Nem utasreptetésre gondoltam egyébként sem, hanem azokra az oktatási céllal végrehajtott repülésekre, amiket mostanában látni a fr24.com-on. A belföldi, de legfeljebb EU-n belüli utakra gondolok, amik állítólag oktatási célt szolgálnak.
koszi. akkor beigazolodott az elmeletem, miszerint az akkori akksik nagyon instabilak voltak. a cikk szerint elozetes melegitest igenyeltek, hogy nagy magassagban is uzemeljenek, ezert hasznaltak inkabb a rat-ot.
"Also, some free-fall nuclear weapons, such as the UK's Yellow Sun and Red Beard, used RATs to power their radar altimeters and launch circuits. These were a more reliable alternative to batteries."
"Power for arming mechanism was provided by Ram-air Turbines and acid free Batteries"
hm, ez erdekes, koszi. a wikis cikk emliti, hogy nehany nukinal is alkalmaztak mint aramforras akksi helyett. ez erdekes, mivel a nehany perces eses kozben mennyi energia tud termelodni? nyilvan ok jobban tudjak, de nekem furcsa. van egy rendszeresen felugyelt es karbantartott akksid a nukiban, de kozben egy ilyen auxiliary cuccost is bekotsz, ami epp vagy mukodik, vagy nem. vagy ez regebbi info, amikor az akksik megbizhatosaga meg zero volt? mondjuk valami fagyhatar kozeleben, vagy alatta? ugye a toltet vezerlesehez folyamatos energia kellett, ez nem ilyen, na, idonkent kiesik a feszko.
Ez nekem nem sokat mond, LiFe-hegyen nem vagyok ismerős.
Azt láttam, hogy ott, ahol máskor 2000m felett szoktak repülni a leszálláshoz készülő gépek, alig 1200m-en repült és valami nagyon furcsa, visító hangja volt mikor elment felettem. A hang miatt kezdtem keresni, hogy ez mi lehetett.
Így összerakva arra tippelnék, hogy javítás utáni próbakör, a fura hang meg ki tudja mitől.
Elrepült felettem egy élesen visító hajtóművel repülő gép, megnéztem a flightradaron és elég furcs képet mutatott:
Nem tudtam eldönteni, hogy szerviz utáni próbakörön volt vagy felszállás után derült ki, hogy gond van a hajtóművel, ugyanis BUD-BUD volt megadva indulási és érkezési reptérnek is, squawk kódot meg nem látom.
Több napja jött Ferihegyre Izlandról (!) egy hawaii illetőségű (!) ATR-72-200, aminek totál dugattyús motoros hangja volt (inkább B-17 szerű, mint Li-2).
Szerintem egy így nem adja ki, mármint a gép mérete <--> rep. távolság egyvégtében, meg a turbinás <--> dugattyús hang eltérés. Szóval mi is volt ez az objektum, meteorológiai léggömb vagy a Vénusz fénye visszatükröződött egy metán felhőről?
Mivel az a tapasztalatom, hogy kb ingnorálod bárki válaszát az elmúlt években ami tényszerű és józan, ezért csak annyit írok....Neked megártott valami nagyon.
Egy világbajnokságot, élőben 200 országba TV közvetített egyhetes eseményt tuti ellátnak több rétegű légvédelemmel, közeli légv-el is.
Főleg, hogy a szomszédban komoly háború dúl és a felek nagy robotrepülőgépekkel is lőnek egymásra (pl. H-101, Tu-141, Storm Shadow). Ezek el tudnak jönni idáig, ha kiakad a vezérlésük vagy ha valakinek érdeke a provokáció.
A másik dolog hogy a tenoristák féltékenyek lehetnek a lenge ruházatú sportolónőkre, akik miatt nem tudnak ugyanott, ugyanakkor koncertezni és meggondolatlan dologra ragadtatnák magukat. Azt a kockázatot se lehet ignorálni a mai világban.
Szóval épp az lenne az abszurd, ha nem lennének most Budapesten készültséget adó magyar Mistral-ok!
Azért az érdekes hogyha mindig megy jeladó de a flightradar24 mégsem mutatja-de a adsbexchange igen,akkor mi a helyzet?Más technológiát használnak a követéshez ami alacsonyan is látja?
Azt tudom hogy az illetékesek letiltották a kormányzati és baráti gépeket a fl24-ről de pl.a Li-2-est miért rejtegetik a fl24-es radaron?
1000 láb környékén repülnek, van hogy nem látja a radar.
Tegnap este is volt gyakorlás a Honvéd tetejére is leszálkt, majd fel. Elment a duna felett északra, volt mikor látszott, volt amikor eltűnt a radaról.
Nemrég egy magyar narancs (citromsárga mentőheli) húzott Ferihegyről be Pestre (Honvéd kórház talán?). A furcsa az, hogy mobilos Flightradar24-en nem látszott, ezek szerint kódot nem sugárzott, pedig máskor szinte mindig látszanak.
Persze 5 perces útra minek IFF, de épp most van az atlétikai VB, össze-vissza repkednek a médiás drónok - meg gondolom pár fővárosi háztetőn ül Mistral légvéd. indító, hőség nagy, agy meglágyul, ujj viszket, ilyenből szoktak lenni csúnya esetek. Miért nem lehet kapcsolni az azonosítót?
(Lásd: sarki boltig nem köti be az övet az autós, nem veszi fel a sisakot a bicajos és tuti akkor jön Murphy keresztbe a téglaszállító kamionnal...)
.\.\azert csak legyen mar meg egy megjegyzesem... draga kis orszagunk elbasz xy . milliardotv, vagy fene \ tudja mennyit 2-3, vagy 16 helikopaterre.... megjon az elso ketto, \ noname az egesz, talan az ir iradoba se kerul be, erre mi tortenik\.\? egy tornacsuk\.as picsa atadja a kulcsokat? kisse kontrasztos amikor ott hivatalos jelentes is tortenik valakik kozott. addig a tobbi sunnyogott?
...az, hogy nem voltam ott, talan a legnagyobb problema, de hogy a surnyo miniszterunket sem latni a pokladon, az mar kisebb dolog. a lambot meg az occazmillios adokedvezmenyes fostalicskak torik itthon a susnyasban. de ez mar off .
ok, ezt a csajt, meg a mellette levo csavot ugy kb vagtam, de kesobb feltunnek ilyen oda nem illo picsak is, meg ilyen surnyo kolkok, akik a gyorsulo lamborginiket szoktak fotozni.
ha minden igaz a svéd balesetben elhunyt egyik wizzair pilótát (aki az a330 kapitánya volt) temették Solymáron a sajtó teljes kizárásával bár a temetés sokkal korábban volt 13h-kor HA-BNW is vszeg ezzel volt összefüggésben
LAGR40 (USAF KC-135) déli TRA-ban dolgozik Kecskemét alatt (elvileg 5-ig van megadva a légtér), fotómasinákat ajánlott előkészíteni, bár ennyire "zizis" levegőben egy kisebb kihívás észrevenni a festése miatt, nekem alig sikerült távcsővel is elkapnom amikor FL270-en elhúzott Eger környékén.
"U.S. Air Force B-1B Lancers returned to RAF Fairford, May 23, for Bomber Task Force Europe 2023-3 to conduct a long-planned bomber rotation in support of U.S. European Command and NATO deterrence initiatives."
Kecskemeten leszallt regi baratunk, az Ohio-i tanker, aki egyebkent Papara szokott latogatni. Valaki tudja, mi lesz a feladata? Esetleg koze lesz az Air Defender 23-hoz?
Szerintem belefer, sot, szinte biztos vagyok benne, hogy ezt NOTMA formajaban is megkaptak es elore kozoltek az utasokkal is. Ertelmetlen kerozinegetoknek ott vannak a nato gepei az okorhugyozast is megszegyenito utvonalaikkal.. :)
Amugy meg eleg ciki lenne, ha egy honapokkal elore meghirdetett es megszervezett kotott program a lezarasokkal meg minden - azert csuszna mert, hogy a Wizzer' meg a Ryan idoben le tudjon szallni.
"Nem azért. Ilyen szintû VIP-nél az előre megadott ajtónyitási idő nagyon fontos, de az is, hogy ne ácsorogjon vagy gurulgasson gyök2-vel szanaszét a reptéren, a teljes földi mozgás is előre rögzített terv alapján történik. Ezek miatt a levegőben kell késleltetni."
Gondolom van benne programozható GPS-es robotpilóta és miközben felszántja az eget-földet, lehet facebookozni vagy a hátsó ülésen aludni unatkozás helyett.
Egyébként meg a mezőgazdasági pilóták mit csináltak: birkalegelő <-> kukoricatábla reggeltől estig és ott még autopilot sem volt.
Ment-ment! Kaposvar es kornyeke szet lett szonyegezve rendesen! ;) Remelem aki tudta kihasznalta es lencsevegre kapta, ennel jobban, ha akarta se tudta volna megmutatni magat.
Szpotter kepeket mar lattam parat, de ha esetleg a Gripenek is kisergettek egy pontig, arrol remelhetoleg a NATO-AIRCOM is oszt meg majd kepeket a facebookjan. :)
Ha jol csal a megerzesem, ez a B-52 geppar nemsokara varhato vagy atrepuloben, vagy mivel a Balatontol delre levo elkulonitett legter (TRA) ma este 7-ig aktiv, meg azt sem zarom ki, hogy egy kis repkedes az ujboli europai turnejuk reszekent.
Akarhogy is lesz, sok szerencset minden fotosnak! :)
Én meg dolgoztam, a q. élet... :/ remélem lesz majd valaki által videó is a felszállásról, egy kint lévő kollégám szerint jó sokan kint voltak, de mindenki csendben maradt felszállás közben... :)
brutál jó kép ,grat., gondolom nem sok aktiv tu-154 -es röpköd,legfeljebb a szegényebb volt szovjet tagállamokban.az eu nem korlátozza a régi elavult gépeket ?
Február 14. és 15. között a Magyar Honvédség Airbus 319 repülőgépe, a rádió magasságmérőjének berendezése miatt úgynevezett tesztrepüléseket hajt végre: a sík terület felett (vízfelszín) 300-400 méterem történő repüléssel biztosítható nagy pontossággal.
Erre a kiképzési feladatra, Magyarországon csak a Balaton felett található elegendő terület.
Megfelelő időjárás esetén, Tihany és Fonyód között, az erre kijelölt eseti légtérben elkülönítve, a nappali időszakban a megszokottól eltérő légiforgalom várható.
Olvasgatva az lhbp spotter kommentjeit, en arra kovetkeztetek, hogy meg itt van(nak). Irigylem azt aki lathatja, de foleg aki hallhatja a hangjat, kulonleges elmeny. (mehkas) :D
Vasárnap du. láttam egy Cessna 525-öst (OE-FIX?) repülni Ferihegyről Győrbe. Ezt most minek, felcseszni a tonhalhegyi gréta agyát? Lehet arrafelé autópályán repeszteni Teslával, a vasútvonal is meg van villamosítva 160km/h-ra.
> Jelenleg 753kts a "hivatalos" rekord a 777-esnél, és egyben ezzel egy csomót ver még a Jumbora is.
B-747 az volt valós szuperszónikus, hangrobbanással meg minden. Persze nem szándékosan sturcoltak és jópár panelt elhagytak közben, a fogukat is majdnem ott hagyták.
Valaki meg tudna esetleg mondani, hogy ok mikor erkeztek? Es, hogy meddig maradnak? Csak mert szorgalmas trackerfigyelo leven nekem ez valahogy kimaradt. :)
Ez ellen Fradi B-közép módszerrel védekeznek: a helik zavarótöltet-kivető rendszerébe nem csak infra-csapdákat és radar-csalikat lehet betölteni, hanem eldobható borotva csomagokat is, amitől ódzkodik a hobbitok kis szőrös talpacskája!
Még a Jak 40-esekre emlékszem az "ősidőkből" gyerekkori ferihegyi látogatásokkor és végezték a kalibrálási munkát...aztán később olvastam erről a gépről. Ugye csak 1 Jak 40-es volt ilyen műszerrel felszerelve?
Tudtommal fél évenként kell (?) Meg ugye van ILS, VOR, NDB. Nem biztos, hogy mindnek egy időben esedékes a kalibrálása - bár költség és praktikum szempontból előnyösebb lenne talán egyszerre.
Régen volt erre Jak-40, aztán L-410. Most mindkettő a múzeumban pihen :)
Valami tutira, de, hogy mi azt sajnos nem tudom, de mara szinte egesz napra bekertek a murep. legteret GND-6500ig es holnapra is a nap jo reszeben. Talan Borgondi display elotti "foproba" vagy gyakorlas?
"15472656N 0185909E r=2700 m (Budaörs, Repülőtér)GND 6500 feet06:0023:59Műrepülés (Aerobatics)" (09.10) ilyet találtam az eseti légterek között nem tudom mennyire valós
Vajon ok ismet kishazankba tartanak? Van valami betervezve? Ugye volt szo rola, hogy az elmaradt Load Diffuser 2022 helyett idonkent Papan fognak gyakorlatozni a C17ekkel. Olyan furcsa iranya volt, aztan lattam, hogy ez a jol ismert 121ARW es a "kihuzott szemu" KC! :D
Volt valami a pályával ma délután ? KAL 747 átstartolt, elötte a Wizz is, a finnek meg valami sosem látott eljárás szerint jöttek ( tippre az KAL meg a Wizz miatt.,,, ?)
Konkrétan láttam egy darab gépet valahol Fót-Dunakeszi határán repülni, a hangja pont olyan volt, mint a HA-LIX-é, de ezen csak egy motort láttam és úgy tűnt, csinált egy 360 fokos fordulatot a hosszanti tengelye körül. Igaz, ez utóbbi lehetett optikai csalódás is, mert egy Ancsát is olyan durva fordulóban, amit eddig elképzelni sem tudtam róla.
Az ötlet onnan származik, hogy a kecskeméti bázison tervezték a Load Diffuser 2022 nemzetközi hadgyakorlatot, melyen az ohioi alakulat katonái is részt vettek volna. A gyakorlat sajnálatos módon elmaradt, ezért jött a gondolat, hogy tartsunk egy közös kiképzést az amerikai féllel, Pápán számolt be az előkészítésről Koch János százados, a gyakorlat tervezője.
A következő napon száraz gyakorlást tartottak, melynek keretében repülés közben összekapcsolódott a KC-135-ös és az egyik pápai C-17 Globemaster III nehéz szállítógép. Bár ez alkalommal nem töltöttek át üzemanyagot, mégis hasznos gyakorlás volt mindkét fél gépszemélyzete számára.
A tervek szerint az együttműködés folytatódni fog és tovább erősödik, az üzemanyagtöltő repülő pedig rendszeres vendég lesz Pápán.
Nem volt itt sokat, a papai C17eket itatta Somogy folott 1 alkalommal es Papan is jart, gondolom kozos gyakorlat resze es nem CAP. Holnaptol pentekig folytatodik, talan megint lehet ilyesmire szamitani, de most nem jott tanker Ferihegyre, szoval gondolom egy LAGR hivojeles 135 fog hozzank beterni idonkent.
A földközi tenger térségéből (+Olaszország, Franciaország és Spanyolország) érkező gépek amik mennek Romániába azok az ország déli részén mennek oda vissza. Ha ezt figyelembe vesszük akkor az éppen útba eső TRA a legalkalmasabb. Ausztria nem NATO tag lévén azt kikerülik, hogy miért nem mennek a csehek fölött el azt nem tudom. De a cipruson lévő brit tankerek a török légtér kikerülésével mennek a román légtérbe.
Ertem, bar en mint laikus megfigyelo logikusabbnak latnam ezt a hatarhoz minel kozelebb tenni, keleten van egy folyamatosan kijelolt TRA amiben a Gripenek szoktak gyakorlatozni, boven elfernenek benne, kerdes, hogy ez mennyire lenne osszeegyeztetheto az ott megszokott, jelentos utasforgalommal... Nade ezt persze ok tudjak ;) Mondanam, hogy ezzel a Mildenhall-bol iderepult tanker is csak sporolna, de latva ahogy osszevissza babralnak az iranyokkal, teljes orszagokat kikerulve, ertelmezhetetlen utvonalakat repulve a celjukig, fel sem merul mar bennem az uzemanyaggal valo takarekossag gondolata :D
Az ottani TRA légterek azok amik méretükben megfelelnek az ilyen manőverekhez. Máshol ilyenre ne számíts. Ez szerintem simán az ukrán események miatti folyamatos CAP gépek kiszolgálása, ahogy ez történik Lengyelországban és Romániában is, minden nap.
LAGR415 ma is dolgozik Kaposvar folott ugy latom, ez a gyakorlat elokeszitese lenne? Vajon a keleti legterben is lehet szamitani effajta aktivitasra a kozeljovoben?
2 db Chinook volt, később ment utánuk 3 db Black Hawk is, mind az 1. Lovas Ezredtől, akik a szokásos OAR rotáció keretében vannak Európában. A szokásos tavaszi/nyári mozgások ezek semmi több, lesz ebből még sok, mennek Romániába.
Ferihegy NATO repülőtér is. Időnként szoktak jönni NATO helikopterek. A pályától párszáz méterre már teljesen természetes, hogy nem 2km magasan tartózkodnak. Gondolom Chinook szállító helik voltak. Pestszentimre felett is látom őket időnként.
Előbb Pestlőrinc felett húzott át egymás mögött 2 db katonai helikopter. Szó szerint rengett az egész ház. Ilyen hosszú elől hátul propelleres cucc volt. Mit tudni róla? Honnan hova ment és miért kell ennyire közel menni a házakhoz?
Megengedte az EB, hogy repellő szállítson, mert nem állhat le egy tagország fél villanytermelése. Azt az egész európai hálózat megsínylené. Nem szép dolog a ruszkit pénzelni most, ez nyilvánvaló, de még kevésbé lenne szép, ha most (vagy majd később valamikor) ezt nem írhattam volna meg, mert nem lenne villany a fél országban... Pengeélen táncol most mindenki.
Legalább láthattak szpotterek egy IL-76-ost! Fogjuk ezt így föl, és ne gondoljuk tovább.
illetve ahogy irtak is valamelyik cikkben, ezek jellemzoen biztonsagi okokbol nem legi uton, hanem vonattal szoktak erkezni, amit most gatol a haboru. ez most egy kenyszerhelyzet.
Felhívta a figyelmet: ahhoz, hogy az atomerőmű működni tudjon, nukleáris fűtőanyagra van szükség. Ezt korábban Oroszországból, Ukrajnán keresztül, vasúton szállították.
Most minden érintett hatóság engedélyével, légi úton Fehéroroszország-Lengyelország-Szlovákia útvonalon érkezett Pápára az első szállítmány szerdán délelőtt - közölte.
Diétá Magyar Múzsa tegnapi posztjához (amikor még csak úton volt a gép) már beírta valaki hozzászólásban, hogy pontosan miért jött és mit hoz (tippre addig nem akarták pontosítani hivatalosan, amíg át nem vonatoztatják Pápáról Paksra a cumót)
Feltételezem, helikopter alkatrészeket hozott, meg pár KGBs felszerelést, amivel kicsit közelebbről is megnézhetik, hogy mi van most az ottani reptéren.
Minden típusnak van egy maximális megengedett leszálló tömege (Maximum Landing Weight), amit elbír a szerekezet. Ez a török gép New Yorkig meg volt tankolva, ami nyilván jócskán nagyobb tömeget jelent, mint az MLW.
mivel nem muszaki problema volt, miert kell kiengedni a kerozint? hallottam mar rola, de nem emlexem. egyreszt hatalmas pocseklas, koltseg a tarsasagnak, masreszt azert ennek egy jo resze eleri a felszint, ami nem egy egeszseges dolog.
"Dorog térsége felett ívesen fordult Budapest irányába és kényszerleszállást hajtott végre egy utas rosszulléte miatt. Ami mindezt igen érdekessé tette, a nagy fordulás kb. 1500 m-en és közben a kerozin kiengedése."
Nyilván idővel romlik az ember szeme, az enyém se a régi már, de ez a pár típus még megy. Ha meg már nem, akkor ott a mobilos app, ami megmutatja, elég csak a gép felé fordítani :)
Szabad szemmel simán kiszúrom, ha A380 vagy B777 száll fent 10e méteren, jellegzetes a kinézetük és elég nagyok ahhoz, hogy felismerhető legyen. A 747SP is ilyen volt, de azt meg már nem igen látni.
Jó, de itt látványról volt szó, ami kb. szabad szemmel, távcső nélkül történő megfigyelést jelent.
És ezek (Magyarország felett leginkább 11000m körül szoktam látni a 380-asokat) bármennyire böhöm nagy dögök, plusz optika nélkül gyakorlatilag nem látszanak.
nem tudom mi lehet a szokasos utazomagassag, de legyen mondjuk 9-10000m. ezt kb 1500m magasan lottem, tehat az effektiv magassak olyan 8500m. azert eleg jo egy kis pocket geptol.
mivel T1-re állt a menekültekhez szerintem egyenesen ide jött, 5-én repültek Kassára lehet nem kértek új útvonalat hanem azt használták most is (az FR24 sztem meg csak annyit néz hogy ezzel a járatszámmal Kassára repültek ezért most is beírta Kassát, ezért van a sok kavarodás napokban hogy pl. Bucharestet ír de Budapestre jön)
(a gép már fel is vette közben a Kassa-Casablanca járatszámát)
FRF401 SF34 az érdekes, kiváncsi lennék az okra miért fordult vissza, (mintha nem jó SID-et követett volna?)
Mrijára biztosítás tuti volt, ha nem, az nagy felelőtlenség lenne.. Hát most akkor elő lehet venni a második vázat.. a nagyobb baj hogy ugyanott van kábé.
Ritka szép látvány volt Fehérvár felett, kb 3000 méteren egy nagymadár. Hallottam, felkaptam a fejem, látom 4 hajtómű elég alacsonyan, aztakurva. Vajon mit hozhat Lagosból.
"Az Index ipari forrása szerint felesleges a kelleténél többet beleképzelni ebbe a történetbe, már ami a magyar vonatkozást illeti, a Budapesten csupán egy órát eltöltő repülőgép üresen is érkezhetett. "
Mi körözhet a belváros felett? Kb. 10. kört hallom? Flightradar24 nem írja. Még itt van esetleg és a delegációt figyeli/biztosítja esetlegegy rendőrségi heli?
Az ikont meg azért nem értem, mert ha olyan gépet mutat, amit nem ismer (pl egy új mentőhelikopter), akkor van egy az A310-ére hasonlító generic ikon, azt szokták használni.
Már akartam kérdezni: mik ezek? Az ikon inkább Gripen sziluett, a RAF gépeire nem is hasonlít ... És egyébként is mit keresnek RAF gyakorlógépek Kecskeméten?
Gyerekkoromban hallottam egy akkoriban divatos kifejezést: amerikázás.
Na ez 1:1-ben lefedi azt. (Nekem úgy magyarázták, hogy amerikázás, mikor a legapróbb részletekig betartják az összes előíràsokat, ezzel lelassítva a munkát, miközben a főnökök egy szót sem szólhatnak miatta, mert írva van :D)
Mellesleg mi az oka, hogy mostanában nagyjából az összes érkező végigrepüli a teljes STAR-t ? 1-2 hete tűnt fel, hogy nincs semmi rövidítés, jönnek az eljárás szerint.
Egy fóti ismerőssel beszélgettem, hogy mennyire hallható a F1 futam zaja és úgy mellesleg megemlítette, hogy valamikor nagyjából 12-14 óra közt elszállt valami nagyon hangos, nagyon alacsonyan repülő vas felettük.
Próbáltam a fr24-n visszakeresni, de amit ebben az időszakban +/-1 óra láttam, azok közül a legalacsonyabban repülő is 2000m felett volt, szóval hacsak nem a koreai tehergép volt a szokottnál zajosabb, akkor nem hinném, hogy azt hallotta...
Esetleg vadászgépek járhattak arrafelé légiparádé a F1 futam előtt címszóval?
Vagy, a Budaörs, Budakeszi kisgépes forgalmat kerülik szerintem. Ma egész nap a Budakeszi út és Máriaremete között mozogtam és volt fent kisgépes forgalom.
Most jott egy AN-124-es. (UR-82009) Feheroroszorszagbol, de szerintem ferihegy kitero repter volt neki, mert Belgrad felett korozgetett elotte es onnet jott ide.
Ott van a kép alatt a felirat, ebből (is) lehet tudni :)
ILS siklópályaszöget szöget mérnek, és gondolom DME/VOR távolság meg irányszög ellenőrzést. Ezek fél évenként kötelezőek, illetve nagyobb javítások után.
Nyilván nem macerás, hanem alapos : mérnek, állítanak, ellenőriznek stb...
Régen az LRI Jak-40-el végezte a kalibrálást, később tán L-410-el(?), de ezeket már mind kivonták a forgalomból. Ezzel a géppel nyilván jóval olcsóbb.
"A szombati gyakorlatozás során a németországi Ramsteinből indultak el, és miután térségünk felett megtörtént a légi tankolás, a romániai Konstancába mentek tovább, és ott szálltak le."
Mivel egy MC-130-as Németországból simán elrepül oda vissza Romániába és mind a két irányban megtankolták őket (legalábbis lentről úgy tűnt és mind a kétszer másik tankerrel) valószínűleg kiképző repülésről volt szó...egyébként meg a levegőben lévő tankolást is kell gyakorolni.
Konkrétan semmi nincsen...fel és leszállásnál a rendőrségnek pl. jelen kell lennie minden alkalommal (én legalábbis ezt tapasztaltam személyesen) az útlevél vizsgálat miatt. Ráadásul fémdetektoros kapuk sincsenek.
sose használtam böngészővel mobilon legalábbis 6-8 évvel ezelőtt még egyértelműen sokkal jobban vitte az app-al (és még netet is kevesebbet használt) ma már imádnak erőforrás zabáló megoldások használni ott is ahol semmi szükség nem lenne rá, így a telókat is megerősítették, plusz sokaknak már a netforgalom se probléma, úgyhogy a különbség ma már kevésbé észlelhető de a kezelni szerintem még mindig az app-ot könnyebb
nálam az asztali verzió nem megy rendesen (szűrőket már nem lehet elmenteni és a régen elmetettek se működnek), de van olyan böngésző amivel belépni se tudok ez meg egy másik trend hogy ami működött azt csesszük el lényeg hogy megújuljunk x évente (külsőleg).
Különleges kötelékkel, díszelgő áthúzással búcsúzunk a 97 esztendős korában, 2020. december 30-án elhunyt Frankó Endre nyugállományú főhadnagytól, aki a legendás 101. Puma Honi Légvédelmi Vadászrepülő Osztály utolsó, harcban is bevetett pilótája volt.
A tervezetten háromgépes Gripen kötelék, január 23-án szombaton - temetésének napján - helyi idő szerint 11:30-kor száll fel a kecskeméti repülőbázisról.
Gripenek a Csepel-sziget északi csücskénél várakoznak a légtérben 12:10-12:19 között, majd a Duna fölött, mintegy 1000 láb - kb 300 méter magasan haladnak kötelékben egészen az Árpád-híd budai hídfőig (12:20), ahonnan északi irányba elhagyják a város légterét.
"A magyar kormány döntésének értelmében december 22-én nulla órától Magyarország nem fogad az Egyesült Királyságból érkező személyforgalmi repülőjáratokat, így üzleti célú magánrepülőket sem."
Amire kíváncsi vagyok: Wizzair gép indult Budapestre: