Mailed nem publikus :( Új-Zélandon vagyok, a tied mind, a postáért lehet, majd kérek eg kis pénzt, ha ez neked megfelel. Örülök, ha valaki használni tudja őket.
1971-75-ig gyártott Mercedes kocsikba szerelt MB TEX 167 Bambus használt-bontott műbőr anyagot keresek , mert az autómban levő szinte tökéletes állapotú beltér mindössze egy 15 cm-es darabon kiszakadt és nem szeretnék új anyagból foltozgatni hozzá.
Érdekel ülés , könyöklő vagy bármi más alkatrész,amiről lenyúzva a huzatot megjavíthatom a sajátomat. A sima anyagra lenne szükségem,nem a lyukacsosra.
A csatolt képen látszik a szín és a struktúrája az anyagnak.
Nagyon kevés tuningcég veszi a fáradságot, hogy szakcikkekkel , esettanulmányokkal, mérésekkel, technikai infókkalsegítsen,stabil adatokat adjon. Mi a Rigotech chiptuningnál írásainkkal, videóinkkal, teljesítményméréseinkkel segítünk tisztán látni ebben a marketing zajban!
Ha az autód 'felhúzásán' gondolkozol, 2021-ben több mint 200 helyről kapsz itthon tuning ajánlatot. Ahhoz nem kell diploma, hogy valaki tudja, hogy a 70 ezer kevesebb mint a 90. Az, hogy az adott ár milyen technológiát, minőséget tartalmaz, többnyire csak utólag derül ki, ha esetleg valami probléma lesz az autóval, vagy jobb esetben realizálódik, hogy bizony a tuningnak nincs semmi eredménye, kidobott pénz volt.
Részlet az új Rigotech cikkből:
"Mercedes tuning: végre tökéletes! Most lelőttem a poént, de azért érdekes ez a kisiklott tuning sztori Naponta több hasonló árajánlatkérést kapunk, un. újra tuning ügyben, nem kivétel a Mercedes sem, sőt szinte vezeti a listát, tekintve: komoly feladat a legtöbb rendszerére jól érezhető erős, egyben tartós beállítást csinálni a környezetvédelmi dolgok: EGR, DPF megtartásával, jó fogyasztással. A Mercit máshol nemcsak tuningolták, de több soron ki is herélték a chiptuning szakember javaslatára, mindezt 2021-ben! Tartalmaz kihívást, mikor egy árajánlatkérő / munkalap ilyen pirosan néz ki " FOLYTATÁS ITT.
Szívesen válaszolok kérdéseidre. Legjobb, ha ajánlatot kérsz az autódra, így látom a rendszerben és telefonon is tudunk egyeztetni. Kérdezhetsz a rigotech.hu oldalunkon a cikkeink alatt a 'Hozzászólások' részben is, gyorsan fogok válaszolni. Itt a fórumon is igyekszem, de nem garantálom, mert itt ritkán nézem.
Sok-sok éve féltve őrzött Állólámpás coupé alkatrészeimet immár árúba bocsájtanám.
W114 250CE és 280CE-ből származnak, 1. illetve 2. szériások. A képek közül hiányzik egy komplett hátsó ülés egészen normál állapotban kék szövet kárpittal.
Email címem elvileg nyilvános, oda várom a kérdéseket, ajánlatokat.
'70-es W114 250 magyar papiros ideiglenesen kivont a régi rendszer szerint, megbontva de megvan mindene. Szervokormány, mechanikus kormányváltós, itthoni rendelésű autó. Ha valaki érzi magában a bugit akkor 700 ezer befizetővel elkezdheti élete projektjét. Tulaj adatait komoly érdeklődés esetén küldöm. Budapesten van az autó. Egyik alkatrésze sem eladó külön.
Sziasztok. Segítséget kérnék. Régi kétlapos zöld forgalmis kocsi forgalmis kocsi újra üzembe helyezése miként zajlik. Eredeti tulajdonos nevén a régi forgalmi de, eladta a kocsit másnak és ő adná tovább
Gondolom 616-ot akartál irni de ez most mindegy is. Célszerszám nélkül neki se állj. Már az előkamra rögzitő anya eltávolitásához is az kell. A kamra kihúzásához hasonló van mint a lakatosoknak a rejszoló, ilyet akár tudsz is csinálni egy rossz porlasztócsúcsból. Ha szükséges új leszoritóanyák vannak eladók nálam.
Sziasztok w114 w115 öt szeretnék venni ,kizárólag benzines érdekel.Nem OT minőséget keresek azt nem tudom kifizetni.Felújításra váró ,papírproblémás ,sérült is érdekelne.Köszönöm Email: niczky.trailer@gmail.com
Szükségem lenne w114 coupe magyar papírokra vagy akár egy papíros törött hiányos bódéra is vevő lennék. Nincs kedvem a magyar bürokráciát végig szenvedni OT-s dolog meg nem érdekel.Tudom szinte esélytelen de hátha.
Gobdolkodoban vagyok . Már 2013 óta áll a Mercedesek az udvaron . Jelenleg ott tartok , hogy teljesen ki van lakatolva az autó . Kellene egy komplett belso és diszlecek. Plusz egy fényezés . Na meg persze egy szerviz motor és váltó . 3000 Diesel 5 hengeres automata váltóval .
Van itt olyan ember aki esetleg rendelkezik eladó belsovel vagy diszlecekkel ?
Masik kérdésem az lenne , hogy így kialakarolt allapotban mennyit érhet az autó ?
Hivatalasoan be van jegyezve a 3000 és motor .
Jelenleg 50-50% ban vagyok hogy bele kezdjek vagy ne a felújításába ...
Egyes széria külső tükör pár eladó. A balos kicsit gyenge, a jobbos sem tökéletes cserébe elég ritka. Ennek a felfogatása és a gumi talpa is megvan, a balos csak magában. Együtt a kettő 100 EUR.
Korábban nagyon aktív élet folyt ezen a fórumon, mostanra mintha alább hagyott volna a lelkesedés, de ennek ellenére teszek egy próbát.
Az történt ugyanis, hogy hátulról belénk jöttek és keresek emiatt egy szakavatott karosszériást, lehetőleg olyat, aki veteránokra - nota bene - állólánykára specializálódott, esetleg alkatrész beszerzésben is jártas.
A hátsó lökhárítót ugyanis cserélni kellene. A hátfal a rendszám-táblánál erősen behorpadt, a csomagtér padlólemez valószínűleg görbült, de egyelőre nem tudom felnyitni a csomagtér fedelet. A két hátsó lámpa épségben maradt. A tank valószínűleg ép, vagy csak nagyon kicsit károsodott a pereme. Csatolok néhány képet, remélem meg is jelenik.
Kérem, hogy aki vállalja a kocsi javítását, vagy tud ajánlani valakit, az hívjon a 30/6897387 számon, vagy írjon a raiszarpad@gmail.com címre!
(Feltettél egy ilyen kérdést: megkóstoltam a Jonatán almát, meg a Vilmoskörtét, mindkettő tetszik. Melyiket ajánlanátok? /Amúgy a Vilmost, mert abból jó a pálinka/)
Szia! Én már túl vagyok egy ilyen átalakításon, és valóban nem egyszerű. Én gyári állólámpásét építettem be, de ha nem ragaszkodsz az eredetiséghez és dízel motor van az autódban akkor a W123-as szivattyúját is fel lehet tenni. Ha gyárira akarod akkor kiindulási alapnak ez kellene: http://www.jofogas.hu/bekes/Mercedes_w115_w114_szervo_55201088.htm?first=1 Olajtartályt talán én is tudok adni hozzá. A kormánymű valóban ugyanaz mint a W123-ban csak az irányítókart kell átcserélni. Tömlőt nem egyszerű már találni de szerintem hidraulikával foglalkozó cég legyártja neked.
Két éve adtam el egy szervós átalakításhoz szükséges készletet nem olcsón, azóta nem volt a kezemben komplett rendszer. Ma biztos elkérnék érte 400 EUR-nak megfelelő összeget ha lenne. Most azonnal al tudnék adni három darabot belőle. Figyelj rá, hogy jó állapotú legyen maga a kormánymű, szarrá van kopva mindegyik. Fel lehet újítani, de az se két fillér.
Jó nagy szívás a beszerelése, nincs igazán hely hozzáférni sem a kormányműhöz sem a szivattyú tartó konzolhoz. Legyen meg a konzol minden része, meg persze a kiegészítő szíjtárcsa is.
Keress valakit aki már látott ilyet, mert el fg vérezni rajta egy gyakorlatlan szerelő bármilyen egyszerűnek is tűnik kiszerelt állapotban.
Sziasztok keresek w 114 vagy 115-ös mercedest lényeg hogy papíros legyen vagy papírozható. Ha valakinek van kérem írjon emailt lehetőleg képekkel. Előre is köszi nektek :) Email: neszkvik@freemail.hu
Mi a javaslat kuplung mh. házilagos folyadékcserére, ha a légtelenítőn nem volt meg a kupak, tehát valószínűleg kissé poros belül. Nem akartam az "előírásszerű" fék oldalról indítani így... Mehet fordítva?
A képen látható kormányt raknám össze, de a króm nem passzol a bakelithez. A képen látszik. Elvileg 115-ös kormány lenne, de már elbizonytalanodtam. Rossz a sorrend? vagy az alkatrészek nem passzolnak egymáshoz. Várom segítségeteket.
Amúgy eladó lenne, ha működne... :)
Ezen kívül króm kilincsek, bal első króm visszapillantó, 2 első lámpa is lenne. ha érdekel vkit.
W114-hez keresek főfékhengert,akár szervó dobbal együtt is érdekel.Illetve működőképes fűtéscsapot,enyém sajnos be van állva teljesen és nem tudjuk szétszedni sem annyira összerohadt :(
Nekem van egy felújításra váró W115-öm. A karosszériáját javítani kellene, de a belseje szép (új kék belsőt vettem bele) a motorját pedig teljesen felújították. Kb: 100 km van benne..
Még nem döntöttem el, hogy eladjam-e, vagy felújítsam-e?!
Apám rendelkezik több Mercedes 206D kisteherrel, melyekkel kis vállalkozásában dolgozik. Sajnos a fogynak a garázsból az életképes diesel motorok. Szeretnék tanácsot kérni, hol és milyen minőségben lehet és érdemes gyűrűket, esetleg dugattyúkat vásárolni. Van 2000-es és 2200 motorunk is, mindegy volna, melyik tud előbb talpra állni.
Sajnálatos tapasztalat, hogy a gépműhelyben-ahol legutóbb komplett felújítást végeztek- munkája, csak pár tízezer km-t bírt. A cél most a hosszabb távú talpra állítás.
Esetleg várom az említett típust ismerő mesterek elérhetőségét is, akikkel apám telefonon tudna tapasztalatot cserélni, valamint a felmerülő kérdéseire választ kaphatna.
W115-ös sedan mercihez keresek hátsó lökhárítót. Illetve tankajtót. Annó kosárba vettem ezt a merkedest azóta már mindent összeszedtem hozzá, már csak ez a 2 dolog ami hiányzik róla. Légyszi segítsetek!
Sziasztok! Keresek W115 repedés mentes műszerfalat(200d), két első kék műbőr ülést. Eladók lettek szintén W115 alkatrészek pl. első, hátsó híd , motorháztetők, főtengelyek, hátsó és oldal ablakok, adagoló stb. Több száz alkatrész van, kérésre listát küldök.
Szeretnék egy szép barna belsőt:ajtó kárpitok fogantyúkkal ,ablaktekerőkkel(zsebek vannak),szőnyegek ,oszloptakarók.Tetőablakra kárpit(lyukacsos műbőr)Ülések megvannak.Cserébe esetleg 123-as ülések,ill kék ajtó kárpitok,vagy KP.Köszi!Tálas Ervin Ajka T:303198516
Állólámpáshoz keresek a rögzítőfék rendszer részét képező visszahúzó rugót és a kereszttartó merevítőt. Ez mindkettő az autó alján található. A merevítő a kardántengely alatt, a hátsó taposók két belső sarkát köti össze. Ebbe a merevítőbe van akasztva az említett rugó egyik vége, a másik pedig a rögzítőfék bowdeneket elosztó kampós vasba. Csatolok két fényképet is, hogy egyszerűbb legyen.
Sziasztok! Keresek jobb oldalra első műanyag dobbetétet (ami a sárvédő és a doblemez között van) Illetve első hangszórórácsot ami a műszerfalon van középen.
Helyhiány miatt feleslegessé vált egy 2. szériás belső. Szövet kárpitos, az első ülések fejtámlásak. Ajtópanelek, ajtóbehúzók, "B" oszlop borítás vannak hozzá. Ajtózsebek elpusztultak.
A belső hibái:
-a "B" oszlop kárpitjai és az egyik ajtókárpit le van fejtve a helyéről, vissza kell őket ragasztani (sértetlenek)
-ülések picit kiültek
-az üléskárpit elöregedett, foszlik, bár még igazából csak a hátsó ülőlapon feslett fel; azt mondanám, inkább üléshuzat alá való
állapotban van
Ami miatt érdekes lehet, hogy a héten ingyen elvihető Bp. XIV. ker-ből, mivel durva helyhiányban szenvedek. Ha nem kell senkinek most, jövő héten elviszem vidékre és felrakom a Jófosásra valami kis pénzért...
Valaki tud elérhetőséget adni a hetényegyházi, fehér színű, kék belsős állólámpáshoz, aminek fénymásolt olasz papírjai vannak, és 300 ezres irányáron hirdették? Nagyon megköszönném :)
A rögzítőfék oldallemezét és közönséges, színes (fekete) farostlemezből vágattam ki. 5-6 féle alapszínt lehet kapni minden falemez-üzletben. 4-5 mm vastam, az egyik oldala színesre van fóliázva. Filléres tétel.
Van az a belső papír oldallemez a rögzítöfék pedálnál, annak a javításáa/pótlására, (újonnan történő beszerzésére?) van tippetek?
Ezen kívül szeretnék végre két fém ablaktörlő lapátot. Van esetleg valakinek?
Letörött a csillagom is, annek a pótlására javasoltak valamiféle levehetőt/mágnesest. Ettől kicsit idegenkedem, ezért kíváncsi lennék a véleményetekre, tapasztalatotokra.
ezt szinte gondoltam... egy német oldalon találtam, 133 euro... akkor sose világítson többet... legfeljebb megpróbálom "szétfúrni", mivel szerelhetetlennek gyártották, nagy kárt már nem tehetek benne. aztán, ha nem sikerül, bekötöm egy kapcsolóval a műszerfal alá. ha akarom majd működik :)
Kormányváltós 200D-hez keresnék tolatólámpa kapcsolót, illetve a váltókaron lévő műanyag perselyt keresnék. Szét volt repedve és a váltókar tolató fokozatban mindig "kirúgta" magát valahova, ahonnan semmit nem lehetett vele kezdeni, csak a váltó rudazat motortérből való kiakasztása jelentett megoldást :) okozott kellemetlen helyzeteket forgalomban :D
Eladó komplett klasszikus gyári eredeti Mercedes Barock felni garnitúra
4 db felni + gumik + kupakok + csavarok.
Felnik:
2 x 6xJ14 H2, 5x112, gyári Mercedes cikkszám a felniken: 1084000902, ezek voltak elől.
2 x 6,5J14 H2 5x112, gyári Mercedes cikkszám a felniken: 1264000902, ezek voltak hátul.
Gumik:
Mind a négy felnin W114 - W115 - W123 gyári méretü gumik, Hankook Optimo 175/80 R14 88T. A gumik nem Mercedes gyártásúak, de cserébe Made in Hungary :-). Profilmélység 7 mm tolómérővel mérve, DOT 1210 vagyis 2010 12. heti gyártásúak.
Kupakok:
Gyári Mercedes, cikkszám: 1074000025
Jár még hozzá 20 db hosszú csavar is (normál lemezfelni csavarja rövidebb).
Szép felnik jó gumikkal, a saját W123-as Mercesedemen voltak rajta, nagyon keveset voltak használva, de már nincs rájuk szükségem.
Nem tudom mennyiért mennek ezek mostanában, ezt is a vaterára raktam fel:
Eladó komplett klasszikus gyári eredeti Mercedes Barock felni garnitúra
4 db felni + gumik + kupakok + csavarok.
Felnik:
2 x 6xJ14 H2, 5x112, gyári Mercedes cikkszám a felniken: 1084000902, ezek voltak elől.
2 x 6,5J14 H2 5x112, gyári Mercedes cikkszám a felniken: 1264000902, ezek voltak hátul.
Gumik:
Mind a négy felnin W114 - W115 - W123 gyári méretü gumik, Hankook Optimo 175/80 R14 88T. A gumik nem Mercedes gyártásúak, de cserébe Made in Hungary :-). Profilmélység 7 mm tolómérővel mérve, DOT 1210 vagyis 2010 12. heti gyártásúak.
Kupakok:
Gyári Mercedes, cikkszám: 1074000025
Jár még hozzá 20 db hosszú csavar is (normál lemezfelni csavarja rövidebb).
Szép felnik jó gumikkal, a saját W123-as Mercesedemen voltak rajta, nagyon keveset voltak használva, de már nincs rájuk szükségem.
Nem tudom mennyiért mennek ezek mostanában, ezt is a vaterára raktam fel.
Sziasztok! Itt egy újabb meghívó, találkozzunk a Vadása tónál! Szeretnéd megismerni az Őrség szépségeit? Indulj a VII. W123 Csillagtúrán! Szeretettel várunk mindenkit!
Állólámpásból bontott szervokormánymű és tartály eladó. Csövek vannak, szivattyú és a tartály konzolja nincsenek meg. A szivattyú tartó konzol és a szervós ékszíjtárcsa is megvan. Állapotáról nincs infóm, nem mentem vele egy métert sem. Adataim publikusak.
Azt a biztosítólemezt ami a váltórudazatban van illetve a műanyag perselyt ami szintén a rudatat része (autómata váltó) miként lehet beszerezni? Cikkszám alapján megrendelhető valahol? A cíkkszámát sem tudom sajnos.
Hát igen,.. a regulátor. A pillangószelep csavarja teljesen alapállásba van, az álligításkor még ki is vettem. A motor nem áll le. A cső teljesen ép, tehát az sem. marad a kecskebőr, illetve egy , szerintem fontos dolog, amit észrevettem. Mégpedig, hogy a pillangószelep tengelye igencsak lóg. Kb. 1mm játéka van, ha megrángatom fel-le. Talán perselyezni kellene? Ha a pillangószelep jó, akkor annak annyira kell zárnia, hogy lefullassza a motort? Még egy kérdés! Ha a kezemmel befogom a regulátor szívónyílását, akkor ha falsot szív valahol, nem fog leállni a motort. Így van?
Nna akkor menjünk tovább a regulátorhoz. Vedd le a gumicsövet,nézz bele. A pillangószelepnek teljesen zárnia kell. Ha nem akkor engedd vissza az ütközőcsavarral. Ekkor oly nagy kell legyen a vácuum,hogy leáll a motor. Ha nem, akkor falsol a regulátor,és kecskebőr között, vagy a kecskebőr mellett. Ezt neked kell megkeresni,én csak személyesen tudnám.
Ja és még egy. A tápszivattyú mellett van 1 csavar. Kivesz, beléhajt 1-10x1-es csavar( pl. .kardáncsavar) ezzel meg tod fogni az adagolótengelyt a
jelnél,és be tudod dugni. Középállásba, utána finombeállítás.
Szia! Köszönöm a segítséget. Teljesen ésszerű, amiket írtál. A kis tengely tömítéseit kicseréltem, ott már nem kap falsot. A bazi nagy rugó alatt volt két vastag (Kb.1mm) és két vékony (kb.0,2 mm) hézagoló alátét. Egy vastagot kivettem, és mintha fürgébb lenne kicsit az autó. A kecskebőrt kivettem, teljesen épnek tűnt. Kiszakadva nem volt. Viszont észrevettem egy aggasztó dolgot is, mégpedig azt, hogy ha lecsavarom az adagoló olajbeöntőjét, és a lyukat kézzel befogom, akkor kicsit tovább emelkedik az alapjáratom. A nagy rugó alatti hézagolókkal szívesen operálnék, csak ne tudom hogyan, mennyit kell hozzárakjak, vagy elvegyek belőle.
Vagyon benne egy hülye nagy rugó az ad anyagot a vákuummal összehangolva. Ált. akkor szok. nagy lenni az alapjárat ha elszökik a vákuum a csatlakozóknál. az adagoló farkán lévő kereszttengely gumigyűrüinél. Ha ez mind jó akkor ki kell venni a rugó alatt lévő beállító alátétekből.
Ok! A motor amúgy szerintem tényleg szépen jár, bár kicsit kopogósabb szerintem a kelleténél. De nem jutottunk sokkal közelebb ahhoz a témához, amiért elkezdtük ezt a kis diskurzust. Mégpedig ahhoz, hogy magas az alapjáratom. A pillangószelep teljesen alaphelyzetben van, az adagolón a töltésmennyiséget félig rá kellett húznom, hogy kicsit lejjebb menjen az alapjárat. Így viszont nagyon sokat eszik. Vegyesben 10 liter!! Az előtöltés hogyan befolyásolja az alapjáratot?? Közelítsük meg innen a beállítási problémákat!
Mindent jól csináltál. Jónak kell lenni. Én úgy emlékszem, hogy van lehetőség a fordszám szab. háznál megfogni a tengelyt. Rég volt, ha tévedek bocs. ha kemény lesz 2--3--fokot vegyél vissza.
Na én pont így csináltam! Ugyanis hiába raktam az adagolót a saját jelére, és raktam fel -26 fok főtengely állásnál, mert a adagoló mire a helyére csúszik, szinte biztos, hogy elmászik valamerre. A 123-asnél egy csavarral lehet rögzíteni az adagoló tengelyét ez ellen, de a 115-ösnél ilyen csavar nincsen. Szóval főtengely -26 fokon, az adagoló a saját jelén, és én elkezdem forgatni a még fellazított adagolót, amíg a kapillárisban megjelent a gázolaj. Ekkor meghúztam az adagoló csavarjait és kész. Visszaellenőrzéskor a főtengelyt egy krovával lassan forgattam, és pontosan -26 foknál a kis üvegkapillárisban megindult a gázolaj. Szerintetek mit vétettem el, ha vétettem egyáltalán?
Az adagoló tetején nem -26 nál jelenik meg a gázolaj az csak azt mondja meg hogy az 1-es dugattyú elem mikor kezdi el sűríteni a gázolaj mennyiséget az adagolóba. A szállítás kezdet meg azt mutatja hogy mikor jön ki a gázolaj a nyomószelepből.
Az egész folyamat úgy működik hogy beállít mindent a könyv szerint főtengely -26 fok utána adagolón van egy jelölés azt felfele mutasson függőlegesen, majd függőlegesen tegye a helyére az adagolót. Ezután kell a Szállítás kezdetet beállítani vagyis hogy mikor kezdjen az adagoló szállítani. Ezt egy kapilláris csővel tudja megcsinálni ez egy közel olyan átmérőjű üvegcső ami a nyomófej közepén lévő furat, és ilyenkor kell az adagolót forgatni kifele addig a pillanatig mig az üvegcsőben megmozdul a gázolaj.
Ezután az adagoló csavarjait le kell húzni és kész is van.
Kicsit fogalomzavarral küzdök. Az előtöltést úgy állítottam be, hogy -26 foknál kezd tölteni! Vagyis amikor lassan tekerve a főtengely végén a jel mínusz 26 fokot mutat, abban a pillanatban megjelenik az adagolóelem tetején a gázolaj. (tehát ez a töltés kezdete) Lehet hogy nem jól állítottam az egészet? Mit jelent a töltés kezdet és az előtöltési idő? Mi a különbség? Kérlek benneteket, részletesen írjátok már le, hogy tudom házilag pontosan belőni az előtöltési időt? A lánc tökéletes, nincs nyúlva szinte semmit.
Szállítás kezdetet is beállította? mert ha előtöltés, szállításkezdet jó akkor, lánc új vagy régi? ha ez mind jó akkor adagolóra vagy a henger kompressziójára tudok gondolni.
Nem ismersz a környékeden olyas valakit, aki erre specializálódott és nem a tiéd lesz az első mercedes az életében? Egy ilyen manusnak nem okozna nagy gondot beállítani az előtöltésed és átnézni a többi dolgot, ahol veszteség keletkezhet.
Már nem emlékszem milyen csúcsok vannak benne, de a helyi bosch szervízben rakták bele. Egy kolléganőm férje ott dolgozik, mondtam neki, hogy ár-érték arányos csúcsokat rakjon bele. Akkor én csak a porlasztókat vittem el neki, a teljes motort nem látta. Most biztosan kérdezed, hogy miért nem vittem oda beállíttatni a motort! Nos, mert eszembe sem jutott, mivel ott csupa új, méregdrága kocsit javítottak, a legmodernebb injektorokkal. Szóval nem is gondoltam arra, hogy "MTZ"-vel is szóba állnának. Van egy dízelgarázs nevű cég is nálunk, őket egyszer felkerestem, hogy be kéne állítani stroboszkóppal, de érezhetően nem akartak vele foglalkozni. Mit javasoltok? Vigyem a Bosch-hoz, vagy a markolókat javító maszekhoz (dízelgarázs) ?
Milyen csúcsok vannak benne, bosch? egy adagolót azért csak képesek beállítani kishazánkban, ha mást nem találsz, elviszed egy boschszervízbe, de azért akad egy pár ezzel foglalkozó szaki, esetleg nézz körül a helyi volánnál, nekem 6pénzért állították be és érezhetően jobb lett.
Lehet hogy csak rosszul értelmezem, de a 26°-ot gondolom akkor állítottad mikor az 1. hengeren a vezérlésnél mindkét bütyök "fent volt". Elég ha leveszed az olajbeöntő sapkát és látod. A 200D-nek 26° a gyári beállítás, a 240D-nek meg 24°. Ha nagyon lágy a hangja za sem jó, akkor sincs kraft, de viszont ha olyan mintha kalapáccsal vernék az sem, a kettő közé kéne valahogy belőni :)
Az alapjáratom javítására még van egy ötletem, amit lehet holnap ki is próbálok, ha az lesz a gond amit gyanítok és működni is fog mint kéne neki megírom :)
Hát az enyémnek 100 a vége, ha elég sokáig nyomom neki. Csúcsok újak vannak benne, de az adagoló beállítás már komoly szakmunka. Nem tudom, kire bízhatnám itt felén.
Sajnos ehhez a részéhez annyira nem értek, szerintem, ha a vezérlést raktad volna el, akkor nagyon nem menne. Az enyém akkor gyengélkedett, amikor egy elírás miatt nem belevaló csúcsok voltak benne és nem tudtam padlógázt nyomni a szőnyeg miatt, ha jól emlékszem olyan 120 körül volt a vége, most 120-ról simán lehet vele előzni, szóval a differencia elég nagy. Ja és az adagoló beállítás is segített a dolgon.
Nagyjából erre gondolok, igen. De nem úgy, hogy a vezérlés magától elmászott, hanem úgy, hogy eleve valamit nem jól állítottam. Ezt az autót szó szerint kosárban vettem, már ami a motorját illeti. gyakorlatilag könyvből raktam össze a motort. De az összerakás során megkérdeztem több hozzáértőt, volt aki le is ellenőrizte az előtöltést, és mindent rendben talált. A kopogós hangot azért írtam, mert egyrészt tapasztalatból, másrészt könyvekből is az jött át, hogy nagyobb előtöltésnél kopogósabb, kicsi előtöltésnél lágyabb a hangja. (ez utóbbit tapasztaltam is, amikor először véletlenül -10 fok kürülire raktam az adagolót. )
Ha jól értem arra gyanakszol, hogy a vezérlésed ment és ezért nem tud megfelelő teljesítményt leadni? Ebben az esetben nem volna nagyon kemény/lágy a motor járása? a többi dolog rendben van, üzemagyag rendszer, légszűrő, csúcsok?
Ááááá dehogy! Most épp dificsere project van, talán az majd segít rajta valamit. Én még mindig inkább előtöltés problémára gyanakszom, de ellentmondásos az, hogy hidegen kicsit fehéres a füst, viszont a motor szerintem kicsit kopogósabban jár, mint kellene. Ezért kellene egy stroboszkópos mérés. Bár félek, hogy azzal becsapom magam. Mivel hogy a beállítást úgy végeztem, hogy - 26 foknál éppen megjelent az adagolóelemnél az üzemanyag. De ha belegondolok, a stroboszkóp már azt az állapotot méri, amikor a nyomócső kicsit megduzzad a nyomástól, márpedig akkor már bővel az adagolás derekánál járunk, ami ugye biztos hogy kevesebb, mint -26 foknál lesz. Vagy esetleg a stoboszkópok ezt a késedelmet kiküszöbölik? Nem tudom, nem értek a dízel strobikhoz. ???
Nekem ugyanez a bajom a 200d-vel. Arra is gondoltam, hogy kicsit lóg a pillangószelep tengelye. Kínomban már a rudazaon állítottam úgy, hogy az adagolóra adtam több kaját. Így viszont nagyon sokat eszik, de legalább nem pörög alapjáraton. Az előtöltést precízen -26 fokra állítottam, de hidegen kicsit fehéres a füst, szóval valamelyik nap elmegyek egy szervízbe és stroboszkóppal is megméretem. Kíváncsi vagyok, mit mutat majd. Azon viszont csodálkozom, hogy annyi "nagynevű" topiklakó van itt a fórumon, és egy kivétellel senki sem tud, (vagy akar) épkézláb ötletet adni. Szóval kicsit szomorú vagyok. ..és nem az alapjárat miatt. :-(
köszönöm a válaszod, ebben is lehet valami, de inkább arra gondoltam, hogy az adagoló hátulján lévő karnál nem-e szívhat falsot. Mert nem olyan biztos, hogy ott is ki lett cserélve minden. Illetve még megpróbálom azt, hogy a visszamenő ág az üzemanyagrendszernél nincs-e esetleg eldugulva, mert megjelent egy kis gázolaj a porlasztóházakon is, pedig zsír új csövecskék vannak rajtuk. Na mindegy a héten gyűjtöm az ötleteket a hétvégén meg majd experimentálok :)
egy kérdéssel/kéréssel fordulnék hozzátok. A következő kellemetlen dolgokat csinálja a 240D állólámpás motorom. Leírok mindent, hogy tiszta legyen a sor, aztán majd a végén jön a kérdés A motorban ki lett cserélve a vezérlánc mert már 9° volt benne, most csodálatos minden jelen van, kapott 4 beállított Bosch porlasztót, ill. egy telejesen felujított padon beállított adagolót (a kecskebőr is új van benne). Adagolót gyári értékre 24°-ra fel is tettem, a motor el is indult, szépen is jár és még az erő is visszatért bele, jaj és akik tudják még tavalyról az állandó fekete füst is tán mintha eltűnt volna, persze van ha az ember odalép neki, de az OK. Na de ami bosszant, és nem bírok rájönni, az az, hogy ahogyan bemelegszik a motor, egyszerűen felmegy az alapjárat, megáll egy értéken (mintha rá lenne tekerve a kézigáz)és nem tudom levenni. Rudazat, minden már laza a pillangószelepet meg már nem lehet jobban becsukni. Mi a búbánat okozhatja ezt? Valahol falsot szívhat az adagoló? Ha valaki már találkozott ezzel, vagy van valami ötlete nagyon megköszönném Üdv, Izi
'71-es első szériás autóhoz kérnék tanácsot, segítséget. Kormányváltó... váltórudak összeakadnak váltás közben, most már elég gyakran... ráadásul az egyik már bele is ül/üt a motorba, azon csúszkál... cserélnem kellene az egész mechanizmust, vagy csak a gömbcsatlakozókat, amik eléggé kopottak...
Sok szeretettel meghívunk mindenkit a XIV. W123 Club Hungary nagytalálkozójára, melyet idén június 26. és 28. között tartunk az Őrségben, a Vadása-tó vadregényes kempingjében.
A programokról:
2015. június 26. péntek
érkezés, beszélgetés, sátorállítás, ismerkedés
este közös tűznél sütjük meg azt, amit hoztunk magunkkal (szalonna, stb.)
nevezés a Csillagtúrára este 20:00-ig lehetséges
június 27. szombat
ébredés, mosdás, reggelizés
10:00 őrségi Csillagtúra rajt
15:00 célbaérkezés
az esti eredményhirdetés illetve vacsora elkészültéig alkatrészbörzét tartunk
18:00-19:00 vacsora és eredményhirdetés (bográcsos)
Kérnénk, hogy jelentkezési lapot mindenki töltse ki legkésőbb április 20-ig! Ezután már mindenki maga intézi a szállást, ha marad még. A jelentkezési lap kitöltésével a kért szállást lefoglaljuk, de a bejelentkezést és a fizetést mindenki saját maga intézi a helyszínen.
Az őrségi Csillagtúráról:
A Csillagtúra a korábbi évekhez hasonló élményt nyújt minden indulónak. Megpróbáljuk bemutatni Nektek az Őrség csodálatos táját és színes kultúráját. Nagyjából 100-120 km-es távval lehet számolni. Az induláshoz szükség lesz egy fotók készítésére alkalmas eszközre, illetve tollra, ceruzára. A nevezési díjat (4000 Ft/autó) a helyszínen kell rendezni készpénzben, de kérnénk mindenkit, hogy a jelentkezési lapon feltétlenül jelezze előre indulási szándékát, csapatának megnevezésével együtt.
A találkozónak saját topikja van a www.w115club.hu oldal fórumán, szívesen válaszolunk bármilyen felmerülő kérdésre. Amennyiben valakinek további kérdése lenne, úgy írhat a talalkozo@w123club.hu e-mailcímre, vagy telefonon is szívesen segítünk a +36 20 926 1410-es telefonszámon.
Sok szeretettel várunk mindenkit 2015. június 26. és 28. között az őrségi Vadása tónál.
Másik kérdés: Olajcsere következik, nálam az első. Milyen olaj legyen és mennyi? 200d , 40 éves. 1000Km-enként bever egy bő fél litert belőle. Asszem a váltóba a és difibe is cserélek. oda mit és mennyit javasoltok? Üdv. Z
Nekem a rúd alakú van benne. Egyelőre nincs vele bajom, a motor jár szépen, nem füstöl, indul is tökéletesen. Ráadásul nincs is hurok alakúm, szóval egyelőre marad ez, de gondolkodom a visszaállításon.
Hurokizzító helyett be lehet fizikailag rakni a rúdizzítót, de igazán jó sosem lesz, mert beleszól a porlasztási képbe. Magyarul nem lesz tökéletes égésed.
Nem azért csinálták hurokizzítósra, mert nem tudtak akkor még rúdizzítót gyártani, hanem mert ahhoz van kiképezve az égéstér illetve a kamra formája.
Ok! Köszönöm a segítségeteket. Kisízzítós, nagyizzítós, nem ugyanaz? (Én kisizzító alatt gyorsizzítót értek) Nekem gyorsizzítók vannak a200d-ben, de tavasszal próbaképpen kicseréltem régifajta, drótosra. A menetek ugyanazok voltak, végül maradtam a gyorsizzítósnál, mert a sószóróm ki volt égve. A szaki nevét nem akarom itt sározni, de ha rákérdezel, megírom, hogy igen, vagy nem. Üdv. mindenkinek: Z
Az én motoromon kisizzítós hfej van rádobva egy 74-es blokkra és tökéletesen működik, megy és fogyaszt. Szerintem nem csereberélték az előkamrákat. Ha szabad tudni ki az a mester, akit megkérdeztél a témában?
Vagyis ha jól értem, akkor neked most csillag dugóhoz lapos előkamrák vannak? Nem lett zajosabb, vagy nem tapasztaltál szokatlan dolgokat? (korom, zaj, indulás, stb??) Ha nem muszály, én sem cserélném ki az előkamrákat.
Szerencsére nekem most jó a párosítás (ovál dugó+lapos kamra), de tervezem a motor felújítását, az új dugók már megvannak, és azok csillag alakú tűzteresek. Miért fontos a megfelelő párosítás? Mi történik, ha nem jók a párok? És általában melyik a jobb dudó? A csillagos, vagy az oválos?
akadnak szuperszakik akik dobálóznak különböző szakszavakkal előtted , az állad leesik , aztán meg összelapátolják a gépet lesz amilyen lesz apróságokra nem figyelve, működni fog de hogyan??????ez is a megbízok benne kategória.
az a baj ha precízen jól kell megcsinálni igen pepecs egy motorfelújítás.
-rengeteg tisztító anyag ami nem látszik, sorjázás szintén, gyűrűillesztés szintén, ujrahasznosítható részek válogatása méricskélése , és amikor kimondják a végét az meg soknak tűnik ( ha lelkiismeretesen megcsinálták ).
egy példa: megfolyósodott az adagolóm ( citroen xm roto )elvittem adagolóshoz, le felszerelés javítás 17000, a haver B3as passzatján vagy 2 év mulva hasonló hiba,35000 és 1 hónap mulva ujra folyt, elvitte máshova ahol mondták ez nem volt javítva. és ÉN ajánlottam az előzőt, égett a pofám.
Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget. Ezek szerint a képeken is jól vannak párosítva. ?? Azért vagyok bizonytalan, mert egy mások által mondott szuper szakember épp az ellenkezőjét mondta nekem. Vagyis, hogy az oválishoz a gömbölyű előkamra való, és a csillagos dugóhoz a lapos. Miért kell már megint csalódni egy szakiban? Hogy bízzam így rá a motorfelújítást?
Valakinek van második szériás Mercedes W115 modellhez automata vátója vátókarral kardánnal együtt és szervós kormány szivattyúval csövekkel tartállyal és kormányművel?
Az igazolás postafordultával megérkezik, asszem utánvételel küldik, és a postásnak fizeted az árát. Sőt, szerintem ha személyesen mész érte, akkor meg is várhatod. Ők egy hivatalos merci-adatbázisból kikeresik, kinyomtatják, aláírják, pecsételik, és viheted. Az én kocsim 8 évig volt kivonva a forgalomból, ráadásul semmilyen dokumentumot nem sem sikerült fellelni, hogy ki , hol és mikor cserélte ki a motor benne. Nem számít a KPM-nek, csak az, hogy hitelesen igazolni tudd, hogy eredetileg milyen volt benne.
Dilemma: Van egy felújított fabetét szettem. Beraknám az autómba, de most látom, hogy teljesen más kesztyűtartó kell hozzá. Vagy tévedek? Esetleg van valakinek fabetétes kesztyűtartó, fabetét nélkül eladó? Már ha a fabetét többi része beépíthető. Tapasztalat?
Köszi a választ! A veterán fórumon is ezt kaptam. Akkor is így működik, ha ki volt vonva a forgalomból, vagy ez egyáltalán nem számít? Szerinted(tetek) a háttéranyag általánosságban mennyi idő alatt jön meg? Hetek? Hónapok? A motor nem tudom milyen állapotú. Állítólag 10 éve lábon állt be a garázsba. Megpróbáltuk beindítani, de orrán-száján ömlik a gázolaj. Tehát most még nem a pöpec, hanem a zsákbamacska kategóriába tartozik. Dolgozunk majd rajta, de előbb a 2,3-as motort hekkeljük. A dízel mocit nem hírdetem, ha érdekel egyeztessünk és megbeszéljük. (Sokat spóroltál nekem a papírozás megválaszolásával, majd jól beszámítjuk az árába.:) )
JA, kimaradt: van egy eladó komplett kormányváltóm, kormányoszloppal mindennel együtt, ráadásul rá van szerelve egy jó állapotú fekete vékonykormány is.
Szia! Én már végigzongoráztam a papírozás menetét. Ha olyan motor akarsz bele tenni, amivel eredetileg a gyárból a szalagról legurult, akkor nagyon egyszerű a dolog. A MB-Hungáriától (Kárpát utca) kérni kell egy hivatalos igazolást, hogy az autót eredetileg a benzines motorral szerelték. (ez amúgy az alvázszámból előzetesen is kiderül) Ennek a a papírnak az ára 15ezer Körül van. Nem kell átalakítási engedély, meg regadó, meg semmi, csak berakod az új motort, elviszed műszakira, majd az ocsmányirodában kiperkálod az forgalmi és törzskönyv árát. Nagyjából ennyi a művelet.
Kérdésem elég összetett. A napokban vásároltam egy újabb állólámpást. Az autót az első tulajdonos kérésére kivonták a forgalomból 1999-től 2004-ben. A forgalmi és a rendszám megvan, a forgalmi kétlapos. Az autó eredetileg 6 hengeres benzines volt, amiben a tulajdonos kicserélte a motort egy 200-as dízelre. A forgalmiba bejegyezték az új motort, de a típusmegjelölésben még látszik, hogy benzines volt. A BM nyilvántartásból már törölték az autót. Tervem, hogy visszaalakítom benzinesre az eredeti motornak megfelelően és újra forgalomba helyeztetem. Kérdésem, hogy kell-e átalakítási engedély, márkaszerviz igazolás, illetve, hogy a regadó különbözetet meg kell-e fizetnem? Lényegében csak visszaállítom az eredeti állapotot, ahogyan az autó elsőnek Magyarországon forgalomba lett helyezve.
Van egy eladó tempomatom állólámpás mercibe. Amerikai automata 300D-ben volt eredetileg. Én úgy tudom, hogy ezeket nem szerelték gyárilag tempomattal, hanem a kereskedőnél került bele utólag. Na ez egy ilyen. 25.000ft-ért vagy e körüli összegért eladó.
Is. Plusz a műszerfal alatt is valami egyszerűbb kis egység. Az elsőtől már lehetett szabályozni a fűtést, a másodiktól megjött a klíma is. Ne kérdezd meg mennyit fizetett a tulaj, egy kisebb falu havi költségkerete. De azt mosolygó arccal és elégedetten tette.
USA verziós W116-ban szívtunk ilyennel. Nem én, de láttam mit küzd össze vele a barátom. Valami 900 EUR körül jött bele egy új vezérlőegység és még kellett bele azon kívül is egy alkatrész. Meg ráment három hét.
Nekem van a W 116 USA kivitelhez anyagom itt találtam a neten. W 114 c Mercim van még nem mélyedtem bele a klíma működésébe (az enyémben sem jó) de a kapcsolási rajz alapján átnézhető. Nekem a vákumrész múködik csak a kompresszor nem indul de tudom hogy a kapcsolól le van csúszva a vezetek. Mikor a rádiót cseréltem láttam.
Ha gondolod elküldöm e-mailban ezek pdf fájlban vannak.
Üdv! nekem egy 123-ba volt hasonló problémám, abban a zsalukat a vákuum mozgatja a klíma kompresszor nem kapcsolt be ha ment a fűtés,a szerelőm kicserélte a vákuum szelepet működött,de nem biztos hogy a 107-ben is így van.
Sziasztok. Bocsi,hogy be rontok közétek de egy kis segítség kellene. Újítunk fel egy 380 SLC Mercit ami 1980-as. Az a gondunk, hogy állandóan fűt és nem lehet kikapcsolni. Az autó klímás és minden vákummal van vezérelve. Van 1-2 olyan cső ami le van dugózva a kesztyűtartó mögött,és az ott levő szelepekre azok a színű csövek mennek amik ott jelölve is vannak. Szóval ez a rész lehet, hogy kifog rajtam. Semmilyen rajzot vagy leírást nem találtam, ami alapján le tudnám ellenőrizni, hogy hol a gond. A klíma kompresszor sem akar bekapcsolni és szabályozni sem lehet a fűtést.
Nagyon örülnék és meg köszönném ha valaki tudna segíteni rajzzal vagy leírással,esetleg tanáccsal. Köszönöm előre is.
Az olajszűrőház evidens. De azért van még ott pár dolog azon kívül is. 123-as váltónak más a kapcsolómechanikája. Talán a hossza is, de erre most nem esküszöm. Akkor meg ugye kardánt is kell faragni. Meg a 617-es az már olajhűtős. Izzítást is át kell alakítani, de egy nagyobb hűtő sem ártana. Van ott tennivaló. Csak épp semmi értelme a papír miatt...
Szeretnék vásárolni hozzá, és bele tenni egy 1980as 123as merci 300d komplett motort(adagoló,váltó stb.) Tudja esetleg valaki , hogy kell e valamit majd módosítanom beszereléskor, vagy minden passzolni fog, csak be emelem majd és kész?
Hali, én Csömörön lakom, stromberg témában van egy csomó mindenem, (leírás,stroboszkóp, colortune, alkatrészek) összefuthatunk...és persze van állólámpás is :-) 30 három19nulla9harminkettő
Elmennék én akárhová az országban csak a műszaki vizsgáig még trélereznem kell az autót, úgyhogy azért szeretnék Bp. környékén maradni. Pl. a Balaton mellé levitetni (és visszahozni) sok pénz, sok idő...
Amúgy nagyjából rendben van, de két dolog biztos, hogy szakembert kíván: a kormányszervó nyöszörög, és hidegen
nem igazán van alapjárat. És mivel ez az első Mercim, biztos, hogy aki ért hozzá, egy csomó mindent megcsináltatna rajta, amit én nem vettem
észre. Pl. szerintem tök szépen jár a motor, jól rugózik, jó a fék, aztán lehet, hogy Merci- viszonylatban nem üti meg a szintet.
Nyugodt szívvel merem neked ajánlani a Szalai és fia autószervízt: Merci imádó familía, nekem a W114-m, W123-m és a W107-m is szervízelték. 06-30-919-7982. Bp III ker, Határ utcában vannak.
A veteránautó nem a fő profiljuk, de a szakértelmük miatt visznek hozzájuk azokat is, főleg Merciket.
A kis átfésülésekből szokott lenni a komplett fékgenerál...
Olyan emberhez ne vidd aki azonnal tud vele foglalkozni. Aki tényleg ért hozzá annak van munkája bőven. Meg kell találni azt a szakembert akivel együtt tudsz dolgozni. Ezek az infók hosszú évek kitartó szívásainak gyümölcse.
Hiába mondom, hogy tudok egy jó karburátoros szakembert ha neked messze van/sokat kell rá várni/drágán dolgozik. Vagy ezek variációja.
Ma voltam megnézni egy állólámpást, Kecskeméten van, EZ lenne az. A fényezésen vannak hibák, hátul valószínűleg törve volt, és nem túl szépen lett javítva a lökhárító mögött, jobb első sárvédőn az antenna mellett megrepedt a gitt. A négy doblemezből egy egész szép, hárommal foglalkozni kell. Alul korrodált, de nem vészesen, rendbe lehet rakni. Első fényszórók szépek, a krómozás szerintem egész jó, de nem sok viszonyítási alapom van. A gumik régiek, 16 évesek. Tavaly nyáron már ott állt az autó, nem tudom mióta van bent. Sajnos nem vagyok W114/W115 guru, így nem tudom biztosan megmondani, hogy mi eredeti, és mi nem, de az elülső lábtérnél oldalt lévő kárpitok, valamint a padlókárpit nekem nem tűnt eredetinek.
Papírokról, motorról nem tudok nyilatkozni, fejben számoltam a költségeket, és nekem most nem fér bele húszas éveim elején, így a többit nem is néztem. Ha valakinek van kérdése, szívesen elmegyek megnézni, nincs messze a munkahelyemtől a kereskedés. Pár kép van a fényezésről, doblemezekről, ha valakit érdekel az autó.
Először is kőszonom szépen a jókívánságokat! Én vagyok az áprilisban, a ferihegyi gyorsforgalmin balesetet szenvedett 200D tulaja és volt sofőrje. Mar tudok járni nagyjából...
A baleset után az autó a tulajdonomban maradt. Nem szerettem volna, hogy a benne lévő sok +kincs+ a présgép martalékává váljon.
AZ említett gépjármú az ismert állapotban, érvényes magyar dokumentumokkal eladó!
A sarkadi tulaj egy zöldség kis -és nagykereskedő. A nevét nem tudom, de nagyon sok szép autója van. A fő zöldségüzletét meg tudom mondani hol van (google koordinátákkal) szerintem még honlapjuk is lehet. Telefon meg szinte biztos. Az anyukájának is van egy kicsi zöldségesüzlete Békéscsabán, a rendőrséggel szemben (Szabadság-t 6-8 szám körül lehet. )
Sziasztok, a képen látható autót keresem. Ha valaki ismeri, tud róla, kérem jelezze nekem. Meg szeretném venni. Hosszas kutatás után annyi derült ki, hogy a sarkadi tulaj eladta Bp környékére kb 3 éve...
Egy barátomon keresztül kaptam néhány fotót egy eladó 200 benzinesről. 1975-ös, 580 az ára. Vizsga 2016.06. Ha valakit érdekel ne engem hívjon, nem vagyok illetékes. A tulaj: Gyarmati Róbert 30/471-7221
Tud valaki olyan mestert, aki autentikusan körbeszegi a méretrevágott szőnyeget, mint az eredeti ? 15 éve a drágajó Bán Zsiga Bácsi Újpesten megcsinálta, de ő már azt hiszem nincs köztünk...
Sziasztok :) új vagyok itt ,nem rég vettem egy Mercit -Végre :) igaz már nem mai darab,de beleszerettem...1994 -es C 180...volna valakinek egy magyar nyelvű kezelési-karbantartási könyve/leírása ...ennek az évjáratnak már sehol sem találom a neten... ha valaki tud kérem segítsen...elöre is köszi
Sziasztok! Nem tud valaki normális áron 300d-motort, vagy elég a szívó és kipufogócsonk is, esetleg a motortartó bakok, de nem ártana, ha a hengerfej kompletten meglenne a szívó és kipuf.csonkokkal. kellemes karácsonyt kívánok mindenkinek. Papír nem kell!
Szuper! Már csak egy olajtartály kellene a boldogságomhoz. :-) Ha valakinek lenne elfekvőben , kérem ossza meg velem. Valaki tudna képet felrakni, hogy a tartály pontosan hová, melyik ágba, és milyen módon van bekötve? Egy T-elágazás, vagy mi lehet ott? Vagy esetleg a tartályon van egy bemenő és egy kimenő ág??
A W123 kormánymű ház teljesen megegyezik az állólámpáséval. Csak az irányító kart kell átcserélni mert az nem egyforma(de csak a formájuk nem). Az én állólámpásomban is W123-as kormánymű van ezért tudom biztosan, mert én raktam bele.
Emlékeztem erre a hozzászólásra, de olvastam benne némi bizonytalanságot. Az irányítókart átrakhatom, passzolni foga ricni, vagy mittudomén mi van ott?? Kérdésem még, hogy az olajtartály hová csatlakozik? Csak mert hogy a szivattyún ugye hát nincsen . Olajtartálya van valakinek feleslegben?
Csak a kormányműre gondoltam, a szervószivattyút tudom hogy alul van,de az van nekem. Szóval kizárólag a kormánymű, az egy az egyben felrakható 115-re?
Szuper!Átgondolandó a dolog. Nekem a 200d-mhez vannak tartalékba vadi új, eredeti nyugat-német hüvely-dugó készletem, és ezért gondolkoztam a 220-asitíáshoz. De az eredeti hüvelyeket is fúrni kell,mert most nyersek és kicsik. Nem tudom miért így csinálta a német. Szeretném még megkérdezni, hogy a szervós kormánymű a 123-asé ugyanolyan , mint a 115-é? Kell valamit faragni, vagy egy az egyben mehet bele?
Sziasztok! Alakított már át valaki 200d-t 220d-re? Én az autómhoz kaptam egy 220-as főtengelyt és hajtókarokat, azzal az infóval, hogy ha felújíttatom egyszer a 200-ast, akkor ezeket rakassam bele, és akkor 220-as lesz. A wikipédián megnéztem,és a furat valóban egyezik, csak a löket hosszabb 10mm-rel. A kompresszió ennek ellenére ugyanannyi (21), amit nem nagyon értek, miért. Másik kérdésem, hogy ha 220-as lesz, akkor az adagolóba is bele kell nyúlni? Üdv . mindenkinek a fórumon! (Ja, és egy db. hella H4 első fényszóróüvege nincs valakinek elfekvőben? )
Kérdezd meg, hogy iü. szakértő szakvéleményét elfogadják-e (ahány ház, annyi szokás... hiába egyfajta rendelet van).
Azt a motort hagyd a fenébe, lepapírozhatatlan, mivel adásvételi kell róla a Kft-től, pecséttel, aláírással, aláírási címpéldánnyal és 3 hónapnál nem régebbi cégkivonattal... ha ezek egyike is hiányzik, annyi. Ha viszont megtalálod/tad a céget, akkor ezeket kell kérned.
Elvileg elég az, ha az adásvételibe be van írva, hogy milyen rendszámú autóból van. Neked pedig nem fognak semmit sem előre kiadni a motorról, mert nem Te vagy a tulajdonos(a).
Szia! Hálás vagyok a segítségedért! Tegnap történtek előrelépések az ügyben. A KPM-nél azt mondták, hogy ha eredetileg 300d motorral volt szerelve, akkor semmi baj, mert tipusazonos lesz. Erről kérjek a Kárpát utcából egy igazolást, és akkor az igazolással, egy adásvételivel a motorról, és egy forgalmi másolattal akár neki is kerdhetünk a műveletnek. Hívtam a Kárpát utcát, ahol azonnal hasba akasztottak egy nagy számmal. Mégpedig azzal, hogy 2500ccm-ig 10+áfa, afelett 15+tréfa +utánvétel! Vagyis közel 20 ezer Pénz egy nyavajás igazolásért, amit a vikipédiáról színesben kinyomtattam. :-( A másik bökkenőm, hogy találtam egy megfelelő motort, de a motor 10 éve egy pajtában pihen, és annyit tudunk róla, hogy mi volt a rendszáma és ki volt a tulaj (forgalmi már nincs meg). Sajnos egy kft. volt a tulaj, ami félek, tovább nehezíti a dolgot. Az okmányirodában elhajtottak, amikor valami forgalmit helyettesítő akármilyen igazolst kuncsorogtam. Most töröm a fejem, hogyan tovább.
Ha már így jött be az országba, akkor kissé nehezebb. Ki kell kérni a Kárpát u-ból a Laufzetteljét (10000 Ft), én megszemlézem Neked ingyen (iü. szakértő vagyok) és írok egy szakvéleményt, hogy eredetileg 300D, és hogy mindenféle módosítás nélkül visszarakható a 300D motor.
Ha már itthon lett lecserélve, akkor nyoma van, ezek elmaradnak, motorcsere vissza az eredetinek megfelelőre, és annyi.
Petba fórumtársunkról nem tudtok valamit. Ő tudott egy 300d motort, felújítva. Érdekelne a dolog, de a srác mostanában nem fórumozik, és jó volna elérni valahogy. Valaki esetleg nem tud jó állapotó 300-as motort? Üdv. Z
Köszönöm a segítséget, máris közelebb kerültem a témához. Szerencsére az ocsmányirodával jó a kapcsolatom, és értelmes, segítőkész a személyzet is. Az autóm jelenleg is forgalomban van, de nem tudom, hogy a mostani motort ki szerelte bele és mikor. Hozzám már így került. (még azt sem zárhatom ki, hogy már így jött be az országba) Csupán az alvázszámból tudom, hogy 3000-es való bele. (115.114...) Az eredeti motor sajnos nincs meg, de ugyanolyan motorkódú van. Bízom benne, hogy az okmányirodában , ill. a kpm-nél is nyoma lesz annak, hogy eredetileg nem a 200-as az övé. Átépítési engedély, tervezés szükséges?
Ha most az autód forgalomban van, akkor a gépjármű-nyilvántartásban minden megtalálható, az összes változás számokkal, dátumokkal. Ezt kell min t tulajdonosnak kikérned a Központi Okmányirodától indoklással, hogy miért kell Neked, és így nekivágni a motorcserének. Így elvileg avultatott regadó-különbözetet sem kell befizetned. Eredeti motor megvan?
Sziasztok! Az állólámpásomba (240d 3.0) eredetileg 300d motor volt, de valaki korábban kicserélte 200d-re. Most hivatalosan is ez a motor van benne. Vissza szeretném rakni a 300d-t, kérdésem, milyen hatósági procedúrával jár ez? Cserélt már valaki hivatalosan motor a kocsijában nagyobbra? És talán a legfontosabb, hogy akkor most az én esetemben a 300d motor típusazonos, vagy sem? Hangsúlyozom, eredetileg a 240d 3.0 -ás 300-ast motorral szerelték! Kérem, hogy olyan válaszoljon, aki találkozott már ezzel a szituációval. Köszönöm: Zogó
A három állású gomb egy spec. időzítőrelét vezérel. Ha kihúzod akkor bekapcsol a fűtés és világít a gombban a visszajelző. Ha ki akarod kapcsolni akkor benyomod. Ha elfelejted kikapcsolni akkor kb. 15 perc után az időzítőrelé leold, ezzel megvédi a fűtőszálakat a kiolvadástól. Van ilyen relém ha érdekel.
Nálam amíg működött, a kettes szériánál kihúzásra világítani (és fűteni) kezdett, majd kb. negyed óra után magától kikapcsolt.
De nem maradt kihúzva, csak a lámpa jelezte, hogy műkszik. Onnantól amíg ki nem kapcsolt magától, nem reagált se nyomásra, se húzásra....Csak ha teljesen levetted a gyújtást , úgy lehetett élőbb leállítani.
Az a kerdesem, hogyan kell mukodnie a hatso szelvedofutesnek? Nekem van egy haromallasu gomb amit be lehet nyomni es ki is lehet huzni, de mindket iranybol visszaugrik alapallapotba, azaz kozepallasba. Amikor kihuzom vilagit a kozepe, de csak addig amig kihuzva tartom. Ket ilyen kapcsolot is kiprobaltam es mindketto ezt csinalja. A parat persze nem futi le egyik sem. Rossz lenne mindketto? Es milyen a jo?
Sziasztok! Amikor bemelegszik a 200d-m , elég magas az alpjárat, és nem tudom hogyan lehetne lejjebb venni. A rudazaton már nem lehet többet állítani. Mit tudok még tenni vele?
Sziasztok. Lassan készül a 71-es öreglány, festés kész, lámpa foncsorozás megvolt, alvázvédelem tuti, kárpitozás jövő hétre ok. Aztán jöhet az összerakás, és a játszadozás, hogy minden elem jól álljon és kész legyen a műszakira.
Gyári rádiót keresek bele, esetleg króm díszléc szettet. Köszönöm
Esetleg valaki nem tudja h ha a 2.4d nek az adagolója különbözik e a 200d től? Teljesítményt szeretnék minimálisan növelni w115 200d be. Nem akarok gyorsulási versenyt nyerni vele:)
Van valakinek esetleg hosszú difije + 5 ös váltója?
Az első kérdés, gumiméret megfelelő? Ha igen akkor menjünk tovább.
Rakjátok össze rendesen és változni fog a súly miatt. Menni kell vele egy kicsit, hogy a szilentek is beálljanak a helyükre és ha úgy is magas lesz akkor lehet variálni az első rugók feletti gumipogácsával. Abból van egytől négy ékesig, értelemszerűen a négy ékes a legvastagabb, azzal lesz a legmagasabb az autó.
Keresgélhetsz, de itthon nem nagyon fogsz találni, pláne egyes szériából szépet. Kintről meg hozzon akinek kell, baromi nagy helyet foglal és sérülékeny. Ráadásul nem is olcsó. Én biztos, hogy rendelésre sem hoznék.
De tegyük tisztába a dolgokat, van coupe meg limuzin. Aztán van W114 és W115. És ezek tetszőleges variációja. Az, hogy 114 vagy 115 a belteret nem befolyásolja. Az egyik hat henger, a másik négy. Aztán, hogy feles, egyes, másfeles vagy kettes széria azt évjáratból tudja.
Egyik sem egyezik. A szélvédő döntöttebb, ezáltal kicsit magasabb az üveg. Tehát hosszabb a kéder. Az elefántfül szöge is más. Pappas lesz a megoldás...
Coupéhoz milyen alkatrészbeszerzési források lehetőségek vannak? Az E bay.t ismerem.
Szélvédő gumiprofilra lenne szükségem. Nem sürgős de majd a későbbiekben ki akarom cserélni. Ez megegyezhet a négyajtóséval? Illetve az ajtóban lévő "elefántfül " ablak gumiprofilja megegyezhet?
A nemsoká' már tényleg elkészülő autómhoz a következő apróságokra van szükségem:
- 2 db nagyon jó állapotú hátsó hamuzóra kompletten. A nagyon jó állapot alatt a fém részek állapotát értem. Nem baj, ha a kárpit rész szakadt, illetve a színe sem számít, mert át lesz kárpitozva.
- 1 db "240D" feliratra (ez megegyezik a fekvőlámpás, alias W123-aséval)
- 1 db "3.0" feliratra (ezt nem is igazán remélem, hogy lesz bárkinek, de egy próbát megér)
És a további kérdésem, hogy szerintetek hol ázhat be a csomagtartó!? A kédernél nem, azt leellenőriztem és egyébként is vadonat új gyári kédert vettem, szóval ott faszájosan zár. Illetve a csomagtartóba bejutó víz nem folyt ki sehol. Ez egy nagy volumenű lakatoláson átesett autó, simán lehet, hogy valahova nem fúrtunk rá kifolyó nyílást. Gyárilag kell lennie lyuknak a hátsó sárvédő és a csomagtér padlólemez találkozásánál a legalacsonyabb ponton? Ha igen mekkora a lyuk és hogy nem tömődik el sárral amit a kerék odaver?
Na, egyelőre ennyi és köszönöm a segítséget! Ezen hívhattok, ha van eladó hamuzó vagy felirat: +36707707735
Elvittem egy mercis szakihozm, aki rögtön rátapintott egy lehetséges okta a kuplungot illetően. Mégpedig ő nyelestengely csapágyra gondol. Ugyanis a pedál felengedésekor a kuplung jókor kezd fogni, vagyis nem azzal van a baj. Vszont a nyelestengely csapágy ha bemelegszik, elkezdhet szorülni egy kicsit, és viszi magával a nyelestengelyt is. Ez már okozhatja a tipikuss tüneteket. Az előtöltéssel kapcsolatosan is mondott okos dolgokat, pl. hogy nem mindegy,milyen dugattyú van benne. Más értéket kell állítani csillag alaku mélyedésnél és mást a kereknél. És az előkemra akja is számít, kerek vagy egyenes a vége. Hát remélem helyrepofozza a gépet, bár rögtön kiszúrta, hogy elég kartergázos a motor, ami már eleve gond lehet. Gondolkodom egy teljes felújításon is. Csináltatott valaki mostanában motorfejújítást? Mi pénzeb kerül egy ilyen, és hol csinálják? Komplett új hüvely és dugókészletem van hozzá. Főtengelycsapány alapjáraton, meleg motornál is tartja a 3 bart,így gondolom, azt nem is kellene bántani.
Komolyan erre gondoltam én is. Vagyis arra, hogy ráhegesztek 1 centit a munkahenger nyomórúdjára. Csinált már valaki ilyet? Nem túlzottan kókányolás? Nem nagyon van kedvem levennia váltót, főleg azért, hogy aztán ott ne állapítsak meg semmit.
es ez a nem emel ki , hogy jelentkezett? lassan, vagy ma jo volt holnap meg szar?
nalam a kinyomovilla csere oldotta meg a problemat , meg volt kopva .
es mivel nem lehet utanallitani ez lett belole.
Bakker! A lassú gyertyáimat odaadtam egy bontott motorral. Gondoltam a gyorsak jobban, de ezek szerint tévedtem. Mindegy, ezek szerint marad a számolós izzítás. Más: ha a kuplungom nem emel ki rendesen, de új a fő és a munkahenger is, a légtelenítés is megvolt rendesen, ti mire gyanakodnátok?
Megnéztem, a vezeték, ami kijön belőle, az az utsó gyertyához van kötve, a csatlakozós, pedig egy vékony kábel, ami a másik hőgombával közös kötegbe megy. hogy hova, azt nem tudtam kideríteni, mert egyből egy vastagabb kötegbe csatlakozik és az egész zsugorcsőbe fut....
Sztem, bár nem vagyok villanyguru, a gyertyára kötött vezetéken keresztl, vízhőfok függvényébe ad testet az izzításnak, a másik pedig a műszerfali visszajelzőnek ad jelet...
Gyanítom, hogy nekem nincs izzítórelém, mert csúzlival izzítom a gyorsizzítású gyertyákat. Van egy lámpa a műszerfalon, ami világít, amíg izzítok. Általában elszámolok 7-ig, majd indítok. Szeretném bekötni azt a gombát, de relé nélkül szerintem nincs értelme.
az izzítórelé hőfokérzékeléséhez kell, melegen kevesebb, hidegen több izzítást ad, ha nincs rádugva mindíg hideg motort érzékel és max-ot izzad ( a 23-ason nekem is így van mert soros volt most meg párhuzamos, ja és a hengerfej a mi rákerült a felujjításkor abban nincs érzékelő csak a helye de nem bírtam kivenni a lezáró dugót )
Szia! Köszönöm a segítséget, nagyon hálás vagyok érte. A képet a netről szedtem, nem az én motoromat ábrázolja. Az én autómban síma 200d motor van, (eredetileg 2,4-es volt) , de gyorsizzítással. Darabokban vettem az autót, de mára már üzemel, műszakija is van. Viszont az izzítást csak úgy tudtam bekötni, hogy a régi, lassú izzítás drótjája kötöttem. Húzom a csúzlit, elszámolok 7-ig, majd indítok. Ez működik is, de mivel van egy ilyen gombám a hengerfejben, gondolom eredetileg ez is be lehetett kötve. Szeretném a lehető legpraktikusabbra visszaállítani a rendszert. Gondolom ez a gomba része volt a rendszernek, mert a gyújtáskapcsolóval is tudok indítani. Vagyis az már valószínűleg az újabb , gyorsizzítású rendszer része. Nagyon nagy segítség lenne, ha tudnál pár jó tanácsot adni a bekötéshez. pl. hogy milyen kábeleket keressek a motortérben, amiből van három is gazdátlanul. Kettőről semmit nem tudtam megállapítani (egyáltalán nincs bennük áram, sem +, sem - . ) Egyben van áram, amikor gyújtásra teszem az autót. Viszont az elég vékony, hogy izzításé legyen.
Megfogtál, most hirtelen nem tudom, hogy a 3.0-án is van-e ilyen. Kell lenni az adagoló oldalán a motortartó és a kaszni között egy kis lengéscsillapítónak, az megvan? Jó is?
Ez egyébként az első főtengely szíjtárcsa alatt van, de nem biztos, hogy a 3.0-ba is szerelték.
Az elso motor rezgescsillapito hova kerul? Az enyem 3ezres dizel es csak ket motortarto gumibakja van. most lett kesz az auto es elegge razza a kasztnit a motor. Lehet, hogy ez hianyzik?
185R-14. Reinforced. (Futózott) Valami import cucc lehet, mert olyan profin van futózva, hogy csak alapos vizsgálat után találtam meg benne a besütött feliratot. Még a gumis sem vette észre, csupán annyit mondott, hogy ez egy oldtimer stílusú gumi. Amúgy vadi újnak mondható, még szőrös a felülete, 90 Km-t mentem vele eddig. Ezzel vettem, a gazdája sajnos meghalt, még megkérdezni sem tudnám. Le akarom cserélni kisebbekre.
Ma kivettem a kecskebőr előtti rugó alól egy vékony hézagoló alátétet. Maradt még kettő vastag. Úgy érzem, most jobban , dinamikusabban megy az autó. Íme a nagy kerekek. Az autó egy kicsit olyan all-road stílusú tőle, elég magas lett.
kb 2hete allítottam egy b4es passaton az előtőltest , tulaj szerint jo, strobival merve valami 26 fok volt, a gyari 6 fok helyett, kicst kemenyen jart , es miutan be lett allitva tulaj szerint gumimotor lett , húzott mint allat alacsony fordulattol vegig
Én amikor először raktam össze a gépet, kb. 10 fokra raktam, véletlenül. Iszonyatosan füstölt, egyenetlenül járt, és olyan csendes volt, mint egy benzinmotor.
"szépen jár a motor, jól indul hidegen-melegen, minden fordulaton jól muzsikál, nem füstöl túlságosan és a fogyasztása is megfelelő" Pontosan így van. Megmutattam dízeles szerelőnek, aki a stroboszkópot nem is javasolta, mivel szerinte ezeket a motorokat nem szabad szigorúan a stroboszkóp szerint állítani. Inkább a rutin, és a jó fül kell hozzá. Difi érdekel, de csak jó állapotú, és reális áron. Nem lenne rossz, ha valaki beszámolná az én 240-esemet is. Műszerfalat egyelőre nem akarom cserélni, mert nekem gyorsizzítású a rendszer, és a műszerfal visszajelzője is be van kötve. Inkább csaljon, de a visszajelzőre szükségem van.
Ha szépen jár a motor, jól indul hidegen-melegen, minden fordulaton jól muzsikál, nem füstöl túlságosan és a fogyasztása is megfelelő, akkor okés. A diffi tényleg sokat számít, Én szerzek neked jó 3,92-est ha kell, teljesen más lesz. Kell a 200d műszerfalegysége is, az megvan? 160-ig skálázva?
Azért a 8 foki szerintem erős túlzás. Talán kettőt, max hármat. De a motor nagyon szépen jár, nem gondolnám, hogy a vezérlés lesz. Amúgy mi a tuti megoldás az előtöltés beállítására?
Az enyémen egy profin futózott 185R14 -es van. Gyakorlatilag még szőrös, nulla-kilóméteres. Nem tudom honnan vette a régi tulaj. Jól néz ki, de szerintem nagyon magas. Amúgy alacsony fokozatban szerintem jól gyorsul, figyelembe véve a hosszú difit, és a nagy gumikat. A gumikról majd teszek fel képeket, ha valakit érdekel. Oldtimeren kimondottan jól néznek ki. Olyan kicsit amerikás feeling. Kaptam sok meglepetést a régi tulaj örököseitől. Pl. vadi új nyugatnémet MB hüvelykészletet Mahle dugókkal és gyűrűkkel. Nem török vackok!!
Van a családban egy 190-es merga is. Azokról átrakom ideiglenesen a kerekeket, mert úgy látom, azok kisebbek, az 15 col ellenére is. Amúgy jók rá a 190.es kerekei?
Elvileg 60ezer van a motorban felújítás óta. Darabokban került hozzám, a hengerfej le volt véve. A dugattyúk szépek voltak, nem voltak megégve, és nem is lógtak benne. Válla sem volt a hengernek, így gyanítom, valós a 60 ezer. A gumikat kisebbre cserélem, (ránézésre is magasak), és a difit is le akarom cserélni. Bízom benne, hogy ettől rendbejön.
Gázolajszűrő vadi új, levegőszűrő olajfilmes, kitakarítva. Kecskebőr kiszedve, átnézve, az is rendben van. A gáz rudazatot még ne néztem, hogy lehet-e teljes gázt adni neki. A szőnyeg nincs útban, az ötközőnél ki van vágva, és szépen felütközik a pedál a műanyxag bakra.
Egy kapilláris csővel, szemre mértem, és egy rutinos kolléga is látta. Szelephézag frissen belőve, az rendben van. Mennyiséget állítani? Nem tudom mire gondolsz.
El lehet vele játszadozni, gázolaj és levegőszűrő csere/tisztítás, nézd át a gázrudazatot, h tudsz-e teljes gázt adni, vedd ki a szőnyeget a pedál mögül... Jó benne a kecskebőr?, a sok-sok használattól és a nem megfelelő alkatrészekből adódik ez a gyér teljesítmény. Szerintem vidd el egy olyan szerelőhöz, aki ért is hozzá és nem akkor lát majd életében először állólámpást!
A gumik nagyobbak mint a gyáriak. Összemértem a meganom 15-ös gumijával, és fél centivel még annál is magasabb. Amúgy a motor szépen jár, nem is füstöl (csak hidegen egy kicsit) és hidegben is szépen indul. Melegen nem kell izzítani. Nem tudom, mit lehetne még állítani rajta. Az előtöltés rendben van, gyári értéken. A vezérműlánc nem nyúlott.
3.46-os difi ide, vagy oda ennél jobban kéne mennie, a gumik is kisebbek a gyárinál... Véleményem szerint ezzel is rendesen kéne mennie, a 60 lóerős 200D-t gyárilag szerelték 5 sebességes váltóval, nem kéne ennyire gyengének lennie a menetteljesítményeknek. Nézz körül a szűrők környékén.
Megnéztem a difit, sajnos 3,46-os. Amúgy jó állapotú, abszolút nem búg. Keresek egy 200d difit, és akkor a régit elcserélhetjük valamire, vagy mittudomén.:-) Kitalálok rá valami korrekt árat.
Nem vagyok egy oldtimeres, de szeretném csinosítani az utolsó szériás állólámpásom. (elől-hátul tárcsafékes) Milyen felniket és gumikat tehetek fel rá átalakítás nélkül? (ET-szám, stb.) Mekkorákban lehet gondolkodni?
Köszi! A 175-öt nagyon keskenynek találtam a mai időkre, de akkor maradok ennél. Szerelő talán van, úgy néz ki sikerült találnom olyat, aki régebben ilyeneket javított. A difi nem egyszerű. Az ukránok állítólag mindent felvásároltak.
Szia! Megkérdezhetem, hogy milyen volt amikor eladtad, ill. hogy miért adtad el? Tudom, hogy 5 év sok idő egy ilyen autó életében, de mondjuk ha most 5 évvel ezelőtt mennék hozzád megnézni az autót, mire kéne számítanom? Remélem nem vagyok indiszkrét, elnézést, ha rosszat kérdeztem.
Erre kellene odamenni, ajánlani 500-at, 5 év után már úgyis mindegy, nyeresége nem lesz rajta a kereskedőnek, lehet odaadja, minthogy még 5 évet várjon...
Egy db. nekem is kellene. Sajnos nekem is csak egy db. van. Tudom hogy egyeseknek barbárságnak tűnhet, de a régi keleti (és egyes nyugati) autókon is fényes, fém lapátok voltak. Pl. a wartburgé, ami szerintem még méretben is passzol. A napokban tervezek egy bontóba kimenni, bogarászni.
Én crom ablaktörlő lapátot keresek W 114 w115 -re valót. Ha van valakinek eladó írjon, az e-mailom publikus. Vagy azt , hogy hol tudnék ilyet szerezni?
Békés megye. (Békéscsaba) Köszönöm hogy foglalkoztok az üggyel. Sajnos már jártam úgy más autómmal, hogy rossz helyre vittem, és gyakorlatilag nagyobb kárt okoztak, mint amekkora eredetileg volt.
De nem is kell olyannak kiadni, ha megkeresed az itteni szerelőket, tuti meg fogják csinálni, és akkor jó lesz, az utiköltséget meg vedd úgy, hogy ezzel váltod meg a nyugalmat egy kókler miatti szívás és idegeskedés elmaradásáért, plusz kirándulsz egyet, egy állólámpával úgyis élmény utazni :)
Csak már ott tartanék. Amúgy az órám is a régi, mert gyors-izzítású óra, van benne izzítás lámpa. Írtad, hogy a gyári szám 115-el kezdődik. Ok. , de tulajdonképpen ha úgyis egyforma, akkor ezzel nem is nagyon kell törődjek, nem? Inkább az áttételt kell figyeljem. ?? Sajnos muszáj lesz szerelővel berakatnom, attól viszont félek, mert SBabo honlapján olvastam, hogy a meg kell bontani a difit a berakáshoz, a biztosítógyűrűk miatt, amik a féltengelyt rögzítik. őszintén mondom, nem szívesen adok ki a kezemből az autó a mai szerelőknek, akik még sosem láttak ilyet élőben
Igen, jó bele, csak arra figyelj, ha az óra ezzel a diffivel jól mutat, akkor kell szerezned egy olyat, ami ahhoz a diffihez van lőve, különben csalni fog. Egyébként ha jól rémlik, a fekvőlámpás diffik szériaszáma 115-tel kezdődik.
Szuper! Köszönöm! Így már meg is van. ..és valóban, a váltóra ugyanazokat az áttételeket hozza mindkettőnél. A hétvégén megpróbálom megnézni a difit, de már szinte biztos vagyok benne, hogy az eredeti lesz benne. Félek hogy házilag (akna és emelő híján) nem tudom magam kicserélni, vagyis szerelőhöz kell menjek vele. 200d-s difit tud valaki jó állapotban elfogadható áron. Cserének örülnék!
Köszönöm az oldalt, bár itt csak a két 240-est tudtam összahasolítani. A végáttétel egyezik, de az egyes fokozatokban van különbség. A végáttétel végül is mit jelent? (bocs a hülye kérdésért, egészségügyben dolgozom)
Hát ez a nagy bánatom, merthogy az én difim olyan mint az új. Nem folyik, nem búg, teszi a dolgát. Eladni semmiképpen nem akarnám, inkább cserélni, vagy akkor eladni, ha tudok venni egy 200d-hez valót.
Valószínűleg bennehagyták a 3,46-os diffit, (vevő vagyok rá , ha eladó és nem búg nagyon) mert ha csak 85-nél "kéri" a négyest, akkor ott túl nagy lesz az áttét... Nem csoda, ha lomha. 3,92 -es való bele, avval meglásd, rakétád lesz. :-)
Köszönöm a segítséget. A hétvégén aláfekszem, és megnézem az említett számokat. Szerinte 30 másodperc alatt az enyém nem gyorsul fel százra, talán ha 80-ra. Tudja valaki hová érdemes küldeni a régi fényszórókat foncsoroztatni? Esetleg árat?
A 200D gyári 0-100km/h adata 31 sec, a végsebesség 130. A váltó alján azt hiszem a jobb oldalon van egy szám, abból meg lehet tudni milyen váltó. A 200D diffije 3,92-es, a 240D 3,69-es, a diffi hátulján az egyik perembe bele van ütve az áttétel.
Sziasztok! 4 év állás után végre működik az állólámpások. Segítségeteket kérem, hogyan lehet beazonosítani a váltót és a difit, hogy pontosen milyen motorhoz valók. A mergám 200d, de nagyon nagyon lomhának találom. Kell vagy két kilóméter, mire negyedikbe rakhatom. A végsebességét még nem néztem, de azzal talán nem lesz baj (85 nél kéri a negyediket) .Eredetileg, ha jól tudom, egy 240-es motor volt benne, az lett kicserélve 200d-re. Gyanítom, hogy a váltó és a difi a régi maradt. Hogy tudom ezt megállapítani? Hol vannak a számok, és mit jelentenek? Ha megírjátok hol vannak a számok, megírom itt, és akkor itt is kivesézhetjük. Segítségeteket köszönöm!!
Klíma feltehetőleg még R12 gázos, de átalakítható R134a-ra, csak pénzbe kerül...:) Mondjuk ha sokáig nem működött a klíma, akkor úgyis teljes átnézés, felújítás kellene.