Köszi az elérhetőséget , előttem nincs lehetetlen :)
Pár hsz. ezelőtt írtam , nem akarom küldözgetni a tankom , mert le van fényezve ( saját munkám ) és az esetleges sérülésnél pedig tuti kardomba dőlnék ...
A tank aljában akarom én csak el lötyögetni ezt a cuccost , hogy az áthelyezett benzincsapnál , a hegesztésnél ne legyen baj . ( Le lett próbálva de csak egy biztosági lépés lesz )
Biztos, hogy akarsz te ezzel hazilag szivni? Sajna a megfelelo gyakorlat, eszkozok nelkul nagyon nem egyszeru hazilag megcsinalni ugy, hogy egyenletesen bevonja mindenutt az anyag a tank belsejet. Ha pedig nem sikerul, akkor kidobott penz.
Akit az elozo hozzaszolasomban ajanlottam, profi, abszolut nem veszes az ara es ha kell, ugy tudom, meg lehet vele azt is beszelni, hogy budapesti atvetellel hozza-viszi a tankot (ha nem akarod esetleg postazgatni). Ismerosi korben sokan csinaltattak itt a tankot es mindenki elegedett, vannak paran, akik hazilag probalkoztak, ott mar nem olyan nagy a sikerarany (persze ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne megcsinalni, en is megcsinalok mindent hazon belul, amit csak tudok, erre viszont van bejaratott ember, nem biztos, hogy szivatnam magam vele...)
Gyári pontjaim már nincsenek . Felhajtható volt eredetileg .
A rétegelt lemezen lefelé 6-os vagy 8-as csavar fog kiállni , már előre felhegesztett fülecskékbe fog belecsúszni .
Tehát az ülést lapjára teszem , kicsit előre tolom , akkor becsúszik a csavar a fülecskékbe ( szinte bepattanik ) , és hátul lesz rögzítve alulról egy szárnyas anyával .
Eredetileg kétoldalú ragasztó szalaggal volt rögzítve,de az nem volt elég erős.Most simán szegeccsel van össze fogatva az idom és az ülés vázát adó műanyag..az a pár milliméter ami a szegecsből kiáll az ülés felé, bőven elfér a szivacsban,nem észrevehető.Így legalább stabilan a helyén van,könnyen bontható is ha kell.
Szia,igen ez volt a probléma,de már megoldódott....új rotor és két plusz biztosíték ha valami hasonló történne más alkatrész ne károsodjon.(pl fesz.szab).
A gyári lámpa és a műszerek elég "fejnehézzé" teszik az enyémet is,nem a legszebb látvány.Egy kisebb lámpában nem férnek el a vezetékek..a csatlakozásokat is máshol kellene megoldani.Ettől még a műszerek lehetnének kisebbek,de az sem javítana az összképen.És így műszakin sem kell szerelgetni
Így már lényegesen jobb!!Szép lesz ha kész lesz! Talán a kipufogó kicsit hosszú..Van egy hasonló ülésem, az is ott készülhetett..szerinetem golyóálló is...
Beszúrom a vadi új képeimet . 4 éve elkezdett és be nem fejezett bringát újból előszedtem . Gondolkodtam , hogy eladjam-e vagy nem , de addig nézegettem míg ráálltam , hogy befejezem amit elkezdtem .
Így állt 4 évig . Be-be indítottam , de azon kívül semmi nem került rá .
Ja, kozben megtalaltam par evvel ezelotti hozzaszolasokban, hogy el is adta valakinek... jo lenne tudni, hova kerult, lett-e belole valami, vagy ott porosodik egy muhely sarkaban.
Ezen a nick-neven hangosan felrohogtem. Eszembe juttatta mennyit rohogtunk anno azon a hazi Dallas szinkronon meg a 90-es evekben, ahonnan szarmazik.:-)))
Azt gondoltam, hogy ebben a formaban nem varnak tart karokkal a vizsgabazison. :-) Amit nem fogok sosem megerteni... a legotvarabb szarokat is atlokdosik, ha nincs atalakitva, de ha kicsit is at van szabva, akkor megy a kotozkodes... pedig tipikusan az atalakitott vasak nem kokanyoltak, hanem rendesen meg vannak csinalva.
Motul GearBox 80W90 (MoS2 adalekos cucc) tokeletes lesz bele, ilyet szoktunk tenni a Guzzi-ba is.
Az elobb belinkelt tablazat szerint 3.5 deci kell bele (az ugy nagyjabol hiheto is, ezek szerint a bomos kardanbox-ja kicsit nagyobb, mint a Guzzi-e, mert abba kicsit kevesebb kell).
Sziasztok! Egy 1989 es BMW R80 típusú mociban szeretném a kardán olajat cserélni. Tudnátok segíteni, hogy menny olajat kellene adnom neki? Előre is köszönöm a segítséget.
Néhány műanyag alkatrészt szeretnék beszerezni hozzá, mivel a napsugarzás miatt nagyon rondák lettek, van amit az előző tulaj szerelője tett tönkre furással, faragással.
Van valakinek tapasztalata a CMSNL-oldallal kapcsolatban? Ugy vettem észre kicsit olcsobb mint a magyar nippon oldal. Esetleg más források?
Cafe Racert építek, Honda 450 s ből. Szeretnék cafe racer ülés, de nem nagyon találok magyar /román oldalon. Segitség kéne, ajánljatok valamiket. Linkek formájában. Ebeyről még nem rendeltem, de nem is szivesen, mert attól félek kicsit. A segítségeket előre is köszönöm 👌👌
Köszi a dílt, volt itt a komád, rendkívül szimpatikus csávó, dumáltunk vagy fél órát :)
Hát igen, a kereklámpás "szélvédelem" szépen adja a motorozási élményt 80nál is :) Én most épp egy öreg GS-en élvezem, hogy 14 év után végre nem kell kapaszkodni ha 3 szemjegy fölé ér a mutató.
Mindegyik típusból lehet CR gépet varázsolni . Egy a lényeg legyen rá időd , és ne abból álljon hogy leveszem az ülést , dobok rá egy másikat , lámpa le , meg egy kormány azt kész , mert az nem az .
Hát igen. A szemnek nagyon más lesz tőle a gép, de én szeretem elkenni a régi vasaim száját a városban is, de már ezzel a gumi profillal/előretett súllyal/alacsony kormánnyal/vágott telóval is furán fordulnak néha. Filóztam rajta, de aztán maradtam a kezelhetőségnél, már ha még van egyáltalában..
Biza, csakhát a méret. Az SR-en a 3.25/18 és a 4.00/18 adta ki. Valamiért nem 19-es van ezen elől, és így nagyon kicsi a választék minőségi gumikból. Majd az XS-re az megy fel a Conti után.
Nem volt rossz, esőben viszont városban nem lehet vele sietősen menni, mert a megállás az hosszan tart.. Dunlop K ment fel, az azért más, de hát az ára is.
Sziasztok, egy tornasor K33 gumim (3.00, 3.25, 3.50, 4.00) 18-as van eladó. Méretpróbálgatás okán van bennük kb 1000 km, újonnan vettem őket. Könnyű motorhoz valóak, ha valakit érdekel, egyben 20e, Budapesten.
Dög. Rohadt jól állnak neki azok a "papucsok". :-)
Te már a téli karbantartáson agyalsz, de még azért elôtte csak kellene gurulnunk is egyet, megnézném már élöben is. Tegnap is egyedül csavartal le több, mint 300km-t, mert Boglya se ér rá sosem.
Ha szeretném festeni a leömlőket, mit ajánlanátok? Ahogyan tellik az idő, egyre gagyibbnak látom ezt a bandázsos dolgot... inkább festeném selyem/matt feketére az egészet... talán okkersárgára...
A cucc indonéz belpiacos izé. Azaz semmilyen EU szabványnak nem felel meg.
Magyarországra egyenesen behozva követelni fogják a megfelelőséget az aktuális EU emissziós és zajszint szabványoknak. Valamelyik minősítő kft egyedileg megméri, ha kifizetik. Szemre nem fog megfelelni.
Lehet keresni olyan EU országot, ahol engedékenyebb a szabályozás. Ott fogalomba helyeztetni valaki helyi nevére, és onnan kis idő után megvásárolni.
Idő, pénz, energia, türelem.
Amennyiből itthon is össze lehet kalapálni-hegeszteni-flexelni a gépet valami olcsó jófogásos alapra, átépítési dokumentációstul, központi engedélyestül.
Szerintem ha van érvényes okmánya és műszakija akkor nem lesz vele gond...egy ügyes nepper mindent forgalomba helyez :P Utána már bárhova viheted mert így került forgalomba...
Kiveve az en W650-em, mert az 15 eves es 38 ezer van benne. Csak azert tudom ilyen biztosan, mert en toltam ki 2004 nyaran a debreceni Kawa szalonbol. Szoval van ilyen, de teny, hogy ritka. :-)
Nem lenne rossz egy lég-olajos Suzuki az biztos. Néztem párat, de volt olyan honda cb 750 100ezer feletti futással ami jobban nézett ki mint a 40 ezres. Ez csak megerősíti amit irtál, hogy gazdája volt-e a gépnek. Esetleg tekergetős az óra....
Tanácsot szeretnék kérni tőletek, igaz nem teljesen cafe téma de részben klasszikusabb motorokhoz kötődik.
Honda cb 750, Zephyr 750, Gsx 750 Inazuma léghűtés 4 henger, úgy látom nagyon tartják az árukat, 60-100 ezer km-el is a normálisabbnak tűnő darabok 550-600 ezer-től indulnak. Meglehet venni ezeket a motorokat 60 ezer plusz km-el? terméseztessen tudom, hogy állapot függő első sorban de tapasztalatokra lennék kíváncsi.
Most első sorban számomra a gondtalan motorozás lenne a fő szempont, ha lehet egy klasszikussabb UJM géppel amivel hosszabb távra terveznék. Azzal tisztában vagyok, hogy ebben az árkategóriában nem új motort kapnék és a használt dolgok vásárlása mindig zsákba macska. Kb 600-800 ezer közötti összeget szánnék rá.
A további jelöltek kicsit az előzőek stilusátol eltétrően a Bandit 650 2005-2006 még levegős blokkal, esetleg ha minden kötél szakad akkor Hornet 600.
Hááát kérdezősködve annyit mondott hogy befolyásolja az emissziót .
Visszakérdeztem , hogy zöldkártyát is állítanak ki ? Nem . Akkor miért ? jött a bla bla bla .... A végén : Majd úgy fotózom , hogy ne látszódjon ....
Volt olyan amikor zárlatos volt az önindítóm , úgy vittem oda . Elindítottam otthon , elmentem a bázisra , leállítottam . Pont úgy állt meg hogy gombnyomásra meg se nyikkant . Nem tudta elindítani , de mégis betolta , féket mért elöl , hátul , lefotózta . Ezt kb 40 percben és megvolt a műszaki .
Csak azt tudnám, hogy mi a jóisten köze van a műszaki alkalmassághoz pl. a légszűrőnek... De sorolhatnám, mi mindenbe ütik bele az orrukat. A sok szárrá rohadt dízel meg mégis átmegy "valahogy".
Aztán hogy jobban megnézem a képet , tükör is . Sajnos kell a busztükör ....
Sárvédő van hátul azt látom , csak nem elég hosszú , valamint észrevettem hogy nincs utaskapaszkodó . Vegyél egy barna derékszíjat és kösd át az ülést kb a felénél vele .
Többször vittem műszakira a motorjaimat , mindegyiknél más volt amibe belekötöttek .
Volt kipufogó , rendszám alatti prizma , sportlégszűrő , index . Ezekre figyelek .
Tegyél fel egy hátsó sárvédőt jó nagy lámpával , jó nagy indexeket 3cm átmérőjű E betűvel ,két nagy tükröt ,prizmákat ide oda amoda és már megy is a műszaki.Utána pedig leszeded őket...
Nem épít senki semmit, vagy át tevődött a beszélgetés más oldalra?
A Pannonia Versenyszakoszályt is nagyon sajnálom, hogy teljesen elhalt, még közép sulis koromban mindig az első volt mikor haza értem, hogy felnéztem oda és ámuldoztam a szakik megoldásaitól, motorjaitól, mindig lehetett tanulni valamit ott. Később kicsit áttevődött a sportmotor- RD forumba az eszmecsere de ma már az is szinte megállt....
Köszi, közben én is rájöttem erre a megoldásra, szóval valami tuti akad, ami megfelel (elég sokfélét találtam már, amire kimondottan írja is a gyártó, hogy aláfér a normál szemüveg).
Ha nem íves a lencse, akkor 2.5 dioptriáig bármelyik napszemüveg lencse cserélhető. Elvileg. Mert az átmérő is számít. Pl. a hagyományos Rayban "repülős" naphemü tökéletes erre, igen ám, de a szára miatt nagyon hamar tönkre megy a sisak alatt. A nyitott sisak alatt, mert a zártban szinte azonnal. Ha jól láttam anno, a Kékhold SE foglalkozott ilyenekkel, még talán ott porosodik két tucat a tárolóban, illetve az Oakley tart kifejezetten dioptriás motoros verziókat.
Persze, de pont ilyet nem akarok. Azon agyalok hogy a plexit/rostelyt csak egy szemuveggel helyettesitsem, de mivel vaksi vagyok, olyan kellene, ami motorosszemuveg (tehat nem fuj be ala a szel), de latok is benne. :-)
Irigyellek, az a jobbik eset. Nekem sajnos kb. 20 centiig éles... :-)
Elvileg vannak dioptriázható motoros szemüvegek, de semmi tapasztalatom ezen a téren, lövésem sincs melyik jó. Sanszos, hogy muszáj lesz kísérleteznem, ha ragaszkodom a nyitott sisakhoz.
Vagy olyan motort vegyél amit már eleve átépítve műszakiztattak...mert ilyen is van..vagy olyat amit pár óra legóval vissza alakíthatsz eredetire és kétévente műszakikor ezt eljátszod.Vagy szerezz egy havert a vizsga állomáson..
Szevasztok, van koztetek olyan, akik hozzam hasonloan vaksi es dioptrias motoros szemuveget hasznal? Ha igen, milyet, mennyire jok ezek? Uj sisakot kellene lassan vennem es elgondolkodtam, hogy valami vaganyabb nyitott sisakot vennek, de akkor meg kellene oldani valahogy a szemem szelvedelmet (sajna nagyon erzekeny a menetszelre, kb. az utca vegeig nem jutnek nyitott, rostely nelkuli sisakban, mert kifojna a szemem a normal szemuvegemben.
Erdekelne, hogy ki hogyan oldotta meg, ha hasonlo szituban volt. Koszi. (keszuljetek, lassan jon a jo ido! :-)
Sziasztok vennék egy caffe racert érvényes műszakival törzskönyvel tulajtól ! Mennyire nehéz ezeket vizsgáztatni egyáltalán átmegy a vizsgán így átépítve ?
En is igy vagyok a W650-emmel, nagyon adja magat a cafe faragashoz, de annyira gyari (az osszes hulye matrica, minden megvan rajta), hogy nem volt szivem megtenni). Egyszer volt egy torott eleju meg a nehai ulloi uti Kawa kereskedonel (van mar vagy 12 eve), amit bagoert adtak volna, de pont akkor ugrottam bele a hazvasarlasba, igy nem tudtam nelkulozni azt a picsa 400-500 ezret sem, amit kertek erte, pedig annyiert nagyon adta volna, csak az elso villa volt elmenve kicsit, meg a tankon volt egy horpadas, de amugy pocc roff, volt benne tan 10ezer km is. :-) Azota is nyuszitek miatta, hogy kihagytam.
Van egy full gyári korhű 88-as XJ 600-am . Korábban tettem be képet róla .
Abban az időben ezzel a két fajta gumival szerelték őket . Metzeler Lasertec meg a Perfect M77
A bizti táblán kívül minden eredeti , szinte OT . A gumit is ahhoz kerestem .
Korábban (2015ben) azzal a szándékkal vettem , hogy CR lesz belőle , de nem volt lelkierőm nekiesni , mert három túradobozt és doboztartókat is kaptam hozzá .
en feltem, hogy tultarolt, de nekem is 2018 év 41. heti abroncsot küldtek, kb kt hét volt a posta.
mire venned ezt a gumit?
en sokaig a heidenau k43-en hazitaltam, de a Shinko E270 sokall menőbb, nagyon jó lágy keveréke van, fasza ballonos, plusz kb 11 milli a barazdamelysege
Nekem van egy Zephyr 550-em.Nagyon kezes ,dinamikus könnyen vezethető és a Hondáimhoz képest hibamentes motor.Amikor hozzám került egy karbi tisztítás és aksitöltés kellett neki és azóta is tökéletesen működik.Ez pl.egy év állás után is pöccre indult.Nagyon nem használom mert nekem alacsony,és kinti papíros....ha esetleg érdekel kipróbálhatod..
amugy meg - nem tudom, mennyi a keret - siman vegyel egy 883-as karbis harley sportstert, lehetoleg olyat, ami nincs chopperesitve. Megbizhato, szerelheto, olcson fenntarthato, tokeletes kistraktor es a legszorakoztatobb naked bike evör.
Köszönöm a tippet. Nagyon tetszenek a W650 és a W800-asok. Ráadásul a 650 - en, ahogy te is emítetted még berúgó kar is van. Tényleg hihetetlen az érték tartásuk, a 10-14 éves 650 is annyiba kerül mint egy 3-4 éves 800 as. Meggondolandó mert jó motorok.
Kawasaki zephyr? Igaz ez más kategoria. Van az ismeretségi körömben egy, 78000km ez gondolom már kicsit sok egy lég olajosnak. Vélemény?
A másik amit találtam Suzuki Gs 550 1980. Van ezeknek valami típus hibája?
en azt szoktam, hogy Szalkanal kimegyek a hatarn es garampáld felé körbekerülöm a börzsönyt szlovák oldalt, majd Ipolyságnál visszajövök, és a másik oldalt kerülve hazagurulok.
Errefele sokkal békésebb, alig van ember az utakon, csak akkor jelennek meg újra, amikor ahatáron visszajössz.
benéztem az instádra ( ha már beszúrtad ) istenbiz én láttalak egy műsorban , talán az ózonon . Ha jól emlékszem a dunakanyarban volt séta a parton , és talán kecót is mutattak ...
Köszönöm, én is így gondoltam. A váznál max. a segéd vázból vágnék ugye a stílus miatt. Talán abban lenne szerencsém, hogy vagy 10 éve nem vizsgáztatták le és így nincs róla fénykép a rendszerben.
Új vagyok itt nálatok ezen a fórumon, nem olvastam vissza ,ezért ne haragudj ha olyan kérdést teszek fel amire már sokan válaszoltak.
Tervbe van egy CB400 vásárlása, lejárt magyar forgalmival ,de nincs kivonva. Szeretném Café Racer stílusban átfaragni . Vizsgán mennyire kötnek bele egy ilyen átépítése ,ha egyébként a kötelező dolgok ,index,tükör,lámpák .... rendben vannak?
Jo lenne, ha nalunk is lenne egy dealer. Akkor mindenkepp elmennek kiprobalni, kicsit korbeszaglaszni, mert bevallom, tetszik es en is csak jokat olvastam rola eddig.
Ha megbizhato, szaladgalos igazi retro motort akarsz, akkor vegyel egy W650-et. En 15 eve nyuzok egyet es csak ajanlani tudom. Egy gond van vele, hogy itthon szokoevente bukkan fel 1-1 elado peldany es akkor is rohadt draga, baromi jol tartja az arat. Viszont cserebe sose volt vele baj, es nem utolsosorban tok buli, ha megallok vele valahol, mindig akad valaki, aki megkerdezi, hogy en restauraltam-e, mert siman kinezik belole, hogy a 60-as evekbol szalajtottak (foleg mikor berúgóval inditom... itthon a Pannonia/Jawa/MZ triumviratuson kivul ritkan lattak az emberek berugos nagymotort :-)).
Aztan mikor olyan hangulatban vagyok, akkor bemondom, hogy igen... es siman bekajaljak. :-)))
Sokat veteranoztam, de kellett valami, ami formavilagaban hasonlo, viszont lehet vele haladni is mindenfele nyuglodes nelkul es nagyon jo valasztas volt. En szeretek 80-100-as tempóval poroszkalni (174 a vege - egyszer megnéztem - de 130 felett mar ugy cibal rajta a menetszel, hogy halalfelelme van az embernek, ezt nem arra talaltak ki) es ennel a temponal vicc a fogyasztasa, nincs meg 4 liter sem. (Na nem mintha szamitana, szerintem regen rossz, ha valaki egy ilyen hobbinal a fogyasztason rugozik, csak tenyleg annyira kevessel beeri, ha nem bunteti az ember, hogy mindenkeppen erdemes megemliteni)
Es nem utolsósorban nagyon jo cafe epitesi alap (bar az emlitett magas ar miatt csak azok epitenek ilyesmibol, akiknek nem faj zsebbe nyulni - mondjuk az epitkezes sose volt olcso mufaj, de jelentosen megdragitja a dolgot, ha huzos a kiindulasi alap).
Nekem az is különleges motor volt . Egy jó dekorral mmmmmm . Lennék motor menhely :D Mint ahogy a britek gyűjtögetik a régi járműveket .... és persze használják
Ha most eltekintek az Sr kérdéstől. Nekem még ami nahyon bejön mostanában és nézegetem is a hirdetéseket az a Kawasaki zrx 1100, ugy vettem észre most elég padlón van még a keveset futottak ára is.
Nem volt elöttem az sp képe. De néztem videot róla, tényleg hangulatosnak tünik. A pinterest-en egyből az át építéseket dobta fel nekem. Te is faragod? Elvégre ez egy café forum :D
Amugy ugy gondolom, hogy a motorozás nem mindig a realítás talaján áll, főleg ha szívből csináljuk. De most az sr 400 kapcsolatban azért gondolkodóba estem. Németben pár ezer kmes szinte új sr 400 akat kb 4000 euro ért lehet venni. 6000 körül van ujjonnan. Nem tudom mennyire érték állóak lesznek ezek a motorok.
jo a kis V7, de a Tonti vázas nagyblokkosok annyira más ligában játszanak, olyanok, mint egy masztodon, remegnek, fújnak és bitangul meg tudnak indulni. A kicsi V7 sokkal játékszer jellegűbb. A régi 850 meg 1000 meg 1100-as blokkok tök megbíthatóan életben tarthatók, akár a mindennapokra is.
Nem egyszerű manapság egy sima mindenes motort venni. Nézegettem az xt 500-asokat, de most teljes felújításba nem szeretnék fogni. Bár egy sr 500 is megfelelne akkor már.. De ahogy mondtam a veteránok mellé szeretnék egy mindenest.
Tetszetős kis gép. Pont ilyesmi kéne nekem mint ez a Kawa vagy az sr. Egy sima "mz féle" motor. Országuton ne toljanak le, legalább 100km/h t tudja tartani, de ha ugy van le lehessen gurulni vele egy enyhébb földes útra, duna partra stb... Adott lenne az enduro, de bokorugrót nem szeretnék meg a túl sok müanyag sem a kenyerem.
Mindig nézd,hogy ingyenes legyen a szállítás,és érdemes hasonlókat is végignézni mert 10-12 euronál drágábban nem érdemes megvenni,valamelyiknél úgyis "akciós"
Köszi a választ. Elolvastam minden magyar tesztet, valahol rugdosták összevissza.. (Nyáron megfő a motoros mire életet lehel a gépbe stb..) van ahol a vezérmű jelre és az injektorra hivatkozva nagyon könnyű indítást irnak. Köszi a linket, ez amugy a legkorrektebb teszt a magyar oldalakon. Én nem a nagy motorokról nézem vissza felé az sr-t. Hanem pl bejön a van van 125, ybr 125, cube 125... De ha kitévednék velük egy főutra, nem igazán lenne kellemes, a kamionok előzése miatt főleg.
Sziasztok! Nem igzán tudom hol tegyem fel a kérdésem, megprobálom itt.
Yamaha sr 400 vásárlásán gondolkodom. A hazai tesztek eléggé lehúzták. Valóban annyira sz@r lehet? Veterán keleti motorjaim mellé szeretném venni. Kissebb, túrákra, délutáni csavargásra... semmi nagyobb válalkozásra. Nem szeretek száguldozni, autópálya kizárt, csak 90 km körüli sebességet tudjon ha nagyobb forgalmu utra tévedek. Valóban ennyire nehézkes lehet ennek az indítása? Vagy csak a cikk íroknak nem ment? A yamaha nem gondolt volna erre? 3-4 éves példanyokat nézegetem, természetessen külföldön. (itthon nincs) nagy hülyeség szerintetek? Minden véleményt szívessen fogadok.
Van egy Shark Vancore sisakom is ...általában ebben motorozom,de mivel nem teljesen zárt,szemüveg van hozzá és így a szélzaj elég jelentős...de az állam védve van.Kényelemes,jó benne a kilátás,vastag a szivacs és a bélés réteg...igaz emiatt kb kétszer akkora a fejem ... A nyitott sisakom nyáron melegben narancs bubi plexivel igazi élmény motorozás...csak vigyázni kell nehogy pofára essek benn....
Én is a zárt sisak híve vagyok , de mondjuk zárt buksiban is törtem össze az állam , úgy ,hogy varrni kellett .
A nyitott meg rohadtul jó tud lenni , mikor 30 fok van és menet közben átjárja "fejemet" a szél .
Nagyon tetszett a Shark RAW sisak , de inkább egy ilyen kiegészítőt szereztem be 3 éve :
Motorozni vettem , de azé kipróbáltam síeléskor is . Nagyon népszerű voltam benne ! Mikor zárt lanovkában ülsz magyarokkal (akik nem tudják hogy én is beszélni magyar ) és sutyorognak , hogy milyen zsír a szemüveg , te meg válaszolsz : hatalmas röhögés , pacsizás . Volna még sztori ....
A kínai cuccról , ha már valamibe belevarrják az ECE minősítést talán jelent valamit . Nekem van olyanom ami csak DOT matricás(!) , na az az amit csak dísznek tartok . Azt tényleg nem ajánlott viselet ....
a sisak a kinézet és a leírtak szerint teljesen ok. én zárt sisakban tolom, de próbáltam nyitott sisakot szemüveggel és azt egy kicsit önkínzásnak tartottam /átlag 150 km-es gurulások/ , aztán kölcsönbe kaptam egy nyitott bubiplekós sisakot kipróbálásra és nagyon kellemes meglepetésben volt részem. könnyű, légies ,olyan mintha nem lenne a fejemen semmi és a szememet sem bántotta a huzat. a felnyitható bubi tartó patentjét viszont rá kellett ragasztani epoxival a sisak patent csatlakozókhoz, mert a bukó tulaja szerint ha 100-nál elfordítod a fejed , akkor elege lesz a motorozásból és elhagyja a sisakot. a biztonsági tényezőt szerintem a nyitott bubipekós kivitelnél ...
Kínából rendelt nyitott sisak kb20 euróért...kényelmes jó szivaccsal és szemüveggel vagy" Bubble Visor-ral" is tökéletes...töréstesztje nincs,de sok webáruház ugyanezt árulja saját logó alatt.....
en Londonban probaltam, de nekem nem passzolt a fejformamhoz es zavart, ahogy a Bellek, ennek sem moshato a belseje.
a vegen egy nyitott X-lite Fresno-t vettem, tobbretegu, reszben karbon hej, moshato belso es nagyon konnyu. azt 88000 helyett angoloktol 41-ert vettem meg.
Faszan nez ki. Van itthoni forgalmazo, vagy netrol rendelted?
Engem is erdekelne, mert pont erik a sisakcsere (a regi Arai-m mar kezd oregecske lenni) szemeztem a Bell-lel is, de az arahoz kepest allitolag elegge durva benne a szelzaj (felre ertes ne essek, nem akarok csendes sisakot, azt kimondottan szeretem, ha hallom a sisakban is a motor hangjat, de az nem franko, ha a motorhang helyett a menetszel futyul benne).
Kérdésem , amikor mondjuk a kévával bringáztok , milyen sisakot használtok . Adtok-e a megjelenésre , vagy normál zárt bukót használtok ?
Nyitott sisak bubi plexivel , vagy netalán van valakinek a Bell féle "vintidzs" vagy lego ember sisak ?
Mindezt azért kérdezem , mert találtam egy Bell replikát a sok közül ami egészen jónak bizonyul . Viper a neve , a leírásuk szerint angol gyártmány és üvegszálas . Rendeltem egyet , kipróbálás céljából . Menetközben még nem , de a fejemen már volt . Lényegesen kedvezőbb ára van , mint a Bell Bullit-nak .
egy kicsit utanaolvastam a temanak. az ETBE inkabb bio reszarany a benzinben, nem klasszikus minosegjavito adalek. (nevezhetjuk annak is akar, mivel noveli az elmeleti oktanszamot) akar 24% is lehet a benzinben. tobb tanulmany elolvasasa utan nem nagyon jutottam elobbre. az ETBE fel eves tarolas es levego erintkezese utan is csak nagyon kis aranyban esett szet, es elenyeszo peroxid, alkohol keletkezett, erre viszont van adalek a benzinben.
tobb tanulmany foglalkozik viszont az etanol szarazkorroziojaval, azaz kemiai korroziojaval, es itt vannak ellentmondasos eredmenyek. a vegere az kristalyosodott ki, hogy az etanol miatt a benzin nagyon higroszkopikus lesz. ez teljesen osszevag azzal a tapasztalatommal, hogy kint, ridegtartasnal egy karburatoros motorban az ontveny es fuvoka kb 1 honap alatt korrodalni fog, mig futott, allando homersekletu garazsban ez nem tortenik meg, vagy evek mulva. a tanulmany szerint csak egy bizonyos viz% nal jelentkezik az eros korrozzoioja a rez es aluminium alkatreszeknek etanol mellett.
mig tiszta etanolnal nem ekkora a korrozioja ezeknek az alkatreszeknek.
a british petrol honlapjan a benzin szeteseset phase-separation-nek nevezi. bar 95 os benzinben nincs 10% csak 5, nem teljesen tokeletes pelda, de inkabb ezzel lehet talalkozni manapsag sokat, legalabbis en erre gondoltam benzin szeteses alatt:
a tanulmanyokat az Oak Ridge National Laboratory (ORNL) lapjan olvastam. a rengeteg szemet kozul ez tunt eleg szakszerunek, es nem valami indiai powepoint preziek, amivel tele van a net.
Az alapmotor egy 1978 Yamaha XS 250 . Csak jó magyar szokásként a behozatal dátuma került be gyártási évnek 1991 . Ezért mindegy volt neki hogy átszabjam ...
Ja igen, meg valami: pont ilyen tukrokon gondolkodom. Tudsz irni egy pontos markat, esetleg beszerzesi forrast? (A Sport Classic 1000-es Ducin lattam ilyet, mar akkor megtetszett). Koszi.
egy nagyon eltalat cx 650 epites. altalaban az eltavolitott airbox helye tul ures, es valahogy elrontja a motor osszkepet, de az ules ala huzott kipu megmenti. a szin telitalalt.
Nem is igazan arra gondoltam, hogy szetesik a benzin, hanem valami miatt elkezdodik a kulonbozo elektronegativitasu femek elektrokorrozioja. Azaz fuvoka es ontveny. Ezt nem tudom pontosan mi okozza, de futotz garazsban nem, mig szabadon tarolt motornal nehany honap alatt lejatszodik. En az etanollal kotottem ossze, mivel az vezeti az aramot, a benzin nem. De csak saccolok.
nem az etanol ulekesedik, es nem is amiatt uledekesedik, ha alaposan megnezzuk. Az uledeket a tobbi adalekanyag adja, es az etil-tercier-butil-eter a felelos inkabb a gedva kialakulasert.
Az omv maxxmotion 100 adatlapjat legutobb tavalyelott neztem, most nem talalom, akkor abban 3% etanol volt. Ez a reszarany csak novekedhet. Tehat a 100 as benzin nem tunik megoldasnak karbiosszerohadas ellen.
Lehet, hogy valakinek beleokoskodás de nekem egy újabb info amit begyüjthetek, ez lenne a fórum lényege. valóban pumpás a gsx 1100, direkt szűrővel használom/ itt könnyebben elszökhet a benzin/ , de még nem merültem annyira bele ,hogy ennél a typ -nél mi indítja a pumpát, egyenlőre csak használom a faragás előtt és ha áll 3-4 hetet akkor lehet köszörülni, ezért 1 spricc hidegindító aztán azonnal magához tér. egy- másfél héten belül az előző indításhoz képest ha indítok, hidegen melegen, az első gombra azonnal indul. xvs 1100 drag star -nál , 4 hónap után csak fejújító készlettel lehetett megoldani, xj 900 -nál szintén teljes felújító készlet volt a megoldás. most azt találtam ki , hogy ősszel csak kb 2-3 liter benzinnel rakom le, aztán minden hónapban 1 x elindítom és megmelegítem , és hozok +2 liter "friss" naftát . alkatrész mosót, féktisztítót, petrót, + mindenféle oldó maró stb.. próbáltam sikertelenül, talán az ultrahangos , de arról nincs tapasztalat.. köszönöm a véleményt!
Bocsanat, hogy beleakadekoskodok, kicsit furcsallom, hogy nalad is problema ez, tudtommal a gsx az benzinpumpas, tehat a te esetedben egyaltalan nem kellene egy orat varni, mig feltoltodik az uszohaz benzinnel.
Tenyleg csak a tapasztalataimra tamaszkodva azt tudom mondani, hogy egy jo motornak nem igy kell indulnia.
Zx 9 eseten az volt a trukk, hogy 1 sebessegi fokozatban kellett koszoruli, mert csak sebessegben inditotta a pumpat, mig uresben nem. Ezzel a modszerrel eleg gyorsan beindult akarmennyi ido utan. Vannak ilyen trukkok.
A fektisztito jo otlet, ha mashogy nem megy, ezt erdemes bevetni, csak ne konyveljuk el, hogy egy motornak igy kell mukodnie, mert ezt valamilyen hiba okozza. Esetleg user error. Azaz nem varjuk meg, mig feltoltodik az uszohaz.
A benzin lakkosodasa azaz a barnas ragacs, az meleg garazsban tobb evre lerakott motoroknal jellemzo, a rez fuvokak es az aluminium ontveny elektrokorrozioja viszont zoldes rezgalic szeru kivalassal jar, ami futetlen, nagy para es homerseklet valtozasnak kitett helyen nehany honap mulva elofordul, az 5% os etanoltartalom miatt joval elobb, mint ez a ragacs, es ha egyszer eltom egy fuvokat vagy emulzioscsovet, az nem csak hidegen, hanem uzemmeleg motornal is el lesz dugitva, a hiba mindig, minden uzemallapotnal ugyanolyan lesz.
Sajnos mindket fajta lerakodashoz volt szerencsem.
Sz-tem első körben próbálkozz baowah tanácsával, /fék tisztító vagy hidegindító spray/, ha elindul kis fújásokkal életben tudod tartani . Nagy valószínűséggel a karbiban a korábban említett , széteső benzinből kiváló barnás ragacsszerű mindenhová beszivárgó és letapadó valami az oka,/ ha eddig minden klappolt/. Nekem a suzi gsx 1100g, 4 hét után ugyanígy kínlódósan indul. . .
Igy forumon keresztul nem akarok okos lenni, mert azt nem lehet. Meg a motor mellet sem, ha nincs szetszedve. :)
Eleg sog dolog tud ilyet csinalni, akkor is, ha fel van ujitva, vagy jo allapotu a motor.
Mittomen csak ami eszembe jut.
- Lehet hogy havonta beinditod 10-15 percre, hogy a teli allasban ne legyen belerohadva a benzin. gyertya nem tisztul ki rendesen, egyes tipusoknal ilyenkor kb gyertyat cserelhetsz ha masodszorra is egymasutanban csinalsz ilyet.
- akku fesz. akarmilyen fiatal az akku. egy injektoros modern gepnel a muszerfal elmegy ilyenkor, csak onnan latod, hogy nem stimmel valami, amugy az inditozas kozben nem hallod/erzekeled, hogy a fedelzeti fesz 7V kornyeken van a fordulatszambol. Lehet hogy a mar demagnetizalodott a magnes nehany evtized utan, igy eleg erzekeny a fordulatszamra inditasnal, plane ha hideginditas van, uszohazfeltoltessel egybekotve.
- szikra minoseget sem tudhatjuk, kornyezeti nyomason vizsgalt szikraval essatobbi.
- Lehet megszivatni annyira, hogy ne induljon el, rahuzod a szivatot, es annyira tuldusit hogy emiatt nem indul be, ilyenhez is volt szerencsem.
Tehat a fent emlitett dusitorendszer azaz siman karburalasi problema is tud ilyet, ami amugy nem tunik fel. Nem kell hozza csopognie, vagy szemrevetelezesnel kibuknia. Vagy a fojtoszeleptengelyt amugy sem lehet felujitani, inkabb ugy fogalmazok, barmit fel lehet ujitani, csak nem rentabilis.
ha normalis minden, nem igy mukodik, nem kell szenvedni. Akarcsak a nagykobos egyhengeres berugokaros motoroknal. Ha eltori a labad a berugokar, nem te vagy balfasz, hanem rossz a motor valamelyik periferiaja, ami ezt okozza.
Hat el lehet vele szoszolni, meg lenne meg 10 000 karakter otletem, mi csinal ilyet. de anelkul, hogy a motor nincs megvizsgalva, csak okoskodok. :D
Egy teljesen felújított motorról van szó,karburátorokban minden cserélve,beállítva.A szerelőnél természetesen semmilyen hibát nem produkál.Ugyanúgy indítanám én is.A lényeg,hogy ha be is indul és folyamatosan használom akkor mindig rendesen működik.Ha már egy hetet áll kezdődik előröl.Nem szivárog csöpög semmi a karburátorokból..tehát benzin van..szikra is van.
...és annyi ideig nem is állt, hogy a mostanában sokat emlegetett "benzin megromlásos" jelenség szóba jöjjön.
Ott valami bibi van mindenképpen.
Nekem is van karbis motorom, de az 3-4 hónap állás után is röfög (igaz az elsô indításkor kicsit durcás, hogy baszogatom, ahelyett, hogy hagynán tovább aludni :-)
Ha sokaig kell koszorulni, es minden mas pl kompresszio, gyertyak, fojtoszeleptengely tomitettseg rendben van, (regi motorok itt 90% ban falsot szivnak) akkor megneznem, hogy a dusitorendszerrel van-e valami, vagy tenyleg az uszohazat nagyon lassan tolti fel benzinnel. Szoval ennek a jelensegnek oka van. Egy oraig semmilyen jol mukodo motort nem kell koszorulni akarhany honap allas utan.
Az elso inditasnal egy regi karbis motor botladozik, de ha minden oke, akkor nem kene szenvedesnek lennie.
a benzincsapon altalaban van pri allas, ami megkeruli a vakuum rendszert, es azonnal feltolti az uszohazat benzinnel. Igy nem kell koszorulni fel orat. De ha tipust irnal, akkor pontositani lehet, nem az osszes hondara, hanem az osszes karburatoros motorra igaz ez, ami vakuumos benzinszivattyuval, vagy anelkul van szerelve.
Üdv! Van valakinek valami bevált technikája arra,hogy az egy hónapot állt motort,hogy lehet beindítani,ha van szikra ,benzin és jó az akkumulátor is...teker szépen az önindító de az istenért nem indul be ..néha két másodpercre elindul és semmi...mindegyik honda ezt játsza..a tavaszi első indítás legalább egy óra szenvedés.
sziasztok, csatlakoznek a topichoz engedelmetekkel. :)
bar nem friss dolog, de kicsit furcsallom, hogy ennek az epitesnek alig lett valami visszhangja nalunk, ahol ezeknek a fajta motoroknak hatalmas kultusza van.
az ir medaza cycles-t a guzzirol, ducatirol, moto morinirol ismertem eddig, de hogy egy szocimotorbol csinaljanak varat... (5. lett az AMD-n)
pipeburn-on semmi rola, bike exifben sincs kulon cikk, pedig mar a muszaki megoldasai miatt is megerdemelne.
BMW K 100 RT, `86-os eladó a képeken látható állapotban. Rendszám, forgalmi, törzskönyv van, műszaki lejárt. Vadiúj gumik, első féktárcsák, hátsó főfékhenger. Idomok is megvannak, javításra szorulnak. Gyári szerszámkészlet, manual, csomagtartó dobozok. Ár fix 300.000 Ft. Kávé Részer építésre kiválló.
sziasztok! Itt van ez a motor, úgynéz ki hogy buktak vele, valószínű még a képek alapján is szerintem, hogy az első telók görbék. Mi a véleményetek? érdemes lenne foglalkozni vele? Az első telók annyira nem érdekelnek, csak azt nem tudom hogy vajon a váz is kaphatott-e.
Bár teljesen Simson alapokra épült, tehát a futómű, váz érintetlen, illetve csak kiegészítők vannak rajta, de az NDK-ban legtöbben csak buherának tartották.
Ha elvittem volna az eredetire restaurált SR2-esemet, arra csettintettek volna, pedig másik 500 ugyanolyan biztosan volt ott Kürbitzben. :-(
Sziasztok! Van köztetek olyan, aki Budapesten vagy a környékén be tud vállalni váz vágást és hegesztést, és van hozzá eszköze is?
A váz farok részét kellene levágni, és egy rövidebb vázrésszel pótolni (a visszahegesztendő pótlék persze megvan hozzá). Kb 2-3 órás munkáról lehet szó.
Az idejét, költségeit természetesen fizetem. Nagy segítség lenne!
Persze azért csak emiatt ne mondj le róla, ha nagyon szeretnéd, mert mint mindent, kiskapukkal ez is tuti elintézhető (értsd: legyen pénzed és ismerni kell a megfelelő embereket).
Inkább az a bosszantó, hogy sumákolás nélkül, egyenes úton nem megy.
Mindig irigykedve nézem a külföldi motorépítős videókat a youtube-on... kész Kánaán, mindegy, hogy hogyan néz ki, ha gurul, akkor rendszámot kap... itt meg még abba is belekötnek, milyen magas a kormány, vagy hogy van-e kapaszkodó szíj az ülésen. Nonszensz. :-)
en egy vincent rapide c-t hajtottam meg a visegradi szerpentinen, mondjuk az modernizalva volt, 21-es kerekek, rendes gumi, erositett elso fek, tisztesseges gyujtas, modernebb karbi - ment mint a golyo, orom volt vele minden meter.
Két Vincent-tel is volt szerencsém menni korábban és hát feeling-ben a japánok a fasorban sincsenek. De el kell ismerni a japán gépek minősége könnyen túlnőtt a kor angol típusain.
faszán néz ki, de ahogy elnézem, ehhez kell majd "némi" hátszél... kb. egy raklappal. (Sajnos... pedig jó lenne már némi változás ezen a téren, mert szörnyű ez a vaskalapos rendszer, minden jót csak sumákolással lehet megoldani.)
Nem mondom, hogy nem lehet elintézni, mert kapcsolatokkal és pénzzel mindent el lehet (főleg kishazánkban, erről vagyunk világhírűek) de az lenne a jó, ha egy ilyen gép levizsgáztatása bármilyen halandó számára elérhető legyen, ha az igényesen van megépítve. Értem én, hogy a pénzbeszedésen kívül az is célja a hatóságnak, hogy holmi kókányolt szarok ne veszélyeztessék a közlekedést, de az ilyen építések tipikusan nem azok.
Látom nem nagyon mer belevágni senki az átalakításba a sok szívás miatt. Hát én már lassan másfél éve építgetem, csiszolgatom szeretett mocimat. Szeretem, imádom! És csak reménykedni tudok majd benne, hogy némi segítséggel amikor eljön az ideje, le tudom műszakiztatni. De hogy én vissza nem állítom a gyári állapotot, az tutibiztos :)
Biztos lesznek olyanok, akik ügyesen "meg tudják oldani", de sajna egyszerű halandóként kb. esélytelen. Nem véletlenül árulják az ilyen motorokat úgy, hogy "meg van minden a gyári visszaalakításhoz". Sajnos kis hazánkban nagyon vaskalaposan állnak hozzá az ilyesmihez (még az is egy kb. 300-400 ezres papírmunka, ha szóló motorhoz akarsz oldalkocsit tenni, pedig itt aztán nincs komoly faragás, csak egy gyári cuccot összeházasítasz egy másik gyári cuccal olyan kombinációt kapva, ami itthon még nem volt forgalomban).
Abszurdisztán.
Emlékszem azokra az időkre, mikor azért is sorra dobálták ki a srácokat a műszakiról, mert a dobféket tárcsafékre cserélték az ETZ-ken. Mostanában meg mikor már mindent orrba-szájba fényképeznek a műszaki vizsgán szerintem sok sumákságra nincs lehetőség. Pedig valami jó gépet én is faragnék szívesen, de valahogy nem kívánja a szervezetem, hogy két évenként visszaépítsem gyárira, csak hogy át lehessen rugdosni a műszakin.
Sziasztok! Az egyik ismerősöm szeretne egy café-racert építeni. Kérdés az lenne, hogy mennyire bonyolúlt itthon az ilyen egyedi átépítésű motorok lepapírozása, forgalomba helyezése...ha teljesen reménytelen, akkor neki sem áll, mert használni szeretné természetesen miután elkészült a műalkotás...Előre is nagyon köszi a tapasztalataitok megosztását!
Már valóban nem divat, de szerintem jobb is így. Építsenek inkább azok akiket valóban érdekel a dolog. Különben ide elég későn ért el és amúgy nyugaton mindig létezett de csak egy időben lett felkapott a kelleténél jobban. Emlékszem 2003-2004 körül a Superbike magazinban voltak Joe Bar képregények, valamint lehetett rendelni. Akkor csináltam a Simsonomból csutka kormányos ülés púpos gépet, igy kicsit nem értettem amikor felkapták ennyire ezt a dolgot itt Magyarországon és a világon Hisz bőven volt nyugaton régebben is építés ilyen stílusban.
Ezek szerintem tr1-ből vannak, valamint sokan építenek xv 750 se-ből ezek még nem virádzsók :)
De teljesen megértem mire gondolsz. Soft chopperekre én is furán nézek. pl az xv 750 se nekem nagyon bejön, nem is mondanám choppernek, inkább egy általános motor aztán késöbb lett a virádzsó... de ez már teljesen más filozófia, de hasonló műszaki alapokon, mégis más teljessen na az fura.. persze izlések és..
Nagyon tetszett már régen is ez a Vincent átépítés bár kérdéses, hogy egy magyar műszaki vizsgán mit szólnának hozzá. Ha jól látom a hátsó segédvázba azért bele kell nyúlni, de inkább egy másikat gyártani. Bár a legtöbb átépítésnél ez alap lenne, mert sajnos sokszor vasalódeszka kerül az ülés helyére.
Ami még nagyon tetszik, Honda cb 750 és a Bratstyle stílus. Lehet egy ilyenbe belevágnék , csak tényleg a műszakitól tartok kicsit.
Na hát ez az, errôl beszéltem... ez gyári állapotban hihetetlen rusnya (bár a szépség relatív, remélem nem gázoltam bele senki lelkébe), de most, hogy már tudom, mit lehet kihozni belôle, erôs fantáziával akár szépnek is mondható. :-))
most vettem minap a honda cubomhoz big bore 70, high comprression japan dugattyut gyurukkel, utolso darab volt, postaval vagy 13 ezer forint volt, egy het alatt ideert.
cafe racernek szerintem a cantilever hatso yamahak is faszak, akar sorkettesek, akar vékettesek. Nem véletlen, hogy a TR1ből meg a Viragóból lehet a legpengébb Vincent kópiat csinálni, hisz a vázat onnan tanulták meg a japánok.
Valamiért úgy érzem, hogy a japánok belpiacra esetleg USA piacra sokkal kívánatosabb motorokat gyártanak, bár ez áll az autókra is részben :)
Eléggé bele ástam magam most a japán 80-as évekbeli motorokba úgy 2000 euróig.
Honda vt 500 E , szegénykém kicsit furán néz ki persze ez csak az én véleményem. Az 500 C nálam a soft chopperség miatt nem játszik. Viszont ott van az Ascot változat ami szintén Eu-ban nem forgalmazott, abból USA-ban elég szépeket építenek. Nem tudom, hogy az E és az Ascot váza között mekkora különbség lehet.
:-))) Motort csak az vesz esszel, aki munkaeszkoznek veszi, vagy nem is igazan ez a hobbija. Motort szerintem szivvel kell venni, en legalábbis mindig erzelmi alapon dontok. Nem veletlenul vettem nemreg egy MT01-et, semmilyen esz erv nem szolt mellette. :-)))
Ugye azt jól tudom, hogy a 400 az szinte mindig japán belpiacos ebből a korból? Az alkatrész emiatt mintha a szokásosnál is nehezebben menne. Az 500 viszont mindenből jött errefelé is, így a német oldalakon több a cucc. És a 400-as 4 hengeresek pedig kifejezetten érzékenyek a karburálásra, már azon túl is, hogy az öreg motor öreg motorként viselkedik. Attól szép. De ha ésszel nézed, hogy mit veszel, akkor ezekre érdemes odavigyázzni. Én mondjuk pont nem ésszel szoktam..
amugy a honda cb400ss takkra ugyanaz, mint a Jawa 350 OHC vagy a Mash 400. A kinaiak folytattak a gyartast a Shinereynel is jo minosegben, jo aton adjak, annak, aki keresi.
Ha latsz Honda VRX400-at, az is stramm cafe racer alap.
neha felbukkan suzuki gn400 is. vagy ha egy modernebb koncepcio jo lehet, a suzuki goose is remek formaju atepitve.
Elég vegyesek a vélemények az sr indításával kapcsolatban. Nagyon király az Sr-ed , én is valami hasonló motort szeretnék vásárolni. Egy egyszerű ,,motor,, motort. Még ami nagyon tetszik az az xs 650, bár ez kilóg a a keretből az értelmesek 3000 euró körül vannak. Honda cb 400 s.s ez europában szinte fellelhetetlen sajnos. Honda vrx 400 szintén nincs sajnos a piacon.
Hát, az lehet, hogy az új kiadású SR könnyen rúgható, de abból a kórból, amit nézegetsz, nekem van egy konkrétan. Igaz, 400. (meg egy 750-es, egy 125-ös, és egy 80-as csak berúgókarral). Ezt a legnehezebb indítani, pedig ez is rendben van nagyon. Hiába a dekompresszor, a jelölőablak, azért néha megmakacsolja magát, és akkor halál. Szórakozol a szívatóval, alapjárattal, és bízol. De az igaz, hogy ez ezzel együtt jár, az egy henger azért tud vicces lenni...
Az se rossz. Húúú, erről jut eszembe, itthon még nem is láttam eladó Sport 1200-es Guzzi-t, erre nemrég feltettek egyet a HaHu-ra, nagyon patika állapotban... fáj is érte a szívem, ha nem lennék legatyásodva, nem kéne kétszer mondani, hogy örökbe fogadjam. :-))
Igen, a W650 ára nagyon elszaladt... pontosabban fogalmazva inkább nagyon jól tartja az árát (örülök is, hogy mikor volt egy mélypontom, az asszonypajtás nem engedte elpocsékolni... ha csak rajtam múlik, lehet, hogy eladtam volna, de most nagyon bánnám, mert jókat motorozok vele. :-))
Itthon évek óta nem is volt eladó példány, amit egy hete feltettek a HaHu-ra, az is kb. a fehér holló kategória. Igaz kicsit öregebb is, mint az enyém, meg több km is van benne, de képek alapján szép, megkímélt állapotúnak néz ki, meg is kérik az árát, de nem csoda, kint már évek óta 5000-6000 euró körül mennek a használható darabok.
De az SR500 jó választás, nekem nagyon tetszett az is mindig. Viszont emlékeim szerint (bár mostanában nem nagyon nézegettem a kínálatot), eléggé zsebbe kell nyúlni ahhoz is, hogy egy megkímélt darabot be tudj szerezni. Sok sikert hozzá!
Lehet akkor mégis inkább az sr500 felé nézelődöm. A kawasaki w650 amugy nagyon bejön, de sajnos az az anyagi keretemből kilóg. Alapvetően egy klasszikus kinézetű 4 ütemű motort keresek, erre felé tapogatozom, ez az írány.
Azt hittem az csak az új 400-asokban van, ezek szerint van a régebbi 500-asokban is?
Az új 400-as tesztekből nem igazán tudtam leszűrni az indithtóságot, egyik tesztben azt irják, hogy könnyen indítható a másikban azt hogy kínlódás...
Youtube-on némelyik videóban könnyen indítják, némelyik videóban pedig inkább vissza tolják a műhelybe az elvileg jó állapotú helyesen beállított motort.
Bár józan ésszel azt gondolnám, hogy a Yamaha nem csinál sz..t főleg hogy oriási rajongó tábor alakult ki a típus körül.
Lenne pár kérdésem valamint véleményekre lennék kíváncsi. Szeretnék motort venni, a kinézett motor a Honda Cb 400 (1979-1982 évjáratúakat) nézegetem. Van esetleg tapasztalata ezzel a géppel?
Egyébként az sr 500 lenne a tökéletes motor számomra de az önindító hiánya kicsit vissza tart. Sok motorom volt ami kizárolag berúgós, de nem tudom hogy az Sr500 ilyen szempontból milyen tulajdonságokkal rendelkezik.
Köszönöm szépen a segítséged. Utánanéztem a Te akkudnak és sajnos nekem nem elég erős az indító árama. Az R80 hoz mindenhol 400CCA indító áramról lehet olvasni. Most találtam egy akkut, ami méretben nekem megfelel, és ennek 360CCA az indítója. Nagyon remélem , hogy be tudja röffenteni a mocit, mert nem volt olcsó... Remélem hamarosan megérkezik.
én is kis méretű akksira vágytam . Találtam is , a mérete : 12x10x8 . Azt hiszem ez volt a méretben a lekisebb . Ugyan nem Lithium , de szerintem az mindegy .
Viszont arra is figyelned kell , hogy indító áramban (A) nagynak kell lennie , mert nem fogja megtekerni a motort .
Kis segítséget szeretnék kérni. Van egy 1989 BMW r80 Cafe racer. feltettem a sport légszűrőket. Kivettem a régi légszűrő házat. Annak a helyére szeretném betenni az aksit. Viszont ezen szép nagy aku volt ilyen méretekkel. (187*130*170 (Y60-N30L-A))
Keresgéltem a neten, hogy kissebb aku kellene. 10-12cm magas és széles, mert úgy lenne szép.
Köszi, a taksonyi plexihajlitokat néztem korábban. Valószínű nem lenne egyszerű a legyártása. Úgy néz ki megoldódott a dolog. Békéscsabáról jön a segítség. ;)
Új projektemhez kérném a segítségeteket! Ducati 750/900 SS replika idomomhoz keresek klasszik buborék plexit. Esetleg valaki tudna segíteni, hogy Magyarországon hozzá lehet jutni ilyenhez vagy ki gyárt ilyen plexit? Előre is köszi
Sziasztok ! Elöször is elnézést szeretnék töletek kérni , hogy egy ilyen kérdéssel fordulok hozzátok de én azt vallom , hogy kérdezni nem szégyen , szoval amiről szó lenne , szeretnék átépiteni egy motort café racerré ( cx 500 , cb 500 , gs 500 ban gondolkodtam ) garázs van , idő van , anyagi hattér megvan ami nincs es a legnagyobb baj az a tudás. Segtiségeteket szeretném kérni , hogy hol lehet online vagy bármilyen formátumban tanulni erről ? köszönöm a válaszokat
Nem ismertem őket és most nagyon reklámozzák magukat motoros felületeken. Azt hittem végre egy normálisan dolgozó cég elérhető távolságban ..... de ezek szerint nem :(((
Két évvel ezelőtt csináltattam velük pár alkatrészt egy CB 500 Hondához. Elsőre siralmas lett, második nekifutásra kicsivel jobban sikerült. Olcsóbb volt mint a kecskeméti vagy a Harasztiban lévő krómozó, de minőségről ne beszéljünk.
Az első, hátsó sárvédő, hátsó kapaszkodó krómozásáért 50000.-Ft-ot fizettem és majdnem 5 hónapot vártam.
Bátor (vagy inkább hülye) húzás volt ilyen egyedi vasakat megpattintani. Bár a fene tudja, lehet, hogy ha "szakmabeli" lennék, akkor látnám, hogy mi ebben a nagy biznisz.
Mondjuk igaz nem épített vas volt, de pár éve egy kb. 40 ezer eurós II.VH-s Zündapp KS750-et is trombitának néztek itthon, az is olyan dolog, hogy az összes létező darabról tudnak elvileg... mégse került elő. Megvan ezeknek is a felfevő piaca, főleg darabokban...
Amikor felmerült a kérdés kb 1,5 hónapja, azt beszéltem meg az egyik emberrel, akinek a motorja tavaly, meg idén végigment, hogy egy csapatban indulunk, feljavítjuk a motor.
Ez az ember rövidesen kilépett, mostanra tértem magamhoz, szerveztem új csapatot, meg tegnap megvetem a motort.
Ezért volt a szünet, hogy nem beszéltem Pista bácsival azóta. Elnézést, nem akartam szélhámoskodni.