Sziasztok! Ma lettek gyújtógyertyák cserélve az 1,4 Meriva B autónkba (B14XER). Nagyon meglepődtem, mert két gyertya fémrészei el voltak zöldre oxidálódva, a másik kettő meg barna rozsdás volt. A Delphi gyújtótrafóról lehúzgáltam a gumiszigeteléseket és az alatta lévő rugók és zavarszűrő ellenállások teljesen elvoltak korrodálva. Amennyire lehetett megtisztítottam őket, de ez csak rövidtávon megoldás. Cserélni kellene az ellenállásokat és a rugókat is. Hol lehet ilyeneket vásárolni? Nem szeretnék komplett gyújtótrafót venni, mert az hibátlan és drága. Egyébként a kivezetéseit viszonylag jól megtudtam tisztítani majd kimosni kontaktspray-vel. Aki tud beszerzési forrást kérem jelezze. Jó állapotú használt garnitúra is érdekelne.
Szívesen megnézném ahogy cseréli a láncot felülről. Amúgy 3 óra alatt megvan a komplett vezérlés csere mindenestől. De ha úgy van ahogy írtad, hogy olajcsere után elhalkul a lánc, akkor lehet hogy nem az a hibás.
Opel z12zep (ismét csattogó) a motor a kocsimban. Kb három éve cseréltek vezérműlánc szettet (SKF) , most hogy belenyomtam 30000 km-t
ismét hallatja üzemmeleg állapotban a hangját a lánc, hidegen nem csak melegen! Azt vettem észre, most hogy olajat cseréltem, friss olajjal sokkal halkabb lett,
de viszont az olajban is van már 3000 km, jön elő a csattogó hang. A szerelő azt mondta, hogy sajnos hamar nyúlnak a láncok, (bár sok múlik az olajon is) próbálkozott más gyártók láncaival is, azok is hamar nyúlnak!
Illetve javasolta, hogy ne legyen megint két napos munka, meg rengeteg pénz három év után, szokott olyat hogy csak a láncot cseréli a szelepfedél levételével,
a régi láncot megbontja régi lánccal átfűzi az ujjat! így csak két-három órás lesz a "műtét" Véleményetek?
Van valakinek tapasztalata melyik gyártmányú lánc bírja tovább?
Corsa F (2020-as -nál nem turbó, alap 1,2 es ) az utóbbi időben a hideg indításnál néhány esetben teljesen kileng a mutató ,de ahogy elengedem a a kuplungot le is áll a motor. Majd újra indítva már nem áll le de volt hogy csak 2 kísérlet után sikerült beindítani.. Megmértem az akku feszültséget álló motornál 12,4 V , ha beindítom a motort és kb 3000 -es fordulaton járatom akkor sem ment ( igaz rövid ideig ) 13 V fölé. Mit gondoltok mi a hiba ? Keveset járok vele akkor is néhány 10 km-t ?? a 4 év alatt 12 000Km van benne. Ritkábban 50-100 km-t. Én akku ill.generátor hibára tippelek.
Van egy '98-as Combóm a motor kódja X14SZ. Azt csinálta, hogy néha megtorpant, majd egyszercsak megállt teljesen. Hazahúztuk, beindult, de időnként leállt.
Gondoltam, hogy a fojtószelep érzékelő a hibás. Kivettem, megmozgattam, visszatettem. Ezután már be sem indult. benzin van, szépen adagolja. Viszont szikra nincsen. Ha jól tudom, több alkatrész is van a gyújtás körben. Szerintetek mi lehet? Kb két éve ugyanezt csinálta, akkor egy gyújtótrafó (elosztó) csere oldotta meg. Vajon eddig bírta?
Persze, elfogadom ezt is, de vélhetőleg azért volt ekkora paraméter megadva, hogy stabil legyen az indítás, amíg az akku él. Itt most arra gondolok, hogy nyilván vesztett valami okból a BANNER a lehetőségeiből, kevesebből kisebb veszteség is probléma.
Viszont:
A döglöttségnek a jelei nem álltak, mert az önindító tekerésével sosem volt probléma, sőt az indítási nehézség miatt sokszor 8-10 másodpercet is kellett tekernie egyben, ami ment is neki, volt, hogy másodikra indult csak, az plusz 6-8 másodperc volt. Rossz akkuval ez nem ment volna szerintem.