Keresés

Részletes keresés

Rezesmatyi Creative Commons License 1,5 órája 0 0 57768

Ezt a Quablás dolgot én is olvastam, de nem tudom megcsinálta-e. Szerintem vagy szupertitkos lett, vagy csak elméletben készült el a WRR. Bár hátha tud valaki valamit róla.

Előzmény: PLACI (57765)
Förster Creative Commons License 1,5 órája 0 1 57767

Minden évben elmegyek a dortmundi vásárra. Idéntől aki valamit is számít a modellvasút világában, már itt állít ki nem Nürnbergben. Úgylátszik a gyártók szakítottak a „játék” világával és nem akarnak játéknak minősülni ugyanis a nürnbergi az játékvásár.  Egy teljes napot töltöttem a hatalmas kiállító csarnokokban.  Sajnos magyar szempontból nem hogy nagy, de még kisdurranás sem volt. A legnagyobb fegyvertény az volt, hogy láttam az ACME 2024-es katalógusát. Meg is lehetett vásárolni 5 €-ért. Erről azonban lemondtam, miután átlapoztam a kiállított példányt, amelyet gondosan odaragasztottak az asztalhoz, nehogy lába keljen. Nos a katalógus semmi újat nem mutatott, mert a Classic Train katalógust összerakták a 2024-es újdonságkatalógussal és ezzel el is készült a 2024-es katalógusuk. Mit mondjak nem feszültek meg a nagy igyekezettől. Sikerült beszélnem is egy munkatárssal, akitől azt tudtam meg, hogy a 55304-es Lehár szett, a formaújdonság WSPz-vel még az idén megjelenik. Ugyancsak idénre várható a 52968-as Gysev Rába IC kocsi 1 osztályú és a 52978-as másodosztályú változata. Bár benne van a katalógusban 55237-es új MÁV színtervű Rába IC duplakocsis szett, de nem valószínű, hogy lesz is idén belőle valami. Mindenesetre jó adag kocsit lefröccsöntenek olasz barátaink és még meglepetést is várhatunk, amiről azonban semmit sem lehett kihúzni emberünkből. Konkrét kézzelfogható magyar modell csak híres-hírhedt M63 volt háromféle festésben.

Tovább ballagtam az Artitec standjához, hogy utánaérdeklődjek a Gzk magyar változatának, de ott sem jártam sikerrel. Mindösszesen 19 darab eladó Gzk volt a standon, javarészt szürkeszínű. Egy nagyon kedves holland hölgy a lehető legudvariasabban azt válaszolta a magyar festés felvetésemre, hogy nem foglalkoznak a dologgal, mert fő profiljuk a holland és a német téma. Egyébként sincs Magyarországi forgalmazójuk, ami még nehezebbé teszi a dolgot. Ezt a szöveget már hallottam néhány alkalommal. A modellvasút klubbunk általi megrendelésre – kb 200 darab - pedig csak elnézően, de kedvesen mosolygott. Tavaly legalább azt mondták, hogy nem. Igaz tavaly nem ő volt itt.

NMJ-ék szép kis Nohab kiállítást tartottak,  illetve néhány személykocsi  is volt a standon.

Az MTB-nél  egy kék-sárga Bbmot képviselte a magyarvonatkozást.

A többi nagynál: PIKO, Roco, Märklin/TRIX nem akadt semmi ami szerintem említésre méltó volna.

Ami viszont nagyon érdekes volt, az az, hogy a LEGO vasút iránt micsoda érdeklődés mutatkozott. Volt két hatalmas többszáz !!! négyzetméteres terepasztal is az egyik csarnokban, ahová csak komoly kézitusa után lehetett közelebb jutni.

Lehet hogy Ashi Valkoinennek lesz igaza és a jövő a LEGO vasúté ?

NÉHÁNY KÉP

Förster Creative Commons License 2 órája 0 1 57766

A napokban megérkezett klubbunkhoz a Kulturvonat befejező darabja a Gzk vagon, Ep.II festésben. Ezzel immáron teljes lett a kibővített szerelvény. A Kulturvonat a képeken látható összeállításban és feliratozással 1945-46-ban közlekedett. Az alapszerelvénybe egy 411-es vagy 424-es vontatta Hangszerkocsi és két szükséghálókocsi tartozott. Ebbe pont belefért a MÁV Szimfónikusok Zenekar a hangszereivel együtt. Ha azonban operaelőadásra utaztak akkor velük tartotta az Operaház művészei is, illetve vitték a díszleteket is. Ehhez további szükséghálókocsit (esetleg többet is) kapcsoltak a vonathoz. Ezek már révidebb kéttengelyes kocsik voltak. Egyről sikerült fényképet is találni. A többiről, csak annyit információnk van,  amennyit egy hegedű művésznő, aki annakidején a Zenekar tagja volt, visszaemlékezéséből tudunk. Elmondása szerint az opera „…előadások alkalmával több rövidebb, de a nagy hálókocsikra nagyon hasonlító hálókocsit kapcsoltak a szerelvényhez, hogy mindenki elférjen . ..” A díszleteket egy Gzk vagonban szállították. Erről szintén sikerült fényképet találni. Így összeállt a teljes vonat.

Ezúton is szeretnék köszönetet mondani a MÁV Szimfónikus Zenekarnak, akik az archívumukban fellelhető képekkel, újságcikkekkel és korabeli filmbejátszásokkal önzetlenül támogatták a projektet. Illetve köszönet illeti a Quablát is a magasszinvonalú megvalósításért.

Képeket itt láthattok a teljes szerelvényről:

KULTURVONAT

 

PLACI Creative Commons License 9 órája 0 2 57765

Egy WRR-t én is szívesen látnék, de az nem kis átalakítást jelent. Az oldalfalakat komplett cserélni kell mert más az ablakkiosztás, kell hozzá új ablakokat is gyártani, mert a konyhánál két kicsi ablak van, illetve komplett új belsőberendezés is szükséges. Ezért nem hiszem, hogy lesz ilyen kocsink. 

 

Megtaláltam a cikket: ACME MÁV IC kocsik - Modellfan blogja

Erre a problémára adott viszonylagos megoldást a Quabla által felkínált lehetőség: a második megvásárolt ACME szett első osztályú vagonját átalakítják WRR típusú büfékocsivá, a másodosztályú kocsit pedig átszámozzák. Így hozzájuthattunk egy négyvagonos IC szerelvényhez, amelyben egy WRR kocsi is helyet foglal.

Előzmény: Rezesmatyi (57518)
rm40 Creative Commons License 12 órája -1 1 57764

Úgy tűnik, a kék Bbmot 631 az MTB-nél gyárilag kifutott.

rm40 Creative Commons License 2024.04.18 -1 7 57763

> Pont a napokban merült fel, hogy egyes járművek már jóval a rendelet éltbelépése előtt 3 fénnyel érkeztek. Ezeken kötelező volt használni, vagy opciós? A 3 fényt előíró jelzési utasítás életbelépése előtt előtt hatályos utasítás, hogy rendelkezett erről? 

 

Időközben találtam egy 1966-os táviratot, amely eligazíthat a kérdésben:

 

Előzmény: tom sawyer (57648)
kozma555 Creative Commons License 2024.04.18 -1 5 57762

Azért azt se felejtsük el, hogyan munkái javát más felirat-megrendeléseiből lopkodta össze. Lehet köpködni, de így van. Rendszeresen rendeltem tőle, aztán a vaterán az általam nyögvenyelősen megküzdött feliratok, képek alapján csinált saját munkákat. Anno valaki beleszállt itt a fórumon emiatt. 

Előzmény: SvábHansi (57756)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2024.04.18 0 1 57761

... vajon szabiroli is tudja-e

Előzmény: nazareth (57760)
nazareth Creative Commons License 2024.04.18 -1 4 57760

Üdv a nemnormálisak közt :) Ne szívd mellre. Ha még szólnak valamit, kimegyünk az utcára, kerítünk még nemnormálisakat, és lenyomjuk őket >: )

 

Viccet félretéve, pl. én sem tudtam, hogy a Modellgyár Szabiroli cége. A megfogalmazott 3-mondatos "kritikádat" pedig simán az "észrevétel"-kategóriába sorolom, nem a "savazásba" :)

 

Egyébként emlékeim szerint egyszer valami Modellgyár-poggyászkocsi volt itt kitárgyalva részletesebben is... keress vissza. Kb. annyi lett a konklúzió (csak sokkal hosszabban tárgyalva), amit Te is leírtál: vannak hiányosságai, de az ár-teljesítmény aránya nem rossz. 

 

Előzmény: SvábHansi (57754)
Zoleek21 Creative Commons License 2024.04.18 -1 7 57759

Nem kell senkit "megóvni" szerintem a váráslástól se nagy se kis gyártók esetében. Ha kell a modell, mert szeretjük a mozdonyt/kocsit, akkor miért nem vesszük a fáradtságot és keresünk rá az interneten? Miért nem döntjük el magunk? Miért kell egy sereg önjelölt szakértőnek helyettem eldönteni, hogy kötelező-e valami, vagy vállalhatatlan és senkinek nem szabadna megvennie? Ezt én szívesen eldönteném magam (a hibalisták azért ebben szoktak segíteni), anékül hogy itt egy csapat valaki engem mint vásárlót is akár megbélyegezzen a saját véleményével amit nem kérdeztem. A hibalista ok, az szükséges is volna itt a szakfórumban. (Csak ne legyen a bosszú fika, hogy ha az mtb is kapott akkor kapjon a roco is. A Roli még miért nem kapta meg a magáét,  a Quabla is kapott, ő miért nem? Kb.)

Zoleek21 Creative Commons License 2024.04.18 -2 12 57758

Ezt is tudta itt kb mindenki. De miért is kellene minden kis piaci szereplőt szarral megdobálni? (mondjuk azt sem értem amikor kicsit nagyobbakat dobálnak.) Ha megosztják a képeket (itt a szakfórumon) már nagyjából majdnem mindenki tudja melyik modellnek hol vannak a gyengeségei, erősségei. Le lehet írni egyszer-kétszer, ezzel nincs baj, (és nem tudom hogy a Roli vagonjai lettek-e itt kitárgyalva), de egy rövid beszélgetés, hibalista és egy higgadt konklúzió (megéri az árát, vagy kicsit drága a nyújtott teljesítményhez képest) bőven elég lenne szerintem, mint érzelmileg egymásba/gyártóba teletalppal beleállni. 

De ez csak az én véleményem. Nagyrészt facebookon csak átfestett kocsik szoktak nála lenni, de alakított is át kocsikat, nem keveset. Hogy milyen sikerrel, azt meg mindenki eldönti. Szavazni meg a kasszánál lehet. Miért kell ebbe többet beletenni? Az összes itthoni barkács műhelyet meg fogjuk keresni és lefikázni? Annak csak az lenne az eredménye, hogy senki se farag már át semmit semmiből, nehogymá a fórum megszólja. Megvan ezeknek is a helye. Elfér. Így is eltűnt már az építők nagyrésze. Már csak a tökéletes a mérce. Értem én, fejlődünk, csakhát akkor már minősítsük át a hobbit is vasútmodell gyűjtéssé. Kellenek a kezdő és haladó barkácsmunkák....szerintem. A piac beérazza majd őket és rájuk szárad, ha véletlenül szemtelenül fogna ceruza a produktumhoz képest.

Előzmény: SvábHansi (57756)
Decin Creative Commons License 2024.04.18 -4 0 57757

Előzmény: SvábHansi (57756)
SvábHansi Creative Commons License 2024.04.18 -4 3 57756

Közben egy kicsit tovább is jutottam. A "Modellgyár" is az övé. Ott mondjuk jobbnak tűnő cuccok vannak, de az sem az igazi. A festéssel sok a gond a képek alapján. Csipkés a vonalak széle, meg sokszor nem is teljesen egyenes. Már egy ideje itt vagyok a fórumon, de a modelljei még csak szóba se kerültek - pedig szerinted rajtam kívül mindenki ismeri. Itt tized millimétereken meg a rácsok lamellaszámán vitatkoznak a nagyok. Ennél a csávónál meg móricka tehervagon modellek készülnek és senki sem figyelmeztet, hogy nem jók ?

Előzmény: Decin (57755)
Decin Creative Commons License 2024.04.18 -3 1 57755

Én nem vettem tőle semmit, de még is tudok a létezéséről...

Előzmény: SvábHansi (57754)
SvábHansi Creative Commons License 2024.04.18 -1 1 57754

Normálisabbak, mint mondjuk Te ? Évtizedek óta veszitek ? Akkor most ki is a normális ?

Előzmény: Decin (57753)
Decin Creative Commons License 2024.04.18 -8 2 57753

Szabirolit sikerült megtalálnod, ügyes vagy. Normálisabbak a létezéséről évtizedek óta tudnak. Jár a keksz.

Előzmény: SvábHansi (57752)
SvábHansi Creative Commons License 2024.04.18 0 1 57752

Szeretnék vásárolni néhány kisszériás magyar tehervagont. Sok keresgélés után nem sok minndent találtam. Gagyi az van rengeteg. Egy érdekességet megosztanék. A Facebookon nagyon nyomul egy muksó ilyen dolgokkal. Megtaláltam az oldát is, ahol csomó ilyen cucc van. Kicsit jobban megnézve, látszik, hogy ezek fantázia modellek. Elég olcsók. Mondjuk matricásak általában és sajna jól látszik a matrica széle mindenhol. Nemrégiben néhányan azt panaszolták, hogy mindent el lehet adni, csak MÁV legyen rajta. Hát ezen az oldalon van jó sok ilyen.

https://www.facebook.com/groups/700275127610465/user/100006125955880/

 

V63-017 Creative Commons License 2024.04.18 0 0 57751

Sőt! ACME V63-ból volt még Trakciós, de már 630 008!

Előzmény: Wolf27 (57748)
Wolf27 Creative Commons License 2024.04.18 0 0 57750

Jogos!
:-)

Előzmény: Sz. G. Á. (57749)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2024.04.17 0 6 57749

meg akkor már a h-trakciós 008-ast se hagyd ki, de ez a három gigant nem az utóbbi pár év termése, hanem vagy tíz évvel ezelőttiek... bakker, hogy megy az idő.

Előzmény: Wolf27 (57748)
Wolf27 Creative Commons License 2024.04.17 0 3 57748

Hiányos a lista!

 

Pl M61 010-ből volt V-korszakos is az NMJ-től, amikor még nem alapítványoi volt a gép és V63-asból is volt 012-es és 138-as V. korszakos, valamint 034-es VI. korszakos is az ACME-től.

Előzmény: Bobóka13 (57747)
Bobóka13 Creative Commons License 2024.04.17 -1 5 57747

Amíg nem akad jobb téma, addig idemásolom ezt az összegzést, az utóbbi pár évben megjelent ill. a már beharangozott H0-ás MÁV-os és GySEV-es mozdonyokról. Húztam egy abszolút szubjektív határt, aminek az innenső oldalán a különkiadásnak számító modellek vannak a Maxtraintől (ők javították is szellőző rácsokat a Szergejen) és a Modell&Hobbytól, ezeket belevettem a számadásba, míg a túlsó oldalán a pusztán átszámozásnak tekintett Quabla Szilik és Gigantok, valamint Limites Szilik és Bobók nem kerültek bele. Mondom,  a dolog abszolút szubjektív, nem minősítés és aki akarja kiegészítheti, vagy kijavíthatja. Továbbá nem került be az érdeklődésemen teljesen kívül eső mozdonyok sora, a Taurusok, Traxok, Vectronok, Ludmillák. A régebbiek, mint például a Roco Nohabjai és jó pár Szergeje szintén nem szerepelnek itt. Így is, kapaszkodjatok meg, 69 mozdony (volt-lesz) megvásárolható ebben a kb három-négy éves időintervallumban. A kisszériások, a motorvonatok még mind ezeken felül vannak.

Két csúcstartó van a listán. Az M61 019 és a M63 001, mindkét nagy vas 4-4 festési és/vagy korszakbeli változattal.

M41

2112-VI (MTB), 2169-V (M&H), 2171-VI (Mxt), 2182-V (MTB)

M44

022-III (MTB), 134-V (M&H), 148-V (MTB), 160-IV (MTB)

M61

001-III/IVa, V (NMJ), 002-III (NMJ), V (Piko), 003-III/IVa, IV (NMJ), 004-IV (NMJ),

005-III/IVa, IV (NMJ), 006-V (NMJ), 007-III/IVa (NMJ), 008-III/IVa (NMJ), V (Piko),

010-III/IVa (NMJ), VI (NMJ), 011-IV (NMJ), 013-IV (NMJ), 014-III/IVa (NMJ),

015-III/IVa (NMJ), IV (NMJ), 017-IV (Piko), V (NMJ), 018-III/IVa (NMJ), IV (NMJ),

019-III/IVa (NMJ), IV (NMJ), V (NMJ), VI (NMJ), 020-V (NMJ), 021-VI (NMJ)

M62

072-IVa (Piko), 073-V (Piko), 127-VI (Roco), 129-V (Roco), 130-IVa (Roco),

132-III/IVa (Piko), 133-III/IVa (Mxt), 162-IV (Piko), 165-VI (Piko), 217-IVa (Mxt)

228-IVa (Piko), 248-IVa (Mxt), 905-V (Roco)

M63

001-IVa (ACME), IVa (MTB), IV (MTB), IV (M&H), 002-IVa (MTB), 006-IVa (ACME),

009-V (ACME)

V43

1001-III (Piko), 1221-IV (Piko), 1282-V (M&H), 1282-VI (Piko), 2254-V/VI (Piko), 430 335-VI (Piko)

V63

005-V, 021-V, 037-IV, 056-IV, 152-V (ACME)

 

Sz. G. Á. Creative Commons License 2024.04.16 -3 4 57746

youtubon már lehet lesni a papagájszili bemutatóját, btw

Rollingstock Creative Commons License 2024.04.14 -1 2 57745

Előzmény: Bobóka13 (57742)
Rollingstock Creative Commons License 2024.04.14 0 2 57744

Az átalakítást az aradi Astra vagongyár végezte.

1998 tavaszán a teljes 40 kocsis flottát visszahívták garanciális javításra a töltő-ütítő mehanizmusok behangolására. 

Előzmény: Bobóka13 (57742)
Rollingstock Creative Commons License 2024.04.14 0 3 57743

1997-ben 40 db Fals kocsi került átalakításra.

A kocsik Záhony-Dunaújváros viszonylatban pellet ércet szállítottak a Dunaferr részére. Az átalakítást az tette szükségessé, hogy télen összefagyott a rakomány és hosszadalmas volt az ürítés. A konstrukció nem vált be ezért később eltávolították a billenő tetőt és újra Fals kocsi lett.

Előzmény: Bobóka13 (57742)
Bobóka13 Creative Commons License 2024.04.14 0 1 57742

Azt lehet esetleg tudni, hogy ez a típus mikor került a MÁV-hoz?

Előzmény: gas136 (57739)
hory004 Creative Commons License 2024.04.14 0 1 57741

Nálam még mindig 117 a hangos, mind a három boltban, ami bő 10%-kal több, mint a Lippénél az off Brawa Gravita :))

Előzmény: Kupida (57734)
Wolf27 Creative Commons License 2024.04.14 -1 3 57740

Ez egy (talán utólag étépített) fedett változat, nyitahtó tetővel.

 

Pont fordítva! Tals-ból (066) lettek Fal-ok (665). Mint minden a magyar valóságban, a karbantartása nem ment a bonyolult nyitószerkezetnek!

Előzmény: Sz. G. Á. (57738)
gas136 Creative Commons License 2024.04.14 0 3 57739

Ezeknek a kocsiknak az eredeti állapota a nyitható tetős, az átépített a modellben megjelenő.

 

2003-ban, még Tals 066 típusként, tetővel, Ajkán, saját fotón:

 

2005-ben, már tető és nyitószerkezet nélkül, de még kicsit magasabb fallal (a homlokfalon a vízszintes "gerenda" fölött még tovább tart a fal), csak a típusjel és a pályaszám van átfestve rajta, Paulin István fotóján itt

 

2007-ben, már alacsonyabb fallal és "normál" teherkocsi színben, saját fotón:

Előzmény: Sz. G. Á. (57738)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!