Ami érdekes, jóval lágyabb volt a rugózás éveken át, mint most az újakkal (csak comfort módban autózok).
A bal oldali engedte el a levegőt, na ott már volt hibaüzenet. Azt olvastam, ha az egyik megnyekken, akkor már a másik is kaka így kettőt rendeltem. Be is jött, mert a jobb oldalit is össze tudtam nyomni kiszerelés után.
Egyébként az egész azzal kezdődött - így visszagondolva -, hogy szar utakon (az van itt szabolcs/borsod viszonylatban) valami kopogott hátul, döccenőknél. Már mindent megnéztem, de nem tudtam rájönni, hogy mi az. Hát kiderült, hogy már olyan "puha" volt a rugózás, hogy a futóműnél koccant valami...
Akinél van váltó bontva. Nem akarok felesleges köröket futni, ha úgy néz ki jobb cserélni mint szórakozni meg sok szazezret az autó erteket radobni, akkor megy rá helyben egy váltó.
Na, ma elkészítettem az autót, holnap viszik el trelerrel. És persze most nem produkálta a nagy bajt, rendesen előre hatra ment, bár hátra volt hogy késve reagált.
Na de amikor q sötétben megneztem jobban az autó ahol állt most egy hete, észrevettem egy új foltot alatta, pár deci olaj lehet, de átlátszó, tiszta olaj ahogy néztem a kezemen.
Szóval nem Motorola, nem szervoolaj mert az piros..
Ez sárga tiszta olaj. Nekem kb egyértelmű, hogy a váltó folyik. Meglatjuk mit allapitanak meg a szakik...
És ha közé van hozzá, nincs elég olaj benne, vagy valami behalt, akkor talán van remény.
solenoid egyébként mennyi van, mert 3at mutat inpa, többet nem tudtam nézni vele..
Most először is ránéznek mi lehet első körben, gondolom alja lejön, mutat valamit az olaj is, mennyi milyen van benne, szűrő esetleg, fém forgács stb. Aztán jön az okosság.
Érdekes módon nálam van hogy ujrainditom és megint mozog kicsit az autó.
én biztos nem kockáztatnék a bontott hulladékokkal. Ezek sajnos már mind kivétel nélkül legalább 300ezret futottak, jó eséllyes soha nem volt bennük olaj cserélve. Inkább csináltasd meg teljesen, és tuti jó lesz. Amúgy a ZF-nek van magyarországi kirendeltsége (asszem Nyíregyházán), ők megcsinálták volna a váltót, 1 millát mondtak. Na mondom az kva sok, kerestem mást. Hát mire minden okés lett, 1 millába került. Jobban jártam volna ha a ZF csinálja....
Én vettem egy ilyen csomagot, kicseréltük, mert a régiek már azért csak 300ezret mentek. Aztán így sem lett tökéletes, végül elvittem egy váltóshoz, szétkapta az egész váltót, felújították a konvertert, lamellás krongokat cseréltek, összes tömítést, szimmeringet. Adaptációk törölve lettek. Így már okés...
E65 2002 375e km, váltó ma reggel megadta magát. étreztem induláskor, gyenge, csak pörög, az autó alig megy.
hátramenet, dettó. majd jött a hibaüzenet transmission failed, stb. teljesitmeny visszavesz nem gyorsit, majd meg is szűnt minden kapcsolat.
újrainditva ismét ugyanez, de volt amikor beugrott Dbe és mintha mi sem lenne, majd R aztán kis rántással de elindult.
nem kinozni akarom, csak leirom a próbákat teszteket.
kiolvasom először is, mit mutat....
csak hátha van tipp mi lehet.
ha nagy csendben hallgatom, a váltó felől ilyen elektromos behúzás meg ilyesmi hang jon amikor váltok D vagy R-t, mint amikor egy drótkábelt meghúz egy elektromos motor.
vagy mintha felpörögne valami aztán úgy marad, majd leáll ez a hang.
Azt gondoltam, ez egy válaszra ráirányító kérdés lesz és valami valószínűtlen okból az új modellnek kisebb lesz a max. nyomatéka. De nem, mert a régi: 600 Nm, újabb 630 Nm. Így a kérdés változatlan.
.Jah nagyon ki van találva. Nekem nyáron az E23 első kilincse maradt a kezemben. Maga a kilincs cseréje gyerekjáték lett volna, de a zár le és visszaapplikálása eléggé nőgyógyászati műtétre hajazott :)
Sziasztok! Szeretnék tanácsot kérni tőletek. leírnám "röviden" a sztorit. E65 M57D30, D3-as motor. Elkezdett felhígulni a motorolajam ( gázolaj szagú ). Sokat jártam városban, tehát olajat cseréltem... Azóta eltelt 2000-3000km és előjött a jelenség újra, hígul az olaj nő a motorolajszint. Nyílván olajcsere óta többet pályázok ( tanulva a hibámból )... Gépre téve (Launch) ami kiderült, hogy a klímaventi nem működik. Sajnos, csak pár nap múlva fog a szerelőm ráérni, hogy INPA-val ránézzen, addig is kérdeznék:
1. Létezhet az, hogy klíma venti hibával nem regenerál az autó?
2. Nem dobta a gép hibának az izzítógyertyát, de az én logikám szerint, ha regenerál az autó és rossz feltehetően 1-2 izzítógyertya, akkor regeneráláskor mikor utóizzít nem tudja eldolgozni a fölös gázolajat a motorból?!?!?!
Kilincs gumit még 10 éve cseréltem, akkor még pár ezerért rendelhető volt gyáriban. Lehet hogy most csak kilinccsel együtt adják. Utángyártott is van, szoktam látni ebay- en szetteket. A cseréje pár perces mutatvány, találsz róla tutorial videókat is. A többi is tipikus E32 betegség, de azokhoz érdemben nem tudok hozzászólni :)
Ha sokáig nem használom megsértődik. Simán indul, de ha 3 hétnél többet áll, pár perc járatás után olyan mintha kihagynia a gyújtás min 2 hengernél. Ha ilyenkor leállítom nem indul be, csak ha teljesen lehűlt.Hirtelen gázadásra torpan, ha viszont nagyon finoman adagolom és egyenletes fordulaton megyek vele kb 10 km-t, teljes bemelegefés után gyönyörűen jár, veszi is a lapot. Ez után hidegen- melegen szépen indul, minden tökéletes napok múlva is. Viszont ha újra hetekre leállítom garantáltan ugyanezt adja elő.
1966. Július 1-én jelent meg ez a "kocka" karosszéria eleinte Wartburg 1000 majd később Wartburg 353 néven,a képen látható szofita izzós lámpával. Majd 1971. Januárban módosult a 21W-os bogyó izzós verzióra és a tolatólámpa belülre került.
Ha jól tudom, ez a legrégebbi verzió. Utána jött az, aminél legbelül volt a tolatólámpa, és az egész fehér volt, a legújabb meg az, amin a tolatólámpa piros keretet kapott. Eddig jól tudom, vagy volt más is?
most nem az E65 miatt vagyis amiatt de általános kérdésem az lenne, hogy ha világít a légzsák visszajelző lámpa, és a diag a jobb hátsó térdlégzsákot találja hibásnak (vezeték szakadás vagy hasonló) akkor ilyenkor az összes többi légzsák sem nyílik baleset esetén,
Ezt esetleg tudja valaki, hogy itt kell e bármilyen értéknek szerepelnie, vagy hogy milyen értéket kell ide beírni? Egyáltalán mit lehet meghatározni ezekkel az értékekkel?
Egy év garit szoktak rá adni, nem jártál rosszul, nekem 1 évet és 3 napot bírt ki, bár azt a konis ember (nem jut eszembe a neve) csinálta a Pesten. Azt mondják, hogy lehet olyan kopása, ami miatt nem bír többet.
annyi még, hogy a két első csillapító 2020-ban fel lett újíttatva. Raj-Lengéscsillapító csinálta. De már az első pillanattól kezdve hallottam apró koppanásokat a futómű felől, csak nem tudtam hova tenni. Lehet hogy ez a felújítósdi csak valami átbaszás? 150.000-ért csinálták amúgy (Én adtam hozzá új toronycsapágyakat)
Ugye? Senki nem akarja elhinni, eddig kb mindenki szart rá, mondván hogy biztos szilent probléma. Könyörgöm, vadi új benne mind. De most rendeltem két vadiúj lengéscsillapítót, mert olvastam több helyen, hogy ha sima úton is ráz a kormány, az rossz lengéscsillapítóra utal, ha nem a futómű egyéb alkatrészei okozzák. Nálam ez utóbbi kizárva, maradt a csillapító. Ha ez sem oldja meg a problémát, akkor az utasteret (is) megtankolom, bedobok hátra két gázpalackot, majd a telek végében alágyújtok.
Azt akartam mondani, hogy az E39 vagy az E60 agyfurata nagyobb, mint a többieké, és gyűrűvel vagy anélkül, ha nincs központosítva a felni, akkor rázni fog.
A gyári felni cikkszám szerint E65-re való felni?
Bocs, csak mivel már mindent kicseréltél, nincs más ötletem, érdemes ismét mindenen végigmenni.
Sajnálom. Ha úthibára rosszabbodik, akkor csak a futómű adja át valahogy a rezgést. Jövőhéten beszélek a gurummal, hátha neki is van ötlete. Továbbra is túl kemény szilentekre gyanaxom. Egyébként ennyi előnye van az E38-asnak, hogy abban kevesebb a hibaesély, persze az S-EDC, meg szintezős hátsó futómű ott is mindig szívatja a lelkes usert.
A Dyn.Drive hidromotorokat (kompresszor, hidroakku?) használ, ha jól tudom 2-őt. Lehet hogy rosszul dolgoznak össze? Én előszőr kizárnám a komplett rendszert és úgy mennék vele. Minden szilent oké? E38-ban nekem lengőkat szilentre volt nagyon háklis, a keményebbek már felhozták a remegést 90-110 között. Kerékcsapágy is lehet, bár annak hangja is volna.
Viszont ha bármilyen kis úthibára ráhajtok, megrántja a kormányt valamelyik irányba. A kormányremegés akkor is megvan, ha vadi új, tükörsimának látszó úton megyek.
Kaptam keveset futott (200e km alatt) 745d-re egy jó ajánlatot, belevágjak? A szokásos dízelbajokon kívül van valami spéci nyűgje? SQ7-sre nem futja, gondoltam jó lesz ez is egy darabig. Köszönöm előre is!
Sziasztok. Megbizható BMW szervizt tudtok ajánlani nekem?:-) Budaörstől-Győrig útvonalon? Az a gond , hogy az ülésmozgató elektronika megadta magát, de csak a bal oldalon (bal 1-es). Ha biztositékot cserélek azt rögtön kivágja amint rányomok a gombra. Köszönöm a segitséget/tanácsokat előre is. (520d,2009-es.
2 db E38 csoportban vagyok fent, eddig nagyon megérte, segítőkészek, gyorsan reagálnak kérdésekre, gondokra. Sokan szeretik a típust, valljuk be, van is miért, még ha néha nyűgösek is tudnak lenni.
Vannak jaszkari arcok, aztán hopp befigyel egy 400 ezres rezgésfojtós főtengely ékszíjtárcsa csere 40d-n (jauvan, hegesszük össze, a főtengely meg majd kezd magával valamit) és akkor jön a menekülés az addigra már roncsból. De simán vannak, akik többet is tartanak, maguk bütykölik, vagy már volt nekik és megint vesznek egyet, nosztalgiából. Van olyan, aki annyit felújított/elbontott/javított már, hogy nagyon nem lehet meglepni semmivel.
Ha rajtam múlik, nekem is lesz min. 1 a háznál még sokáig, újabb autót gyártottak a bajorok, jobbat nem nagyon. Mindkét bátyámnak volt lerúgott és jó állapotú is, ('96 740i és '01 730d) a 2010-es évek első felében, akkoriban nem sok fantázia volt az akár milliós javításokat kérő fenntartásukban. Nekem akkor újabb/drágább autóim voltak, (csak 1 db, annak pedig mindig menni kellett, ezért volt Honda) nem hozott lázba egy lerúgott/lenézett stricivágen értékvesztésének mélypontján. De tavalyelőtt - részben nosztalgiából - én is belevágtam egybe.
Mára beértek, keveset futnak, ritkák, megnézik őket, van bontott alkatrész/internetes info, plusz egy Focusra is el lehet verni vagyonokat, egy normál méretű vas pedig 15-20 M, luxusban pedig 30+. Egy kipofozott, keveset futott megáll 6-7 gurigából, évi 15e km-re azért még bőven képesek.
Ráadásul azóta se nagyon gyártott arányosabbat a BMW, főleg a legújabb designt figyelve. A szépek/kurrens kivitelűek - még ha sokba is került őket megőrizni - pedig sokkal olcsóbbak már nemigen lesznek.
Köszönöm a bókot! Volt itt is azért, aki a fény felé engedését javasolta :-) Sajnáltam volna, szebb hangja van, mint a pampucolt ikrének. Most többet járok vele, lehet beadom a szépségszalonba, ne csak jó, hanem pofás is legyen szegényke. Még akkor is olcsóbb lesz, mint egy szuszka stift kábé.
A topic azért is tetszhalott, mert Facebookon nyomják a 7es userek nagyrészt (én is soxor, ha kell valami nyavalyás spéci, ufohulladékból reciklált kormányszög jeladó pl.).
Önköltségi ár alatt, 8 hónapja nevelgetett E38 740d-m eladó. Vigyázat, elcsépelt frázis jön: a kocsi élni akar. Eladás oka: kihasználatlanság. Sokat állt, a kasztni ezt megsínylette, de felújítási alapnak kiváló (nincsen péksütemény formája -kifli/buci, stb.) Műszaki 2024. 08. végéig. Motor, váltó, futómű, fékek, elektronika rendben, teljes nagyszerviz után. Cosmosschwarz fekete, jól felszerelt kivitel. Most felszerelt, új 2021-es Hankook Kinergy 4s gumiszett. Autobahn-kompatibilis még mindig, nagyon szép V8 mormogással (fáj is érte a szívem). Fekete és bézs szövetszőnyegek, egyéb apróságok is járnak hozzá. Ha nem szeret bele senki, no para, megy vissza az E38 neveldémbe. Futásteljesítmény: 334e km.
Na közben srácok, megoldodott a csere, minden OK azbauto muszerfalaval. Reszletesen majd beszamolok mert ugy illik ha kerdez valaki, de a lenyeg. Vettem egy km órát 30ert. Beleprobalva már működött is. Orules. Aztán csati szethuz, mert olvastam 254km mehet utána nem lehet ujrairni. De ez valószínű lényegtelen mert mint kiderulr chipet cserelnek benne majd így beleirhato az alvással és a km ami a masik taroloban van. Így ha egyezik minden akkor oké. Ezután programozás, ami az uj-hasznalt km órában teljesen más mint az eredeti, tehát felszereltségek bele kell írni aktiválni stb.
És ha minden működik akkor kész.
Ez konkrétan 20 és 15be fájt a két dolog pluszban.
Talan az utóbbit tudtam volna abszolvalni ha felkeszulok rá Inpaval.
De a chip cseret tuti nem tudtam volna sehogy.
Van ahol 30ert a kettőt elvegzik, ennyit tanultam ebből az esetből,
Működik, minden rendesen beleirva, szóval amikkel azt kell..
Koszi mindenkinek
Meg a srácoknak akikkel beszéltem és képzeljétek, nagyon jó társaság, bárhova telefonáltam mindenki egyből ajánlotta a tuti embert, segített, barátságosan, normálisan, nagyon jól esett hogy még BMWs körökben is simán jó emberek vannak.
Én rég kezdtem BMWzni E21el, az E65 is 10 eve van meg, itt is visszanezhetitek, :) mindegy is, lényeg hogy nem csak az atveres meg a kokany hanem nagyon jó akár amatőr otthoni szakemberek űzik ezt q sportot és az amatőr idezojelben értendő .
Ismerosek az árak persze. Én sosem fogom azt kifizetni,
Marad a bontott meg az utángyártott cucc. De gyakran bontott jobb mert gyári és esetleg nem ment annyit mint az enyém és így jobb az utángyártott alkatresznel. Persze a cucc válogatja melyiknteruleten mit használok cserére...
RealOEM-nél figyelni kell, szakszerviz szerviz szerint van a régi és az új.
E-46-tal szívtam, megrendeltem hozzá a RealOEM alapján az egyik hátsó ABS szenzort, beraktuk, fasza, illetve nem. Jobban megnézve rövid változat volt, nem ért el a fogkoszorúig, ide hosszú kell. Megrendeltem azt, annak meg a csatlakozója volt más. Grrrrrr...!
Jött a műszaki, elmondtma mi a gond. Kész volt az autó, de mondták, hogy kettőt is rendeltek de egyik sem volt jó, kiiktatták a műszerfalon a visszajelzőket.
Elvittem egy spéci BMW márkaszervizbe (volt BMW-s szervizesek hozták létre, akik rendszeresen indultak gyári versenyeken). Simán megcsinálták. Akkor mondták, hogy van egy "új" RealoEM... hm... pedig az az autó 2000-es évjárat.
Párszor megszívtam már ezekkel a bontott cuccokkal, elég volt belőle. Nem azt mondom, ha valami műanyagdarab kell, akkor bontott, de ha egyéb elektronika, akkor új gyári. Azzal biztos nincs mellélövés, genyózás, próbálgatás, kókányolás. Dehát kinek-mi :)
Akkor bontott cucc jött pl a komfort rugózás computere
Vagy az idrive tekerője
Majd veszek egy újat bele meg fel is kodoljak nekem markaszervizben de csak akkor garis ha ők cserelik és a végén megall a móka az autó árában amit ér kb.. 😃
Meglesz ez csak meg kell talalni a megoldást, nem egy OTs autó ez, igaz 10 éve van nálam és használjuk szeretettel és cserélem amit kell hogy működjön, de ez mégiscsak túlzás lenne 🙂
Nem hülye a kérdés, és köszönöm, igen a kék és a barna amit írtál, jók. Külön is teszteltem meg feszültséget is mértem. A km óra csatijan is ott a 12V meg az optika is megy.
Még ki is cseréltem a biztositekot hiába volt jó, tudom hülyeség de már amikor nem bizhatsz semmiben ;))
Érden hívtam egy weblapjuk szerint szuper szervizt,
Nem vállalja mert optikai kábel stb a Kijelzoben van a komputer, magyarul a működtető egysége ami visz kindent, hangot vilagitast műszer kiertekelesbol jövő jeleket. Kombi Unit vagy ilyesmi.
Ez mi el nem kommunikál nekem az InPA mutatta, valószínű az a baja. Ezt külföldi fórumok szerint a muszeregyseg cserével lehet orvosolni... :(
Az alig utcában van egy régi automuszer javító, E65 nem volt még nála, így nem tudja de szívesen ránéz így mondták, lehet e vele tenni valamit.
Csak közben a legrosszabbra szamitok mert ha a komputer jó lenne, kommunikálnak és írná hogy itt és itt baj van.
Ezeket olvastam végig fórumokon és egyéb okos oldalakon.
Sajnos a laptop is azt írta nem kommunikál semmit.
Ez is dilemma.
A csatlakozojat egyébként lehuzva valóban megszunik minden hang is az autoban, mint hogy bárhol szethuzom pl az optikai, akkor egyből elszall a CD rádió stb. Visszadugva a csatát működik a CD, de q rendszerhangok nem, tehát a kör rendben csak a műszeregyseg halott, ez is egy teszt volt.
Sajnos nincs sok ilyen eset, vagyis vannak de nem annyi, hogy konkrét megoldást találják, vagyis szerencsére nincs sok ilyen E65
Műszerfal meghibásodás.
Valamit találtam hogy külföldi BMW műszer javitassal foglalkozó cég javította, jó drágán, de pl egy itthoni szerviz aki nem tudja tesztelni sem igazán, nehéz ügynek tűnik.
műszerfal vagyis a km óra kompletten elsötétült egyik reggeli inditaskor.
közép kijelző megy, zene megy, tolatóradar pittyeg, de pl irányjelző működik de nem kattog sem a világitas figyelmeztetés vagy az indító hangjelzés, szóval semmi.
biztik oké, feszültség megy a műszerbe, az optikai kábel is világít ahogy kell.
próbáltam lehúzni egész éjszakára, nem indult el sajnos. se kép se hang szószerint.
kérdés ha van ötletetek,
vagy ha cserélem akkor erről azt olvastam, hogy ha egy használtra is cserélem akkor utólag "kódolni" kell?
valaki esett már át ilyenen?
volt egy külföldi Bmw fórum tag aki így járt és használtan betett egyet és elindult minden rajta csak valami nem úgy mutatott ahogy kellett, most nem tudom talán a km állás is korrekt volt, talán a szerviz intervallumok vagy alvázszám valami nem volt jó.
ráadásul egy E65 műszerfal pdf. ami ezzel foglalkozik írt egy 1 hónapos teszt módot miután betettük az új km órát, hogy addig lehet kódolni? létezhet ez?
köszönöm ha valaki találkozott már ilyennel és ír róla :-)
Attól lehet is...eléggé padlón van szegény vasilag. Ajtók, hátfal, sárvédők, küszöbök, a szokásos cumi.
Itt van Dr. Jekyll & Mr Hyde (10 m bajorvas nem fért bele a butaphoneblendébe, közel a szembeszomszéd:-):
popó feszt:
Klíma nélkül elég furi volt elszaladni vele a gumishoz- aztán a helyi szervizben egy nyomáspróbás feltöltés, és 6 év után hűt a vas! Az Alpina felnik 74-es agyra valók-th.m.-ő gyűrűvel voltak szerelve. Most megkapta az új 4S Hankook gumis szettet, amit még anno a kékre vettem. Apropó, az összes embléma (alpina badge kifakult elöl/hátul)+felniközép mennyibe fájna, jó minőségbe, (felniközép kupak nincsen 2 szettem)?
Úgy fut a keményített EDC vészüzemmódban (az is kakukk egyelőre), mint az álom. Nem hozza fel a kormányra a kátyú ütéseket, mint a kék, aminek a futóművében minden gyári új, nem értem, ehh.
Servotronic gatya, remélem szolenoidcsere megoldja. Fékek kukák, ATE szett úton+ általános szervicsomag. Nem füstöl, remélem a kétoldali hátsó dobhiány nem nyírja ki a csigákat az orrában!
A sokáig meg se mozdított autók orrán-száján el szokott kezdeni folyni az olaj, mikor elkezdik használni őket. Akkor is, ha letámasztás előtt még csontszárazak voltak. Legdrágább tétel itt az EDC-s gátló lehet.
A felnik made by Alpina, 18". Bömbördög 6 évet állt, ahhoz képest nem is vészes az állapota. M-Sports package gyárilag, climate comfort szélvédő!!!, EDC, hátul digitklíma+ülésfűtés is, sok-sok extra, elől fullos, működő bézs sport contour-ok, ezeket vadászom már év eleje óta, ám sosincs belőlük eladó (érthető). 2000. 09.-i, Némethonban élt 10 évvel ezelőttig, akkor szűk 220e-kmrel bekerült a magyar pokolba, most egy bő 100-assal több van benne.
Egyelőre csak remélem, hogy a gurum nem kap stroke-ot, ha megmutatom neki. Fék/futómű/motor/váltó/elektronyika téren komoly beöntésre van szükség, a kaszni szokásos helyeken csipás, de legalább komplett. Ha menthető, sima ügy, ha nem, marad donornak a 3 hónappal idősebb ikerbömböchöz (740d orientblau lentebb):
Nnna. Szóval a bömbigurum megvigasztalt, hogy a kb. 3e párszáz db.-ban kiadott 740d-hez nemsoká' nehéz lesz autentik cuccokat szerezni, meg hát be is vált nekem (megszerettem), szóval mi a teendő ilyen esetben, ha hosszabb távra tervezünk mobilak maradni. Akik a Suzuki szalon felkeresésére tippeltek, kérem fáradjanak ki, mára (örökre) végeztünk! Akik a helyzet súlyosbodására számítanak, azoknak viszont (Shadowline) ördögük van:
Jó ötlet, de sajnos csak én vagyok autóbolond a felnőttek között a családban. A csendes, puha futás azért tetszik neki is, meg is jegyezte, meg még egy kicsit féltékeny is volt rá mostanában:-)
Rosszabb a helyzet, ha lehet, a vonzalom csak nőtt az utóbbi 2e km alatt. Rendeltem még tavaly augusztus végén egy családi kávédaráló 7 személyest a szebbik felemnek, aztán most talán még márciusban megkapjuk (azt ígérték), szűk 7 hónap várakozás után, fasza. De az asszony közben meggondolta magát, nem hajlandó vezetni, akárhogy rimánkodok neki, ehh.
Naccsaládos támogatás+lízing, szóval most elég öngyi a szitu financiálisan, az első 0 km-es vasamat életemben meg nem szívesen passzolnám el. Melóra van 1-1 pick-up/kombi céges terepjáróm is, azok se nagyon futnak, így egy jogsira 4 autó (815 darab dieselpaci) egy csöppet sok.
Azért tettem fel ennyiért, mert nem akarom egyáltalán eladni, de ha jól összeadom (csak a'zasszony meg ne tudja!), már simán túlszaladt ezen a ponton a büdzsém. Apróságok még vannak vele, de a szerelőm mostanában nagyon nem ér rá sajnos, addig is vele megyek, ha tehetem.
Nem hiszem, hogy hamar beleszeretnek ezen az árszinten, de addig is ez lesz a kirándulós/városi szaladgálós és hát valami hobbi nekem is kell :-)
Még a covid előtt volt. A sima lámpa nem drága újban, a kanyarkövető igen. De meg kell nézni konkrétan. Hella gyártja, lehet rendelni tőlük.
Facebookon meghirdettem a régi lámpákat, mert mókolás- és sérülésmentesek voltak, az új lámpák árának kb. fele vissza is jött... 10-ből 9 érdeklődő azt kérdezte, van-e hozzá géptetőm, lökhárítóm, hűtőm... nem tudnak olvasni se.
"Nem tudom, E65-nél miért nem járható út, de a full felújítások azért ennél jóval olcsóbbak."
Lehet próbálkozni (kókányolni), de nekem SENKI nem vállalta. Több céget és magánszemélyt is megkerestem ezzel, pl reflektorklinika.hu, hullo kft, ők sem vállalták. Mindenki azt mondta, hogy ha ezeket szétszedik, soha többé nem lehet úgy összerakni hogy tökéletes legyen..
A polírózós-izzócserés bohóckodás pedig szintén pénzkidobás (ezt is végig jártam)
Miután nálam egyszer eljött az a pont, hogy rájöttem, sötétben NEM látok, és ez már balesetveszélyes, zsebbe nyúltam, és vettem 2 újat, nem volt más lehetőség. Hella gyártja.
Ja, a 740d kifejezetten az a városi rohangálós autó :)))
Való igaz, hogy a BMW 6/8 hengeres motorjai eszméletlenül tartják a hőt, valaki itt le is írta, hogy milyen sóoldatos tárolós trükkje van.
Amúgy sokszor én is a sor6 benzin E39-cel szaladgálok városban, csak hagyományos motortechnológiájú autót szabad ilyennek kitenni, mert ez a használat minden "modern" motort megöl.
(Hálistennek szinte soha nem dugóban megyek, mert azt már nem bírnám manuál váltóval)
Köszönöm, mostanában beleugrik párezer km meg ez lesz a városi szaladgálós is a sok kényes DPF/AdBlue sújtotta vasdarab helyett - valaki írta itt, hogy ha a 740d egyszer bemelegszik, aznap már nem hűl ki- és tényleg, ez még hidegben is igaz.
Köszönöm a tippet mindenkinek. "Veszekedésen" az időpont kódulást értettem a szervizben, az elég nehezen szokott összejönni mostanában. Bár kiderült, hogy az elejébe csak valamilyen keményebb szilentblokk lett belerakva, azért ad furcsább hangot néha, amúgy nem kopog. Eddigi legjobban rugozó autóm, bár a pocakját azt szereti. Tizenéve SUV/terepjáró/pick-up otthon a főmenü, elég fura ennyire lentről nézni a világot, de jólesik a változatosság. A V8 meg a pokolban is vényóc...
Ezt láttam neten, lealkudtam, megvettem, megvártam, izgultam, berendszámoztam, kipofoztattam, most szokom...
Köszönöm a képírásokat. Igen, elég ritka cucc, de bátyám 2001-es 730d-jében is benne volt, 10 éve adta el, akkor még nem volt annyi eszem/előrelátásom, hogy elkunyeráljam tartalékba.
Ma egyébként is elértem egy saját rekordot. 500 km Mo.-n, és már kopog is az un. átnézett, beállított/javított 22 éves első futómű:-). Mibe kerülne kihajítani mindent, ami megöregedett ekkora és nem kell 3 naponta szerelővel veszekedni? Láttam komplett szetteket is, kinek mi vált be? Tartósságra és ár-értékarányra vadászom, használni akarom a kisautót, nem csak a műhelyt szagoltatni vele.
Amúgy zsír az M67-es hajtáslánc, eddigi legvérmesebb vasam, a páréves Jeep GC 3.0 V6 D-met odaveri simán (mondjuk az nehezebb 400 kg val). A hangjáért is sok mindent megbocsájtok neki, psszt...
szeretném a gyári E38 alapülést fullosra cserélni-comb/deréktámasz, fűtés, háttámla állítás, full elektromosság. Sport Contour néven is láttam ezeket már. Tudom, hogy ritka, de megérdemli a masina. Sajnos a dodgy derekam is nagyon szeretné, pláne 200+ km után. Kárpit anyaga, színe mindegy, csak működjön, lehetőleg a kábelezés is jöjjön vele. Csak 2 első ülésre van szükségem ,de szett is jöhet, ha csak egyben eladó.
Köszi a tippet. De lepattantam, mert túl régi a bömbi, E38-hoz már nem tart a BMW Mo. ilyesmit. Ők 2004 óta importőrök, mossák mancsukat. Na sebaj, lényeg hogy a nagyszerviz egyelőre nem tárt fel semmi komoly problémát. Ha visszakapom a szerelőtől, megy beltér frissítésre (tetőkárpit, alcantara ülésbetét, ülésfűtés elől, nagytakarítás) aztán egy alváz/üregvédelem és indul a gyöntölés, már nagyon várom.
Na megjött a kisótó-2000 közepi digó import 740d, 232e km. Vannak bajok, de nem vészes. Kérnék egy kis tanácsot- jobb külső visszapillantó tükör automatice lebillen tolatáskor-lehetne-e ezt a funkciót nem barbár módon letiltani? Nagyon zavaró, eddig egyik vasam sem csinálta. Vagy marad a beletörődés?
Köszönöm a gyors válaszod és ezt a részletes összefoglalót!
Utánanézek, illetve ellenőrzöm majd.
A leírásod alapján úgy érzem ,hogy meg vagy vele elégedve és szereted használni:) Persze, ezek a hibák és hibalehetőségek bosszantóak tudnak lenni, bár ahogy írtad is, meghálálja ha foglalkoznak vele és ha rendben van tarta megelőzve a komolyabb gebaszt.:)
Pont ilyenem van, alacsonyan felszerelve, így nincs "annyi" hibalehetőség. Váltóolajat én is cseréltettem, nagyon finoman kapcsol a ZF 6 sebességes.
A szívósor ugyanúgy gyenge pont, levétel után volt, amit csak a Szentlélek tartott, a 6-os henger egyik flapnija meg is volt olvadva(?). Kiszedtük, ledugóztuk, és úgy döntöttem, ha az autó menetteljesítményein bármilyen romlást veszek észre, akkor megveszem az újat. De semmit nem vettem észre. Egyébként az 5-ös BMW szívósora nem passzol rá, ha esetleg bontva keresnél, a leghátsó hengernél különbözik a 7-esétől, nem lehet rá felrakni.
Típushiba minden dieselnél a motor termosztát és az EGR termosztát, nem éri el az üzemmeleg hőfokot, vagy menet közben visszahűl a motor.
Típushiba, hogy az alábbi képen látható 1-es számú cső elreped. Az új ára elég magas, de hegeszthető, és akkor ismét bírja. A 7-es alkatrészek egyénként elég drágák BMW-nél...
Nálam cserélni kellett az I-Drive gombot, mert önálló életre kelt, ha fordítottam rajta egy kicsit, akkor tett egy fél kört az ellenkező irányba, meg hasonlók, az egész menü használhatatlanná vált. A gomb nem olcsó, és nem javítható. Volt hogy 2 hétig nem csinálta, aztán volt, hogy ismét rájött... csak a csere segített. Az új I-Drive gombbal nem szállítja a BMW a gombot, amit a kezeddel megfogsz, csak az alatta lévő "elektromos kapcsolót".
Nézd meg, hogy belevaló AGM-es aksi van-e benne, és hogy jó-e még az aksi, mert sok x-aktás légzsákkal kapcsolatos hibajelenséget tud generálni.
A kipufogó leömlő ennél a motornál már ismét öntvény lett, bilincs fogja fel rá a turbót, ez már végre nem reped, pipa.
DPF tisztítás és savazás megvolt, megelőző beavatkozásként, előtte se volt semmi baja, de 200e km-nél úgy döntöttem, megcsináltatom, megelőző jelleggel.
Az első fényszórókban ellenőrizd, hogy a bixenon csappantyú működik-e. Amúgy a fényszórók fénye hajlamos nagyon lecsökkenni, az alap bixenon lámpa "olcsó" Hellában, ellenben a kanyarkövetős rohadt drága. Bontva úgyse találsz olyat, aminek jó a fénye. Egy éjszaka eljött a pillanat, amikor rá kellett jönnöm, hogy nem látok, muszáj cserélni, ég és föld volt a különbség, és az új lámpákkal ismét látni.
A Dynamic Drive első aktív kanyarstabilizátoránál a hidraulika olaj folyás szintén mindegyiknél jelen van, együtt lehet vele élni, de ha nagyon folyik, akkor cserélni kell.
Én vásárlás után azonnal cseréltetném a géptető nyitó bowdent, nálam elszakadt, és mit mondjak, a BMW nagyon jól védi a motorteret külső nyitás ellen...
A faceliftes modell elöl-hátul kb. 20 mm-rel nagyobb fékeket kapott, ez fékcserénél az áraknál is látszik majd, nézz rá, mennyi van még hátra belőlük.
A véleményetekre vagyok kíváncsi, mert adódott egy lehetőség, hogy egy régebbi 730d-t vásároljak.
Elolvastam a korábbi hozzászólásokat és több cikket a neten, hasonlóan érzem magam, mint amit írtak is: nagyon csábító lehetőség, hogy ilyen autó már nyomott áron kapható - ugyanakkor a magasabb fenntartási / javítási költségekkel is számolni kell.
Egy munkatársamé, aki az autó 3-ik tulajdonosa, FL utáni E65 730d, 2006 év végi. Ami érdekessé teszi, az az alacsony km óra (230.000km) és a szép állapot - mindegyik tulajdonos vigyázott rá, váltó olajat is cseréltek és garázsba tárolták (bár igaz, hogy ezek amúgy sem rohadnak, de legalább óvták az autót). Persze, vásárlás előtt még át lenne 'rendesen' nézve, de addig még nem jutottam. :)
Kicsit úgy érzem ,hogy 'árral szemben' mennék, mert tudom, hogy 15 éves és kijöhetnek hibák, illetve az EURO 4-gyel sem tisztázott, hogy mit is akarnak (főleg Pesten, mert ezzel kapcs. is sokat olvastam, de még konkrét dolog nincs, csak Levegő munkacsoportos javaslat, stb). :)
Másik oldalról viszont sokat lenne vidéki utakra használva (kb 80-90% Budapesten kívül, autópálya és autóút, kb havi 600-1000km), amire meg kifejezetten jó lenne - a kényelemről és a vezetési élményről nem is beszélve.
Amit nem tudok, hogy ezeknél is megvan e a szívósor hiba, a kopása a hat pillangó szelep tengelyének (motor beszívja és tönkreteszi a hengert/szelepeket), illetve, hogy kinek milyen tapasztalata van esetleg a korából adódó vagy más típushibákkal.
Turbóhalál? A nem megfelelő kenési rendszer végett. Kartergázszűrőt jó eséllyel nem cseréltek benne mert csak a gondolata egyszerű. :) Meg ilyesmik. Jó ha jó.
ha minden oké lesz, beruházok egy E38 740d-be. 270e-t futott, egy gazdás. Milyen tipushibára számítsak? Nagy szervizet majd kap alapból. Köszönöm az infókat előre is.
Abban tud e valaki segíteni, hogy a telefont hogyan tudom csatlakoztatni az autóhoz? 2003-as E65 az alany, a kézibeszélő "mobil" nem találja az autót. "Suche Basis"-t ír. Az iDrivba bevan kapcsolva a telefon base. A kézibeszélőn viszont gyakorlatilag semmit nem lehet állítani, mert egyből azt írja hogy nincs kapcsolat a bázissal...
Dehogy is. Valamelyik fos fabudinak ugyan ez a szivattyúja pont negyed annyiba kerül. 100% egyezéssel. Sőt nyilván itthon nem, de azért beszerezhető hozzá alkatész is.
ez nagyon jó! köszi! akkor erről hadovált nekem a szerelő régebben, énmeg kiröhögtem. végül aztán mégis a "sima" v8 745i lett. (azóta persze kompletten fel lett újítva a motor, szét, majd összefűzve)
Azért kevesen ismerik ezt a típust ilyen mélységben. Segített, hogy V12 mivoltából mindenből kettő van, pár dolgot kivéve, és mindkét hengersoron jelentkezett a hiba. Egy V8-nál ez már nem áll fenn.
És az új szivattyú ára is durva. Ezt egy ilyen öreg autónál úgy oldanák meg pénzügyileg stabilan, hogy a hibás nagynyomású szivattyú tankszellőztetésre kötött ágát átkötnék a visszafolyó ágba, és csókolom. Az autó megy, legalábbis amíg a hibás szivattyú megfelelően szállít. És kitenni rá az eladó táblát 2 millióért, aztán várni a madarat.
ne haragudjatok, de mégis ez egy korrekt és segítókész társaság.. kérdeznem kell mert nekme meg kellene egy akku.
az autóm aki ismer LPG-s 2002 E65 745i.
Ati akkuja még midig jó.... akkor volt 2 éves aku, most 10 éves. tökéletes.
de sajnos a gáztartály a pótkerék heylén van.
így ahhoz hogy akkut cseréljek ki kell venni a tartályt- mint a pótkereket is 1 mozdulattal- csak előbbi nehezebb móka, egyrészt a csatlakozások, másrészt a súlya bent derék alatti magasságban. 8 éve pont eljátszottam, most nem szeretném.
ugyanis 10 évre adják a tartályt és ha lejár annyi a vizsgának, magyarul tartálycsere kell, és megint 10 évig mehet az LPG üzem.
DE! akkut is jó lenne cserélni, ha már tartály csere lesz.
na értitek ez az én kis előrelátásom. smemi kedvem 1-2-3-4 év múlva a most 10 éves gyái akkut cserélni majd, újra megbontva a gáztartályt.
tudom szívás, meg minek az, de eddig egész jó biznisz volt 260-300 ft körül tankolni, külföldön meg volt 110ft -tól 200on át 250ig is minden, hozott pár fillért ha már kényelmes hoisszú autózásra vágyik az ember ugye?
köszönöm ha bármi infót tudtok, nem új 80 zeres AGM akku kell nekem, bármikor megveszem, hanem ATI nyomdokain járva megint elcsípni egy gyárit ami pár éves.
ez egy régi itteni írása, mikor akkut kerestem. az E65-höz.
most megint szükségem van akkura, és akkor régen 8 éve Ő adta az akkut, azóta tökéletes.
hhjajj.. most azért kicsit megálltam.. mert így hallani hogy ez történt egy kollégával aki ráadásul tényleg ahogy írtátok, kedvesen rendesen korrektül segített és intézett alkatrészt...
így, hogy csak egyszer találkoztunk de annál többször írtunk sok éve itt a topikban, nyugodj békében Ati...
Úgy tűnik, frankón megcsinálták. A két első lengéscsillapítót újíttattam fel velük. Olyanok lettek mintha újak lennének.
Viszont a silverstone kft-hez senki ne menjen kormánymű problémával. A körítés csodaszép, de lehúztak 240.000-el, meg a saját kormányművemmel. Jelenleg ügyvédet keresek....
hol láttál hardverkulcsot? Amúgy az eladó kiskőrösi, de hiába írtam neki már 2X, semmi válasz nem jön. Pedig elmennék érte, nincs messze. Fölösleges lenne a postázgatás...
Egyébként utánanéztem annak a kütyünek amit linkeltél, megéri az árát, mindent (is) tud ami kell, azok a hardware kulcsos megjegyzések nem tiszták csak...
néztem már, de jelenleg nincs olyan gépem amire fel is menne. Ezért keresnék olyat, aki meg tudná csinálni. Azon is gondolkodtam, hogy veszek egy vadi új modult. Viszont nem tudom hogy ha berakom, akkor automatán "beleég" az üres modulba a vázszámom, vagy az újat is tanítgatni kell? Gondoltam arra is, hogy veszek egy ilyet: https://www.ebay.com/itm/303968235350?hash=item46c5eb2f56:g:oCAAAOSw0Shgftfh Viszont ettől még korántsem biztos hogy én itthon megtudnám csinálni.
A bal első ajtóban a légzsák nyomás érzékeló modul elszállt. INPA-val rádugódva, írta is hogy a modul kuka. Raktam bele másikat. Na erre már nem írja hogy rossz, csak azt, hogy a modulban lévő (előző) autó alvázszáma nyilván nem egyezik az én autóm vázszámával. Na ezt kellene valahogy a modulban korrigálni. Mivel-hogy oldható ez meg? Vagy ha valaki azt mondja hogy meg tudja csinálni, akár el is megyek hozzá a kocsival.
Leírtad magadnak :) EZÉRT "érnek össze" az árak, mert mindegyik odavan, "Ha veszek egy működőt"--->egy élőhullát, amire rögtön ár ára felét rálocsolhatod, még hazai költségekkel, munkadíjakkal is.
Ha tényleg jóra akarod, még mérsékelt belenyúlással is nagyon sokat kell költened, ahol tényleg értenek hozzá, ott több hónapos, akár éves "sor" van és a munkadíj is ennek megfelelő.
És ez nem jelenti ,hogy az autó tényleg KO és minden odavan, csak éppen amíg nem szedik csavarra, szinte egy kisebb generál szintjén, nem derülnek ki az aknák. És itt minden többtizezer, nem egyszer közel 100ezer ft, egy szíjkerék, egy bak, egy darab műanyag, akármi.
Pár milla úgy elmegy egy ilyen nagyszervizre, hogy a sokat sírt "nagy hibák", a lánc, a kerekek, a feszíték ,a stb kötsége igazából nem önmaga tétel. vagy egy pártízezres turbofelújítás.
És persze ezek a nagy költségek mind ~~200ezernél vannak, a népi kalendárium szerint, csak éppen ugyanezt a füzetet olvassa, aki neked eladja a 380ezerről 75ezerre tekert újszerű kopás és karcmentes német megvigyázott autót, az is.
Kardban 99%-ban a FETek halnak ki, és 100% javítható. Mivel egy halom FET van párhuzamosan, egy relé a max-nak, és kb ennyi a lényeg.
Ha mindig pörgeti a ventit, vagy éppen csak a max fokozat reléje kapcsol, kis fokzat nincs, akkor a FET-ek elköszöntek. (szakadás vagy zárlat)
BUZ11-eket lehet belerakni.
Papiron válogatni is kellene ... lehetne.. de igazából ez elmélet, gyakorlatban fog működni megint hosszú-hosszú éveket, tanácsos azért egy sorozatból mindet és nem keverni.
(Kopaszon jártunk úgy - ki a fene hallott klímáról '92-ben - még Tunéziában, hogy rátoltuk a fali radiátor szerű izét jó hidegre, mellé levettük a venti fordulatszámot, aztán elmentünk dolgozni. Délután vagy 20 centi jég állt a klímán :D )
Ha le van fagyva a vekony lamellak kozott kvazi jeg lesz es nem tudja a venti attolni rajta a levevot. Probald ki ha kezded erezni hogy lankad a levego mennyisege, kikapcsolod a klimat, par perc mulva vissza, es nezed hogy kozben mi tortenik a levego arammal
Urak és transzneműek, valamint tengeri uborkák és egyebek (remélem nem hagytam ki senkit...)!
Az a problémám támadt, hogy induláskor - a mondjuk 22°-ra állított - légkondi hamar lehűti az autót, még az ülés háttámlájánál is érzem hogy fúj.
Viszont 3-4 óra autózás után alig 10 centire érzek enyhe fuvallatot a rácsoknál, pedig a ventillátort manuálisan feltekerem, és az pörög is. Mi az ördög zárhatja le a levegő útját és miért?
gondolom nem árt néha olajat cserélni, meg komplett vezérlést, esetleg a tömítésekre is odafigyelni hogy nem dőljön orrán-száján a zolaj, stb... meg persze nem nyomni neki mint az eszetlen barom, hogy a gázpedál a tűzfalon átszakadjon.
Mi a vélemény az F02 750Li-ről? Nagyon sok motorhibásat látok. De mi a bajuk ezeknek? Ha veszek egy működőt, akkor meg tudom előzni, valahogy, hogy ne menjen az is szarrá? Mit kell csinálni vele?
E66 760Li-t akartam eredetileg, de az árak már kb összeérnek, így jött szóba az F02. Egyébként csak hobbira lenne, tehát nem menne többet sztem évi 3-4e km-nél.
Üdvözletem minden kedves BMW kedvelőnek. Ugyan csak most regisztráltam, de szűk 10 évig volt több E38-as a családban két bátyámnak is ( aztán a családalapítás elsodorta tőlük a masinákat). Gondoltam, mostantól én sem leszek hátrébb:-) Szóval keresek E38 740d-t, olyat, amiben van fantázia hosszabb távon is (hobbinak tartva). Mit javasoltok? Köszönöm segítségeteket és tanácsaitokat előre is!
Másik kérdés: Hol/ki vállal az autón komplett szoftverfrissítést? Gondolom a gyártás óta adtak ki frissítést. (pl motorvezérlés/váltóvezérlés). Illetve a navi cd olvasóját ki lehet e valahogy úgy iktatni, hogy a kocsi ne vertyogjon érte? mivel nincs már rá új térkép, meg nem is használnám, fölöslegesen ne pörgesse nekem a meghajtót.
Sziasztok! E65-ös (2003) 745i helyzetjelző lámpái szabályos sorrendben felvillannak, ha semmilyen világítás nincs bekapcsolva az autón. Szinte alig észrevehetően, de pl ha videón nézem vissza, tökéletesen kivehető. Kérdés, hogy ebből pl a mögöttem jövő mit érzékelhet, zavaró e, illetve mi lehet a hiba oka? Kiolvasva a hibatárolót, semmiféle hibát nem ír.
Egyébként inkább a belső éredekelne, hogy rendeljek UK-ból javító készletet.
Egyik VIN szerint: Nappa light ecru (8 022 138),egy másik szerint: Leather Merino Light Ecrue Nb 8 023 282) de ilyet nem találok az üzlet felhozatalában. Azt kérték, hogy küldjek egy darab mintát. Na azt nem tudom honnan :)
Én HALLOTTAM egy aut. váltó javítóról, akit égre-földre dícsért egy ismerősöm, de élőben sosem láttam: Ambrusnak hívják és a Bécsi út 343. alatt a 104. épületben van műhelye.
Olyan problémával küzdök hogy adott egy 2008as e65 730d. Van benne egy előző tulaj álltal beszereltetett Blue16 rablásgátló én abszolút nem használom (nekem bonyolult), de mióta nálam van az autó produkálja azt a jelenséget hogy bezárom s amég a kulcs az autó 5 méteres közelében van ha rá fogok a bal első vagy a jobb hátsó kilincsre azonnal kizárkozik. Gyári riasztó is van benne, ami aktiválódik mikor bezárom, de 2 napja nem aktiválódik a riasztó s hiába viszem el a kulcsokat az autó közeléből azonnal kinyílik mikor megfogom a kilincset. Találkozott már valaki ilyennel? Merre keressem a megoldást? Köszönöm a válaszokat!
Igen, ezzel egyetértek. Ezért is reménykedek hogy talán, de csak nagyon talán jobb állapotút lehet találni mint akár egy 30i vagy annál erősebb motorral szereltet. Nyilvánvaló hogy nem rakéta, de nem is arra kell. A második mondattal is sajnos egyet kell értenem... főleg ha elhanyagolják.
Van 1-2 jelölt ami jónak tűnik. Volt egy 540i kombi, de nagyon lefingott szegény, főleg külsőleg, de egy vadállat az autó. Kettő 523i (m52b25) van még képben, illetve kettő 35i (m62b35). A 23i lenne a racionálisabb döntés. Nyugodt autózásra elég szerintem a teljesítmény. Talán több is a hely szereléshez mert sorhatos motor, illetve esetleg több is van belőle. Sok van benne, több mint 350e km, de ha jó állapotnak örvend, akkor mindegy. Talán nincs annyira rúgva ez a 170 ló mint a nagyobb testvérei.
Igen, azt leszűrtem... katasztrófa a hazai piac. Egy van jó, vagy kettő 2,5 millió körül. Átnyergelek e39-re :-) Talán picivel ritkább a leélt, talán van is egy faun 540i kombi, csak meg kellene nézni.
Tudja e valaki, hogy az E65 kapunyitóját hogy lehet normálisan rátanítani a kapunyitó elektronikára? Találtam egy leírást, "beszélget" is az elektronikával, de a kapu nem nyílik. Próbálta már valaki?
Adott esetben a bontós ellátottságra gondoltam, de akkor érthetőbben kell fogalmaznom. Az oldalcímet köszönöm! A szivárgó tank javítható, vagy csakis csere a megoldás? Apropó, m62b35, nincs rajta vanos. Van bármi spéci amire figyelni kell ennél? Van tanácsod esetleg?
De nézem a következőt, 735i 1996-ból. M62B35. Meglátjuk. Olajfogyasztáson és hűtésen kívül más komoly probléma ezen motornál? Azt hiszem vanos még nincs rajta, illetve még a láncot olvastam hogy tud problémás lenni.
728e-t ajánlottam érte, ezt elfogadta. De egy másik fórumban a képek alapján 1000 eurót ér és azt tanácsolták hagyjam a fenébe... a figura 1,2m-ért hirdeti.
Megnéztem a 728-at... hátsó 2 ív hólyagos, a bal oldali eléggé, ajtók alja talán oké a műanyag alatt is, leszedtem, nekem még rendben van. Viszont az nem, hogy a állt a víz az ajtók aljánál a küszöbön. Csomagtartó alján hólyag, az is oké viszont ami nem oké, az a motor. Pöcc-röff, azzal nincs is gond, hanem: vanos folyik, szervo tartály folyik, csupa olaj a motor alsó takaró műanyaga, illetve valami eszement módon kattog járó motornál de ilyen ütemesen, ami szerintem hidrotőke lesz. Váltója nem tiptronic, hanem a régi 5 sebességes, vette a fokozatokat gond nélkül, cserébe elég jól felextrázott autó. Komfort ülés van benne, elég jó, de szerintem nem minden működik benne. Rostélyból olyan port fújt ki hogy csuda, klíma kompresszor vagy megy, vagy nem vagy csak nincs benne gáz. A középkonzol, klíma kapcsolói voltak furcsák mert ahogy benyomtam a gombot, mozdult vele az egész konzol... illetve a kijelző nem működött. Illetve a jobb elejéből fémes hang jött, de az eladó szerint nem a futómű. Ja, meg a jobb hátsó kerék körül van valami zaj, de nem jöttünk rá hogy csapágy lehet vagy valami más. Vanos tömítés és felújító készlet pl unix autótól vagy bárditól beszerezhető (nem csekkoltam még). Össze kell írnom kb mi mennyibe lenne, aztán meglátjuk hogy belevágok vagy sem. Kis navis, de ott valami érintkezési probléma lehet, mert ugyan van kijelző, de zizis. A lakatolás aggaszt egyelőre. Ja igen, 5W-40 olaj van benne de szerintem cserélni kellene meg lényegében minden folyadék rajta. Viszont képet nem tudok feltenni, mert túl nagy... úgy hogy azt ha nem bánod átküldeném az email címedre.
Kartertömítésnél is szeret megindulni, annak a cseréje viszont már nem kellemes.
Bizony ám, nálam lassan tócsa van a garázsban (azaz lenne, ha nem lenne alatta hullámpapír), mert azért a pár ezer Ft-os alkatrészért tudtommal kb az egész első futóművet le kell bontani, bölcsővel mindennel.
Viszont ez az egyedüli mód, ahol távozik az olaj a motorból, mert ugye enni azt nem eszi egy M52 kb sohasem :)
Elmentem kb 200 ezer km-t 5hp-18-as váltóval, nekem sose szivárgott. Nyilván olajcserénél lekerül a karter és új tömítéssel rakod össze. Filléres tétel és maga a folyamat is gyorsan megvan. m52 motor azért most már ennyi idősen bárhol folyhat. Kartertömítésnél is szeret megindulni, annak a cseréje viszont már nem kellemes.
I3- at rendes áram díjjal számolom, 37 ft kwh- val. Napelemből nem jut neki. Hiába van 10 mwh évente amit termel a napelem, a kocsi töltésre nem marad.
de azt (is) vedd figyelembe, hogy ott figyel a tetőn a napelemed. Nos, én úgy számolok ( mivel a 90%-os támogatásos, kamatmentes
hitelre szereltettem fel a rendszert), hogy onnantól kezdve, hogy termel a Nap, "ingyen" van az autózás. ( Nem tudom, a Te szaldód mit mutat az
áramszolgáltató felé)
Tudom, ez így nagyon "egyszerű", nyilván nem így van "közgazdaságilag", de olyan kicsi összegekről beszélünk, ami a havi költségvetésben kerekítési hiba.
Köszi szépen a tippet! Ezekben a lifetime olajokban egyébként nem hiszek, nem árt az ha időközönként cserélve van. Mennyire szeret pl szivárogni a tömítés akár váltónál, vagy difinél? Motornál úgy is látszik ha folyik a szelepfedél szerintem. Rohadás ismert. Elektromos gondokról nem tudok igazából, habár, egy közel youngtimer korú autóról van szó, tehát bármi. :-)
A motor és a váltó is kimegy a világból, meg vissza is jön. Nem láncbajos. A lifetime felirat ellenére érdemes a váltóban olajat cserélni. A váltón levő plakett alapján tudod beazonosítani a belevaló olajat a zf honlapján.
200- al adtam el, igazából csak vízpumpát, görgőket, szíjakat cseréltem. Akinek eladtam, ő 275e- rel adta nem rég, semmit nemcserélt, csak a kötelezőket.
pár nap múlva megnézek egy 728i-t. M52B28-as motorkódú - láncot kellene ezen is cserélni vagy ezek még dupla sorosak és bírják? Projekt autónak menne, másodiknak a mostani mögött, tehát nem minden napra, de nem is szobornak, tehát használva lesz -ť terv 2-3 hét futás, 2-3 hét pihenő, de az is lehet hogy kevesebb. Mindenképpen benzinben gondolkodom.
Elméletileg strapabíró motor ahogy én tudom, vagyis amit olvastam róla a melegedést és az esetleges olajfogyasztást kivéve (bár ilyen idősen melyik nem csípi?). Nyilván vannak hibák, melyiknek nincs. Ez az 5HP18 (azt hiszem az van benne, mert tiptronic) sok baja tud lenni, vagy ezek még kimennek a világból a megfelelő törődés mellett? Olajat 60 ezrenként kellene benne cserélni? Futómű gondolom nem egy pofonegyszerű szerkezet. Mennyire szeretnek összerohadni a csavarok, vagy úgy kompletten? Ha nem gyári, akkor melyik minőségi utángyártott mehet bele, mik a tapasztalatok? Pl Meyle, Monroe, Febi? Ugyanúgy vonatkozik a kérdésem a motorra is, bár itt inkább szerelhetőségre gondolok. Gondolom időigényes, de hozzáférhető? Pl gyertya/trafó csere, vízpumpa csere? Első sorban magam szerelném amit tudok rajta, ahogy teszem a mostanival is - nem BMW az igaz. Apropó, mennyire passzol pl az ülés az e39-ből? Tehát ha netán komfort ülést szeretnék betenni, megoldható simán plug and play módszerrel, vagy ezt is programozni kell? Ja igen, az üzemanyag tank ha bibis, azt megbontás nélkül lehet észlelni? Bontott alkatrészek vannak a piacon? Megbízhatót tudtok ajánlani esetleg?
Nekem 20-as M-es kerekek voltak rajta hátul 355-ös gumikkal. 140-160- ig semmit nem éreztem hogy billegne, hangos lenne. Fölötte ritkán használtam, 230-nál nagyon kellett fogni már a kormány, 1x mentem ennyivel.
Egy történetet akarok megosztani, hogy más ne járjon így: egy bizonyos egri illetőségű M. Péter BMW specialista, "tuningmester", versenyautó, rally-autó felkészítő "javította" az autómat. Valójában szinte semmit nem csinált rajta, de majdnem 1 millió Ft-ot kért el. Amiket pl. állított: két ajtókárpit le-föl szerelés 48000Ft (nem elírás). Eleje, lámpák szét-össze: 10000Ft Nem tudom miért volt rá szükség, mert lámpapolírról ugyan volt szó mattulás miatt, de az nem lett megcsinálva.
Tetőn alig látható két pici horpadás javítása: 47000Ft. Ezt kértem, de ha tudom, hogy aranyárban méri, akkor nem kérem. Tetőkárpit le+fölrakása: 22000Ft. Szükségtelen volt, miután azt mondta, hogy mégsem kinyomva, hanem vákuumos módszerrel történt a javítása a tetőn lévő két kis horpadásnak
Hogy csak néhány dolgot említsek. Mindemellett volt egy csomó munka amit nem is kértem, hogy csináljon meg, és mellesleg meg se csinálta csak azt állította, persze én utána senki sem javasolta, hogy bírósághoz forduljak a hosszadalmas, bonyolult, nehezen bizonyítható, költséges (amit utólag kap vissza az ember, de a nehéz bizonyíthatóság miatt még kétséges kimenetelű is) procedúra miatt. Arról nem is beszélve, hogy megkértem, hogy hozzon be Ausztriából, vagy Németországból nekem BMW-t, de hozott egy magyar rendszámos, állítása szerint Bécsi autót, mert magyar a tulaj, de ott dolgozik. Furcsálltam már azt is, hogy milyen hamar hazaért vele, de nyilván megbíztam benne. Kiderült, hogy Pestről hozta, utána ennek a javításáról szól a hozzászólásom eleje... Tudnék mesélni bőven, de csak annyit tudok mesélni, hogy vigyázzon mindenki a pénztárcájára, nekem ez egy milliómba került. Szóval ne bízzatok így meg senkiben, mint én tettem, nekem ajánlották az illetőt, aztán kiderült, hogy aki ajánlotta az sem ismerte :/
Nekem - a pillanatnyi élethelyzetemben - éppen kiváló a 24 kWh-s Leaf, de akármikor adódhat úgy, hogy egy 1,6 dízelbe kell átüljek.
( Bár egy GL 450 CDI-be jobb lenne, de olyan élethelyztetbe kerülésem igen valószínűtlen)
:-))))
Komolyra fordítva: nem feltétlen vagyok róla meggyőződve, hogy jó az irány.
Mindenki errefelé megy, de csak azért nem eszünk tehénszart, mert ezermilliárd légy nem tévedhet - szóval ( amellett, hogy használom jól meghatározható körülmények között) várjuk ki a végét - ha megérjük egyáltalán.
Annak idején mikor bejöttek ezek a N-es motorok még a szervizekben sem vették komolyan, hogy itt bizonyos intervallum után újra kell rakni a motort. Az is biztos, hogy a hőterhelés nagyobb ellenségük ezeknek mint a Km futás. Ez már rengetegszer bizonyított. Pár évenként újra össze kell rakni őket, mindenhova új tömítés, új vezérlés, ez ilyen ráköltős motor, mármint bármelyik N-es széria. Így tervezték, csak nem árulták el a fogyasztónak, aki meg gondolta, hogy ez már csak jobb lehet. Hát nem, belekerült ez is mint mindegyik márka a hajtsunk a szervizköltségekre, ha menni akar akkor fizet a tulaj. :)
egy 2001-es V70 Volvóhoz, 5-ös manuál, a 2.5 TDi Audi motoros. A motor az, aminek sose lesz baja.
Ez a rohadék marketing ( vegyél újat, jobbat, szebbet 100k km-enként, és kell is, hogy vegyél, mert csak olyat gyártunk, ami ennyit bír ki), ez a rohadék környezetvédelem ( jajj szegény bébifókák, meg tarajosfarkú zöldamőbák, amiket pont a szgk kibocsátás visszafogása fog megmenteni, nem a tengerhajózás, a szénerőművek, stb, stb, stb kibocsátásának a visszafogása), ez a rohadék kényelem ( már mindenki autóba ül, mert a kamerák, az automatizáció, meg a hárombetűs buziságok "megoldják" helyette az utat, aztán az első másfél sávos körforgalomban les, mint pocok a lisztben), szóval rohadt rossz irányba vitte el a gépjárművek gyártását az elmúlt 20-25 év...
Mindegy, senkit nem érdekelnek a hozzám hasonló vén kecsegék sirámai..
Az a baj, hogy ez a vezetőív elhasználódás nincs futásteljesítményhez kötve. Nincs az, mint korábban, hogy pl. 60e km után kötelező szíjcsere.
Ez a morzsálódó vezetőív egészen biztosan ismert hiba volt a BMW-nél már azelőtt, hogy széria gyártásba ment volna ez a motor. Rengeteg élettartam tesztet futtatnak padon.
És mégse került be egy kötelező vezérléscsere mondjuk 150e km-nél, amikor talán még nem indult el a motor totális halálát okozó láncreakció.
Ezért mondom én, hogy a BMW egy nagy rakás szarrá vált, és iszonyatos pénzeket hagynak náluk az emberek alkatrészre, szervizre, márkaszeretetből, amit én mostanra egyáltalán nem értek meg vagy érzek át, sőt.
Nem, csak mindenből gyárit, ez azért tudja felfelé szorozni az árat. :) Olyan köteg gyári alkatrész számla van, hogy én is kiakadtam mikor a feleségem mutogatta, hogy ez mind ezé?! :O :D Mindenből gyári, viszont így nem enged pl a szelepfedél tömítés két hónap múlva, hosszú távon megtérül a gyári. Visszatérve az N-es motorkódos 45i-hez, ott még jobban érvényesül a gyári alkatrész előnye. Oda a Nikasilhoz írnék még egy szösszenetet. Legtöbb kopását az okozza, hogy a némileg megnyúlt lánc a feszítő aljáról letöri a műanyag ívet amin futna a lánc, ehhez nyilván az évek során kapott hőterhelés is hozzájárul. A feszítő még nem teljesen műanyagból van így a lánc darálja az öntvényt a letört műanyag darabka helyén bizonyos fordulatokon, későbbi N-es motoroknál teli műanyag a feszítő. Ez a fémpor ami szabad szemmel is igen jól kivehető az olajban, ez szépen megpucolja mondjuk épp a henger falát. :) Ezt én nem az autó hibájának róvom fel, hanem a felhasználónak. Nyilván egy régi vágású 30d stabilabb, de 2006-2007-től már azok sem egészen azok. Megint jöhet az,hogy régen minden jobb volt. :D (Egyébként mikor nekünk meglett a faceliftesített 45i, én is azt mondtam az asszonykámnak akinek ez annyira kellett, ha megáll ott fog megr..., de ez már elég régen volt, meg belekerült 50-60 ezer körül. Ha most menne tönkre szívesen fordítanék rá, mert megérdemli, én így ítélem meg. )
:D :D Vicc... :D De hát akkor a 30d is egy rakás s..., arra is annyit költesz amennyit akarsz. :D
Nem kell 5-8 ezrenként, de 10-nél ajánlatos lenne nem? Te 30-anként cseréled ahogy ezt megadták, ha nem akkor miért nem, talán vigyázni szeretnél rá?
Nos ne BMW-s példát vegyünk hanem általánost. Valamikor volt a totalcaron egy kérdés feltétele amit meg is válaszolt az autodoki. A kérdés úgy alakult, hogy az emberkének talán itthon is meg amcsiban is azonos priusa volt. Az olajcsere periódus volt a lényeg, hogy itthon 25 alatt rá sem néznek amcsiban meg 8000 km-nek megfelelő volt benne és már sürgette a cserére a szerviz, mert ott lehet nem csak 3 évig kell megmaradnia? :) Biztos meglehet találni, keresd majd meg. Érdekes egyébként, hogy pár megfordult már ebből a "hírhedt szar" motorból, de eddig egynek kopott le okkal a fala. Na, az akkor kap egy hüvelyt na mi lessz akkor? 478.000Km- volt az órájában mikor be lett gázosítva.... Közben olvasom még itt Sándor lévén, hogy a bontott motor nem kell senkinek, pedig számtalan rétinéger pusztítja lefele ezeket. Na, én azért számon tartom, hogy van egy jó motor ha szükség lenne rá. :) Szerintem egyszerűen csak üzemórás motorok ezek tervezett karbantartással amit előszeretettel elmulasztanak. Pár évenként ki, összes tömítést cserélni, meg amiket kell, trafókat hiába nem rossz éppen.
Szerintem azért, mert "köztudott", hogy mind szar, és senki nem akar érte pénzt adni.
Továbbá annyira lecsúszott autó már egy 20 éves facelift előtti 745i, hogy aki ilyet akar, és van pénze, felújítja, akinek meg nincs pénze, az önti bele tovább az olajat.
A faceliftes E65 V8 motorja jobban sikerült már? Mert azok az autók legalább szépek.
Köztudottan nem acélos motor? Miket nem tudnak az egyéb szakmákban dolgozók,! :D :D Szerintem márkától, típustól függetlenül az olajcsere periódus tesz tönkre mindent. Nekem pl. 8.000Km volt eddig a leghosszabb intervallum, de meg lehet kamerázni a hengert. Na meg a nem foglalkozunk vele ha a benzin csak mossa a hengert. :) Egyébként meg Meglehet hüvelyezni, aztán M60 dugókat bele. :) Nem kell kidobni mindent egyből. :)
Miért baj az, ha valaki normálisan megcsináltatja az autóját, nem pedig eldobja ha már költeni kell rá? Soha nem értettem ezt. Amúgy nem családi örökség, meg semmi hasonló. Megtetszett--->megvettem. ennyi és nem több
még annyi, hogy én koppra felújíttattam az önindítót, generátort, kapott vadi új klímakompresszort, klímahűtőt, meg a váltó és motor olajhűtője is vadi új. Most a napokban ki lett cserélve az utastér ventillátor, meg levetettem a váltó szeleptömbjét, az is fel lesz újítva, szelepek vadi újra cserélve. Persze új olaj +szűrő a váltóba. Ja, a váltóban a wandler is fel lett újítva.
Amúgy jelenleg vételár (1,8M) +3,5M körül járok. Futómű is kompletten cserélve/javítva elöl-hátul, minden ki lett benne cserélve. Összes lengőkar, szilent, stb. Fékek is vadi ujak elöl-hátul, szintén minden cserélve.
Hibátlanok. Direkt megmérettem gépműhelyben. Tökéletesen simák, nincsenek kivállasodva, kioválosodva. Szinte hihetetlen, pedig tényleg így van. Máskülönben eleve össze se rakatom.
Érdekes, hogy ennyi pénzt elversz rá, erre a Km szerint megadott 160.000 futású szondákat nem cseréled elsőre, pedig lazán két literrel kevesebb lehet a fogyasztás újakkal, ha semmi mást nem cserélsz csak kap új szondákat és a régiek is hibakód mentesek voltak. :)
Ezek már megvoltak. Igazából a motor kompletten fel lett újítva, MINDEN ki lett cserélve. A motortérben gyakorlitalag minden vadi új. A motorblokk is teljesen szét lett szedve, új csapágyak, ú gyűrűk, hengerfejek kompletten felújítva, vezérlés kompletten cserélve, vízpumpák, termosztátok szintén újak, tankszellőztető is új, szelepfedelek is vadi újak. Nyilván az összes létező tömítés, szimmering, vízcső is cserélve.
Most kicseréltetem az összes lambdaszondát, aztán meglátjuk.
Néha alapjárat és 1000 közt (de csak itt!) elkezd dadogni a motor, néha majdnem le is fullad, de az utolsó pillanatban "feléled". Okozhatja a két fenti hiba?
Hát eléggé lomha! Meg nagy gázadásra inkább megtorpan minthogy megindulna.
A másik kérdésem hogy miért van az hogy ha bekapcsolom a rádiót akkor az egész képernyő (nem tudom hogy hívják.) lefagy és semmire sem reagál. Csak ha leállítom és várok vele majd elindítom úgy hogy levan húzva a rádió. Amíg nincs rádió addig minden rendben. Plusz jobb oldalt a kijelzőn annyit ír ki hogy limit.
Ez nem rossz, hanem katasztrófális! Ha nem látszódna a fejléc mondhatnánk, hogy rossz autóra lett elindítva a gép, de ez bizony 30d. Kiszedni mindet...
Köszönöm bala! Jó hír, hogy van kíméletes megoldás!
De jön a baj csőstül ebben a ronda időben. Nem világít a bal oldali xenon. Bekapcsol rendben, 3-5mp múlva eléri a teljes fényerőt aztán villant egyet és elalszik. Jól gondolom, hogy ez inkább trafó probléma, mint izzó?
Sziasztok.E65 745i.Valaki találkozott már olyannal,hogy akku lemerült majd csere,azóta az alapjárat fel le ugrál, és gázadásra szinte semmit sem reagál.Hidegen melegen egyaránt.Köszönöm a segítséget.
A biztatás hatására nekiültem és az elmúlt bő órában böngészve találtam hasznos linkeket az F01 magasságállításával összefüggésben, melyekben azt írják, hogy a diagnosztikai rendszerben szervizfunkció érhető el: Alváz és felfüggesztés> Elektronikus menetmagasság-szabályozás> Menetmagasság-állítás. Ezeket találtam:
E46 M57N és E60 M57N2 esetében remekül működik az INPA installációm (alig néhány hetem ment rá..). Viszont F01 N57N-ből semmit nem lát, feltételezem megfelelő interfész kellene. Nincs véletlenül erre beszerzési tipp?
az alltalaban mindig nagyobb, leven terhelesnel is ki kell tudjon fordulni a kereknek elol, hatul viszont nem, ott ha berugozik a sarvedoiv ala, akkor sincs baj. ettol fuggetlenul lentebb a hatulja barmilyen okbol.
anno a TIS ben meg volt adva a felni alja es a sarvedoiv tavolsaga, meg kellene nezni esetleg.
Nincs itt véletlenül valaki, aki meg tudná írni, hogy F01 '2014 honnan tudja, hogy mennyire kell felfújnia a hátsó légrugókat, mikor van az autó vízszintesen?
Elöl magasabban áll az autó, mint hátul, nagyobb elől a kerék teteje és a sárvédőív közti távolság, mint hátul.
9307E0 Gyűrűantenna a motor indításához:adathiba vagy antennahiba.
Ezt egy parkolóban produkálta.Előzményként annyi,hogy ki tudtam nyitni a távvezérlővel az autót,utána már csak az üzenet: Nincs távvezérlő,érintsem a kormányoszlophoz. Ez sok próbára sem oldotta meg. Kicseréltem az elemet is. Az ajtókat kedve szerint nyitotta,zárta. A sokadik kormányhoz érintésre beindult. Itthon ki akartam próbálni a másik távval,de még azért kíváncsi voltam a hibásnak vélt távvezérlővel. "Természetesen" minden jó azzal is..Ha valakinek van ebben tapasztalata,kérem,segítsen.
Ugyanúgy keni tovább az olaj. Leállítja a benzin befecskendezést azokban a hengerekben, nincs probléma.
Itt viszont a hiányzó szikra dacára működik tovább a benzin befecskendezés, ami szépen dől le a hengerfal mentén az olajteknőbe, lemossa a hengerfalról az olajat, kopik a henger mint állat, és egyre több benzin lesz a motorolajban, amitől romlik a kenőképesség...
Ha legalább tudná, melyik henger trafója rossz (járó motornál kábelek egyenkénti lehuzigálásával ez megállapítható), akkor annak a hengernek a befecskendező szelepéről le kéne húzni a csatit, hogy ne legyen ott elégetlen benzin. Mit gondoltok?
Léteznek autók, ahol az elektronika leállít pár hengert azért, hogy ökomenikusabb legyen a fogyasztás (hogy azokat miként keni?...) Csak nem átállt erre? (Na jó rossz vicc...)
Ez így csak egyéni vélemény, én is gondoltam régebben ilyesmire, hogy a felsoroltakkal milyen nehéz lesz, de egyáltalán nem. Az állapot számít, másnak pont a plüss vagy a zöld, vagy a kék jön be.
Nem akarok folyton fanyalogni, de halszalkas szövet belsős E38 szerintem örök darab, rettenetesen nehéz eladni. Ennél még egy zöld vagy kék bőr belsős is piackepesebb, pedig olyat se vennék soha.
Hát ez az! :-)) Nem vagyok autószerelő mester saját műhellyel, rengeteg szabadidővel, családi élet nélkül:-) De kétségtelenül nagyon szép állat a zsiráf, csak otthonra nem vennék megint.
Én szerettem a 40d-t (igaz, akkor 5 éves volt, és valószínűleg tényleg csak 210e volt benne), de ma csak akkor vágnék bele, ha ebben jártas profi autószerelő lennék saját műhellyel, rengeteg szabadidővel, családi élet nélkül. Persze attól függ, mire kell. Találkozóra járós hobbi autónak? Az lehet belőle. Napi használatra? Haaaaaat, nem vak, csak bátor.
A kiszemelt peldany szerintem törve volt hátul (elüt a csomagtér fedél fényezése egy árnyalattal, plusz fel van kendődve a keder a fedél aljára. A szinkombo sem túl piacképes, de ha ez jön be, akkor ízlések és pofonok. A vezető ülést elnézve ebben bő egy évtizeddel ezelőtt lehetett ennyi a km.
Követem egy ideje a topic-ot és próbáltam visszaolvasni a 40d specifikus tartalmakat. Valóban többször elhangzott, hogy még egy jól karbantartott példányt is mennyire sokba kerül fenntartani, de hogy ez a sok pénz mire ment el, arról nem nagyon találtam részleteket.
Ha esetleg valaki tapasztalatból tudna írni erről egy picit bővebben, azt megköszönném.
Azt tudom, hogy a 30d egy elég stabil konstrukció, E46-ban volt is ilyenem. Kíváncsi vagyok, hogy a 40d-vel mennyivel nagyobb szívás együtt élni...
97-ben már biztos nem szereltek m60-at. Egyébként meg a felső burkolat rögzítése régebben csavaros volt kis műanyag takarókkal a tetejükön, m62-nél meg rugós-nyomogatós.
A képen is ilyen van.
Amúgy ezzel én is szívtam, mert az én burkolatom el volt törve és miután szereztem hozzá másikat, jöttem rá, hogy nem passzol...