Keresés

Részletes keresés

Jani301 Creative Commons License 4 órája 0 0 51263

A rögzítésről ...

A persely és a kerék találkozási pontjánál ,bepréselés után , menetmagátmérőjű fúróval megfúrni , menetet belevágni ,és rögzítésnek egy hernyócsavar .

Ez a gép gyártási idejében sűrűn alkalmazott módszer volt .

Előzmény: Joe 011 (51261)
toothgaabor Creative Commons License 5 órája 0 0 51262

Ezt ugye nem viccnek szánod? A méretei adottak, szétszedés után mérhető, az anyaga me olyan legyen amilyaen most is, ha bronz, akkor az, ja öntvény akkor az, ha szénacél, akkor meg az.

Előzmény: Joe 011 (51261)
Joe 011 Creative Commons License 10 órája 0 0 51261

Jó reggelt mindenkinek!

A képen látható persely, ami fogaskerék alatt kellene, hogy legyen.

Miből lehetne készíteni, méretei?

Hogyan tudnám rögzíteni, hogy a helyén maradjon?

 

default6 Creative Commons License 2 napja 0 0 51260

Az excel fájl típusa makrós de nem írtam végül bele, képletekkel csinál mindent. Nyissátok meg makróvédelemmel.

Előzmény: default6 (51259)
default6 Creative Commons License 2 napja 0 0 51259

Ha azon a linken eléritek amit Joe0111 tett ki akkor vigyétek bátran. A megosztás típusa a "link birtokában bárki" Az excelben meg az E1N fogaskerekeinek az áttételeivel játszottam de benne vannak a Norton kerekeinek a fogszámai is. Lehet vele számolni olyan emelkedést is ami a gyári táblában nincs.

Előzmény: Csuhás (51258)
Csuhás Creative Commons License 3 napja 0 0 51258

Küld el nekem is a képeket és megosztom. Nálam csak az EMU esztergáról van fotósorozat, arra emlékezhetsz.

Előzmény: default6 (51252)
Joe 011 Creative Commons License 3 napja 0 0 51257

Itt a problémán.

Előzmény: Joe 011 (51255)
Joe 011 Creative Commons License 6 napja 0 0 51256

https://drive.google.com/drive/folders/1aH9BVPL7j6yZF_Vi-8pet-1h89YfGpTp

Ezekre a képekre gondoltál? Vagy talán van több is? 

Előzmény: default6 (51252)
Joe 011 Creative Commons License 2024.04.17 0 0 51255

Köszönöm. Olaj volt benne valamennyi. Lassan szivárog a szárnyas anyánál. Gondolom. Új tömítés majd segít rajta. Viszont a képen (nem) látható csapágy tropa. Ez nem tett jót a fogaskerekeknek sem. Nem bírom szétszedni. A tengelyt bentről kifelé kell kiütni? Van még ott valami ami elkerülhette a figyelmemet? 

 

 

Előzmény: default6 (51252)
FeZ_ Creative Commons License 2024.04.17 0 0 51254

Szia ! 

Lehetek szemtelen és esetleg elkérhetném én is ?

 

Előzmény: default6 (51252)
mérnökferi Creative Commons License 2024.04.17 0 0 51253

Elküldenéd nekem is? E-mail címem nyilvános.

Előre is köszönöm!

Előzmény: default6 (51252)
default6 Creative Commons License 2024.04.17 0 0 51252

Van rengeteg képem E1N Norton, lakatszekrény, főorsó szétszedésről. Egyszer talán Csuhás fel is töltötte az irodalmak közé, de ha rám írsz megosztom. Az a vonóékes ABC váltó sok bajt okoz, pláne ha olaj se volt benne régóta.

Előzmény: Joe 011 (51249)
Jani301 Creative Commons License 2024.04.16 0 0 51251

Kicsit jobban utánakerestem ,az csak sima áttétel váltó .

 

Előzmény: Jani301 (51250)
Jani301 Creative Commons License 2024.04.16 0 0 51250

A gépet konkrétan nem ismerem .

De rákerestem a norton rajzára .

Láttam benne egy csúszóreteszes 3 fokozatú váltót , az lehet a menettípusok közti váltás ?

Ha igen akár a csúszóretesszel is lehet gond ,de ez csak egy tipp .

Előzmény: Joe 011 (51249)
Joe 011 Creative Commons License 2024.04.15 0 0 51249

Ez mind igaz. A Nortont csak most akarom megbontani, ha nem megy másként. Ugyanis ha ZOLL kerekekkel mm- re álitva a menetváltókart működik az előtolás oda vissza. A vezérorsó és a vonóorsóval is.

 

Előzmény: szakmókus (51243)
MUM.21 Creative Commons License 2024.04.15 0 0 51248

Köszönöm az infókat ....

 

Üdvözlettel  MÜM.21

mérnökferi Creative Commons License 2024.04.15 0 0 51247
Előzmény: MUM.21 (51244)
Csuhás Creative Commons License 2024.04.15 0 0 51246

Ha ritkán használod akkor nem kell olajozó, ilyenkor használat előtt egy két olajcseppet szoktak a levegő bemenő csatlakozóba cseppenteni.

Előzmény: MUM.21 (51244)
Csuhás Creative Commons License 2024.04.15 0 0 51245

Google "pneumatikus szerszám olajozó" azután válassz egy neked tetszőt.

Előzmény: MUM.21 (51244)
MUM.21 Creative Commons License 2024.04.14 0 0 51244

Szia Csuhás !

 

Köszönöm ! Rövidzárlat volt ....

Van ötleted hol tudnék hozzá  venni olajadagolót ? Ha jól tudom kell hozzá .

 

Köszönettel   MÜM.21

Előzmény: Csuhás (51241)
szakmókus Creative Commons License 2024.04.14 0 1 51243

"Előtolás irányváltása után a vezérorsó leál. Mi baj lehet a Norton szekrényben?"

 

Az irányváltó karnak nem sok köze van a Noton szekrényhez kapcsolódás szempontjából(nem is azon helyezkedik el) illetve a második képen nem a Norton szekrény látható hanem a lakatszekrény.

Ha a mentorsó megáll az inkább a vezér-vonoorsó váltó kar nem megfelelő reteszelődéséből adothat. (nekem ezt a kart ki kell támasztanom menetvágáskor, hajlamos szétkapcsolódni,ekkor megáll a menetorsó ami menetvágáskor nem túl hasznos.)

 

Előzmény: Joe 011 (51242)
Joe 011 Creative Commons License 2024.04.13 0 0 51242

Ismerkedtem. A táblázat szerint ZOLL menet előtoláshoz voltak felrakva a cserkerekek. A menetváltó kart is oda kapcsoltam, tehát jobbra. Legnagyobb meglepetésemre a szán elfele indult el.

Előtolás irányváltása után a vezérorsó leál. Mi baj lehet a Norton szekrényben? 

Tisztitás elött.

Csuhás Creative Commons License 2024.04.13 0 0 51241

"Hogy volt meghajtva ?"   Sűrített levegős hajtású csiszolónak látszik. 

Előzmény: MUM.21 (51239)
MUM.21 Creative Commons License 2024.04.12 0 0 51240

Szia !

 

Üdvözlet a csapatban !

Igen , sokan segítenek itt ... Tegyél fel képet a szerzeményről ...

 

Üdvözlettel  MÜM. 21

Előzmény: Joe 011 (51238)
MUM.21 Creative Commons License 2024.04.12 0 0 51239

Sziasztok !

 

Pár érdekesség ...

 

87 éves barátom Édesapja készítette a képeken látható két mérőeszközt .

 

Az órás furatmérőt egy használt mérőóra segítségével készítette . Autómotorok csapágyazásával foglalkozott és vonalfúráskor használta ezt a kis intót ...

 

Ilyen szerkezetet tátott már valaki ?

Hogy volt meghajtva ?

 

Üdvözlettel  MÜM.21 

 

Joe 011 Creative Commons License 2024.04.12 0 0 51238

Tisztelt Uraim!

Teljesen kezdő, E1N eszterga terén. Használtam Proma 500-ast, de most szereztem egy veteránt.

Olvasgattam a fórumon pár hozzászólást, mégis tanácstalan (hülye) vagyok. Ismerkedés fázisában sok kérdésem vár válaszra, személyes tapsztalatra. Kérdezhetek?  Van egy kis időtök rám, kis tudatlanra is? Szivesen tanulnék alapdolgokat a szakiktól.

Csuhás Creative Commons License 2024.04.10 0 0 51237

Egyszer, egy frekiváltó tesztelésnél az asztali köszörűm motorját használtam. Kis fordulaton a szemem sarkából mozgást láttam a motoron. Közelebbről nézve látszott, hogy a mágnestér forgásának ütemében felágaskodtak illetve elfeküdtek a házra hullott forgácsok. Ennek alapján gondolom, hogy a motort a végével egy iránytű fölé tartva van annyi szórt mágneses tér hogy vígan forogjon tőle az iránytű.

Előzmény: rferi (51234)
ruzsa janos Creative Commons License 2024.04.10 0 0 51236

azért egy aszinkron motorról nem akkora mutatvány levenni a pajzsot.

Egy ismeretlen motornál amúgy is levenném, egy használtnál meg 90%, hogy csapágyat kell cserélni :)

Én csak egy lehetőséget írtam. A masik megoldás, amit más is írt, frekiváltóval pl levett áramerősséggel meghajtani, és kipróbálni. Ha egy fázistekercset fixen bekötünk, a másik kettőnek összesen 4 kombinációja van, abból 1 lesz jó, ami a szinuszok nulla eredőjét adja, a másik harom meg nem lesz jó, nem lesz egyenletes a motor forgása, zúgni fog.

Előzmény: rferi (51234)
Jani301 Creative Commons License 2024.04.10 0 0 51235

Titok nem maradhat titok :)  

Találtam hasonlót ,de még nem tudom mi lehet .

De találtam valamit ,nem csak én vagyok eszement :)

Előzmény: jalpar (51233)
rferi Creative Commons License 2024.04.10 0 0 51234

Hova teszed be az iránytűt egy bezárt motornál?

Előzmény: ruzsa janos (51231)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!