára fém felnis csapágyas 21cm átmérőjűt. De ezek olyan gyengék szinte 2 nyrás után nyomorodnak meg most egynek ki is tört az agy része. Csúcsminőségű kínai kalap sz.r. Ez tanuló pénz lett. Esetleg valaki tudna olyan kereket javasolni ami bírja a gyűrődést(Ennek a Hondának íygy a fűnyíró adapterrel azért van súlya rendesen). Valami acél csapágyas érdekelne 20cm átmérővel. Javaslatokat kérem csak azok adjanak akiknek van tapasztalata ilyesmiben. Nagyon köszönöm előre is!
Elég lett a tanuló pénzből most valami nagyon tuti kellene...
Első: A karbinál a gázbovden elhúzza azt a kis lemezkét a "slussztól"?
Másik: a lendkerék és a gyújtóegység vasmagja közt mekkora a távolság? (TEgyél egy ásványvizes palackból vágott kis csíkot a vasmag és a lendkerék közé, de előtte hajtsd oda a lendkerék mágneses részét, - előtte lazits a gyújtó rögzitő csavarjain- odahúzza a mágnes a lendkerékhez jó légréssel, majd rögzitsd a csavarokat. A lendkereket kézzel elforditod, igy ki tudod húzni a "mérőeszközt", ezután szikranézés.
Üdv Mindenkinek! Vettem egy Robi 156-os Rotációs kapát, amin egy Centura lx-es motor van / Tecumseh/ , de a gyújtásával nem boldogulok,már kettő új trafót is kipróbáltam de szikrát egyik sem ad. Lehet hogy mind két trafó rossz? Ha lenne valakinek valami jó ötlete ezzel kapcsolatba, szívesen meghalgatnám. Előre is köszönöm a segítséget. További szép napot!
Sziasztok. Érdeklődni szeretnék hogy a Robi 151-es 153ccm típusú motoroknál milyen méretek vannak a hajtókarnál? Idáig a következőket sikerült lemérnem:
A két furat középpontja közötti távolság: 105mm
A furatoknál 16mm; a két furat között 8mm vastag a kar maga. A dugattyúnál lévő tűgörgő: 16x20x20mm
A főtengelynél a csap(alsócsap): 24mm átmérő és 54mm hosszú A főtengelynél lévő tűgörgő: 24x28x16mm ?? Itt vagyok bajban mivel nem akarom addig szétszedni amíg nem tudom ennek a pontos méreteit. A külső átmérőben nem vagyok biztos hogy az tényleg 28mm-e mivel azt nem tudom megmérni összeszerelt állapotban és csak feltételezem hogy 28mm és nem nagyobb.
Valaki esetleg tudja? Illetve van-e javító szett amiben kompletten van minden a hajtókar cseréhez valahol eldugva egy webshopban mivel én nem találtam. Van-e esetleg más motorhoz való szett amivel lehetne helyettesíteni?
Segítségeteket kérném. Adott egy Robi 52-es kétütemű rotációs kapa. Karburátorával már rengeteget szívtam, próbáltam rá kínai permezetőgépét, illetve állítólagosan rávaló utángyártottat is, nem sok sikerrel.
Szeretnék egy komplett motorcserét, tudnátok ajánlani kompatibiliset rá, illetve van lehetőség 4 üteműt is választani ?
Nekem gcv160 3db van gyári mindegyik kb 2800 ra voltak "bejáratás" után kellene 3000-re állítani, ha valaki hajlandó szervízbe vinni és ott is normális a hozzá állás megteszik. Mivel az amerikai piacra szánt hondák egy része(generátorok) azok csak 3600-on pöröghetnek így én 3200-3300-ra állítottam mindegyik motort. A legrégebbi honda még a legelső dragonokon volt(szenkirályi) A kohler (igaz az amerikai) az gyárilag is 3300-at pörög. Az alapjárat az 1600-1800 között van a magasabb az meleg motornál.
Érdemi infója van valakinek arról egy honda motornak mennyi az alapjárati fordulat száma és mondjunk fordulaton mennyi? Ennek ami itt van tudom nagyvonalakban, de érdekelne a többinek hogyan alakul...
Sziasztok. Meg tudná valaki mondani, hogy ezt a csonkot hogyan tudom kivenni? Egyáltalán szétszedni, hogy hátulról ki lehessen ütni, préselni? Fortschritt kasza egyébként. Köszönöm.
Robi 50-ről szeretném levenni a lendkerékagyat/megszakítóbütyköt/bütykös hüvelyt. Valaki meg tudja mondani, hogy milyen lehúzó lehet vele kompatibilis? Tolómérővel 25 mm-nek mértem a jobbos belső menetet. A tengely menete pedig 10,6 mm-es.
Hogyne lett volna mivel már meg volt bontva a motor mint látszik is a fotón a piros paszta. A lepke jól zár és szépen is jár most alapjáraton és fordulatot is veszi. A max. ford. még kérdéses mennyi az annyi... Majd ha lesz kis időm még molyolok vele azt ha akkor sem akkor felírom tanulópénznek ezt a pár rugót és marad így ahogy van és megy ameddig megy... Vagyis a generálig...
Amúgy ne zavar a retek rajta. Van rajta bőven, de ez ilyen ha dolgozik... Ezen azért könnyen lehet segíteni és mehet tovább...
Na még egyszer az a kar ami a forgattyús házból kijövő tengelyen van esetleg nem volt fel lazulva? Mert elmozdulhat és akkor a rugó nem stimmelhet, tudom azt mondják ilyen nem lehet mert pozicionált és még a szorító csavar is biztosított. A fotón látszik itt még eredeti az álapot,bocs a dzsuváért de csak a tengelyt meg a kar egy részét fújtam le sprével. Ennél a rudazatnál nincs alap rugóerő(holtjáték) beállítás
Amatőr kérdés következik, de sosem csináltam még ilyet. Vettem Briggs Classic 35-höz tömítés készletet és az olajdekni tömítés 4 db-ból van, 2 papír és 2 fekete "gumi". Ezeket úgy kell felrakjam, hogy a papírok kívül a fém felé, beolajozva, belül pedig egymáson a két fekete?
Van, de ha szükséges max fotókat teszek föl persze feliratozva. A stop kapcsoló a karbinál jó ezt írta, írtam a többit. Fül az nem mérvadó 3000ft egy üzemóra számláló fordulatszámmérő.
Olyan gondom lenne, hogy van egy Briggs Classic 35 motorom, szétszedtem, mert erőtlen volt és füstölt. Kapott új gyűrűket, most raknám össze, viszont látom, hogy a főtengelyen levő fogaskeréken nincsen semmilyen jelölés, hogy hogy kellene állnia a műanyag kis fogaskerékkel szemben. Rakok be két képet egyik és másik oldaláról. Ilyenkor hogy rakjam össze?
Poén, hogy van kettő ilyen kaszám. Mindkettőnél megvan ez a nagy hézag.
Nem látni bemélyedős kopást. Kúpos alakú az a kis görgő vagy mi.
Cserélhetőnek tűnik, de honnan veszek, valahol max legyártatom, de mivan ha valami speciális, ritka csapágy van ott és azt is cserélni kell. A két pengesort mennyire szabad összehuzatni?
Ez is egy jó kérdés. Könnyű mozgásúnak tűnik, csúsznak egymáson.
Csak egy megjegyzés a nem szokványos esetleg kókányoláshoz, nekem 3db gcv 160 mocim van ami azonos bennük a motor karbi és fordulatszám szabályzás, viszont a rudazat összekötő részek mind különbözőek pedig mind eredeti honda na jó az évjárat az nem.
Ott a film alatt vannak jelek ,olyan fogaskerékforma szimbólumra ha rákattintasz feliratok ,automatikus fordítás ,és ott kiválasztod a 100 nyelvből melyik legyen a felírat ,nem túl jó a fordítás de még is van amit ért az ember . Hát csak olyat dobott be hirtelen a yutub .
Szerintem ez vakvágány lesz ez a filmben gcv.. Az más mint a gxv ezt már megbeszéltük... Ha a szomszédé is gcv akkor kár meglesni...
Találtam pár filmet a neten erről a motorról csak franciául(talán) nyomja a koma. Ott szétszedi egyik videóban, a másikban a karbit állítja ott mutogatja mit hogy kell. Jó lenne érteni is mint beszél persze... :) Na majd futok még egy kört azt annyi jó lesz ez...
A te motorod annyira más mint a szokványos motorok ,hogy eldönteni nem lehet hogy nem e valami nem oda való alkatrész van beszerelve ! Holnap még megnézem a szomszédban ott egy fűnyíró van Honda motorral azon ezek a rugós részek hogy állnak hátha látok rajta valamilyen támpontot .
Honda klónom van de mindene ugyan az ,nincs is külön alkatrészek ezekhez . Nem tudom betenni a képeket az én telefonom mini képet csinál a gyereké meg ehhez a fórumhoz túl okos a tied az a fekvőhengeres ha jól láttam ,nekem meg álló motorom van . Attól megnézem mi a különbség .
Ácsi ez így került ide. Annyi a rugót még nem volt gyári oda tettük jobb híján tesztre megy-e egyáltalán... Szóval fogalmam sincs esetleg ha van képed amin rajta van szivesen venném. Én amiket találtam ilyen valami kinézetüek voltak...
A kép jobboldalán az a kar az jó helyt van vagy még valami hiányzik onnan ? Mi lenne a lelapoláson ? Valamilyen kókányolás eredménye az a probléma ! Azért nem stimmel a rugó sem !
Itt is van egy gxv az még eztán jön üzembe állítása...
Ha itt vissza tolom a gázkart akkor le is áll ahogy kell. Ha oda húzom neki koppra akkor szivató ez oké(ott indul csak 1 rántásra szivató nélkül nem nagyon). Ott persze van egy kis játék a szivató és a teli gáz között ez stimmel. Valójában a max. fordulata nem jó amiért ez a rugó kellett. Na majd ha megjön a fordulat szám mérő molyolok még vele. Az idegesít ha vissza tolom a gázt(leállítás) akkora hasa lesz ennek a rugónak embertelen(összenyomódik nagyon). Nem tud ez kiakadni(persze lehet mindben ilyen ez nem tudom ez az első Honda a gcv eztán jött ajándékba rotakapával)? Mert akkor ez sosem lesz meg úgy elszáll... A fogyasztás gondolom mivel nem gyári karbi így a kis kínainak a főfúvóka mérettezés nem az igazi gondolom ahogy sikerült(gyárilag 60 van az eredeti karbiban)... Ideális fordulat 2100 a max. meg 3100. Tán gyári leírás szerint...
Felső rúd a rugóval még eredeti, de itt van a gyári új rugó ahhoz is azzal nincs gond nem ingadozik semmit...
Szóval lehet ez mindben ilyen. Ha vissza engedem a gázt össze nyomódik nagyon. Attól félek el fog szállni... :) Persze ha gázon van akkor ilyen gondja nincs...
Fogyasztás állítási lehetőség konkrétan ezeknek nincs igaz csak főfúvóka csere?
Lemaradt mivel a honda gázrudazat ütközésig ráhúzott gázkarnál zárja a kettes pillangót, (szivató állás) Előfordulhat rosszul beállított rudazatok esetleg sérülése esetén részben zárja a szivató részt gázkar max fordulat helyzetben, kipörögni még kipörög viszont zabál.
Nekem nincs gxv mocim csak 3db gcv sorozatú. A fotón látható rugónak alapjáratra tolt gázkarnál egy holtjátéknak kell lenni ilyenkor az alapjárati csavarnak ütközik a pillangó-rudazat, ráhúzott gázkarnál pedig a rugóerő-előfeszítés határozza meg a max fordulatot3000-3300. Gyárilag 2800 a beállított kivétel az usa piacra gyártott generátor motorok ott természetesen 3600. A fotón levő kar felső végéhez csatlakozik egy hosszú rudazat ami mozgatja a pillangót a rudazaton levő hosszú vékony rugó lényeges(kiegyenlítő), mivel hiánya vagy nem megfelelő állapota fordulatszám lebegést okozhat.
Lenne egy kis gond megjöttek az eredeti rugók a gxv-140-hez a Hondata megrendelte és küldte, de az egyiket kicseréltem mint a képen is látszik az még csak oké bár az sem egészen olyan mint a régi. De ez a másikkal valami nem stimmel. Esetleg valakinek valami ötlet? Valahogy nem kicsit hoszabb mint kellene. Állítani kellene valahol valamit vagy...? Esetleg az lehet gond nem az eredeti karbi van rajta? Vagy vágja le a szárából és hajtsam meg azt annyi, hogy jó legyen, de az olyan... ?
Kérdés a kuplung holtjáték megvan? A másik érezhetően egy ponton határozottan kiemel? Az alsó rugótányér jó pozícióban van(fordítva is betehető)? A határozott kiemelésről azért írtam mivel a motor esetleges le és felszerelésekor központosítás lényeges(a rögzítő furatok nagyobbak mint a csavarok) /csigatengely-főtengely egy vonalban/.
Van egy kf-04 hajtoművem honda motorral, ami most kapott egy teljesen új hajtómű házat. Most pedig kegyetlenül csúszik a kuplung. Már cseréltem nyomcsapágyat, rugót, rugótányért, de még így is. Kb fél perc után tűzforró az alsó kuplung és a csapágy is.
A kuplung bowdenen már állítottam. Mi lehet a gond?
Az csak kb 4,5 lovas lenne a régi számítás szerint ! De 5-8 éve volt ebben változás szerintem valamilyen környezetvédelmi megfontolás volt hogy másként számolnak mindent ,mint előtte !
Rendben, csak akkor a 5.5le gép mennyin dolgozik ha az 5.5le-höz tartozó fordulatot sosem éri el, mert a regulátor nem engedi. Értem a terhelés szabályzó ( regulátor ) változtatja a pillangó szelep nyitásának a mértékét, de akkor ne adja meg a max teljesítményt ha azt nem lehet használni mert a fordulatszám sosem lesz annyi.
A lóerőt nem a végfordulaton adja semmi sem ! Hanem az ajánlott munka fordulaton az meg 3000 fordulat ahogy írod . Pl egy traktor végfordulata 2500 de a munkafordulata ahol a legjobb a fogyasztás és már az erő is rendelkezésre áll az csak 1950 fordulat . Nagyobb cm3 gépeknél meg 2000 a plafon fordulat és 1500 a munka fordulat . Abrikx motoroknál is sokan azt hiszik a gázkarral gázt adnak de nem ,csak a lehetőséget biztosítják ahhoz hogy a motor üzemanyagot kapjon ! Gyakorlatilag a terhelés szabályozóra van bízva mennyi benzint iszik és milyen fordulatokon meg a motor . Ha terhelés éri automatikusan benzinhez juttatja a motort a szelep benne ,megpróbálja tartani a beállított fordulatszámot ameddig bírja egy ilyen kis motor .
Egy bajom van ezekkel a lóerőkkel, a gyártók megadják Pl: 3600 as fordulaton a teljesítményt, aztán oda van írva, hogy normál üzemben 3000-et forog a motor. Akkor???? És az elméletileg elérhetővel sokra nem megyek.
Véleményem szerint nem szerencsés olajsűrűséggel manipulálni. Adjuk meg neki ami jár. Még ha eszi is az olajat. Gyakrabban kell ellenőrizni az olajszintet.
Egy kis apró kérdés kimaradt. Alapjáraton ez a Honda löki egy idő után idő után a kék kojtot most vettem észre eddig nem ment nagyon alapjáraton(munka közben nem volt rá szükség :) ). Ez sok jót nem jelent ha eszi az olajat. Tehát a B&S és Honda olajon kívül milyet lehet még ezek a csodákba tenni ami sűrűbb és nem öli meg teljesen? Most nem lesz motor generál még egyenlőre így kicsit még ki kell tartania...
Valahogy nem vagyok meglepődve ezen! Mint kb. sokminden másban is van ilyen... Egyikre a szárkúpban a kínai ilyen matricát tesz a másikra másmilyet azt jó... Sajnos ilyen világot élünk...
Ezt nem tudom, de az itteni "ágdarálósok" esküsznek rá, hogy a 6,5 lovas Zongshen vígan hajtja az ágdarálót míg a többi olcsó típusból még a 7 lovas sem bírja.
Szóval tényleg egy kaptafán készülhetnek a Hondával...
Ez egy káosz ez a Honda géphez rendelés. Kb. az összes hivatalos Honda helyet körbe érdeklődtem mire a Hondata előtt le a kalappal eddig úgy néz ki ők be tudják szerezni nekem ezt a pár rugót, stb. Holladiátol kezdve osztrák meg a fene emlékszik már honnan jönnek majd össze. Szedeginél azt sem akarták tudni milyen gyertya való bele meg értetlenkedtek világnak majdnem még a vércsoportom is bekérték egy vicc... A többi meg kb. le sem sz.rta a felkeresésem. Szóval nem gondoltam volna ennyire nem egyszerű téma ez... Vagy kb. ott tartunk nem érdemes heftelni ezek a gépeket dobni ki azt venni egy újat az annyi. Ennyi időt áldozi rá mire csak pár dolog meglesz... Persze azt hozzá kell tenni ment már ez is eleget így lehet itt a cucc bele teszem és másnap széthullik, de akkor ravatalozás lesz... :)
Sziasztok! Most vettem egy RK02-es kapát. Olajat akarok cserélni, leszedtem a kuplungtól fölfelé de nem találok rajta olajleeresztő csavart. Tudnátok segíteni? Előre is köszi...
Csak, hogy tisztában legyek a dolgokkal esetleg máshonnan is tudsz, szoktál rendelni? Mármint külföldről? Ez itt nálunk egyre döcögősebb úgy kb. minden amint látom... Ahogy haladunk előre a korban egyre nagyobb a hanyatlás...
Írtam ennek a Lajosmizsei cégnek amit itt javasoltatok(stihl, Honda). Eddig válaszra sem méltattak... Lehet ez vakvágány... Még várok kicsit és ha semmi akkor ki lehet őket pipálni...
Én is payPal fzettem vagy virtuális kártyával még belföldön is sokszor. Az én bankomnál van a számlához virtuális kártya is arra csak annyit szoktam tenni ami a biztonságos vásárláshoz kell.
Nagyon köszönöm. Megrendeltem már amit akartam egy itthoni boltól. Bár most jobban utánna nézve lehet nem kellett volna mert nincs jó hírük. Kivárom mi lesz belőle most már. Nagyon jó ár volt, de lehet elcsesztem... Remélem hamarosan elválik.
Biztosan lesz a jövőben amire szükségem lesz így élni fogok a lehetőséggel(én nem vágom azt a témát annyira sőt semennyire sem :) ). Egy elérhetőséget majd küldj már a dik@freemail.hu címre majd írok ha szükségem lesz valamire és meg kozultáljuk a részleteket. Köszönöm!
Szia! Bocsi ,hogy bele kotyogok de én meg tudom rendelni Aliról. Nekem is ilyen van . Idő míg ide ér és még hozzád is el kell juttatni. Tehát 2500ft+helybe a posta. Ha vállalod én meg rendelem neked.
Sajnálom, hogy nem érhető el számodra a külhoni vásárlás. Nálam is ez a gond. Eddig a fiam vásárolt nekem. De megszűnt a PayPal fizetési lehetőség az Alinál. Erre a kártyára csak közel annyi összeget raktunk fel amennyi a várható költség.
A hitelkártyánkat nem áldozzuk fel, mert zsivány világ van.
Ne is mond. Igen odakint jó árak vannak csak sajnos nem értek hozzá és ismeretségem sincs aki be tudná hozatni... Ha lenne megbízható aki behozatná nem kellene ennyit kinlódnom... Ami itt van jóformán minden kintről jön csak itt ökör áron adják. Értem én meg akarnak gazdagodni, megélni, de ott a baj holnapra akarnak... Na mindegy ez van... Emagon találtam tán legjobb áron meg egy másik helyen 3000 körül.
De legalább a benzincsap itt volt a boltban a polcon így egy gondal kevesebb lett... Rendeltem mellé másikat is sosem lehet tudni... :)
Ennél valami kisebb összegre gondoltam... :) Nézegettem őket, de lehetetlen pici pénzből. A fűrész mániások meg szerencsések nekik sikerült pici pénzért (2eur)... :) Mindegy ez nem annyira lényeges jó lesz ezt fülre is...
Ja igen az kimaradt az előzőből. Esetleg valami nagyon nagyon olcsó fordulat szám mérőt tud valaki valahol amivel egyszerűen meg lehet tudni mennyi az annyi. Beállításnál nem lenne hátrány... Gondolom ilyesmiben pici pénzért nincs ami 2T és 4T is jó..
Na ez az ezt találtam én is más oldalon a legjobb megoldásnak. Így a mofakernél van még jobb mert itt azt helyben a boltban is meghozzák. Még a végén kialakul minden... :)
A gcv csapok amúgy lehet tudni hány mm csőre vannak? Még azokat nézegettem...
Mint írtam nem az eredeti karbi van rajta ezért nincs rajta benzin csap. Az eredeti karbin van ezeken a gxv motoroknak. A gcv van külön. A Briggs csapokkal az a gond vastag cső megy rá ezen meg vagy 4 vagy 5mm van tehát nekem valami olyan kell ami kis csőhöz jó.
Azt kell mondjam le vagyok maradva a Honda ismeret terén ! Most néztem olyan új típusok vannak amit én még sose láttam ! Nektek van igazatok ! Én még csak a kétféle főtengelyű motorokat ismertem eddig de hogy azokon belül is lett más betűjelű motor hát én ezt nem tudtam ! Nem értetlen tudatlan vagyok ,van ilyen !
Na akkor csináltam fotót miről is akarok infót. Van itthon GCV-160 is meg van ez a gxv-140. A henger ugyan úgy áll rajtuk(vízszintesen hacsak be nem néztem, de ekkorát csak nem tudok :) ).
Tehát amire mutatok most egy "kokányolás" (rugó) megy vele, de nem az igazi. A karbi egy kínai valami az eredetit még az elkőző gazda valamiért cserélte sajnos. Az sem biztos az igazi, de ez van. Ingyen jött a gép...
Tehát ez a kis rugó kellene. Olyan 40mm körüli lehet.
Ja igen és ilyen "kisebb" benzin csapot ami erre jó tudok valahol venni, rendelni?
Jöhet ha van 8mm csavar legyen a lyuk és olyan 8mm lenne talán a jó 1db egy kivezetéses, és kettő két kivezetéses kéne . 6-os csővel találtam csak eddig ,de ha az lenne hát az is jobb mint a mostani ami még véknyabb .