Információk és hírek a traffipaxok ellen bevethető eszközökről. A sebességmérés üldözöttjeinek topikja: károsultak és előrelátók, detektorhasználók és forgalmazók - de természetesen a Sasszembrigád tagjainak hozzászólásait is várjuk az utca 'másik' oldaláról!
Szia! Próbáltam belőni a helyet, de a térkép szerint nem keresztezi egymást a két út. Az emil címed érvénytelen, sajnos privátban nem tudtam írni. Szívesen megnézem neked ténylegesen milyen mérőpontról van szó.
Sziasztok. Erdekelne, Szerbiaban es Boszniaban tudja-e valaki, mennyire bajos ha lezerblokkolo van szerelve az autora? Rejtett, szamtablakeretbe van rejtve a ket L.I. fej, nem hasznalnam egyaltalan arrafele de szeretnem rudni ha vadasznak-e ra vagy sem (mint pl ahogy Ausztriaban teszik). Ha bajos, megyek, kiszereltetem inkabb minthogy bajom essen. Koszi elore is az esetleges valaszokat
A Bokor utca és a Szentendrei út kereszteződésénél van egy Véda-szerű kamerás oszlop, de nem vagyok benne biztos, hogy ez ténylegesen sebességmérésre szolgál.
Az alábbiakat tapasztaltam:
Csak a szemből érkező forgalmat figyeli, nincs lefelé néző egysége, mint a klasszikus Véda kamerákon.
Az autómban lézerblokkoló (Interceptor) van, és a Szentendrei úton azokat a dobozokat, amelyek ténylegesen működnek, szépen jelzi is.
Ez a kamera egyáltalán nem vált ki semmilyen jelzést.
Hasonlót láttam a Lágymányosi híd budai hídfőjénél is, ott ki van téve traffipaxra utaló tábla, de ott sem jelez semmit.
Kérdés:
Ez a Bokor utcai kamera valóban sebességet mér, vagy csak forgalomfigyelő eszköz?
Ha mér, milyen elven működik, hogy a lézerblokkoló nem reagál rá?
Külföldön több országban (pl Ausztriában és Németországban) is olyan a lézeres sebességmérő, hogy kijelzi a rendőrnek a műszer, ha próbálod blokkolni a mérést. Ebből kifolyólag ezeken a helyeken tök mindegy, hogy rejtett-e a szenzor, vagy sem. Ezekben az országokban nem lehet mást tenni, ki kell kapcsolni a rendszert.
A perspex lapok az anyagösszetételük miatt sötétek, ezeken minimálisan lehet változtatni, de pl pirosat biztos nem lehet gyártatni. Léteznek fóliák, amik átengedik a fényt oda-vissza, de valamelyest rontani fogják mind az érzékelést, mind a visszalövést, ugyanúgy mint a perspex lap. Hallottam már olyanról, hogy le lett fóliázva a perspex lap és működik hibátlanul azóta is a tulajnak.
Üdv mindenkinek, lenne pár,, vagyis inkább sok kérdésem a témával kapcsolatban, sajnos a kereső eléggé eltévedt igy nem talaáltam használható infókat :-(
A takarásra használt "perspex lapok" csak egy színben / árnyalatban elérhetők ? Ami persze tökéletes, ha fekete szinű autója van az embernek de mi a helyzet mondjuk egy LZ7W vagy LY7W ezüst fényezésnél ? Elől még valamennyire megoldható a grillnél talán lehetne takarni de hátul ha nincs csak egy színben akkor az felejtős sajnos.
Következő kérdéseim pedig egy olyan blokkolóról lennének amiről sajnos 0,000 infót nem találtam otthon, pedig hetente kétszer szembesülök vele hogy mennyien melózunk külföldön, és ugye tudjuk hogy a szomszédos országokban pl AT mennyire komolyan kivégzik az ilyen technikákért a sorstársakat.
A kütyü "Stinger DSI, Card Vagy VIP / View" névre halgat és a többi piacon lévő blokkolóktól igen komolyan eltér a fejek terén, az első szembetünő külömbség az az hogy a küldő és vevő fejek nem egy egységet alkotnak hanem két külön álló alkatrészből vannak. A következő és legnagyobb külömbség pedig a méretük, a többi piacon lévő kütyü ezekhez képest elég nagy bumfordi fejekkel van megáldva viszont ezek a fejek kör alakúak a vevő 2,7mm míg az adó 3,2mm átmérőjű ami az elrejtés szempontjából szerintem nem egy utolsó szempont. Sajnos csak a legújjabb fejek sikerültek ennyire kicsire a régebbi fejek 17X17mm négyzet alakúak és természetesen fekete szinben pompáznak (ezért kérdeztem az elején hogy esetleg létezik -e "perspex lap" más szinekben is) mert míg a régi fejek egész baráti árban vannak addig ezek a kis méretű jól elrejthető fejek csak nagyon horror áron elérhetőek. Képeket sajnos nem sikerült feltölteni és lassan el kellene kicsit dőlni mert holnap egy ezres áll előttem km-ben haza vasárnap meg vissza :-(
Előre is köszönöm a segitséget infókat és további szép estét
Amennyiben lapos vezetékesek a fejek akkor elvágod a vezetéket a fej mögött 10/15 cm távon és krimpelsz csatlakozókat a vezetékekre. Közéjük toldó kell.
Ha kerek vezetékesek a fejek akkor eleve van bontási lehetőség.
PL: Perspexes rendszám keretbe rakod a fejeket elől hátul úgy hogy bontható legyen és ha mész a sógorokhoz akkor előtte leszeded a fejeket és a rendszámkeretet kicseréled hagyományosra....
Egyébként az új blokkolók fejei sem csoda méretűek talán a LASERTRACK FLARE ami érdekes lehet de én inkább semmilyen blokkolót sem hagynák a kocsiba ha az osztrákokról van szó. Pár éve 4000 Euro volt a helyszíni büntetés ha találtak blokkolót a kocsiba még ha inaktív is volt!!
Köszi, szerintem is ki fogom szedetni, aztán meglátom mit csináljak vele. Az utóbbi időben engem sokszor nem próbáltak meg mérni. Az új viszont úgy megy, mint a mérgezett egér. Akár ebbe is át lehetne rakatni, de mondom, ez az osztrák vegzálás nem hiányzik. Nincs valami megoldás arra, hogy ha évente háromszor kimegyünk Ausztriába, ott le lehessen kapni a fejeket? (Sosem használtam Ausztriában, de úgy tudom már azért is vegzálnak, ha fent van az autón...).
Szia! Amennyiben hibátlan műszaki állapotban van a ceptor rendszer akkor az még érték! Természetesen az osztrákoknál ne használd de itthon vétek lenne nem használni! Nekem márciusban három alkalommal védett hatalmasat a ceptor. Olyan új helyen mértek (soha nem volt ezeken a helyeken baleset) hogy 80/50 km/h sebességnél perkálhattam volna mint a katonatiszt. Attól hogy réginek hat a ceptor de idehaza még hibátlan képességű és lehet hogy még tíz évet is kibír. A mostani új autók se olyan strapabírók mint a 10/15 évvel ezelőtt forgalomba hozott kocsik amikben még volt anyag és nem voltak agyon digitalizálva stb... Nem biztos hogy a mostani túlárazott blokkolók kibírnak majd 10/12 évet. Ne hagy benne a régi autódba. Kár lenne érte.....
Elsősorban az osztrák szigorítással van bajom, sok rosszat olvastam. Nem tudom van-e le- majd felpattintható fejes megoldás, de nem akarok náluk ezen görcsölni...
eladósorba kerülő régebbi SUV-omra még vagy 10-12 éve szereltettem fel Laser Interceptort. Két központi egység, elől 4 fej, hátul 2 fej van az autón. Mennyi lehet most ennek a használt piaci értéke? Azért kérdezem, hogy leszereltessem-e a rendszert az autóról eladás előtt vagy sem.
Az új gépre nem akarom átrakni, arra nem is akarok semmilyen rendszert rakni. Köszi
Szentendrein rendszeresen megyek el a 3db telepített S1 mellet de se kiyo se alp egyszer sem jelzett nekem Ott. Csak ha kocsiból mértek. Olyan mintha dummy lenne benne mert elhaladva mellette eskü olyan mintha igazi lenne.
Jó messziről mérnek. Valamivel több mint egy lámpaoszlopnyi távolság. 30-40m lehet. A mérő az úttest felett áthúzodó info tábla alján van. A jobb oldali zöld tábla fölé tették ki a mérésre figyelmeztető táblát kb egyvonalban van azzal ami rólad készült kép. Magyarán ha az előjelző tábla vonalában nem megfelelő a sebességed akkor már nincs idő fékezni.