Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

aatikaa Creative Commons License 1 napja 0 0 45852

Ma kifogyott a gázolajam.A rohadt mutató még mutatta hogy van benne ,bár már világított. Szerencse hogy kaptam kannát és 20méterre volt a benzin kút. Két gyujtás ráadás után pöcre indult. 

Miért nem mutat a mutatóm rendesen????? Tudja valaki?

meibez6 Creative Commons License 2 napja 0 0 45851

Sziasztok!

Benzinesnek a motor alatt, a szíjaknál kéne legyen valamilyen motorvédő műanyag lap? Az enyémen nincs. Ha van valakinek elfekvőben, megvenném! Mailem publikus. Köszönöm!

mercepor Creative Commons License 2 napja 0 0 45850

Udv.,

1.6 16v benzineshez (99es) keresek 2db jo injektort.

ha van vkinek elfekvoben kerem jelezzetek.

koszonom

 

polgar1 Creative Commons License 2 napja 0 0 45849

Szia! Multinál nem kell fosni a gázolajszűrő cserétől mert van elektronikus alacsony nyomású szivattyú a tankban. Indítás előtt kétszer rá teszed a gyújtást és az összes buborékot kitolja belőle.

Előzmény: szg75 (45848)
szg75 Creative Commons License 3 napja 0 0 45848

Gázolajszűrő csere mennyire kritikus? Szervizre bíznám, de -- interneten utánaolvasva -- kicsit tartok a fellevegősödéstől, s hogy nehezen fog beindulni a Multi.... Valakinek vmi tapasztalata, tanácsa lenne ?!

 

szg75 Creative Commons License 3 napja 0 0 45847

...nekem meg éppen tegnap jött vissza az ereje, és ma reggel is jól ment..., pedig hideg-párás idő volt errefelé...    :-)

Még az is lehet, hogy valami szoftverhiba van a háttérben...

 

Ami még érdekes, hogy hideg motornál kevésbé jelentkezik a dolog, és ha melegebb az idő, akkor könnyebben előjön...., de lehet hogy csak a "szivató" miatt....

 

Előzmény: babarucu (45846)
babarucu Creative Commons License 3 napja 0 0 45846

1,x tized bárnál nyit, elvileg  könnyen kellene mozgatnod kézzel. Ma délután esőben erőtlen volt a multim 3 fokban, jó lett volna ilyenkor ránézni mit mutatnak az értékek. Gyanús az érzékenysége a légnyomásra páratartalom... légtömegmérő, azt viszont rég de cseréltem gyári bosch, nem változott semmi, ha benyögi az erőhiányt, akkor ez van

Előzmény: szg75 (45844)
FN72 Creative Commons License 4 napja 0 0 45845

Gázpedál potméter nem lehet? Ki kéne mérni,tud így hülyéskedni.

szg75 Creative Commons License 4 napja 0 0 45844

O.K., ez a túlnyomás lefújás "vezérlője" (ha jól értem). És ennek a rúdnak könnyen mozgathatónak kell lennie, vagy mit figyeljek a mozgatás közben ?!

 

Előzmény: babarucu (45843)
babarucu Creative Commons License 4 napja 0 0 45843

Azt a rudat kéne megmozgatni ami a turbón van, a gombából a kipufogóoldalra megy át.

Alá kell feküdni ha akna nincs.

Előzmény: szg75 (45839)
Lolliii Creative Commons License 4 napja 0 0 45842

Idővel kopik, és változik a mennyisége. A beállításain úgy lehet finomítani, hogy tesztpadon bemérik, és újrakódolják.

Az új kódot meg be kell programozni neki,.

Programozásban (Pesten) tudok segíteni.

 

Előzmény: szg75 (45841)
szg75 Creative Commons License 4 napja 0 0 45841

Dirket BOSCH márkájút vettem, mert olyan volt benne gyárilag is és a cikkszám is stimmel. Elképzelhető, hogy a porlasztók beállításain kissé finomítani kell X év után ?!  Egyáltalán ilyet meg lehet tenni, kábellel rácsatlakozva a központi egységre ?! Győr környékén ilyesmit ki tudna megtenni ?

 

Előzmény: Lolliii (45836)
szg75 Creative Commons License 5 napja 0 0 45840

...de akkor miért voltak olyan napok, amikor NEM volt ez a lüktetés, hanem szépen simán ment a motor, s még mintha a hangja is szebb lett volna ?!    (Mindenesetre megnéz(et)em azokat a csöveket / rudakat, amiket írtál, köszi.)

 

Előzmény: babarucu (45837)
szg75 Creative Commons License 5 napja 0 0 45839

Milyen "gombarudat" kéne megrángatnom, ez micsoda ?! (nem értek hozzá)  A turbóhoz csatl. csövecskéhez honnan lehet könnyebben hozzáférni ?

 

Előzmény: babarucu (45838)
babarucu Creative Commons License 5 napja 0 0 45838

3-ba 40 és 55 között nem épp alacsony a fordulat, 5 be igen de 3 ba?

 A turbódon van egy kis cső nézd meg nem e lyukas vagy laza, esetleg rángasd meg a gombarudat ha tudod

Előzmény: szg75 (45835)
babarucu Creative Commons License 5 napja 0 0 45837

A szívócső nyomás érzékelő a szívócsőbe van középen, felülről jól látszik asszem három kanócos. Neked a turbód önszabályzó nem vezérli semmi csak saját maga. A lüktetés azért van, mert neked 1500-nál már dolgozik a turbó és ha nem kell a munkája, akkor mivel hamar eléri a leszabályzó értéket így hamar nyitja magát, de mivel a fordulat megvan így állandóan kész a töltőnyomás ami nem kell, így kényszeresen rángatja magát a turbó. Neked az egr vákumos de az meg nem rángathatja a motort állandó fordulaton 1500 1800 körül egyenletes gáztartásnál egyenletesen van nyitva X%-ban.

Harapós üzemben elhasználod a turbó munkáját, azért nem rángat.

Előzmény: szg75 (45831)
Lolliii Creative Commons License 5 napja 0 0 45836

Milyen márkájú légtömegmérőt tettél bele? Mert mostanában sok utángyártott  fos van a piacon, sokan szívnak velük.

Persze mindenképp látni kellene valakinek, élő adatot, visszafolyó ágat mérni rajta, porlasztók mennyiségét megmérni, stb.

 

Előzmény: szg75 (45835)
szg75 Creative Commons License 5 napja 0 0 45835

EGR-t már cseréltem: sokkal finomabb lett az autó kisebb fordulatokon, de a tárgyi probléma nem szűnt meg teljesen. Légtömegmérőt is cseréltem már: az üa. fogyasztás bő fél literrel kevesebb lett 100km-en és kicsit erősebb lett az autó, de a tárgyalt probléma így sem szűnt meg teljesen. Ezek után már tényleg tanácstalan vagyok. (A FIAT által javasolt gyári EGR szűkítő tömítés méretileg nem stimmel az én EGR-emre (2000.évj.), ezért gondolom ez a megoldás csak elektronikus EGR esetére vonatkozik.)

 

A rapszodikusan kevesebb lóerő annyira nem érdekelne, de ez a kis fordulaton való lüktetés kicsit zavaró a számomra, pl. városban amikor szép egyenes aszfalton megyek 3. fokozatban 40...55 km/h-val, akkor szokott ez előjönni (40-es tempó felé nagyobb eséllyel, 60-nál pedig már nem jön elő). Már gondoltam arra, hogy az aszfalt hullámos, de akkor ugyanazon a szakaszon mindig ugyanúgy elő kéne jönnie a tünetnek, és nem így van....

 

Generátor szabadonfutóra is gondoltam, de ez lehet hogy butaság..... Motortartó bak felül megfelelő, váltónál az a kerek bak cserélve lett.

 

Akkor mégis mi okozhatja az említett tünetet ??!!  Egy másik motortartó bak, ami elkerülte a figyelmemet ?! Vagy mi ?!

 

Előzmény: Lolliii (45833)
meibez6 Creative Commons License 5 napja 0 0 45834

Sziasztok!

Probaltam feltenni Autolok 2000 kormanyzarat, de olyan vastag ez az ujabb fajta kormany, hogy egyszeruen nem megy ra. Ezen meglepodtem. Feltetelezem nem en vagyok az elso, kai igy jart?

Lolliii Creative Commons License 5 napja 0 0 45833

Látatlanban  bármi lehet, szívócsőnyomás érzékelő, az nem mert olyan nincs.

Viszont ráférne egy légtömegmérő ellenőrzés, lehet le van lassulva.

 

Előzmény: szg75 (45831)
egyperegy Creative Commons License 6 napja 0 0 45832

A szívócsőnyomás érzékelő nem igen tud tönkremenni, csak ha esetleg hosszú ideig áll az autó (talán csubakkának volt ilyen)

Vákumcsőrepedésem nekem is és másnak is volt, kb középen meg van fogatva és ott kicsiszolódhat.

Akkor viszont mindig írt hibakódot és visszarakta vészüzembe.

Neked talán valami más okozhatja.

 

Előzmény: szg75 (45831)
szg75 Creative Commons License 6 napja 0 0 45831

Sajnos én is tapasztalom az egyszer harapós, máskor ahhoz képest vérszegény üzemet (1.9 JTD 105LE). Esetleg a szívócsőnyomás érzékelő vagy a motorhőmérséklet jeladó kezdődő meghibásodása / elöregedése, vagy valahol valami vákuumcső repedése nem okozhat ilyen rapszodikus tüneteket ?!

 

Annyi összefüggést észrevettem, hogy amikor ez a "harapós üzem" van, akkor az alacsony fordulaton (1500...1800rpm) való enyhe lüktetés sem jelentkezik !

 

Előzmény: babarucu (45782)
4escape Creative Commons License 6 napja 0 0 45830

Sziasztok, 1.6 cng hűtőbe való ellenállást tud valaki?

zeuszmotoros Creative Commons License 2016.04.23 0 0 45829

FAG 567178 a  kúpgörgős  csapágy a  multi  lengőkarhoz.

 

 

szenyor Lopez Creative Commons License 2016.04.21 0 0 45828

Igen, ennyit megért.

Előzmény: Gógucz (45827)
Gógucz Creative Commons License 2016.04.21 0 0 45827

Szétszedte mind a kettőt, kipucolta, összemérte, majd szépen összerakta + valami új alkatrész is tett bele. 35.000 Ft volt. De így legalább tuti volt, hogy jó bele.

Előzmény: szenyor Lopez (45825)
ijn566 Creative Commons License 2016.04.20 0 0 45826

Nem ártana új hegerfej csavarokat is berakni.

Előzmény: CsúfFi (45821)
szenyor Lopez Creative Commons License 2016.04.20 0 0 45825

Szuper! Ez jó hír. Mondjuk nekem Bp nem lett volna opció... Mennyibe került, ha nem vagyok indiszkrét?

Előzmény: Gógucz (45820)
CsúfFi Creative Commons License 2016.04.20 0 0 45824

Köszönöm a válaszokat. A rögzítő a városból lesz. :)

Előzmény: downer (45823)
downer Creative Commons License 2016.04.20 0 0 45823

M12 a hengerfej és M8 a vez.tengely ház. De szerezned kell rögzítőszerszámokat a vez.tengelyekhez, mert a vezérműkerekeket le kell szedni ahhoz, hogy a belső műanyag fedél és a jeladó lejöjjön. Visszaszereléskor pedig be kell állítani a vezérlést.

Előzmény: CsúfFi (45821)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!