Keresés

Részletes keresés

pROF Creative Commons License 2005.09.29 0 0 552
Nos, a te eseted szerintem kivétel, a kalauz bácsi minden bizonnyal önkényesen szolgálati szakasszá nyilvánította a kerékpáros kocsi ülőhelyeit, ezért zárta be magának... Alapból ez nincs így, a kerékpáros kocsi helyeit bárki elfoglalhatja, nem a kerékpárosoknak van fenntartva.
Előzmény: Mr. Fuji (551)
Mr. Fuji Creative Commons License 2005.09.26 0 0 551

Kedves Gas2!

 

Ezt nem tudom pontosan, de már megtörtént velem, hogy amint észrevett a kalauz, kinyitotta a lezárt bicikliszállító kocsit és beengedett. Addig senki nem ült ott. Végig ketten voltunk abban a szakaszban.

 

Kicsit elhamarkodottan próbáltál belém kötni:-)) Nem követelőztem, csak leírtam azokat az információkat, amikről úgy gondoltam, hogy fedik a valóságot.

Ha elfogadsz egy tanácsot, szólja a két bunkónak (BB - Boros, Bocskor - direkt "cs"-vel), hátha ránk uszítja a vonaton utazókat is... Például dieselmotoros mozdonyokkal is meg lehetne minket mérgezni. Vagy talán az áramütés is jó lehet.

 

Előzmény: gas2 (529)
pROF Creative Commons License 2005.09.26 0 0 550
A Nagymező utcánál átjártak a trolik, szerintem máshol sem megoldhatatlan... Nyilván azok a járatok, amik azonos útvonalon járnak, mint a felvonulás, (Pl 4-es, 7-es, 78-as busz) már nem ilyen egyszerűek...
Előzmény: SirContact (548)
Fekete Halfdan Creative Commons License 2005.09.26 0 0 549
Nem minden kerékpáros, csak, hogy is volt a kifejezés... Na mindegy, rengeteg cikis helyzetet éltem át, és az utóbbi időben folyamatosan égnek áll a hajam. A futárokról nem is beszélve, persze azok meg a taxis kategória, ami ugye az autósok között sem egy khm...

Áh, majdnem elfelejtettem! Budai-hegység, Pilis etc. Rengeteget kirándulunk a környéki hegyekben, ahol manapság elég népes biciklis populáció dönget ezerrel a turistautakon, árkon-bokron keresztül és a kétlábon járókon dettó.

Szóval a sztereotípia bennem már kialakult, a cél üdvözlendő, kerekezni én is szeretek, de a testhezálló ruhás, bukósisakosokkal jobb vigyázni :-) UFF és OFF
Előzmény: pROF (545)
SirContact Creative Commons License 2005.09.26 0 0 548
csak nehogy a keszenleti rendorseg vagy a kozt. orezred is '"spontan reagaljon" ;).
Amugy ha ennyi bringas gyulik ossze legkozelebb is, akkor kb mind1 mi az utvonal, aki nem helikopterrel vagy metroval kozlekedik az megszivja. Na jo meg a hajo is kiraly.
Mondjuk azt meg kellene oldani, hogy a tomegkozlekedes tenyleg csont nelkul mukodjon a felvonulas alatt is. Vegul is az volna a cel, h adott esetben az az autos aki tomegkozlekedik, kozlekedes szempontjabol pozitiv elmenyekkel terjen haza. Vagyis, hogy a BKV is lehet alternativa.
Na de majd apr 22en ujra.......ha minden igaz. Remelm jon a borosbocskortandem is.
Előzmény: nyman (547)
nyman Creative Commons License 2005.09.26 0 0 547
spontan kell megszervezni :o)
Előzmény: SirContact (546)
SirContact Creative Commons License 2005.09.26 0 0 546
attol tartok az utvonal engedelyezesi procedura soran megoldhatatlan problemak egesz soraba utkoznenek a szervezok, ha barmilyen modon is direkteben akadalyoznak a "t.haz atyait es anyait".
Amugy jo otlet. Erdemes lenne megprobalni.
Előzmény: nyman (542)
pROF Creative Commons License 2005.09.26 0 0 545
Én csak körültekintőbb közlekedést várnék el a mindennap autóval közlekedőktől, kicsit lassabb tempót diktálva és betartva a KRESZ-t.
Olyan szépen mondtad :)
Egyébként az általad kifogásolt helyzetek is meglehetősen demagóg látásmódot feltételeznek részedről, azt próbálod sugallni, hogy minden kerékpáros így közlekedik. Lásd be, tévedsz. A legtöbb kerékpáros (jómagam is) a kerékpárutakon próbál közlekedni, de manapság még onnan is letiporják őket. A tömeg- és a motorizált közlekedés "átszervezéséhez" képest egyébként töredék költséggel lehet javítani, fejleszteni a kerékpáros infrastruktúrát, úgyhogy nem olyan reménytelen a helyzet, mint amilyennek beállítod. Már jelenleg is vannak bíztató fejlemények, és ezt bizony az össznépi banzájok érték el. Persze én is azt mondom, várjuk ki a végét, elvégre közelednek a választások...
Előzmény: Fekete Halfdan (544)
Fekete Halfdan Creative Commons License 2005.09.26 0 0 544
Az idétlenül és szabálytalanul cikázó kerósok meg engem zavarnak és akadályoznak.

Zseton, tradíció, prioritási sorrend (lásd pl. Amszterdam vagy Bécs). Könnyű kiépült körgyűrűvel, jól átgondolt módon megtervezett és megépített tranzitútvonal-, ill. tömegközlekedési hálózattal büszkének lenni a kerékpáros társadalomra vagy a kerékpárutak összhosszára. Ezekkel a városokkal példálózni demagógia. Évtizedes lemaradásokat úgysem lehet néhány év alatt behozni. Amíg a tömegközlekedőknek és a motorizáltaknak nem lészen meszervezve a forgalom, addig a főváros érdemi pénztömeget úgysem fog költeni kerékpárút építésre.

Az össznépi banzájoknak nem vagyok híve, mert a megmozdulásoknak mindég anarchia a vége, lásd francia forradalom, taxisblokád, fradimeccs vagy autómentes nap.

Egyébként meg egész nyáron kerékpárral jártam dolgozni a XIII. kerületből a belvárosba, és mindég kerültem a rázós helyeket, mert ismertem őket a volán mögül is, 5-10 perccel hosszabb időt szántam a beérésre. Soha nem próbálkoztam meg pl. a 70 km/h-ra felkorlátozott városi autópályákon lassítani a forgalmat, vagy csakazértis 40-nel átdöngetni a kanyarodó busz előtt stb.-stb.

Én csak körültekintőbb közlekedést várnék el a mindennap biciklivel közlekedőktől, kicsit lassabb tempót diktálva és betartva a KRESZ-t.
Előzmény: pROF (543)
pROF Creative Commons License 2005.09.26 0 0 543
A motorizáltak rengeteget ki is vesznek a költségvetésből, velünk ellentétben. Hogy ezt milyen hatékonyan használják fel, már más kérdés, és nem az én asztalom. Ha úgy érzed, nincs rendben, te is felemelheted a hangod, tehetsz panaszt a felelős szerveknél, szervezhetsz civil megmozdulást, stb. Senki nem tiltja meg neked. Az a baj, hogy más meg mer szólalni? Ezt ne írigyeld már el tőlünk. A motorizáltan közlekedők egyébként is naponta tartanak egymilliós felvonulást a városban, és pl. engem folyamatosan akadályoznak a közlekedésben, valamint korlátozzák az egészséghez való alkotmányos jogomat. (Egyékbént a tiédet is, ha a városban élsz vagy dolgozol)...
Előzmény: Fekete Halfdan (541)
nyman Creative Commons License 2005.09.26 0 0 542
hat tavaly azer nyitottam a topikot, mert tomegkozlekedessel is megszivattak. Akkor az Oktogonnal laktam. Kozben elkoltoztem, de meg mindig belvaros de az iden mar fel voltam keszulve a balhera, ugyhogy elkerultem. De a kornyezetemben voltak paran akik szivtak. Nem autosok.

 

Szerencsesebb lenne, mongyuk a Kossuth teret bringakkal lezarni, hogy a sok parlamenti kocsog elott, mongyuk egy koztarsasagi elnokvalasztas reggelen, vagy genyodemszki budabasznadi uccajat, amikor eppen sietne valahova. Sokkal nagyobb hatasa lenne es szerintem valamekkora szimpatiat is el lehetne vele erni.

Előzmény: gas2 (527)
Fekete Halfdan Creative Commons License 2005.09.26 0 0 541
M'ért a motorizáltak mennyit fizetnek a költségvetésbe? Azoknak szerinted jut tisztességes minőségű útfelület, forgalomszervezés stb. ?
Előzmény: pROF (538)
pROF Creative Commons License 2005.09.26 0 0 540
Az Erzsébet hídon teljesen feleslegesen volt lezárva mindkét útpálya, nem is vettük igénybe csak a jobb oldalát a hídnak. A szembe sávok teljesen üresek voltak.
Előzmény: gas2 (539)
gas2 Creative Commons License 2005.09.26 0 0 539

ezt a 6000-es tömeget ha csak egy félpályás útlezárás van szerinted le lehetett volna biztonságosan vezényelni az adott útvonalon /gondolom a helyszínt és az útvonalat is nem a rendőrség és a BKV jelölte ki/

 

pROF Creative Commons License 2005.09.26 0 0 538
Én, és jelenleg legalább másik 24.000 társam - és még nyilván tízezrek, akik nem tudtak/mertek eljönni csütörtökön - azt szeretnénk, hogy végre elfogadják Budapesten is azt, amit nálunk kicsit tapasztaltabb városokban már rég beláttak, hogy a kerékpár nem sportszer, nem szabadidős eszköz, hanem teljes jogú résztvevője a közlekedésnek.
Részünkről ez az igény fogalmazódik meg. Hogy ezt milyen formában kell megvalósítani, az már nem az én dolgom, hanem a szakembereké, akiknek én adok fizetést a költségvetésbe befizetett 2x annyi pénzből, mint amennyit kézhez kapok havonta. Azt hiszem, ennyit igazán elvárhatok tőlük...
Előzmény: Fekete Halfdan (537)
Fekete Halfdan Creative Commons License 2005.09.26 0 0 537
Jártam, nem is egyszer, ti. arrafele lakom. Egyébként mit szeretnél, biciklis sztrádát? Hogy lehessen 40-nel teperni, aztán jajgatni, hogy a KAMAZ majdnem eltaposott kihajtás közben? Vagy vágják ki a fasort, hogy szélesebb legyen, netán építsenek új hidat a Rákos patakon, vagy telepítsék át a transzformátorházat?

Sajna a pesti kerékpárút hálózat szánalmasan kicsi ahhoz, hogy tömegesen lehessen rajta melóba, suliba, boltba etc. járni. Sarkítva a dolgot: "kerékpáros a Hungária krt-on 20 cm-es hólatyakban" jelenség meg nem igazán kívánatos (mert ilyet is volt alkalmam tapasztalni). Ilyetén formán a bicajozás marad szabadidős tevékenységnek, akkor meg idő van, lehet 10-zel menni, míg ki nem érsz a városból, kormányt tekergetni, gazban kerülni a kutyaszart...
Előzmény: pROF (503)
pROF Creative Commons License 2005.09.26 0 0 536
Nem tudom, megint csak azt tudom tanácsolni, hogy kérdezd a szakembereket, akiket ezért fizetnek. (Általában állami pénzből...)
Ezt az összemosást meg megintcsak nem "mi" kértük, hogy mindenki azonosítsa az autómentes napot a felvonulással. A kettő nem ugyanaz. Hosszú távon a két dolog célkitűzései közel állnak egymáshoz, de a felvonulás alapvetően egy figyelemfelkeltő rendezvény. Ilyen szempontból elég hatásos, a figyelmet felkeltette, és a városvezetés és azóta tekinti partnernek a kerékpáros szervezeteket, amióta ilyen nagy a felhajtás. Ebből a szempontból a felvonulás sikeres, eredményes volt. Az autómentes nap egy teljesen külön téma. Ez a szerencsétlen helyzet egyébként épp a jelenlegi dilettáns városvezetés miatt alakult ki, mert ha 1 évvel ezelőtt nem találják ki, hogy az egyébként egész világon szept. 22-én tartott autómentes napot Budapesten nem aznap, hanem hétvégén szervezik, (mert hétköznap aránytalanul akadályozná az autós közlekedést), akkor valószínűleg soha nem jött volna össze a tavalyi 3 ezres felvonulás.
Előzmény: gas2 (534)
pROF Creative Commons License 2005.09.26 0 0 535
Az egy dolog, hogy szerinted kinek mi a véleménye. Az viszont tény, hogy a közleményt a VEKE adta ki, és ebből következően csak az ő véleményüket tükrözheti. Ne akarj mást belemagyarázni.
"Mi" nem zártunk le semmit, én csak mentem a többiekkel. A lezárást a rendőrség intézte. (Én voltam a legjobban meglepődve, mikor az Erzsébet hidat teljes szélességében lezárva találtuk, szerintem semmi szükség nem volt rá. Ugyanígy eredetileg arról volt szó, hogy a 4-6-os végig jár, keresztül megy az Oktogonon, megszervezik az átjárását. A BKV szakemberei döntöttek végül másképp, a szervezőknek ebbe semmilyen beleszólása nem volt, ebben biztos lehetsz...
Előzmény: gas2 (533)
gas2 Creative Commons License 2005.09.26 0 0 534

közelítsük meg másképp, mert ennek a vitának nem sok értelme van

 

végeztetek ma reggel forgalomszámlálást? összehasonlítottátok ezt az előző hétfőivel? /a 2 hétfő kb. ugyanazzal a súlyozással mozog/ volt változás? többen utaztak a BKV-n vagy bringával?

statisztikai adatok szerint van eredménye az autómentes napnak?

gas2 Creative Commons License 2005.09.26 0 0 533

ismerem az MTI működését is nagyjából, és sztem ez nem csak a VEKE véleménye.

én a BKV helyében nem is adtam volna lehetőséget arra, hogy lezárjatok hidakat, villamospályát....ha innen nézzük, akkor tényleg a BKV a hibás, vagy az a szabályozás, ami lehetőséget adott erre az egészre

Előzmény: pROF (531)
_ Liar _ Creative Commons License 2005.09.26 0 0 532
kicsit gáz volt ez az "automentes" nap...
pROF Creative Commons License 2005.09.26 0 0 531
Az gondolom elkerülte a figyelmedet, hogy ezt a "hírt" nem az MTI-sek írták, (ahogy az MTI általában sem is szerez hírt, csak továbbít), hanem a VEKE által hozzájuk eljuttatott közleményt tették közzé. Ez a VEKE saját véleménye. Egyébként pedig abban igazuk van, hogy nem tesz jót a tömegközlekedés megítélésének, hogy képtelenek a BKV szakemberei és a karhatalom egy 2 órás, hónapokkal előre bejelentett, ismert útvonalú rendezvény idejére sem megszervezni a tömegközlekedést... Biztosan elkerülte a figyelmedet, hogy a kerékpáros felvonulást civilek szervezték. Ezek a civil szervezők pedig a hatóságok utasításai alapján jártak el. Szerinted hol lehetett a gubanc?
Előzmény: gas2 (530)
gas2 Creative Commons License 2005.09.26 0 0 530
az MTI nem bulvársajtó /tudtommal/
Előzmény: pROF (528)
gas2 Creative Commons License 2005.09.26 0 0 529

Mr.Fuji

miből gondolod, hogy bringasállító kocsiban csak bringások utazhatnak? helyedben inkább úgy fogalmaznék, hogy lehetőséget biztosít a bringásoknak a MÁV, hogy a bringát kényelmesebben a többi utas zavarása nélkül szállítsa, de ha gondolod kezdeményezzétek, hogy a bringaszállítóba csak Ti ülhettek, ezzel ismét nagy sikeretek lesz a dugig tömött vonatokon utazók szemében.

g

Előzmény: Mr. Fuji (524)
pROF Creative Commons License 2005.09.26 0 0 528
Ez szerintem 2 dolog miatt van, egyrészt az év másik 364 napján a sok száz órányi dugóban nincs kire fogni a dolgot, (mivel ugye többnyire saját maguk az okozói), és most végre találhatnak egy közös ellenséget. Ezen felül bedig a bulvársajtó hangolja a közvéleményt, mert nekik ugye a minnél nagyobb botrány az érdekük. Az nem hír (legalábbis nem a bulvár szintű), hogy a békés biciklisek a békés autósokkal békében együttélnek :)
Előzmény: Mr. Fuji (524)
gas2 Creative Commons License 2005.09.26 0 0 527

"MTI HÍR:

AZ AUTÓMENTES NAP TÖBBET ÁRTOTT, MINT HASZNÁLT

Az Autómentes nap esti biciklis felvonulásával a legrosszabb helyzetbe ismét azok kerültek, akik hallgattak a felhívásra, és reggel a tömegközlekedést választották, Európában ugyanis egyedüliként nálunk az autómentes nap a villamosok leállításáról, a buszközlekedés ellehetetlenítéséről (is) szólt - értékeli a tegnapoi napot a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület.

A tömegközlekedés szinte az összes belvárosi felszíni vonalon akadályoztatást szenvedett, tucatnyi buszjárat, szinte az összes belvárosi troli és a dél-budai villamosok mellett a 4-es, 6-os vonalak közlekedése is hosszabb-rövidebb időre, jellemzően másfél órát meghaladó időtartamra, teljesen megbénult. Így mindazok, akik ; kényszerből vagy önként ; ekkor a tömegközlekedést választották, pórul jártak.

Az autómentes nap tehát a tömegközlekedés összeomlásáról szólt, és minden előzetes elképzeléssel szemben azt az üzenetet hordozta a városi lakosság számára, hogy aki teheti, utazzon továbbra is minden nap személygépkocsival, mert lehet, hogy nagy a dugó, lehet, hogy drága a benzin és a parkolás, ráadásul nem is könnyű helyet találni, de legalább estére jó eséllyel hazaérkezünk. Különösen súlyos lehet az üzenet értéke mindazok számára, akik az év többi napján autóznak, de ma ; lelkesen és kissé naivan ; hallgattak a hívó szóra."

 

gratulálok a szervezőknek

Mr. Fuji Creative Commons License 2005.09.25 0 0 526

Félreértettél. Én általában mondatam azt, hogy sokan (nem Te, és nem most) bűnbakot keresnek.

 

A Demszkyvel kapcsolatban pedig teljes mértékben egyetértünk:-) Bár most megcsinálták azt az utat, amerre biciklizni szoktam:-)

Előzmény: nyman (525)
nyman Creative Commons License 2005.09.25 0 0 525

"Talán onnan származhat, hogy sokan a dugóban ücsörögve bűnbakot keresnek."

Nem. Onnan, hogy nehany ezer vagy esetleg tizezer ember nehany szazezernek jo nehany orara megneheziti az eletet. Nem feltetlen azoket, akik autoval kozlekednek!!!

 

Demszkinek ettol fuggetlenul szidom a k.anyjat ;o)

 

En rendszerensen vittem vonaton bringat, igaz, hogy nem Bp kornyeken. Soxor kerekparos kocsi nem leven az elso vagy az utolso kocsiban. Semmi problemam nem volt.

Előzmény: Mr. Fuji (524)
Mr. Fuji Creative Commons License 2005.09.25 0 0 524

"sok emberbol ellenszenvet valtott ki"

 

Ezt az ellenszenvet sohasem értettem. Talán onnan származhat, hogy sokan a dugóban ücsörögve bűnbakot keresnek. Önmaga nem lehet, a szomszéd autós nem lehet, a Demszky messze van, akkor meg itt van egy-két biciklis, akiket utólag le lehet szorítani...

 

A vonattal való közlekedésről, illetve a külön kocsiról: Úgy tudom, hogy a kerékpár-szállító kocsiban csak a kerékpárosok foglalhatnak helyet. Mégis nagyon sok "egyéb" utas használja. Én már többször jártam úgy, hogy nem volt helyem, miközben alig voltunk páran biciklivel.

Előzmény: nyman (523)
nyman Creative Commons License 2005.09.23 0 0 523

nem ma van az automentes nap?? Mentem ket felkort a 4-6-ossal a Mechwart liget es a Petofi hid kozott es a koruton alig nehany auto lezenget es meglepo modon egy rakas ures parkolo volt minden fele.. Nem ugy mint tegnap, dugo mindenutt.

 

A sved kollegamnak az Erzsebet koruton a Radison SAS-ben vot a szallasa. Hat este het utan, mikor befejeztuk a melot es ment vona oda, gyalogolhatott a Blahatol. A bringajat otthon hagyta.

 

Az esti vacsoranalan mindegykinek az volt a velemenye, hogy ongol jellegu vot a megmozdulas, mert sok emberbol ellenszenvet valtott ki.

 

Na mindegy.

 

Szerintem nagyobb szimpatiat lehetne elerni, ha a bringasok inkabb le kotik az utra demszkiapot es keresztul hajtanak rajta vagy tizezren :o)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!