Sziasztok! A jelenleg érvényes jogszabály szerint az autók első lámpáinak fénye (az indexet kivéve) színtelen fehérnek, vagy kadmium sárga lehet, illetve a kettő közötti átmenet. A Neolux Weather Light azért nem kapott E jelzést, mert van olyan ország az EU-n belül, ahol ez nem elfogadott, emiatt nem kapta meg. Ha csak az adatait nézzük, nálunk használható lenne, pusztán az E jel hiánya miatt nem. Nem látok rá nagy esélyt, hogy valakit ennek használata miatt venne ki az NKH, hiszen a csoda xenon meg utólagos bohócokat sem állítják meg miatta, csak nagyon ritkán.
A szelektív-sárgák (~kínaiak /?/) beköltöztek a tompítottba és igencsak megelégedésemre szolgálnak jelen ködös, homályos meteorológiai (s politikai) helyzetben....
Felmerül ugyanaz a kérdés, mint az NightBreaker Ledekkel kapcsolatban, hogy ilyenkor kinek kell hinni? Melyik papír az erősebb? (A józan ész az EU-t mondaná, de a hatóság gondolom úgyis a magyart lobogtatja)
A távolsági fényszórónak az út felületét a jármű előtt sötétben, tiszta időben legalább 100 méter távolságon meg kell világítania úgy, hogy e távolságban a megvilágítás a távolsági fényszóró középpontjának magasságában 1 luxnál kevesebb nem lehet. A távolsági fényszóró csak színtelen (fehér) vagy kadmiumsárga fényt bocsáthat ki.
43.§ (3)
A tompított fényszórónak - anélkül, hogy a szembejövő jármű vezetőjét vakítaná - az út felületét a jármű előtt sötétben, tiszta időben legalább 40 méter - mezőgazdasági vontató és lassú jármű előtt legalább 30 méter távolságon meg kell világítania. A megvilágítás a tompított fényszóró középpontján átmenő vízszintes síkban és e felett a járműtől 25 méter távolságban
a) aszimmetrikus tompított fényszóró esetében 0,7 luxnál,b) szimmetrikus tompított fényszóró esetében 1 luxnál
több nem lehet. A tompított fényszóró csak színtelen (fehér) vagy kadmiumsárga fényt bocsáthat ki.
Gál urat szerencsére személyesen ismerem, sokat merítettem a szakdolgozatomban az írásaiból. Viszont ez elég régi.
A 2011-es szabályokban, ellentétben a jó öreg 1990-es KÖHÉM rendelettel, már csak így szerepelnek a színek:
Távolsági fényszóró: Fehér
Tompított fényszóró: Fehér
Tolatólámpa: Fehér
Irányjelző lámpa: Borostyánsárga
Elakadásjelző lámpa: Borostyánsárga
Féklámpa: Piros
Vészfékjelzés: Borostyánsárga vagy piros
Hátulról történő ütközésre figyelmeztető jelzés: Borostyánsárga
A hátsó rendszámtáblát megvilágító lámpa: Fehér
Első helyzetjelző lámpa: Fehér
Hátsó helyzetjelző lámpa: Piros
Első ködlámpa: Fehér vagy szelektív sárga
Hátsó ködlámpa: Piros
Várakozást jelző lámpa: Elöl fehér, hátul piros, illetve ha egybeépítették az irányjelző lámpával vagy az oldalsó helyzetjelző lámpával, borostyánsárga
"Alkalmazhatók a jelenleg kapható, jóváhagyott és gyári színezésű, kékes-fehér színnel világító, halványkék megjelenésű fényszóró izzók, továbbá a szintén hasonló W5W, vagy H6W jelű első helyzetjelző izzók. Szintén alkalmazhatók az említett követelményeknek megfelelő kadmium sárga fényszóró izzók, továbbá a PY21W jelzésű borostyánsárga, valamint a PR21W, vagy PR21/5W piros színnel világító, de egy sajátos kékes, vagy bronzos színezésű külső bevonattal rendelkező, diadém elnevezéssel is emlegetett irányjelző, féklámpa/helyzetjelző izzók."
Attol, (en sem tudtam) hogy eu-s rendelet szerint a tompitott csak feher lehet. Kodlampa lehet sarga, de ezek az izzok jok tompitottba is. Gondolom ezert. Vagy ha nem, akkor passz :)
Régen szabályosan undorodtam a sárga fénytől. Még ma is nyomaszt a sárga közvilágítás. (Valami bogárkímélő szerepük van állítólag) Viszont nagyon erősen gondolkodom azon, hogy kikukázom a robogóból a hideg fehér fényt, és retrósítom ilyen sárgával. Úgyse járok vele sötétben, a sárga meg még nappal is jobban látszik, mint a Nap fényű. Amúgy ez mitől offroad?
Sziasztok! Régi "kékfény" rajongóként, idén először léptem a témában egy érdekeset. Osram Allseason H7-es lámpákat szereltem a tompított fényszóróba. Ennek 2800 K a színhőmérsékelte, fényárama pedig 1500 lm. Tehát mondhatni sárgán világít, így sokkal kontrasztosabban lehet látni a felfestést az aszfalton, szinte egyáltalán nem tükröződik vissza a vizes felületről, nem vakít vissza ködben sem. Ami még előnyös, hogy 43 évesen már viszonylag hamar elfárad a szemem, ezzel viszont úgy veszem észre mintha kevésbé viselne meg. Szóval egyelőre jobbnak ítélem meg mint a 150% és 200%-os izzókat. Kár, hogy nem került említésre a videóban, anno a francia autók, különösen a belpiacos kocsik, gyárilag is ilyen lámpákkal voltak felszerelve.
Nem igazan tudok rola semmit, de ahogy elobb irtak, az nem noname izzo, vegyel belole. Viszont nem ertem, miert nem E jeles. A sargasag nem kizaro ok, a teljesitmeny is jo, passz
az uveg belsejere volt egy specialis sargas kekes reteg felgozolve. Egy idoben minden taxiban ilyen volt, mert ez tudtak olcson beszerezni. Nem volt egyertelmuen sarga fenye, mint egy sargitott izzonak, csak az ut bizonyos reszeire vetitett sargas fenyt
Jómagam a Tungsram 'szelektív-sárga' H-4-es izzóját használtam éveken keresztül, amíg kapható volt. Jellemzően a téli-gumik felszerelésekor tettem be ezeket, mivel a szemnek kedvező színhőmérséklete valamint ködös, vizes körülmények között jobb kontrasztot adott a megvilágított tárgyaknak. Ha tehetem, ősztől ma is sárgás árnyalatú fényszóró-izzót használok ( H-1, H-7 a mostani típusom) ....
Használ valaki sárga H4-es Neoluxot? Neolux Weather Light H4 N472W-2SCB - Lumenet Mennyire sárga élőben, ködben mennyire jó? Eddig kínai sárga H7-esem volt, 65W-os, de autót váltottam és kellene télire vmi sárga H4.
En szedtem mar le sima kekes szinezeket az izzorol csiszolopapirral. Nyilvan bemattitotta az izzot, de az is volt a cel. Ezeket a szeelektiv kekes sargas bevonatokat most nem emlekszem, hogy kivulre, vagy belulre gozolik fel. Tanultam, de elfelejtettem :) Minden esetre nagyon finom csiszolopapirral probald meg az aljan, ahol nem teszel kart. Elkepzelheto, hogy van valami sav is, ami leoldja es nem bantja az uveget.
Oké, talán barbár kérdés, de le lehet varázsolni a színezett izzókról a rágőzölt bevonatot? Csinált valaki ilyet?
Vannak H7 izzóim, amiknek jó lenne a fényerejük, de a színezés (van sárgás-zöldes fényű és cool blue is) nekem nem kell, inkább több fény jusson ki az izzóból.
Hat, fejlesztik azt is, nyilvan. De neha hatalmas kulonbsegeket latok halogen es halogen kozott, pedig arra a technologiara asszem mar ra lehet fogni, hogy igazan kiforrott. A szabadtukros technologia is mar lassan 30 eves...
Modellfüggő, gondolom az is számít, hogy a magasabb felszereltségi szinten elérhető xenon/Led fényszóróval (azok fejlesztésével) szemben mennyit fordítanak az alacsonyabb felszereltségnél adott halogénes lámaptestre, annak kiválasztására...
Én a téli/nyári gumi váltáskor izzót is cseréltem, nyáron NB Silver, télen Valeo Aquavision. Most télre bent hagyom ezt a Philipset, tesztelem😀. Az aquavision meg ment a refibe. Szerencsére a Ceed jó partner, lehet benne izzót cserélni otthon, megbontás nélkül.
A szélekre jutó fény az nálam is változó, izzóként eltérő. Mivel nincs kanyarfény az autóban, hamar észreveszem az eltéréseket.
Ami még érdekes, hogy azt vettem észre, hogy a kibocsátott fény színe nem annyira eltérő, mint amennyire olvastam másoknál, gondolok itt Osram Allseason kontra Silverstar.
Ez azert erdekes, mert jo 10 eve, amikor az uccso halogen izzos autom volt, egy Civic, benne projektoros H1-es lampaval, pont azt vettem eszre, hogy a lampanak tokmindegy milyen izzo volt benne. Marmint, hogy semmit sem valtozott a magassag. Volt benne minimum 20 fajta izzo, valtozott a 15 fokos tores elessege, valtozott a szelekre juto feny erossege, de a magassag sosem.
Akkor azokban sem lett jobb a világítás minősége? nekem az előzővel volt negatív tapasztalatom. A JD-nek elvileg méretben is nagyobb a projektora, ezek szerint mégsem lett jobb sokkal. Sajnos ebben a koreai autók nem a legjobbak, a japán autókban jobb a világítás, igaz ez is nagyon modellfüggő.
Korábban érdeklődtem izzókról nálatok. Sikerült dönteni s venni a tompítottba egy pár Philips X-tremeVision G-Force +130% H7-esben. Nagyon nem olcsó izzó, de nekem ez eddig bevált. Ceed projektoros halogénje nem éppen tökéletes, sok fényt elvesz, de ezzel jónak tűnik.
Valamikor szó volt róla, hogy az Osram izzók feljebb világítanak. Nos, Osram után e Philips beszerelésével tényleg kellett állítani a lámpán... 😀
Érdekes fejlemények vannak, első alkalommal lehet legálisan ledes fényforrást tenni halogénre engedélyezett lámpatestbe. Nem univerzális a megoldás, a lámpatesteket bevizsgálják, a letölthető műbizonylat csak a kompatibilis lámpatestekre vonatkozik. A lista:
H a max fényerő a cél, akkor nyilván valamelyik márkás húzott, de ne legyen kékített. Ebben az árkategóriában szinte mindegy melyik mellett teszed le a voksod, hit kérdése. Ha van is eltérés, az olyan kis mértékű, hogy nem veszed észre.
Én annak idején, mikor még olyan autóm volt, amelyikben próbálhattam az izzókat (H1) akkor kisebb raktárkészlet volt itthon :D, de nem tudtam egyértelműen rámondani bármelyikre is, hogy na ez az abszolút győztes.
Válassz egy neked szimpatikusat, oszt hajrá.
Kínaiban meg láttam már jót, de volt nálam csapnivaló is. Van jó nevü kínai, ebayről válassz.
H7 tompítottban több fényt szeretnék az 55W-os kategóriában, télen-esőben. Akkor itt maradnak a 3200-3500 kelvines izzók, Osram, Philips húzott izzók közül? Vagy mennyire jók az újra Tungsramként árult GE-k?
A HB4-es ködlámpába (elég kevés a választék, ahogy láttam...) pedig sárga színt szeretnék az 51W-ból kinyerni. Ahogy keresgéltem, s visszaolvasgattam itt a fórumon, valamelyik kínai gyártóé lesz a megoldás, bár ott nem tudom a minőség melyeknél jó...
Az utolso mondatodra reagalva, nincs olyan, hogy sarga is legyen, tobb feny is legyen, es 55 wattos is legyen. Ebbol a harombol mindig csak ketto fog telesulni. Az a rohadt fizika mar csak ilyen :)
Mit ajánlanátok - jó előre felkészülvén a közeledő őszi-téli időjárásra - sárgás-sárga halogén izzók közül. Az autó Kia CEED II, projektoros H7 tompítottal és HB4 ködlámpával.
H7-ben nyáron NB Silver van, télen próbáltam az Osram ALS-t és legutóbb a Valeo Aquavision-t.
HB4-ben jelenleg Narva Contrast+ van, ez nálam halványsárgán hozza ki, ide valami sárgát szeretnék.
Ti miket ajánlanátok, ha kicsit több fényt szeretnék ősszel-télen, de maradnék a sárga-sárgás színeknél (lámpatestet szeretném megtartani pár évig :), ezért az offroad izzókat kerülném)?
2018-ban uj autokent lett vasarolva, de nem altalam konfiguralt hanem erkezo auto volt, letezik gyari full led intelligens fenyszorokkal, de sajnos ebben nem volt benne.
Markaszerviz utolag nem tudja cserelni. Viszont egy kis szerelessel/programozassal megoldhato, ha be tudom szerezni az alaktreszeket, de sajnos nem csak a lampatestek kellenek, hanem vezerlomodul, es szintezo is. Cirka 1mFt korul lehet ezt beszerezni ezeket hasznaltan. Voltak gyenge pillanataim, de azota mar ezt a vonalat nem eroltetem.
Nezd, H15-ben is vannak kulonbozo minoseguek, erosebbet most nem talaltam, csak az Osram CBI-t, de az kekitett. Mondjuk ez egyben nappali menetfeny is, lehet, hogy jobban nez ki ha picit feherebb.
Milyen auto ez? A H15 javareszt a nemetek kedvence...
Igen, legfokepp a Te hozzaszolasaid miatt jutottam el ide.
Meg nem tudom melyiket valasztom, van mellette kulon h1 kanyarfeny es h11 kodlampa (kodlampa a tavolsagival egyutt vilagit, es ezeket automatikusan egesz jol az auto kapcsolgatja) a h1/h11 et is cserelni fogom, es azt valasztom amelyik csaladban van mindegyik h1, h7, h11.
A tavolsagi h15, ahoz erdemes nyulni a jobb fenyero erdekeben?
Egy 2018-as Ford Smax projektoros halogén H7 lámpájába keresnék tompított izzót a gyári helyett. A lámpatestben gyári led menetfény van. Mikor elkezdtem nézelődni a rövid élettartamúakat (200/250h) alapból kizártam (lámpatest kivétele kell izzócseréhez, de még szerencsés vagyok, mert új Mondeo esetén a lökhárítót is le kell szedni hozzá), de a minél fehérebb fehérebb fény felé indultam (4000-5000K), majd főleg az itt olvasottak hatására ebből visszavettem (kék(es) üveg -> gyengébb fényerő -> vizes úton rosszabb láthatóság, stb...). Ebbe a Philips H7 WhiteVision halogén izzó +60% változatba majdnem belevágtam, jó volna a fehérebb fény, de a kékes üveg valószínű gyengébb fényereje miatt lemondtam róla.
Lényeg a lényeg úgy gondolom az alábbiak közül kellene választanom:
Namost az a gond, hogy ez a két vezeték, ami a képeken van, ez nem az autód gyári 12 voltos ködlámpa vezetékelése, hanem ez egy gyújtótrafóból jön. Azt ki kell irtanod, keresd meg az eredeti 12 voltos kábelt és azt dugd rá az izzóra.
Köszönöm a gyors választ, buherálásnak is látszik. Pocsék a fénye amúgy a működőnek, szemből vakít, látni nem lehet vele. Megnézem, megvan e a régi H3 csati. Ha nincs, akkor erre a kábelezésre rá tudom szerelni a csatlakozót, vagy ez nem jó?
Sziasztok, elnézést, ha OFF a téma. 2001 évj.VW Bora ködlámpába cserélni akartam a kiégett izzót, H3 a gyári. De ez volt helyette, fogalmam sincs , milyen izzó, még hasonlót is csak a xenon izzók között találtam, de sem a foglalat, sem a csatlakozás nem ugyanaz. Van esetleg valakinek tippje, javaslata, hogy miként és mivel pótoljam? Köszönöm!
Ez ugyanaz az izzó, sokszor a sárga izzókat all season izzónak is hívják, így emiatt lett ez a neve az unix webshopjában. Ha ráklikkelsz a képre, amit felhoz ilyenkor, akkor látni fogod, hogy az aquavision képét hozza fel. Nincs a valeonak más sárga izzója, leglább is én nem találtam neten sehol.
Nem, dehogy - orosz "barátunk" úgy két éve mérte/ tesztelte a neves gyártó első generációs "retrofit" H4-esét, és nem tartotta rossznak - és azóta már lett belőle "Gen2".
Jelenleg a próbaidőszak telik, majd írok róla képes beszámolót.
Hát persze hogy nem, - ez lesz abból, ha valaki csak a telefon kijelzőjén nézi/írja a hozzászólást, és rosszul látja, hogy nem a +120-asról van szó. :)
Ettől függetlenül nagyon szeretem/szerettem a GE/Tungsram emelt fényerejű izzóit, - szerintem jelentősen megnöveltem a kelet-magyaroszági forgalmukat az elmúlt pár évben... :)
Évek óta nem lehet, mert a +150-es izzó egy új izzó, nemrég jelent meg. Ennek sajnos telibe van festve a reflektoros része, a megalight +120 hoz nekem is volt szerencsém, az tényleg jobb volt, mint az NBU és annak csak ez első 1/5-én volt egy vékony kék csík. Mondjuk a GE izzók szerintem is a legjobbak ár/érték arányban.
Hosszú évek óta ez a nyári izzóm, (télen a "merényletsárga H4 :) ) - és nagyon jónak tartom/tartottam. A Tungsram/GE jóval olcsóbb mint az Osram NB, fényerőben semmivel sem rosszabb, és talán többet is bír élettartamban (a felkapcsolt lámpás motorindítást persze ez sem szereti, erre érdemes ügyelni). A kék színezőgyűrűk az útburkolati jelek/táblák láthatóságát próbálják javítani. (Lehet hogy már ezt sem sokáig fogom használni, mert 29 éves "szabálytisztelő" céges km-gyűjtés után átlépek az "illegalitásba", és H4 LED lesz... ;)
Próbálta már valaki a Tungsram megalight ultra 150% izzóját H4-ben?
Ez talán ár/érték arányban a legjobb most, csak nem értem miért kell a távolsági részt színezni, honnan jött ez a hülye divat, hogy kékre festik az összes plusszos izzót.
Hosszú távon egész biztos h nem használ a foncsornak. A teljesítménnyel, a fényerő mellett az üzemi hőmérséklet is növekszik. A színét (színhömérséklet) Kelvinben mérik. 3K sárgás innen felfelé pedig egyre fehérebb, majd egy idö után kékesre vált. ;)
Lehet nekem is ideje beszerezni egy H19-t és tesztelni, érdekes, hogy az orosz oldalakon sokan panaszkodnak és ott azt írták, hogy gyengébb a fénye, mint a H4-nek, de ott is ez volt a vélemény, hogy szebben terít.
Ez ugyan az a téma, mint amit felhoztam pár hónapja, csak H4-H19 volt a két izzótípus. Az is egy továbbfejlesztett cucc, ugye a H18 és H19 fogja leváltani, vagy már le is váltotta a H4,H7-et.
Hmmm, erdekes. Nem hallottam meg rola, igaz, mostansag nem kovetem annyira az uj izzokat. Ha lesz a Lumenetnel, legfeljebb letesztelem :)
En nem latom akadalyat a cserenek. Az Osram egy YT videojaban kifejti, hogy a H18 mivel erosebb, mint a H7, igy kisebb lampakat is lehet tervezni az autokhoz, mert meg igy is hozni fogja egy H7-es teljesitmenyet. Namost ha ok kisebb lampatestrol beszelnek, akkor egy nagyobb lampaban siman cserelheto a H7 H18-ra. Kicsit farigcsalni kell a fejelesen egy pici koszoruvel :))
"A H7 leváltására tervezték, valamivel magasabb teljesítményű (65W az 55W helyett), magasabb fényerejű (1700lm az 1550lm helyett), alacsony tűréssel rendelkező típus. A módosított típus azonos lámpaméret mellett távolabbra és erősebben világít, vagy a H7-hez hasonló fényerő mellett csökkenteni lehet a lámpatest méretét"
A referencia dobozt a H18 ~120fokra, a H7 ~105fokra melegítette fel.
Gondolom az +10W nem okozna gondot egy parabolatükrös lámpatestben (Corolla E12). Mondjuk egy 80Wos Osram Rally H7-et már nem mernék bele rakni.
(most GE +90% volt benne, de rendesen felhúzott, mert az elhasználódás közben szépen leégett az izzó végéről a kék/ezüst bevonat és belepotyogott a lámpatestbe, úh valószínű GE/Tungram izzót többet nem veszek)
Egyedül a beszerzés lehet nehézkes, mert itthon nem igazán találtam, de ebayen fellelhető ~2300Ft/db áron.
Ha egy 24V-os H7-est kb 50W-tal szeretnél meghajtani, az kb olyan, mintha az autóban a fényszóród kb 10 voltot kapna. Nem is a fényerő a probléma, hiszen az 50 watt, vagyis igazából ez bonyolultabb annál. Amennyiben egy izzót a névleges feszültsége alatt használsz, úgy romlik a hatásfoka, tehát egy 24 voltos 50 wattos izzó az erősebben világít, mint egy 24V 70W-os izzó 50 watt körüli teljesítményen működtetve. Nem beszélve a színhőmérsékletéről, ami erősen csökken, magyarán sárgás lesz. Ez nem biztos, hogy ebben az esetben jó. A halogén körfolyamatba most ne menjünk bele, ami így nem biztos, hogy kialakul...
Osram allseason enyhén sárgás izzóról mondanék véleményt. H7-es. Száraz időben gyertyaláng egyesület! Még egy alap izzó is jobb. Viszont esőben ver mindent!
Üdv. Szeretném megkerdezni hogy Valeo aquavision H7-es izzó melyik webáruházban kapható? Egy helyen találtam csak az a baj, hogy horror áron szállítanák ki. (3500).
A gyártók keze igencsak meg van kötve, a gépjárművilágításban elég szigorú szabványok vannak.
Nincs igazán nagy játékterük.
Kezdjük a teljesítménnyel. Legyen szó a H4-ről, az volt a példa. A tompított izzószál 55 watt névleges teljesítményű, 12 volton. De a vizsgálati fesz 13.2V, ahol max. 68 wattos lehet. Ha a fölötti, ugrik az E jel.
A fényáram is kötve van, tompított esetében 1000 Lm, +/- 15%.
Húzott/pluszos izzóknál ez a százalékot van, hogy ki is használják.
És van még az általad felhozott színhőmérséklet. A H4 szabványa ezt így nem írja elő, ezt a KRESZ taglalja, hogy fehér.
Namost itt jön közbe, hogy egy kékesebb burájú izzó miért nem lesz szabályos, hiszen egy gyári Xenon, vagy LED simán 5-6000 kelvines.
Átlátszó üveggel, amelyik nem színez, az izzó volfrámszál színhőmérsékletét kapjuk, ez olyan 3200K körüli. Elvileg fel lehet menni 3500-ig, de az már nagyon az élettartam rovására megy.
Akkor hogy lehet feljebb vinni? Kékített burával. Csakhogy minél kékebb a bura, annál több fényt nyel el. Egy színtelen üveg is elvesz majdnem 10 %-ot.
Tehát itt jön képbe a fizika, hogy egészen egyszerűen nem lehet 55 wattból, 1000 lumenből 5000K-s izzót csinálni. Valami nem fog összejönni. Leggyakrabban ezek a kínai csodaizzók vagy gyengék, vagy nem 55 wattosak, csak azt hazudják. Jellemzően 80 wattosak.
A másik, amit kérdeztél, ezek a plusz százalékok.
Hát ez javarészt marketing maszlag. Ahogy írják is, mittomén 70 méteres távolságban az út egy bizonyos pontján X százalékkal (lehet) több a fény.
De ennél többet nem tudunk.
Ezt úgy érik el, hogy a volfrámszál méretén változtattak. Kisebb, nagyobb hőfokon izzik, picit nagyobb a fényáram. A teljesítmény általában pár wattal kevesebb, mint egy normál izzónál.
De. Ennek hátránya van. Van egy adott fényáramod, amivel gazdálkodhatsz. Ha több megy előre (a pontszerűség miatt) akkor az valahonnan hiányozni fog. Általában oldalról.
Volt fókuszálható zseblámpád? Emlékezz vissza. Vagy szűk fénycsóva messzire, vagy széles csóva, de közelre. Itt nem ilyen drasztikus a dolog, nem ennyire szemmel látható, de attól még van.
Ha jól tudom ennyit engednek hogy tudjon és csak a színnel meg egyéb dolgokkal játszhatnak :)
Philips extreme egy nagyon jó izzó, nekem ezek váltak be leginkább. Van fehérebb, de ez eg, nagyon jól beállított izzó, ami esőben is egész jól szolgál.
Emelt fényerejű H4-es 60/55W-os izzót keresek a mocimba.
Semmiképpen nem akarok nagyobb teljesítményűt, nehogy valami károsodjon.
Miért van az, hogy bármilyen (+40%-től +150%-ig) izzót nézek, mindnél azt találom, hogy 1650/1000 lumen?
Inkább fehér színhőmérsékletű legyen, mint sárga. Az élettartam nem baj, ha kicsit rosszabb, mint egy hagyományosnak, mert valószínű nappal nappali menetfénnyel fogok menni, tehát nem sokat kell hogy világítson, de akkor nagyon. :)
Teszteltük még a h4 izzókat, 55w ténylegesen mennyin ketyeg 14 volton, ill. a 100/80-at is néztük.
Eleve a 100/80 esetén a 2400lm a refire vonatkozik, tompított olyan 1700-1800 körül mozog, a másik fele, hogy pl Osram nb 55w is 72W vett fel 14 volton, míg a 80W meg 84-85 körül.
Nekem volt bent Első szériás NB, ami melegebb foncsort eredményezett, mint a 100/80 Tungsram izzóval. Érteni nem értettem, de így volt.
Persze emelt teljesítményűt saját felelősségre, de a kábelezést mindenképp cserélni célszerű, ignisnél muszáj volt és relézni is, mert eleve gyárilag a kapcsolón ment át minden (idióta opel származék miatt, mert a műszerfal sajnos opel volt :))
Jelenleg sx4-ben egy hulladék alap Tungsram szolgál, megvagyok vele, de már nem sokáig, mert csere lesz ledes autóra. Katasztrófa is, hogy fogok így izzókat tesztelni? :D
Amúgy jelentem, kb egy ládányi H4-em van otthon, mind használt, pár órát. Majd lehet feldobom ide, ha érdekel valakit belőle pár darab. Van sárga 55w, 80w, ill. normál 55w és 80w is. Össze kell szednem mik vannak :)
Köszi a választ :) Ezért is kérdeztem, mert számomra egy sok ismeretlenes egyenlet jött ki a paramétereiből. Mivel, ha 5500-ra emelik a színhőmérsékletet , akkor minimum 2-300-al csökkentik a lument, ami normál körülmények között kb. 1300 lenne egy 55W-os izzóval és max 250 órát bírna.
Ennek az izzonak itt semmilyen koze nincs a valosaghoz.
Letezik HIR izzo, ez ez technologia, hogy az izzo belso falan van egy hovisszavero reteg, igy az izzószál es a korulotte levo gazok meg magasabb homersekleten mukodnek, ezzel javitva az izzo hatasfokat (Toyotak gyari tompitottja mostansag) de a HOD az csak egy kinai kitalacio, amely a HID-re hajaz, formailag. Ha ez az altalad linkelt izzo 55 wattos, es ilyen kek, akkor max 1000 lumenes, ha ilyen kek, es 2300 lumenes, akkor viszont minimum 100 wattos. A fizika kb ilyen :)
ez a 80w nem hagyott nyugodni...relék ..kábelek , plusz hő, foncsor, amit rákapcsoltam a tompítottat csak ez járt a fejemben, megbántam utólag hogy kísérletezzek vele:) így ezt inkább elengedtem, kihajítottam a boost-ot ment a fényszóróba a másik favoritom a ge sportlight amivel látni is lehet hogy megnyugodjon Wicked kartárs is :))))
Tisztaban vagyok vele hogy egy normal izzonal is gyengebb a teljesitmenye. A kerdesem lenyege nem is a fenyerore iranyult. Idokozben meg forumozgattam es sehol nem talaltam arrol feljegyzest h bantotta volna barkinel is a foncsort.
Akkor azért hadd kérdezzem meg, hogy direkt szopatod magad? :)
Mert ezzel kukkot nem látsz. 400 lumennel kevesebb a fényárama, mint egy normál izzónak.
Ha látni akarsz, akkor vegyél átlátszó üveges izzót.
De a válaszodra visszatérve, ha az Accordba rakod, annak viszonylag nagy a lámpája, kb 10 wattal nagyobb a teljesítménye üzemi feszültségen, mint egy 55 wattosé, szóval nem gondolom, hogy bántaná a foncsort.
Pár napja bepróbáltam az osram cool blue boost 80w-ot. A régi hyper szeriához képest sárgásabb a fénye ezvégett kicsit csalódott vagyok de kompenzálja hogy szerintem erősebb a fénye. Van köztünk bárkinek tapasztalata az izzóval hosszú távon? Ez a 80w azért picit aggaszt ,de bevállaltam, nem fogja bántani a foncsort?
Mivel a 4300-as fényereje már gyenge (nem a foncsor miatt), ezért mindenképp csere lesz.
A kérdés a 5000K vs 6000K -re vonatkozott, mert szeretnék színhőmérsékletben mindenképp feljebb menni, mivel nekem jobban bejön a fehér, mint a sárgás. Xenarcból van 6000K-s is amúgy.
Gyári Xenonos autóm (8 éves) gyári izzóját kicsit gyengének érzem már, ami 4300K-es.
Két kérdésem lenne.
1. Érdemes belerakni neves márkák izzóit (Osram, Philips, GE) vagy elég egy "bárdis"? Halogénes kocsiban Osram NBU-t használtam, azzal meg volt elégedve,
de egy Xenon lámpánál tetemes az árkülönbözet
2. Kicsit nagyobb kelvinszámút szeretnék beletenni. Látszólag a 6000K-s sokkal jobban világítja az utat. De az 5000K-stól sem zárkózok el
Ez parasztvakítás vagy tényleg jobban lehet látni egy 5000K/6000K-al, mint egy 4300K-al?
Szóval mi lenne a jobb?
6000K Osram NBU, stb
6000K Noname
5000K körüli GE WhiteXensation, Philips Whitevision
5000K Noname
A lényeg a jó láthatóságon van, és az ár/érték arányon. Nyilván megveszem a drágábbat, ha érdemes.
Amúgy nem tudják kiszámolni így a gariidőt, mert mindenhol más éveket adnak garira és saját magukkal se fognak kicseszni ám :D
Ezt annyiszor halljuk mi is, hogy persze, dell gépnél pont kiszámolták a 3 év garit. Jah, csak épp azt senki se tudja csak nálunk van 3 év gari rá, mindenhol max 2-t adnak :D
Majd megnézem alaposabban, eddig nem láttam. Szét fogom nyitni, hátha javítható. Lumenetnél nincs, írtam nekik. Köszi mindenkinek. Azért zényleg jól ki van számolva a gari idő... :)
Itt egy 4300 Kelvines, - igaz hogy ventilátoros hűtésű, és a vetítési képéről sincs pontos infó, de a képeket nézve elég korrekt kialakítású és az ára sem vészes: http://abaton.shop.hu/K5S-mini-H4-SMD-LED .
Egy friss, és korrekt fényerő-mérésekkel támogatott összehasonlítás H4-es LED-ekről és egy 100/100 halogén izzóról:https://youtu.be/SB_JHmuGjZQ .
(persze a vetített képről nincs infó, de azt teszt készítője is hangsúlyozza, hogy nem a legnagyobb fényerejű fényforrás a legjobb... Kár viszont, hogy a Philips Ultinon Essential vagy a X-treme Ultinon H4 nem szerepelt, mert azokra is kíváncsi lettem volna...)
Elméletileg ha van benne E jel, akkor használható, namost az, hogy ezt az E jelet simán feltették, vagy tényleg bevizsgálták és megkapta rá az engedélyt, azt nem fogja neked itt senki megmondani. Elvileg ez a kínai osram, hasonló is pl. a csomagolása, többet használták itt a csoportban és ha jók az emlékeim meg voltak vele elégedve, mert nagyon sárga volt a fénye. Keress, utána!
Szeretném megosztani a tapasztalataimat egy Osram DS3-as fényforrásról. Nevezetesen erröl:
A sógoromnak is ugyan ilyen autója van, de az övé már leddel kaszabolja maga elött a sötétséget, és nekem nagyon tetszett a színe. Miután vezettem az övét az enyém sárgának tünt. Neki az autógyár szerint 5500K-s a led lámpája.
Ugyan ennél a dobozon 6000K van feltüntetve, de a Lumenet leírásában csak 5500K szerepel, de úgy voltam vele, hogy tök mindegy melyik, mert állítólag a gyári xenon az csak 4300K. (?)
Ilyen volt a gyári:
A leírásban ugye benne van, hogy minden mennyivel faszább lesz:
Nos sajnos a valóság teljesen más. :-( A fénykéve színe mégcsak meg sem közelíti az 5500K-t, a hatezertöl meg olyan messze van, mint a 40/45-ös billux a xenontól.
Nem mondom, hogy nem fehérebb, de ha a gyári tényleg 4300K, akkor ez olyan 4500 lehet, nem több.
De ez csak egy dolog.
Ami sokkal jobban zavar, hogy eddig a statikus kanyarfény szépen "rádolgozott" a tompítottra. Vagyis szép láthatatlan átmenettel világított a tompitott mellett, enyhén ráfedve arra. Most a helyzet a következö: világít a tompított kb. 50-50°-os szögben, ha bekapcsol a kanyarfény, akkor van egy kb. 3-5°-os sötét rész, majd a kanyarfény.
Nincs olyan paramétere ami miatt jobb lenne, mint a gyári Philips. Hogy lehet valamit így elbaxni?? Csak azért nem cserélem vissza, mert 3 óra csak a csere, és nagyon bonyolult a vetítési kép helyes beállítása is a szembejövöök kitakarása miatt. Konkrétan 3 napba és vagy 30 korrigálásba került mire újra jó lett.
Szóval remélem csuklanak az ünnepek alatt az Osramnál. :-(
Tulajdonképp mi a különbség a 100W -os Osram Offroad Super Bright Premium (69005SBP) és a mondjuk a 60W -os Osram Original Line (9005) típusú HB3 izzó között? Teljesen megegyezik a megadott fényáram, színhőmérséklet és élettartam. Vagy ez Osram Offroad szimplán ilyen gyenge paraméterekkel rendelkezik?
De azért hiába az azonos színhőmérséklet, nem ugyanaz. Nyilván picit hidegebb fénye lesz, mint egy normál halogénnek. Vedd, amelyik szimpi...
Nekem rendszámtábla világításnak 1 wattos Osram LED van, talán picit erősebb, mint egy 5 W-os W5W, de nem feltűnő, nem az az általad is említett reflektor hatású.
Tavasszal vettem a helyzetjelzőbe Philips X-treme Vision LED 360° W5W 4000K LED-et, aminek bevált a színe az Osram Xenarc Original 66140 4100K D1S xenonhoz. Most keresek ezekhez színben passzoló H1 izzót a refibe és a kanyar világítóba valamint pocsolya lámpa LED-et és a rendszámtábla világításhoz LED-et. A rendszámtábla világításhoz olyat szeretnék, ami olyan a fényerőssége, mint egy normál izzóé. Sokszor látok olyan rendszámtábla világítást ami olyan erősen és szúrt fénnyel vílágít, hogy csúnya vagy legalábbis nekem nagyon nem tetszik hogy szinte egy reflektor van benne. Mindezeket 2013-as Galaxyhoz.
Kipróbáltam ma az autót sötétben, nagyon jól látni ezzel az izzóval csak ajánlani tudom mindenkinek. Szép fehér a fénye, nem hidegfehér, de nem is olyan mint a Standard izzó.
Hát de a sok divatmajom ugrani fog rája, hát szép xenonos, bazz ledes fényszóróm van köcsög, ezt halogénnal hogy tudja elmondani? :D
Na ezért van létjogosultsága.
Kíváncsi lennék a philips mit piríthat.
Off: tudod hány hitelt írunk iphone-ra? Marha sokat, hogy elmondhassa iphone-ja van, holott nem is az övé míg ki nem fizeti. Igazi divatmajomphone lett :( Pedig nem rossz, de nagyon divat miatt veszik sokan (és emiatt is ment fel egekbe az ára, mert annyiért is megveszik). Én meg röhögök a 250.000-es telefonon (bár csináltunk 400.000 rugós iphone-ra is hitelt :D) oszt megveszem a jó kis xiaomi redmi 4x-et 50-ért, nem kevés pofont elvisel és megy és megy és megy, ha ez is sok vasport nyel be mint elődje és elszáll hát bumm, lesz másik ennyiért 2 év után :D De én nem vagyok teljesen komplett ember, ez tény.
Az a baj, igy a utcai tesztek es meresek utan, h oke, picit erosebb, de nem ad annyival tobbet, mint amennyi a hatranya. A foltos vetitesi kep, az utszeli gyengebb feny, a tobb szort feny, a gyengebb fenyszoro, es a hideg feny. Ez mar igy tul sok negativum...
Nem kevesebb az te, nézd meg a gif-et (a hsz-ben már nem elérhető, de a többi kép között ott van) fényesebb a paca a letörés fölött. A lux mérő is kimutatta, ott a falon halogénnél 1.4 lux volt, LED-nél meg 4.
Még a crv lámpámmal? Az pedig egy nem pici lámpa, ha avval sem jó... Xd
Amúgy meg osram vs ge izzónál is van meglepő különbség útszéli megvilágítás terén és bíz ge sokkal jobban terített még avval a pöttöm óriás lámpával is xd
húha..ez nem jó hír így elsőre...én ismét csatlakoztam a H4-sek táborába egy Honda Jazz-el, pont keresek is valami jót így télre, de akkor marad a sima halogén.
No, ma elkezdtem a tesztelest. Elkeszultek a lakasban a fotok es a meresek. Holnap este jonnek a szabadteri fotok es meresek.
Eleg vegyesek az erzelmeim. Igazabol amit vartam, annal jobb, legalabbis igy rovid tavolsagban. De szigoruan veve nagyon messze van a H4 vetitesi kepetol.
Oké,én csak a nagyítólencsés lámpatest miatt teszem bele,ebben 1 picivel kevésbé feltűnő,sajna azért ebben is eléggé,meg ebben állítólag jobb a vetítési kép mint sima tükrösben.Aztán mégis a narva mellett döntöttem,mert 6000K-s, talán minimálisan jobb mint a 6500K-s,meg olcsóbb is.
Nem találok a Narvához fényáramot. Nem biztos, h a Philips erősebb, azért, mert 25 wattos, abban benne van a ventilátor is. Azt vedd meg, amelyik szimpatikusabb :)
Mivel mindkettő szabálytalan, ezért valahol tökmindegy :D
Nem vészes a különbség a fényerő javára,"sima" tükrössel lényegesen rosszabb,még azon agyalok,hogy Narva vagy Philips legyen,a fényerő gondolom Philips,de a vetítési kép vajon melyik lehet jobb...
Köszönetet szeretnék mondani nektek, elsősorban Wicked Belzebub topiktársnak a segítségért. 2017 februárjában kértem tanácsot 24 voltos H7-es izzó ügyében, mert untam már a havi izzócserét a tompítottban. Egy buszról van szó egyébként, amivel 8000 kilométert megyünk havonta, nappali fény nincs, így folyamatosan égetni kell a tompítottat. Nos a topiktárs az Osram Truckspro H7-est ajánlotta, ami másfél évet kibírt, az eddigi egy hónap helyett. Most égett ki az egyik, de megvettem ugyanazt tartalékba, és kicseréltem mindkettőt. Most másfél évig megint nyugodt vagyok.
Nem tudom mi a halogenizzok szinhomersekletenek a maximuma, amit kozutra meg engedelyeznek ( ez ugye mar csak festett buraval lehetseges ) de valahol 41-42-4300 korul lehet.
De ott az egesz kibocsatott feny spektruma mas. Ezt a LED-et is annyinak mondjak, de ez valahogy hidegebb. Legalabbis a video alapjan.
Lehet, de wagonban egy +30 izzó tudott úgy világítani, mint ignisben egy +100 környéke xd a honda lámpája se volt jobb, sx nem rossz, de nem is egy hűha lámpa sajnos.
De ki fogom reléztetni és megnézzük úgy mit csinál az nb, mert nem fehér nekem nb világítása, esőben mégse láttam lófüttyöt sem xd
Csak latatlanban mondom, h nem biztos. Valoszinuleg nem terit akkorat, es elotted tobb a feny, meg lehet, h nem is olyan egyenletes es ebbol a szemed ugy gondolja, h jobb a bordas.
Egymas mellett allna a ketto, akkor latszodna igazan a kulonbseg. Elviekben a bordas a legrosszabb hatasfoku...
Igen, az orosz pali feltöltött egy videót, ahol egy modern lámpát tesztelt es hasonlított össze egy régi 1200-es Lada lampajaval és hát bizony a régi lámpa több fényt adott ugyanazzal a H4 izzóval, mint a modern lámpa, ami szomorú azt elnézve, hogy mennyit fejlődött a világ azóta.
Ez igaz, vannak nem jól sikerült szerkezetek. Úgy néz ki, hogy az én következő autóm ismét H4 lesz. :( Nincs belőle más verzió. De legalább az egyik legolcsóbb izzó lesz.
Mondjuk ez most csak amolyan ujjgyakorlat volt hulladék elhasználása oszt megkapta kolléga :D
Éjszakai fénynek, lámpa van benne :D
Ami teszt volt benne az a fa égetése + olaj rajta, festéket nem látott a fenyő :D Marha jól nézett ki élőben a fa rajzolata, így lesz még égetett fa nálam sok sztem csak nagyon lassú folyamat...
Te hallod, mennyire igazad van. Oszt jössz utána a temetésemre, mert kinyírtak otthon? :D
Megpróbálom a mostani sx-et mielőbb rendezni a bankkal, most már elegem van merkantilból és utána meglássuk 3-4 év múlva mi lesz, de ezt kéne tennem, én is elviselném, csak sajnálnám is fával megpakolni az újat, pedig azt kapná az is :D
Az új NB egyre kékebb lett, ez a következménye, na meg egy H4-től ne várjunk sokat. Nekem H7 után minden H4-es autó olyan, mintha nem latnék vele rendesen.
Hát ez azért még messze nem a "nem vált be" kategória.
Figyelembe véve a felhasználás körülményeit nálam az elönyök messze a hátrányok felett állnak.
Ha pizzafutár lennék este 8-tól éjfélig egy nagy forgalmú tanyavidéken akkor visszakerülne a halogén, de így csak a hatóság ébersége a kérdés, ha lesz belöle alacsonyabb szinhömérsékletü, akkor még az sem. Addig pedig mint mondtam marad.
Kicsit rontja a láthatóságot, hogy a 6000K az olyan, mint amikor megcsillan a krómon a napfény, én nem egy világítás érzetét kelti. Magyarul nem üt el a környezettöl, esetleg árnyékos részen.
Az, amit gondoltam, hogy nem világít a jármü elé, az nem igaz. De olyan a fénykéve, mit egy Tesla embléma, csak itt a T-betü vizszintes ága sokkal hangsúlyosabb, a függöleges szára pedig halványabb. Ez így néz ki a valóságban:
Szerencsére a refi nagyon jó:
Összegzés: Tetszik: -Erös fénykéve.
-Végre nem forró a búra.
-A fénykürt nappal is egy szemkorbács. Nem lehet nem észrevenni.
-Még ezzel a nem túl kifinomult FF lámpával is kevés a szórt fény, nem zavaró. -Ha belevesszük, hogy sok izzó élettartamát tudja, akkor hosszú távon nem lesz drágább, mint azok.
Nem tetszik: - A 6000K nappal az észlelhetöséget rontja, éjjel pedig olyan "híg" a fény. Van olyan színü aszfalt amit nem jó látni vele, de a tereptárgyakat, és minden mást elég jól kiemel. -A Teslás fénykéve. De gondolom ez csak ebben a lámpatestben van így. (mondjuk az sem vigasztal, ha mindenki másnak jobb) -Egy támadási felület a hatóság részéröl. Eddig ezen a motoron nekem volt igazam egy ellenörzésnél. Most nagyon illedelmesen kell viselkednem. :-)
És a nagy kérdés, hogy megvenném-e újra?
4500 körüli színhömérséklet esetén azonnal, és még egyet tartalékba az unokáimnak.
Szintén azonnal megvenném ha egy nappali fénnyel ellátott jármübe kéne. Ha abban meg nem FF lámpa lenne, akkor különösen. Így ebben a formában ez egy kicsit szerencsétlen összeállítás, de ha nem baxtatnak miatta, akkor marad.
-Amikor világít alig látszik, hogy fel van kapcsolva. A szinhömérséklete miatt csak olyan, mintha rásütne a Nap.
- Erösebb a fénye. Nem kicsit. egy ház falán 15m-röl látszik, hogy világít-e ilyenkor a déli napsütésben is!
-Szerencsére nagyon kevés a szórt fénye. Meglepöen jó ilyen szempontból.
-Sajnos a jármü elé kevesebb fény jut. Az izzó esetén a motor elött kb. 7m-töl 40m-ig terjedt a világos rész. Ez most majd úgy fog kinézni, hogy kb. 25 (30?) métertöl 40-ig terjed a sáv. Ezt egy kicsit bánom, de pontosabbat majd ha lesz alkalmam éjszaka is menni vele.
Osztottam-szoroztam, és arra jutottam, hogy áprilisban volt a szülinapom, hamarosan meg itt a karácsony. Ez a kettő osztva a dög meleggel ami a héten lesz pont kiadta, hogy megrendelhetek egy készletet. (Csináltam ennél már nagyobb hülyeséget is)
Naszóval: Nekem ugye csak 1db. kell, úgyhogy a másikat szivesen kölcsön adom majd tesztelésre, úgyis kell néznünk valami jó ledet féklámpába.
Húha, ha már a lumenet is forgalmazza ezeket, akkor tényleg nem lehet rossz. De ennyiért én nem vennék off road izzót. Max ha színhőmérsékletben közel állna a halogénhez, hogy tényleg ne lehessen észrevenni, hogy LED.
Van elfekvoben olyan LED-em, mint a kozepso link, az Osram. Namost sarga, nem piros, de ha gondolod egy probat meger, h berakod es megnezed, h fenyeroben mit tud.
A felso kettoros nem tudok mit mondani, az also Osramot probaltam az Accordba (a Philips honlapjan is ilyen Accord hatso lampa van a LED leirasaban) de nem volt jo. Igy, h 3 sorban vannak a LED-ek, nyilvan csak a kozepso sor van fokuszban. Helyzetjelzokent a kozepso sor vilagitott, az hozta is az 5 wattos izzoszal fenyet, de a feklampanak felgyullado masik ket sor egyszeruen keves volt.
Elso indexbe probaltam ilyen hatrafele vilagito LED-et, az mar mar hozta a 21 wattos fenyet, csak a betekintesi szog volt kisebb. Kivettem....
Azért majd arra figyelj, h ezek a noname silver cuccok fényerő tekintetében elég gyatrák. Volt nálam próbaképp 21 wattos kínai, köze nem volt egy Philips silverhez.
Köszönöm neked is, de ezek megvoltak már korábban az osram magyar oldalát is átolvastam, kézikönyv csak a longl miatt volt eltérő a kocsimhoz. Az izzótípusokat is láttam már magyarul sok helyen, de sajna a betűjelekre nem térnek ki, viszont annyira nem is fontos, hogy kutakodjak, majd rátalálok véletlenül :D
Köszönöm, jól sejtettem akkor, rövidebb az élettartama,. Vidéken némileg nehezebb beszerezni, de természetesen nem lehetetlen. Nyilván 300-500 Ft izzóért a netes szállítás díját bármely webáruházból illogikus kifizetni, esetenként 700-1800.
Termeszetesen tokeletes bele egy sima P21W-s izzo is, csak hamarabb ki fog egni. Van ebbol longlife is (pl a lumeneten) az nyilvan tovabb fogja birni. Az Y-ost azt felejts el, mert itt az a yellow-t jelenti, nappali menetfeny meg nem lehet sarga...
Menetfény izzókról volna több kérdésem, természetesen probáltam a forum, illetve google keresőt de csak részeredmenyeket találtam.
Kézikönyv szerint P21wLL a megfelelő. Kiégett, kiszedtem P21w 7506sl volt, a gyártó oldalán sincs ilyen már, gondolom átnevezték, tervezték stb. Autómhoz 7506ULT-t jelöli ahogy nézem hosszú felhasználásra tervezték, most nincs lehetőségem szaladgálni ilyen izzó után. Van sima p21w ( nem OSRAM ) itthon, gondolom csak az élettartama rövidebb a simának, méretbeli eltérést nem látok, beszerelhető?
Találtam még PY21w utalást is arra hogy ez lenne a megfelelő, de nem tudom, mit jelent az y? Valahol, elérhető a neten egy részletes izzó jelőléses oldal? Ebben a kérdésben is volna még infó amit szívesen olvasnék.
Teny es vali, h halogen korfolyamat ide, halogen korfolyamat oda, bizony vesztenek a fenyarambol. De azert ez nem szokott olyan latvanyos lenni. Az is lehet, h az eredetileg fenyes terelolemez is mar bemattult, nem tukroz ugy, mint egy uj izzonal.
Osram nb tudjafene mi van bent (sztem laser előtti kivitel), tompított része nagyn soso, refi meg süt, mint állat.
Lehet a tompított szál el van már öregedve? Régóta bent van. Túl nagy a difi a tompított meg refi közt, de színben is nagy az eltérés. Ez meg h4 izzónál kicsit fura nekem.
Vélemény?
Vagy hagyjam fenébe és dobjam végre be a korábban vett laser-t? :D
Az E-jel mellett mindig szerepel az adott fényszórótesthez engedélyezett fényforrások típusa is (C=tompított, R=távolsági, H=halogén, D=xenon). Én még életemben nem láttam olyan fényszórót, amibe legálisan többféle fényforrást lehetett volna tenni.
Accordosok tettek ugyanolyan ledet tompitottba es fenyszoroba is. Tompitott DE, lattam, szinte tokeletes, fenyszoro FF, kukaba valo volt a fenycsova...
Ne keverd a szezont a fazonnal. A leds kodlampa ami nekem is van, meg ami a ledes autokban van, az egy egyseg, az nyilvan lehet legalis. A retrofit led autoba nem lesz soha az. Szerintem...
Volt egy amerikai ledes oldalnak is tesztje (fényerőt mértek és vetítési képet néztek), náluk az leggyengébb fényerejű volt a Philips, de még ez is 50%-al nagyobb fényerőt produkált a halogén izzóhoz képest és tiszta vetítése képe volt. Érdekes amúgy, hogy volt kínai led is, ami még erősebb volt, abban is Philips chip volt.
Van otthon vagy 30 darab W5W-m, kiserleteztem az utobbi 6 ev alatt sok mindennel, van ahol a biztositekom banta, van ahol siman csak elkezdett villogni.
Depo volt nekem is hondában. Foltos volt a képe a gyárihoz képest, de nem volt használhatatlan. Kicsit kellett viszont alakítani a befogást, hogy rögzíthető legyen :D
nem ide tartozik de infó: a minap vettem depo típusú utángyártott fényszorót a 2006-os fiestámhoz és jelezném a közösség felé, hogy átalakítás nélkül gyári állapotában használni balesetveszélyes, a silány kivitelezés miatt !!!
Nekem a belso vilagitasom a Philips, annal a te altalad kinezett LED picit hidegebb, de szerintem meg belefer.
Hasznalok Osram LED-eket tobbek kozott a helyzetjelzoben is, de nagyon jol birjak. En is a gagyi kinaival kezdtem, mind elhalalozott ido elott. Vegyel batran, jo lesz :)
sziasztok, olyan kérdésem lenne, hogy lámpavásárlás előtt állok, és kérdés merült fel bennem. adott egy fiesta 2006-os modell, és az érdekelne, vajon melyik lámpatest ad jobb fényt, a facelift előtti, vagy a facelift utáni lámpatest. a válaszokat előre is köszönöm !
3. verzió :GE Sportlight Ultra +30% H7 4200K 58520SBU ( erre gondoltam mert itt már 4200K a színhőmérséklet)
4200K színhőmérséklet
A kérdésem a következő lenne hogy ki mit ajánlana minél erősebb fényű és minél világosabb lenne az lenne a jó. Jelenleg az 1 verziót használom előtte az unlimited volt de a kettő között nem vettem észre semmi különbséget! Esetleg más fajtát tud e valaki ajánlani?! 12V /55W nagyobb teljesítmény nem jöhet szóba mert szét ég a búra :/ ! Válaszokat előre is köszönöm!
Hát....en végül a 65w-os Osram offroadot választottam sok hezitálás után. Ennek 2100 lumen a fenyarama es semmi kékes árnyalat, ami csökkenti a fényt. Nem éri el ugyan a xenon szintjét, de halogénekhez képest brutál jó es egyenletes a fénye, tökéletes a vetítési képe.
én is egy ilyet szeretnék az új autómba, a régiben szintén xenon volt mint nálad. Értelemszerű hogy ugyanazt a fényt nehéz hozni egy halogénnal, mégis szerinted mi az ami jó lehet helyette/utána? Ennyire nem győzött meg a philips fénye hogy váltasz? Nálam azért is necces a váltás gyáriról, mert ahogy elnéztem 2x2 H7 van az autóban.
Ez így egy elég furcsa kérdés, mert egy hagyományos izzó az nem polaritás függő. Mennek ugye váltóáramról is. A H4-es izzónak sem pozitív a saruja, csak a 3-ból van egy közös pontja a két izzószálnak.
A H7-es izzó csatlakozói szimmetrikusak, tehát bárhogy feldughatod a csatit.
Sziasztok. w5w led izzót keresek helyzelzőbe valami nagyon jó fényűt. Xenonom van tehát affelé keresen színárnyalatot. Tudtok valami jót ajánlani? Mai tényleg jó erős fényű?
Igy utolag inkabb azt mondanam, h a Sportlight egy normal H4 utan kerult be, igy ott elorelepes volt, a H1-nel meg mar elotte is pluszos izzo volt bent.
En meg az elso generacios Sportlight-ot probaltam H4-ben es H1-ben. Elobbi egy Yarisban, abban kurvajo volt, utobbi meg a Civicemben a projektorban, ott nem volt igazabol kulonleges.
Nekem ha jól rémlik Attila próbálta mérni csak nem ment.
Azért lehet nagy hőkülönbség részben, mert a kifejezett offroad izzókban vastagabb a szál.
ugyanakkor arra is emlékszem, hogy anno 1.3 ignisben használtam még tungsram (NEM GE) 100/80-at, hüvösebb volt vele a búra, mint a nightbreakerrel :d Természetesen mocskosul is világított. De sajnos csak tesztre kaptam, vissza kellett adnom, azóta se találtam ugyanolyat :D
Az a 100/80 sokkal erősebben világított mint a GE féle, nem is értettem mitől. Akkor sokat jártam Csobánka felé Vörösvárról, volt egy Toyotás, aki nem szerette a refit lekapcsolni, hiába villogtam neki (egyszer majdnem árkot fogtam miatta...). Ő miatta került be ez a 100/80, egyszer elég volt felmutatni a 200 wattnyi fényt, persze nem elsőre. Villogtam egyet, nem veszi, még egyet villogok két röviddel, semmi, ráhúztam fixen. Gondolom kapcsolt, banyek nem látok :D s inkább levette, akkor én is. Csak nem értem miért kell így szarakodnia.
Agyaltam kieg szúrófényen is, de addig nem fajultam, hogy fel is tegyem a 2 40 wattos ledet :D
Rakattam be sx ködlámpa helyére osram 101-es kanyarfényes, drl-el ködlámpát.
Mint ködlámpa még ki se lett próbálva, drl nagyon jó, nem tudom elfelejteni felkapcsolni vidéken a lámpát, no meg a kanyarfény. Kivilágított budapesti utakon alig mutat fel valamit, de ahol kevesebb a közvilágítás vagy ahol nincs ott nagyon szépen muzsikál, szépet terít és erősebb a narva azzuro tompítottnál is. Igaz, nem világít 40 méterre :D
Egyet nem tudok felfogni, miért kapcsolja sok ember fel a ködzárót a mostani időjárási viszonyok között? Városban?
Tegnap épp ignis után mentem és azoknak igen erős a ködzárójuk. Nem, nem felejthette korábban rajta, nyomógombos a kapcsoló, nem bekattanós, leállítás után nem kapcsol vissza, mint ignisen a gyári első ködlámpa sem (sx-en az bekattanós, ignisen nem, tudom mert nem kevés ideig az volt nekem is :D). Gyak wagonr-től mindegyik olyan ködzáróval van, hogy nem felejtheti bekapcsolva, sx bajuszkapcsolós, de csak tompított mellett kapcsolható és ha lekapcsolom tompítottat lehúzza a ködzárt is, fizikai korláttal csinálták meg, elvileg swift is ilyen.
Szépen kifejtetted! Már csak egy hő-teszt hiányzik, amiből kiderülnének azok a "csúnya" C°-ok... Sokan esküsznek rá hogy a 100w offroad izzók megölik a foncsort, ellenben emelt fényű csodákról ezt nem hallani! Tényleg ennyire számít az a cirka 20w teljesítmény differencia? ...,csak mert a fényáramban van különbség, nem is kevés (papíron legalábbis)!
Azt azért sejted, hogy majd mindegy télen vagy nyáron használod?
A búrának jobb persze a tél (feltételezve a nem dugóban állást), de belül a foncsornak majd mindegy, télen-nyáron ugyanolyan számára, fűti nem gyengén belül alapban is a motortér (80-100 fok melegen tuti megvan, de inkább több, cimbiék v8 motoron húst sütöttek :D, gondolj bele, maga a hűtővíz 100 fok környéke állandóan, ha ennyi a hűtőközeg, akkor mennyi lehet a többi) + izzó elölről a pár száz fokával. Az a 20-30 fok különbséget meg se érzi a technika pláne, hogy nincs légmozgás a búrán belül.
Ez a H4 nightbraker laser specifikációja:
Electrical data
Power input 75 W
Power input 68 W
Nominal voltage 12.0 V
Nominal wattage 60/55 W
Test voltage 13.2 V
Luminous flux 1650/1000 lm
Luminous flux tolerance ą15 %
Azaz 12 volton 60/55W
13.2 Volton!!!!!!!!!! 75/68W
Működési fesz pedig 14 felett, legalábbis nekem minden eddig használt suzukim 14.2-14.4 között hajtja meg az izzót (elvileg minden autón ennyinek kéne lennie tudtommal).
Ha 1.2 volt különbség hoz 13W különbséget, akkor 2 volt különbségnél mennyi lehet? Ha jól számolom ~73 watt jön ki, de nem biztos, hogy szabályszerűen növekszik a teljesítmény felvétele, ez a tompított szálon, refi 81w...
Ezért sem egy hűs fajta a nightbraker, de ezt simán el kell bírnia bármelyik lámpának.
H7-nél és újabbaknál nem ennyire durva a kiugrás, de ott is van bőven :)
És hogy legyen szó offroad-ról is:
Electrical data
Power input 100 W
Power input 80 W
Nominal voltage 12.0 V
Nominal wattage 100/90 W
Test voltage 13.2 V
Luminous flux 2900/1700 lm
Luminous flux tolerance ą15 %
Luminous flux tolerance ą15 %
14,2 volton ez megy kb 97, ha ezen adatok jók.
Belzebub, mit mondasz a levezetésre? Hadd ne keressem ki a tesztkommentet :D
áh, kikerestem, el van mentve levelezésben, elég jól tükrözi a leírtakat.
GE +120 55W vs. Osram 80W Allseason utóbbi jóval melegebb ezért csak így télen használom. Viszont jobban is látni vele főleg esőben. (sárgított kicsit)
Saját véleményem, hogy GE kicsit tartósabb lehet, de nem olyan fehér, mint Osram. Ha fehéres kell inkább Osramot tennék be, esetleg Philipset keresnék.
Sokunknak a GE izzói jobban bejöttek, vki osramot szereti. Vegyél mindből egyet és próbáld ki neked melyik tetszik jobban :)
Golf VII.-ben szeretném cserélni a távolsági (H15, ha jól tudom) és a tompított fényszóró( H7) izzókat egyaránt. Fehéres fényhatásra és az élettartamra fokuszálva melyikeket ajánlanátok? Osram jó minőségű?
Belzebub arra akart rávezetni, hogy az 55 wattosnak betett izzód 12 volton ennyi, az üzemi 14 volton az 65-70W között mozog izzótól függően.
Pl korábbi osram nightbraker h4 55w 14 volton 70-72 wattot kajált (hőmérsékletben meg közel annyi volt érzésre, mint egy 100/80-as izzó :D). Ez a 55w-s izzó. 55w-ket 12 voltra írják.
Nem. Ez ugyanugy meleg feher, mint barmelyik hagyomanyos halogen, csak kikapcsolt allapotban lesz egy lila tukrozodes a foncsoron. FF lampa eseteben...
Kösz:) Ezt kellene most megoldanom. Van valamilyen jó javaslat? Egyelőre nekem az Osram Rallye 65W tűnik a legjobb +oldásnak (2100 Lm), csak eredeti legyen...
H4 izzó összehasonlítás, Mitsubishi Lancer Sport 2006
1. a fehéresebb fényű, felső - Osram Nightbreaker Laser +130% 2. a sárgásabb, alsó - Valeo Aquavision
Szerintem meglepő, hogy a brutálisnak beharangozott plusz130-as Osram nem tud (sokkal) többet, mint a sokak által lesajnált sárga.(természetesen fényképezőgép, manuális üzemmód és azonos beállítások)
köszi a tippet, a tuning szutyoknak csak annyi lett volna az értelme (már ha minőségi lenne) hogy 2 külön izzó van benne. én még a gyári felnit sem cseréltem le a kocsin, pedig nem tetszik.....
Ez inkább ilyen tuning jóska lámpa ,hamar párásodik és gyenge a foncsora meg a proji is ,nem jól világít.A többi közül inkább a TYC azt hollandiában is gyártják ,jobb a minőség ellenőrzése mint a DEPO-nak .
Viszont arra figyelj, hogy az ajánlott izzók NEM lesznek kékesek, mint amilyet leírtál és H9-ből e három típusból egyik sincs.
Ha fontos a kékesség akkor a fényerőd lesz kevesebb. Kompromisszumos megoldás lehet egy nagyobb teljesítményű kékes izzó, pl Cool Blue Boost, viszont ezt csak saját felelősségre:
írják, hogy német, de ugye ezt én sem hiszem el. porsche fórumon dícsérték a gyártó lámpáit, de könnyű örülni a 2 napos lámpának. sajnálom, hogy anno erre nem gondolt a ford. mind1, a gyári lámpa 30%-al olcsóbb, illetve kérdezném, hogy van esetleg használható márka ezek között: alkar, tyc, depo ?
Normál körülmények között jobb két H1 mint két H4, amennyiben egy minőségi Hella, Valeo, Bosch, szóval valami neves, tapasztalt gyártótól származó lámpáról beszélünk.
De ahogy Julian írja, a hülyegyerek lámpákban nagyon alja lámpatestek vannak, szart sem érnek. Maradj meg a H4-nél...
Helló, ha találsz gyári H4-et én mindenféleképpen azt ajánlom , a H1-ben egy szutyok kínai projektor van, amivel semmit sem fogsz látni. Tudom mert volt ha nem is ilyen lámpám, de hasonló H1 projektorom.
Segítséget szeretnék kérni izzó választás ügyben, Suzuki motoromban szeretném cserélni. Minél nagyobb fényerejűt szeretnék, az a cél hogy a szembejövők minél jobban lássanak, az lényegtelen hogy mennyire jó esőben vagy sötétedés után. H7 foglalatú a tompított, H9 a távolsági. Nyilván a láthatóság és a fényerő az elsődleges, de a színe ne legyen nagyon sárga, inkább jeges-világoskék színű, természetesen a megengedett kereteken belül, tehát E szabványos legyen. Valamint a kétféle izzó azonos színűek legyenek. Mit ajánlatok?
Az utolso mondatod reszben igaz csak, mert a projektor egy 360 fokban sugarzo fenyforrasra van tervezve. A gyari ledes projektor belso kikepzese teljesen mas a ledek sugarzasi szoge miatt.
Én is ledesre(Kínai) cseréltem a tompítottat, nem szabályos de legalább látok vele és így sokkal biztonságosabban veszek részt a közlekedésben mint a szabályos de gyenge halogénnel. Nekem is projektoros a lámpám és így nem vakítja el a szembe jövőket, viszont fényerőben vetekszik a xenonnal. Projektoros lámpánál a fény irányát a projektor határozza meg, a fényforrás ebből a szempontból lényegtelen.
Szrintem mar az osszes lampas topikban leirtam, de leirom megegyszer, nincs E jeles, E szabvanyos, izzo helyere rakhato LED.
Ezt a bullshit dumat azert nyomjak, h eladhassak a termeket. Vitatkoztam mar eladoval a FB-on ezugyben, nyilvan nem tudtam meggyozni.
De! Sokaig szkeptikus voltam, h egeszen mas a chipek elhelyezkedese es vetitesi iranya, mint a volframszale, de projektorban mukodik. Lattam sajat szememmel, nem volt rossz. Nem adta egy gyari xenon fenyet, side by side allt egy halogen, egy LED es az en xenonom, de egy halogennel tobbet tudott.
Lelked rajta. Tegy egy probat. Szabalytalan leszel, amennyiben a projektorod halogenes fenykepzesu, tehat nincs lecsapva a folfele tarto 15 fokos fenycsova, akkor vakitani is fogsz, a szort fenyes is tobb lesz, de jobban fogsz latni.
Szeretném megkérdezni, hogy mi a véleményetek egy olyan H7 LED izzóról, amelynek ez szerepel a leírásában: Rendkívül hatékony megvilágítás, ami annak köszönhető, hogy a LED fényforrás mértani elhelyezése tökéletesen megegyezik a halogén égő izzószálának az elhelyezésével. Így a fényvetítési kép optimális marad, kizárva a szemből közlekedők vakításának a veszélyét. Ez a modell a European E8 szabvány szerint elfogadott. Ez az első utángyártott LED-es fényszóró-égő, amelyik megkapta ezt a hatósági jóváhagyást, illetve szabványbesorolást.
3-4000 lument tud elméletileg. Egy EV-II-esben küzdök a sötétséggel, most +90-es izzó van benne, de még mindig a gyertya kategóriába tartozik a világítás. A tompított lámpatest projektoros.
H7 ben a vision szerintem szép sárga ,nekem ráadásul még sokáig is bírta 1 évig használtam és azzal is adtam el az autót...nekem tetszett ,bár tény sok sárgát nem próbáltam.
Veszi ezeket meg a hóhér, ezek pihennek jelenleg csomagtartóban, plusz a bent lévő nb (bár mint ha kezdene kevéske lenni), ill. ge sportlight, még a telikék búrás.
Nekem eddig ez jött be a sárgák közül a legjobban. Bár nem merényletságra, csak picit. :) Pont annyira, hogy jobban lásson az ember vizes, ködös időben.
MTEC H15 nagyon szép fehér fénye van nappali menetfényként tökéletesen meg vagyok elégedve ezt várta a vezetőség.
Távolsági üzemben minimálisan gyengébben teljesít,mint gyári 3200 K társa,de ez bevállalható számomra.
GE H7 4200k fehérségben lényegesen elmarad MTEC-től,de lényegesen tetszetősebb,mint sima gyári H7,és szerintem látni is tökéletesen lehet vele bár sem jobbnak sem rosszabbnak nem titulálnám ebben a tekintetben a gyárihoz képest.
kipakoltam a tárolót a földszinten, senki más nem jár oda csak én, kifestettem, világítást, konnektort szereltem, levittem 2 régi bútort, mehet bele a sok lom a csomagtartóból. :-)
Hát azt ugyan elfelejtetem megnézni milyen felirat van van-e az izzó alján,de esztétikailag ezt a látványt szerettem volna. Nappali menetfény szép fehér erőteljes,ránézésre refi is de,látási adottságokról /bár ez szubjektív biz.mértékben/ nem tudok nyilatkozni,de majd ezt is megteszem,talán tudok segíteni valakinek aki hasonló "nehéz"döntés előtt áll.
Tartósság majd közben kiderül,árát tekintve 8000 ft/2db 1 osram ára...
Kinai ledekkel van tele az autó utastér rendszám eddig tökéletesen működnek,általában nem szeretem a Kínait,de szinte elkerülhetetlen minden használati tárgynál és van mi nem rossz :-)
Rengeteg oldalon fellelheto ez a marka es mindenutt Japan szarmazassal ebay,tobb nemet,angol oldalon is.
Nem is ez a lenyeg hazug az egesz vilag.
En szerettem volna kicsit feherebb fenyt nappali menetfenyben,mint amit gyari osram a 3200k val produkal.
Kompromisszumot kell kotnom, sok valssztas nem volt tehat kiprobalom.Itt azert erdeklodtem hatha valaki ismeri.
Holnap berakatom es majd megirom mennyire jott be majd egyszer kicserelem a lampakat ledesre,ha egyaltalan addig idegileg kibirom ezzel az autoval.Hamarosan ge ultra is megjon azzal biztosan meg leszek elegedve leonomban is az volt 4200k papiron...