Keresés

Részletes keresés

D. NAGY Creative Commons License 1,5 órája 0 0 247384

D.Zoli! Mekkora az átmérője a bandázsolt vezetéknek, olyan kellene ami nem az töltésé. Sikerült vennem, de szerintem ez egy számmal vékonyabb, mindenesetre örülök, hogy egyáltalán van. 

 

D. NAGY Creative Commons License 2 órája 0 0 247383

Egy profi játékgyűjtő és szakértő fotója. 

"MRG relikviák bemutatásra . A gyár és a termékei : Autógumik és játékautók ."

 

D. NAGY Creative Commons License 5 órája 0 0 247382

Egyébként marha nagy élmény egy ilyen börze, nem hasonlítható a hazai rendezvényekhez, aki teheti látogasson el egyszer rá. 

D. NAGY Creative Commons License 6 órája 0 0 247381

Meg kellett néznek, hogy nem-e valami autós oldalt olvasok vissza :) de nagyon helyes, hogy ezekről is szó van, itt elfér ez is bőven. 

Ennek szellemében autós képekkel kezdem a beszámolót, mivel semmilyen műszaki tudást nem tudok mellé rakni, ezt rátok bízom. 

 

petrol pet Creative Commons License 8 órája 0 0 247380

Szomorú hír 😞 

Szerintem ezeket a meséket és más munkáit is mindenki szerette, szereti, azokon keresztül örökre egy legenda marad ő is.

Előzmény: D. NAGY (247378)
A210 820 08 21 Creative Commons License 12 órája 0 1 247379

Már a most emlegetett rajzfilmjei előtt sok évvel is ismert és kedvelt volt, a Ludas Matyi egyik állandó karikatúristájaként.

Előzmény: D. NAGY (247378)
D. NAGY Creative Commons License 21 órája 0 3 247378

Igazi nagy alkotó volt. 

 

D. NAGY Creative Commons License 23 órája 0 0 247377

Én leszedtem végül a sisakról, mert belül legalább annyira mázgás volt már mint kívül.

Előzmény: D. NAGY (247376)
D. NAGY Creative Commons License 23 órája 0 0 247376

Ma szopókáztam vele pont én is. 

Előzmény: CsA (247369)
D. NAGY Creative Commons License 23 órája 0 0 247375

Sikeresen hazaértem Imolából, hoztam egy adag fotót, legyetek ti is részesei miket láttam. Holnap elkezdem feltöltögetni.

357 Dömötör Creative Commons License 2 napja 0 0 247374

MC67 cross Pannónia

Előzmény: petrol pet (247372)
357 Dömötör Creative Commons License 2 napja -2 0 247373

Ilyen mély tudás előtt meghajlok!  :D)
Megadom magamat.
Egy viszont biztos, a Zsiguli nem Fiat!  Már eleve a motorja nem az, egészen más.

Sose volt Zsigulim (hálistennek) ezért nem is vitatkozom a szakértőkkel.

(Egyszer vezettem Zsigulit Szentes Cegléd oda vissza távon, egyszer pedig nagy Polskit Budapest- Pécs oda vissza távon. A Polski egy élmény volt, a Zsiguli nem annyira, mert a kormányával birkózni kellett. Nem tetszett.)

Előzmény: CsA (247367)
petrol pet Creative Commons License 2 napja 0 0 247372

Mi van a képen?

abes Creative Commons License 3 napja 0 0 247371

Erősen rászáradt szennyeződésnél:
Famentes papírtörlőt teszek a felületre és átáztatom sima ablakmosó folyadékkal. Pár perc alatt a szennyeződések fellazulnak és óvatosan a nagyját letörlöm.
A többi maradékot csak erre használt mikroszálas törlőkendő és ablakmosó megfelelő kombinálásával tisztává varázsolom.

Vízlepergető csodaszereket elengedtem, mert csak nagy sebességnél működnek. Alacsony tempónál a kiülő vízcseppek kifejezetten zavaróak.

Autón is csak az oldalsó és a hátsó ablakon használom.

Előzmény: CsA (247369)
cbx Creative Commons License 3 napja 0 0 247370

14 évig.A Zastava 1955-ben már gyártotta ahogy mi mondjuk,a Fítyót.

Előzmény: A210 820 08 21 (247366)
CsA Creative Commons License 3 napja 0 0 247369

Csak hogy legyen motoros jellegű téma is...

Ki hogyan tisztítja a bukósisakon és a motoron a plexit, hogy ne karmolódjon?

CsA Creative Commons License 3 napja 0 0 247368

Igen. Ennyire már nem akartam belemenni, mert elfáradt az ujjam...

 

Előzmény: A210 820 08 21 (247366)
CsA Creative Commons License 3 napja 0 0 247367

A továbbfejlesztés meg max. egy gyenge facelift volt, műanyag lökhárítók és nagyobb és rondább hátsó lámpák.

Az elavult kifejezés talán a Fiat 125 esetében, de ott is csak részben igaz, mert szinte egyszerre került gyártásba a Fiat 125 és a Poski Fiat 125p, de a licenccel nem kapták meg a modern DOHC motort és a 4 vagy 5 sebességes padlóváltót, hanem a korábbi típus, a Fiat 1300/1500 OHV motorját, kormányváltóját, lázmérős műszerfalát és talán futóművét kapta meg, ami viszont a szocialista autóknál a hatvanas évek fordulóján még messze nem számított elavultnak. Persze 1991-ben, a gyártás leállításakor Olaszországban a Regata is kifutott, már a Temprát gyártották, ami hasonló méretű autó volt...

 

Előzmény: 357 Dömötör (247364)
A210 820 08 21 Creative Commons License 3 napja 0 0 247366

A 600-ast is gyártotta a Fiat talán 69-ig, legalább öt évig párhuzamosan futottak a kis 750-es Zasztival.

Előzmény: CsA (247365)
CsA Creative Commons License 3 napja 0 0 247365

Pont a Zastava 101 és a Polski Fiat 126p esetében ez nem így volt...

Inkább az az állítás igaz, hogy a licencelt modelleket 15-20 évvel tovább gyártották az olasz gyártás leállítása után.

A Fiat 128 1969-ben került gyártásba, a Zastava 101 pedig már 1971-ben. A Fiat 128 még 1985-ig gyártásban maradt, a Zastava 2010-ig, tehát 25 évvel tovább...

A Fiat 126 1972-ben került gyártásba, a Polski Fiat 126p pedig 1973-ban. Sógorom első autója egy 1974-es Kispolski volt, tehát 1 év után már exportra is jutott. Bár 1980-ban az olasz gyártás leállít, a Fiat 1993-ig árulta a lengyel összeszerelésű 126-ost a saját hálózatában, csak a Cinquecento érkezésével törölték a választékból. Lengyelországban 2000-ig gyártásban maradt. A BIS változatot 1987-től csak néhány évig gyártották, zömében nyugat-európai piacra (nálunk hivatalosan nem forgalmazták, pedig mi voltunk a 126-os egyik - ha nem a legnagyobb - exportpiaca), simán Fiat emblémával árulták, csak hátul volt egy miniatűr felirat, hogy Made by FSM...

Még az 1966-tól bevezetett Fiat 124 is gyártásban volt 1970-ben (1974-ig), amikor a VAZ-2101 (Zsiguli 1200) gyártása beindult 1970-ben. Nővérem keresztszülei kapták az egyik első átadott autók egyikét 1971-ben Debrecenben. Idézet a Közlekedési Múzeum-tól: "A Zsigulik, vagy exportra szánt néven a Ladák sorozatgyártása 1970 augusztusában indult meg. Magyarországon az első Zsigulikat 1971. június 14-én adták át: Debrecenben dr. Zsadányi Ottóné kapta meg az IH-12-26-os rendszámú autó kulcsait, Budapesten dr. Kurcz Árpád állatorvos vehette át az első Zsigulit IH-54-01 rendszámmal." A nővérem keresztszüleié az IH-14-08 volt. Érdekesség, hogy 1982-ben cserélték le egy LADA 1300S-re, az meg az első kockák egyike volt, KD-00-02 rendszámmal... 😁 Bár a kereklámpás 1200-ast csak 1988-ig gyártották, a kocka klónok egészen 2012-ig készültek...

Egyébként a Seat 124 is 1968-tól gyártásba került, a Tofas Murat 124 1971-ben...

Előzmény: 357 Dömötör (247364)
357 Dömötör Creative Commons License 3 napja -1 0 247364

Azért elavult, mert miután eladták, a Fiat már a továbbfejlesztett vagy teljesen új tipusokat gyártottak. Nem futott egy időben azonos konstrukció itt is ott is.

Előzmény: A210 820 08 21 (247363)
A210 820 08 21 Creative Commons License 4 napja 0 0 247363

Az elavult szó nem állja meg a helyét, egy-kétéves típusok licenszeit adták el az olaszok, az más kérdés, hogy utána ezeket ki mennyi ideig gyártotta.

Előzmény: 357 Dömötör (247361)
cbx Creative Commons License 4 napja 0 0 247362

Nem jól fejeztem ki magam,nem koppintás.Hiába no,elfajzott magyar vagyok :)

Előzmény: A210 820 08 21 (247360)
357 Dömötör Creative Commons License 4 napja -1 0 247361

Se a szovjetek se a jugók nem koppintottak a Fiatról, hanem a Fiat jó pénzért illetve ócsó vaslemezér' eladta a gyártási licenszet az elavult tipusairól....   :D)

 

Előzmény: cbx (247359)
A210 820 08 21 Creative Commons License 4 napja 0 0 247360

Nem koppintottak, a Fiat eladta nekik a gyártás jogát. Találtam egy egész jó cikket a gyártott típusokról.

Zászlóvivő – 60 éves a Zastava Automobili – Autó-Motor

Előzmény: cbx (247359)
cbx Creative Commons License 4 napja 0 0 247359

Valószínű.Szinte minden Fiat koppintás volt a Zastavánál.A 101-es a Fiat 1100 koppintása,a Zaszti 1300-as is,Fítyó is.Ez a kombi is.Saját fejlesztés tudomásom szerint a Yugo 45,55,65 volt,persze a motor olasz másolatával.Az utolsó sikeres fejlesztés a Florida volt,akkor modern autónak számított.Abban már hazai motor volt.Nem sokat gyártottak belőle,mivel kitört a háború 91-ben.

Előzmény: A210 820 08 21 (247358)
A210 820 08 21 Creative Commons License 4 napja 0 0 247358

A Fiat 850 Familiare licensze lehet, az eredeti bár ritkán, nálunk is előfordult, itt például egy bérautó képe látható: Fortepan 165169

Előzmény: petrol pet (247355)
cbx Creative Commons License 4 napja 0 0 247357

Neked,meg nekem is,nem volna jó.Simogatnánk a plafont a koponyával :)

Előzmény: petrol pet (247355)
cbx Creative Commons License 4 napja 0 0 247356

Zastava AK 850 a becsületes neve :)

Előzmény: petrol pet (247355)
petrol pet Creative Commons License 4 napja 0 0 247355

Micsoda számunkra ismeretlen géppark volt odaát... sose hallottam róla.

Előzmény: cbx (247354)
cbx Creative Commons License 5 napja 0 1 247354

Létezett ilyen is.Báttyámnak volt.Praktikus kis kombi,Fítyó motor tekerte,850 köbcentis.Ritkább volt mint a Yugo 65-ös.

Előzmény: CsA (247349)
petrol pet Creative Commons License 5 napja 0 0 247353

Újszász.

Előzmény: star61 (247351)
357 Dömötör Creative Commons License 5 napja 0 0 247352

Face / Danuvia kedvelők

 

András Kis
 " ˇ
Veterán autós-motoros találkozót és börzét tartunk.Dunaújváros INTERSPÁR parkoló bal fele.Időpont : 2025. szeptember 21.-én, 6:00-tól 14:00- igInfó : Rácz lászló 06 305379402"

A Rácz Laci se mai gyerek!   :D)

star61 Creative Commons License 5 napja 0 0 247351

Az mindegy, a településre lettem volna kíváncsi...

Előzmény: petrol pet (247331)
cbx Creative Commons License 5 napja 0 0 247350

Volt hatvanas Yugo is.Én láttam mindhármat.A 65-ös volt a legerősebb,65 lovas.A 45-ös Fítyó motorral volt ellátva,csak egy kicsit nagyobb köbcentivel.A hatvanas,hatvanötösben 101-es motor volt,ja meg az 55-ben is.65-ös nagyon kevés volt,miért,nem tudom.Kétajtós Mediteránból sem volt sok.A nyolcvanas évek legelején abbahagyták a gyártását.

Előzmény: CsA (247349)
CsA Creative Commons License 5 napja 0 0 247349

Valóban. Nálunk a Yugo 65 vagy a Skala 65 olyan volt, mint a mesében a Kacor király - "soha hírét nem hallottam"...😁😁

Jó, tudtam, hogy létezik, de még egyet se láttam élőben.

Ahogy három ajtós Mediterant se...

 

Előzmény: cbx (247347)
CsA Creative Commons License 5 napja 0 0 247348

Bocsánat, a harci járműre fókuszáltam... 😊😊

Mentségemre szóljon, hogy Golfból is volt jugoszláv összeszerelés, szóval az is lehetett honi termék... 😁

Előzmény: A210 820 08 21 (247346)
cbx Creative Commons License 5 napja 0 0 247347

Lehet 55-ös is,akár 65-ös is,de a lényeg hogy tényleg Yugo.A tank is Jugoszláv.

Előzmény: A210 820 08 21 (247346)
A210 820 08 21 Creative Commons License 5 napja 0 0 247346

Bocsánat, csak a rend kedvéért, az honi termék, egy Yugo 45.

Előzmény: CsA (247345)
CsA Creative Commons License 5 napja 0 0 247345

Jó kis moci! 😁 Szegény Golf...

Előzmény: D. NAGY (247339)
CsA Creative Commons License 5 napja 0 0 247344

Ja, ezt én is láttam, hihetetlen, hogy így megmaradt...

Előzmény: petrol pet (247343)
petrol pet Creative Commons License 6 napja 0 0 247343

Valakinek ha igénye van rá, lehet licitálni a Facebookon egy szép Mátra alkatrészkatalógusra. Kíváncsi leszek a záróárra. Nemrég hirdették meg, de nem lesz olcsó...

357 Dömötör Creative Commons License 6 napja 0 1 247342

Jééé! Egy Danuvia!

D. NAGY Creative Commons License 6 napja 0 0 247341

D. NAGY Creative Commons License 6 napja 0 0 247340

D. NAGY Creative Commons License 6 napja 0 0 247339

Csak találtam még egy motorkerékpárt. 

 

D. NAGY Creative Commons License 6 napja 0 0 247338

Szép példája milyen emberien ki vannak találva a harckocsik, az a sok hely.... A bábu karján ez nagyon jól látható. 

 

D. NAGY Creative Commons License 6 napja 0 0 247337

Makett.

Ez meg nem :)

 

Kurva vasgyűjtők mindenhova bejutnak. 

 

És még egy makett, mekkora lehet az igazi, a hegy nagy részének a belsejében van minden ami kell, micsoda energia volt ezt megépíteni.

 

D. NAGY Creative Commons License 6 napja 0 0 247336

Holnap én megint ellógok csöveskedni, míg nem leszek semmi pánik :)

cbx Creative Commons License 6 napja 0 0 247335

Előzmény: D. NAGY (247334)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!