20 cm -s külső teherhordó falat nem szabad ajánlani, ha megvésik a falat a kiállások miatt és rádadásul mondjuk nem merevítik 2 soronként a 20cm falat abból nem sok jó származik.... 30 cm fal esetén csak az ablakok alatti részt kell merevíteni 2 sor vassal... ezt is sokan kihagyják és később meg reped az ablak alatti felület...
Ytongnál külső falnál 30 cm kell gondolkodni, nem itt kell spórolni.
EPS mehet rá az Ytong főfalra, de nem pár cm -ben.
Az Ytong tégla és vakolat a nedvesség nagyon pici részét megtudja kötni és elnyújtva visszaadni, igy pára diffúzióval, Ytong/tégla falazatnál is lehet számolni.
A hivatalos verzió szerint (Ytong saját ajánlása) az YTONG-ot a saját MULTIPOR termékével kell szigetelni, ami ugye nagyon drága cucc, bár kétségtelenül jó a páraáteresztő képessége, mivel belső oldali szigetelésként is használják.
Azt viszont az Ytong-nál is tudják, hogy ha mindenkivel Multiport akarnak vetetni, akkor nem lesz túl versenyképes a termékük, ezért YTONG szaktanácsadóknál is van egy olyan mondás, hogy kőzetgyapottal is lehet szigetelni, de semmiképpen ne EPS-el.
Nagyjából ezt jelentené a kőzetgyapot ajánlás, hogy ha valaki nem akarja a Multiport megfizetni, akkor mehet helyette a kőzetgyapot.
Ettől függetlenül az EPS kizárása szerintem is felesleges túlzás, a gyakorlatban rengetegen meg is csinálják, különösebben észlelhető probléma nélkül.
Ez a témakör túl van spilázva. Ráadásul tévesen. A levegő a benne lévő gőz halmazállapotú víztartalommal, miért akarna átmenni a falon? Ez akkor lenne valós probléma, ha az épületen belüli légnyomás nagyobb lenne, mint az épületen kívüli környezeti légnyomás. De még akkor sem történne meg, mert egy csomó rétegen még át kéne mennie, úgy mint: belső falfesték, falfix, gipszes glett, cementes glett, ytong, EPS ragasztó, EPS, EPS ragasztó, vékonyvakolat alapozó, vékonyvakolat.
De eleve szellőztet a lakó vagy gépi szellőztetés van az épületben, így már eleve nem lehet bent nagyobb a légnyomás. Meg egyébként sem.
És ha pl üvegszövettapéta van a falon, akkor ott aztán a tapéta másik oldalára sem tud menni a pára, nem hogy a falazat külsején lévő hőszigetelő rétegig.
Én gyors kereséssel nem találtam meg a kőzetgyapot ajánlást, de így emlékeztem, azért is írtam.
Aztán van egy olyan elmélet is, hogy minél jobb hőszigetelő a fal, annál vastagabb szigetelés kell, hogy ne a fal és a szigetelőanyag között csapódjon ki a pára. Na, ezt végképp nem találtam meg. Pedig ez nálam nagy dilemma, egyszerűbb lenne feldobni 5 cm szigetelést és azt színezi, mint az elcseszett (és repedező) alapvakolatot.
A falvastagsánál a stabilitáson túl a hőszigetelést is nézni kell és az lenne a jó, ha az egyenértékű lenne a meglévő épületeddel. Teherhordó külső falazatnál 30-as YTONG alá nem nagyon szoktak menni, de ha helyszűke van (nagyobb belteret akarsz nyerni) és kicsit a fesztávok, akkor 20-as YTONG-ig lemehetsz, de már ott is foglalkozni kell a plusz merevítéssel, pl pár sorban betonacélt helyezni el habarcságyban, belemarva az YTONG-ba. Hőszigetelésnek hivatalosan kőzetgyapot kellene rá, vagy multipor, de az még drágább, ennek ellenére a gyakorlatban sokan EPS-el szigetelik és túl nagy problémákról nem szól a fáma, úgyhogy ez is attól függ, mennyire-hogyan és milyen szinten akarod megoldani.
Sok mindent lehet ajánlani, csak nem biztos, hogy indokolt. Páradiffúziós számítások szerint ajánlják egyiket, másikat. De akkor az egész rendszernek olyannak kell lenni.
Emlékeim szerint az Ytong alkalmazástechnikai dokumentumában a 25cm vastagot írják minimumnak teherhordó fal esetén. De van szakmai segítség, amit fel lehet hívni telefonon és szóban segítenek, ha kérdés van.
Magánvélemyényem az (de én nem vagyok szakember), hogy nem gondolom, hogy 20cm vastag fal esetén összedőlne, ha van rajta betonkoszorú.
Üdv Mindenkinek! Amatőr vagyok a Ytongban. Meglévő (tégla)házhoz szeretnék egy kis (14 nm-es) helyiséget toldani. Milyen vastagságú Ytongra lenne szükség a falakhoz? Egy fa szerkezetű tető kerülne rá zsindellyel.
Üdv! Egy kültéri kő kerítésfal magasítása +1métert ytong elemekkel lett megoldva a meglévő fal betonkoszorúra. Gondolom súlya miatt,meg ez volt kéznél az előző tulajnak.
A felületének védelmére víz,fagy ellen mélyalapozó majd homlokzatfesték használatával jó lehet dryvit helyett?Ha ez megvan víz ellen tetőcseréppel akarnám lefedni.Egyébként 5éve van kint,de még nem fagyott szét sehol,ami meglepő.
jó a következtetésed, nincs rajta hőszigetelés, vakolat+ szín van az ytongon. Süllyedéstől akkor szerinted nem kell tartanom, akkor nem így jelentkezne a repedés? Süllyedés megoldásra az aláalapozás, az egy működő dolog? "Eredetivel" megegyezőre meglehet csinálni? Szokták ezt alkalmazni ilyen problémák esetén?
Szerintem nem komoly. Ettől függetlenül repedhet még tovább.
Az ablaknál lévő repedés az ablakkáva és a káva melletti terhelésküönbségtől jön létre. Az előírt 2 db vas ezt a terhet osztja szét.
Én inkább arra gyanakszom, hogy mivel nincs hálózva így arra következtetek, hogy hőszigetelés sincs a falon. Tehát amit látunk az maga az ytong fal. És azt látom, hogy "kilógatva" építették a falat, nem fekszik fel teljes talpán.
Szokás volt kilógatva, vízorrt képezve falazni. De én sosem szimpatizáltam vele, értelmét sem látom, inkább csak hátrányát.
Szóval szerintem ez is közrejátszhat a repedésben, de ez csak tipp a részemről.
Ha jó az alap és jó a födémed, akkor nem lehet baj.
Illetve még egy dolgot el tudok képzelni. Szokás úgy falazni - szintén károsnak, hibásnak tartom - hogy egy falmezőt felfalaznak, a sarkoknál egy téglányit még odatesznek. Mert így az állványt nem kell körbevinni, hanem egy helyre rakva, egy falmezőt felfalaznak. Aztán ahol a sarok után befordulva abbahagyták cikkcakkosan, a szomszédos falmezőről oldalról betolják a téglát és nem ráteszik. Így a nem tud a habarcsra ráülni a tégla, hanem tulajdonképpen a téglával letúrják a habarcsot. Ezért az a része levegőben van. És amikor megkapj a terhet föntről, ott a levegőben lévő rész határvonalán eltörik az ytong.
Ezzel együtt, ha rosszul is falazták a sarkokat, nem gondolom, hogy komoly problémától tartani kéne. Nem esztétikus, az biztos.
Nem a hálózás hiánya miatt reped. Ha hálózva lenne, akkor is megrepedt volna, csak nem látod, mert a külső héj a hálózott rétegen át nem jelenik meg.
Biztos, hogy belül nem reped? Nem lehet, hogy belül hálózva, üvegszövettapétázva vagy gipszkartonozva van? Azaz van repedés csak a háló vagy karton mögött?
Sziasztok! Repedés problémával fordulnék hozzátok. 37,5 Ytong, 2005-ös építés, repedés belül nincs, csak kívül a sarkoknál, függőleges irányban. Nincs hálózva, lehet ez a repedés okozója? Ti mire gondoltok? Kép csatolva
Üdv ! Mindenképp konyhaszekrény sínre rakd ,könnyen le/fel rakható ,három 6-os csavarral rakható fel a sín(egyik oldal) ,annyi a nehezítés ,hogy van kimondottan ytongba való tipli azzal rakd fel ,szerintem 60 mm hosszú elég kéne legyen !:-)
Sziasztok!10-es ytongfalra fel lehet tenni konyhaszekrényt? Ha igen, milyen nagy csavarral, illetve ha egy sínt teszek fel több helyen rögzítve, megoldás-e?