A héten kuplungot cseréltem a járgányon az udvaron oldottam meg felbakolva, a bölcsőt nem vettem le. Féltem nekifogni mert sosem csináltam ilyet, de így utólag gyerekjáték volt. Elejétől a végéig nekem 7 órát vett igénybe a javítás, ha vki bele akar vágni bátran javaslom és tanácsokat is adok. Eszem ágában sem volt nekifogni a cserének, csak sajnos nagyon inkorrektek voltak a szervízek, szerelők akikkel beszéltem ezért döntöttem a javítás mellett. Egy helyen sem akartak vitt alkatrésszel dolgozni. Szinte mindegyik szerviz akarta cserélni a kettős tömegüt. 500-600K árajánlatokat kaptam vagy nem mondtak árat azzal etettek hogy majd megbontás után .... Cserélve lett a kinyomocsapágy, nyomólap, a kupluntárcsa, 1 db kerékcsonkanya + olaj a váltóba. Az egész 55000 Ft volt. Rover 75 Cdt tourer 2004
Na ha minden igaz megvan a megoldás, egy ausztrál srác járt ugyan így. A biztosíték doboz alatti csatlakozókat kellett megtisztítani. Egyenlőre jó, remélem így is marad.
A minap kiszakadt az egyik fém fékcsővem egy nagyobb fékezésnél, csere (összes cserélve lett) majd légtelenítés után az alábbit tapsztalom. Ha jár a motor szép lassan majdnem teljesen bemegy a fékpedál. Igy bement fékpedál esetén is megmarad a fékerő. A következő megnyomásábál fent fog és kemény, csak ha tovább nyomom a pedált akkkor szép lassan lekúszik nem megy be tövig úgy 80% -ig onnan tovább nem megy lenteb. Álló motornál 2-3 pumpálás után kökemény és utána akárhogy nyomom nem megy lentebb úgy marad.
Sziasztók! Érdekes problémába ütküztem! Az egész ott kezdőtött, hogy egy hete leesett az ékszíjam, persze kiderült főtengelyékszíjtárcsa ment tönkre. Elvittem szerelőhöz, kicserélte (idegen szerelő, mert pont nem a lakhelyemhez közel történt a baj) Hazahoztam, másnap reggel vettem észre, hogy nem minden irányjlezőizzó üzemel mikor nyitom az autót (konkrétan csak a jobb hátsó és bal első, az oldalsók sem mentek). Ezután körbenéztem az autót, nem volt jó a féklámpa (egyik sem), nem világított a bal oldali tompított és a jobb oldal távolsági sem. És belül a műszerfalvilágítás sem ment. A műszerfal visszejelző nem írt hibát, nem jelzett kiégett ízzót sehol, az index kattogás is normális volt, nem utalt semmi arra, hogy nem menne, ki lenne égve. Mire oda értem a munkahelyemre minden rendben volt. Aztán két napra rá megint nem volt jó, majd hétvégén megnéztem pár csatlakozót, lámpa kapcsoló modul csatlakozót, biztosítékokat, minden jónak tűnt. Ez után sem oldódott meg a probléma, majd másnapra újra jó volt, ment 2 napig aztán megint rossz. Szereztem odb kábelt, és laptoppal ezt olvastam most ki vele. A laptopról tudom működtetni az összes világítást külön külön a control menüpont alatt. Van a jobb első kerékjáríti ívnél a műanyag takaró alatt valami olyan kábel, amit a szerelő esetleg széthúzhatott volna, vagy lenne ott földelés, ami esetleg nem érintkezne rendesen? Eddig akit próbáltam autóvillamosságist kérdzeni, egyik sem akarta vállani, vagy csak majd 3-4 hét múlva.... Találkozott már valaki hasonló hibával?
hello mindenkinek. ha v.kit érdekel elado egy Rover 75 ideiglensen forgalombol kivonva2 éves vizhűtő.eves első lengéscsillapitok,generátor .öninditó,szervoszivattyu .klima kompresszor kifogástalanul tette a dolgát a motor hengerfejes, 3x csinálták de xarulkb 5-5 ezerkm tudtak
A BMW támcsapágy majdnem jó, 5 mm-el közelebb vannak a csavarok és így nem lehet betenni a toronyba. De könnyen orvosolható, mindkét csavart levágtam 2 lyukat fúrtam majd új csavar be hegesztéssel lerögzítettem. Kb 45 perc volt mindkét csapágy átalakítása, és 3200 Ft-ból kijött a két csapágy. Kínából 15000 jött volna postával együtt a 2 db. Itthon boltban nem találtam. Bontottat meg 12000 Ft/db áron akartak adni ..
Köszönöm a linkeket. Nézegettem a Bmw e46 gumicsapágyát ami képen nagyon hasonló. Úgy gondoltam probaképp berendelem a legolcsbbat 1500 Ft, és ha jó akkor hajrá...
Rover 75 Tourer Cdt , A minap kénytelen voltam kicserélni a hátsó lengéscsillapítókat. Az egyikre annyira rá volt rohadva a toronyhoz illesztő gumiszilent hogy lehetetlen volt roncsolásmentesen eltávolítani. Esetleg ha valakinek lenne egy használt jobb állapotű az érdekelne. Egy bolt ajánlatában sem találtam.
Nincs külön rögzítés, a gumi tömitésbe kell belenyomni egy kicsit oldalsó irányból, és utána függőleges helyzetbe bepattintod a tartályon lévő helyére. A tartályon kialakított helyre elég szorosan illeszkedik, az rögziti.
Köszi! Megtörve nincs, azt végignéztem, meg a fúvókákat is kipucoltam. Igazából azt nem tudom, hogy a szivattyút mi rögzíti oda a tartályhoz, hogy normálisan zárjon(mert kifolyik a szivattyú aljánál, ha feltöltöm). Vagy csak simán rá kell nyomni a gumitömítésre, és ennyi? Mert ez így elég fura lenne. Már rendeltem másik szivattyút, de a képeken ott sem látok semmi rögzítőt, bajonett zárat, vagy valamit. Ezek szerint csak a tartályon kéne megszorulnia?
A szabad csatlakozó a fényszórómosó szivattyújához tartozik, - amelyik járműnél van olyan - Ez egy az ablakmosóénál nagyobb méretű és teljesítményű szivattyú a tartályon nálad is ott van a helye egy kicsit előrébb és feljebb mint ahol az abakmosó szivattyú van. A géptető zsanérnál ahol feljön a cső nincs megtörve esetleg?
Sziasztok! Tudja valaki a képen látható csati hová való, illetve minek a csatija? Az ablakmosó tartályom a szivattyú kivezetésénél, ahova rámegy a gumicső ott engedett, azt csináltam meg, de a szivattyú csatija az a helyén van, viszont ez nagyon hasonló, és egy kábelkötegen belül jön a szivattyúéval. Nagyon úgy néz ki, hogy nem is volt sehova csatlakoztatva! Viszont az ablakmosóm csak hugyozik. ?????????
A tavaly akksi cserekor mértem nyugalmit akkor 55mAh volt. Ha kitavaszodik melegebb lesz a végére járok mert a 650mAh az nagyon sok. Szerintem valahová víz kerülhetett vagy valamelyik csati kontaktja korrodált vagy vezeték sérült. Sajnos idő rabló munkának igérkezik. Mértem testzárlatra de az szerencsére nincs jelen.
Sziasztok, A minap az alábbi problémával találkoztam Rover 75 Cdti 2004 Pár napig nem használtam az autót és ezalatt az 5 nap alatt fullra lemerült az akku. Feltöltöttem az akkut és mértem egy nyugalmi áramfelvételt ami 650mAh lett ami 5 nap alatt teljesen lemerít egy 75Ah akkut. Először a motortérben szedtem ki a nagyteljesítményű biztiket és az FL3 jelzésünél ment át a fogyasztás. Utána kiszedtem az utastérben az FL3 tartozó biztiket, és 4 biztin keresztül fogyaszt 650 mAh az alábbiak szerint. 29 bizti műszeregység 150mA 32 bizti távirányítós ajtózár és egyéb belső világítás(nem kabin világítások mert az a 7 biztire van kötve)120mA 34 bizti levegő újra keringető,ablakok 210 mA 36 bizti riasztó hang és immo 180 mA Mindegyik bizti 5 A Mostanában elég sokat esett és párás nagyon a levegő csak erre tudok gondolni. A tűzfalnál mindkét oldalon ki volt takarítva az ősszel, lefolyik a víz. Le is ellenőrztem ma száraz minden. Nincs kedvem szétkapni az egész autót. Van valakinek vmi ötlete hogy mi szívja el a kakaót?
köszi, ez volt a baj, illetve el volt törve maga az a kampós szar, ami belemegy a fékbetétekhez. Azt viszont nem tudom, hogy az újnak a csatis vége, az hová megy, mert ha le kell bontanom miatta a fél autót, akkor inkább elvágom és a régivel össze blankolom. Feltéve, ha így is működni fog.
Nekem is ilyen problémám volt. Csak én addig nem foglalkoztam vele mig el nem kezdett folyamatosan világítani. Nàlam az első keréknél a visszajelzö kàbele sérült meg majd el is szakadt, gondolom a szakadáskor kezdett el folyamatosan világítani.
A szakadást forrasztással orvosoltam azóta nincs gond.
Találkozott valaki olyan hibával, hogy a fékbetét kopás jelző pár kilométer megtétele után kigyullad, pedig a fékbetétek szinte újak. Leállítás után hiba eltűnik, aztán indulás után van, hogy 5 km, de van hogy 50 km után újra kigyullad.Nem probléma, csak idegesítő.
Szia! Köszi, a jobb első üveget tegnap szereltem be, azért nem írtam addig, mert hátha valami gebasz lesz ezzel is. Holnap megyek a jobb hátsó ajtóért. Szal egyenlőre nem kell semmi, de ha mégis, majd jelentkezem. Üdv:R.
2009 augusztusa óta vagyok egy 75-ös boldog tulajdonosa. Most viszont szeretnék megválni Tőle. Jó pár javítás lenne esedékes, de már a fogyatkozó lendület okán (a 66. évemet kezdtem a nyáron) nem sok ambícióm van a dologhoz, bármennyire is szeretem az autót. Ezért elsősorban donorautónak gondoltam, hogy érdekelhet valakit.
Vagy 7 év múlva már OT-s rendszáma is lehet.
Azért írok Nektek, mert nem szeretnék "tesókkal" üzletet kötni - a kézenfekvő okok miatt.
2000-es gyártású, Club (közepes) felszereltségű, plüss üléses Rover 75, 2,5 literes V6 motorral, kb. 310 000 km-es futásteljesítménnyel, 2022. októberig érvényes (lejárt) forgalmival.
Évek óta a kelleténél némileg sűrűbben kellett a motorba tölteni a vizet, mígnem 2021. őszén a fiam kivitte használni Németországba, ahol meghajtotta, ami miatt a hengerfejtömítés végleg átégett. Még éppen hazaértek vele sűrű víztöltögetések közepette, itthon én egyszer mentem vele utána, 140 km-es úton kb. 3 liter vizet kellett utána tölteni a hűtőbe.
A hűtővizet ezután leengedtem. A motorja (a hengerfejtömítést leszámítva), a váltója, futóműve jó.
Több, mint másfél éve áll. 2023. áprilisban még beindult, pár másodpercre indítottam csak be.
Az ABS (mivel a bal első keréknél a vezeték egyszer (autószerelő által) rosszul lett visszaszerelve a rögzítőjébe, hozzáért a gumi oldalához és az elkoptatta) nem működik.
További hibája, hogy a hűtőventilátor automatikus hőfok-kapcsolója nem működik, emiatt hosszabb araszoláskor (pl. budapesti forgalom) hajlamos forralni a hűtővizet. Ezt a légkondi használatával ki lehet küszöbölni, de a végleges megoldás a javítás lenne
Az akkumulátor az állás alatt, a többszöri töltés ellenére azóta tönkrement.
Ami a képeken nem látszik: a motorháztetőn, a tetőn- és a csomagtér tetőn a lakkréteg leválófélben van. Maga a festék OK.
Az autó színe egyébként Arden green, azaz Ardennek-zöld, ami egy sötétzöld árnyalat, ami a fényviszonyok függvényében néha sötétkékes árnyalatot is mutat.
Egyéb hibájáról nem tudok, alkatrésze nem hiányzik (a katalizátora is megvan).
Komplett, közel 800 oldalas angol és magyar nyelvű szerelési (javítási) gépkönyv áll hozzá rendelkezésre (letöltés után én fordítottam magamnak magyarra, angol nyelvi fordítóként dolgozom Kazincbarcikán, a BorsodChem-ben.). Az angol eredeti szöveg is megvan, 2 spirálozott könyvben.
Komplett áramköri rajzok is rendelkezésre állnak színes, A3 oldalakon kinyomtatva. Ezeket az autóval együtt átadnám a vevőnek.
Az árat illetően én 219 ezer HUF-ra gondoltam, esetleg némi alku a helyszínen belefér. Az autó Kazincbarcikán van. A háznál akna is van a garázsban, alulról is meg lehet nézni a Rovert.
Akit ily módon érdekel az autó, az felveheti velem a kapcsolatot e-mail-en: jardanhazydezso58@gmail.com címen (ezt javaslom, mert a telefon sokszor nincs nálam (nem vagyok egy telefonfüggő valaki), vagy telefonon: 06 70 308 7955 számon. Esetleg kérésre tudok még további képeket küldeni.ha szükséges.
Mégis csak kellene az a jobb első ablak, mert amit küldtek az egyik bontóból, csupa karc, illetve kellene a jobb hátsó ajtóhoz az a fém "távtartó", ami a fix kis ablak és a lehúzható ablak között van(csatolt kép).
Vagy ha tudtok valami Rover bontót, az sem lenne baj.
Nagyon köszönöm a sok utánna járást , én is kutattam ahol tudtam, eljutottam odáig, hogy megy az autó, igaz szakbarbár módszerekkel (elvágtam néhány kábelt, néhányat leföldeltem, a motorvezérlő felől és ha lehúzom az aksit meg vissza valamiért úgy érzi hogy oldottam az immot, de nem mindig. Fogalmam sincs miért. belső ventilátor elment úgyhogy biztos hogy rossz kábelt is elhuztam, Plussz még egy megfigyelés ami megint csak nem megalapozott, de vontatás közben ugyancsak indult az autó egy idő után)meg nèmi szerencsèvel, most ott tartok ,hogy talán tudnak hozzá klónozni igy tàvit, utánna visszakötözök mindent gyárira, aztán megosztom ami letisztul és nem csak vakszerencse vagy csak valami anomália. Mert tudom, hogy ennek technikailag nem sok értelme van. Nem is értek hozzá, de valahogy akkor is meglesz ez!!! :D
Bár ehhez előbb el kell küldeni nekik az eredeti vezérlőt és távirányítót, hogy felprogramozzák a saját cuccukat rá (az ECU-felé azonosítania kell magát az immovezérőnek). Akkor már olcsóbb a pscan-ost megvenni, és kikapcsolni az immot vele.
A Key code ami a bilétán van baromira nem egyezik az EKA kóddal (Emergency Key Access code). A kód az autóhoz kapott biztonsági kártyán szerepel. Ha külföldi, vagy nem kaptál hozzá szerviz / használati útmutató könyvet akkor szívás.
Ha netalán mégis megtaláltad, akkor a következőt kell csinálni:
1. Rakd be a kulcsot a zárba és fordítsd el a záró irányba és tartsd ott 5mp-ig, majd elengedheted.
2. fordítsd annyiszor nyitó helyzetbe amennyi az első számjegy.
3. játszd el ugyanezt záró irányba, természetesen a 2. számjegyszer.
4. ismét 3. számjegyszer a nyitó irányba
5. 4. számjegyszer a záró irányba
6. Ha mindez megvan fordítsd egyszer nyitó irányba.
Ha mindent jól csináltál a riasztó visszajelző lámpái abbahagyják a villogást és a motor beindítható. Én már próbáltam, működik.
Ha helytelen kódot adtak be, figyelmeztető sípolás hallatszik, amikor a kulcsot zárt helyzetbe fordítják. Ebben az esetben:
nyissák ki és csukják be az ajtót (ezzel törlik a hibát)
adják be ismét a kódot.
FONTOS! Három elrontott kísérlet után a biztonsági rendszer tíz perc várakozási időt iktat be, ami alatt a rendszer semmilyen kísérletet nem fogad el a kód beadására.
Ha az indításgátlót hatástalanították, addig nem aktiválódik, amíg nem a távirányítót használják az autó bezárására. Vagyis csak egyszer kell helyesen inaktiválni az immót.
Problémám az, hogy nem indul az autó. A motorhoz nem jut el a benzin. Valószínű, hogy az üzemanyag szivattyúval lehet a probléma. Érdeklődők, tud-e valaki abban segíteni, hogy a tankban lévő szivattyú hol van pontosan és hogyan lehet kiszerelni? Házilag megoldható-e?
(Megnéztem és ennél a típusnál a hátsó üléssor alatt nincs nyílás az üzemanyagtank felé.)
Rover 25 2001 1.4 103Hp, ma fedeztem fel, hogy a kiegyenlítő tartályban megjelent némi olaj. Tudtok ajánlani olyan személyt, szervizt, aki sikeresen cserélt már K motorban hengerfej tömítést, esetleg, ha mélyebb problémái lennének attól sem riad vissza. Elsősorban Budapest-Szolnok vonalon lenne ideális, de bárhova hajlandó vagyok elvinni, ha elvállalják.
Nem csak hf tömítést kell cserélni, hanem csavarok is mindenféleképpen újak kellenek.
Tanulmányozd a szerelési kézikönyvet, meg van adva mik a síktól való eltérés határértékei.
De ha szerelő csinálja, úgyis azt mondja, hogy síkoltatni kell, mert abban van a pénz.
Olyan szerelőt keress, aki csinált már K-motort. A szerelési kézikönyvben az is benne van, hogy mire kell vigyázni, nehogy kimozdulni a hüvely, mert akkor még alul folyik a víz, hiába a tömítés csere, újra szét kell szedni, új tömítés, új csavar...
Ha a hüvelyeket is kiszeded, újra ragasztod, akkor a hüvely kiállásra kell figyelni.
Köszönöm a segítséget! Nekem minden működik rendesen. Ha nem volna a kiegyenlítő tartályban olajos a víz akkor nem is tudnám hogy valami nem jó! Egy normális szerelőt kell találnom aki meg tudja csinálni , (ami nem egyszerű!)
Akkor épp itt az ideje. Ha jól meg van csinálva, sokáig bírja utána, az enyém 2013-ban volt, azóta vízproblémám annyi volt, hogy eldurrant egy gumicső.
A vizes olaj valóban nem a legjobb kenőanyag. Nem régen cseréltem olajat és a régi olaj nem volt vizes. Az autó egyből indul ,nincsenek indítási problémák. Nem volt még sosem megbontva a motor ezért nem tudom ,hogy érdemes e hozzá nyúlni!
Rover 414si hűtőfolyadék a kiegyenlítő tartályban olajos. (kapuccínós). Valószínű ,hogy a hengerfejtömítés ment tönkre! Viszont az autó nem rángat , rendesen megy ,van benne erő is! Hetente kell kb. 1-2 deciliter hűtőfolyadékot után tölteni. Télen a kipufogóból fehér füst (pára) látható! A motor még egyszer sem volt megbontva! Az egyik szerelő azt mondta ,hogy addig nem szabad megbontani amíg nincs különösebb baj és rendesen megy. Mi a véleményetek? Nem szeretném ,hogy később valami nagyobb baj legyen!
Repedezett a hosszbordás ékszíjam, cserélni fogom. A klíma is erről az ékszíjról megy? Vagy annak is van külön szíja? Fentről nem látok le, egy szemrevetel miatt nem bontanám le alul.
Szia! Én pár hete csináltam meg, a két hátsó lámpánál, és a hátsó szélvédő alatti krómléc patentjainál(nem azok a patentok, amik a krómlécen vannak, hanem amik a gumis "lécet", amire megy a vékony krómcsík rögzítik a kasznihoz!!!) jött be a víz. A két lámpa egyszerű, leveszed, megtisztítod, és ott, ahol érintkezik a kasznival, szilóval körbe nyomod, és kész, a patenteknél úgy csináltam, mivel mindnek le volt törve a rögzítőlába, ráadásul a szélvédőt valamikor rosszul rakhatták vissza, ezért rálógott a patentokra, így ki sem lehetett venni őket, ha újakat veszek, azokat meg nem lehetett volna betenni, mert eltörtek volna. Szóval az összes négyszögletű lyukhoz alulról hozzáférsz, így alulról szigszalaggal beragasztod, és így felülről be tudod szilóval kenni, ezzel megszünteted az eredeti négyszögletű lyukakat. A törött patentokat(láb nélkül, közepén egy lyukkal) szintén bekened szilóval és opelcsavarral(a patent közepén levő lyukba pont belemegy és a feje is éppen passzol) kb 1 centivel jobbra vagy balra odébb fúrod(én a régi szögletes lyukra ragasztottam a szélét, így jobban véd, nem gond az eltolás, mert a díszléc rögzítőit tudod tologatni, ja és a csavart is kend be szilóval). Pár óra alatt a sziló megköt, mehet vissza a díszléc a helyére. A múltkor több órás eső volt, csont száraz maradt a csomitartom. Ha valami nem világos, nyugodtan felhívhatsz(305816207). Persze, ha neked a szélvédő nem lóg rá, akkor Rimmeren tudsz venni patentokat, de nekem ez sajnos nem volt opció, hacsak a szélvédőt előtte ki nem veszem. Üdv: Robi
Ma találtam meg hol ázik be, csomagtér oldal kárpitot elhúztam, kívül van a króm dísz csík és annak a felfogató patentjeinél ázik be és folyik a pótkerékhez a víz!
Ilyen patentet keresek hozzá mert mindegyik alatt elérett a gumi szigetelés és beengedi a vizet!
lányom majd összeszarta magát, amikor jött haza melóból, és a tükörbe nézet, mi a fene lóg ott. Én amúgy úgy gondolom akrilos szilóval fogom visszatenni, mert a széle kemény a lyuknak, ahová bemegy, majd aláducolom, amíg szárad pár órát
Ma szereltem a kéziféket, de a qrva kutyám közben elcsórt egy alkatrészt amit azóta sem találok. Ha valakinek lenne egy darab vagy tudna segíteni abban, hogy hol vegyek akkor az sokat segítene. Ideiglenesen beraktam egy lapos vasat a helyére, de így nem a legjobb.
Elolvastam, köszönöm. Hát marad ilyen keményen ez így túl macera. Ha nyomólap kuplung szerkezet, kinyomócsapàgyat cserélem akkor könnyebb lesz valamivel? Engem nem zavar mert a B2200 - hoz képest vajpuha az R75 kuplungja, a legtöbbet úgyis a B2200 vezetem.
A minap a sógorom vezette a Rover 75 CDT járgányom és azt mondta, hogy nagyobb erőt kell kifejteni a kuplung pedál lenyomásához mint egy bowdenesnél, és másnapra izomláza is lett. Engem meglepett a dolog mivel ezen kivül egy 30 éves Mazda B2200 -ast hajtok évek óta, és annak tényleg nagy erő kell a kuplung lenyomásához és mivel a Roverét könnyebb lenyomni nekem fel sem tünt. Gyorsan ki is próbáltam egy jó pár szgk-t és tényleg igaza van azokhoz képest erősebben kell taposni. R75-őt nem volt lehetőségem próbálni mert nincs az ismeretségi körömben. Ezért itt érdeklődni hogy tényleg ilyen kemény? Vagy valamelyik munkahenger vacakol?
A kézifékem teljesen tropa, rendbe akarom tenni. Az a problémám, hogy azt a tányér szerű lemezt amihez fogatva van a fékbetét meg minden sehol nem találok. Muszáj cserélnem mert teljesen szét van rohadva. Mi annak a neve vagy hogy keressem?
félsiker, az ülés kinn van(közben majdnem agyvérzést kaptam az erőlködéstől), viszont ami alatta van "szivacs", az a vizes, azt viszont csak úgy tudom kivenni, ha a támlákat is kiveszem. Szóval annak mi a módja?
köszi mindent, meló után megpróbálom. Az elején csak a két szélét kell feltépni? Mert arra én is rájöttem, de nekem mintha a közepén is fogná valami.
Ja, és nálam valahonnan felülről jön a víz, szerintem valamelyik patent a díszlécnél, de eddig még nem bírtam rájönni, igaz, túl sokat nem foglalkoztam vele, mert az utastérbe sosem jutott be a víz, így nem is volt büdös. a csomitartóból meg könnyen kitöröltem, illetve kiszárítottam.
Egy 2004-es Rover 75 1.8t autóm van. Tavaly nyáron volt egy olyan probléma, hogy az autó néha megtorpant, rángatott, vagy leesett az alapjárata. Ezután kapott új iridium gyertyákat és lambda szondát is.
Majd a motor decemberben felújításon esett át, mert tavaly szeptemberben motorhibával kellett haza jönnünk 640 km-ert egyhuzamban. Mire haza értünk a dugattyúgyűrűk és hengerfejtömítés is cserések lettek. A felújítás után több mint 200 km-ert hibátlanul futott a kocsi, majd elkezdett teljesen random körülmények között egyszer-egyszer "kimaradni belőle az erő"
A diagnosztika jelezte már a főtengely jeladót és a szervó olaj szint érzékelőt is (ez utóbbi el volt törve és túl sok adatot küldött a motornak, ami miatt vészhelyzeti funkcióba kapcsolt; ilyenkor a check-engine villogott és rángatott a motor) ezek már cserélve lettek, az erős rángatás és chech-engine villogás megszűnt, de a random és pillanatnyi erőkimaradás még mindig fenn áll és elég kellemetlen. Van amikor 30-40 km-en nem jelentkezik a hiba és van amikor 20 km alatt 4-5ször is előfordul. Persze amikor szerelőnél van, sosem produkálja és a diagnosztika sem ír semmi hibát....
Volt már valakinek hasonló problémája (akár más) benzines autóval?
Ui.: Amikor lambdaszondát cseréltünk, én vettem az alkatrészt és elvileg jó a roverhez, de a szerelő jelezte, hogy a kábel neki másnak tűnt ahoz képest, mint ami eredetileg benne volt. Ez esetleg okozhatja a gondot?
Ha a bölcsőt nem szeded le akkor van egy kicsi hely ahhoz hogy a váltót félre tudd tolni annyira, hogy a kuplungot le tudd csvarozni és a kinyomó csapágyat kicserélni.
Viszont az biztos, hogy kurva anyázni fogsz annyira kicsi lesz a hely. Kb félig lehet a lendkerék kombóról letolni így. Nőgyógyászati kezekkel sikerül lecserélni a cuccokat.
Egyszer csináltam, soha többet. Inkább lelazítottam a bölcső csavarjait, kormányoszlopot, futóművet és kényelmesen kiszedtem a váltót.
Légteleníteni mindenképp kell, hiába van rajta az a fasza gyorscsatlakozó, levegő fog bele kerülni a rendszerbe, de ez a legkisebb probléma :)
Sajnos nem tudtam nekifogni a hétvégén a kuplung cserének mert nagyon esőre állt az idő csak az udvaron tudom csinálni nincs garázsom.
A bölcső leszedése nélkül ügyeskedéssel le lehet bontani annyira a házat hogy végre lehessen hajtani a kuplung cserét? Ahogy nézegettem szerintem annyi hely éppen akad de tévedhetek is.
Az új munka henger behelyezése után kell légteleníteni?
Ne tedd fel az egytömegű lendkereket, mert kurva szar lesz 2000 alatt ( rezonancia hegyek,stb kb mint egy lepukkant fiat regata dízel :) ).
Kipróbáltam kb 500 méter után fordultam vissza a garázsba oszt bontottam szét megint.....
Bármelyik munkahengert megveheted, mert úgyis kibírja a következő cseréig. Lendkereket már ujítottam fel kétszer ( egyszer vettem újat is, de soha többé nem teszem. ) igaz viszonylag sokat megyek kb 300ekm-et elmegy ( már aki csinálta nekem, gondolom van máshol is ilyen szaki ).
Nyomólapot nem cseréltem, mert nemigazán volt kopott még asszem az eredeti van benne, bár nem tudom rég volt, hogy ott turkáltam. Tárcsát és munkahangert szerintem elég cserélni jó lendkerék esetén. Munkahengeren mindig elkopik a rögzítő bütyök így ha még jó is volt akkor is bajos összerakni
a rendsuert, mert mindig ki fog ugrani a helyéről az előfeszítő rúgó miatt.
Meg kellene próbálni kinyitni a légtelenítőt. Ha kis nyomással jön ki folyadék és utána ideig-óráig jól működik akkor elég lehet egy kuplungfőhenger is.
Rover 75 Cdt, a tegnap előzés közben 5. sebességben padlógázt nyomtam és azt tapasztaltam hogy 2200 fordulat fölött a fordulatszám hirtelen felugrott 3000-3500 fölé, de az autó nem vagy alig gyorsult. Utána kipróbáltam 4. fokozatban is és ott is ugyanezt produkálta. 3. fokozatban már nem tapasztaltam. Ha fokozatosan nyomtam a gázt akkor szépen gyorsult nem jelentkezett a probléma csak ha lepadloztam. A kuplung pedál normális közép alsó szegmensben fog nem fent nem tapasztaltam változást.
, Vagy ha valaki megtudná mondani , hogy a benne lévő kristály milyen típusú? Ha van valakinek egy rossz távírányítója de, a kristály benne van az is érdekelne!
Ha valaki tud segíteni a következő kérédésekben ha más nem de információval azt megköszönöm.
Szert tettem egy 75 2.5 V6 automata autóra. (osztrák hiányos papírokkal) Nem sok pénzt adtam érte. Gondoltam jó lesz majd alkatrésznek ha más nem.. De ahogy nézegetem, látnék még benne fantáziát... A kaszni egész vállalható.. A küszöbök hátsó része javítandó.
Viszont már kannibalizálták. Katalizátor levágva. Motor megbontva. Nincs információ róla. A két kissebb vez.mű szíj a helyén. Az első szíj a csomagtartóban. Mint ha a hengerfej is le lett volna szedve..
A kérdés:Érdemes ezzel egyáltalán foglalkozni ?
Nyilván hosszútávú munka lenne.. De azért ne kerüljön többe, mint egy hasonszőrű jó állaptú.
Létezik bontott katalizátor valakinél? Vagy mindegyikkel a csővágó végez..
Valakinek van vezérlés rögzítő készlete? Esetleg eljönne segíteni a motort beindítani ?
Ha a motorja jó lenne talán érdemes lenne foglalkozni vele. Ha nem, akkor alkatrész lesz belőle. Az autóban 196.000 km. van.
Ha a kijelzőt vezérlő IC-je megvan akkor baráti áron is meg lehet oldani. Szerintem ezt a kijelzőt nem csak az autó iparban használták kizártnak tartom, hogy fejlesztettek egy újat. Inkább szétnéztek a piacon és berendeltek valami kínai vackot.
Az enyém is pixeles most tavasszal akarom lebontani és megnézni hogy milyen módon csatlakozik a panelhez.
Meg arra is kíváncsi vagyok milyen kijelző van benne pontosabban a gyártója érdekel mert akkor lehet olcsóbb alternatívát találni. Abban bízom hogy csatlakozó tisztítással vagy átforrasztással jó lesz.
Általában mikor ilyen kijelző hibám volt (nem autóknál ) az esetek 95% mindig csatlakozási gond volt.
De ha már benne vagy az elektronikában. Van valami ötlet vagy alternatíva a műszerfal pixel hibára ? Ugye ez a hiba vagy van, vagy lesz.. De biztosan utól ér.
Aliéknál 50 ft. körül adnak egy új kijelzőt. Idehaza is javítják kijelző cserével. Esetleg egy olcsóbb megoldás?
A lámpa sem ég a műszerfalon, teljesen jó ezzel a hall szenzorral az ABS. Még egy kis ideig hagyom teszt céljából utána kicserélem.
Egyébként mikor az ABS miatt kipakoltam a szkópot az obd -re rákötöttem a 8 csatornás logikait és lestem a kommunikációt hogy a rákötött cucc (VAG kébel toaf, lentebb ajánlották) milyen formában kérdez és milyen választ kap, majdnem soros.
Mikor láttam hogy viszonylag egyszerű rendeltem is egy Elm327 IC -t megépítem a saját olvasómat van egy kis időm és elszórakozók vele,
Én az autómon biztosan kicserélném a szenzort. Műszakin előfeltétel, hogy visszajelző, hiba lámpa nem jelezhet a műszerfalon. Ez azonnal bukta. Persze ezt is megoldják sok helyen "okosba".
Futómű ellenőrzésekor az aknában nézik a gömbcsuklók és egyéb alkatrészek állapotát. ha a "mókolás" jól sikerült nem veszik észre. De ha kiszúrják, rögtön bukta, vagy drágább lesza a műszaki...
Nemrég volt egy kis problémám a jobb első ABS szenzorral itt kértem tanácsot hogyan bányásszam ki a régit. Rendeltem újat de amíg megérkezett végeztem egy kis házi mókólást mivel hétvége is beleesett ezért nem bírtam nyugton maradni az új megérkezéséig.
Felemeltem az autó és a bal elsőn szkóppal elkezdtem nézni hogy milyen jelet ad ki (egy hordozható köszörüvel állándó sebességen fogott a kerék) négyszögjel volt sebességarányos. Volt itthon a fiokban egy halom TO92 tokozású bontott szenzorom gondoltam megnézem hátha akad olyan karakterisztikájú közte ami megfelel, egy jó órás probálkozás után találtam is egyet ami majdnem olyan volt, 0,25-0,3V volt az eltérés a csúcson. A régi csatival behörcsögöltem azóta is az van benne teszi a dolgát.
Működik a km óra üzemanyagszint jelző, és az ABS is 50 Ft-ból meg lett oldva.
Ami aggaszt az az hogy a beépített szenzorról nem lehetett leolvasni a típusát így nem tudtam megnézni az adatlapját hogy milyen paraméterekkel rendelkezik lehet nem bírja a minuszokat hőingadozásokat stb...
Közben esz a fene, hogy vettem másik szenzort "fölöslegesen"
Nemsokára viszem műszakiztatni. Érdemes kicserélnem? Átmegy így? Lehet észre sem veszi a vizsgabiztos a mokólást.
Jobb kerék,kerékjárati műanyag betét,motortakaró leszed. Akna vagy csápos ajánlatos. Motor alátámaszt (krokodillal vagy csápos esetén váltóemelővel)és a motortartóbakot leveszed,akkor tudod mozgatni a blokkot igény szerint. Így jobb lesz a hozzáférhetőség.
Ha már ott vagy ellenörizd a vízpumpát is,innen már nem nagy cucc kicserélni azt is.
Azért mondom mert ha rosz akkor pont a termosztátházra veri a hűtöfolyadékot!
Rover 75 cdti 2004 a termosztát háznál szivárog a hűtőfolyadék, már vettem új termosztátot csak a hideg miatt nem fogtam neki. Ahogy néztem alig van hely, valaki küzdött már termosztát cserével, minden jó tanácsot, tapasztalatot szívesen meghallgatok.
Megvételre keresek olcsón, akár jelképes áron Rover 75 gk-t. Csak automata váltós érdekel. Elsősorban benzines V6. De lehet diesel is. Csak műszaki hibás érdekel.(V6 benzinesnél ez nem nehéz...de akár váltóhibás is lehet. Vagy elektronikai hibás. Mindegy.)
A karosszéria legyen egyben,ne legyen elrohadva. Esetleg kisebb sérülés nem probléma. Lehetőleg bőr belsős legyen elfogadható állapotban.De ha szövet az sem baj. Annyi csak az igény, hogy legyenek meg a papírjai, forgalomba vissza helyezhető legyen.
Nem baj ha pajtából, vagy a szénakazalból kell kihúzni.
Remélem vannak még ilyen autók. Talán a szomszédban, vagy egy ismerősnél letakarva árválkodik szebb napokat remélve.
Vagy egy tanyán a fészerben porosodik.
Lehet teljesen "el vagyok varázsolva" ... De sokszor látok teljesen épkézláb autókat a bontóban végezni...Nagy kár értük..
Ha esetleg tud valaki ebben segíteni hálás lennék érte. Ha úgy gondoljátok, hogy a Holdon élek, azt is megmondhatjátok, csak ha lehet kulturált formában tegyétek.
És a klíma renszered jó? Mert annak a nyomása alapján kapcsolja a motort illetve 5 fok alatt be sem kapcsol. Az az ha nyáron 70-80-al közlekedsz akkor fújja a hideget?
Azt tudni kell hogy ha rendben minden az autóval és nem használod vagy rossz / gyenge a klíma, akkor bizony elég extrém körülmények kellenek ahhoz hogy az bekapcsoljon.( iszonyat kánikulában mászta fel egy emelkedőn , 1-esben mer a 2-est már nem bírta, jó 20 perc után kapcsolt 5 percre)
Lehet szénkefés .Klasszikus szétcsavarozós módszerrel nem lehet szétszedni de megoldható a javítása.
De 2x is találkoztam olyannal, hogy a fokozat kapcsoló vezetéke eltört azért nem működött.
Valahol a balelejében van egy csatlakozó és annak a tövében.
Jobb kormányosnál is. A jeladót egy csavar tartja, ha nincs belerohadva a kerékagyba akkor kijön szerszám nélkül is, ellenkező esetben akár fúró is kell a kiszedéshez. Mielőtt nekiesnél, nézd meg, hogy nincs -e a vezetéke kidörzsölődve, az simán forrasztható és kisebb a szenvedés. Esetleg ha a fék légterelő lemeze rozsdásodik, és odahullik az érzékelőre a törmelék, akkor az is okozhat jelproblémát.
Ingyenes diag program, ami minden rendszert olvas: motorvezérlő, Műszeregység, BCU, ABS, Légzsák, LCM,EWS, és sok rendszerbeállítási lehetőséget is tud, pl. élő adatok, kulcsprogramozás ( nem az immo chip, hanem a távirányító ) stb.
Lelőhely: toaf.roverki.eu,
kell hozzá egy VAG com káébel, ami itthon kb 7-8-e. vagy kinából max 2 e.lehet, és egy laptop. Szerintem a lengyel roveres fiúk jól kitalálták, miután a gyári T4 műszer ára az egekben, és ráadásul nem is volt igazán hozzáférhető.Facebookon is tájékozódhatsz: facebook.com/TOAFPolska
A BMW INPA program is működik, de szerintem a TOAF program a Rover 75 höz jobb.
Köszönöm. Jobb kormányosnál is a jobb oldali adja a jelet? Kell valami speciális szerszám vagy trükk a kiszereléshez? 25k - ig létezik olyan műszer ami olvassa a kiegészítő rendszerek (abs, légzsák...) hibáit is?
Olyan problémám van hogy a műszerfalon kigyuladt az ABS lámpa, ezzel egyidőben megállt a sebességmérő óra és az üzemanyagszint jelző is össze vissza mutat.
Elvileg az utasoldalon le kell bontani a középső konzol oldalsó burkolatát. Ezt követően lehet hozzáférni a radiátorhoz. Hűtőfolyadékot le kell engedni előtte.
Nagyon sokat számít a két vastag kábel, ami az önindítóhoz megy. Ha annak az érintkezése nem megfelelő, nem tiszta, vagy a sarunál meg van törve a kábel egy része (nem tud a teljes keresztmetszeten menni az áram), akkor akár a feszültségesés, akár a kevés áram miatt is lehet.
De ha az önindító folyamatosan teker, akkor ez kilőve.
Egyébként meg szépen sorba: gyertya, gyertyakábel, gyújtótrafó... azt se tudom ez elektronikus vagy gyújtáselosztós (bár jó eséllyel az 1.8-as elektronikus)
Aztán hogy az automata beleszól-e, fogalmam sincs.
Elvihető egy komplett R75 ülőgarnitura (bézs, plüs, mechanikus állítású, hibátlan állapotú, kb. 10 évet/120e km-t volt használatban, aztán kiszereltük), illetve négy ajtóbelső mindenestől (az korának megfelelő állapotban, sérülésmentesen).
Van még pár dolog, még meg kell néznem, pontosan mi. Úgy rémlik, napellenző, fűtésbox, ez-az.
üdv,tisztelt márkatársak! Egy 216si, megmaradt alkatrészeít kínálom fel az eseteleges érdeklődőknek . (pl: fényszóró, váltó,stb) érdeklődni a 06/20/293 4449 számon vagy a joe35@citromail.hu email címen lehet!
Kedves Csilla! Nagyon szívesen. Nincsen "szőke" kérdés, csak fel nem tett kérdés van. :)
Az előttem szóló tökéletesen leírta helyettem is a tényállást. Én azt mondom, használd bátran a 95-öst, de azért érdemesnek tartom 2-3 egymást nem ismerő, megbízható szerelő vagy nagyobb szerviz véleményét is kikérni.
Teljesen jogos kérdés, és igaz is: a 95-ös benzin ma egész mást jelent mint amikor ezek a kézikönyvek íródtak, ezért sajnos semmit nem jelent, hogy a kézikönyv szerint jó bele, mert ez már nem az a 95-ös.
Ettől függetlenül a válasz az, hogy nagy valószínűséggel tankolhatsz bele E10-est, de ez hivatalosan sehol nem lesz leírva.
Pár éve, amikor az E10-et általánosan bevezették a legtöbb gyártó kiadott egy listát, hogy melyik motorjaik felelnek meg a normának. Mivel a Rover ekkor már nem létezett, ezért értelemszerűen a Roverekről nincs ilyen hivatalos adat, ezért teljesen biztosat nem lehet kijelenteni, az viszont tudható, hogy a Land Rover azt közölte, hogy az összes 1996 után gyártott benzinmotorjuk megfelel az E10 normának, márpedig a Rover és a Land Rover akkor még egy cég volt (Rover Group), ezért elég valószínű, hogy a teljes cégcsoportra vonatkozik az 1996-os dátum, nem csak a Land Roverekre. Ez már csak azért is lehet így, mert a Land Roverekben is a Rover benzinmotorjait használták, pl. a K series motor ami a te autódban is van, megtalálható volt a Land Rover Freelanderben is, csak 1.8 változatban.
Közben megtaláltam, eléggé bele van gyógyulva, nem feszegetném. Látok két kis fület oldalt, azokat kihúztam, de nem mozdul a relé. valakinek tipp, hogyan kell kiszedni?
Köszi a gyors választ. Kicsit megpróbálom körbejárni a témát a neten, nem tudom hirtelen, melyik relé lehet az - van egy pár. Vagy esetleg tudja valaki? Több helyen is van (motortérben, kormány alatt)
Sziasztok! Rover 25, 2002, 1.6 benzin. Index egyik napról a másikra mint a mesében, hol van, hol nincs. Néhány biztosítékot kicseréltem, aminek ehhez lehet köze. Semmi javulás. Ötletek? Tudni kell, hogy nem csak félig megy, meg nem csak jobb/bal, hanem az indexkar fel-le mozdításakor nem történik semmi. Elakadásjelző dettó. Aztán eltelik egy fél nap, megy tovább, majd útközben gondol egyet, és megint kikapcsol. Azóta nem közlekedek közúton, de jó lenne, ha meg tudnám úszni a szerelőt. Köszi!
Segítségeteket szeretném kérni. Van egy régi, 1997-es Rover 214 SI autóm és bizonytalan vagyok benne, hogy 95-ös benzint tankolhatok-e bele, illetve mit okoz, ha nem 98-assal használom. Eddig 98-ast tettem bele, de most az üzemanyag jelentős drágulásával nem bánnám, ha használhatnék 95-öst. Köszönöm a választ előre is.
Sziasztok, Rover 620 SI motoromban a himbasor rögzítő csavarok közül az, amelyik a szelepfedelet is rögzíti, beszakadt. Ki tudom venni, de nem találok sehol pótalkatrészként ilyen csavart. Nincs valakinél esetleg elfekvőben? Köszönöm előre is!
Lenne pár dolog ami engem is érdekelne... a kormányműről lecsúsztam mint olvasom de pl. szervo szivattyú az érdekes lehet, és még sok más apróság is! Ha tudsz csörgess meg a 06 70 286 62 27 en és visszahívlak! Köszönettel, Laci
Nemcsak a Rover, de a többi másik V6-osról is el lehet mondani, hogy sokkal költségesebb, mint a soros motorok. Ugyanúgy a régi 4 fokozatú automata váltók se a kis fogyasztásról voltak híresek...
Ha valakinek tetszik, akkor megtalálja a módját, hogy életben tartsa.
(én is majdnem vettem egy 820-ast, de most a háború miatt spórolósabb kell :(
Elég régen jártam itt, mint hozzászóló...de az olvasást rendszeresen megteszem :) Lenne egy bontásra ítélt MG ZT 2,5 V6-os (MUM színkódú) példány, minden alkatrésze eladó, vagy akár egyben is vihető...
Én fáznék a korai KV6 motortól. A későbbi se fakocka, hogy örökké tart, és csak víz, meg olaj kell bele.
De látni kéne az autót, ki tudja, mit csináltak rajta 25 év alatt.
Lehet, hogy főnyeremény, lehet, hogy csak probléma.
Látatlanban nehéz.
Magyarországon szerintem alig van, ha van egyáltalán, olyan szerelő nélkül, akihez bármikor viheted, és látott már hasonlót, ne is gondolj rá, de ha minden oké, értetek hozzá, és tudod, honnan lesz alkatrészed, akkor van egy ódon luxussal megáldott kényelmes kocsid, amit imádni fogsz, ha ez a stílus bejön.
Külföldön találni időnként semennyiért se olcsó 75-öst, szerintem azzal beljebb lennél. A 825 viszont nagyobb. Jóval.
Nem lehet kapni, amit hoztak cikkszám alapján nem kompatibilis. Hívtam pár bontót még nem szóltak vissza. Kösz a tippeket! Lehet, hogy ki kell bicikliznem Londonba:)
A kijelzőn már csak 350 km van az olajcseréig, lecseréltem az olajat. Tényleg lehet resetelni az olajcsere számlálót az obd 4-es és a 8-as láb zárásával?
Ha szalagkábel és az LCD közt van a hiba, azt nehéz lesz megforrasztani, az inkább olyan, mint az LCD tévéknél a COF, azaz ragasztva van. Szerintem pákával csak jobban tönkreteszed.
Rover 75 Cdti 2004, a műszerfalon a kijelzőn függölegesen van pár pixelhiba. Ha szétszedem és átforrasztom a csatlakozót akkor megjavulhat, vagy csere mindenképpen?
Szeretett 400 as 2000- res dieselem egész télen tökéletesen indult , jött a jó idő első indításnál köszörülni kell , utána bármikor inditok szépen minden gond nélkül indul hideg motornál is .Kérek tanácsot merre indúlhatnék a hiba kereséssel ( szürők ,izzitás , vagy valami más problémám lehet a gond ) . Segitségeteket elöre is köszönöm .
Ha megnézed figyelmesen akkor látod, hogy a lapát és a motor tengelyén kialakitott tárcsa csak egyféleképpen megy össze mivel nem egyforma szeletekből áll.
Amikor egymásba illeszted akkor a lapátot a motor forgásirénnyal ellentétesen kell mozgatni ( motor tengelyt közben megfogni ) amig a lapátok engedik ( fedésbe kerülnek a
kialakitott szeletek ). Elvileg akkor fogja meg az a kicsi műa reteszdarabka....ami természetesen már ennyi idősen a rezonanciáktól lekopott.
Rover 75 Cdti, a problémám a következő a hűtő ventilátor lapát le volt esve a helyéről az első lökhárítóba. Valaki meg tudná mondani hogy van ez rögzítve? Szerintem valami rögzítő okosság hiányzik.
Nekem egyszer a képen látható bizbasz adta meg magát, és akkor csinált olyat, hogy random leállt az autó, vagy el sem indult, aztán később elindult.
A környékbeli szerelőknek fogalmuk nem volt, mi lehet, erre elvittem Bálinthoz(Aleko Viva) Jánosházára(nekem 80km), seperc alatt kiderítette a hiba okát.
Szóval ez valami biztonsági kütyü(pár ezer forint) ami ha jól emlékszem a kesztyűtartó mögött, alatt van.
Lehet nálad is ez szarakodik.
Üdv:Robi
Na jó, valamiért nem megy a képfeltöltés, adom a számát és a nevét a kütyünek:
amikor kínlódik, meddig van a tank? Ha csak kb 1/3 szint vagy az alatt jön elő ez a hiba, akkor gyanús lehet pl az üzemanyagtartályban levő szivattyú (elkopik a kommutátora). Ha az a baj, akkor fél tank felett tartva az üzemanyagot nem jön elő a megállás...ideiglenes megoldásként....
Másik: esős időben sűrűbben előjön? Akkor érdemes megnézni, nem áll-e a víz a pollenszűrő előtt (motortérben az ablak előtt levő műanyag takaró alatt).
El tud dugulni a lefolyó gumicső... ki kell tisztítani időnként.
Ami kicseréltetek szivattyú, az új? Amikor a gyújtást ráadjátok (még indítózás előtt), akkor gyorsan kiszállva ellenőrizhető..zúg és rezeg kb fél percig, aztán leáll, ez a normális.
Amikor nem akar indulni, akkor célszerű egyúttal ellenőrizni ezt is.
Úgy indítózni, hogy: gyújtás ráadás - gyors szivattyú ellenőrzés - indítózás... gyorsan, mert 20-30 másodperc után megáll :)
Gyújtás ráadáskor, ha nagy a csend, hallanod kellene az üzemanyagtartályban levő szivattyú halk zúgását is...onnan a tankból...
Hátha valamelyik segítség lehet...vannak itt tőlem jobban hozzáértők/tapasztaltabbak, akik biztos adnak más és finomabb tippeket (jeladók, relék, ilyesmik... nekem a felsoroltak jöttek elő a 17 év alatt...)
Mindenesetre a menet közbeni megállás esetén a tankban való üzemanyagszivattyú az elsőként ellenőrizendő (főleg, ha tele tanknál sosem jön elő).
Ha esőnél jön elő, akkor meg a lefolyó a tippem az ablak előtt...olyan mint egy kád... ha eldugul a lefolyó, megáll benne a víz, és akkor fékezésnél/gyorsításnál/döccenőknél/lejtőn/emelkedőn/kanyarban (stb..:)) lötyög.... és valamelyik ágyúgolyó pont oda tervezte be a motorvezérlő elektronikát...az meg mérsékelten bírja a vizet.
Ja, meg egyszer megszívtam a légszűrővel... a hátsó oldalán van egy gumibaba, az pozícionálja... eaz valahogy levált, és beszívta... hol elzárta a levegő útját, hol nem... általában ment az autó normálisan, de néha nagy fordulaton megtorpant.... aztán megint ment...... na azt kerestem egy hónapig, hogy mi van vele...aztán fogtam a fejem :) Ezt mástól még nem hallottam... amatőr dolog volt...
Sziasztok! Rover75 dízelem van és olyan trükköket csinál az autó, hogy menet közben leáll a motor. Olyankor leveszem gyújtásról, visszarakom és megy az autó. Van, hogy 200m-ként, de van amikor 2 hétig sem jut eszébe. Van olyan is, hogy nem indul be az autó, olyankor kiveszem a kulcsot, kis idő múlva visszateszem, ráindítok és már indul is. Bemérettem műszerrel is és nem tudták megmondani, hogy mi a baja. Azt mutatta a műszer, hogy minden ok. Arra már rájöttünk, hogy a motor mellett található üzemanyag szivattyú nem mindig dolgozik, kicseréltem de a másikkal is ugyanazt csinálja. 2 éve kínlódok már így vele és már nagyon unom. Ha valaki találkozott már ilyen problémával megkérném, hogy adjon már valami tippet, hogy hol keressük a hibát! Előre is köszönöm! Bodor Debora
Szia Gábor! Meg van még! Több mint két éve hoztam az autót lábon Ausztriából nem vettem észre akkor semmi különöset egy alkatrészén sem! Most meg nem tudom kipróbálni mert már meg van bontva! Nehéz kibontani? Mert a motor még benne van!
De igazából egy darab feszítőgörgő van, ez a vezérműszíj-készlet tartozéka szokott lenni, ezentúl amire a szíj felfekszik, az mind funkcióval bír, főtengely, vízpumpa, vezérműkerekek.
Sziasztok ! Röviden és tömören le írom a történetem ! egy kedves barátom 1999-es Rover 200 as 1.4 benzin 103 Le autója .. hengerfejes lett .. nem akart vele foglalkozni túl sok pénz mondott rá egy szerelő aki szet szedte .. nos tul jó állapotú kocsinak neztem .. nem egy vastelepre való .. ezért én megvettem tőle ! vettem hozzá hengerfejet és mindent ami kell hozza ! de az összerakásnál amikor már csak a vezerlest kellett volna vissza tenni .. ( a vezérlésben 709km van .. ezért nem tettem rá ujjat ) kiderült hogy nem elég feszes a szíj .. hianyzik onnan egy alkatresz gondolom görgö .. amit a jó képességű szerelője nem adott vissza .. így nem tudom pontosan mi kellene
kerestem a neten vezerles rajzot vagy valamit hogy rá jojjek mi hianyzik de sehol nem találok semmit
lenne valakinek valami ötlete hol tudnék ennek utána jarni
De igen annak tűnik!Lehet megpróbálom, de valami egyszerűbb helyben elérhető megoldás jobb lenne, mert kintről most már vám szállítás körülményesebbé vált! Köszönöm azért rájuk írok ha addig nem lesz másik megoldás akkor kénytelen leszek kivárni! Köszönöm még egyszer!
Sziasztok,keresnék Rover 75 -benzines 2.0 autohoz a motorfedél burkolaton van egy aluminium? Rover V6 feliratu táblácska.Esetleg valakinek lenne olyan?és ami nem kell ?Az enyémről leesett nem tudom mikor.
Üd. Rover 214 Si. 1998. alkatrészek lennének eladóak. Kézi váltó 20.000.ft. 2 db. klimakompresszor tárcsával 20.000.ft./db, kormányszervó szívattyú 15.000.ft. 2 db. szívósor 12.000.ft./db. 4 db. eredeti angol 15 colos Rover alufelni mechanikailag teljesen tökéletes állapotban néhány karc van rajta gumikkal együtt 30.000.ft. A gumik nem árképzőek. Van még egy két apróság is hűtőrács eleje valamelyik hátsó ajtó zárja vamilyen jeladó. Ha egyben mindent elviszel. 85.000.ft. Helyileg Jászberény.
Sziasztok! Rover 45.2003 as 2.0 dízel ről vélemények? Sehol sem találtam róla infót. Mindenhol csak szidják a márkát pedig egyszer aki beleszeret.... Válaszokat előre is köszönöm
a Hahu-ra már feltettem, de hátha a célközönséget itt könnyebb megtalálni:
friss műszakival (2023.11-ig) eladó egy 2004-ben üzembe helyezett MG ZR TD 115, még épp a facelift előtti modell.
Motorja az erősebbik, L-sorozatú 2000 köbcentis T2N turbódízel.
Állapot:
Gyönyörű beltér, nincs szétfurkálva, összetörve, lelakva. Gyári könyöklő.
Tetőkárpit kárpitosnál újrahúzva - ez nem fog fél év múlva a fejedre lógni.
Az eredeti műszeregység kultúráltan beépített LED-es világítással, piros mutatókkal szerelve - emiatt 16.000 mérföldet (26.000 kilométert) másik műszeregységgel ment az autó (ügyfélkapus lekérdezésen látszik) - adom hozzá ha kell.
Minden ami elektromos működik rajta (a típusra jellemzőbb kontakthibák orvosolva).
Nincs hibakód.
Új légszűrő, pollenszűrő. Klíma tökéletes.
Katalizátor rendben, hátsó dob bő egy éve cserélve.
Fékek frissek, normál használat mellett jó darabig nem kell rájuk költeni.
Jó futómű, korához képest megkímélt állapotú az autó.
kezdődő rozsda a hátsó sárvédőívek alján - emiatt jelenleg a küszöbspoilerek le vannak szerelve
fényezési hiba a tetőn (madárürülék marta fel)
néhány rányitási, parkolási nyom az ajtókon, lökhárítókon
kőfelverődési nyomok a lökhárítón / géptetőn
Az autó a fenti konfigurációban eladó - beülsz, használod / élvezed, nem kell gumivásárlással, bontók böngészésével vagy a Bárdiban kezdeni a közös jövőt.
A mennyit engedsz a feléből telefonon alkudozókkal ne raboljuk egymás idejét.
Első körben mailen / telefonon minden kérdésre válaszolok, de el kell jönni, és meg kell nézni élőben, Budapesten.
Rover 414si autón szeretnék axiál csuklót cserélni.Megrendeltem és meg is kaptam 2db-ot! A régi kiszerelésekor vettem észre ,hogy a kiszerelt axiál csuklón a külső és belső menet is M14-es.
A megrendelt axiál csuklón a külső menet M14 ,a belső menet M12! Sehol sem találok olyat amin mind a kettő M14!
Üdv. Ha valakit esetleg érdekelne van eladó Rover 214si hez való váltó szívósorok 3 db klimakompresszor 3 db generator 1 db meg egyéb apróbb nyalánkság 😁 Helyileg Jászberény. Email cimem : szarvasbika@pr.hu. Bontoplazas árnál olcsobban adom.
A segítségeteket szeretném kérni a következő problémára.
Adott egy 75 cdt,a fűtés a sofőr oldalon okés,viszont az utas oldalán épp hogy langyos .A befújt levegő mennyisége is kevesebb.Szerintetek hol keressem a hibát? A radiátort kitakarítottam,minimális javulás lett.
Konkrétan eltörött. A fogantyú teljesen letört, most az alatta lévő kis nyelvet kifelé húzva tudom kinyitni.
Viszont ha itthon bonyolult, akkor majd a kövi hónapban amúgyis esedékes olajcsere mellett megkérem a szerelőt, hogy dobja már be ezt is. Csak találjak bontóból valamit.
Müködött amikor bontóba vittem a hozzá tartozó autót, más nincs hozzá csak 2db távirányító, az összehangoláshoz nem értek, de biztos van itt a forumon aki igen.
Belülről kell kivenni, 25-öst ugyan nem ismerem, csak a 400-ast, de nem olyan egyszerű... Nem biztos, hogy a kilincsnek van baja... csak azért mondom, mert ha megpróbálod a csavarját kivenni, szinte biztos, hogy el fog törni!
Nem baj ha használt ha működik! Tartaléknak kellene viszont nem tudom ,hogy lehet összehangolni az autóval. Kell e valamilyen program? Az eredetinek megvan a kártyája amin rajta van a kulcs kódja.
Üdv mindenkinek nem tudja vki vagy vkinek nincs vmi muszaki rajza hogy a honda accord 1996 os kiadásu 2000 turbo diesel motornak hogy kell beállitani a vezérlést mert hengerfejet kellett cserélnem és a vezérlés eleve átvolt ugorva stift elnyirás miatt és szetvert minden szelepemet
Apropó, 75 V6 2.0 továbbra is gazdát keres, jó állapot, kutyafüle kilométer, igen baráti ár. Mindene működik, érvényes papírok. De nem használom, és szomorú látni, hogy csak áll a garázsban.
Szerintem ha semmi (semmi? rádió, klíma, egyéb gombok?) sem megy, az nem bizti lesz (van ott pár fogyasztó), hanem a test valahol szakadt, vagy simán valami csati nincs rendesen összedugva. Benéztél mögé?
Sziasztok. Most vettem egy rover 75-öst. Valamiért a középkonzolon nem működik semmi. Gondoltam meg nézem a biztosíték táblát,hátha ott van valami bibi. Na de nem találom. Ebbe tudnátok segíteni,hogy hol keressem?
A leeresztő/töltőcsavar a váltó bal oldalán van. A töltőcsavar egyben a nívó is, addig kell tölteni, amíg azon ki nem folyik. Ha régóta nem volt kiszedve, jobb ha előre felkészülsz új csavarokkal.
A szuszogón keresztül csak akkor töltsd, ha nincs benne a nívó csavar, nehogy túl legyen töltve.
Üdv. Valaki mutassa már meg képen vagy valahogy hogy hol van a váltóolaj beöntő nyilása melyik csavart kell kihajtani gondolom vhol a váltó tetején van elérhető helyen. Van ott egy nagyobb fehér színű műanyag tégely de azt mondják hogy az a szellőző. Egyébként onnan keresztül is volt már beöntve váltóolaj de állítólag nem javasolják a tultöltés miatt. Egyébként tudomásom szerint maximum 1,8 liter váltóolaj kell bele. Rover 200 1.4 si.
Esetleg valakit érdekel szívósor vagy klímakompresszor van mindegyikböl vagy 3 db van meg generator is. Bontoplazanal olcsobban adom valamivel. Mindegyik klimakompreszort akadasmentesen lehet tekerni csendesen.
Köszönöm. Azert meg mérem a furatokat meg a rudazat átmeröt es lehet rendelek hasonlot vegülis 45 ft db.ja. Vagy atrakom a hátsó ajtóból ha ki tudim pattintani roncsolas mentesen. A hatso ajtók ugy sincsenek nagyon használva.
Üdv! Szeretnék segítséget kérni. A Rover 75 gépkocsimon A kijelző nem mutatja a megtett kilométert. Ha óracsoportot cserélnék megoldódna a probléma? Köszi a segítséget, üdv:József
Nekem a küszöböt 80-ból csinálta a lakatos, mondjuk "baráti" áron, az anyagot (köszöbök, sárvédőívek) vettem vagy 30-ért, a fényezés is kijött volna 20-30 ezerből, de 6 ezerért kevertek ki két flakon festéket...
Hát nem tudom, ha én a 45-t 200ezerből (de legyen 300) le tudnám fényeztetni, már vinném is. Tavaly nekem egy küszöb csere többe volt (jó, volt baj rendesen).
Igen azok kellenének a patent centrumot neztem de nem merem megrendelni mert egyik sem rover bar lehet egy probat megér. A rimmer oldalon legalabb oda van irva hogy Roverhez valo. Nem tudom mennyire univerzálisak ezek a patentek gondolom ha a furat atmerő stimmel akkor jok lehetnek mas autokhoz valok is.
Sziasztok ! Egy kérdésem lenne észrevettem hogy a vízpumpánál csepeg a hűtővíz ,hogy férek hozzá? motortartóbakót kivenni és le engedni a motort ? A válaszokat tanácsokat előre is köszönöm
Üdv. Hol lehetne beszerezni ún. ajtózár vagy központi zár rudazat rögzítö patentet Rover 200. Ilyen néven talaltam hasonlókat csak más auto márkákhoz. Konkretan az ajtó belsö kilincsének furataba kell bepattintani a másik részet a rudazathzoz kapcsolni. Ez egy L alakú fempalca. Fenykepet teszek fel hasonlóról. Bontos oldalakon igy nem látok. E nelkül nem lehet belülröl kinyitni az ajtot a belsö kilinccsel.
Igazából még nem vágtam bele, szerintem aludnom kell rá párat, meg beszélni pár emberrel még. A nagyobbik bajom az, hogy még éveken át nem is látnám, maximum évente egyszer, ha minden jól megy, 1-2 hétre. El kell döntenem, hogy megéri-e... tud-e az ember árcédulát rakni egy emlékhalmazra??? Jobban mondva, egy tárgyra, ami kivált egy halom érzelmet???
Belsőről amúgy csak videot láttam. A napfénytető belsején valami hülye ragasztott vagy akármilyen fekete-fehér mintás valami van, az üléseken párnák (wtf???), gondolom megnyúlt a szövet, pár gomb hiányzik állítólag középről, tetőkárpit lóg.
Lakatolás, fényezés megoldható. Lakatolás szerintem több lesz, a fényezésre mondott ár reális lehet (ma még...). Belső képek nem voltak, de az még nagy gond lehet, mert míg az előbbi a lakatos/fényező ügyességén múlik, kárpitokat, borításokat, műanyag biszbaszokat épeket szerezni szinte lehetetlen :( Ha meg igazi restaurátorokra akarod bízni, az horror ár...
Motort lehet kapni 40-től 80 ezerig, de ezeknek alaposan utána kell járni, mert nem ismerik, keverik. Előszeretettel mondanak rá Honda motort, meg 8 szelepest árulnak 103 LE-nek, meg a régi 200/400 valóban Honda motorokat keverik a "bubis"-hoz, szóval nagy a keveredés... meg biztosan fel kell újítani, és az többe kerül, mint maga bontott motor. VVC nem tudom mikben volt, de pl. MGF-hez nem is találtam motort. De ha ígyis-úgyis nagyobb motort akarsz bele, akkor a sima 1,8-as is csodaszámba megy, leginkább 75-ből (a turbós ide nem jó, mert nincs hozzá vezérlő)... de 1,6-os lepapírozott motor 1,8-as főtengely meg hajtókar cserével szerintem 1,6-os vezérlővel elmegy, és szerintem ahhoz még jó az R65 váltó...
Örömmel látom, hogy még mindig él és aktív a fórum :)
Nem fogjátok elhinni, de FB-n futó hirdetésemen keresztül megtalált az első Roverem jelenlegi tulajdonosa!!! El se hittem... közel nulla volt az esély rá. Szentimentális okokból kerestem egyébként, nagyon sokat jelentett nekem az az autó, sok mindent jelképez és millió emlék fűz hozzá. Már rég nem Magyarországon élek, de hosszú távú terveimbe tökéletesen passzolt, hogy visszaszerezzem.
És most jön a szépséghiba... Sajnos nagyon le van lakva szegényke :( Egy jóbarátom megnézte tegnap, gyakorlatilag nincs egy ép eleme az autónak, eszi a rozsda alul, a motorja sem az eredeti (a jelenlegihez nincs papír) és nem is szól egészségesen, a kipufogó is cserés valószínüleg... Szóval ezer sebből vérzik. Mivel már rég nem vagyok benne a Roveres vérkeringésben, ezért hozzátok fordulnék segítségért, mint a fórum alapítója ;-)
Milyen mostanában az alkatrész ellátottság? Mennyire lenne macerás egy szinte teljes restaurálás? Ki kéne lakatolni az autót rendesen (hogy ne legyen rozsda), alvázvédelem, telifény, és akkor még a műszaki dolgokhoz nem is nyúltunk. Teljesen egyértelmű, hogy gazdaságilag értelmetlen és nem éri meg, de nekem szentimentális értéke van... és azt próbálom magamban eldönteni, hogy mégis mennyit ér meg. Az időfaktor nem számít, mert nem ott élek, és belátható időn belül úgysem látnám, szóval ha fél évbe telik akkor fél év, az a része nem érdekel. De a jelenlegi ottani árakról fogalmam sincs.
Jóbarátom mondott lakatolásra minimum 200e-t, fényezésre minimum ugyanennyit, plusz ami még menet közben kiderül. Ha már úgy sincs lepapírozva a mostani köhécselős motor, akkor ennyi erővel levadászhatnék akármilyen típusazonost is bele papírral... de azok mennyiért mennek??? 98-as 214 Si-ről van szó... de felőlem belecuppanhatna VVC is, ha épp elérhető.
Köszönöm a válaszokat valószínű jo lesz azca bontott bar az eladótól kerdeztem a méretét meg nem válaszolt de ahogy irtad is siman be lehet rakni eggyel nagyobb hütőt mert van meg két furat szabsdon. Védőrácsot megprobalok szerezni vagy kitalalok vmit azert egy komplett lökharitot nem veszek miatta.
A vízhűtő van a motor felől, előtte a lökhárító felől a klímahűtő.
A vízhűtőnek a ventilátora befelé van a motor felé, a klímahűtőnek előrefelé.
Szóval jó helyen van a vízhűtőd.
De az a kép amit a lökhárítón keresztül csináltál, több szempontból nem stimmel :(
Az egyik, hogy ilyen klímahűtő csatlakozást még nem láttam, de a 200-ast nem nagyon ismerem, meg azt mondod amúgy se használod, szóval nem fontos.
A másik ami fontosabb, hogy hiányzik a rács a lökhárítóból. Azt szerezz valamit egy bontóból, vagy barkácsolj be valamit, mert egy kőfelverődés akadálytalanul zúg be, és simán lehet, hogy az lyukasztotta ki a hűtőt. Nem kizárt, hogy a klímahűtő is lyukas... meg ha újat raksz be, rövid időn belül így járhat az is.
A barkacsolt csövet a gyerekem ismeröse csinálta erröl tudok de a hütö az ugy volt ahogy vettük ahigy a kepen latható csak akkor meg ép volt a vizcsö. A folyás a hütö belsö oldalaról jön ahogy felnyulok az ujjam végével es mintha visszintesen be lenne vagva. Olyan mintha ratolatott volna vmure es felakadt bar azt mondja nem emlekszik ilyenre. Igazndibol akkor latnam ha levennem a ventillator házat meg utana a hütöt annyira hogy be tudjak nezni. Korabban kerdeztem de lehet elkerülte a figyelmem a válasz hogy eredetileg akkor most a vizhütönek kellene elöl lennie tehat a menetszélbek azt kelle hütenie es a klimahütö pedig mögötte?
Köszönöm. Mi van ha nem erdekel a klíma motorhütes jó volt igy is de vszínü kilyukadt ez a hűtö. Belrakatok egy ugyanilyet ugyanigy ? A vizhűtő felfogatási pontjai közötti tavolsag 49,5 cm ilyen méretü hütöt talalok mert láttam igaz hogy azt irták hogy klímaval szerelt jarmühöz nem jó. Probálok fenyképet feltenni lebutitott képmérettel hatha fel lehet ide tölteni.
Sajnos a méretek nem látszanak, de az lehet, hogy az eredeti vízhűtőt cserélték egy nem klímás hűtőre.
A klímás autók hűtője nagyobb, mert egy nagy felületet letakar belőle a klímakondenzátor (még ha van is külön ventilátora, az is csak meleget fúj a vízhűtőre).
A klímakompresszor nem mehet, ha nincs gáz benne, nem húz be a kuplungja, ezért van a "trinary switch".
És ha a klímakondenzátor helyére egy kis hűtőt raktak be, akkor eleve a kompresszorból meg a szárítószűrőből menő csőnek nincs hova csatlakoznia, és így nyitott a rendszer, tehát nem is lehet benne gáz...
Elképzelhető, hogy barkácsoltak bele egy kisebb hűtőt, de nem tudom mi tartja, mert a klímakondenzátor sokkal vékonyabb, annak a helyére nem megy be.
Teszek fel pár képet a motortérröl hogy nekem hogy helyezkedik el a vízhűtő es a klímahűtő. Nálam a vízhűtő a belső oldalon van a ventillátorral. A klimahűtő ami nagyobb méretű mint a vizhűtő az pedig a kocsi orra iranyába a diszrács előtt. Jol vsn ez így? Csak a vízhűtöben vannak vizcső bekötések a nagyobb klímahűtöben én nem latok elvileg abba nem is lehet semmilyen vízbekötés. Na sajnos nem.enged fényképet feltölteni. Az volna a lényeges kérdés hogy jó e az hogy a vízhütö van a belsö oldalon a motortér felé míg a klimahűtő kívül a díszracs felé. Es annak jólval nagyobb a mérete.
Köszönöm az eddigi válaszokat nekem gyanus hogy az elöző tulaj meghackelte ezt az autót . Nekem az összes vizcsövem ebbe a kishütöbe megy. Elofordulhat az hogy a kilmakondenzátor helyére betettek egy kisebb méretü hütöt es ennyi a nagy meg disznek van benne ? Most nem tudok de fotot teszek fel ide. A kilmakompresszor egyébként megy de nem hüt mert nincs gaz benne de ez különösebben nem zavar.
Üdv. Olyan kérdésem lenne hogy adott egy 1998 Rover 200 1.4 si autó klímás. Elfolyik a hütővíz alul a külsö nagy hütö kilyukadt vszinü. Mivel klimás az auto itt a nagy hütö elött van egy kissebb hütő amin rajta van a ventillátor. Ebbe a kis hütöbe van becsatlakoztatva a vízhütés csövezetékei. Hogy kapcsolódik be a nagyhütő mert felül nem látok csöbekötést lehet alul van ? Gondolom először a kishütöt kell kivenni a ventillatorral es utana látom meg hogy hogyan van bekötve.
Néztem én is az autodoc app ban találtam egyet 50ért gyàri valeo új és valami cseredolog lehetőséget is ìr ha jól értelmeztem a régi rosszat visszaküldve visszatérìtenek a vételàrbóln... de nincs tapasztalatom ebben
Gondolom a kuplung hidraulikus munkahengerre érted.
Először is fent a tartály alatti részt alaposan tömd ki rongyokkal, hogy a kijövő folyadék ne folyjon a karosszériára. Utána mielőtt az alsó munkahengert beraknád a helyére, told be a tengelyt tövig (ha felül a tartályban sok folyadék volt, akkor kinyomja.
Aztán nincs más dolgod, mint berakni a helyére, ha felül kezd ürülni a tartály, töltesz bele, és kész. (ha maradt a csőben valami buborék, az majd kimászik magától)
Sziasztok Régen jártam itt .szerencsére hibátlanul müködik a 75 cdt Vagyis majdnem ,A jobb hátulja felöl induláskor és lassitáskor koppanó hang hallatszik Elég zavaró.A teljes hátsó futómű új az utolsó csavarig de a koppanás továbra is meg maradt. Már csak a tank van hátra .Azt szeretném kérdezni .hogy el tud e valami szabadulni benne ami ezt a hangot adja,? mielőtt levenném.Köszönöm
Sziasztok! Eladóvá sorba kerül az autóm, egy Rover 25,1.4 benzin, 84 LE, 2000-es évjárat. Először itt hirdetem meg, mert szeretném ha jó kezekbe kerülne. Legfőképp alkatrésznek ideális,de sok foglalkozással vizsgáztatható is lehet.
Amik korábban cserélve lettek:
-Hosszbordàs szíjak, 5 és 3 bordàs:
2017.05.20., 161450 km
-Féltengely gumiharangok:
2017. 06.01., 161540 km
-Vàltó olaj: 75W-90, API-5
2017.06.10., 161874 km
-Mororolaj+szűrő:
2017.06.10., 161874 km
-Gyertyàk:2017.08.25.,163250 km
-Hàtsó fékpofàk: 2017.12.12., 165630 km
-Hátsó kipufogódob: 2018. 06.25., 168695 km
-Olaj+olajszűrő: 2018.06.30., 168720 km
-Szelepfedél tömítés:2018.06.30.,168720 km, (betekintés miatt kellett cserélni, nem szivárgott)
-Levegő +pollenszűrő:2018.07.09., 168.873 km.
-Olaj+szűrő:2019.04.21.,173.765 km
-Fékolaj csere: 2019.06.25., 174.524 km
- Uj akkumulátor: 2021.01.
Az autóban gyakorlatilag minden működik. Klíma, elektromos ablakok, elektromos tükör, csomagtér ajtó vezetékek javítva, tehát ott is minden rendben a hátsó ablaktörlővel együtt. Futómű rendben van.
Amiket viszont javítani kellene és tudomásom van róla. :
-Teljes küszöb csere mindenképp, mindkét oldalon. Ezen kívül sárvédő íveket is javítani kellene, plusz az oldalán is van rozsda. Ezen kívül a napfénytető keret, amiben az üveg van, szintén elrozsdásodott, nem tartotta rendesen a gumi tömítést és ez miatt beázott. Én csak körbe ragasztottam. Nem egy jó megoldás, de én igazából nem használtam, tehát nem akartam kicserélni az üveget a kerettel. Viszont működni működik ez is. Motor nem a legszebben szól, legfőképp a hidrotőkéket lehet hallani, de valószínű mást is cserélni kellene, de én nem jöttem rá mi lehet. Néha nehezebben indul ha olyanja van. Ettől függetlenül működik, és soha nem állt meg, soha nem hagyott cserben. Nem folyik sem a motorolaj sem a víz, és nem is fogy. Váltó olaj nagyon enyhén szivárog valahol. 2019 vége óta csak 100 as benzint tankoltam bele, mivel nem találtam meg egyértelműen hogy mehet e bele az újfajta ócska benzin. Beltér nem a legszebb. Üléseket ki kellene takaríttatni, de jó állapotúak. Vezető oldali ajtó kárpit felül elengedte magát. Váltó szoknya külső műbőr része foszlott. Pár izzót kellene cserélni a műszerfalban, mert a ledesek nem bírják sajnos.
Pár apróság beépítésre került az évek folyamán. Van bent egy feszültség mérő és egy dupla usb töltő, ezen kívül nappali menetfény, ami nagyon jól néz ki, viszont csak saját felelősségre lehet használni.
Az autóban természetesen benne van a katalizátor, és csakis azzal együtt, tehát egyben eladó. Az ár ennek fényében, és a 4 gyári alufelni miatt csak minimálisan alkuképes. Ezek már magukban majdnem ki is adják az összeget, a kocsi szinte csak ráadás. Csakis adásvételivel eladó! Az autó Gyöngyösön tekinthető meg egyeztetett időpontban, pl a Tesco parkolóban. Jelenlegi km óra állás : 180 000.
Majd elfelejtettem mert irtam hogy az üzemanyag szint mutatója folyamatosan negyedálláson volt. Teletankolás megoldotta a dolgot valószínű az üzemanyagtartályban lévő úszó avgyilyesmi fel volt akadva. Teletankolás után jó lett az üzemanyagot azóta jól kifogyott és a mutató rendesen lemegy az aljára a piro állás felé.
Megoldódótt a probléma. A motortérben lévő biztositéktáblában lébő 7 db biztosíték közül a legalsót kellett kicserélni az a gépkönyve szerint a Heating blower azaz a Fűtő befúvó biztosítéka egy 20 amperes biztosíték. Ez van egy körön a belső fűtés ventillátorral és a szivargyujtóval.
Üdv. Rover 200 1.4 1998 gyártasi év. Üzemanyagszint mérő a müszerfalnal folyamatosan nnegyed álláson van. Lehet beragadt az üzemanyag szint mérö vag vmi úszó esetleg elektronikai gond. Hova nyuljak vagy keressek hogy meg lehessen állaoitani a hibát ?
Köszönöm,de ideiglenesen sikerült megoldani.Lerendeltem a csövet,ha ideér akkor kicserélem.Nekem nem puhult fel,hanem a közepén már éreztem egy csíkot,ami mint kiderült egy repedés volt.A külső rávulkanizált réteg tartotta eddig össze,ami kb.1cm hosszan kirepedt.Még jó a bajban,hogy már álló helyzetben.Az ismerősöméktől pedig údy vontattuk haza.
Nekem van egy a csomagtartóban, csak kissé fel van puhulva. Nem szivárgott, de azért a biztonság kedvéért kicseréltem pár éve. Ha nagyon szar a mostani, ahelyett odaadom, ideiglenesen jó lehet.
Sziasztok!Szeretném kérdezni,hogy valaki tud-e beszerzési forrást Rover 400 felső vízcsőhöz.Sajnos ahol találtam,ott csak másfél-két hét múlva lesz.Segítségeteket előre is kószónóm!
Az a durva, hogy még vannak benne eredeti alkatrészek....pl a termosztátot a múlt héten cseréltem ki a házzal eggyütt. A házból letört egy tartó bütyök darab és a termosztát félrefordult benne oszt meg akarta főzni a vizet.
16 éve nálam van eddig kétszer kapcsolt be a ventillátor benne önmagától ( mindkétszer Bukarest belváros 2 órás dugó 34 fok kinti hőmérséklet mellett pedig csak ötszáz métert kellett mennem ). Mondom itt baj van :)
Szóval kicseréltem a cuccot benne volt még a BMW logó :) a cserélt darabban már nem, de nem is érdekel amíg teszi a dolgát.
Sziasztok! Rover 25-höz keresek hátsó sárvédő javítóívet, esetleg tudtok ajánlani valamit? Szegeden találtam egy üzletben, de csak személyes átvétellel. Köszönöm előre is!
mielőtt kicseréled az abs ECU-t azért én a komputer csatlakozójában megmérném, hogy a jel rendesen meg van-e... Lehet vezetékszakadás, vagy egy rossz kontakt eredménye is a hiba.
Persze láttatlanban nehéz ezt eldönteni.
Az ecu talán mindegyiken megegyezik. Esetleges különbség a kipörgésgátló lehet.
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy adott egy 75 cdt, 2000-es évjárat. Az abs lámpa világít, diag hibát nem ír. Ha el inulok vele, a diag nem mutat, forgást a bal hátsón. Érzékelő csere után nincs változás, komett agy csere után kb20km-ig jó volt. Majd ismét világít. Szintén agy csere, de nem jó. A hiba törölhető, de elindulás után visszajön. Rajtam kifogott, ha valakinek van ötlete, megköszönöm. További szép estét.
Sziasztok üdv mindenkinek, szeretném a társaság tagjait megkérdezni hogy nem e kell valakinek Rover 414 Si alkatrészek.Az autó német papiros és amik cserélve lettek rajta mind német jó minőségű alkatrész.Minden szervíz papirja megvan és 152 xxx km van benne. Minden alkatrésze bontódik.Akit érdekel keressen email címemen: csonka.gergo7@gmail.com
Az autó nem rohadt csak a motorháztetője egy helyen szerintem valahol ütést kapott ezért egy rozsdás lyuk van rajta. Papírjai megvannak.
Üdv! Érdeklődni szeretnék, hogy Pest megyében tud-e valaki Rover szervízt, vagy bármilyen megbízható autószerelőt, aki foglalkozik Roverekkel. Egy 25-ös megvásárlása előtt állok, de nagyon elbizonytalanított, hogy kb. 10 emberből 10 azt mondta, nem vállalnak javítást. (Most még nem aktuális, de nyilván egyszer az lesz). Köszi előre is.
A hosszbordás ékszíjat szeretném kicserélni .(ROVER 414 si). Az alsó motortartó ami a karosszériához van rögzítve a jobboldali első keréknél keresztül megy az ékszíjon! Meg kell emelni egy kicsit a motort ,hogy valahol egy kis rés legyen ,hogy ki lehessen bújtatni az ékszíjat? ,hogy kell kivenni a régit és be tenni az új ékszíjat?
A tárcsáról és a generátorról már le vettem de nem tudom hogy kell kivenni! A motortartó nem engedi ,valahogy ki kellene bújtatni?
HA AZ ALSÓ TALPAS GÖMBFEJRÖL BESZÉLSZ NEKEM KISZAKADT , FÉLTENGELY KI FÉKNYEREG LE , LEKÖTÖD A KORMÁNY ÖSSZEKÖTŐ GÖMBFEJET, KIVESZED A CSONKÁLLVÁNYT LESZERELED A FÉKTÁRCSÁT A BORITÓ LEMEZT UTÁNA SATUBA KINYOMHATOD A GÖMBFEJET MEHET BE AZ ÚJ HA MEGAKADSZ BIZTOS LESSZ MÉG AKI SEGÍT .
Az érdekes, nálam is az egyiknél még fényes a rugó, a másik csupa rozsda.
De attól még normálisan működik. Csak a kis csapszeg, ami a kézifék bowdent tartja, az rohad be folyton. Jó sok csavarlazítózás, meg apró pici mozdulatok, aztán kijön. Most legutoljára jól berézpasztáztam, kíváncsi leszek legközelebb milyen lesz.
A másik ami be szokott rohadni az a bowden végének a tartója, na azt az egyiket én se tudtam kilazítani, 2-es flexkoronggal felhasítottam a tetejét, úgy már ki tudtam mozgatni a bowdent. Ettől a felvágástól még ellátná a feladatát, de szerencsére volt egy ugyanolyan oldali berohadt dugattyújú féknyergem, arról leszedtem.
Akarnék is rendelni a Rimmertől csapszeget, csak a sasszeggel meg a biztosító alátéttel kb.5 euró, a szállítás meg min. 18 euró, plussz a vám...
A féknyereg hiába működőképes, általában nem a dugattyúval szokott baj lenni (hacsak nem szakadt a porvédő gumija).
Leggyakrabban a csuszkák nem jól mozognak a kengyelben. Ha csak kicsit mozognak, nem egyformán mozognak, egy kis levegő került a fészkbe a zsír alá... elég a legkissebb szorulás, ha az egyik csak egy kicsit másként mozog, és nem tud egyszerre, párhuzamosan menni a kettő, máris befeszül, nem megy vissza, és a fékbetét nem egyformán kopik... arról ne is beszéljünk ha csak egy pici levegő szorul be, az felforrósodva sokszorosára duzzad, és befeszül az egész...
Alaposan takarítsd ki a csuszka fészkét a kengyelben féktisztítóval, teljesen szárítsd ki mielőtt bezsíroznád. Ha nem tökéletesen tükörsima a csuszka felszíne, lehet kapni újat javítókészletben.
Köszi, de Rimmernél már végig bogarásztam, és hihetetlen, de nem talaltam. Jaguárhoz meg Land Roverhez hoz csak egy két szimeringet, de úgy tűnik, azok nem jók nekem.
Elvileg driveshaft seal vagy driveshaft oil seal néven kelleme lennie, de 75-höz nem látok.
Nem vagyok benne teljesen biztos, de lehet, hogy az aliexpressen is érdemes utánanézni, talán az MG7 is készült 1.8T-vel. Igen sok elemében kompatibilus a 75 MKI-el az MG7.
Mielőtt a hasznaltauto.hu-n meghirdetném, szeretném megérdeklődni, hogy érdekel-e esetleg valakit egy eladó Rover 620 SI? 1997-es évjáratú, tavaly novemberben lejárt műszakival. Mi 2010-ben vettük, akkor 79.000 km-rel, jelenleg 125.000 km. Novemberig második autó volt, használatban. Hibája, hogy alul az első szélvédő megrepedt egy ablaktörlő-lapát cseréje során. Tudomásunk szerint törve sosem volt (egyetlen koccanás során a jobb fényszóró egy kicsit elmozdult).
Tartozik hozzá nyári-, téli gumi (a téli gumi mindösszesen 2 évadot futott GT Radial Winterpro2). Világos bőr belső ülések, a klíma javítandó, elektromos ablak, elektromos tükrök működnek.
Az autó Szentendrén van. Irányára 150.000 HUF (tartalmazza a nyári- és téli gumikat).
Amennyiben bárkit érdekel, kérem, hogy írjon rám - drgorogbalazs@gmail.com. Köszönöm előre is!
A szerelőknek van spéci lambdaszonda kulcsuk, de a csatlakozóját át tudtam buktatni a csillag kulcson, és alulról ki tudtam tekerni. Azért ha még soha nem volt kiszedve, nagyon vigyázni kell, hogy megmaradjon a menet...
Meg vagyok zsarolva családilag, ezért kérdezem, hogy közületek, vagy ismerőseitek közül érdekel-e valakit egy 2000-es évjáratú 75-ös. 2 literes V6-os automata.
Ára egyelőre nincs, meg szerintem nem is ez a lényeg. Gazdát keresek neki.
12 éve van nálam, 120 ezerrel vettem, összesen 170ezret futott, nagyon szép állapotban van, (de vannak apróságok vele), sokat költöttem rá. Nincs napi használatban, garázsban áll, néha megyek csak vele, hogy menjen.
2+1 gyári kulcs, 150 ezernél volt váltógenerál, új a hengerfejtömítés, vezérlés, főtengelyszimering, ECU, gyertyák, vadi új H9 projektoros lámpák (megvan a régi is, semmi baja), motoros bőr ülések (megvannak a plüsök is), rugók lettek cserélve, hátsó rendszámvilágítás új panellel, két garnitúra gyári alufelni, meg még a kiskutyafüle.
Ha valakit bővebben érdekel, nagyon szívesen küldök képeket, meg szolgálok részletekkel.
Segítséget szeretnék Kérni! Rover 414si Lambda szonda kiszereléséhez (csere lenne) le kell szerelni a kipufogó csonkot is vagy ,van valami könnyebb módszer is.? Nem lehet hozzáférni valahogy könnyebben?
sajnos nem segítség, de csatlakozom egy hasonló hibajelenséggel MG ZR TD 2.0 - ha magasabb fordulatszámonl tolom picit (városban, vagy pályán egyaránt) akkor nyomja ki a hűtővizet a kiegyenlítótartály-kupaknál.
Ezzel párhuzamosn a fűtés nem működik túl meggyőzően. A motorhoz nem volt korábban nyúlva, a vízben nem látok olajat, az olaj tiszta, nincs fehér füst.
Cseréltem már kiegyenlítőtartályt, kupakot. Cseréltem a hűtőközeget 100% rózsaszín fagyállóra (korábban is az volt benne).
Nem nagyon van ötletem mi lehet, esetleg: - valahol dugulás van a rendszerben ami miatt ott lokálisan felforr a víz - kezdődő hengerfejes - vagy nem tudom. Ha esetleg jutsz valamire a problémáddal akkor kérlek jelezd! Köszi és üdv!
Van amit normál áron adnak (pl. dugók, hüvelyek), de egyéb dolgoknál a Rover cikkszám alapján keress alternatívákat, akár ebay, akár hazai cégek.
Pl. a Bárdinak vagy az újpalotaiaknak egész jó gyáriszám-váltójuk/tipus átváltójuk van, ezzel ki tudsz keresni egy tipust, és megnézed máshol meg lehet-e kapni olcsóbban (a Bárdihoz képest pl. féláron is találhatsz másik megfelelőt, lengőkarból nekem a Bilstein helyett megfelelt a Japanparts vagy a lengyel)
Rengeteg Honda cuccot is meg lehet kapni hozzá olcsón, csak ki kell keresni a megfelelőt.
Sziasztok! lenne egy Rover 75 ami azt produkálja,hogy beindítás után ahogy melegszik a hűtővíz folyamatosan nyomja ki a hűtő tetején található túlfolyón. Szerintem kicsit kemények is a csövek (túlnyomás uralkodik benne) 3 éve volt motorcsere,mert az egyik hüvely lecsúszott,és keveredett a víz az olajjal .A hengerfej fel lett síkoltatva új tömítés stb. Szerintetek lehetséges,hogy el van valahol tömődve a hűtőrendszer,és ezért produkálja ezt?
Sikerült megoldani tettünk be Japanparts gömbfejet , azért hogy ne legyen egyszerű az élet összerakás közben kiderült hogy szakadt a kormányöszekötő gömbfej gumija ,de igy szép az élet csak unatkoznék otthon holnap vagy azután kicseréljük azt is .Messze vagyok még a vonó horogtól . Köszönöm mindenkinek a segitséget .
Ami most van bent (Japanparts BS-406L/BS-406R), azokat nem néztem meg mielőtt be lett rakva.
De lementem a garázsba, megnéztem a kiszerelteket. Amit 3 éve raktam be, az mozog minden irányban. Ami eredetileg a bal oldalon volt, az előre-hátra csak egy kicsit, inkább csak fel-le. De szerintem ez az idők folyamán menet közben állhatott így be, mert különben nagyon pontosan kellene besajtolni...
(Ha tényleg ilyen, akkor ez csak a komplett lengőkarnál lehet, külön a gömbcsuklónak minden irányban mozognia kell)
Nem az gondom hogy nincs gömbfej , mert már találtam , hanem az hogy körkörös mozgása van vagy kétirányú néztem a Hondáét a méret talán stimmelne is a mozgását kellene tudnom ?
3 éve én is csak gömbfejet vettem, de hiába volt sokkal olcsóbb, a különbözetet oda fizettem a ki/be sajtolásra :(
Ha már ugyanoda jött ki, most tavasszal már a komplett lengőkarokat vettem meg, és abból is a legolcsóbbat (nem egy lehetetlen helyen van, ha cserélni kell).
Igen ,erre gondolok , de már nem tudom honnan rendeljek olyan gömbfejet ,régen a Zsiguliban volt ilyen . Ha van tippetek hol tudnák olyat rendelni ami körkörösen mozog azt meg köszönném , amúgy a külső méret a magasság minden oké csak nem körkörösen mozog Bárdi , Unix ezt hozza .
Kérdésem lenne hozzátok 400-as diesel Roverem van felső lengőkart , csonkállványt összekötő gömbfejt cseréltem . A Bárdi a Unix is olyan gömbfejet küldött ami nem körkörösen hanem csak oldal irányban mozog , a régi teljesen tropára ment azon már nem tudtam megállapitani hogyan mozog , beszerelhetem vagy keresgéljek tovább olyan gömbfejet ami körkörösen forog ?
A kettőnek az aljzata nekem ránézésre hasonlónak tűnik, mármint a G1 és H7. Az amúgy befolyásolhatja ezt, hogy tényleg csak egy pár pillanat erejéig néztem meg, és nem járó motornál?
Ahol nem volt külön lámpa (nem külön foncsórban volt az izzó), ott voltak a 3 pólusú izzók. Az úgy működött, hogy vagy az az izzó szál világított amelyik a normál fényt adta, vagy amelyik a reflektorhoz kellett. A kettő csak akkor világított együtt ha a fénykürtöt használtad.
Remélem akkor nem valami hiba lesz. Eddig ugye H4-el működött, de pár napja megérkeztek az új lámpák amiben 2db H1-es van. Időm sajnos még nem volt kicserélni, csak úgy próba képpen rádugtam a csatlakozót az újra, és akkor jöttem rá erre.