Keresés

Részletes keresés

53zsiga Creative Commons License 10 perce 0 0 160505

Köszönöm gáláns felajánlásod, bár különös gondjaim nincsenek a Jikov 2912 essel azért kíváncsian várom. Épp most olvastam, hogy az úszó gramm súlya befolyásolja a fúvókázást bizonyos tipusoknál.

Előzmény: 4728ITI (160504)
4728ITI Creative Commons License 20 perce 0 0 160504

Szia Barátom!

Azt hiszem találtam megoldást arra hogy hogyan lehetne felújítani a Jikov úszóját, úgy hogy az eredeti gyári méretek megmaradjanak. Csak eredeti gyári úszóról lenne szó. Ha érdekel, szívesen elárulom Neked a titkot.

Előzmény: 53zsiga (160420)
53zsiga Creative Commons License 20 perce 0 0 160503

Működik a rendszer de már eljárt felette az idő. Ha egy bronz persely elmegy egy jó olajjal évekig akkor a tűgörgő évtizedekig. A mai világban már csak a veteránoknál van létjogosultsága. Én minőségi görgős kosarat használok, (jasil, prox) de én osztom is a motorjaimat a 125 kilómmal. Mindenki másként jár el, nyilván a céljainak megfelelően! 

Előzmény: laci19791202 (160502)
laci19791202 Creative Commons License 45 perce 0 0 160502

Tehát te maradnál a tűgörgőnél,igen mindkettőnek van előnye és hátránya is.

Nekem egyedül a 350-es Jawa nál volt brozpersely,meg voltam vele elégedve,1:40-es keverékkel jártam és semmi extra olaj.

1:30-as keverékkel és egy jobb fajta fullszintetikus olajjal szerintem más a helyzet.

Nem tudom amiket most lehet kapni brozperselyeket van e benne olajhorony (mintha egy nagy menetemelkedésű halvány menet lenne),azzal könnyebben be jutna az olaj plussz mint a simsonon a hajtókar meg van fúrva.

Még átgondolom melyik legyen.

Előzmény: 53zsiga (160498)
rostiron2 Creative Commons License 45 perce 0 0 160501

Sziasztok.

 

Kicseréltem a gyűrűket, 40.75 méretűt vettem, ezeket reszeltem be 0.2 hézagra. Továbbá a tűgörgő kosarat cseréltem bronzperselyre, amit a hajtókarba jó szoros illesztéssel nyomtam be, majd a furatot dörzsáraztam a csapszegnek.

Az eredmény: sz@rabb mint volt . https://youtu.be/JUjnP5l3tp0

A gyűrűk minősége okozhat ilyen hangot ? Lehet hogy valami kínai gyűrűk vannak itt nálunk a boltba. A mofaker-nél a " német minőségű "  gyűrűkkel van valakinek tapasztalata ??

 

 

ilaris Creative Commons License 4 órája 0 1 160500

10-11 hónap állás után Ma előtoltam Fatime lányunk 207es Babettáját a pincéből.. Még az akkori keverékkel van feltöltve..

 La tisztogattam, olajszintet néztem, keverék útját ellenőriztem eljut-e a karbiig..

Ötödik rúgásra beindult..  

Fatime leült a lépcsőre onnan nézte a beindítást .Szegény  elsírta magát,hogy Ő nem használhatja betegsége miatt. 

Mentem vele egy laza 10 kilométert .. a nyolcadik kilométer környékén bele- bele pufogott a kipofogóba majd leállt.

Le bontottam a takaró lemezeket.. Üzemanyagot ellenőriztem.. Majd az alaplapra néztem rá.. Kilazultak a tartó csavarok és az előgyújtás elmászkált a helyéről...)

Ideiglenes előgyújtás beállítás ,majd csavarok meghúzása után indult is egyből..    SZépen hazahozott. Itthon gyertyaképet néztem .. Szerintem nagyon szép őzike barna..

 Be állítottam az előgyújtást és be toltam a nyári szállásra többi közé.. 

 Jelenleg Öt Babetta áll a szálláson .. Mind Jikovval szerelt és ha nem mindegyik a legtökéletesebb is DE üzemképesek.. 

53zsiga Creative Commons License 4 órája 0 0 160499

És abban 2 db 6202 es csapágy van és semmi egyéb. Se szabadonfutó se, csőtengely se fogaskerekek, se szimeringek. 

Előzmény: ilaris (160496)
53zsiga Creative Commons License 5 órája 0 0 160498

Alacsony fordulaton jó a bronz, mozdony, gőzhajó, gőzgép. Viszont magasabb fordulaton már nem elég neki a hagyományos kenés. Talán ezért is váltották le a tűgörgőre. Bár én tiszteletben tartom mindenki döntését még ha nem is értek vele egyet 100%ban.

Előzmény: laci19791202 (160495)
53zsiga Creative Commons License 5 órája 0 0 160497

Csak a miko? Barátom és a chilei rézbánya tulajdonosok. Bár nekem is van 2db.  Inkább manapság fordítva szokás, de ugya a 69 is létezik. 

Előzmény: laci19791202 (160487)
ilaris Creative Commons License 5 órája 0 0 160496

Valahol hibádzik a 215ös Babettáról az ismereted ,, Vagy ÉN nem értelmezem jól az általad írtakat..

- A 215ös Babettában NINCS váltóműolaj. 

- A nagy bordás rá van hegesztve a lánckerék tengelyre   ezért abban nem lehet "lemezpofa"./könnyűpofa/

A kormányon levő fék-gáz és egyéb kapcsolókról leírtak szerint szerintem Dominó fékkarosak . Amennyiben lehetséges tennél fel képet a blokk bal oldaláról . Különös tekintettel a nagy bordás megoldására. 

 

Előzmény: KaGoTT (160486)
laci19791202 Creative Commons License 5 órája 0 0 160495

KaGoTT és miko? Köszönöm,úgy érzem bronz lesz benne.

Tóni bácsi Creative Commons License 6 órája 0 0 160494

Ez de jó kép. :)

Két JAS 39-es egy B 210-essel. :)

Előzmény: gibbicebs (160493)
gibbicebs Creative Commons License 7 órája 0 0 160493

miko? Creative Commons License 8 órája -1 1 160492

Valóban: kosaras tűgörgőt ne használj, a babetta nem szereti.

Viszont lehet kapni tűgörgőket a hajtókarszembe, 25 db kell belőle, soha nem fog szétesni.

 

A bronzpersely: én preferálom, nagyobb a terhelhetősége, hibalehetősége nincs, csak 33-as keverékkel kell járni és kész.

Előzmény: laci19791202 (160487)
Tóni bácsi Creative Commons License 9 órája 0 0 160491

Már volt alkalmam egyszer-kétszer személyesen is találkozni Kupi Mesterrel, ezért kijelentem, hogy az általad felemlített negatív jelzők nem illenek rá!!! Ő valóban egy nagyon segítőkész Babettás kollégánk!!! Szerintem kevered valakivel.

 

 

Előzmény: oltocsaba (160476)
KaGoTT Creative Commons License 9 órája 0 0 160490

Általánosan keresd, ne Babettához.

Előzmény: KaGoTT (160489)
KaGoTT Creative Commons License 9 órája 0 0 160489

Helló laci19791202!

Nem írtad hogy milyen gépről van szó de szerintem 210-es a http://jawamoped.hu/ -n

található műhely kézikönyv szerint: 25 db 2 mm átmérőjű, és 8 mm hosszú tűgörgőre lenne szükséged szerintem csapágy, de inkább motoros bolt.

Előzmény: laci19791202 (160487)
KaGoTT Creative Commons License 9 órája 0 0 160488

Kedves oltocsaba!

Nos, szerintem az ilyesmit már csak azért sem igazán reklámozzák, mert ha valaki veszi magának a fáradtságot,

és leül a gép elé minden megtalál a Babetták, MZ-k, és Simsonok karburátorának beállításáról. Attól a pillanattól,

már csak két dologra van szüksége:

1. Józan paraszti ész

2. A cselekvés útján szerzett tapasztalat.

 

Az a jó ezekben a karburátor problémákban, hogy ha az utángyártott nem stimmel ott van mintának a

"valaha jó gyári" így ha hasonlóra reszeled, és görbíted az úszót jó lesz, vagy olyan mint az.

Ennek előfeltétele hogy úgy bánj velük mint a hímes tojással. Ha nem jó a benzinszint, akkor meg tudod nézni, hogy

a gyárihoz képest hol állsz én a Jikov karburátoromhoz azon kívül, hogy kipucoltam, nem nyúltam már 5 éve.

És a NET-en néztem meg, hogy mit hová állítsak. Ezzel biztosan elindul. Ezután jön a "Személyre szabás"

na ehhez kellett egy tanár (Az Öregem - régóta motorozik, ezeken nőtt fel) aki megmutatja, hogy is néz ki:

 

1. Levegőcsavar: Nyélgázon pörgeted a motort, majd elkezded tekerni a levegőcsavart lassan, ahol a legmagasabb a motor fordulata, ott állj meg.

2. Alapjárat: Mivel a Babettán, és minden más motoron kötelező a világítás felkapcsolt világítás mellett. úgy állítod, hogy stabil legyen.

Mindezt üzemmeleg motor mellett.

 

Itt volt aki írta, hogy felment a benzinszint majd túlfolyott. Az úszó fennakadás tipikus esete. Az úszót nem csak függőben, Hanem vízszintben is állítjuk.

 

BOCSÁNATOT KÉREK MINDENKITŐL! Akit ezzel fárasztok,  de ezzel pusztán arra kívántam rámutatni, hogy aki veszi a fáradtságot,

a régi karburátorral és kellő mennyiségű szenvedéssel elérheti céljait. ráadásul lehet hogy még többet ki tud hozni a gépből ha jól beállítja,

a Jikov karburátorral, mint a Deltoroval. Szerintem az utóbbit azért dobták a piacra, mert elegük lett abból, hogy a "Szakszervízekben" dolgozó emberek lusták,

vagy tanulók így a rossz beállítás miatt túl sokat panaszkodtak a vásárlók.

 

UI: oltocsaba: Szerintem ha meg kérted volna hogy magyarázza el neked, hogy mit miért és hová állít

- bár nem ismerem ezt az embert, szerintem ha szerelés közben nem biztos is - de elmondta volna.

Előzmény: oltocsaba (160470)
laci19791202 Creative Commons License 9 órája 0 0 160487

Valaki felső tűgörgő helyett használ bronzperselyt?

Eddig darabos volt benne de csak kosarasat látok mostanság forgalmazni és hát ugye egyértelmű hogy a kosaras nem húzza addig.

Most vagy veszek bele 2db kosarat és szétszedem és berakom darabokból (mint annó a 350-es Jawa-m ba),vagy teszek belw bronzperselyt.

Véleményetek?

KaGoTT Creative Commons License 10 órája 0 0 160486

Kedves Ilaris!

Csak azért érdeklődtem iránta mivel alkatrésznek szánom a 210-esemhez, és olcsóbban be lehetett szerezni mint egy 2. fokozati gyári új kapcsolódobot.

Ugyanis az én gyárim a csapágynál annyira kikopott, hogy ha nem teszek bele nagyon szorosan illeszkedő nehézpofát, akkor van annyi kottyanása a csapágyban,

hogy a szimeringek mellett kiszórja az olajat. És naná hogy pont az indítópofák, és a nehézpofák ferrodoljára jut belőle elsősorban.

Így utólag még nem szedtem szét a blokkot, első blikkre olyan 210-esnek tűnik, aminek már a kormányán volt a világítás kapcsoló, egy ismeretlen típusú megoldás,

ugyanis a fékkonzolon látszik, hogy a kapcsoló ami már nem volt rajt, - A markolat oldalán, nem a gázcsőén - alulról és felülről, középen volt a fékkarházra csavarozva, és ebben volt a tükör is.

Ezen kívül meg a csomagtartó oldalából "kijövő" három négyszögeletes fül kivételével nem láttam eltérést. Ami érdekes számomra, hogy

a váltóműben az első dob "szögletes" nincs lecsapva a külső oldala, mint az enyémnek, valamint szerintem könnyűpofás kivitel. Ha kell képet tudok küldeni.

Előzmény: ilaris (160453)
magnumok Creative Commons License 10 órája 0 0 160485

Kupi mester Kapolnasnyeki? Vagy keverem Mukival?

Előzmény: ilaris (160484)
ilaris Creative Commons License 12 órája 0 0 160484

Köszönd meg a szomszédodnak,hogy összefutottál "Kupi Mesterrel.."

Eddigi hozzáállásod/hozzászólásaid szerint hatalmas mázlid volt..  /szerintem/   

 

Előzmény: oltocsaba (160470)
53zsiga Creative Commons License 12 órája 0 0 160483

*Közeledőkön

 

Előzmény: 53zsiga (160482)
53zsiga Creative Commons License 12 órája 0 0 160482

Elég jól kiosztod! Mogorva, láncdohányos, kialvatlan, nem jelentkezett nálad , hogy azonnal segítsen NEKED!  Segít ő rengeteget az emberi hangon közeledőkhöz! 

Most arra lennék kíváncsi, hogy ő hogyan jellemezne téged akin még egy Jikov is kifog?

Előzmény: oltocsaba (160476)
miko? Creative Commons License 12 órája 0 0 160481

"de ha ennyire ért hozzá reklámoznia kellene a tudását megélhetne belőle."

 

Mármint Babetta szerelésből?

Előzmény: oltocsaba (160476)
Kistuci 1977 Creative Commons License 15 órája 0 0 160480

Hello!

Szerintem azért nem reklámozzák magukat mert hobbyból,maguknak tanulták ki a Babetta rejtelmeit. A másik dolog az meg már kényesebb téma. Ha minden oké akkor Ő  a legf@szább ember,de ha beüt a krakh valamilyen oknál fogva. Akkor nincs kegyelem,megy a lejáratás. Ezért inkább sokan csöndben....

Előzmény: oltocsaba (160476)
tiger1342 Creative Commons License 19 órája 0 0 160479

Csak érdekesség: Írd be itt balra a keresőbe, hogy Jikov kapitány. Lesz találat. :D

Előzmény: oltocsaba (160476)
zümi. Creative Commons License 20 órája 0 1 160478

az első kérdésedre van egy gondolt válaszom,de azt nem szeretném nyilvánossá tenni,a második mondatodra az van, hogy nem kell reklámoznia van már neve ebben a körben és amúgy is ez csak hobbi,az elérhetőségét nem adhatom meg,ne haragudj, de ehhez nincs jogosultságom, hogy más számát kiadjam, akkor és ott kellett volna elkérni. 

"utánbaszott" gondolom nem vagy már mai gyerek (fiatal),és nem használod szépen a szavakat,ezeknek van rendes neve is. Ne aggódj,a kérdésre a válasz sokáig bírni fogja,van egy minimális kopása,de az nem mostanában és nem egy év múlva fog jelentkezni,nyugodtan használd a motort,Babettás nyelven szólva, nyugodtan Babettázhatsz. 

Előzmény: oltocsaba (160476)
Feri19950110 Creative Commons License 21 órája 0 0 160477

Igen a tengelyén nekem is kellett az utángyártottnak.De maga a két kamra is nagyobb mint a gyári. Nekem jó volt a szint, de kb 5-6 perc után egyre magasabb lett majd folyt.

Tűszelep új volt, tömítés faszán benne, de hajlítgatással azt értem el, hogy mivel nagyobb volt a két kamra, ez általal nem is nyílt ki a tűszelep. Beleütközött az úszóházba. Ha meg kinyílt akkor meg egy idő után túlfolyt,  5-10perc.

Na meg persze az alapeset, mikor 1perc után dőlt orrán száján.

 

Anno 3éve mikor kidobtam a gyári tűszelepet hülye voltam, valahol azt olvastam az utángyártottak, magasabbak, tehát magasabb a benzinszint alapból.

 

Nagy szűrőházas volt a tiéd? Honnan rendelted? Neked is 210 van?

Előzmény: oltocsaba (160474)
oltocsaba Creative Commons License 21 órája 0 0 160476

Már csak azt nem értem ha itt van a fórumon itt él a közelbe miért nem jelentkezett mért nem segített esőre? Bár tény tényleg egy magának való ember de ha ennyire ért hozzá reklámoznia kellene a tudását megélhetne belőle.
Már csak az elérhetősége lenne jó ha megadnád megköszönném.Mégy egy kérdés: szerinted egy ilyen utánbaszott tűszelep és úszó kombó meddig bírja?Most tény olyan amilyen szerintem újkorába lehetett,de kérés meddig? Van tapasztalatotok?

Előzmény: zümi. (160475)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!