Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Ez ám kéttorkú karburátor amik nálunk forgalomban vannak az ára miatt se jöhet szóba ami az alin 15000 az nálnunk 35 000 ezer ! Már azt is néztem hátha valamelyik hasonló karbi jó volna rá de a csavarhelyek miatt még csak hasonló sincs . Már írtam ripityára szedtem még a forgó súbert is kiszereltem belőle de ezen sehol sincs állító csavarnak még nyoma sem .
Az állító csavar az, ami neked kellene. Azzal lehet a benzin-levegő keverék arányát beállítani. Ha a rögzítőcsavar helye megegyezik és a torok mérete is ugyanakkora, akkor fel lehet tenni az itthon is megvehető porlasztókat.
Másik dolog, ha gyárilag ezt úgy gyártották, hogy nincs állítócsvar, akkor be van kalibrálva a keverék. DE tuti, hogy az is szabályozható valahol, mert nyilván nem a furatok méretével érték el a megfelelő keverési arányt. Ha hidegen nem indul a gép, akkor az a hidegindító valahogy mégsem működik, esetleg valahol farslevegőt szív.
Azon is gondolkoztam már hogy a fúvókábol kéne egy kicsit levágni az uagyanis műanyag és lehet kissé hosszú és hiába húzódik ki a tű belőle még is keveset adagol . Kemény műanyag és fentről lehet beragasztva lefelé nem láttam hová érhet be ,vagy takaja valami .
Ez más megoldású a hidegindítót kézzel kell ráhúzni de fel se akad és szoros is de valahogyan még se jó . Annyira kicsi benzinnel jár hogy azért nem indul . Csak kínábol lehetne olyan karbit rendelni hozzá amin van egy állítócsavar csak azt nem tudni az mi célt szolgál . Csak úgy gondolom az vezérli a benzin mennyiségét ,vagy remélem . Ennek a motornak már a török eladó is nehezményezte a hideg indítási nehézségeket . a szimeringjeit is megnéztem már porszáraz minden oldal és akkor alapjárat se lenne vagy erősen ingadozna . Próbáltam félgázzal meg minden féle elgondolással de nem jut benzinhez hidegen ,mert a gyertya száraz . Hacsak a tank szellőző nem szopat már egy ideje ezen agyalok . De le fogom húzni a benzin csöveket hogy lássam mi történik . Gumi cumija van azzal sincs hiba látom hogy tolja vissza a benzint a tank irányába. .
Porlasztó cserén nem gondolkodtál? Amin állíthatóak a dolgok. A porlasztón indító állásban zéár rendesen a csappantyú? Én is miost néztem meg tüzetesebben. Amikor egy hosszú csavart tekertem be és felütközött, akkor a légszűrőházon a csappantyú által lezáró furat karimnája is sérült és ott van egy kis rés. Nem zár tökéletesen. Így nekem is hidegen kell 12-18 rántás mire beindul. Melegen már semmi gond, első rántásra indul. De én már megszoktam, tudom, hogy emiatt van. De nem kell neki beöntés. Akkor kellett, mikor tényleg keze-lába ki volt a szimeringnek, illetve csere után a csappantyú el volt deformálódva és gyakorlatilag semmit nbem suzűkított a beszívott levegőn, ezért nbem akart iondulni. Mikor ezt láttam, akkor a kis csappantyút gyertya fölött melengetve visszahajlítottam. Így már jobb lett, de nem tökéletes, de már használható.
Ez se biztos ! A saját Kawasaki motoros kaszám nem indul csak beöntésre de akkor azonnal startol ! A karburátor a ludas csak ezen olyan karbi van semmit állítani nem lehet rajta , apróra szedtem az egészet semmin variálni nem lehet ,minden fix rajta ,semmi baj nincs vele de hogy hidegen 12 rántásra sem indul el az biztos hétszentség ! 1ml a torokba és egyből indul !
Kicseréltem a szimeringeket. Érzésre is jobb lett a kompresszió. Teljesen nem tudtam tesztelni, mert csak a motor részt hoztam el Debrecenből, a szárat nem, hogy könnyebb legyen a szállítás. Egyszer egy csavar kiesett valahonnan és lendkerék mágnes oda kapta. Azt most vettem észre, hogy az a külső légterelő burkolatr, ami valami alu öntvény, a felső bal oldali rögzítő csavarnál el is tört. De visszaragasztottam a pillanatragasztó+szódabikarbóna kombóval. Tart rendesen, úgyhogy ez is rendben. A berántó felőli szimering tűnt lazábbnak, bár nem volt olajos kicsapódás. A lehgajtás felúől volt retkesebb, de friss olajnyom ott sem volt. Valószínűleg éppen csak annyi szivárgott ki a forgattyús házból, amit a felvert por szépen felivott és olajsáros lerakódás volt rajta. Lem,ostam az egész blokkot, már amennyire tudtam, mert brigéciol nem volt itthon, így aztán egy flakon féktisztítót áldoztam a projektre.
Vagy inkább szimeringet ! Az a tapasztalatom és másoknak is hogy ami eddig minőségi szimeringnek számított az most nem az hanem egy minőséginek tűnő vacak .
Túlzottan kínai és ebből fakadóan ha a fiú nem tudja jól szerelni mindig gondoz okoz majd . Már több ilyen csoda masinát láttam ami a gazdán kifogott többször is . Nekem működött de a tulajnak sehogyan sem ((::!! Jobb lett volna inkább egy Stiga vagy kicsit jobb minőséget nézni . Ha még nem volt ilyen gépetek akkor tapasztalatnak jó lesz . Remélem sokáig jó lesz ,mert néha van olyan gép ami évekig elmegy de az ritka .
A szimeringet nyilván nem a kasza gyártója készíti. Takarékosságból sokszor olcsóbb, gyengébb minőségűt alkalmaznak. A McCullogh láncfűrészem 20 évig bírta, sosem kellett benne cserélni a szimeringet. A Strausban fűkaszában éppen 4 éve cseréltem, most megint esedékes. Az Extolban is vagy 10 évig bírta a gyári. A Strausban meg alapból rossz volt. A drágább alkatrész sem biztos hogy jobb minőségű.
Amint már írtam, van egy tizenvalahány éves Oleo 370 T kaszám és még azon sem volt szimering csere, bár a szerelő már rövidesen szükségesnek tartja, de amíg működik nem nyúl hozzá.
Ja, a nagy tudás alatt mit értesz? Azért a füvet csak lekaszálja?!? :)) Tudom én, hogy nem egy többszázezres gép, de a telekre lett véve, 1500 m2, van egy jó pár gyümölcsfa, málnabokor, egy kis sor szőlő, hepehupa, mogyoróbokor a kerítésnél, nagyjából ennyi. Fűnyíró van, de azt mondta a fiam, hogy ezek miatt jobb a kasza.
Gyújtást cserélnék első körben és a karburátort megvizsgálnám alaposan ,vagy akár cserélném is ha ugyanis falsol akkor nem igazán lehet beállítani . A szerelők sajnos nem mindig tudják a szervízben se hogy mi is leli a gépeket ! Jópár eset van már hogy a gazdák szerint én jobban megcsináltam a gépét mint a szervíz pedig ott kétszer volt és egy rahedli pénzt fizettek érte . Azt is tudni kell a szervíznek nem érdeke hogy hosszú távon megjavítsa a gépet . Nekem meg az az érdekem csak ide ne hozzák ((::!! Úgy próbálom megoldani tartósan jó legyen a gép . Azt írod 3 éves a gép azon már sajnos szinte biztos hogy valamit cserélni kell . A pillangó szelep tengelyt meg kell nézni nem-e lóg ,azt is el kell dönteni a karburátor gyorsító szivattyús-e vagy sem . Ez a gyorsító szivattyú sajnos elég hamar behal és akkor jön ez a jelenség hogy a fordulatra nem ugrik hanem épp lehal a Husi 440 láncfűrész karburátora is ilyen és ez gyakori hibája is és csak a karburátor csere segít rajta . Egyre több az ilyen barom megoldás a gépeken sajnos . A gyújtások is okozhatnak ilyen tünetet .
A BCH 400-as ami ránézésre jó gépnek tűnik ,de a kipufogót érdemes cserélni ,üresre ,ne okozzon problémát ! A katalizátorok mindig csak bajt okoznak a kaszákban ,nemrég járt itt nálam 1 ilyen kínai csoda ami nem akart menni és a gazdát kivallatva kataliztátoros kipufogója van ,kidobattam vele, azt mondja azóta úgy megy mint akibe belerúgtak ,csak minden fordulat túl nagy lett . Visszább kell venni ezeket és kész ! Azóta már láttam kaszált vele .
Figyeltem a Fórumot, többek közt a hozzászólásaidat is olvastam és tudok róla, hogy a 430-as egy elbaltázott konstrukció. Nem vagyok biztos benne, hogy ebből automatikusan következne, a többi is az.
Egyébként van egy tizenvalahány éves 370 T oleo kaszám, ami még most is kiválóan működik. Számítva arra, hogy már nem sokáig, vettem egy Stihl-t, ami állandóan ledobálta a komplett damilfejet. Képtelenek voltak rájönni miért, de egy idő után bevallották a boltban, hogy nem az én kaszám volt az egyedüli, amelyik ezt csinálta. Végül visszaadták a vételárat. (Annak idején ez sokáig téma volt a Fórumon)
Biztos vannak itt néhányan, akik az elátkozott 430 után vásároltak Oleo terméket, kérem őket írják meg tapasztalataikat.
100-as benzin ,a 95-ös árt az alunak , tömítéseknek ,2-3 hónap alatt bedöglik . Olaj : full szintetikus a nagy márkák kőzzül. Olcsbban : az előtted hozzászóló kommentjét érdemes elolvasni...... üdv
Az lényegtelen, hogy alig volt használva. Nekem a Strausnál első perctől fogva kín volt az indítás és egyéb problémák voltak vele. 3 évig szoptam vele, mire rászántam magam a szimering cserére. Láss csodát, megszűntek a gondok. :)
Lényegében úgy ahogy írtad, csakhogy a vázolt problémák miatt alig volt használva, így a szimering el sem használódhatott, vagy már gyárilag rossz volt.
Időközben annyi történt, hogy a szerelő kicserélte a membránt, ami úgy nézett ki mintha neilon zacskóból vágták volna ki, az egyik sarka fel is volt pöndörödve. Azt mondta szégyen a gyártóra, hogy egy ilyen, viszonylag drága kaszába ilyet tesznek.
Jelenleg működik, de még csak kipróbáltuk. Huzamosabb használat után derül ki az igazság.
Ez úgy kezdődött, hogy először jó volt, aztán ahogy melegedett, akkor kezdte el, majd ezt egyre sűrűbben és egyre hamarabb az indítás után? Nekem az Extol csinált ilyet, alapjáraton rendesen járt, de ahogy gázt húztam, eleinte még kipörgött, később már fuldoklott, sőt le is állt. Szimering csere megoldotta. Most a Straus kezdte el ugyanezt, elvileg hétvégén lesz időm szétszedni és cserélni. 3-4 évvel ezelőtt cseréltem legutóbb a szimeringeket.
Segítséget szeretnék kérni! Most először van fűkaszánk, tegnap vettük, egy Demon RQ580T Turbo-t. Annyit segítsetek, hogy 1:40 vagy 1:25 arányú keverék kell bele? Mert a leírás 1:25-öt ír, a tartályon meg 1:40 van. Teljesen béna vagyok hozzá, a fiam fogja majd használni, de azért ezt jó lenne tudni. Na meg milyen olajat-benzint ajánlotok?
A lancfureszes topikban csiga kolleganak volt most aprilisban egy kimerito kommentsorozata az olajokrol, erdemes atfutni. A full szintetikus ez alapjan nem kerdes. A finom reszletek (pl mekkora gephez mit, realis keveresi aranyok) aranyat ernek.
Van egy 3 éves BC 400 T fűkaszám amit alig tudok használni. Visszatérő hibája, hogy gázadáskor lehörög, gyakran le is áll.
Az egyébként nem kezdő szerelőmön azt látom, hogy ő is tanácstalan. Most is nála van de nem tudom mit kezd vele. Már néhányszor hittük azt, hogy most végre jó lesz, de előbb utóbb visszatér az említett hibája.
Amennyiben valaki ismeri ezt a kaszát kérem segítsen tapasztalataival, de természetesen mindenki észrevételét szívesen veszem.