Mindkét motor jó konstrukció (1.6 benzin és az 1.9 dízel is) , de milyen karbantartással, mennyit futott, a kérdéses - kiszemelt, konkrét gépkocsi. Odafigyeléssel elmegy mindkettő 400-500 e km-t.
A másik a rozsda kérdése... a legfiatalabb Multiplák 11 évesek....
ú
Ha nem volt törve/tákolva és nem állt sárban / sóban , satöbbi, akkor még vállalható.
De kérdés, hogy amelyik konkrét kocsit te nézed, az milyen állapotú?
Alanti szöveget írtam a Modus fórumba, gondolván, hogy már csak franciák érdekelnek.
Aztán eszembe jutott, hogy Multipla is van 1.6os benzinessel.
Mondjuk Romániában nagyon kevés van belőle, azért elgondolkodnék rajta.
Érdemes nekem egy 20 éves benzines olaszt bevállalni? Esetleg komolyan vehetném a korai 1.9es JTD motort?
"Jó estét mindenkinek!31 éves dízel kombi Mercim mellé keresek egy szaladgálós autót (tudjam az öreget kissé pihentetni és helyrepofozni).Már mindent is megnéztem az elmúlt 2 hétben. Foswágent nem veszek (volt már Golf meg Transporter, nem szerettem egyiket sem), Opelek nem izgatnak (kocka Corsa volt kettő), Fiatok kicsik (a Multipla meg nagy), Ford nem kell. Lassan már Dacia fele kacsintgattam (egy kevéskilométeres Logan végülis nem lenne teljesen rossz, de ferdehátú kell) , de épp ma jöttem rá, hogy szinte hasonló évjáratban a Renault mennyivel kényelmesebb és minőségibb cuccokat csinál. Láttam is ma Modust meg Sceniket is a helyi autópiacon - Csángóföl, Bákó).Itteni piacot (netet is alaposan) átböngészve az én költségvetésembe egy közel 20 éves benzines Renault fér bele. dCI motorokat nem merem megkockáztatni, én még a mechanikus adagolós, előkamrás Merciken szocializálódtam, 1.9 dTi dízelből meg csak egy Sceniket találtam egész Romániában.Ha szabadna, azt kérdezem tőletek, hogy mit érdemes megnézni egy közel 20 éves francia benzinesen?Bármi érdekel, komoly mennyiségű információt vagyok képes feldolgozni, köszönettel veszek minden hasznos, ide kapcsolódó infót.Előre is köszönöm!"
Beépítettük a bal oldalra valót, szerintem megtartja a motort addig amíg még lehet benzint kapni😀de azért az infót elolvasnám. Email címem: elemento@freemail.hu
Kormánymű cseredarabot tudok adni (szinte ingyen), 2000. évj. JTD dízel Multiba valót (lehet hogy azonos a benzinesével, meg kéne kérdezned): kormánymű szivárgáskor egy cseredarabot újíttattam fel itt Győrben, s akkor tettem félre a magamét, ami szivárgott: ha ezt felújíttatod, akkor nem kell sokáig állnia az autódnak, megvárni a felújíttatást, csak a ki-be szerelés idejéig nem lesz autód. 302048360 tel. számon jelentkezz, ha érdekel.
Sziasztok. Ismét hozzátok fordulok, remélem, hogy nézi még a fórumot valami szaki:) Van egy multiplám 2000-es 1.6 os benzines, a jobb első motortartó bakot szeretném kicseréltetni, ha lehetne kapni. Bontóban sem tudtak, újat meg nem lehet kapni. A dízelhez való az alumíniumból van méreteit úgy lehet a benzineséhez közelíteni, ha levágjuk a nyúlvány egy részét rövidebbre.
A bal oldali az méreteiben majdnem stimmel, csak vékonyabb a nyúlványa és a 12-es csavar helyett 10 es átmenő csavar megy bele. Szerintetek meiket építessem bele? Vagy van e tippetek, hogy hol tudnék szerezni bele egy eredetit. Válaszaitokat véleményeteiket előre is köszönöm. Üdvözlettel :Horváth Péter
Igen, nincs előírva rá csereperiódus, bár kizártnak tartom, hogy örökös legyen. Olyan ez, mint a váltóolaj, az is örökös elvileg. Végül is, addig kibírja, amíg a váltó .. :)
Tapasztalatom szerint olyan üzemanyag, ami a végtelenségig bírja, olyan nincs. A fagyállóban is elfáradnak az inhibitorok. :)
A fűtőradiátorban lévő mennyiség már nem olyan sok, az már nem okoz zavart. Csak a többit kéne valahogy kiimádkozni.
Gázpedál pozíció jeladót bejelezte már 3-4 alkalommal, diagnosztika a B áramkörére ilyen képet mutat:
Azt nem tudom, hogy ennek a B körnek is tök egyenesnek kellene-e lennie, mint az A körnek? Mióta az eszemet tudom, az A mindig sík egyenesen tartotta a jelet, míg a B mindig ilyen 0-ra leeső tüskéket produkál, ami nem ütemes, hanem szinte véletlenszerű.
Ha kicsit rálépek a gázpedálra, magasabb állásba megy át mindkettő, egy darabig egyenes utána megint elkezd így leszakadozni, de akkor is 0-ig esik le.
Ha valaki látott már gázpedál trendet akkor segíthetne, hogy ez normális-e? Tudnék szerezni gázpedál adót, nem is az ára ilyesztő, hanem hogy ott a műszerfal alatt nem egyszerű kicserélni, és ha a végén még majd csak egy kontakthibás stekkerem lesz akkor a guta meg fog ütni.
De ha ez így nem normális, akkor még rámozdulhatok a stekkerre (bár azt hiszem azt már próbáltam) és ha javul bármennyit is akkor ott keresem a hibát.
Egy 115 JTD bubis Multiban szeretnék hűtőfolyadékot cserélni. A gyári leeresztőszelep a hűtő alján megvan, viszont azon keresztül csak kb. 3 liter folyadék folyik ki, ami a teljes mennyiségnek még a fele sincs.
Szeretném megkérdezni: ezt a Fiat mérnökei hogyan oldották meg? A hűtőfolyadék felét lecserélni, hát adtam a sz@rnak egy pofont.
Hogyan lehet teljes egészében leengedni a hűtőfolyadékot? És hogy lehet utána légteleníteni? Hol vannak a légtelenítő csavarok?
Sürgősen szükségem lenne egy jó állapotú vagy felújított komplett hátsó hídra. 2006 évjárat 120 LE kocsihoz. Már több darabot megnézett a szerelő, de egy sem volt elfogadható állapotban. Köszönöm előre is a segítséget