A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Kerékpárnál már váltottam, illetve tavasztól jöhettek próbálni, igazi össztelós gépeket is, nálam lehet bérelni őket (KROSS). Igazán ezzel endurozunk mostanában a haverokkal az erdőben. Ezek nyomaték rásegítős bringák, azaz tekerni kell őket, csak az legális.
Még egy kis érdekesség, ha már ennyire robogózunk..
Egy cég csinált pár éve néhány db prototipust németországban az elektromos C Evolution és a C1 összeházasításával, Lazareth C-one evo a neve.
Elég jó lett, állítólag, de az ára meg horror volt, egy magyar srác használja az egyiket:
Bemásolom amit 2 éve irt róla:
"Alapvetoen az elektromos C evo az alapja,es felure pedig a regi C-nek a vazat erositettek,de ugy,hogy megmaradt a bukoketrec szerepe.Hatotav a jobb keztol fugg. Ha nagyon ecoban megy az ember akkor 140-160km. Ha a varosi kozlekedesben normalisan mint a c1-200 akkor 120-130km.Ha pedig mint egy speedmotorral akkor nagyjabol 100km.Feket nem kell hasznalni,mert oriasi a rekupacio. A hangja hasonlit egy targoncahoz.Rettenet gyors! 60ig mint egy rendes gyorsasagi motor. 135a vegsebesseg. Elektronikusan letilt.A hatrany,hogy eleg nehez. 300kg korul.A futomu az nagyon jol sikerult.Az ara is rettenet.Nemetorszagban egy software gyarto ceg csinalta sajat hasznalatra,a Lazareth homologizalta. Igy van sajat rendszama.Egyenlore 4db van belole. Sajat hasznalatra csinaltak,de jelentos erdeklodes miatt gondolkodnak rajta,hogy rendelheto legyen."
Ráadásul ebbe egy egyensúlyozó aktív rendszert is belerakott a bme, ami az akku mellett további drágitó tényező lenne/lesz ha végül valóban ki is adják..
Amúgy szimpatikus, tetszik a sík tető, a bemutatóban nagyon sok ötlet van, ami alapján jól testre szabható, pl szörfdeszka rögzítő, stb..
Én amúgy azt vártam, hogy kiadnak egy C1 újragondolást elektromosan, esetleg 2 első kerékkel. Ezt végül is egy kis startup cég meg is csinálta, azokból a mérnökökböl álló csapattal akik anno a C1-et csinálták. XYTE One a projekt neve, tetszik is, de a kb. 4-5 Millió Ft-os ár sajnos ezt se fogja tömegtermékké tenni, pedig praktikus eszköz lenne a dugók csökkentésére.
Ha visszagondolok a C1-re, talán a magas súlypont és a súlyához képest gyenge motor volt kifogásolható rajta, valamint a kis kerék és kemény hátsó rugózás.
Egyértelmű pozitívuma, a sisak és védőruha nélküli motorozás szabadsága, főleg a nyári nagy melegben.
Szóval egy elektromos, alacsony súlypontú C1 szerkezet újragondolva, tetszene, bár az előző széria, éppen a magas ára miatt sem lett sikeres, gondolom az új sem lesz olcsó.
Én kaptam is a motorral egy gyári fehér ilyen kis műanyag bizbaszt ami elvileg el szokott törni. Ez az én példányomon már állitólag nagyon az elején eltört de a cseredarab amit a wallis kiadott végül nem lett beépítve, ezek szerint nem véletlenül.
Igen a 2 személy elég fura ezen, de a gyerekek már ki akarták próbálni, tetszett nekik. Mondjuk ha késésben vannak és edzésre le kell ide a közelbe vinni valamelyiket és az asszony a kocsival nincs épp otthon akkor talán SOS fogjuk használni, talán. Amugy azt irja, hogy nem is szabad a bódéba kapaszkodni, csak a hátsó ülés elején lévő kapaszkodót szabad fogni az utasnak, hát nem egy komfortos opció az biztos.. :)
Enyémben nem volt Abs. Bár ezek szabályozása még nem annyira kifinomult, azért nem árt, ha benne van. A sztender mozgató bowden cseréjéhez szét kell szedni a fél motort, szidtak is a Wallisban. Szóval, ha kicseréled, nem szabad meghekkelni azt a műanyag pogácsát, ami eltörik akadály esetén. Vagy csukogatod így, de az nem annyira komfortos.
Még annyit, hogy én fülvédővel használtam, mert sisak nélkül nekem hangos volt.
Az a kétszemélyes használat nagyon vészforgatókönyv, én el sem tudom képzelni kit tudnál rábírni, hogy hátul kapaszkodjon a fülkébe, persze sisakban.
Voltunk náluk GS-el és nagyon segitőkészek, és normálisak voltak. Nem éreztem ezt a rábeszéllek akkor is, ha nem lesz jobb hozzáállást amit te vizionálsz.
Ha mondanak valami okos ötletet, hogy esetleg csak egy progresszív rugót tesznek a gyári telóra stb. akkor tudok majd mérlegelni, és kitalálom h mi lesz.
Igen, ABS, immobiliser, riasztó, kutyafüle, kb. minden gyári extra meg van benne, hátsó ülést, dobozt is megkaptam, 2 személyesre van vizsgáztatva. Lepróbáltam az ablakmosótól kezdve mindent, egyedül az erősítőt/hangfalakat nem sikerült jack-en életre kelteni, bár a blokk hangja mellett ahogy olvastam annak amugy sem sok a létjogosultsága.. Illetve a sztender bowden amiről tudtam hogy szakadt, ezt meg kell még javítani. Kerepesen van egy srác aki bontja ezeket, jofogáson megtaláltam.
Lecseréltem a régi 10+ éves gumikat Michelin 4 évszakos city grip 2re, jónak tünik.
Lehet az X-bike-nál is rákérdezek van e értelme ennek a wilbers cserének, valamit gondolom biztos javítana a komforton.
Ha megnézed és van bármid hozzá, azt előre is megköszönöm, nagyon tetszik, azt hiszem hosszú távon megtartom.
Nagyon gondolkoztam, hogy cseréljem a GS-t az utolsó 1250 lehetőséggel élve, szinte naponta néztem a készletet, és éppen a Trophy lett (volna) a kiszemelt, de végül más irányba kanyarodtam - jött a Honda, maradt az 1250GS Rally.
Valahol bánom már, de most is úgy érzem, ahogy én használom a motort, sok volna a GSA (egyedül a nagyobb tankkapacitás lenne előnyösebb, mert nem szeretek megállni tankolni :-)
Nagyon szép motor, színre jobban bejön, mint a sajátom!
Valahányszor voltam vezetéstechnikán, egy alkalmat leszámítva az aktuális saját motorommal voltam, ami éppen abban az állapotban volt/van, amiben egyébként használom: Honda Deauville, 1150 Rt, V-Strom 650, GS 1250, Honda NC750 DCT. Szőrösnél is a V-Strommal voltam (emlékeim szerint sajna csak 2 alkalommal, de ott nem volt oktatómotor akkoriban, és szerintem most sincs), egyébiránt RiLi-re "járok", de voltam már baráti társaság által felépített gyakorláson is (itt nem volt oktató :-)
Azon egyetlen alkalom, amikor oktatómotor volt alattam a vezetéstechnikán, az a Safety Huingary volt, ahol Honda Hornet 600-t (sor4) adtak, megemelt alapjárattal - nehezen szoktam hozzá, hogy magas az alapjárat, zavarta a fülemet, lelkemet és nem utolsó sorban a gázkezelést.
A hátulja nekem is ilyen volt, nem várd az 1150 rugózását, egyébként a telelever tényleg jó benne, anélkül szörnyű lenne. Max rugócsere lehet pl Wilbers, és még kapható is: https://www.wilbers.de/shop/en/Motorcycle/BMW/C-1-C1/shock-absorber-type-630-TS-Road.html?year=2002, igaz borsos az ára, de pl bontottan ebay-en esetleg? Vagy más gyártó? Németeknél nagy rajongói klub van, ott érdemes kérdezni.
Majd megnézem a cuccaimat, hátha valami alkatrész maradt utána. Itthon bontották is, mostanában nem figyeltem. Esetleg Kelemen Janit is érdemes lenne felhívni, a Váci úti Wallisban, párat még biztosan szervizelnek.
..És akkor már egy másikkal is eldicsekednék, elhoztam egy C1 200 executive-ot zalából, ami fiatalkorom egyik kedvenc járműve volt, 20 év késéssel de kihúzhatom a bakancslistáról. :-)
Nagy buli ez a motor a markolat és ülésfűtéssel, igaz a hátsó futómű valóban néha hátbavágós élmény, sajnos nem tudja felvenni a versenyt az első teleleverrel. Nem tudom ezt kissé puhítani létezhet-e valami megoldás, majd nézelődök a C1 fórumokon is.
Nyilván nem ismerem az összes GS-t, tulajdonképpen csak egy vizes GS-el mentem, az enyémmel, lehet a többi nem dadog le, vagy talán magasabb az alapjárata.
Rt-n meg még nem ültem.
Te jársz Szőröshöz vezetéstechnikai oktatásra, emlékeim szerint ugyanazt tanítja mint a rendőrmotorosok, emelt fordulat és taposni a hátsó féket. Ha jól tudom 5e km-t bír nála egy hátsó betét, nálam meg 20+ e km-t. Az emelt fordulatot pedig lehet a rendőrmotorokon is (meg az oktató motorokon is) picit eleve megemelik.