Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Pdudu Creative Commons License 2024.04.02 0 0 7885

AC Doctor Kit megerkezett, van benne 2db palack egyenkent 170g gazzal.

A cso amit mellekelt az szerintem R134 csatlakozashoz valo (full kek csatlakozo van rajta), mert volt mellekelve egy konverter (az viszont sargarez vagy bronz) az R1234yf alacsony nyomasu agahoz.

 

Amikor radugtam a jaro motornal az alacsony nyomasu agra, akkor a manometer ki sem mozdult. Le is allitottam, hogy hibat keressek, erre elkezdett emelkedni. Felment vagy 20 PSI-re.

Azaz az alacsony nyomasu agon nagyon alacsony volt a nyomas menet kozben. A magas nyomasu agon meg 6 bart mert az OBD eleven.

 

Aztan ujra beinditottam az autot, kinyitottam az ajtokat, es elkezdtem perforalni a flakont a racsavart szeleppel.

Majd engedtem egy kis gazt, ereztem ahogy hul kicsit a palack a kezemben.

 

Szepen felment 50 PSI-re - ekkor a kezdeti 6 bar helyett mar 12,4 bart mutatott az ODB eleven altal hasznalt nyomas erzekelo (ami a magas nyomasu koron van).

A feloldalas hutes elkezdett csokkenni, majd 5-10 perc utan mar egyforma homersekletet mutatott az OBD eleven minden letezo agon.

Leallitottam az autot, hogy nezzem merre mozdul a nyomas. Felment 60 PSI-re, majd megallapodott 45 korul. Igy beinditottam es adtam meg egy kicsit neki.

 

Az OBD eleven altal mutatott hofokok elternek a valos hofokoktol, OBD eleven a bal/jobb oldalra 6-7 fok koruli hofokot mutat, egy infras/lezeres homerovel belemerve a bal es jobb oldali kifuvokba mar 2,5-3,5 fokot merek. Igy szerintem sikeres volt a mutatvany.  Az egyik flakonnak kb a harmada fogyott el - nem akarom letekerni a racsavart szelepet csak a sulyt megmerendo. A masik pedig meg mindig meg van.

 

A vege is 40-45 PSI lett az alacsony nyomasu agon, nem akarom tul tolteni. A hutessel elegedett vagyok 3 fok a kulso 20 fokos levegot beszivva teljesen jo ertek.

Ha valamit nem jol csinaltam, akkor szivesen fogadom a kritikakat.

Előzmény: Pdudu (7884)
Pdudu Creative Commons License 2024.03.31 0 0 7884

Sziasztok!

 

Jon a klima idoszak. 2018 kozepi Golf Variant. Ez mar R1234yf gazos.

Tavaly azt csinalta, hogy csak a vezeto oldal hutott, az utas oldal nem.

(nem a terelo lapat ragadt be - ugy tunik, ha kevesebb a gaz, akkor csak a radiator egyik felet huti)

 

Nagy nehezen talaltam olyan szervizt ahol tudtak R1234yf gazzal tolteni Szloveniaban.

(nem egyszeru, a helyi VW kepviselet (Koper) is bevallotta, hogy elvinnek mashova az autot (Ljubljanaba), mert 2 napra akartak bevallalni).

 

Na mindegy, a lenyeg az, hogy leszivtak a gazt meg meg ami kijott, levakuumoltak, minden jo volt, 1 ora utan is tartotta a vakuumot.

Most ujra ezt csinalja.  Csak a bal szellozobol jon a hideg - de az sem olyan nagyon hut.

 

OBD elevennel megneztem.  Allo motornal kb 4.8-6 bar kozotti a nyomas (homerseklet fuggo).

Aztan beinditva ez felmegy 7-9 bar koze. 18 fokos kulso homersekletnel a bal resz 12 fokot fuj, a jobb meg 20,7 fokos.

(MAX AC allasban, a szellozok nyitva, ajtok nyitva) (nyilvan a nyomas keves, ha jol olvastam, akkor 8-20 bar kozott kene lennie)

 

Most nincs kedvem utana jarni, igy rendeltem AC Doctor Amazonjarol egy tolto szettet.

Nem R1234yf amit bele lehet tolteni - hanem masik gaz van benne. Ami a netes infok szerint nem uveghaz hatasu es nem mergezo es nem gyulekony.

Felvettem a kapcsolatot a gyartoval - a valaszuk szerint lehet keverni a meglevo es az o gazukat. A kiten rajta lesznek az infok - emailben nem mondtak tobbet.

(linken lathato a doboz aljan az osszetetel)

 

Mivel tavaly az 1 oras vakuum tartas utan ujra toltottek az autot a megelelo gazzal, olajjal, sot szinezeket is raktak bele, iden megneztem van-e barhol nyoma az UV reagens sarga adaleknak.

Sehol. Persze utas terben nem latom a radiatort. Csak a 2 szelepnel sarga ahol betoltottek. UV lampaval megnezve, sotetben.

L szelepet lecsavarva szisszent - szoval tippre a Schrader szelep ereszthet egy icipicit.

 

Mivel a rendelt keszlet 2 flakon (plusz a csovek, manometer), es 1 flakon boven eleg az autom ujra toltesere (460g R1234yf a gyari adag), igy meg nem rendeltem a szelep cserejehez valo nyomas alatt szelep cseret lehetove tevo keszletet.

 

Az uj gaz elvileg harmad annyi tomegbol tudja az R1234yf parametereit (170g kell a 460g R1234yf helyett) - kivancsi leszek haza vagom-e vele a klimat.

A keszlet eleg olcso es pont 2 toltesre eleg, igy megtoltom es ha nem javul, meg mindig vihetem a tavalyi szervizbe. Nem kell bele egy full flakon, mert ugey nenm csont ures.

 

Az lenne a kerdesem a hozzaertokhoz: mennyi az uzemi nyomas (es milyen hofokon) az R1234yf eseten? Mert ehhez sehol nem talaltam ar R134 gazhoz szokasos kulso homerseklet fuggvenyeben megadott nyomas gorbeket. (a manometers toltesnel eugye csak a kis nyomasu oldal nyomasat fogom latni - persze kozben az OBD eleven progival tudom nezni a rendszert eloben).

Netan 2018-as R1234yf-es Golf (2.0 TDI, 150 Le) eseten van valahol hasznalhato info a klima nyomasarol? Se szerviz manualt se egyebet nem talaltam.

(azt tudom mennyi lenne az idealis gaz tomege es mennyi olaj kellene a rendszerbe)

 

Ha valoban a Schrader szelep ereszt - csere nelkul lehet azt jol tomiteni? (folia a kupak ala vagy egyeb modon?) (mivel kb 1 evet kibirt a toltes ota es azota is van kb 5 bar a rendszerben, ezert nyilvan valami nagyon kis merteku szivargas lehet. (vegso soron berendelem a szelep cserelo kitet - nem azon a 40 euron mulik. A kit es a tolto kit ara is kevesebb lesz a tavalyi toltes koltsegegnel (utazas + toltes). 

 

A kupak rohadtul ra volt csavarva, de szisszent amikor meglazitottam, igy ott biztosan van szivargas.

Husvet utan 1-2 nappal megjon a tolto szett - aztan meg mindig raerek megrendelni a szelep cserelo szettet ha azt mondjatok nem lesz jo a meglevovel.

 

Elore is koszonom!

 

 

Paco155 Creative Commons License 2024.03.09 0 0 7883

Szia.  

Ez az autóklíma topik. 

Előzmény: Ikaruszki (7882)
Ikaruszki Creative Commons License 2024.03.09 0 0 7882

Sziasztok.

Klíma tisztításhoz kérnék tanácsot.

Adott a split klíma, amivel fűtünk, nyáron hűtenénk.

A felszerelés után a festők csiszoltak a falakon, a klímát természetesen még véletlenül se takarták le, így az telement finom porral.

 

A kérdésem az lenne, hogy mivel lehet kitisztítani? A sima fertőtlenítőt nem merem belefújni, attól tartva, hogy az összeáll a porral és beleragad mindenhova.

 

Előre is köszönöm a segítséget.

Paco155 Creative Commons License 2024.02.20 0 0 7881

Szia Béla, 

 

Megrendeltem a cuccot lengyelországból, 45-ért itt van az már sokkal kevésbé fájdalmas. És igen, valószínűleg már most sincs benne semmi vagy nem sok, mert az eset felfedezése után még mennem kellett egy háromórás utat mielőtt levehettem a csatlakozót. Az a kurva klímakonzol meg nem engedi csak a klímát eco módba kapcsolni (nekem már az új panel van benne, a régi engedte), csak kikapcsolni a teljes szellőztetést akkor meg párásodik az autó főleg esőben. Azért megpróbálok elmenni valahova, hogy lefejtsék és feltöltsék nitrogénnel, de sajnos az időm korlátos, a klímások meg főleg munkaidőben dolgoznak. :) 

Meglátjuk. 

Előzmény: xmbela (7880)
xmbela Creative Commons License 2024.02.19 0 0 7880

Ha maholnap nem fejteted le a hűtőközeget, akkor sanszos, hogy hetek múlva már nem lesz mit. Lehet, hogy már most is majdnem üres.

Ha a klímahűtőből kijön könnyen a cső, akkor nem nagy ügy kiszerelni a csövet.

 

Minden betudsz dugni úgy, hogy ne okozzon gondot. Ha nagyon aggódsz a nedvességtartalom miatt, akkor hosszabban kell vákuumolni.

A gyorscsatlakozó a másik csövön van, így az nem bonyolítja a nyomáspróbát. Ha mégis megoldanád hazai pályán, akkor szívesen küldök a nyomáspróbához csatlakozókat.

Előzmény: Paco155 (7878)
Paco155 Creative Commons License 2024.02.19 0 0 7879

El is felejtettem,  Köszönöm a segítséget, kereslek majd időpontegyeztetéshez. 

Előzmény: xmbela (7877)
Paco155 Creative Commons License 2024.02.19 0 0 7878

Na ja, neked könnyű mert kéznél van minden a kísérlethez, csak éppen nálam vannak egyéb paraméterek is. :)

   

Ahhoz hogy meghegesszék  le kell szerelnem. Azaz biztos, hogy elmegy a levegőbe a gáz amit nem szeretnék (bár jó eséllyel így is elment már, de reménykedem). Másrészt a rendszert nem szeretném teljesen nyitottan hagyni, az nem tesz jót semminek. Még ha le is dugózgatom valahogy akkor sem bízom benne hogy nem jut be semmi mondjuk egy alapos esőben menve, vagy nagyon párás időben. És mert nem tudom mikor tudok időt szakítani, hogy elmenjek hozzád -jó eséllyel már csak márciusban, de lehet, hogy április lesz belőle- szóval minél tovább van nyitva annál nagyobb a rizikó. 

Ráadásul te sem vagy túl közel hozzám, annak az útnak is ára van, és nem akarok olyat, hogy kétszer menjek, mert pl. a hegesztés mégsem olyan lett ahogy azt a hegesztő bácsi tervezte és elbukik nálad a nyomáspróbán*.  

 

 

Szóval jó eséllyel marad a gyári alkatrész, tömítések, meg olaj, töltőanyag, festék, stb nálad úgyis van.  És igen, tudom, hogy ha itt keresnék valami klímást akkor meg lehetne egy héten belül, de az egyéb rossz tapasztalataim miatt csak benned bízom. 

 

 

*a másik vége egy elég fura bajonettes csatlakozó, nem hinném, hogy van a hegesztőnek megfelelő cucca amivel le lehet nyomásbiztosan zárni. Talán még neked sincs csak az autóban amihez csatlakozik azaz beszerelve nyomáspróbázható.

Előzmény: xmbela (7877)
xmbela Creative Commons License 2024.02.19 0 0 7877

A piros nyílnál hegesztés van, vagy valami keményforrasztás. Szerintem ezt egy aluhegesztő simán megoldja. Könnyedén lehetne nyomáspróbázni is beszerelés előtt. Én biztos megpróbálnám, mielőtt 75-ért veszek egy új csövet.

Előzmény: Paco155 (7876)
Paco155 Creative Commons License 2024.02.19 0 0 7876

Szia Béla, 

 

 

Hétvégén alá kellett néznem az autónak, mert valami ződ olajszerű csöppek voltak alatta és egy csúnya dolgot vettem észre. A klímakompresszorba menő csatlakozó a csőnél "ködöt fújt", illetve szépen bugyborékolt az olaj. Most lehúztam a csatlakozóját mondván ne erőltessük azt ami hibás, de lenne egy kérdésem. Nem tudom, hogy most ez a csatlakozó tömítésének a hibája, vagy magának a csatlakozónak, és mielőtt elvinném hozzád szeretnék felkészülni. Értsük ezen azt, hogy ha a cső a szar akkor meg kell rendelnem előre mert csak gyáriban kapható. 

 

Csatolok pár képet és a csőről is egy linket hátha abból jobban el tudod dönteni, hogy megrendeljem-e vagy tényleg van esély a tömítéshibára. 

 

A cső így néz ki:   https://fiatalkatreszek.hu/termek/Kl%C3%ADmacs%C5%91/53870

 

 

 

 

 

Nekem úgy tűnt hogy a köd is innen jött, illetve az olaj biztosan itt jön ki ahol a vékonyabb cső belemegy a "kockába".  Csak azt nem tudom, hogy a kocka csak a leszorításra szolgál, vagy abba van bele préselve a cső. 

 

 

 

 

 

Előzmény: xmbela (7875)
xmbela Creative Commons License 2024.02.05 0 1 7875

Nincs mit.

 

Csináltam egy képet a technikáról. Akkor már csak becsatolom:

 

Előzmény: cobra46 (7874)
cobra46 Creative Commons License 2024.02.05 0 0 7874

Nem vagyok klimás,nem is töltök stb-stb ...,de autós rokonszakmában dolgozok ., alkalmilag a klima villamos részén adom elő magam.., elbüvöl a készséges kollegalitásod---- ami azért tudjuk nem mindennapos kis hazánkban..,

 

Mégegyszer köszi és baráti üdv!!!

Előzmény: xmbela (7873)
xmbela Creative Commons License 2024.02.05 0 1 7873

Hiányzó nyomásjel miatti nem indulás: motor jár, majd kivezérlem a szelepet különböző kitöltéssel, közben nézem a szívó és nyomó oldali nyomást. Nyilván figyelem, hogy a nyomó oldali nehogy elszálljon, ha nem indulna meg a hűtőventilátor.

Ha rossz a szelep, akkor az lehet, hogy már kiderült az ellenállásából. Ha az rendben, akkor megnézem, hogy ki van-e vezérelve. Ha ki van, akkor rossz a szelep. Itt még bonyólódhat, ha a kompresszor belseje is kuka.

Rá tudok csatlakozni  kb. 15-15 féle adapterrel a szelepre és a szelepre menő csatira is.

 

Előzmény: cobra46 (7872)
cobra46 Creative Commons License 2024.02.05 0 0 7872

Csak a kiváncsiság miatt.., alkalmadtán válaszolhatnál rá...

 

Mi történik., ha van egy klima ami pl hiányzó nyomás miatt eleve  nem tud elindulni.., vagy esetleg maga a vezérlőszelep nem jó...., Te meg adod rá a célmüszereddel kitöltési százalékot...

 

Köszi és üdv

Előzmény: xmbela (7866)
E30Allrad Creative Commons License 2024.02.03 0 1 7871

A/C Compressor Electronic Control Valve Tester néven a kereső sok találatot ad.

Előzmény: cobra46 (7869)
FeZ_ Creative Commons License 2024.02.03 0 1 7870

Köszönöm :-)

Előzmény: cobra46 (7869)
cobra46 Creative Commons License 2024.02.02 0 0 7869

Szia!

 

1.A  Klimaokitó Helláékttól : https://www.hella.com/techworld/de/Technik/Klimatisierung/Klimakompressor-wechseln-Anleitung-1976/

 

2.A kivezérlés müködtető   szelep teszterre nem igen találok vissza.., az egyik magyar gyártmány volt....,

 

A "kupplung nélküli autóklima PWM vezérlőszelep tesztelés".....,valami ilyesmit irtam be a keresőbe annó....

 

 

 

Előzmény: FeZ_ (7868)
FeZ_ Creative Commons License 2024.02.02 0 0 7868

Szia !

 

"egyébbként megtaláltam a célmüszert amivel Ti vizsgáljátok a kivezérlés mértékét"

 

"Helláéknál egy klimafejtágitó-okitó pdf-ben"

 

Esetleg elérhetőséget ezekhez tudnál adni , mert érdekelne a műszer is és az információ is okulásképpen. (vagy pl. a pdf saját használatú ?)

 

 

Előzmény: cobra46 (7867)
cobra46 Creative Commons License 2024.02.02 0 0 7867

Ahogy mondod--megerősitve a gyakorlattal ---felejtős ide a mezei multiméter .., szkóp kell ide a magyarnak..,egyébbként megtaláltam a célmüszert amivel Ti vizsgáljátok a kivezérlés mértékét stb..,

 

Utána meg  Helláéknál egy klimafejtágitó-okitó pdf-ben a szkopós mérés leirását-minta képekkel illusztrálva!

Utólag---mint általában---kiderült hogy egy komoly karamból elött müködött a klima.., nagyon szépen helyrelett állitva minden ,de az ördög nem alszik ilyenkor....

 

Köszi a segitséged és üdv!

Előzmény: xmbela (7866)
xmbela Creative Commons License 2024.02.01 0 0 7866

Szerintem itt a multis feszmérés nem vezet eredményre. Oszciloszkóphoz nem értek.

Én egy direkt, kompresszor szabályzószelep teszteléshez készült eszközt használok. Méri a négyszögjelet és a szelepet is kitudja vezérelni.

Előzmény: cobra46 (7865)
cobra46 Creative Commons License 2024.02.01 0 0 7865

Szia!

 

Helyzet van..., Nagy libbel-lobbal kiszálltam helyszinre.., egy multiméterrel és egy LED-es lámpával...,a kompresszor csatin  van egy  gyujtás+12V.., és egy zöld 2Ezüst gyürüs vezérlő vezeték..,Erről megállapitottam hogy a motor ECU 38 PIN-re megy..,folymatosságra

kivagyon sipolva...

 

Bekapcsolt klimánál multiméterrel néztem ,szükség hiján AC  feszültség állásban hogy van-e valami jelféleség ezen a motor ECU-ból jövő vezetéken....PWM jel ide vagy oda valami feszültséget kellett volna tudnom mérni??? Gyakorlatilg kb 0.2V körül mértem....

Milyen nagyságrendű feszt kellene itt mérni tudni??

 

Esetleg szkóppal mérve milyen feszültség /időalap lehet jellemző egy jövendő vizsgálatnál???

Előzmény: xmbela (7864)
xmbela Creative Commons License 2024.02.01 0 1 7864

Nézd/mérd meg amit megtudsz és majd utána ráérsz a továbbiakról gondolkodni.

Előzmény: cobra46 (7863)
cobra46 Creative Commons License 2024.02.01 0 0 7863

Nagyon kõszönöm.., a négyszögjelet megtudom majd mérni..,PWM szimulátorunk nincs.., vajon direkt motor ECU- ból jöhet a vezeték? Esetleg  valami klimavezérlő modulból?? Doku sajnos zéro.., jel hiánya esetén kezdődik a fejvakarós kutakodás történet.. Manuális a klima...

 

Üdv!

Előzmény: xmbela (7862)
xmbela Creative Commons License 2024.01.31 0 0 7862

Négyszögjel megy a szabályzószelepre. Megméred, hogy meg van-e és/vagy megvezérled a szelepet kívülről. Ezek után remélhetőleg meg van a hiba, vagy lehet tovább keresni.

 

Előzmény: cobra46 (7861)
cobra46 Creative Commons License 2024.01.31 0 0 7861

Sziasztok!

 

M.Colt 1.3. 2009. Manuális Klima nem kapcsol be---Gáz nyomás jó., mennyiség jó., most lett föltöltve., nyomásszenzor müködő autóból probának átcserélve..,Kompresszoron   +12V megvan.  Mi lehet a probléma? Ez már nem mágneskupplungos kompresszor.Kompresszoron milyen vezérlő jelet kellene tudni mérni? Impulzusszélességgel vezérelt lehet??? Komprwsszor hibás lehet?

 

Köszönök mindem segitséget

Paco155 Creative Commons License 2023.10.02 0 0 7859

Köszönöm a javaslatot, tesztelem majd.  Nem a fémes hang zavarna de mostanában akkorát csattan valami, hogy a járdán lévők megijednek mintha leszakadt volna a motor :)

Előzmény: xmbela (7857)
xmbela Creative Commons License 2023.10.02 0 0 7858

Az egyik nem zárja ki a másikat.

Előzmény: Adm (7855)
xmbela Creative Commons License 2023.10.02 0 0 7857

Kapcsold ki a klímát inítás előtt. Ha a kompresszor kuplungtárcsája csattan, akkor valószínű, hogy megnőtt a légrés és egy kicsit kisebbre kell venni. Fém a fémen kapcsolat van a szíjtárcsa és a kuplungtárcsa között, ezért valamilyen fémes hang még nem feltétlenűl kóros.

Előzmény: Paco155 (7852)
Paco155 Creative Commons License 2023.10.01 0 0 7856

Nemtom.  

Előzmény: Adm (7855)
Adm Creative Commons License 2023.10.01 0 0 7855

Neked még sima mágneskuplungos a kompresszorod, vagy már egy szelep van, aminek a kitöltési tényezőjével játszik?

Előzmény: Paco155 (7854)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!