Nem a vasútállomást tehermentesítik, hanem a falut a parkoló autóktól. Jó időjárás esetén élhetetlen a falu. Mindenhol autók parkolnak, tiltó tábla ide vagy oda. Az utasok jelentős része család, akik kocsival jönnek.
A vonattal érkezőknek ezután is meg fog állni a kisvonat a faluban.
Ráadásul épül egy kerékpárút, ami miatt elég sok parkolóhely is meg fog szűnni.
A tervezett helyen korrekt parkolóhely alakítható ki, rendes közút kapcsolattal.
Szerintem ez csak duma, eggyel több "érv" az elfogadás érdekében. Mondjuk nem egy barátságos megálló, mert ívben van. A másik, amit utálok benne, hogy a jegy automata az épületnél van, amikor felmászol a lépcsőn a kisvasúttól jövet, még mehetsz a peronon majdnem 200m-t odáig.
Kár, hogy megint elrontanak egy lehetőséget egy jól végrehajtható projektre. Gondolom úgy fog megvalósulni, mint ahogy arról már került ki infó. A cél többek között Kismaros megállóhely tehermentesítése, hogy Verőce állomáson szálljanak le az emberek. Ehhez képest mindkettőről nehezen megközelíthető helyen lesz. Igazából a tervező is tudhadta, hogy ez hazugság, mert rögtön hozzá is csaptak egy hatalmas parkolót.
Ez jobb megoldás lett volna és minden cél teljesült volna:
Jó reklámszöveg, mert nem hosszabbítás hanm felújítás és a személyforgalomra engedélyezés. A pálya fizikai értelemben most is járható, fotósvonat szerelvénymenetben kitolt oda!
Nehezen tudok elképzelni hosszabbítást, legfeljebb a kemenceit - de arra meg emlékszünk, hogy abból mi lett.
(Régen hallottam olyat, hogy Verőce-felsőn alakítának ki egy végállomást, de az egy: régen hallottam, kettő: szerintem nem sok értelme lenne szerintem).
Jómagam is egy ilyennel küzdök, igaz, gumikerék téma. Passzióból indult a dolog, de mostanra már baromi megerőltetővé vált, és a nagy céges információellátási láncok is akadoznak. Egy másikhoz, kisvasutakat is érintőhöz csak néha-néha nyúlok hozzá, ott az a szerencse, hogy nem kapták fel.
Körülbelül fél-egy éve megtaláltam egy magyarországi cég honlapját, akik mindenféle újonnan gyártott kisvasúti és bányamozdonyokat árultak. Kéttengelyesek, dízelesek, felsővezetékesek és akkumulátorosak is voltak, és ezek nem valahonnan szalasztott, hanem újonnan gyártandó példányok voltak, valódi referenciaképekkel a járművekről.
Most viszont sehogy nem tudom megtalálni ezt a honlapot. Az is rémlik, hogy talán csak mássalhangzó volt a domain névben, a cégnév rövidítése, és talán "k" betűvel kezdődött.
Találkozott valaki esetleg a Közlekedés- és Postaügyi Miniszter 1/1970. /Közl.Ért.1./ KPM sz. utasításával? Az 1968-as közlekedéspolitikai koncepcióval, illetve kisvasutak megszüntetésével lehet kapcsolatos.
Van ez így, de azért ne lepődjünk meg, rosszallóan pedig végképp ne nézzük.
Az ilyen adatbázisok általában lelkes emberek keze munkái, magánszorgalomból vagy hivatástudatból, teljesen ingyen, szabadidőben. Senkitől nem várható el, hogy ha nem tud rá időt szánni a továbbiakban, akkor mégis tegye azt, kényszerből.
Szép és jó dolog az az adatbázis, és nagyon jó alapot ad, de mint minden más a világban, 100%-ban még ez sem fedheti le az igazságot.
Az F05-412 egy nyitott peronos Bax, 1976-ban érkezett a Mátravasútra, feltételezhetően Kecskemétről. Ma elvileg ő a 24-50 101-es Bpu.
Az F05-416 egy évvel később, 1977-ben érkezett. 1986-87 körül elcserélték a szinten 1976-ban érkezett 411-gyel együtt a Szilvásváradon forgalomba nem állított 338-as és 339-es Bax kocsikra. Szilvásváradon F03-412 lett.
Az első négy gyöngyösi 1976-ban érkezett, a következő kettő 1977-ben, még kettő 1980 legvégén vagy 1981 legelején, az utolsó kettő pedig 1986-87 körül, de csak évekkel később állították forgalomba. A kisvasut.hu-n pl. ez sincs fent.