Keresés

Részletes keresés

Patesz29 Creative Commons License 12 órája 0 0 86093

Ez egy fém vázas kerékpár Cilo névre hallvat és a vázon van egy Vitus matrica.

nscatto1 Creative Commons License 3 napja -15 0 86092

Picit konkrétabban lehetne? Mert pl. ha 1990-2000 környéki darabról van szó, akkor óvatosan. Azok a karbon, kevlár csövek ragasztással kerültek az alu muffokra, és az akkori ragasztási/buborékeldolgozási technológia nem volt olyan szinten, ami hosszú távú megbízhatóságot jelentene. 

Előzmény: Patesz29 (86089)
nscatto1 Creative Commons License 3 napja -15 0 86091

Köszönöm mindenkinek!

Ati_66 Creative Commons License 3 napja 0 0 86090
Előzmény: Patesz29 (86089)
Patesz29 Creative Commons License 4 napja 0 0 86089

Sziasztok.Vitus vázcsövekről tud valaki valamit?

OMGod Creative Commons License 2024.05.23 0 0 86088

Én ilyen folttisztítóval szoktam lefújni és aztán körömkefével átdörzsölni. Öblítés, szárítás. Ha törölközővel kinyomkodod, hamarabb szárad.

 

https://www.dm.hu/denkmit-folteltavolito-elokezelo-spray-p4010355489166.html

Előzmény: nscatto1 (86084)
xrami Creative Commons License 2024.05.23 0 0 86087

csak az állszíját akarja kimosni

Előzmény: SzeZo (86086)
SzeZo Creative Commons License 2024.05.23 0 0 86086

Egy megfelelően nagy vödörbe mosószeres víz, abba a bukó.

Persze, felúszik a víz tetejére, de egy méretes súllyal (nagy nehezen) lent tartható. Az áztatás is elég jó hatású, de a végén átnyomogatom a pántot, majd bő zuhannyal öblítem.

 

Egy ideje használok motoros sisak-spray-t. Ezt a kendőre (télen a sapkába) fújom és sokkal később lesz "érezhető" a bukó...

Előzmény: nscatto1 (86084)
xrami Creative Commons License 2024.05.22 0 0 86085

folttisztító benzin?

Előzmény: nscatto1 (86084)
nscatto1 Creative Commons License 2024.05.22 -14 0 86084

Van valami ötletpraktika arra, hogyan tudom kimosni a sisakok állszíját? 

xrami Creative Commons License 2024.04.17 0 0 86083

Ez igencsak lehetséges, de nem látszik sehonnan, és ha így lett volna, biztosan arra fogták volna jó hangosan, bár lehet, a pedálszponzorgyár nem engedte az antireklámot.

Előzmény: orygabor (86081)
xrami Creative Commons License 2024.04.17 0 0 86082

Az most teljesen mindegy. Ahogy mondani szokás, a lónak 4 lába van, mégis megbotlik.

 

Valami mindenképpen történt amitől balra dőlés közben jobbra kormányzott, pedig aki tud biciklizni az ösztönösen tudja, hogy ilyenkor balra kormányoz. A motorosok szokták pont így balra bedönteni lassú menetnél, de ők tudatosan csinálják, míg mindenki más balra forduláskor ösztönösen fordít egy pirinyót jobbra, így balra fog dőlni, majd balra fordítja a kormányt.

 

Túl korán, túl gyorsan ült volna vissza a profik túlzott magabiztosságával?

Előzmény: nscatto1 (86079)
orygabor Creative Commons License 2024.04.17 0 0 86081

Mintha megbicsaklott volna a bal lába. Nem lehet, hogy az erőlködéstől, rossz mozdulattól kiakadt a patent, pontosabban kifordult a lába oldalra?

nscatto1 Creative Commons License 2024.04.17 -3 0 86080

Könyöktörés, pontosabban. És azzal tekert egy laza 170 km-et, majd hajrázott. Tisztul a sport.

Előzmény: nscatto1 (86079)
nscatto1 Creative Commons License 2024.04.17 -2 0 86079

Az a probléma, hogy akiről szó van, az 4x nyert Girót, 2x Tour-t, 4x VB-t, 2x Liége, Flandria, Strade, 3x Vuelta, Olimpiai bajnok, stb. A videó 2022-es, abban az évben nyert egy Giro-Tour-Vuelta-VB kombót, pár kisebb verseny mellett. Tehát elviekben tud kerékpározni. A bukásban megrepedt az alkarja, és így lett mezőnyben világbajnok. 

Előzmény: xrami (86078)
xrami Creative Commons License 2024.04.17 0 0 86078

Kezdem sejteni.
Ott cseszhette el, hogy leült a nyeregbe, de nem tartotta előtte egyenesben, hanem még dőlésben volt. Éppen balra dőlt a bringa. Ekkor jobbra fordította a kormányt egy kicsit, ezen a ponton már kampec volt neki, mert itt dőlt ki teljesen, innen visszafordította és így szaladt bele a szegélykőbe. Szemből lehet jól látni a kormánymozdulatot, a leülést pedig hátulról. A máski kettő állva maradt, (az első végig, a hátsó persze csak addig amíg tudott)

 

3 éves kölkök csinálnak pont ugyanilyet akiket nem futóbringára ültettek először hanem támkerekesre, majd levették a támkereket és nem tudnak egyensúlyozni. Ők szoktak kapitális kacsázást csinálni majd még nagyobbat tanyázni.

Előzmény: nscatto1 (86074)
xrami Creative Commons License 2024.04.17 0 0 86077

Mindenki ugyanígy indult, kiállt a nyeregből, az összes csapat.

A két társához képest a középső csaj viszont jobban ingadozik jobbra-balra, de valaminek történnie kellett amiért előbb jobbra fordította a kormányt egy kicsit, innen még visszaállt, majd a következő ilyennél már nem tudott és balrakormányzáskor annyira gyors volt, és ott volt a szegélykő, hogy nekiment.

 

De, hogy mi okozhatta az első megingást azt kellene kideríteni, és ez lehetett a sporttárs által említett túlzott művelet. Az is beszédes, hogy "nem keresi a hibát" illetve amikor már ül és odamegy hozzá az edző akkor van egy pillanat, amikor kábé megöli a faszit. Anyanyelvi szinten mond neki valamit le is lehetne olvasni a szájáról, ilyen tipikusan akkor van amikor az illető pontosan tudja, hogy maga tehet mindenről. Ha nem így lenne, belerúgna a bringába, elterülne, balhézna, jajgatna, de itt azért semmi ilyen nincs, hiába adrenalinmaxon lehetett. F1-es pilóták a kormányt szokták verni saját balfaszság esetén és ott ücsörögnek még, majd kikecmeregnek, leülnek a kocsi mellé és bambulnak maguk elé, de senki ne szóljon hozzájuk.

 

A lánc utólagos helyzete annyira nem releváns, elég nagyot repült a bringa.

Előzmény: NAR (86076)
NAR Creative Commons License 2024.04.16 0 0 86076

Én azt hittem, hogy a lánca esett le, azért esett be a felsőcsőre, de úgy láttam, maradt a lánc.

Előzmény: Ati_66 (86075)
Ati_66 Creative Commons License 2024.04.16 0 0 86075

Lehet.

 

A kommenteket utólag kezdem olvasni, sok vélemény van, a hajtókar töréstől az első kerék gumi hibájáig.

Ami még videó alapján elképzelhető és nem zárható ki egyértelműen, mint az én verzióm vagy a hajtókar törés,  az elől a nagy tányérról kistányérra leugró lánc, amit sokan írták, azaz első váltó hibát, ami szintén magyarázatot adhat a hirtelen beülésre, akár csak a hátsó kerék megcsúszása.

A videó alapján lehet elvileg látni, hogy kistányéron van a lánc. Gyakorlatilag én a videón a pedál letörést is láttam , szóval ez sem biztos :-))

Tény a bukás után a kistányéron volt a lánc, amikor vitték el a gépet 1:48-nál és a hátsó váltó letörve lógott a láncon.

 

 

A kommentek között azt írták, hogy a nyilatkozata szerint hirtelen elvesztette az egyensúlyát, de nem keresi, hogy miért.

 

Előzmény: nscatto1 (86074)
nscatto1 Creative Commons License 2024.04.16 -9 0 86074

Kitartok annál, hogy túlságosan előre helyezte a testsúlyát, ezért bukott. A csoda az, hogy a mögötte jövő Ellen Van Dijk nem esett el benne.

Előzmény: Ati_66 (86073)
Ati_66 Creative Commons License 2024.04.16 0 0 86073

Eszembe jutott utólag megnézem a bringát a bukás utáni részeken, megtréfált a videó, a pedál nem tört le.

De valami miatt beroskadt a nyereg elé és az ebből eredő egyensúly vesztés okozhatta a bukást.

 

Előzmény: Ati_66 (86071)
nscatto1 Creative Commons License 2024.04.16 -9 0 86072

Mindkét stoplija ép, és mindkét pedál ott van a kerékpáron. 

Előzmény: Ati_66 (86071)
Ati_66 Creative Commons License 2024.04.16 0 0 86071

Én úgy látom letört a pedál.

A nagyítás nem az igazi, de talán látni, hogy a hajtókarhoz képest máshol a lába és nincs nyoma a pedálnak a hajtókaron, azaz nem a pedálról szakadt ki a lába. A hátsó kamera állásnál látni, hogy hirtelen berogy a nyereg elé miközben kibillen az egyensúlyából. 

 

Előzmény: xrami (86069)
nscatto1 Creative Commons License 2024.04.16 -13 0 86070

Mit csinált? Egyedül elesett, hogy klasszikust idézzek. Kiállt a nedves úton, ráterhelte a súlyt az első kerékre (a hátsón alig maradt súly és tapadás), ami megcsúszott oldalra egy pár mm-et, és mivel gyakorlatilag egy keréken egyensúlyozott előre dőlve, ezért csak elesni tudott.

Előzmény: xrami (86069)
xrami Creative Commons License 2024.04.15 0 0 86069

Itt mi történhetett?

https://www.youtube.com/watch?v=XkgWRuZgvdI

 

1 perctől van a lassított ismétlés.

 

Az első kerékre gyanakszom, leesett neki a szignógumija? Mielőtt nekirongyolt a szegélynek, már előtte is csinált egy fura kormánymozdulatot, de akkor még továbbment pár métert, majd utána jött a nagyobb kormánykorrekció ami után eltanyázott.

Most sem a konkrét tanázásnál volt a gebasz, hanem még azelőtt, amit nehéz észrevenni.

orygabor Creative Commons License 2024.04.15 0 0 86068

Fékezz kevesebbet! Inkább hajts!

Előzmény: SzeZo (86067)
SzeZo Creative Commons License 2024.04.14 0 0 86067

Roval SLX 24

Szervizes ismerős azt mondta, ez még nem kuka. Bízom az ítéletében.

Előzmény: xrami (86066)
xrami Creative Commons License 2024.04.11 0 0 86066

Mi volt ez a nem túl olcsó felni?

Előzmény: SzeZo (86065)
SzeZo Creative Commons License 2024.04.10 0 0 86065

Alig két év alatt eltűntek a kopást jelző, gombostűfejnyi lyukacskák a nem túl olcsó kerekek felnijéről.

Ha tárcsafékes kerekek lenének, a lyukacskák még kiváló egészségnek örvendeznének. Így viszont azt jelzik elmúlásukkal, hogy a kerékszettnek lassan vége.

Ha tárcsafékes rendszer lenne, elég lenne a betéteket és a tárcsákat cserélni. Valószínűleg kevésbé terhelné meg a büdzsét.

nscatto1 Creative Commons License 2024.04.07 -14 0 86064

Merre is vannak ezek a pazar utak? Csak mert a rosszakat már bejártam, és érdekelne, hogy a jók merre vannak.

Előzmény: ave / timeslip.hu (84257)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!