Keresés

Részletes keresés

_karika Creative Commons License 2 napja 0 5 67537

Nem a vasútállomást tehermentesítik, hanem a falut a parkoló autóktól. Jó időjárás esetén élhetetlen a falu. Mindenhol autók parkolnak, tiltó tábla ide vagy oda. Az utasok jelentős része család, akik kocsival jönnek. 

A vonattal érkezőknek ezután is meg fog állni a kisvonat a faluban.

Ráadásul épül egy kerékpárút, ami miatt elég sok parkolóhely is meg fog szűnni.

A tervezett helyen korrekt parkolóhely alakítható ki, rendes közút kapcsolattal.

Előzmény: zjakabfi (67535)
rezgaras Creative Commons License 2 napja -1 0 67536

Szerintem ez csak duma, eggyel több "érv" az elfogadás érdekében. Mondjuk nem egy barátságos megálló, mert ívben van. A másik, amit utálok benne, hogy a jegy automata az épületnél van, amikor felmászol a lépcsőn a kisvasúttól jövet, még mehetsz a peronon majdnem 200m-t odáig.

Előzmény: zjakabfi (67535)
zjakabfi Creative Commons License 2 napja -1 2 67535

Miért és kinek fontos Kismaros állomás tehermentesítése?

 

Előzmény: Mumcsel (67534)
Mumcsel Creative Commons License 2 napja -1 0 67534

Kár, hogy megint elrontanak egy lehetőséget egy jól végrehajtható projektre. Gondolom úgy fog megvalósulni, mint ahogy arról már került ki infó. A cél többek között Kismaros megállóhely tehermentesítése, hogy Verőce állomáson szálljanak le az emberek. Ehhez képest mindkettőről nehezen megközelíthető helyen lesz. Igazából a tervező is tudhadta, hogy ez hazugság, mert rögtön hozzá is csaptak egy hatalmas parkolót. 

 

Ez jobb megoldás lett volna és minden cél teljesült volna:

 

Előzmény: Godolloi HEV (67530)
Adani_ Creative Commons License 3 napja 0 0 67533

Az még a híd előtt van? Verőce felé a híd már 5 éve is rozoga állapotban volt gyalog is nehéz volt átmenni rajta.

Előzmény: Godolloi HEV (67530)
j.norbert Creative Commons License 3 napja 0 0 67532

Köszi szépen!

_nyunyuka Creative Commons License 3 napja -2 1 67531

Jó reklámszöveg, mert nem hosszabbítás hanm felújítás és a személyforgalomra engedélyezés. A pálya fizikai értelemben most is járható, fotósvonat szerelvénymenetben kitolt oda!

Előzmény: Godolloi HEV (67530)
Godolloi HEV Creative Commons License 4 napja 0 0 67530

Pedig tényleg a verőcei hosszabbítás lesz (az új kerékpáros centrumhoz):
https://pp.palyazat.gov.hu/eredmenyek/tamogatott-projektek/3836020201

Előzmény: j.norbert (67529)
j.norbert Creative Commons License 4 napja 0 0 67529

:D

 

Nehezen tudok elképzelni hosszabbítást, legfeljebb a kemenceit - de arra meg emlékszünk, hogy abból mi lett.

(Régen hallottam olyat, hogy Verőce-felsőn alakítának ki egy végállomást, de az egy: régen hallottam, kettő: szerintem nem sok értelme lenne szerintem).

Előzmény: zjakabfi (67527)
zjakabfi Creative Commons License 4 napja -1 3 67528

Eleve a Börzsönyben olyat mondani, hogy a kisvasút vonalát meghosszabbítják iszonyú dilettantizmusra vall, most őszintén, amikor 4 (5) kisvasút van...

Ettől függetlenül támogatandó.

Előzmény: j.norbert (67526)
zjakabfi Creative Commons License 4 napja -1 2 67527

A Gemencit Szekszárdig, a felcsútit  Bicskéig. :)

Szerintem ezt itt csak úgy beleírták, mert jól hangzik...

 

 

 

Előzmény: j.norbert (67526)
j.norbert Creative Commons License 4 napja 0 0 67526

Sziasztok!

 

Lehet tudni, hogy mit hosszabbítanak meg és meddig?

 

https://magyarepitok.hu/kotott-palya/2025/10/meghosszabbitjak-a-borzsony-egyik-kisvasutjat

 

Köszi előre is!

zubidomi Creative Commons License 6 napja -1 1 67525

Köszi, talált, süllyedt!

Előzmény: _nyunyuka (67517)
megaliner Creative Commons License 6 napja -2 0 67524

Nem tudom.

 

A hegyeken át biztos sok órán át fog tartani.

Meg nem is tudom, hogy Szlovákiában ilyen piros háromszög rendszámmal főforgalmú országutakon mehet e vele ?

 

Síkon talán tud menni 30 km/h-val is.

Felfelé mondjuk Váctól Katalinpusztára (Noszály) jó ha 10-15 km/h-val felkapaszkodik.

Előzmény: RadiX (67523)
RadiX Creative Commons License 6 napja 0 0 67523

az kegyetlen, miért nem tréleren viszik?

Előzmény: megaliner (67522)
megaliner Creative Commons License 6 napja 0 0 67522

Jómagam is egy ilyennel küzdök, igaz, gumikerék téma.

 

-------------------------------------

 

Gumikerekű kisvasút ?

 

OFF

 

Ismerősnek a héten kell leszállítania Csepelről egy hazai DOTTO kisvonatot Ruzomberokra   azaz Rózahegyre Szlovákiába.

 

Kb. 200-220 km lesz.

Október van.

Be fog fagyni a feneke mire odaér.

 

ON

 

 

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2025.10.11 0 2 67521

Mindig vannak, mindig lesznek :)

Jómagam is egy ilyennel küzdök, igaz, gumikerék téma. Passzióból indult a dolog, de mostanra már baromi megerőltetővé vált, és a nagy céges információellátási láncok is akadoznak. Egy másikhoz, kisvasutakat is érintőhöz csak néha-néha nyúlok hozzá, ott az a szerencse, hogy nem kapták fel.

Előzmény: SÜNÖCSKe (67513)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2025.10.09 0 2 67520

A hivatkozott kft. honlapját elnézve nem gyártják, hanem árulják ezeket a mozdonyokat.

Előzmény: Atis57 (67518)
_nyunyuka Creative Commons License 2025.10.09 -2 1 67519

Műszakilag nem bonyolult dolog, CNC-lézervágó, hegesztő, esztergályos-meló, majd összerakni. A papírozása rázósabb.

Előzmény: Atis57 (67518)
Atis57 Creative Commons License 2025.10.09 -2 1 67518

Szia!

 

 Ez remek -nem gondoltam volna , hogy itthon is gyártanak még ilyeneket!

 

 

Előzmény: _nyunyuka (67517)
_nyunyuka Creative Commons License 2025.10.09 -2 3 67517

Ők lennének?

 

https://nyvkv.hu/

Előzmény: zubidomi (67515)
megaliner Creative Commons License 2025.10.09 -2 0 67516

Az nincs.

 

De az 1968 évi 45-ös szám a Közlekedéspolitkai koncepcióról és az 1972 évi 9.szám a koncepció végrehajtásáról szóló miniszteri expoyé az itt van.

Mi érdekel ?

 

 

Előzmény: Mumcsel (67514)
zubidomi Creative Commons License 2025.10.09 -1 1 67515

Sziasztok!

 

Körülbelül fél-egy éve megtaláltam egy magyarországi cég honlapját, akik mindenféle újonnan gyártott kisvasúti és bányamozdonyokat árultak. Kéttengelyesek, dízelesek, felsővezetékesek és akkumulátorosak is voltak, és ezek nem valahonnan szalasztott, hanem újonnan gyártandó példányok voltak, valódi referenciaképekkel a járművekről. 

 

Most viszont sehogy nem tudom megtalálni ezt a honlapot. Az is rémlik, hogy talán csak mássalhangzó volt a domain névben, a cégnév rövidítése, és talán "k" betűvel kezdődött.

 

Valaki esetleg?

Mumcsel Creative Commons License 2025.10.09 -1 0 67514

Találkozott valaki esetleg a Közlekedés- és Postaügyi Miniszter 1/1970. /Közl.Ért.1./ KPM sz. utasításával? Az 1968-as közlekedéspolitikai koncepcióval, illetve kisvasutak megszüntetésével lehet kapcsolatos. 

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2025.10.08 0 3 67513

Ezt nem is rosszallóan írtam. Csak arra reflektáltam, hogy lehetnek benne hibák, hiányosságok.

Előzmény: Alexander Pistoletov (67512)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2025.10.08 0 4 67512

Van ez így, de azért ne lepődjünk meg, rosszallóan pedig végképp ne nézzük.

Az ilyen adatbázisok általában lelkes emberek keze munkái, magánszorgalomból vagy hivatástudatból, teljesen ingyen, szabadidőben. Senkitől nem várható el, hogy ha nem tud rá időt szánni a továbbiakban, akkor mégis tegye azt, kényszerből.

Előzmény: SÜNÖCSKe (67511)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2025.10.07 0 2 67511

Jogos, az adatbázis kicsit gazdátlan.

Előzmény: Alexander Pistoletov (67510)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2025.10.07 0 2 67510

Szép és jó dolog az az adatbázis, és nagyon jó alapot ad, de mint minden más a világban, 100%-ban még ez sem fedheti le az igazságot.

 

Az F05-412 egy nyitott peronos Bax, 1976-ban érkezett a Mátravasútra, feltételezhetően Kecskemétről. Ma elvileg ő a 24-50 101-es Bpu.

Az F05-416 egy évvel később, 1977-ben érkezett. 1986-87 körül elcserélték a szinten 1976-ban érkezett 411-gyel együtt a Szilvásváradon forgalomba nem állított 338-as és 339-es Bax kocsikra. Szilvásváradon F03-412 lett.

 

Az első négy gyöngyösi 1976-ban érkezett, a következő kettő 1977-ben, még kettő 1980 legvégén vagy 1981 legelején, az utolsó kettő pedig 1986-87 körül, de csak évekkel később állították forgalomba. A kisvasut.hu-n pl. ez sincs fent.

Előzmény: SÜNÖCSKe (67509)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2025.10.07 0 3 67509

F 05-412 pályaszámra nem találtam semmit a kisvasut.hu adatbázisában. Ugyanitt a Bax 560 későbbi pályaszámai: F 05-416 > F 03-412

 

https://kisvasut.hu/jarmulista/view_jarmu.php?kbk=A448,5060&i=13480

Előzmény: Alexander Pistoletov (67508)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2025.10.06 0 1 67508

Üdv!

Gyors kérdés: az F05-412 és az F03-412 közül melyik a Bax 560 eredetileg, a másik pedig melyik számon kezdett?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!