It is increasingly a possibility, if MotoGP paddock speculation is to be believed, that there will be two fewer Ducatis on the 2025 grid after all. Ducati's long-time satellite partner Pramac - the 2023 outright teams' champion - is understood to be seriously tempted by a dramatic switch to Yamaha.
Nézői szempontból az lenne a legjobb, ha az Aprilia és a KTM egy szintre kerülne a Ducati-val, eben az esetben még az is elfogadható hogy a Honda és a Yamaha szenved még egy kicsit, hiszen csak a szereplők cserélődnek, e a versenyképes gyártók száma renden van.
Amennyiben így lenne az még 8 versenyképes motor is lehet akár, a KTM ott van egyértelműen 4 motorral, azonos fejlesztési szinten. Az Aprilia kicsit sötét ló, de ha fejlődni akarnak akkor ők is kitehetik a 4 azonos fejlesztési szinten lévő motort, a kérdés a privát csapat összetétele, és ereje (mérnök-versenyző).
A Ducati viszont okosan kell lavírozzon, 5 olasz versenyzőt visznek, de jelenleg(!) nem elég jók.
annyira a béka segge alatt vannak a japánok, hogy vissza se menne a Hondához (nem véletlen menekült el inkább egy tavalyi Ducatira)
persze biztos jobban állna, mint a jelenleg legjobb Hondás Mir azzal az 5 pontjával, de láthatta hogy hosszabb távon itt nem nagyon lesz megoldás és 31 évesen, még jó korban váltott
A Ducati szvsz nem tud teljesen jól járni pilótafronton. A gyári csapatnak két motorja van összesen. Erre pályázik Bagnaia, Martin, Bastianini és Marquez. Martin ugye deklaráltan a gyári csapat vagy semmi elvet vallja, Bagnaiáról se hinném hogy két vb cím után visszaminősítenék a Pramachoz (hacsak nem mutat valami irtózatos formahanyatlást idén amit én azért nem látok jönni).
Velük kettőjükkel már el is kelt a két gyári csapatos motor. Van ugye még két gyári motor a Pramacnál, de abból az egyik elvileg Aldegueré lesz, tehát a Bastianini/Marquez kettősből valakinek egy évvel korábbi motorra kéne ráülnie - ezt se Marqueznél, se Bastianininél nem érzem reálisnak (feltételezve hogy utóbbi az idei formáját hozza az év további részében is és nem a tavalyit), de még abban se vagyok teljesen biztos hogy a Pramacos ülés teljes mértékben vonzó lenne nekik.
További csavar lehet a történetben az hogy a Pramacnak lehetősége van váltani az év végén, és kaptak is megkeresést a Yamahától/KTM-től, és bár nem igazán mutat semmi arra hogy így tennének/lenne értelme így tenni, de láttunk már érdekes, nem logikusnak tűnő dolgokat a motorsport világában.
Nyilván már nincs az a huligán stílusa, de az is lehet hogy a Ducati nem is tudja...erről is megoszlanak a vélemények. Mindenesetre a 2020 utáni Marquez is ráült egy Ducati-ra sok-sok év Honda után és messze azok előtt jár akik eddig a Ducatival versenyeztek, és most ugyanazon verzión üllnek mint Marquez.
Az sztem is áll, hogy nagyon valószínűtlen hogy a bajnokságért tudjon menni, pláne ha nulláz,...és ő sem nyilatkozott mást, viszont ha lesz rá lehetősége akkor megfogja próbálni.
Viszont az eddig látottak alapján a Ducati-nak erősítenie kell, a jelenlegi kép alapján a KTM és az Aprilia komoly veszély, ....amennyiben ezek a motorok jobb versenyzőkkel erősödnek, mint pl. Marquez, az gyakorlatilag megengedhetetlen eredménymenedzselés szempontból. Hangsúlyozva hogy a véleményem a jelen kép alapján áll. Házon elül ott a Martin vs. Bagnaia keresztbeverés, megspékelve Marquez alkalmakkal. Ami egy egyszerűbb problémának tünt az év elején, mivel a tavalyi kép alapján a KTM és az Aprilia egy kezelhető problémának tünt. Ez ma már sztem nem áll, a jelen kép alapján....amiben simán benne van hogy visszaesik az Aprilia, és benne van hogy Acosta nem marad ezen a szinten, semmiképpen sem esésre gondolok, hanem valamiféle formahanyatlásra.
A jelen kép alapján viszont nem megengedhető hogy Marquez kikerüljön a Ducati kontroll alól...nyilván a Honda-hoz és a Yamaha-hoz mehetne, de semmiképpen sem jó döntés elengedni egy sikeres rivális gyár motorjára átengedni. Nem azért mert MM a központi figura a sakkjátszmában, hanem azért mert a mérleg vele kedvezőtlen irányba billenhet. Jelenleg Martin rendben van, mögötte viszont már daráló van.
Mindez véleményt nyilvánvalóan zárójelként keretezi hogy három helyszínen jártunk még csak..
versenyzőkkel így se állna rosszul a Ducati...gyári gépen egy jelenleg 2x-es VB emberük van az utóbbi 2 szezonból, Martin úgy tűnik idén is erős lesz. Jó ez a csomag most is, legerősebb gép.
Bastianini érdekes nekem, mert ha megtartják, akkor tuti elbukják Martint, aki meg lehet szintén veszélyes lehet rájuk egy felfuttatott Apriliával. (és mindannyian ellenfelei lennének egy MM-nek is)
Marquezt meg tényleg nézzük úgy, hogy 2020 utánit vegyük ne 2020 előttit. Ráül egy 23-as Ducatira 24-ben, nem fogja szétalázni a mezőnyt, meg szerintem akkor se ha felmenne a KTM-re. Olyan szezonokat szerintem már nem tol le, mint 2020 előtt. Nekem sokkal inkább egy időzített bomba, mikor taknyol el, és mikor töri össze magát hónapokra.
KTM-nél meg érdekes lenne, mert ott Acosta lesz a fiatal csodagyerek szerepben, ott azért sokminden kiderülne.
szerintem 3 hétvége után az már kiderült, hogy MM itt nem fog a bajnokságért menni, főleg nem egy 23-as géppel
aztán ahogy haladunk előre, lehet már tárgyal más gyártóval (KTM?) és kerül körön kívülre szezon végére.
tartom még most is, önerőből nyerhet versenyt idén, de VB címhez több kell - és kevesebb taknyolás -
Úgy tűnik a 23-as és 24-es Ducatik között most nagyobb a különbség, mint eddig, amikor 1 éves motorokkal mentek, ráadásul VR46-nál akik idén kapták meg a 23-as gépet, ott meg Bez nem érez rá.
Így meg bekerült a helyükre Acosta, Vinales, így annyira nem lehet most pampogni hogy Ducati Series lett a GP.
Dehát én is ez mondtam, sokat esik, de anno egy ellenfele volt egész évben, most több is van, nincs meg benne az a gondolkodó versenyző, mint Bagna, inkább túlhúzza. A Rossis Ducit meg örülök, hogy elengedted, abba bukott bele anonymus is ezen a fórumon.
..ha már idehoztad Rossi-t, ő mennyit is nyert amikor a Ducati volt alatta?
Senki nem csinál csodát ha nem jó a technika, olyankor azokkal méred össze akik ugyanazon technikán ülnek. ..ha már mindenáron versus a lényeg számodra.
Maki többett esett a Hondával a többi Hondásnál is. Idén a Ducival háromból kétszer esett, ezen nincs mit magyarázni. Túlerőlteti, ahogy szokta. Majd idővel elfogadjátok ezt is
„Marc megmutatta, hogy még mindig jó formában van, csak vétett egy hibát – idézi a GPOne.com Domenicalit. – Azonban nem szabad elmenni amellett, hogy ő a GP23-mal versenyez, és a teljesítményét azokéval kell összevetni, akiknek ugyanolyan motorjuk van, mint neki. Jelen pillanatban valamivel nagyobb a különbség a két motor között, mint amekkora a múltban volt.”
„Összességében Marc egy kiváló hétvégét futott – jelentette ki. – Nagyon odatette magát a pályán, de talán kényelmesebb lett volna neki, ha ott marad, ahol volt. Magától sokat kockáztatott a döntésével, és azt hiszem, hogy ez sportszakmai szempontból egy elismerendő dolog. Austinban nagyszerű teljesítményt nyújtott, de hát aztán elesett. Végül is ilyen a versenyzés világa, mi mindenképpen nagyon örülünk annak, hogy most hozzánk tartozik.”
Ez Marquez-n múlik, amennyiben jó eredményt ér el nem nagyon lesz más lehetősége a Ducati-nak mint aktuális verziót adni neki, ...Marquez-nek 1éves szerződése van, amennyiben elviszi a KTM/GasGas, vagy akár az Aprilia az nagyon komoly probléma lesz a Ducati-nak, legalábbis a jelen kép alapján.
Még csak az sem biztos hogy sok idejük van, mert könnyen lehet, hogy a KTM már odatette az ajánlatát Marquez elé, ..ahogy odatette korábban is. A különbség annyi hogy Marquez már többet lát, látja hogy lehet vezetni a KTM-t és hogy a Ducati-t...elég jól látható összeget mernék arra tenni, hogy a KTM megkínálja Marquez-t, ahogy valszeg az Aprilia is.
Nézned kellene a futamokat, ha már hozzászólsz. Most is esnek a Honda-n, csak jóval-jóval hátrébb..
pl:
"Végül Mir azért mégiscsak kitért magára a motorra és a gyártóra is. „A Honda folyamatosan dolgozik a motorblokkon, de így is nagyon bosszantó a helyzet – mondta a 2020-as MotoGP-bajnok. – Ha többet akarsz tenni pilótaként, akkor esel. Keményen nyomod, a határon mész, de aztán a motor megáll. Minden alkalommal, amikor hajtani próbálok, akkor bukok. Amikor intenzíven vezetnék, gyorsan mennék, akkor a motor azt mondja, hogy elég volt.”
"
A sprintfutamon és a főfutamon egyaránt 1 darab Honda ért célba, és az a tök utolsó Marini volt.
2 futamon esett, egyszer csatában, legjobb szándékkal is megosztott felelősséggel, most pedig az élről. Két nullázással is 10 ponttal az utána következő GP23 előtt van....