Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 6 órája 0 0 68868

Ezeknek, ilyeneknek  áldozott le a nap a Pullai-Biszku féle (amúgy sikertelen) puccs kísérlet után.

 

Előzmény: napocza (68867)
napocza Creative Commons License 7 órája 0 0 68867

AE-01-78 1972 

 

 

trizs77 Creative Commons License 11 órája 0 1 68866

erre egy még vájtabb szemű olvtárs tud válaszolni.

 

Valószínűleg igen, de csak sejtem.

 

Előzmény: gumidani (68865)
gumidani Creative Commons License 14 órája 0 1 68865

Megkérdezem a vájtabb szemű olvtársaktól, hogy lehet-e a GB 01-34 ezen a két képen is? 

Ik 602 ÉKME fortepan_294957

 

 

 

Azért kérdem, mert a https://img.index.hu/imgfrm/7/0/1/3/MED_0018237013.jpg képen látható népség hasonló, valamint a kép fortepan száma (fortepan_295018) is eléggé közeli.

 

Előzmény: trizs77 (68864)
trizs77 Creative Commons License 19 órája 0 1 68864

Ez már egy Szombathelyen vagy Túrkevén felújított példány.

 

Már írtuk soxor, hogy elsősorban Szombathelyen az AFIT-nál, (nem a volánnál) számtalan Ik-60-ast, 601-est, és 602-est újítottak fel és adták el közületeknek, iskoláknak, sportegyesületeknek, TSz-nek, stb.

 

Nagyon árulkodó a sofőr fülke utáni belső ablak fal beillesztése.

 

Előzmény: gumidani (68862)
S/K Creative Commons License 19 órája 0 2 68863

OFF

Ez egy jól sikerült fotó. Témáját nézve.

Háttérben a régi Erzsébet híd amin még villamos járt, Belvárosi Nagyboldogasszony templom, Klotild és Matild paloták és maga a tér aminek nem tudom a nevét a fénykép készítésékor. Talán Kígyó tér, de ott van a Kígyó utca is. (A rendszám alapján lehet Apponyi tér)

ON

Előzmény: Gordon Zsigmond (68846)
gumidani Creative Commons License 1 napja 0 2 68862

Bár, itt egyértelműek GB 01-34 fortepan_295020 

 

Előzmény: gumidani (68861)
gumidani Creative Commons License 1 napja 0 0 68861

Vagy inkább GB 61-34?

Előzmény: gumidani (68860)
gumidani Creative Commons License 1 napja 0 1 68860

Ik 602 GB 01-34 és Moszkvics 407 AB 62-24 fortepan_295018

gumidani Creative Commons License 1 napja 0 1 68859

Köszönöm. Szerintem is az lesz. Ahogy olvasom, mindössze 2-3 évig gyártották.

 

Előzmény: pettinke (68856)
gumidani Creative Commons License 1 napja 0 0 68858

Meg vagyok győzve.

Előzmény: apron64 (68854)
apron64 Creative Commons License 1 napja 0 0 68857

Én a bal oldalon álló, látható rendszámos autó típusára reagáltam, mert a kérdés arra vonatkozott eredetileg (amit nem én kérdeztem).

Gumidani kérdezte (kinagyított képpel) a jobb oldali autót.

Te már a jobb oldali, fekete autót azonosítod be. És szerintem igazad lehet, csak az eredeti képen látható, kitakart elejű autó hűtőrácsáról hiányzik a nagy embléma.

 

Előzmény: pettinke (68856)
pettinke Creative Commons License 1 napja 0 0 68856

Adler 2 Liter (2 EV)re tippelnék 

Előzmény: apron64 (68855)
apron64 Creative Commons License 1 napja 0 0 68855

És a Renault BFK-4 motorház oldalszellőzője is szélesebb, mint a képen látható autóé.

 

Előzmény: apron64 (68853)
apron64 Creative Commons License 1 napja 0 0 68854

Ez volt a Renault BFK-4:

 

Előzmény: apron64 (68853)
apron64 Creative Commons License 1 napja 0 0 68853

A Renault BFK-4-nek más volt a hűtőrácsa, de a leglátványosabb különbség, hogy a Renault BFK-4 szélvédőjének mind a négy sarka egyforma rádiuszú, nem úgy mind a képen látható autóé.

 

Előzmény: gumidani (68850)
Tomsz85 Creative Commons License 1 napja 0 0 68852

Biztos így van, én ennyire nem tudom. Mindenesetre por nincs benne, ami leülepedjen. 

Előzmény: apron64 (68849)
apron64 Creative Commons License 1 napja 0 2 68851

Nekem Moszkvics 400-nak tűnik (aminek az 1938-as Kadett az eredetije), hűtőtakaróval, irányjelzőkkel és csak a bal oldalon felszerelt ablaktörlő lapáttal.

 

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (68845)
gumidani Creative Commons License 1 napja 0 0 68850

CM-881 (Milyen típus lehet...?)

Ez könnyű: Renault BFK-4

Nade a másik, az már nehezebb.

Előzmény: Gordon Zsigmond (68845)
apron64 Creative Commons License 1 napja 0 0 68849

Nekem is van itthon még belőlük pár darab (és egy a kocsiban is), aminek zöldben van a műszere. Amikor még megvolt a lánghegesztő aparátom (megvan rá a szakvizsgám és ez feljogosít a tartásra is) beszereztem pár darabot, a háztartási kereten felül is.

Igazad van, sose kelljen!

Egyébként úgy tudom, hogy úgy történt a kivezetésük (legalább is a különböző méretű kézi kivitelűeknek), hogy a meglevőket szükség esetén még fel lehetett használni, de a pótlásuk már nem volt lehetséges, illetve már nem hitelesítették újra őket az időszakos felülvizsgálatnál.

 

Előzmény: Tomsz85 (68844)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 1 napja 0 1 68848

UG-17-57 (VAZ 2101 Zsiguli)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 1 napja 0 1 68847

CG-54-48 (Opel)

(regifotok.hu - Alapítvány a kultúra vizuális kutatásáért)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 1 napja 0 2 68846

CA-977

Gordon Zsigmond Creative Commons License 1 napja 0 1 68845

CM-881 (Milyen típus lehet...?)

Tomsz85 Creative Commons License 1 napja 0 0 68844

Egy időben nagyon népszerű volt, minden traktoron,  kombajnon halonnal olto volt, itthon is van még belőle pár 90-es évjáratú, a mutatojuk még a zöldben van. De sose kelljen!

Előzmény: apron64 (68839)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2 napja 0 2 68843

Emellett a reptéri szereken egy időben freonnal oltó készülékek voltak málházva.

 

 

Ez pedig itt alant a TU 03-07 rendszámú Start II:

Ezt egy Csepel D352 gépjárműfecskendő átalakításával hozták létre. Megmaradt a gyári, 1200 L-es víztartály, a 200 L-es habképzőanyag-tartály, az 1500 l/perc teljesítményű MÁVAG-szivattyú. Emellett a reptéri felhasználáshoz - a legénységi fülke első sorának terhére - beépítésre került egy 250 kg-os porraloltó berendezés és egy 2*20 kg-os CO2-vel oltó berendezés. A málha részét képezte egy un. nagy kiadósságú habfejlesztő berendezés is, de ennek működtetéséhez szükség volt az áramfejlesztő szer riasztására is (ez utóbbin volt a hozzá kapcsolandó, eredetileg füselszívásra tervezett ventillátor berendezés).

Előzmény: apron64 (68839)
apron64 Creative Commons License 2 napja 0 2 68842

Ezt írtam előtted két hsz-el :-)))

Az ez utáni a generációnál is voltak START- rendszámú autók erre a célra.

Két darab Csepel D754, Elzett technikás tűzoltó volt erre a célra, START-1. és -2. rendszámmal. Ferihegyi szolgálatból való kivonásuk után az egyik Siófok-Kilitire került, ami akkor még LRI repülőtér volt. Tavasztól-őszig volt ott készenlétben, mivel Kiliti füves repülőtér és télire bezárt. Ekkor a lent tartózkodó járműveket felhozták Ferihegyre, ahol elvégeztük rajtuk az átvizsgálásokat és a szükség szerinti javításokat. Szezon közbeni meghibásodáskor általában Ferihegyről mentünk le javítani őket. Jópárszor voltam lent ilyen esetekben, mivel én kétnapozó szolgálatban dolgoztam, 12 órás műszakokban.

A Csepelek utáni korszakban volt két-két darab Mercedes-Rosenbauer (KOMBI-1; -2.) és Mercedes-Slvani (SILVANI-1; -2.) tűzoltóautó, amik a startszolgálatot adták.

 

Előzmény: Snake-Mojzi (68837)
triplaharom Creative Commons License 2 napja 0 2 68841

Szerintem annyira lehet az káros az ózonrétegre, mint a tehénfing.

A 1o ezer méter lött haladó repülőgépek tömkelege, melyek tonna számra égetik el az üzemanyagot ott fönt, azok persze nem tösznek kárt ...

Előzmény: triplaharom (68840)
triplaharom Creative Commons License 2 napja 0 1 68840

Mi dinnyét hűtöttünk vele. Előtte pedig egy keréknyomba álló viztócsát eljegesítöttünk. 😁😀

Előzmény: apron64 (68839)
apron64 Creative Commons License 2 napja 0 1 68839

Nem nagyon terjedtek el, bár lokális, vagy kisebb tüzek oltására voltak halonnal oltó kiegészítők is.

A gázzal oltó technológia olyan helyeken, ahol nagyobb tüzeket kell oltani szabad területeken, a légmozgás miatt nem túl hatékony, létezik nála jobb módszer.

Azóta kiderült, hogy a halon-gáz nagyon környezetszennyező anyag és ki is vonták a forgalomból. Inkább a porral és a habbal oltási technológiát rendszeresítették a külső helyszínű oltásoknál.

1978-ban a targoncavezetői tanfolyam tűzvédelmi oktatásán nekünk az oktató azt emelte ki, hogy sör hűtésére is kiváló a halonnal oltó.

 

Előzmény: triplaharom (68836)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!