Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

TotalCar címlap TotalCar fórumok
emeletesauto 16 órája Creative Commons License 40737

Szia!

Ha az áramellátása rendbe van,nagy valószínűséggel csak a poti szárát kell vissza nyomni a helyére.(1.kép,bocsi fejjel lefele van.)A poti szára szürke kb.1cm hosszú.Lámpát a kaszniból kivéve a mozgató hátulját amikor leveszed vigyázz a két gumigyűrűre ami távtartó a panel és a hátlap között.A panel sarkánlévő lukon csavarhúzóval vissza kell nyomni a fehér tengely vájatába.

30perc az egész ki- be szereléssel együtt.

 

 

A kép alsó része. 

Előzmény: aatikaa (40722)
R!ck4 1 napja Creative Commons License 40736

Nem, nincs külön tömítés, bár a CNG-s változatnál a dugók, szelepülékek egészen más anyagból vannak, azok eltérnek. Nekem  a tömítés 2x ugyanott égett ki, az első 30 ezret bírt, a második 20 ezret, a hengerfej mindig síkba lett húzva,   hogy a blokk volt-e vetemedve, nem derült ki, mert jobbnak láttam motort cserélni. Onnantól nem volt gond. 

Előzmény: bojo (40734)
Balu35 1 napja Creative Commons License 40735

Tömítésnek bírni kellene mindkettő fajtának!

Jártam már így, igaz nem Multival! Blokk síkolás segített a végén, a blokkban volt 0,6mm a hengerfejben  0,4mm! (előző felrakásnál síkolva volt)

Az is lehet, hogy repedt a blokk, ez a sz@rabb eshetőség! (ha ez van, akkor blokk csere)

 

 

Előzmény: noezoli (40731)
bojo 1 napja Creative Commons License 40734

Láma kérdés, de ez nem adódhat abból, hogy a gáznak nagyobb az égéshője, és a nem "megfelelő" tömítés kiég? 

Előzmény: R!ck4 (40733)
R!ck4 2 napja Creative Commons License 40733

Üdv a klubban.

 

Két átégés után motorcsere lett belőle.

Előzmény: noezoli (40727)
ijn566 2 napja Creative Commons License 40732

Eredetileg is fém volt?

 

Mert akkor az kell bele új hengerfej csavarokkal!

Előzmény: noezoli (40731)
noezoli 2 napja Creative Commons License 40731

Köszi a kérdést, először fémet raktak, most a következő lehetőség a klingerit...

Előzmény: ijn566 (40730)
ijn566 2 napja Creative Commons License 40730

Klingerit vagy fém tömítése van?

Előzmény: noezoli (40729)
noezoli 2 napja Creative Commons License 40729

Kimaradt: a negyedik hengernél egyértelmű átégés-jelek voltak a tömítésen...

Előzmény: M.Sanyi (40728)
M.Sanyi 2 napja Creative Commons License 40728

Mondjuk egy veszteség-mérést talán elbírt volna. Legalább tudná, merre induljon el a keresgélésben.

Előzmény: noezoli (40727)
noezoli 2 napja Creative Commons License 40727

Sziasztok!

Horror következiK:

 

Nyáron volt egy termosztát tönkremenetelem. A szerelő azt mondta termosztát csere után, minden rendben, de azért szólt, hogy a hűtőfolyadék valahonnan icipicit csöpög, majd novemberben, ha amúgy is megyek vizsgáztatni, megnézi, hogy mi a helyzet, addig csak töltögessem szépen utána a vizet.

Közben szerelőt váltottam, mert a régi nagyon messze volt.

 

Elvittem az új szerelőhöz, vizsga megtörtént, csöpögés ügyben meg megbeszéltünk egy új időpontot. Az időpont előtt 3 nappal beraktam a téligumikat azzal a szándékkal, hogy megyek a gumishoz. Reggel munkába mentem, délben pedig indultam volna a gumishoz, autó megfeszül, nem indul, másodszor sem, mint amikor rossz az aksi. Harmadik próbálkozásra beindul, dadog, s a visszapillantóba nézve látom, hogy sűrű fehér füst gomolyog mögöttem. Leállítottam, hívtam a szerelőt: most viszem az autót. Trélerrel odavittük, átvette, csóválta a fejét.

 

Gyorsítok: Elkezdte szétszedni - amúgy beindította, ment a motor, de fehéren füstölt. Eljutott már majdnem a henger fejig, amikor talált egy talán lyukas fagydugót, meg vizesek, rozsdásak voltak a gyertyapipák, ezért gyertya és pipa csere. Megbeszéltük, hogy ha szétszedi a vezérlés, ő nem rakja vissza, csak újat. Ok. minden összerak, örül, hiba meg van, lukas volt a fagydugó...autó haza.

 

Másnap reggel ugyanott tartottunk, mint előtte - bazi nagy fehér füst, s a hűtőfolyadékból megivott egy csomót a motor.

Autó vissza a szerelőhöz - hengerfej le - síkolás, tömítés csere, új csavarok, összerak, elfelejt - nem, még mindig nem jó. Mondtam, hogy horror.

 

Hengerfej újra le - elvíve egy sokkal profibb hengerfejeshez, most hívott, az eredmény: a hengerfej jó. Reggel megyek beszélgetni a hogyan továbbról.

Egy másik, vastagabb, drágább tömítéssel rakja össze, vagy motor csere???

Szerintetek most mi következik?

 

Elkenődve:

Noé Zoli, Szegedről

Sunup 2 napja Creative Commons License 40726

De ezt mi a haverral törtük bele.   :-D

Előzmény: ijn566 (40724)
ijn566 2 napja Creative Commons License 40725

A hátsóhidat is úgy cseréltem ki, hogy az utastérben húztam szét az ABS jeladókat, így nem kellett "beletörni". Szinte lehetetlen is kiszedni úgy össze van gyógyulva.

Előzmény: ijn566 (40724)
ijn566 2 napja Creative Commons License 40724

A szervíz is beletöri a jeladót, látod.

 

Ott is emberek dolgoznak, nem robotok! Én is inkább magamban bízok, olvasgatok előtte, rákészülök fejben és megcsinálom. Amit ember rakott össze, azt ember  szét is szedi majd összerakja. Az autószerelés olyan mint a főzés. Sokan mondják á én nem tudok főzni...Próbáltad már? le van írva a könyvbe, olvasni nem tudsz, vagy nem érted mi van oda írva. Pont ilyen az autószerelés is.

 

Sőt, az autógyárban a szalag mellett ha úgy vesszük "dilettánsok" rakják össze a kocsikat...

Előzmény: Sunup (40716)
emeletesauto 3 napja Creative Commons License 40723

Holnap kiszedem a lámát és másnap beviszem a munkahelyre,hátha lesz rá időm.Majd referálok.

Előzmény: aatikaa (40722)
aatikaa 3 napja Creative Commons License 40722

Enyém se. :) 

Meg várom amíg megjavítod,és elmeséled,aztán neki állok én is. :)

Köszi.

Előzmény: emeletesauto (40702)
MultipliKmét 3 napja Creative Commons License 40721

Sziasztok!

 

2005-ös Multiplához keresek 4db 15"-os lemez-, vagy könnyűfém felnit, jó állapotú téli gumikkal együtt is érdekelne.

Sunup 3 napja Creative Commons License 40720

Autóalkatrészt Szerbiába érdemes venni,Magyarországon 5-10x árak vannak!

Előzmény: szg75 (40719)
szg75 3 napja Creative Commons License 40719

Hol lehet venni 10-20€-ért hátsó ABS jeladót ?!  Én fél éve (ha jól emlékszem kb.) 18eFt-ért kellett megvegyem / db (hátsó híd csere kapcsán tört bele az eredeti, pedig szervizben csináltattam).

Előzmény: Sunup (40716)
R!ck4 3 napja Creative Commons License 40718

Én nem csinálok titkot belőle, nagyon sok éve volt egy szivar audim, előtte nem szerelgettem, mert nem érdekelt, de ott jött el a pillanat, meg akartam nézni valamit az ac pumpánál, rátenyereltem a hűtő és a túlfolyó közötti  visszafolyó csőre, csak majd megfogom, nem úgy történt, ahogy szerettem volna, le is törtem a hűtőről a sapka alatti csonkról a kis csövet. 1 perc alatt annyi kárt okoztam magamnak, hogy 2500 volt a hűtőjavítás, 1-1 óra a ki és beszerelés magam által, és még vagy 2000Ft az új fagyálló, akkoriban bőven kétnapi kereset.....

Na onnantól mindig mindent először megnézek, utána nyúlok hozzá, és másoknak is igyekszem ezt javasolni. :-)))

Előzmény: Sunup (40716)
warning!kamikaze 4 napja Creative Commons License 40717

Én szeretek szerelni, még ha néha köpködősre, káromkodósra sikerül is... :-) 

...persze nem túl gyakran és nem autózás helyett... :-)))

Előzmény: Sunup (40716)
Sunup 4 napja Creative Commons License 40716

Igazatok van,de én szeretem megcsinálni a dolgokat,a motort persze nem fogom szétszedni,de egy ABS ,meg dobfék,csapágy csere ha kifog rajtam akkor már baj lesz. Tanultam a hibából legközelebb nem fogom elkövetni ugyanezt,károm egy  darab kábel ami 10-20€.Ezt az iskolát megérte.

 

ritchie02 4 napja Creative Commons License 40715

Én pl. nem, de nem is szerelem az autóm. Azt meghagyom a hozzáértőknek, és szerintem vagyunk így ezzel páran. És (annak) örülök, hogy szólt.

Előzmény: R!ck4 (40713)
babarucu 4 napja Creative Commons License 40714

Fékrendszer javításkor, ha csak a pofákat, dobot, munkahengert? cseréled nem környékezed a jeladót semmivel. Csapágyat cseréltél. Én is sokmindenbe belekóstoltam, kényszerből vagy kíváncsiságból. Elöl cseréltem tárcsát, ahhoz nem kell "szakértelem". Régen ifjonc koromba cseréltem főfékmunkahengert,  munkahengert, fékcsöveket...stb majdnem minden autómba, ( azokba nem volt abs) amióta családos vagyok rábízom a rutinos hozzáértőkre.

Nem csak azért mert család, hanem az autó napi szinten létszükséglet. Ha elszarnák valamit cumi lenne.

 

Előzmény: Sunup (40712)
R!ck4 4 napja Creative Commons License 40713

Csak szólok, rajtad kívül ezzel itt mindenki tisztában volt. :-))

Előzmény: Sunup (40712)
Sunup 4 napja Creative Commons License 40712

Tehát akkor ilyen fékrendszer javításkor el kell távolítani a jeladót ha nem akarunk ehhez hasonló problémát magunknak!

 

Multiplások!Fék rendszer javításkor távolítsátok el az ABS jeladót mert könnyen letörik!

 

Előzmény: babarucu (40711)
babarucu 4 napja Creative Commons License 40711

Sajnos szarul van megtervezve, finoman de mozdíthatatlanul kell fogni csavarozáskor a jeladót. Azon az egy szem csavaron simán elforgatható annyira, hogy letörjön a lyukba.

Előzmény: Sunup (40710)
Sunup 4 napja Creative Commons License 40710

Úgy néz ki hogy ez tényleg nem mozgatható,ez nekem le lett törve.

 

Sunup 4 napja Creative Commons License 40709

Ha nem állítható akkor aligha sikerült letörni,elég rossz állapotban volt a csapágy az egyik része rajta is maradt a tengelyen,küszködtünk a levétellel egy kicsit.

Kb.50-60Km mentem le vele azóta,hogy le lett az egész hátsó fékrendszer cserélve.

 

Előzmény: Balu35 (40707)
Sunup 4 napja Creative Commons License 40708

És az a jeladó az mozgatható?

 

 

Az nekem nem ér rá a gyűrűre,vagy benyomtuk vagy letörtük?

Előzmény: babarucu (40706)