Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

farkas-j Creative Commons License 2024.03.10 0 0 68169

Köszi!

Előzmény: 409 (68167)
farkas-j Creative Commons License 2024.03.10 0 0 68168

Megoldódott! Egy Facebook-os csoportban kaptam segítséget. Linkelem, hátha másnak is szüksége lehet rá. Itt lehet venni gyújtótekercs csatlakozó javító készletet.

Előzmény: farkas-j (68166)
409 Creative Commons License 2024.03.09 0 0 68167

Van külön is, pl. a Bárdiban Tesla gyártmányú.

Amúgy 30kV feszültségnél nincs jelentősége a felületek korróziójának/elszineződésének.

Előzmény: farkas-j (68166)
farkas-j Creative Commons License 2024.03.08 0 0 68166

Sziasztok! Ma lettek gyújtógyertyák cserélve az 1,4 Meriva B autónkba (B14XER). Nagyon meglepődtem, mert két gyertya fémrészei el voltak zöldre oxidálódva, a másik kettő meg barna rozsdás volt. A Delphi gyújtótrafóról lehúzgáltam a gumiszigeteléseket és az alatta lévő rugók és zavarszűrő ellenállások teljesen elvoltak korrodálva. Amennyire lehetett megtisztítottam őket, de ez csak rövidtávon megoldás. Cserélni kellene az ellenállásokat és a rugókat is. Hol lehet ilyeneket vásárolni? Nem szeretnék komplett gyújtótrafót venni, mert az hibátlan és drága. Egyébként a kivezetéseit viszonylag jól megtudtam tisztítani majd kimosni kontaktspray-vel. Aki tud beszerzési forrást kérem jelezze. Jó állapotú használt garnitúra is érdekelne.

csakhogymegmondjamII Creative Commons License 2024.03.08 0 0 68165

Szívesen megnézném ahogy cseréli a láncot felülről. Amúgy 3 óra alatt megvan a komplett vezérlés csere mindenestől. De ha úgy van ahogy írtad, hogy olajcsere után elhalkul a lánc, akkor lehet hogy nem az a hibás. 

Előzmény: Laci8102 (68164)
Laci8102 Creative Commons License 2024.03.07 0 0 68164

Azt mondta hogy gyárilag bontható láncot szokott betenni talán "INA" típust, és ezek 50.000 km-t el szoktak menni.

Ha csörög 2 óra alatt kicseréli.

Előzőleg 2 napig volt nála az autó vezérléscserén, bár igaz akkor EGR szelepet is cserélt!

Nem védeni akarom őt, csak leírtam.

 

Előzmény: csakhogymegmondjamII (68163)
csakhogymegmondjamII Creative Commons License 2024.03.07 0 0 68163

Keress másik szerelőt szerintem. Nem tudom hogy mi tart két napig egy vezérlés cserében, de a lánc bontás mindent visz. 

Előzmény: Laci8102 (68162)
Laci8102 Creative Commons License 2024.03.06 0 0 68162

Sziasztok!

 

Opel  z12zep (ismét csattogó) a motor a kocsimban. Kb három éve cseréltek vezérműlánc szettet (SKF) , most hogy belenyomtam 30000 km-t

ismét hallatja üzemmeleg állapotban a hangját a lánc, hidegen nem csak melegen! Azt vettem észre, most hogy olajat cseréltem, friss olajjal sokkal halkabb lett,

de viszont az olajban is van már 3000 km, jön elő a csattogó hang. A szerelő azt mondta, hogy sajnos hamar nyúlnak a láncok, (bár sok múlik az olajon is) próbálkozott más gyártók láncaival is, azok is hamar nyúlnak!

Illetve javasolta, hogy ne legyen megint két napos munka, meg rengeteg pénz három év után, szokott olyat hogy csak a láncot cseréli a  szelepfedél levételével,

a régi láncot megbontja régi lánccal átfűzi az ujjat! így csak két-három órás lesz a "műtét" Véleményetek?

Van valakinek tapasztalata melyik gyártmányú lánc bírja tovább?

Köszi!

Althand Creative Commons License 2024.02.27 0 0 68161

Sziasztok! Egy Navi 600 problémàmra keresek megoldàst. Sd kàrtya a helyén, a kijelzőn az alábbi üzenete jelenik meg:

 

 

Mi lehet a baj?

S.I.76 Creative Commons License 2024.02.18 0 0 68160

Köszi!

Előzmény: 409 (68159)
409 Creative Commons License 2024.02.16 0 0 68159

Gugliba beírod az alábbi minősítést és lesz rá bőven találat.

Előzmény: S.I.76 (68158)
S.I.76 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 68158

Melyek ezek az olajok? hol tudok utánna nézni?

Előzmény: 409 (68155)
S.I.76 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 68157

Köszönöm a választ!

Előzmény: 409 (68155)
József1950 Creative Commons License 2024.02.15 0 0 68156

Corsa F  (2020-as -nál  nem turbó, alap 1,2 es ) az utóbbi időben a hideg indításnál néhány esetben teljesen kileng a mutató ,de ahogy elengedem a a kuplungot le is áll a motor. Majd újra indítva már nem áll le de volt hogy csak 2 kísérlet után sikerült beindítani.. Megmértem az akku feszültséget álló motornál 12,4 V , ha beindítom a motort és kb 3000 -es fordulaton járatom akkor sem ment (  igaz rövid ideig ) 13 V fölé. Mit gondoltok mi a hiba ? Keveset járok vele akkor  is néhány 10 km-t ?? a 4 év alatt 12 000Km van benne. Ritkábban 50-100 km-t. Én akku ill.generátor hibára tippelek.

409 Creative Commons License 2024.02.12 0 0 68155

 

Opel 93 165 290 minősítésnek megfelelő szintetikus váltóolaj.

1.6liter

Előzmény: S.I.76 (68154)
S.I.76 Creative Commons License 2024.02.09 0 0 68154

Sziasztok! 1.4 benzines f astra 5 sebességes váltójába milyen és mennyi olaj kell? Köszönöm előre!

409 Creative Commons License 2024.02.08 0 0 68153

Igen, a "B"-ben még az volt. Talán a "C" némelyikében is.

Előzmény: Noris66 (68152)
Noris66 Creative Commons License 2024.02.06 0 0 68152

Akkor elnézést,de régebben 2-3 éve biztosan cseréltem corsában ilyent.

Mondjuk az lehet B volt,és más volt a motorkódja is.

Előzmény: 409 (68150)
Laci8102 Creative Commons License 2024.02.06 0 0 68151

Az ECU-ból kapja a jelet a ventilátor ha jól tudom, hőfokkapcsoló nincs benne, Op commal simán el tudom indítani a ventilátort,

lehet jobban bele kellene turkálnom a beállításokba, lejjebb állítani az índulási hőfokot, ha lehet...

Előzmény: 409 (68150)
409 Creative Commons License 2024.02.06 0 0 68150

 

 Kizárásos alapon az sem lehet, miután nincs benne olyan.

Előzmény: Noris66 (68149)
Noris66 Creative Commons License 2024.02.05 0 0 68149

Akkor kizárásos alapon a ventilátor hőkapcsolója nem kapcsol.

Ez a hűtőn van a két vastag cső közt.

Lehet,hogy csak a csatija van eloxidálódva.

Előzmény: Laci8102 (68148)
Laci8102 Creative Commons License 2024.02.05 0 0 68148

Egy ventilátor van az autómban a hűtőre felszerelve, nincs külön a klímának is ventilátor.

Előzmény: Noris66 (68147)
Noris66 Creative Commons License 2024.02.05 0 0 68147

Szerintem a klímának külön ventilátora van.

Tehát a hűtő ventilátorod nem kapcsol be,ennek oka lehet:rossz a ventilátor,rossz a hőkapcsoló,ami kapcsolja.

Előzmény: Laci8102 (68146)
Laci8102 Creative Commons License 2024.02.05 0 0 68146

Üdv!

 

Opel Corsa (z12xep) motor estében, hány foknál indul a hűtő ventilátor? Termosztát 92 körül nyit azt lecsekkoltam a műszerfalon.

Ha klímát kapcsolok azonnal indul, tehát a ventilátor motor jó!

Volt nagy melegben dugóban hogy nem kapcsolt be, már kinyomta a vízet mert felforrt. Valakinek tapasztalata? Köszi!

rozsi71 Creative Commons License 2024.02.04 0 0 68145

Sziasztok!

Van egy '98-as Combóm a motor kódja X14SZ.  Azt csinálta, hogy néha megtorpant, majd egyszercsak megállt teljesen. Hazahúztuk, beindult, de időnként leállt. 

Gondoltam, hogy a fojtószelep érzékelő a hibás. Kivettem, megmozgattam, visszatettem. Ezután már be sem indult. benzin van, szépen adagolja. Viszont szikra nincsen. Ha jól tudom, több alkatrész is van a gyújtás körben. Szerintetek mi lehet? Kb két éve ugyanezt csinálta, akkor egy gyújtótrafó (elosztó) csere oldotta meg. Vajon eddig bírta?

 

Köszi a segtséget.

 

csiburento Creative Commons License 2024.02.01 0 0 68144

Persze, elfogadom ezt is, de vélhetőleg azért volt ekkora paraméter megadva, hogy stabil legyen az indítás, amíg az akku él. Itt most arra gondolok, hogy nyilván vesztett valami okból a BANNER a lehetőségeiből, kevesebből kisebb veszteség is probléma.

 

Viszont:

A döglöttségnek a jelei nem álltak, mert az önindító tekerésével sosem volt probléma, sőt az indítási nehézség miatt sokszor 8-10 másodpercet is kellett tekernie egyben, ami ment is neki, volt, hogy másodikra indult csak, az plusz 6-8 másodperc volt. Rossz akkuval ez nem ment volna szerintem.

 

Ez is egy furcsaság... 

Előzmény: 409 (68140)
csiburento Creative Commons License 2024.02.01 0 0 68143

Pedig izgalmas az előzmény....

 

Nem, ennyire nem mélyedtem bele. 

Amikor adatokat, paramétereket egyeztettem szakirodalommal, akkor jött szembe ez az infó, aminek láttam alapját. 

 

Persze ettől függetlenül lehetett más hibája is az akkunak. 

Előzmény: S.I.76 (68139)
csiburento Creative Commons License 2024.02.01 0 0 68142

Ez is előfordulhat, de akkor sem volt lineáris kapcsolat az események között, mert néha egész rendben volt. 

Előzmény: ksanyi52 (68138)
409 Creative Commons License 2024.02.01 0 0 68141

Mármint EN szerint.

Előzmény: 409 (68140)
409 Creative Commons License 2024.02.01 0 0 68140

 

 

 Félreérted! Pont az mondom, hogy döglött lehetett már az a Banner, és akkor okozhatott ilyeneket.

De a két akku (ráírt) indítóáram különbsége biztosan nem.

 

Arra a Rocketre rá van írva ugyanaz SAE és EU szerint is..... "érdekes".

Előzmény: csiburento (68137)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!