Keresés

Részletes keresés

sosiforda Creative Commons License 5 perce 0 0 63577

A Polskibus járatsűrítése és a Flixbus 2 új járatpárja után a cseh LEO Express is beszáll a magyar-szlovák-lengyel útirányba:

 

https://www.le.cz/i.php?page=cms-57310

 

Ők a többiektől eltérően Miskolc-Kassa útirányon át járnak majd, augusztus 29-től.

Úgy tűnik, ők Budapesten a repülőtéren kívül a Stadion autóbuszállomást, Miskolcon pedig a Búza téri autóbuszállomást használják majd:

 

https://www.le.cz/i.php?page=cms-57199

 

 

https://www.le.cz/i.php?page=cms-57215

 

 

https://www.le.cz/i.php?page=cms-57270

 

A foglalási rendszerük enged Budapest-Miskolc foglalást is, hiánypótló éjszakai járat lenne 23.55-kor, bár gondolom majd lekorlátozzák.

sosiforda Creative Commons License 20 perce 0 0 63576
Előzmény: kbn (63574)
AUTOSANdris Creative Commons License 4 órája 0 0 63575

Úgy tűnik megoldódik a probléma. Az ÉMKK az esti műszakokhoz igazodó járatokat betérítéssel módosítva felterjeszti az NFM-nak, jóváhagyást követően pedig be is fognak térni a járatok.

Előzmény: kristoof (63497)
kbn Creative Commons License 2017.07.17 0 0 63574

UVA nem ad ki bármit a kezéből... nekem furcsa, hogy ilyen kis munkáért egyáltalán lehajoltak.

Előzmény: Racilaci (63572)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2017.07.17 0 0 63573

Ha megnézzük az utolsó dokumentumot és eltekintünk a helyközivel megoldott 13-17 vonalak, valamint - a valószínűleg mérés nélküli - 0 fős járatoktól, sajnos indokoltnak látszik valamilyen csökkentés. Hogy az új hálózat ezt elfogadhatóan oldja-e meg azt a helyiek tudják / fogják tudni megmondani, de úgy nézem ellátatlan terület nem marad és a követési idők is emészthetőek. Arról nem is beszélve, hogy megszűnnek a "dőlt-aláhúzott-félkövér-kettőskereszt" eltérő útvonalon közlekedő keverések.

Előzmény: Racilaci (63572)
Racilaci Creative Commons License 2017.07.17 0 0 63572

Ez egy igen alapos, komoly koncepció - kár, hogy a kisebb városok szintjén egyik legimpozánsabb helyi járati rendszerből von el 15%-nyi futásteljesítményt...

Előzmény: Snake-Mojzi (63571)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2017.07.17 0 0 63571
trizs77 Creative Commons License 2017.07.13 0 0 63570

P.Laci biztosan meg akar felelni.

 

 

Előzmény: EKM-765 (63569)
EKM-765 Creative Commons License 2017.07.13 0 0 63569

Biztos, hogy meg akar felelni?

Előzmény: 13-as ház (63568)
13-as ház Creative Commons License 2017.07.13 0 0 63568

Szombathely helyi:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=144487320&t=9146401

 

Az ÉNYKK-nak bele kell húznia az elkövetkezendő másfél évben, hogy teljesíteni tudja a feltételeket.

sosiforda Creative Commons License 2017.07.12 0 0 63567
Előzmény: Tourismo (63566)
Tourismo Creative Commons License 2017.07.10 0 0 63566

Még 4 nap!
Akit esetleg érdekeli a FINA úszóbajnokság shuttle buszjáratokról ennyi infot sikerült találni.

https://www.fina.org/sites/default/files/general/trainings_v3.pdf



trizs77 Creative Commons License 2017.07.09 0 0 63565

Egész részletes.

Jó.

Előzmény: htibor (63564)
htibor Creative Commons License 2017.07.09 0 0 63564

Pécs 2016. évi helyi közlekedésről szóló üzleti jelentés:

http://gov.pecs.hu/download/index.php?id=995629

trizs77 Creative Commons License 2017.07.09 0 0 63563

Budapesten, Zuglóban, a Mexikói úton, mától, menetrendszerint, 30-60 percenként (??) járnak már a FINA buszok.

 

Nem tudom, de  gondolom, a Szőnyi úti uszodához visznek valakiket.

Egyelőre az utasterhelés 2-8 fő, de hijszen még csak előkészítő napok vannak.

 

 

Chabee87 Creative Commons License 2017.07.08 0 0 63562

Ez izgalmas lehet. Mondjuk én inkább a kintalvós kocsikat láttam, (menetrend szerinti naponta 3-szor indult a faluból) amik azért nem voltak a legújabbak. (Vélhetően a néhány diák és óvodás elszállítására azok is bőven megfelelnek....)

Előzmény: orangutan (63560)
orangutan Creative Commons License 2017.07.07 0 0 63561

Nem lehet, hogy a német példa teljesen fals? Ott vannak igen nagyvárosok, sűrűn lakott agglomerációs térségek, igen jól kiépített és sűrű vasúti közlekedéses térségek, valamint szétterjedően lakott települések egyaránt - utóbbiakba jellemzően napi 1-2 járatpáros buszos közlekedéssel. 

 

Sűrűn lakott környéken, ahol a vasúthálózat is sűrű, ott lehetőség szerint igyekeznek olyan járatokat kialakítani, amik két vasútállomást kötnek össze, de ezek is rövidebb, általában 20-40 km-es vonalak.

 

Mindez teljesen más logikát követel, mint a hazai viszonyok. Úgy képzelem, hogy az ottani körülmények között sokkal könnyebb szigetszerűen működő részrendszereket kialakítani, mint itthon.

 

A hálózatok egymásba érnek, átfedik egymást, csak sűrűbben lakott helyeken kisebbek a távolságok. A különbség abban van, hogy a buszos közlekedésben szinte* teljesen szét van választva a helyközi és a távolsági közlekedés, a helyi és a helyközi pedig teljesen összefolyik. Hiányzik a helyközi (max 50 km) és az autópályás távolsági (100-1000 km) közötti szint, ami 2-3 nagyvárost kötne össze, de megállna útközben is, legalább minden faluban 1x.

 

* akad ritka kivétel, ami megy 20-30 km-t több megállással, helyközi (közl. szöv.) tarifával és járatszámmal, majd felkanyarodik az autópályára, és megy másfél órát megállás nélkül, mint távolsági járat.

Előzmény: Racilaci (63554)
orangutan Creative Commons License 2017.07.07 0 0 63560

a vonalcsoportot egy helyi, összesen 50-60 buszos cég csinálta. (Természetesen nem mind a menetrend szerintiben dolgozott.)

Kisebb helyi üzemeknél megszokott látvány, főleg csúcsidőben, hogy rendszeresen távolsági kivitelű, panoráma, vagy emeletes busz jár egy helyi, vagy falujáró vonalon. Hétköznap, iskolaidőben úgyis csak a garázsban állna.

Előzmény: Chabee87 (63550)
orangutan Creative Commons License 2017.07.07 0 0 63559

Regionális forgalomban a járások, vagy települések vonalcsoportokra írnak ki közbeszerzést. Előfordulhat, hogy egy vonalon csak az indulások egy része képezi a kiírás tárgyát, de ekkor konkrétan meg van határozva, hogy mely indulásokról van szó. Egy mérsékelten elbonyolított példa:

 

https://ausschreibungen-deutschland.de/262351_Personenbefoerderung_mit_Omnibussen_nach_dem_PBefG_Durchfuehrung_integrierter_oeffentlicher_2015_Boeblingen

 

A közbeszerzést megnyeri egy vállalkozás, ami lehet több kisebb közlekedési vállalat szövetsége is (Zweckverband), vagy egy nagyobb cég, akinek aztán jogában áll alvállalkozókat bevonni a teljesítésbe. Ebben az esetben a buszon fel kell tüntetni a fővállalkozó nevét, ezt vagy felmatricázzák, vagy csak bedobnak egy "Im Auftrag der ..." feliratú táblát a szélvédő alá - ha a felhasználónak valami problémája van, akkor ezt a céget érdemes keresni, hiszen ő tartozik felelősséggel a szolgáltatás teljesítéséért, nem az alvállalkozó.

 

El tudom képzeni, hogy a vonalcsoport üzemeltetőjének úgy jön ki a lépés, hogy hétfőn a Müller Reisen, kedden meg az Omnibus Meier adja a 747-es járat 16:45-ös indulására a kocsit, de ott lesz az Im Auftrag tábla valahol.

Előzmény: Fradista Utazó (63556)
dundalk Creative Commons License 2017.07.07 0 0 63558

Csodálom, hogy vállalta a nevét, mert ez a cikk az eddigi pletyka szintű információk gyűjteménye, tényként közölve.

Előzmény: trizs77 (63555)
EKM-765 Creative Commons License 2017.07.07 0 0 63557

Köszi. Magyarul jobban értek.

Előzmény: ikarus1980 (63553)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.07.07 0 0 63556

Én nem látok itt szigetszerű részrendszereket. Olyan nincs, hogy egy adott vonalat megkap egy adott vállalkozó. A 747-es járaton, azonos indulási időpontban, mindig más és más társaság buszát látom.

Előzmény: Racilaci (63554)
trizs77 Creative Commons License 2017.07.07 0 2 63555

OFF

 

Ma volt egy levélváltásom a cikk szerzőjével.....................:-((

Nem fenyegeti az a veszély, hogy Tudományos Akadémia meghívja soraiba.

 

ON

Előzmény: EKM-765 (63545)
Racilaci Creative Commons License 2017.07.07 0 0 63554

Nem lehet, hogy a német példa teljesen fals? Ott vannak igen nagyvárosok, sűrűn lakott agglomerációs térségek, igen jól kiépített és sűrű vasúti közlekedéses térségek, valamint szétterjedően lakott települések egyaránt - utóbbiakba jellemzően napi 1-2 járatpáros buszos közlekedéssel. 

 

Mindez teljesen más logikát követel, mint a hazai viszonyok. Úgy képzelem, hogy az ottani körülmények között sokkal könnyebb szigetszerűen működő részrendszereket kialakítani, mint itthon.

Előzmény: Chabee87 (63550)
ikarus1980 Creative Commons License 2017.07.07 0 0 63553

Fake news= kamu hírek ;)

Előzmény: EKM-765 (63552)
EKM-765 Creative Commons License 2017.07.07 0 1 63552

Azt az első szót nem értem, de mindig linkelem, ha találok valamit az ügyben.

Pl. ez nem tudom, ismert-e:

http://pizolitbusz.hu/verona/aktualis

Előzmény: af*szombamá (63547)
EKM-765 Creative Commons License 2017.07.07 0 0 63551

De.

Előzmény: dundalk (63546)
Chabee87 Creative Commons License 2017.07.07 0 0 63550

Én, ahol nemrég jártam (kb 15 ezres városka környéke) a VRT-nek egy vasút a szolgáltatója egy elég nagy vonalcsoporton. Azon a környéken, falvakban, ahol laktam, ott a vonalcsoportot egy helyi, összesen 50-60 buszos cég csinálta. (Természetesen nem mind a menetrend szerintiben dolgozott.)

Előzmény: Fradista Utazó (63549)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.07.07 0 0 63549

Itt, ahol én lakom (Nyugat-Németország) a környékbeli, közszolgáltatásként üzemelő helyközi vonalakon megszámlálhatatlan mennyiségű kis cég buszait látom (utazni igen ritkán szoktam velük). Ha jól sejtem, ők az RVK megbízásából közlekednek, egészen változatos buszparkkal. De igazán azon kívül, amit az utcán naponta látok, nem tudok erről a rendszerről semmit.

Előzmény: Chabee87 (63548)
Chabee87 Creative Commons License 2017.07.07 0 0 63548

Az összehasonlítás egzaktságánál azért jegyezzük meg, hogy a Flixbusz egy sok száz, vagy már inkább ezer km-es kiterjedésű hálózatot alkot. Ezt jóval nehezebb kevés cég bevonásával ellátni, mivel a telephelyek elhelyezkedése is döntően befolyásolhatja a versenyképességet, az árat.

 

Ehhez képest egy kistérségi "kis"hálózat egyetlen telephelyről is megfelelően ellátható.

Előzmény: kbn (63526)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!